Wednesday, December 9, 2009

NGA KOR MING BIADAP PASAL PAS AJAR !

nga kor ming sekali lagi buat hal. kali ini dia pertikaikan kenapa banyak masjid dibina sejak 8 tahun lalu.. nga kor ming makin sundal dan berani cakap macam tu pasal partai pas aka partai wad gila defend dia selama ini !

semalam ada satu group melayu dah taknak cerita banyak. terlalu banyak retorik,bertahan,pemaaf pun ta guna.. kali ini kita mestikan pastikan bahawa buku mesti bertemu ruas !

aku taknak tulis panjang-panjang.. aku membuka ruang seluas-luasnya untuk korang balun pas dan nga kor ming ! AKU JUGAK TUNGGU STATEMENT KETUA PEMUDA UMNO SELANGOR SUHAIMI...NAK TENGOK APA DIA NAK BUAT ?

20 comments:

Anonymous said...

aku nak komen sikit:

Teliti lah apa persoalan nak di ungkapkan dulu. UMNO memang banyak bina masjid sejak beberapa tahun yang lepas. Masjid yang rosak bumbung sedikit pun dirobohkan terus untuk buat masjid baru. Kat Terengganu toksah ckp la banyak mana masjid baru.


GAP ni tak habis habis nak wacana kan isu perkauman terhadap cina. Aku bukan nak bela, even tulisan dalam Utusan sekarang pun sudah ada yang berbau perkauman seperti membayangkan peristiwa mei 69 berulang jika PKR memerintah Malaysia - seperti apa yang GAP duk bising tiap2 hari. Pengecut guna taktik yang busuk.

Sedara belah mak tiri GAP

Melayu said...

Kita rakyat Melayu tak hairanlah dgn pertanyaan macam itu dari DAP Cauvanis Komunis. Sebab DAP disokong kuat oleh PAS!
Lepas ini DAP akan bertanya pula berapakah jumlah biasiswa yg telah diberikan oleh kerajaan kpd pelajar2 Melayu dlm 50 tahun yg lalu; diikuti pula berapakah jumlah gaji penjawat awam yg keturunan Melayu dlm 50 tahun yg lalu; dll.
Ini terang2 sudah RACIS iaitu perkauman.
Ayoh orang2 Melayu bangkitlah dan hapuskan org2 Cina yg tamak ini dari tanah air yg tercinta ini!

Melayu said...

Kita rakyat Melayu tak hairanlah dgn pertanyaan macam itu dari DAP Cauvanis Komunis. Sebab DAP disokong kuat oleh PAS!
Lepas ini DAP akan bertanya pula berapakah jumlah biasiswa yg telah diberikan oleh kerajaan kpd pelajar2 Melayu dlm 50 tahun yg lalu; diikuti pula berapakah jumlah gaji penjawat awam yg keturunan Melayu dlm 50 tahun yg lalu; dll.
Ini terang2 sudah RACIS iaitu perkauman.
Ayoh orang2 Melayu bangkitlah dan hapuskan org2 Cina yg tamak ini dari tanah air yg tercinta ini!

Melayu said...

Kita rakyat Melayu tak hairanlah dgn pertanyaan macam itu dari DAP Cauvanis Komunis. Sebab DAP disokong kuat oleh PAS!
Lepas ini DAP akan bertanya pula berapakah jumlah biasiswa yg telah diberikan oleh kerajaan kpd pelajar2 Melayu dlm 50 tahun yg lalu; diikuti pula berapakah jumlah gaji penjawat awam yg keturunan Melayu dlm 50 tahun yg lalu; dll.
Ini terang2 sudah RACIS iaitu perkauman.
Ayoh orang2 Melayu bangkitlah dan hapuskan org2 Cina yg tamak ini dari tanah air yg tercinta ini!y

Anonymous said...

Aku dah dapat rasakan bau hanyir darah kafir ni menusuk2 kat hidung aku...

shonzu said...

Kepada LAHANAT Nga Komeng komunis...

Mengapa tidak cadangkan sahaja perkara ini kepada negeri yang diperintah pembangkang khususnya Kelantan, Kedah dan Selangor?? Desak pemerintah (MB) di ketiga2 negeri itu supaya bagi setiap satu masjid yang dibina mesti ada satu lagi peruntukan untuk rumah ibadat anda pula. Lihat apa pemerintah negeri tersebut akan cakapkan.

Kalau engkau mahu menuntut perkara seperti itu, KAMI juga mahu menuntut supaya sekolah aliran Cina dan Tamil juga dihapuskan atas nama 1Malaysia. Berani sahut cabaran KAMI??

Anonymous said...

aku nak mati syahid...jangan marah kalau ada pemimpin yang mempermainkan islam mati tiba-tiba..

Anonymous said...

sebelum marah kat DAP, aku rasa aku patut marah dekat n.ajis sebab org tua keparat tu lah yg jadi penghalal segala perbuatan bedebah DAP

yg celakanyer non malay, apa kejadahnay dia nak usik hak hak melayu...kaduk naik junjung

Anonymous said...

