Wednesday, December 30, 2009

SURAT NIKAH THAILAND DR ROSLI ! VIDEO PENGAKUAN !





26 comments:

aliffnajmi said...

Aku risau dgn perkembangan camni.
Risau anak2 aku nti mengambil ini sebagai contoh utk amik jln yg sama dgn membelakangkan aku sebagai wali dan keluarga bila nak berumahtangga kelak.

Ya Allah, kau hindarilah aku dan keluargaku dari perkara2 yg buruk dan mungkar. Kau kurniakanlah aku anak2 dan zuriat yg soleh & solehah. Aminnn...

lagenda said...

Salam Ziarah....

Setuju dengan komen aliffnajmi memang akan menjadi kerisauan jika nanti anak-anak kita mencontohi pernikahan secara ini minta dijauhkan la.....Ingatlah pengorbanan ibu dan bapa kita

Anonymous said...

Apa akan berlaku jika ayah perempuan tu pun berada di Thailand pada tarikh dan ketika itu dan tak cukup dua markhalah (90) KM, SAH ke, sebab kalau guna Goolge Earth jarak KB dengan pattani 116 KM Je kalau menegak, mana tau walinya di dalam range 90KM kena nikah kali ke 3 le jawabnya...

Goh Wei Liang said...

Ni siap dengan gambar lagi GAP. Haha. Nik Aziz nak keluar fatwa apa pulak lepas ni ?

Anonymous said...

ISH ISH ISH........SIAPA SEBENARNYA BAPAK MERTUA SI ROSLI TU? kALAU ORG PAS JUGA RASE NYE IDOK LER SAMPE GITU GAMAKNYE, IDOK GITU TEMANNYER?

Anonymous said...

Ishh ishh ishh ishh issh ishh teruk beno ye, kalo ahlul2 bahalul PAS dah mengenyam, kalah kucing dan anjing, tak kira halal ke haram, tak kira anak dara orang ke bapa orang, pake rampas kawin lari, tak tahu ikut adat resam, tak menghormati orang tua atau ibu bapa. Pada ahlul2 Bahalul PAS yg sudah dijamin syurga Mak Bapak Nik Najis, semuanya halal, hormat orang tua, mak bapak, adat budaya, semua tak penting, yg penting nafsu serakah membabi. Inilah pemimpin2 ahli2 syurga PAS. ishh ishh ishh ishh ishh kan pokemon betul punya melaun.

Anonymous said...

Nak kahwin minta restu mak bapak ni basic dalam mana2 budaya pun. Common sense la mende camni PAS oi! Nak bervideo2 ni nak buat apa? Tak cukup2 sakitkan hati ayah kau ke minah oi?

abe MIE 'TERJAH' said...

nikah macam elizaberth wong dengan helmi lagi baik...tak ada saksi, wali dan sesiapa sahaja...

pkrpasdap.blogspot.com

GAP KEMBALI said...

MANISFESTO PAS PRU KE 13

JOM LARIKAN ANAK DARA ORANG !

kulatlapok said...

SALAM bRO:

APA YG KITA SEMUA NAK HERANKAN, KALAU DAH ADA HALANGAN UNTUK BERKAHWAIN CARILAH JALAN YG TERBAIK TETAPI TIDAK DILARANG OLEH AGAMA. KAN GAP PUN PANDAI AGAMA? JANGAN KOMEN YG BURUK. INGAT 3 PRKARA YG ALLAH SURUH KITA PERCEPATKAN IALAH:

1. LANGSAIKAN HUTANG
2. SEGERAKAN PENGEBUMIAN JENAZAH
3. AKADKAN ANAK PEREMPUAN YG SUDAH CUKUP BALIHG

ULASANNYA SETERUSNYA HANG CARILAH SENDIRI DALAM KITAB2 YG TERKENAL. ISLAM SURUAH KITA MEMPERBETULKAN BUKAN MENGHENTAM DAN MEMBURUKKAN LAGI KEADAAN.

soal nak menikah tidak kira PAS, UMNO KE PKR, BUNG MOKHTAR PARTI DARI BN pun tak ada orang yg kisahkan nak berpoligami. Hampehhh

Anonymous said...

