Sunday, August 16, 2009

SELANGOR BANGKIT : RAKYAT SHAH ALAM MENOLAK 2 YB MANGKOK HAYON !





gambar bantahan dari rakan bloger cucutok selampit

selangor makin panas, titik panasnya bermola di ibu kota tercinta shah alam. di shah alam ada 2 YB bertaraf mangkok dan hayun , seorang pas dan seorang pkr. ahli parlimen shah alam bernama khalid samad, seorang pejuang tegar kristus yang mahukan HAK ALLAH itu dibenarkan penggunaannya di gereja.

khalid samad memang berbadan besar ,gaya bahasanya tegas namun yb mangkok ini sekadar punyai otak yang beratnya sekitar 1 gram sahaja. mana mungkin otak seberat 1 gram bisa memilih antara hak dan batil, antara kerja kurang cerdik dan pandai.

seorang lagi yb pkr bernama rodziah ismail. yb ini memang bingai, tiada tahu meletakkan keadilan di tempat yang sesuai. dia punyai masalah, hatinya bergelocak dengan skandal wang RM375K...

hari ini semangat meluap rakyat shah alam semakin memuncak. mereka membantah pembinaan kuil besar berlokasi di kawasan 90% majoriti melayu. 2 yb mangkok hayun sekadar memejam mata dan menutup telinga. pada fikir mereka melayu bisa ditendang dan diterajang ! perkiraan politikal brengset ini silap.rakyat selangor sudah bangkit, katakan sahaja bila snap electionnya sudah pasti negeri tercinta kan kembali ke tangan tuannya umno.

sekadar melontar persoalan ,apakah tiada mungkin kiranya kuil besar ini didirikan, maka ia akan disusuli pula dengan permintaan pembinaan gereja dan tokong besar pula di shah alam ?

klik disini untuk mengetahui punca

21 comments:

PUTRA MERDEKA said...

salam bro,
bukan 2 ekor mangkuk tu jer yg akan di tolak malah keseluruhan PR akan terus tertonggeng seperti mana tonggengan al juburi yang Anwar amal selama ini.
tonggeng menonggeng membawa bencana!

Anonymous said...

Alamak,

Ingatkan sejak berapa tahun dulu, pencen nak duk Syah Alam! Kena cancel macam nih.

Nanti bila bunyi laungan Masjid, mesti protest lagi.

Apasal tak buat dekat dengan kilang Carlsberg?

Bota

Bota

Ezad said...

dan jika melayu akalnya panjang

sudah tentu meminta mana2 kilang/syarikat cina perlu sediakan tempat beribadat untuk umat melayu beribadah...

tapi,

berani keeeeee???

Anonymous said...

yahhh .....bangkit lagi ramai2....

Arif Omar said...

memang dia dua ekor ini pengkhianat bangsa. tahu penuhkan poket sendiri. lain semuanya jadi halal

Anonymous said...

Salam tuan blog...

aku melihat ini adalah perancangan halus exco bukan melayu untuk melihat majoriti melayu di shah alam berkurang. dengan adanya kuil besar ini, penganut2 nya akan berbondong untuk tinggal di shah alam... atas alasan dekat untuk beribadat. 2 Yb nie mengikut sahaja atas dasar kesamarataan... jangan lupa mereka juga kemaruk kuasa... mana mungkin pembangkang mahu kuasa penentu shah alam di tangan melayu...

walau apapun.. harapkan melayu sedar.. shah alam khasnya dan malaysia am nya... tak semua benda baru itu bagus... kdg2 lebih teruk dari sedia ada... jika adanya rosak betulkan...

salam perjuangan

perlop

Anonymous said...

pakatan haramjadah ni da makin merapu2..terutama dua ekor yb tx buleh pakai ni...pakat tolak ramai2...

lebaikudin said...

Demonstrasi jalan adalah perbuatan tidak bertamadun,menyalahi undang2 dan agama..insaflah wahai ummah..