PERANG!!!!!!!!

AKU MELAYU

lagenda said...

Salam Ziarah....

Selepas mempertikaikan tentang ketuanan melayu hari ni berani pula menyentuh tentang pembinaan masjid lama-lama akan ada lagi usaha untuk melemahkan melayu dan islam pada masa tu orang-orang melayu didalam PAS dan PKR barulah nak menyesal bila tengaok anak-anak dan cucu-cucu depa merempat dinegara sendiri.Sedarlah wahai bangsa seagama ku yang kita sekarang dipermainkan bersatulah semula........Kita boleh tengok ada juga anonymous sorang ni yang sokong kenyataan Nga tapi tak berani nak menampilkan diri mungkin dia lain bangsa dari kita tetapi jika dia sebangsa dan seagama dengan kita memang dia ni sama la pala otak dengan NGA DAP tu.........

Anonymous said...

Salam GAP,

toksah harap PEMUDA UMNO selangor yg lembik2 tuh. dorang halkum pun dah tade.. hehhe

Nak tanya soklan bule? Kenapa orang MELAYU TAK SEDAR2 ek? Knape tak leh nak pakai satu payung jek? kenapa ada 2-3 payung?

kenkadang rasa nak tergenang air mata mengenangkan nasib orang2 melayu kita... subhanallah!

Risau nak menduga masa depan anak2 melayu kita .. aduyai...

PAS -- menggunakan ISLAM untuk kepentingan POLITIK, hence, mendapat KUASA. Orang2 melayu memang terbukti dalam SEJARAH cepat ROSAK bila dah jadik gila kuasa nih. Yang haram pun bule jadik halal. memang budus.

DAP -- memang sengaja nak provoke orang MELAYU, kalau melayu response, dorang bule kata orang2 melayu ni RACIST. Itupun pun ada gak MELAYU2 BANGANG TAHAP GABAN yang sokong depa. Melayu yang mcm ni saje jak nak masuk sejarah jadik glamer, iyerlah antara a few MELAYU Pengkhianat yang bersetongkol ngan DAP yg anti MELAYU.

ps: BN majoriti ke PR majoriti? Akhbar STAR tu juak PR ke juak BN? Aku rasa mcm DAP punye jek, hahaha.. itupun orang MELAYU tak sedar2. aku dah stop reading/buying the STAR!! yeah!


Melayu SUBANG.

Anonymous said...

Aku MElayu, hanya yang tinggal utk anak cucu aku cuma BAJU meLAYU. Tanah meLayu, keretapi tanah melayu dan lain2 hanya tinggal kenangan !!

Anonymous said...

Salam,,

Tahniah GAP banyak info dlam weblog sdr nie.Ana pun bersetuju dengan saudara bahawasanya PAS lah pelopor kepada kebecukan mulut cina-cina DAP ini.

Bagi mereka ini, matlamatnya ingin menguasai politik setelah tercapai penguasaan mereka dalam ekonomi negara. Nah, jelas bahawa cina2 DAP ini menjadi elemen penting bagi Cina keseluruhannya untuk mencapai matlamat tersebut. Kerja mereka menjadi lebih mudah sekarang dengan adanya melayu2 yang telah dicucuk hidung, yang masih lena panjang, yang ditutup rapat pintu hati dan pintu kesedaran mereka.

Bila bersuara begitu, UMNO dikatakan racisme, sedangkan mereka telah tahu dan tidak tahu bahawa DAP sejak azali penubuhannya merupakan parti politik berkepentingan Cina.

Ana rela mati demi agama dan bangsa, walaupun terpaksa menetak mati saudara seagama ana yakni PAS yang ana anggap sampai bila2 merupakan pengkhianat bangsa yang didokongi juga oleh Anwar Aljuburi.

Bagi ana, nik ajis bukanlah ulama sejati yang patut disanjung dan dimartabatkan kerana akhlaknya jauh lebih hina dari seekor anjing kurap. Beristigfar ana. Ana begitu marah kpd beliau kerana beliau sanggup meletakkan melayu UMNO sebegitu hina, menolak perpaduan hanya kerana dendam kesumat yg jauh menyimpang dari tuntutan Islam.

Ana juga ingin berdoa kepada Allah, supaya diambil nyawa Nik Ajis nie secepat mungkin dengan cara yg baik sekiranya itu jalan yang terbaik baginya dari hidupnya boleh memudaratkan Islam supaya orang melayu dapat bersatu kembali dalam mencari keredhaan Allah.

Wallhualam.

Anonymous said...

Sedarlah saudara2! ANWAR telah istihar PERANG. PR attack pelbagi angle. JANGAN BERTAHAN LAGI, AYOH SERANG MEREKA. PEPERANGAN TIDAK AKAN MENANG KALAU ASHIK BERTAHAN. HAPUSKAN SEMUA PERSATUAN / NGO RACIST. KITA DEMAND 60% RUANG NIAGA UNTUK MELAYU. 70% PERUMAHAN UNTUK MELAYU. BOIKOT AYAM KELUARAN MEREKA. BOIKOT KOPITIAM DAN WHITE COFEE.MEREKA MEMERLUKAN KITA. KITA BOLEH BERDIKARI ...PERCAYALAH

Anonymous said...

