Tuesday, December 29, 2009

PERJUANGAN KALID GEREJA SAMAD MENUJU PUNCAK KEJAYAAN !?

sms diterima.
seruan untuk hadir beramai-ramai di mahkamah tinggi 5,tingkat 3,jalan duta esok (rabu 30dis 09) jam 2 petang bagi sama-sama menunjukkan kepekaan saudara saudari terhadap pembacaan keputusan oleh hakim LOW BI LIAN ke atas perbicaraan kes permohonan gereja kristian yang mahu menggunakan kalimah ALLAH . ramai-ramai nyatakan bantahan anda.sebarkan.

ps:- kepada pimpinan pas, serta pejuang mursid gereja kalid samad, TAHNIAH UMAT MELAYU UCAPKAN kepada kepala hatok kau kerana menggadaikan perkataan ALLAH di gereja !

15 comments:

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

kepala hatok??? haahahahaha, geli geleman nya bila pikio bab Khalid gereja dan PAS yang hampas.

anakbukitgantang said...

seingat saya majlis ugama dihalang mencelah....jika sesungguhnya perkataan Allah (zat) dibenarkan pengunaannya, maka itu adalah hari malang umat Islam

Ayoh bangkit tentnag penyelewengan oleh PAS

Ezad said...

tahniah YB

besok2 kalau ada restoran cina yang ada menu babi, gantung kalimah allah/muhamad.. jgn la tak singgah ye

jamu2 la selera kat restoran tu..

YANG GAMBI said...

Salam bro, inilah perjuangan PAS, PKR untuk menegakkan Islam......

YANG GAMBI said...

RBF, minta izin untuk kawan sebarkan dalam facebook kawan.....

mohd said...

cuba kte perhatikan isu ni dalam konteks dakwah...

Anonymous said...

tengorak kepala hotak kou kalid !!!
kou orang PAS memang sesat !!!

Anonymous said...

SAUDARA MOHD SAID,

APAKAH YANG PERLU DILIHAT SEGI DAKWAH ??? CUBA TERANGKAN ???

MENGAPA BARU KINI KALIMAH ALLAH DIBOLEHGUNAPAKAI DI GEREJA ???

MENGAPA TIDAK DIGUNAPAKAI SEBELUM PRU12, PRU11, DSB.

BARU KINI BOLEH DIGUNAKAN UNTUK BERDAKWAH ???

DISINILAH LETAKNYA KEMUNAFIKAN MANUSIA DARI PARTI PAS DAN PKR ???

APAKAH SELEPAS INI DIBOLEH PAKAI KALIMAH ALLAH DI KEDAI MENJUAL BABI, ARAK, TOKONG, KUIL, DSB.

APABILA KALIMAH ALLAH SUDAH MENJADI 'UNIVERSAL' BAGI SEMUA AGAMA, MAKA AKAN TIMBUL PULA ISU SEMUA AGAMA ADALAH SAMA, TIADA BEZA KERANA TUHAN ITU !!!

JIKA SAUDARA MEMPUNYAI LEBIH WANG RINGGIT, PERGILAH KE INDONESIA. LEBIH TEPAT LAGI PULAU SUNDA

LIHAT BAGAIMANA DI SEBUAH PULAU MAJORITI ADALAH UMAT ISLAM, DI DALAM MASJID ADA GEREJA DAN KUIL HINDU. PERGILAH JIKA TIDAK PERCAYA !!! SAKSIKAN SENDIRI !!!

KERANA ITULAH ALLAH TAALA MENURUNKAN BALA DI INDONESIA YANG MAJORITINYA UMAT ISLAM ATAS DASAR APA ??? ATAS DASAR INDONESIA RAYA !!!

TOLONG JANGAN PERBODOHKAN DIRI SAUDARA !!!

-melayu dan masih muslim-

Anonymous said...

mintak supaya Tuhan turunkan bala keatas khalid gereja tukar jadi kepala babi.....
bodoh punya melayu yg mengaku kata islam...ker dah tukar agama senyap²...wahai khalid gereja..tu yang sanggup bagi kebenaran kristian guna nama Allah tu....
Para pemimpin pas ni semua nya sama haprak....kata perjuangkan islam tapi sunah nabi tak ikut,,si guru tua kat kelate tu bukan main lagi sebut celaka...kat orang,baru anak kena komen dah melenting..dia duk kata kat orang tak ingat lak....baso jenis ulara dalam semak buknnya ulamak atau tok guru..dan sememangnya tak layak langsung nak panggil tok guru geli aku dengarnya......bodoh nik ajis...

aliffnajmi said...

