Monday, November 9, 2009

SELAMATKAN SELANGOR ! SEBARKAN






13 comments:

pasbs2 said...

Salam PK,sekarang lu jangan PKPK tapi baca tulisan teman yer?YB Xavier berucap dalam Masjid sebab meraikan orang buka puasa atas kapasiti beliau wakil rakyat di situ.Bukan berceramah.
Abis DS Najib resmi apa di Batu Caves dan beri ucapan ,kat kuil hindu sampai orang hindu buatkan replika DS Najib.Dah lupa ke?
Sekurang2nya Xavier tak mungkin murtad kalau masuk Masjid tapi kita orang Islam resmi di kuil Hindu macam mana?

GAP KEMBALI said...

pasbs2
nak aku keluarkan puluhan gambar lagi ke ? tunggu

Anonymous said...

Bismillah

Assalamualaikum


Kini riuh senegara hal penangkapan mantan Mufti Perlis Dr Asri Zainol Abidin oleh pihak JAIS.Macam-macam reaksi yang saya tengok daripada pelbagai lapisan masyarakat Islam di Malaysia. Isu undang-undang tauliah dibangkitkan seolah-olah kejam dan tak berperikemanusian . Iyalah, bagi mereka mana adil seorang bekas mufti dikenakan tindakan hanya kerana tiada tauliah.mana adil seorang ulama seperti Dr asri dikenakan tindakan.mana adil seorang ilmuan agama seperti Dr Asri dikenakan tindakan.. JADI ADILKAH APA YANG DR ASRI LAKUKAN TERHADAP TIGA ULAMA HABAIB DARI YEMEN DAN INDONESIA DENGAN MENGHALANG MEREKA DARI MASUK UNTUK BERDAKWAH DI NEGERI PERLIS SEWAKTU DIA BERTUGAS MENJADI MUFTI DI SANA? BERIKUT IALAH PETIKAN DAN TULISAN DI WEBSITE ULAMA TERSEBUT IAITU HABIB MUNZIR AL MUSAWA YANG MENCERITAKAN BETAPA PERITNYA MEREKA NAK MASUK PERLIS KERANA DI HALANG OLEH DR ASRI..

Perlis adalah salah satu wilayah gerakan wahabi terbesar di Malaysia, Mufti (ketua ulama) terpilih di wilayah tersebut adalah seorang muda yang sangat menentang salafus shalih, mencaci para wali dan memusyrikkan muslimin sebagaimana wahabi lainnya, namun ia tak ingin disebut sebagai wahabi, ia mengaku bermadzab Syafii tulen, sebagian besar masyarakat muslimin setempat adalah ahlussunnah waljamaah, namun sebagaimana di negeri kita pun demikian, bahwa muslimin muslimin tidak tanggap dalam hal hal yang berbahaya yang dapat merusak akidah muslimin.

Acara direncanakan diadakan di surau pimpinan Assyeikh Al Fadhil Adda’i ilallah Ustaz Yusaini, seorang ulama muda yang sangat gigih menentang ajaran wahabiy di Perlis, acara kami pun terdengar pada mufti, maka mufti mengeluarkan larangan dan menuduh majelis yang akan diadakan ini adalah majelis orang syiah, namun kegigihan Ustaz Yusainiy memperjelas profil kami membuat tuduhan itu tak beralasan, lalu majelis difitnah pula sebagai majelis politik, namun tuduhan itu pun berhasil disanggah oleh Ustaz Yussaine, namun ketika terlihat masyarakat muslimin menyambut hangat majelis akbar ini, maka fihak mufti mempermasalahkan izin masuk dari Imigrasi Malaysia, apakah saya mempunyai izin resmi untuk berdakwah di Malaysia dari Kerajaan Malaysia?, padahal bahwa tak pernah ada undang undang pelarangan dakwah terkecuali yang berdakwah membawa kesesatan dan menentang kerajaan Malaysia.

Akhir keputusan adalah larangan mutlak dari fihak Perlis bagi saya untuk berbicara pada acara tersebut, dan perintah penangkapan atas saya jika Ustaz Yussaine masih bersikeras mengajukan saya untuk menyampaikan taushiyah di Majelis Tablig Akbar tersebut, Maka saya berbicara dengan lembut pada Ustaz Yusainiy, saya tak risau ditangkap, karena saya akan menghubungi fihak Mabes Polri di Jakarta untuk meminta fihak Mabes Polri menjamin kebersihan dakwah saya dibawah jaminan Mabes Polri, namun tampaknya para pemuda kita disana risau dan tak ingin sesuatu menimpa saya, maka majelis dibatalkan. Hadirin berdatangan sekitar seribu personil, mereka sudah siap untuk hadir dan mendengarkan, maka ketika diumumkan dengan lugas oleh Ustaz Yussaine bahwa pembicara dilarang berbicara oleh fihak perlis, hadirin kecewa dan bubar, Jumat pagi saya menuju Kualalumpur.


http://www.majelisrasulullah.org/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=1&lang=en



http://aku313.blogspot.com/2009/11/dr-asri-tauliah-dan-wahabi.html

Anonymous said...

