Tuesday, February 16, 2010

ANWAR PUTERA AGUNG 'BINATANG POLITIK'

binatang dan manusia ada bedanya, ianya adalah akal. bila teori binatang ini dicampurkan dengan mainan politik maka akan kedapatan teori agung dalam sistem politik manusia, teori 'binatang politik' atau bahasa mudahnya political animal.

putera agung pengamal teori 'binatang politik' di malaysia tiada lain adalah anwar ibrahim. siapa pun tiada mampu menyanggah hatta bersaing dengan perangai melayu paling musibat dalam sejarah keturunan bangsa mada-yo ini.

aku menerima sms akan ada perhimpunan pemuda umno malaysia membantah campurtangan 50 ahli parlimen australia mengenai isu liwat. 50 ahli parlimen kanggaru ini mahukan kes liwat putera agung 'binatang politik' kesayangan barat ini digugurkan.


pertama sekali biar aku beritahu kamu perihal usaha demonstrasi depan embassy australia oleh pemuda umno malaysia.

nampaknya mereka baru bangun dari koma politik yang panjang tapi tak dapat dipastikan samada mereka akan koma semula selepas ini ?

demonstrasi depan embassy australia ? untuk apa ? siapa yang lead ? kj atau ketua pemuda selangor bernama suhaimi ? atas dasar kepentingan apa kamu mahu lakukan demonstrasi di depan kedutaan australia ? mahukan publisiti murahan maha gampangan ?

adakah kerana akan ada kerlipan kerlipan kamera media asing yang secara indirectnya akan menonjolkan kehebatan maha agung pemuda umno,maka demo ini diusulkan?
mana pergi demonstrasi anjuran pemuda umno malaysia bila ALLAH itu dihina,diaibkan,ditendang,dilacurkan sebulan yang lepas ? mana pergi arahan demonstrasi kairy jamaludin ? mana pergi suara demonstrasi suhaimi ketua pemuda umno selangor ?

atas dasar mainan politik apa yang kamu coba tonjolkan wahai pemuda ? kontroversi kalimah ALLAH aku menunggu jawapan dan tindakbalas kairy dan pemuda umno tetapi 1 minggu tiada langsung kedengaran suara jagoan.

sebaliknya bila gereja dibakar dengan tak semedan kairy jamaludin berada berpagi-pagian dia gereja lalu berkata 'its a sad day for malaysia " ...!
kenapa takde kedengaran suara 'its a sad day for muslim' bila ALLAH itu berjaya dibible kan ? mana pergi demonstrasi pemuda umno ?

aku pernah tengok dan dengar akan cerita suhaimi ketua pemuda selangor yang tidak mahu mengadakan demonstrasi bantahan kalimah ALLAH,dan sekarang dia mahu jadi jagoan demonstrasi depan embassy australia ?

memilih mana isu yang niatnya mahu melonjakkan populariti murahan sebegini sungguh mengjengkelkan, buat aku termuntah. sama ertinya aksi dan kelakuan ini yang dicipta oleh putera si 'binatang politik' anwar ibrahim.memilih ahli parlimen kanggaru sebagai usaha 'memercikkan' semula apa permusuhan malaysia dan australia.

mengapa dia sengaja memilih australia ? mengapa tidak indonesia? mengapa tidak amarikan? mengapa tidak kesatuan eropah?
dia sudah hilang kawan. ini kisahnya.

jika dulu anwar bisa memilih rakan seperjuangannya seperti amien rais,bj habibie dan gus dur untuk menjadi suara pembela sekitar nusantara, kini mereka sudah tiada lagi taringnya..madeline albright dan al gore sudah semakin sepi di sana..

jadi anwar si 'binatang politik' ini memaut dan menggapai segala apa yang ada demi mengelak daripada mati lemas dalam persada politikal bangsatnya.. anwar ini sundalan. australia dipilih kerana anwar tahu akan dendam kesumat yang lama. australia secara jujurnya pernah dimalukan oleh pemimpin bangsa, dr mahathir. ini hakikatnya..

persetujuan untuk tidak mencampuri urusan kedaulatan sebuah negara bisa ditolak tepi demi merampas kembali maruah white supremacy australia yang berkali kali dibogelkan oleh dr mahathir.
anwar mencuit dendam lama mat saleh australia. menjaja bohong di depan 50 ahli parlimen kanggaru kononnya dia dianayai dengan konspirasi liwat nomor 2.