Sebelum 22 Dec tu nikah kat mana ye ?

Jangan je pandai cakap,, pandailah jugak buat. Jangan jadi penyamun. Lain macamlah ilmu org2 PAS ni.

squillaciukm said...

kepada KULATLAPOK

ko tau x si laki pompuan 2 da ada bini sblom kawen lgi...

da la kawen lari...

nampak sangat NAFSU TNGAH MENGGELEGAK...

cube anak ko lari g indon ke, siam ke...

kawen ngn org indon nun...

ko suke la...

bapak pompuan nie msti ad REASON die sndri knapa die buat cam 2...

ak tgok video nie...

ak rasa kesian sgt2 kat bapak pompuan 2...

kulatlapok said...

Untuk squillaciukm:

he he he he....nampak sangat ko ni tak matang dalah soal fitrah manusia.


aku cakap ni pasal aku dah ada pengalaman soal nak kahwin ni wali tak restu. Banyak persoalan boleh ditimbulkan.

Yang si perempuannya boleh berkahwin sekiranya WALINYA DIKATEGORIKAN 'WALI ENGGAN'.dan pokoknya disini yang empunya badan (perempuan) tu yang nak kahwin bukan bapaknya.

Cuba ko fikir kalau ialah si perempuan tu nanti dipisahkan. Pastu diapun buat keputusan oleh kerana kecewa langsung tak kahwin2. Dah pulak jadi ANAK DARA TUA.. SAPA YG RUGI?? emak bapaknya juga yg rugi.... nANTI AKU JUGAK YG NAK MASUK MEMINANG...

iNI SOAL KAHWIN TAK KIRA PARTI..semua mereka yg beragama Islam jika ada cukup syarat, apa lagi jalan je lah..

orang nak bina MASJID jika sah dan cukup syarat serta HALAL, apa lagi kita sokong jelah daripada mereka buat MAKSIAT??? sapa yang suka KO (squillaciukm) JUGA YANG SUKAKAN??/

CIEHHH SELISIH MALAIKAT 44, NANTI KO DILAKNATI TUHAN KERANA MERESTUI PERBUATAN MAKSIAT.. HIKS HIKS HIKS
KESIAANNNN.....

SO SOALNYA DISINI TIADA APA YANG SALAH DARI SEGI HUKUMNYA. CUMA YG TERKHILAFNYA HANYALAH DARI SEGI TEKNIKAL DUNIAWINYA SAHAJA..

TAK TAHU PULAK KALAU EMAK BAPAKNYA SUKA ANAKDIA TU JADI ANAKDARATUA ...HE HE HE HE HE
WALLAHUAALAM.

Anonymous said...

amboi, senangnya!...

kalau bapak enggan walikan...apsal tak tggu dulu...yg tak sabar sgt nak kahwin kenapa? sampai nak khwin sindiket dan lari bagai?

bapak ngn anak...kalau dipujuk2 walaupun berat hati, bapak akan walikan jugak...tp tggu lah dua tiga tahun...buktikan kt bapak yg pilihan ko tu terbaik dan sesuai buat ko....susahke buat mcm tu?

aku pun pompuan jugak....
aku pun mengalami kes yg sama jugak, tp tak penah fikir pun
..
apa yg bapak aku tak berkenan kt dia?
- merokok misalnya...aku mintakla dia ubah....bukan tak boleh...

-kerja tak stable....ok, stablekan la kerja dia dulu, galakkan dia ambil short course agar dpt menjana ekonomi agak stabil dr dulu....

mmg makan bertahun2...tp kalau lelaki tu ikhlas nak kita, bukan sebb nafsu semata-mata...insyaALLAH dia boleh tunggu dan baiki.... kalau dia tak sanggup tunggu, ko cari lah org lain....bukannya ko tak lawa...

sabar kan separuh drpd iman?

sekarang ni bapak aku dah takde alasan utk tak bagi aku kahwin dgn dia...jadi, nak tak nak dia terpaksa lah walikan.