Anonymous said...

KEHKEHKEH EZAD2...KLU PAS DH BERANI SGT KNP PAK AJIS MASIH KOWTOW 3 KALI DPAN KARPAL??..SBB PAK AJIS PNJG AKAL DAN "TERLAMPAU BERANI" SGT JUAL ISLAM LA SAMPAI MASUK LONGKANG!! YEHAAAAA!!!

Anonymous said...

Berdosa orang2 UMNO sebab beri peluang kepada yang bukan ahli untuk memerintah negara. Tengok saja la ape jadi kalau bukan ahli layak memerintah, tunggang terbalik. Habis hukum hakam Islam dilanggar, Sultan & Raja2 dihina malah undang2 pun tidak dipatuhi.

UMNO harus ambik kembali pemerintahan sebelum pelbagai bala Allah turunkan nanti. Rakyat tengah menderita nie oleh tangan2 yang membinasakan.

Lawyer Garang said...

abg gap..,

mlm ceramah kj i dgn few frenz kat rumah flat depan pentas, we all lepak sana coz my fren nak jumpa adeq dier still studying @ uitm..

nampak abg gap pakai t shirt gap masa we all move fwd dekat stage bila lokman started his speech tapi went bck to her hse after kj finished ceramah.

ramainyer kwn2 abg gap mlm tue

bakmaipungkoq said...

Melayu kena berani. Jgn lah warm up ambil masa lama sangat. Ajar sikit barua tu. Tak ada tempat lain ke nak bina kuil. Dah lah asalnya kuil tu dibina secara haram sesuka hati sahaja. Kita yg bangang mangkok ayun menculit angit ni pegi layan lagi si minority ni. Berapa % saja dia kat Msia ni tp berlagak macam Msia ni mak bapak dia punya.

Kat Sgor ni ja ada berapa ribu kuil? Pada Januari 2008, hanya 146 kuil sahaja yg berdaftar dgn kerajaan, baca sini http://www.isuhot.com/modules.php?name=News&file=article&sid=218.

Jumlah sebenar kuil hampir 810 buah dgn penduduk berketurunan india 647,000 org, manakala Melayu 2.5 juta hanya ada 358 mesjid dan 1,000 surau, baca sini http://ms.wikipedia.org/wiki/Hinduisme_di_Malaysia

Punca = kerajaan beri muka berlebihan.

belia benci barua said...

Yang diorang bahlol steamroll dok jilat pungkoq kapiaq berlebih2an ini apasal.Ini memang budaya jenis Melayu yang konon nak tunjuk toleransi dgn bangsa asing ke?Patutlah ada pepatah Melayu kata kera di hutan disusukan anak di rumah mati kelaparan.

Nak buat kuil kalau ada keperluan boleh.Tapi tak perlulah sampai yang terbesar,yang terhebat boleh mengisi jemaah teramai di Malaysia bagai.Buatlah ikut keperluan penduduk setempat kalau ada hindu situ.Lagipun itukan kawasan Melayu.Apa kejadahnya nak kena buat kuil gergasi kat situ?Buatlah di Batu Caves nun.

Carilah tempat yg sesuai yb.Orang nak jadi yb kau nak jadi yb.Rakyat kehulu rakyat kehilir konon.Rupanya rakyat yg dimaksudkan cuma rakyat yg bukan Melayu.Yang Melayu cuma layak diperlembukan aje,bila nak merusuh di jalan ajak Melayu,bila nak baring tengah jalan ajak Melayu..

Entahlah aku pun tak tahu nak cakap apa lagi dah pada Melayu2 barua ni..

Unknown said...

Lebaikudin,
Agak2nya pada tafsiran anda demonstrasi halal hanya milik PR saja kah. Yg berdemo adalah para penduduk yg dulu mungkin telah mengundi pakatan Rakyat.

Tidakkah anda terfikir?

Anonymous said...