Apa hukum orang yang berhadas besar berada di dalam masjid. HARAM. Takkan ulama PAS tak tahu tentang ni. Apa nak jadi.....lu pikir sendiri la...

UMNOPiraaah said...

Bro ...

Tolong jawab sat laporan audit negara terhadap kerajaan negeri Pakatan Rakyat, pretasi depa lagi menaik berbanding dengan kerajaan lama, baru setahun perintah tue, kalau 50 tahun mcm UMNO, tak tau la, melayu lani kat tahap mana, bukan mcm melayu UMNO lani ....

ingat audit negara bukan dari orang Pakatan Rakyat tapi dari pusat .....

Nak Ambik Kembali Selangor Konon, Patut Hangpa Bersyukur ....

Jeffry said...

WOIII PIRAHHH..KO TENGOK KT SELANGOR JEK DAH!. BARU SETAUN JAGUNG DH MCM2 PERANGAI DIORANG BIKIN. MMG SELANGOR MAKIN MAJU DI BWH KHALID GAGAP. KLAB2 MLM MAKIN BYK, KLU BN DLU BARU 600 JEK. TP KHALID X MAU KALAH, DIA BIKIN LAGI 4000! DASATT TUUH!..MMG CANGGIH DAN MARBELES LE SNANG CITER! TMPT MAKSIAT TMPT PENYANGAK BERGAYUT PUN X PENAH KURANG.

NI SEME HASIL TITIK PELUH MAMAT GAGAP YG NK SGT TENGOK SELANGOR 'MAJU JAYA'. KLU BLH DIA PUN NAK GUNA DUET ZAKAT KONON2 NK KEMBANGKAN LAGI INDUSTRI MAKSIAT KAT SELANGOR KEHKEHKEH..YEYYY..SELANGOR MAKIN MAJJUU YAHUUUUUUUU!!!

Anonymous said...

Di Selangor area Damansara Perdana (NEO Damansara) pulak baru baru ni dibuka satu BAR MITZVAH tempat entertaiment laaa...ini mcm Yahudi laaa punya tempat..tauke Cina pulak...sumber rapat cakap tak sepatutnya benda mcm ni ada kalau ya pun letak laa nama baik sket, nampak sangat PR Sgor ni menyanjung org Yahudi. Dengar kat TTDI pun ada satu nama Yahudi - Shalome (yahudi gak tu)..sah puckatan anwar ni ye kerja..PAS bila lagi jgn geleng kepala dah leee..tak memadai

Anonymous said...

Br Gap...keluarkan semua gambar patong paton baring tidor yang berleluas di negeri Serambi Mekah..juga gambar yang TGNA di kuel hindu..untuk sdr pasbs2 khasnya dan kpd penyokong dan ahli PAS yang jumud dan haprak tu..

Anonymous said...

pasbs2 ..... DS Najib ka Batu Cave meresmikan sesuatu perancangan sebagai saorang ketua negara .... tapi Xavier ka masjid nak meraikan orang buka puasa? sedangkan dia tak berpuasa abih nak meraikan orang buka puasa ... kalau gitu orang2 kafir harbi boleh keluar masuk masjid sesuka hati merekalah ... pasbs2 jangan lah jadi bodoh sangat apa otak kamu dah mati ke sampai ke tahap tak boleh berfikir? lahnat sungguh lah kamu ni ....

Hawaii five -O said...

salam

kecoh2 fahaman wahabi....la dah muncul fahaman PASBI....talak3 pasal lompat2 parti hisshh hishhh....

lepas ni surelah general2 fahaman PASBI menafikan bende2 ni.......

utk puak2 fahaman PASBI , dari talak 3 kan, elok madu 3.

Anonymous said...

erm,best gak blog ni..nk bookmark la..

kerel bort said...

Dr Xavier leh berucap. lebih sesuai kalau dibuat diluar Masjid. Bukak satu balai.. letak mic kat luar.. aa melalaklah... tapi bila sampai waktu solat. Berhentilah. tu jer.. bukan nak carik gadoh.. tapi kami jaga kebersihan masjid dari perkara-perkara yg meragukan. Kami tak larang datang ke masjid tapi bukan di ruang bersolat. Harap maklum.

pasal kes dr asri. pegi lah kat dia. tanya kenapa dia hentikan entourage dakwah tu. mesti dia pun ade sebabnya. dari kita dengar sebelah pihak. btol?

anti UMNgOk/BN said...

UMNO jahat....BN = balaci najib !
najib, ko mmg 'terbaek'...
duduk bwh ketiak rosmah...
busuk!!