Dakwah?
Jika mereka menang, mereka akan sewenang2nya menggunakan perkataan ALLAH dlm penyiaran artikel2 keagamaan mereka. Lebih merisaukan akan berleluasa Injil2 dan kitab2 kafirun lain dlm bahasa melayu.
Kita nti tentu akan terjumpa "Jesus itu anak Allah".

Akibatnya, anak2 muda yg cetek fikiranya akan terkeliru diantara Allah Islam dan 'Allah' Hindu, Budha & Kristian.

Tanpa bantuan para alim dan ulamak ('ulamak' sekarang lebih gemar berpolitik), anak2 muda ni akan tersesat.

Mmg niat mereka ingin berdakwah dan menyesatkan org2 Islam.
Fasal tu lah mereka2 ni beriya2 benar mahukan perkataan keramat tu.

Walaupun dijanjikan tiket ke Syurga oleh tok guru... Khalid, PAS dan mereka yg menyokong usaha2 kafirun ni pasti akan mendapat balasan azab seksa dari ALLAH SWT di akhirat kelak.

Na'nguzubillah.

Cacing UMNO said...

najib altantuya said hahahaha inilah sahabatku... kalid gereja SAHABATKU!!!!!!!

Anonymous said...

hancur akidah anak cucu islam akan datang sudah tidak dapat membezakan yg mana satu masjid dan yg mana satu gereja!!...tak mustahil akan datang org islam dgn mudah di kristiankan oleh kerana kejahilan pas pkr...cuba kita renung sejenak knpa bersungguh2nya mereka nak mempamirkan perkataan Allah di dlm gereja dan tidak pula meminta di pamirka lambang salib di dlm masjid!!!...inilah kebijakan mereka memperbodohkan pas dan pkr...mereka sudah berjaya mendakwahkan khalid berhijrah kegereja....akan datang ramai lagi pengikut2 pas pkr akan berjemaah di gereja kerana masjid yg di bena oleh umno sudah lama diharam kan oleh pas!!!....adakah pas,pkr berjaya mendakwahkan kristian atau pun kristian dgn mudah mengheret pas pkr msuk gereja kristian?????...fikir fikirkan lah!!! sherry said

Sangtawal Sakranta said...

salam GAP,

parti berasaskan kepada agama Islam pertama iaitu Parti Hizbul Muslimin berjuang untuk menubuhkan sebuah Negara Islam yang akhirnya diharamkan oleh penjajah Inggeris pada 29 Julai 1948 .

PAS yang KONONNYA ditubuhkan untuk memperjuangkan matlamat asal Hizbul Muslimin pada 24 November 1951 , rupa-rupanya hanya bermatlamatkan :

1. menjadikan Islam sebagai agama rasmi,
2. Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan
3. Mengetatkan peraturan kerakyatan.

He he he…. Itu je GAP !!!!

Jadi orang PAS kena lah buka mata sedikit, itulah matlamat PAS ditubuhkan!

Ada ke matlamat asal perjuangan PAS untuk menubuhkan Negara Islam seperti yang diperjuangkan oleh Hizbul Muslimin? Tidak!!!!

Jika betul puak Pas mahu buat Negara islam sepatutnya mereka menubuhkan semula Hizbul Muslimin yang diharamkan Inggeris 1948 dahulu!

Mengapa pihak Inggeris membiarkan PAS ini saudara??? Jawab la sendiri wahai orang PAS!!!

Kesimpulannya PAS ditubuhkan untuk kepentingan politik seperti parti parti lain juga,jadi kenapa rakyat jadi bodoh dan cuba ditipu mentah mentah oleh PAS?

Baiklah, kepada mereka yang taksub sangat kepada parti politik PAS, mari kita lihat Perlembagaan awal PAS yang digariskan itu mempunyai empat tujuan, iaitu:

PERTAMA: Mewujudkan satu perikatan persaudaraan Islam untuk membentuk satu tenaga bersama bagi menyelenggarakan segala tuntutan Islam dan siasah yang berdasarkan demokrasi.

KEDUA: Menumpukan segala ikhtiar dan tenaga untuk menyatukan Perlembagaan pentadbiran agama di seluruh negara.

KETIGA: Memelihara dan mempertahankan hak-hak kepentingan dan kehormatan agama dan umat Islam.

KEEMPAT: Bekerjasama dengan pertubuhan-pertubuhan siasah yang lain di dalam negara ini, yang dasar dan tujuannya tidak berlawanan dengan ajaran Islam dalam mencapai demokrasi, keadilan masyarakat dan kemanusiaan.