UMNO TERUS MARA
UNTUK RAKYAT MALAYSIA

anaklangkawi said...

Baru nak menyesal kot org Shah Alam.. lani baru tau langit tinggi rendah sbb silap pilih pemimpin..

Tahniah org2 Shah Alam.. sbb pilih silap org .. nilah balasannya.

Unknown said...

saya bergitu sedih sekali melihat kawasan majoriti melayu di buat sebuah kuih hindu.ya allah.apa ni.tak ada tempat lain ker...buat lah kawasan yang majoriti india.janganlah jadi isu macam ni...sebelum ni aman dan damai.maaf...saya katakan melayu bodoh.melayu berlembut..oklah biarlah..blah bla bla.LU PIKIR LA SENDIRI.Ahli PARLIMEN PAS....Bercakap pasal ISLAM banyak Hebah...

Anonymous said...

bro.lanyak pakatan ni cukup2 bia cepat2 buat snap election.jangan sampai agenda kuil ni menjadi.

bakmaipungkoq said...

PAS adalah sebuah parti yang bertanggungjawab sebagai:

"Pelingkup Islam",
"penjahanam Islam",
"Pengadudomba Umat Islam"
"Cakap bedoga2, taik sangkut colah geloga"
"Cakap lain, buat lain"
"Hipokrit tahap cibai"
"Lidah bercabang"
"Ejen Yahudi memusnah Islam dgn bertopeng serban sebesar bakul"

bakmaipungkoq said...

Takkanlah org Melayu Shah Alam seramai itu ja. Nampak sgt org Melayu ni tak bersatu. Silap2 yg berdemo tu hanya segelintir org2 UMNO ja. Yg pas,pkr dia org joint puak2 hindu tu. Bravo Pas dan Melayu pkr - tempat anda adalah disyurga yg akan diumumkan nick acis tak lama lagi yg tentunya merupakan "fatwa" terbaru tok gugu anda itu.

Wahai orang2 Melayu Shah Alam, dimanakah anda semua. Jgnlah biarkan org seksyen 23 sahaja dirundung malang. Bantulah mereka atas ukhwah Islam. Jgn pentingkan diri sendiri kerana jika kuil itu jadi dibina, yang busuk ialah seluruh orang Melayu Shah Alam, bukan org Melayu seksyen 23 sahaja.

Maka bangkitlah orang Melayu S Alam dari tidur anda. Jgn pentingkan diri sendiri. Bantulah mereka org Melayu diseksyen 23 itu. Aturkan dan mari berdemo secara besar2an. Tunjukkan kita org Islam, bukan pengecut. Aku yang di berada dinegeri 9 ini pun tidak akan rasa kerugian untuk turut bersama2 anda.

Unknown said...

17 Ogos 209, jam 4.00ptg Khalid Samad mendapat pelajaran pertama dari penduduk Seksyen 23.

Beliau hadir ke sebuah restoran utk berbincang dgn kontraktor lebuhraya. Malang tak berbau, restoran yg dimasuki penuh dgn penduduk seksyen 23. Nak cabut dah tak sempat maka diredah masuk dan duduk jauh kedalam restoran.

Melihat kelibat beliau, para penduduk tidak melepaskan peluang mempamirkan kemarahan, kekecewaan serta rasa jijik mereka terhadap MP PAS ini. Beliau disindir, dimaki serta disumpah seranah secukupnya. Nak jawab tak berani, nak toleh takut ditampar dan beliau memilih menjadi tikus mondok yg kekenyangan melahap kotoran. Inilah pemimpin yg kononnya pejuang islam, tapi beria-ia mencadangkan pembinaan kuil di seksyen 23. Beliau serta Orrrgy RM375 lah yang mengarahkan PKNS menukar status tanah dari industri kepada kuil keling. Ini diakui oleh orrgy RM375 semasa wakil penduduk menemui beliau.


lahanat punya pemimpin pas/pkr