IKLAN BERBAYAR

Friday, October 30, 2009

PKR SELANGOR : MENANTI SAAT PERPECAHAN ?

saudara nazmi rosli (berbaju merah) merupakan setpol ezam mohd nor.

orkestra politik. hari ini ada konspirasi yang cukup panas. watak utamanya adalah adun pelabuhan klang yb badrul hisham. selama 3 bulan ceritera satira politik akan tumbangnya kerajaan pakatan selangor bermain di medan maya. dari hari sehari ia semakin menampakkan realitinya. badrul hisham telah menongkah arus.

ini cerita di belakang tabir. punyai versi berbeza namun di pengakhirannya menjurus kepada lorong yang sama.

konspirasi pertama aku mulakan di pejabat menteri besar. kalid gagap punyai musuh dalam selimut. nik nazmi merupakan setpol kalid, namun dalam diam nik nazmi bertindak sebagai mata dan telinga kepada kekasih anwar, azmin ali. azmin sudah lama mengidamkan kerusi empuk menteri besar.

pada asal perjanjian pasca kemenangan dalam pilihanraya mac 2008, azmin ali antara disebut sebagai calon favourite menjawat jawatan menteri besar. di saat kegembiraan itu, anwar tersilap bicara. terlepas cakap di hadapan wartawan dengan mengumumkan perlantikan khalid sebagai menteri besar. azmin merajuk jiwa, namun seperti biasa anwar attaturk menggunakan minyak guna-guna, azmin bisa dilantik sebagai menteri kewangan dalam agenda perancangan merampas kerajaan tanggal 16 september.

azmin sejuk buat sementara. konspirasi menendang keluar yahya shari menjadi kenyataan. di situ azmin melihat ruang. azmin tahu anwar sayang dan kasih padanya, lalu diminta agar nik nazmi diletakkan di pejabat mb,bertindak sebagai proksi juga mata dan telinganya. nik nazmi dilantik sebagai setpol, anak muda ini terhutang budi namun belum lagi tergadai bodi, yes bos ambo menurut perintah mu. azmin menepuk bahu nik nazmi tanda kowtim dimeterai.

khalid gagap harus dihancurkan karektornya. dia harus dikenakan karektor assasination agar mudah azmin meloloskan diri menjadi memanda di negeri hebat lagi kaya. badrul hisham menjadi kambing hitam.

segala report dan bisikan dari nik nazmi kepada kalid gagap lebih banyak bau busuk dari wangi. sir, badrul mental, sir badrul tido, sir badrul nak masuk umno,sir rakyat tak suka badrul ..sir sir sir..itulah bisikan halus yang dilakukan secara hentam tubi oleh nik nazmi. dengan harapan agar kalid gagap terpengaruh dan teruji.

pelandok masuk perangkap, kalid gagap akhirnya berjaya dipengaruhi. nik nazmi sebagai adun seri setia kini memegang peruntukan dun pelabuhan klang. badrul semakin sakit hati. penghinaan diterima dengan hati sabar namun nun jauh di sudut diri dia sebenarnya sedang terbakar hati..

badrul sila berambos,badrul boleh jalan. dek kerana hasutan nik nazmi, kalid gagap memberi amaran yang bisa memakan diri. satu surat tunjuk sebab telah diberikan kepada badrul hisham agar melepaskan jawatan sebagai adun.

disini konspirasi bermula. badrul diarah menjawap surat tunjuk sebab. tanpa diketahui kalid gagap, badrul sebenarnya sudah lama menjawap surat balas tersebut. bukti cop terima daripada pejabat menteri besar telah berlaku. tarikhnya 2september.. rupanya surat itu TIDAK SAMPAI ke tangan kalid. siapa punya angkara ? sudah tentulah nik nazmi yang bercita-cita tinggi..

apa cita-citanya ? tiada lain mahu menjadi ketua AMK pusat menggantikan shamsul iskandar. ini janji azmin kepada nik nazmi, akan aku sponsor kempen mu nanti..

diatas adalah konspirasi satu pihak yang cuba merampas tahta kerajaan negeri. namun nik nazmi dan azmin lupa bahawa kalid gagap juga punyai soldier dan soldadu sendiri. seluruh barisan exconya sedia mati mempertahankan kalid gagap daripada ditumbangkan oleh puak oposisi..malam ini ada 2 mesyuarat berasingan pkr selangor, satu kem protestan dan satu lagi katolik. siapa dapat checkmate siapa menjadi agenda penting mesyuarat malam ini.

tahniah kepada setpol ezam, nazmi rosli yang berada di sebelah badrul hisham pada petang tadi.perancangan 'kita' akhirnya menjadi..badrul hisham telah menempelak anwar dalam kes al-liwati. isu saiful bakal menggegarkan lagi jiwa pengamal seksualiti sumbang anwar attaturki..badrul akhirnya telah menempeleng muka kalid dan anwar attaturki pada hari yang bertuah tadi !

lihat pada penghujung artikel malaysiakini, katanya didapati ramai 'orang-orang' ezam berada di sidang akhbar petang tadi..mulai hari ini aku yakin pakatan selangor tidak senang tido lagi !
http://www.malaysiakini.com/news/116238

10 comments:

Jeffry said...

SLM BRO...CAYA LA NADZMI!!..MEMANG GEREK ABISS!!..KHALID BAKAL UCAPKAN SLMT TINGGAL KAT KERUSI EMPUK DIA TU KEHKEHKEHKEH..

SO LONGGGG PKR SUCKERRRR!!!

DaVillageBoy said...

nmpknya khlid dah kena mula minta tiket kpl terbang dr anwar tuk melarikan dri...pedih muka khalid ni kena penmpar badrul...

Panglima Perang Cyber said...

tahniah GAP...

semakin jelas keruntuhan attartuki al pakatanni..

kejayaan semakin mendatang.

syabas GAP dan kawan2 atas kejayaan ini.

TakerRules95 said...

orang umno memang ambil orang tak pandai buat kerja.Tahniah badrul kerana sokong parti barisan najisional yang kuat rasuah tu

Cacing UMNO said...

TakerRules95!!!!!!!!!!!!! WE HAVE THE NO..!!!!!! HAHAHAHAHA

TakerRules95 said...

patutla dia hilang rupanya bn cuba culik dia dan rasuah dia.

OJ said...

Salam..Tahniah buat 'BANG NGAH'..Terus TELANJANG eh TERAJANG kan PR di SELANGOR..
'SELANGOR BANGKIT'
P/S-Hensem le kat sebelah YB BADRUL..

Anonymous said...

brader bini YB tu cun melecun lah..dulu Anwar tak nampak ke???
SiKhalid gagap tu boleh tahan jugak kalau betina cantik..yang basuh berak dengan kertas mcm si Ellie pun dia syok juga...

shonzu said...

TAKERRULES95 ADALAH SEORANG YANG FASIK....

Firman Allah:
"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." (Surah Al-Hujurat, Ayat: 6).

ejarll said...

Blogger TakerRules95 said...

patutla dia hilang rupanya bn cuba culik dia dan rasuah dia.

October 30, 2009 1:30 PM

AS'KUM BRO,

PEMIMPIN KO YG BANGANG2 2 G TAIWAN 4LO MP BN BUAT APA PULAK 2 BRO BANGANG???????????

YG 2 KO NAX CKP PE????