kalau lelaki yg baik, dia takkan suruh ko lari tgglkan keluarga dan kaum kerabat, semata2 nak ikut dia...

habis nanti, kalau ko gaduh2 ngn suami ko nak ngadu ngn sape?....apa2 yg suami buat kt ko nanti, ko telan je lah sorg2....ko dah buang mak bapak adik beradik sedara mara ko sendirik, kan?...nk ngadu kt mahkamah, malu @ suami ada saksi adik beradik,kaum kerabat dia utk nafikan apa yg ko tuduh dia buat....

pompuan ni menganiayai diri sendiri lah!!...tak fikir panjang betul...


wirda

Anonymous said...

buat pengakuan pandai pulak guna

saya, Ilyani BINTI MOHD NOR....

bila nak kahwin, ko tak ambil kira pun bapak ko....sanggup lari sana sini drpd pujuk bapak ko...

tak malu betul!..dah buang bapak sendiri semata2 nak kahwin,kan? tak payahlah membintikan nama ko lagi...letak je nama ilyani...atau jadi cam org putih....letak nama laki kt blakang.....jadi la ilyani rosli...

bagus betul akhlak anak2 perempuan kelantan ni yer?


wirda

kulatlapok said...

untuk Anony..9:28 dan 9:36

he he he he temper nampak..!! sebenornya aku cakap ni bukannya kosong.. MEMNAG ADA DIPERUNTUKAN UNTUK 'WALI ENGGAN' dalam hukum ada jangan ko pertikaikan.

Mana2 enekmen Jabatan Agama Islam seluruh Negeri pun ada..tak caya tanya Khir baharom tu.. walupun aku tahu ko ada pengalaman kahwin lari tapi fakta tetap fakta..

Lagipun perkara ni bukan dia seorang je yg kahwin lari, kalau pi kat Jabatan agama Islam minta check sikit bukan berpuluh malah beeribu kes seperti ini DI SELURUH NEGARA..

Cuma kes ni sepcial sikit pasal dah disensasikan dan dipolitikkan. Cuba yang bawak lari tu tukang kebun garenti hampehhhhhhhh pun hangpe semua tak pertikaikan,

Tak tahu KALAU ANDA SEMUA ADALAH AHLI KELAB 'ANDARTU' suka tengok wanita negara ini hidup tak berpasangan... kesian mereka he he he

Pas tu aku nak tanya hanpa semua satu je soalannya iaitu...APA UNTUNGNYA BAPA DIA BUAT MACAM TU..?? ADAKAH DIA NAK PAKSA KAHWINKAN DENGAN ORANG LAIN??? DAH TAK BETUL HUKUMNYA DAH JATUH HARAAMMMMMMMM.... DALAM PERKAHWINAN ISLAM TIDAK ADA PAKSAANN...

HAngpa semua tak tahu ke dalam institusi kekluARGAAN...HEIKS HIKS KESIAANN..
BAGUSLAH MACAM TU HANGPA SEMUA PRIHATIN SANGAT BAB PASAL KAHWIN2 NI WALAUPUN ADA PERUNTUKAN YG DIBOLEHKAN OLEH SYARAK DAN SEDANGKAN ISU INI SEMUA ADA DI SEMUA TEMPAT DALAM MALAYA NI...

KEPADA ANONY..9:28 SYABAS LAH KALU KO ADA PENGALAMAN, NASIHAT AKU BERHATI2 KEPADA LELAKI TERUTAMA YG TERSAYANG KOT-KOT DALAM DIAM2 DIAPUN ADA SIMPAN SORANG LAGI... HE HE HE HE HE KALAU TERJADI KAT KO MEMANG TAKDIRLAH NAMANYA TU DAN KESIANNNN KAT KO......