Bagaimana saudara?, nampak???

2 dari 4 garis dasar perlembagaan parti adalah mengikut telunjuk DEMOKRASI !!!! itulah sebabnya dulu Inggeris menghalalkan penubuhan PAS ini.Mereka berkenan la tu seperti juga mereka berkenan dengan umno.

Mana ada hukum hudud??? Mana ada Penubuhan Negara Islam saudara???

Kesimpulan terakhir, PAS juga adalah sebuah parti penjilat Demokrasi!!! Kalau tarafnya sama dengan UMNO, jadi adakah PAS itu lebih islamik dari umno???

Pada pandangan aku la GAP, kalau la orang islam Malaysia ni tak boleh fikir dengan mata hati lagi tentang apa yang telah PAS buat dan akan buat , sudah pasti mereka akan menolak perjuangan PAS ini.

mungkin GAP dah tengok youtube ni:

http://www.youtube.com/watch?v=VKZRdROmaL4

dunia sudah terbalik kot ye GAP, orang PAS pulak cabar orang UMNO untuk mencari mana-mana bukti yang mengatakan tujuan penubuhan negara islam dan menjalankan hudud kalau ikut youtube diatas!

kalau ini pun tak boleh fikir lagi, maka fikir-fikirkanlah pula nasib kita di"kemudian hari" !

aku bukan kata suruh kauorang sokong umno, tapi fikir-fikirkanlah parti mana yang lebih menjahanamkan islam.

jika itu yang mereka perjuangkan, ulamak mereka bukanlah pewaris nabi, tetapi ulamak penjahanam usaha nabi!

wassalam.

GAP KEMBALI said...

RAM
kalid gereja dah gila.

anak bukit gantang
lawan sampai kita menang !

yang gambi
gunaka semua saluran !

melayu dan masih muslim
hebat hujah !

alif
mohon jauh..amin

ezad
jom kita belanja kalid gereja dulu.sumbatkan kat mulut dia bah kut teh

sangtawal
satu penampar maut dari kamu ! orang pas tolong pahamkan ! bro tolong email aku.tk

sunan said...

Ada orang sebut Allah tetapi bukan Allah SWT yang dia sembah.dia menyembah hawanafsu dia,fikiran dia,khayalan dia bahkan nama Tuhan saja dia sembah.Barangsiapa sembahyang tidak melihat Tuhannya sembahyangnya adalah perbuatan yang sesat kepada dirinya.Muhamad melihat Allah zahir dan batin.Apakah Tuhan yang dilihat/difikir oleh muhamad serupa dan sama seperti yang engkau lihat/fikirkan.Hamzah Fansuri seorang Sufi mencari Allah dalam Kaabah,tidak jumpa Allah.Rupa nya Allah ada didalam rumah.Janganlah nak heret Agong,mentri2 atau kerajaan untuk membantah keputusan mahkamah yang orang kristen malaysia boleh pakai nama Allah.Priksalah didalam dirimu dulu apakah engkau mengenal Allah atau engkau serupa dengan ahli2 fasik,munafik,kafir,majusi,nasrani atau yang anti Tuhan..yang tidakpun kenal Allah SWT..sebb itu mereka kafir."Sembahlah AKU,jangan engkau sembah yang selain AKU..tidak dapat engkau sembah AKU selain engkau sudah menjumpai AKU..bila engkau sudah menjumpai AKU..niscaya dirimu hancur."Buktikanlah yang engkau dapat hancur didalam Allah wahai orang2 jahil!Nama Allah sesiapa saja boleh miliki tetapi Allah yang memiliki Zat yang maha Mulia dan Maha Agong tidak semua orang dapat memiliknya.Hanya ahli2 Makrifat yang benar2 mengenal Allah SWT bukan orang lain; bukan ahli gereja,dan bukan orang2 yang mendakwa beragama islam,islam kulit tanpa isi dll..tunjukkan kebenaranmu jika engkau orang yang benar!Jka sama Tuhan disembah dia adalah orang yang beriman zahir dan batin sah ahli sunnah wal
jemaah yang pasti masuk sorga.MACAM MANA ENGKAU TAHU TUHAN ITU TUHAN?SILA KUPAS WAHAI AHLI GEREJA ATAU YANG MENDAKWA MEREKA BERAGAMA ISLAM.ALLAH ITU HANYALAH NAMA..BUKAN TUHAN..AWAS JANGAN KAMU SEMBAH NAMA..SEMBAHLAH TUHAN YANG SEBENAR.