Sedarlah saudara2! ANWAR telah istihar PERANG. PR attack pelbagi angle. JANGAN BERTAHAN LAGI, AYOH SERANG MEREKA. PEPERANGAN TIDAK AKAN MENANG KALAU ASHIK BERTAHAN. HAPUSKAN SEMUA PERSATUAN / NGO RACIST. KITA DEMAND 60% RUANG NIAGA UNTUK MELAYU. 70% PERUMAHAN UNTUK MELAYU. BOIKOT AYAM KELUARAN MEREKA. BOIKOT KOPITIAM DAN WHITE COFEE.KITA BOLEH BERDIKARI...PERCAYALAH

Anonymous said...

TAK PAYAH NAK MARAH,ADAKAH KITA MENGIMARAH KAN MASJID,JAWAPAN -TIDAK.ADAKAH KITA SOLAT LIMA WAKTU KAT MASJID,JAWAPAN-TIDAK.SELAGI MASJID-MASJID TEMPAT KITA TAK IMARAHKAN TOKSAH NAK KATA ANGKAT PEDANG,ANGKAT BATANG LIDI PUN PAYAH..PODAHHH

ransom said...

si bingai Anonymous kata:
TAK PAYAH NAK MARAH,ADAKAH KITA MENGIMARAH KAN MASJID,JAWAPAN -TIDAK.ADAKAH KITA SOLAT LIMA WAKTU KAT MASJID,JAWAPAN-TIDAK.SELAGI MASJID-MASJID TEMPAT KITA TAK IMARAHKAN TOKSAH NAK KATA ANGKAT PEDANG,ANGKAT BATANG LIDI PUN PAYAH..PODAHHH

December 10, 2009 12:10 AM


kalau setakat masjid kat kawasan kau tak di imarahkan jangan pulak kau buat kesimpulan masjid seluruh TANAH MELAYU ni kosong sepanjang masa...

kau dah tinjau ke setiap MASJID dalam TANAH MELAYU ni? ada ke statistik rasmi atau setakat statistik kedai kopi?

poodah!

sasha2020 said...

Dulu tak ada orang bukan melayu yg nak pertikai keistimewaan orang melayu. Tapi sekarang dah melampau-lampau.Mereka semakin berani.

Dlm akbar, Nga Kor Ming kata, kenyataan beliau telah disalah ertikan. Dia salahkan Utusan Melayu.

DAP memang bijak. Memang betul dia hanya membandingkan jumlah yg kerajaan belanja utuk masjid dgn tokong mereka. Tapi apa motifnya?

Kita semua tak tahu, dengan kenyataannya itu, apa yg suratkhabar cina tulis. Mereka tulis, kerajaan tak adil kerana hanya bagi 9 juta utk tokong mereka tapi 750 juta utk masjid. Tujuannya utk menimbulkan kebencian orang bukan melayu (cina) kepada kerajaan BN.

sasha2020 said...

Memang betul kerajaan belanja 750 juta utk masjid. Hanya belanja 9 juta utk tokong agama lain.

Tapi, kita tak tahu berapa byk pulak yg tokong agama lain ni dapat dari toke toke perniagaan kaum mereka yg kaya-kaya, yg membantu mereka. Yang pasti tokong-tokong mereka tumbuh macam cendawan. Dah tentu mereka dapat bantuan dari sumber lain. So, kenapa nak timbulkan semua ini.

Orang islam, kalau tak kerajaan yg bantu, siapa yg nak tolong? (lagipun ini dah termaktub dlm perlembagaan sebagai hak-hak keistimewaan orang melayu) Toke-toke melayu memang ramai tapi toke-toke bukan melayu jauh lebih ramai. Sumbangan mungkian agak terhad.

Salah ke apa yg kerajaan buat. Sepatutnya, Nga cadangkan tambahan peruntukan utk rumah inadat mereka. Bukannya keluarkan statistik tapi tak ada cadangan. Sekadar untuk membuat orang bukan melayu marah kepada kerajaan BN.

sasha2020 said...

Yang DAP sibuk sangat nak pertikaikan keistimewaan orang melayu ni kenapa?

yang miskin kaum mana yg ramai? melayu.

Yang kaya, kaum mana yg ramai? Bukan melayu.

Profesional, kaum mana yg ramai? bukan melayu.

Yg memonopoli perniagaan, kaum mana yg ramai? Bukan melayu

Yang duduk kat bandar bandar besar , kaum mana yg ramai? Bukan melayu.

Yang duduk kat rumah mewah, kaum mana yg ramai? Bukan melayu.

Yang duduk kat kampung-kampung, kaum mana yg ramai? Melayu


---dan byk lagi. So, kenapa yg nak dengki sangat kat melayu yg hanya nak 30% aje. Mereka ni memang tamak.