AKU RASA DAN SEMUA PARA BLOGGER PATUT SOKONG KO DAN KO MEMANG PATUT SENSITIF DALAM KES INI..PASAL ADA PENGALAMAN, SYABAS

Anonymous said...

kulat lapok,

mmg ada peruntukan 'wali enggan'....
tapi ko suka lah kalau nanti , ko tak berkenan ngn pilihan anak dara ko...ko suruh dia lari nikah di thailand?

mcm tu?

ko suka anak ko buat mcm tu kt ko?
ko bg makan, bg pelajaran susah2..bila ada jantan lain, senang betul dia lupakan ko ..sampai nak kahwin pun dia tak nak berwalikan ko....

pastu buat video kat youtube, ckp dah kahwin,....seluruh dunia tahu yg anak ko kahwin tak nak berwalikan ko....

mcm tu?

KALAU ILYANI TU ANAK KO, KO RASA APA KO AKAN BUAT?...

apa, takleh bincang baik2 dulu ke?... kenapa sampai mcm ni sekali?!

kalau rosli tu anak ko,

ko nasihat mcm mana?

'wahai anakku, susah2 sgt, ko bawak je dia lari g thailand'...

mcm tu?..

tak jadi kat ko, senang la ko ckp....

aku harap benda ni akan jadi kt ko...baru ko tahu mcm mana rasa bila anak perempuan ko lari ikut jantan lain...nikah tnpa persetujuan ko...

wirda

Ir.MIM NUSANTARA said...

POLIGAMI MASA KINI 2010
---------------------------------
ISU yang dibangkitkan,BUKAN lah sangat pasal surat nikah Dr.Rosli dan isteri keDUAnya,Ellani,tapi adalah mengenai orang kuat PAS (S/U YB.Husam) yg telah melakukan KESILAPAN TEKNIKAL aje......
JADI kenapa nak diPOLITIK kan????

Sebagai seorang ISLAM,tentulah Dr.Rosli telah bernikah mengikut HUKUM SYARAK,mengikut rukun2 NIKAH iaitu LELAKI,PEREMPUAN,Jurunikah, WALI(atau Wali Hakim)dan 2 orang Saksi.Cuma yg tak diikut adalah HUKUM NEGERI,yang banyak merumitkan dari memudahkah,saperti
1)Menghadiri kursus nikah,
2)Jurunikah mesti bertauliah,
3)Isteri pertama mesti SETUJU atau dapat PERINTAH MAHKAMAH SYARIAH,
sekiranya isteri pertama tk setuju
4)Isi borang2 yang ditandatangani
ketua kg,atau JKKK atau ADUN dsb,
5)DiJohor,mesti jalani permeriksaan HIV,yg mahal....

Selain dari kehendak JABATN UGAMA
ISLAM NEGERI yang berbeza2,calun berkahwin kena ikut ADAT ADAT budaya orang Melayu,Minang,Jawa, pantai timur dsb..ini tak termasuk
CAMPURTANGAN "puak puak NGO" saperti "SISTERS-in-ISLAM",women LIB,dan sebagainya,yg kadangkala bercanggah dengan HUKUM SYARAK saperti polisi"One man one wife"
dari puak2 wanita yang KECEWA..!!!

KITA sepatutnya melihat dari segi
keCANTIKAN hukum ALLAH SWT mengenai POLIGAMI...bukan hanya kepada persepsi NEGATIF yang berlaku dari KESILAPAN MANUSIA
untuk diperkotak katek kan HUKUM
HUKUM ALLAH SWT,mengenai POLIGAMI!

LAGIpun,cuba kita pikir kalau 3/4 jumlah LELAKI MELAYU diMalaysia diBENARkan KAHWIN lebih dari SATU olih kuam Wanita MELAYU/ISLAM..??
MIM skrg ada 60% kali 28juta =16.8Juta...ini bermakna,kalu dibahagi
5 orang(dalam satu keluarga),para
LELAKI MIM ada 16.8/5=3.36juta orang....kalau jumlah 75%x3.36=2.52
juta.BAYANGKAN,2.52juta lelaki bolih kahwin 3..(mcm cerita MADU 3,P.Ramlee),ada 2.52x2=5.04juta keluarga EXTRA....kalikan 5 orang anak satu keluarga,Voila..!!!MIM bolih bertambah 5.04x5=25.2juta org...!!!jadi jumlah BESAR bilangan MIM ialah 16.8 + 25.2=42Juta orang MIM.kalau dijumlahkan 42+(28-16.8)=42+11.2=53.2 penduduk
so,42/53.2=79% nisbah MIM dari jumlah penduduk Malaysia,NO PROBLEM pada PRU PRU akan datang!
INILAH SATU CARA NYA NAK TAMBAH BILANGAN MIM,dlm tahun2 mendatang!!amacam??? SETUJU TAK??

kulatlapok said...

salam Ir. MIM NUSANTARA..

