IKLAN BERBAYAR

Thursday, November 12, 2009

SAMY VELU LEBIH PATRIOTIK DARIPADA HINDRAF !

lokasi pertama : di singapura, harinya adalah isnin 9 november. pertemuan antara zaid ibrahim dan p waythamoorthy. modus operandi untuk merosakkan nama najib di persada antarabangsa.

kenapa serangan anwar perlu dilakukan di luar negara ? tiada lain untuk sekali lagi mengalihkan perhatian media antarabangsa terhadap isu liwat beliau yang bakal berlangsung 23 november ini. simplistik dan mudah dijangka game anwar attaturk.

isu ini adalah longlai, lemah pembawaan dan standnya. hindraf sudah lama mati. tak percaya cuba tanya ganabathiru kenapa dia begitu senyap dan sunyi sekarang ? kerana dia tahu hindraf sudah lari akidah perjuangannya.

hindraf pada asalnya mahu menuntut wang sejuta pound sterling bagi setiap kepala orang hindu yang dibawa masuk kononnya secara paksa oleh kerajaan british. isu tuntutan ini hilang bila anwar attaturk menjolok buntut kepala pemimpin hindraf semasa kempen pilihanraya ke 12.

lalu ditukarnya isu dakwaan. kali ini menuduh umno sebagai agen melakukan pembunuhan secara sistematik orang hindu di malaysia. tertuduh utama serangan hindraf adalah tun mahathir. tun dituduh sebagai dalang pembunuhan masyarakat india dalam tragedi kg medan.karektor assasination ini lemah.

sebulan yang lepas manoharan, adun selangor kota alam shah dari dap sedia untuk mengheret tun mahathir di mahkamah antarabangsa. dia lupa punca pergaduhan adalah daripada sikap kurang ajar kaumnya sendiri yang membelasah seorang pak aji..

hindraf jugak menuduh umno memencilkan jurang ekonomi antara kaum.manoharan ni jakun atau sakai bangsa india barangkali, tak pernah turun ke brickfields,sentul atau klang untuk meninjau betapa mewahnya orang india berniaga !

samada manoharan,hindraf,zaid ibrahim atau anwar mereka sekadar player manipulator politik. isu yang mereka tahu tidak boleh selesai tetapi untuk mengekalkan tempo mood penyokongnya maka isu seperti ini akan senantiaasa didendangkan...macam lagu lama yang diubah irama dan tempo supaya ia senantiasa menarik audience... seperti contoh lagu p ramlee yang di r&b oleh sheila majid dan kemudiannya di sengau kan oleh penyanyi wanita melayu ala-ala beyonce...

dalam memilih aksi heroic atau bastard politician dikalangan india, sehodoh-hodoh samy velu pun dia pernah memberikan sumbangan yang besar kepada perjuangan orang melayu. siapa pernah menyangka bahawa samy velu sewaktu konfrontasi indonesia/malaysia pernah memanjat pagar kedutaan indon dan membakar bendera merah putih !..itulah permulaan karier politik samy velu, dan sumbangan ini jugalah yang menjadi punca samy velu diangkat menjadi pemimpin kaum india...tun tahu perkara ini.

hari ini perjuangan hindraf yang rasis diangkat semula oleh jagoan pkr. zaid ibrahim tahu isu ini bodoh. seluruh adun pas dan pkr pun tahu isu ini sebenarnya boleh membawa permusuhan kaum yang lebih teruk jika tidak dimatikan. tetapi demi undi dan politik, bangsa melayu di 'sana' sanggup menadah maruah menjadi pelacur politik demi memenuhi keinginan masturbasi politik mereka.

bila aku membuka lembaran sejarah hidup samy velu, aku tertanya bila agaknya anwar attaturk bisa melakukan aksi yang sama terhadap amarika. memijak dan membakar bendera tanda benci negara yang rakus kuasa ? atau beranikah pimpinan DAP membakar bendera hu jintao demi menegakkan semula perjuangan rakan-rakan pro demokrasi yang bergelimpangan mati di dataran tiannanmen dulu ? takkan berlaku walau seribu tahun, tetapi bagi melayu pakatan, mereka sudah melaksanakan konsep melacurkan bangsa mereka.tak percaya tengok si nizar !

4 comments:

Jeffry said...

SLM BRO..NMPK SGT SI MUKE JUBOR TU ANTI BANGSA SENDIRI. BILA RAKYAT DH MULA TERIMA PERUBAHAN KERAJAAN SKRG, DIA DH MENGELABAH. SEBELUM 23HB DIA MESTI CARI JLN MCM MANA NAK LEPASKAN DIRI. SO DIA CIPTALAH SKETSA DRAMA BERSIRI

PAS DGN ADEGAN BLOGGER KENE TENDANG. PKR PLAK MAIN DRAMA YB ZUL DGN SIVARASA. DR ASRI DI JADIKAN PELAKON DRAMA TAMBAHAN.

DAN PASTI ADA LAGI CEREKARAMA. SAJE NAK BIKIN GEMPAK SATU MALAYA!..HARKKK PTUIHH

leban basah said...

bro GAP,

tak tahan la part disengaukan oleh penyanyi ala2 beyonce tu..mcm marah je...pembaharuan bro..boring la kalau duk mcm tu je

ricky said...

Tabik sama lu la Samy Vellu.U memang Berani.Tapi lu punya kaum sudah lupa ini semua.Tawan hati mereka balik teruskan berkerja....

Anonymous said...

Mak Bonda

Rakyat Malaysia kini dan semakin lupa daratan yang india dah lupa dari mana asalnya. Yang cina dah kaya kata dijadikan hamba. Orang melayu lagi teruk dah tak ingat adat dan tatasusila nak jadi samseng politik pakai serban tapi perangai lebih teruk dari jin dan syaitan.

Kalau pas ingat dia tu bagus sangat mengapa ada sesetengah anak yang sanggup benci, mencaci, menengking malah ada yang membuang dan membiarkan ibunya yang tiada mata pencarian hidup terkontang kanting oleh kerana tidak menyokong PAS.

Malah adik-beradik dibenci dan dijauhi hanya kerana dia alim orang lain tak bagus tapi makan tak cukup cari adik beradik juga.

Ini adalah apa yang telah saya lihat berlaku ada yang lebih teruk dan tak tergamak nak lihat dan dengar.