Kan dah aku katakan tadi isu ni pasal yg terlibat ialah orang kuat PAS, CUBA kalau lelaki tu pemadu teksi ke, penarik beca ke,atau orang2 biasa aje memnag perkara ini tidak dapat publisiti pun, lantaklah kome nak kahwin lari ke, nak kahwin banyak ke, nak lari ke hujung dunia ke....

Terima kasih, dengan maklumat tuan. Anoni... tu cuma kurang faham je dan melayan peerasaannya.. kerana diapun ada pengalaman kahwin lari.. he he he

ADUKA PENDEKAR said...

Hai Wirda,Wirda.....kenapa nak marah2 ni..??? Seolah2 menyesal atas TINDAKAN anda masa silam ke??

JANGANlah disebabkan perasaan EMOSI
mu,bolih buat kamu cuba mempersoal HUKUM ALLAH SWT saperti dinyatakan dalam Surah Al-Nisa...Nauzubillah..
BOLIH lari AQidah mu nanti...!!!
Hati hati Wirda.....!!Tu sebab RASULLULLAH SAW terlihat ramai kaum
wanita dalam NERAKA semasa perjalanan Israk Mehraj.....

Tau kah kamu bahawa diSelangor saja
ada 20000 IT(Ibu Tunggal)????dan jika diambilkira 200000 IT di Msia?
itu tak trmasuk ANDARTU ANDARTU yg tertekan perasaan kerana tk kawin2!
Berapa ramai wanita2 yang tak terbela kerana mereka tak mempunyai
seorang yang bernama SUAMI...???

Berbalik kepada Ilyani,kan umurnya
dah 30?? kamu tau ibu,nenek saya
tahun2 40an,50an,mereka kawin umur
15,16 dan ada yang dah kawin umur 13,kenapa nak BIARkan skrg tahun 2000an umur kawin lepas habis belajar..?? pada umur 23 hingga 30?

ALANGkan AYAM TUA pun harga dah turun...jadi nak buat apa si-BAPAK Ilyani nak tahan2 anaknya kawin CEPAT..??ORANG POMPUAN ni waktu SUBURnya 17 hingga 35,lepas tu nak
MENGANDUNG pun SUSAH...!!!masuk 35
hingga 40,susah nak beranak!!kalau
dapat jadi ngandung pun,entah2 DOWN SYNDROM.!(ini FAKTA Perubatan)

ITU lah sebab nya banyak terjadinya
GEJALA2 MORAL skrg ni...
1)orang lelaki ditahan dari KAHWIN lebih dari SATU,bininya pulak menopaus..,nafsunya nak lepas kemana??PEGI PELACUR??dahlah dosa,
mungkin dapat penyakit HIV,Siplis, dsb..
2)Maka satu lagi kemungkinan,bolih jadi SUMBANG MAHRAM,mangsanya anak2
dara yang tak berdosa.....
3)Si-pompuan pula yang tak ada lelaki yang melamar mereka
akan sama2 dia,jadi LESBIAN dan PENGKID,kaum yg dilaknat ALLAH SWT!
4)Yg Ibu ibu tunggal tu,lgi kesian
Dahlah tak ada suami sebab cerai,
kebanyakannya pasal tak benarkan suami kawin lain...anak2 IT,banyak masalah disiplin,gejala sosial dsb

Saya rasa memang kena apa yang di
saran olih Ir.MIM NUSANTARA,iaitu
orang2 Melayu Muslim pada membuat
anjakan paradigma terhadap isu POLIGAMI dari segi 1)PEMBELAAN KAUM
WANITA dan 2)PERTAMBAHAN penduduk orang Melayu dan Muslim agar masa depan orang Melayu akan sentiasa terjamin,kerana MIM bolih kawin lebih dari satu tapi puak2 CA dan Kaplam tak bolih.....!!!!

Anonymous said...

apa apa alasan pun

SUKA HATI BAPA DIA LE...DIA ADA HAK.

Kata pejuang agama,menjadi contoh pada yg lain. Bila kena batang hidung ,buat perangai macam s.al.

Arif said...

Masalah saya dengan kes ini adalah perintah mufarakah mahkamah kerana kesahihan nikahnya diragui telah dilanggar.

Kalau dah yakin dengan nikahnya kemukanlah balik ke mahkamah surat surat nikah...panggil wali yang menikahkan sebagai saksi dan saksi saksi nikah sebagai pembela dan bukti dah nikah.. kenapa nak tayang dalam youtube???

sementara itu tak salah pun ikut perintah mufarakah. perintah mahkamah adalah perintah ulil amr yang wajib dipatuhi.

si suami duduk la ngan isteri pertama dulu sementara selesai kes mahkamah..bukan susah pun.

pasal enakmen wali ingkar tu..bukankah boleh dilakukan di Malaysia. mengapa perlu lari ke Thailand, nikah sendiket dsb.

Ironiya si suami seorang doktor. berpelajaran.. takkan itu pun tak leh fikir.

Anonymous said...

saya setuju dgn arif....

mahkamah mendapati kesahihan nikahnya diragui.kalau rasa betul dan ikut syarak, kenapa tak kemukakan bukti dan yg sah?...

kenapa perlu lari?....dan kahwin semula di thailand?

dan psl ilyani tu isteri kedua ke keempat ke tak menjadi hal....lantak dia lah kan?...dia nak kahwin berapa pun?...

tp bukankah cara yg baik dan berhemah? bukan die sorg je yg berpoligami dlm malaysia ni...org lain boleh buat dgn elok, tak perlu lari pun?....kenapa perlu lari?


apa kena mengena andartu semakin ramai dgn dr rosli larikan anak dara org?....kalau betul niat dr rosli bukan sebb nafsu, andartu ramai, ibu tunggal pun ramai yg ada anak 3 , ilyani bukan umur 40 tahun..dan juga bukan ibu tunggal.... yg si kulat dgn aduka pendekar cerita panjang2 psl andatu lah...ayam tualah...apehal? tak relevan langsung dlm hal ni...

yg pasti, dr rosli menikah dgn ilyani bukan dgn cara yg memuliakan seorg martabat perempuan itu. ini yg saya marah sgt!..kedatangan islam telah meletakkan darjat wanita ke tempat yg tinggi....kalau betul ingin memuliakan dan menyenangkan perempuan itu, dia akan cuba minta dgn baik. kalau main lari2 mcm ni...nampak sangat dia letak nilai perempuan mcm barang dagangan je...senang2 bwk ke sana ke mari...yg saya kesalkan , perempuan itu juga membenarkan dirinya diperlakukan sebegitu rupa oleh dr rosli.

wirda

Anonymous said...

Kpd kulat lapok:

Bapak dia buat mcm tu sebab meragui keshihan nikah...maknanya taknak subahat....ini melibatkan nasab...kalau ada anak...nikah meragukan...takut jatuh zina plak....
sebenarnya baik diorg tunggu jer bicara...abis cerita....yg bengong tahap gaban buat aper

kulatlapok said...

salam ANONYMOUS 3:34 4 Januari

Yoo lahtu.. betullah cakap ko tu.. aku bukan apa, nasab2 juga cuma bimbang anak daranya jadi kulat.. semoga babak dia dapat carikan jodohnya yg paling sesuai untuk anaknya. Kalau boleh janganlah orang Pas lagi. lepas ni carilah pulak orang UMNO ke , artis ke, ahli perniagaan ke atau kerabat diraja ke atau sesiapapun boleh asalkan jangan orang Pas. Kalau tidak nanti memnaglah berkulat......he he he he he he

ADUKA PENDEKAR said...

WIRDA,wirda....(Anon 3/2010,10.35}
NAMPAK nampak nya..,kau ni wirda, adalah termasuk dalam golongan FRUSTKO yang anti-Lelaki dan ANTI-
POLIGAMI....!!!! tapi HATI hati Wirda..!!Apa yang kau bantah tu (atas perintah Allah SWT)mengenai POLIGAMI yang cuba dan ingin mempengaruhi WANITA2 lain(yg ingin menjaga MARTABAT cara ISLAM)..INGAT
!-ini BOLIH MENGGANGUGUGAT AQIDAHmu
kerana meragui HUKUM NYA...!!!
Dan ingat IMEJ "Ramai WANITA dlm NERAKA",semasa RASULLULLAH dalam perjalanan ISRAK MEHRAJ....???

WAL-ASR....wirda,Wal-Asr.....

OK lah,Selepas,nasihat,mari kita lihat kembali ISU isu"Surat Nikah,Tak Setuju Bapak,Hukum hukum Negeri mengenai Nikah di Malaysia dan isu isu POLIGAMI pd keseluruhan nya"

1)SURAT NIKAH
---------------
Mengikut hukum Nikah,secara biasa,
kalu CUKUP syarat:Lelaki,Perempuan,
Jurunikah,Dua orang SAKSI,maskawin,
mengikut HUKUM SYARAK,NIKAH is ON.
(mcm Nak MASUK ISLAM;mengucap 2 kalimasyahadah,dah cukup menjadikan
seseorang itu ISLAM,lepas tu kenalah jaga ISLAMnya.....)
DR Rosli mungkin dah BERNIKAH ikut
hukum syarak di Selangor(lebih dari
2 Marhalah dari bapa Ilyani)

2)TAK SETUJU BAPA- Ada kemungkinan
si-bapa membangkang atas sebab
politik,isu keluarga,tapi ada hukum
WALI ENGGAN,Wali Hakim lebih dari 2
Marhalah....dan bukankah lebih baik kalau Dr Rosli dan Ilyani berNIKAH dari berzina,kemudian dapat anak LUAR NIKAH yang diBUANG dan dianiaya dengan kejam..???
saperti apa yg kita baca didalam akhbar2 perdana...????

3)HUKUM hukum NIKAH negeri-
---------------------------
Saperti yg telah dinyatakan diatas,hukum hakam NIKAH mestilah
RAKYAT friendly,memudahkan,bukan,
MENYUSAHkan...BUKANkah "Membina mesjid" tu lebih baik dari menambah
DOSA untuk anak2 muda dan para2 ahli poligami??? kalau pun mungkin ada isu2 keluarga dari isu nikah,
misalnya poligami,Jabatan2 Ugama
negeri patut pantaulah dengan baik
dan bijaksana,bukan prejudis..!!!

4)ISU POLIGAMI,NIKAH,jangka panjang
-----------------------------------
Sekarang ini banyak isu2 Poligami yang telah ditimbulkan seolah2 hukum POLIGAMI ni adalah isu tidak BAIK...Adakah ALLAH SWT sengaja nak
menyusahkan manusia dengan hukum
mengenai POLIGAMI???BUKANkah ALLAH SWT itu lebih Mengetahui..????

Adakah kita diMalaysia ini banyak ingin mengikut cara ala-BARAT yg ingin kita mengikut cara mereka, cara KUFUR..??? dan dengan adanya kumpulan2 NGO mcm"SISTERs-in-ISLAM"
yang sebenarnya menggunakan istilah
ISLAM tapi penggerak2 mereka ISLAM mereka bolih diragui...dibenarkan
bercakap dan berbicara isu2 ISLAM
melalui kacamata sempit mereka!!!!
DAN secara strategi politik,cara nak tambah bilangan penduduk MIM, dengan cara POLIGAMI lah cara yg baik untuk masa depan (2020/2030),
untuk menentukan suvival MIM dimasa depan....!!!!Saya setuju dengan saranan dan analisa Ir MIM
NUSANTARA mengenai cara penambahan
penduduk2 MIM begini....