50 kanggaru yang sekian menunggu lama akan peluang melunaskan dendam kesumat lama dengan seberapa pantas menerima ide si pengguna tegar minyak ky jelly.
apatahlagi jika 10 tahun kebelakangan ini suhu politikal australia senantiasa panas dek kerana mainan rasis pauline hanson dari parti one nation yang cukup dikenali sebagai politikus anti imigran,anti bangsa asing dan anti islam.

.maka anwar membuka ruang luka lama agar bangsa melayu/islam berentap semula dengan penggemar klu klax klan. ini matlamatnya, menggapai segala apa yang ada demi melepaskan diri dari dosa ky jellynya..


anwar dan 50 ahli parlimen kanggaru punyai masalah dan cuba lari dari masalah.anwar dengan liwat dan australia yang terus dibelenggu dengan gerakan kebangkitan imigran india di sana..australia sedang cuba menutup kelemahannya sendiri bilamana seorang imigran india dibunuh kerana semangat anti pendatang yang cukup kuat diamalkan oleh penduduk kulit putih..

aku seru agar kerajaan tidak terlalu berlembut dalam mendepani isu liwat dengan 50 ahli parlimen kanggaru..dr mahathir pernah dan telah menunjukkan jalan bahawa bangsa melayu sebenarnya sudah cukup berani untuk berentap dengan mana-mana musibat dalam dan luar negara ! ini negara maruah bangsa , ini isu adalah pertempuran menilai sejauh mana kekentalan kepala hotak bangsa melayu berdepan dengan provokasi untuk kesekian kali !

kepada pemuda umno malaysia (sebahagiannya) aku bagitahu kamu boleh gembira dengan publisiti murahan mainan politik kamu semasa demo depan kedutaan australia esok.tapi kamu tidak boleh memperdayakan ketelitian pemerhatian rakyat terhadap seluruh gerak kerja dan haluan mainan politik kamu dalam hal membela maruah agama dan bangsa yang selama ini tercemar !..

sewajarnya elok kamu tangisi sikap kamu akan ketidakpedulian berkenaan kontroversi isu kalimah ALLAH..jangan kau fikir aku dan seluruh rakyat akan angkat kamu sebagai wira bangsa..kalimah ALLAH pun tidak kamu bela.boleh jalan.

13 comments:

Rahman said...

shiaaan org melayu islam.doa dah tak makbul,berkucar kacir,dengki mendengki,hasut menghasut,islamnya entah ke mana.serban makin tebal.janggut punyalah panjang.otak makin nipis.sebabnya makanan harian mcm telah dicampur bahan haram atau bahan kotor.mungkinkan ia sedang berlaku? logikkah? boleh percaya? agak2 siapa yg mungkin mencampurkannya? apa peranan jakim? apa langkah yg patut dilakukan?

Anonymous said...

TENGOK GAMBAR JE..
MUDAH paham... ko dtg bawak cerita
keburukan negara sendiri..
memang la dendam dulu rasa cam nak balas je ye tak...(dalam hati: seronak nak dengar ni.. ada la modal nak kasi sound)

ei anua tarak cerita ka

wa pakai ribbon la first day tu
ada sihir kat court la..
kasi sipi sikit..fuh nasib baik tak kena...

ONE NATION ONE LOVE said...

Salam,
Aku melihat memang PEMUDA UMNO macam kurang berfungsi sekarang.Tak tau apa yang KJ sibukkan.Kendur semacam.Aku setuju dengan pendapat GAP rakyat memang memerhati dengan penuh tanda tanya.Bangkitlah dari koma.Aku memang sanjung masa TUN Mahathir dulu fight tanpa takut dengan USA,Australia,Singapore dan blok barat.UMNO sekarang dah tak macam masa zaman TDM.Dah banyak org fed up,kurang umpph...ahhh fed up lah nak tulis....

Pak Tua Jaga said...

memang sial Kj dan mereka yang dibawah telunjuk yang takut untuk menegakkan hak dan berani menyalak bila hal yang tidak menyentuh akidah, nampak cool di mata bukan Islam dan nampak pembela dimata org Malaysia. Anjing bodoh gampangan! sapa yang terlibat dibawah telunjuk KJ dalam hal ini mmg tahap otak yang patut dibuang ke tong sampah, tong taik lebih elok! Takut berjuang untuk agama bangsa tapi isu ini mereka yang nak kehadapan. Bodoh3x tolong boikot acara bodoh yg berkempetingan oleh mereka yang tewas dalam perjuangan!tiada perjuangan yg lebih besar dari menegakkan, mengembang dan memelihara Agama Allah kalau itu tak dapat dilakukan jgn cakap pasal perjuangan yang lain

Anonymous said...

Saya teruja untuk memberi komen ke atas kritikan GAP terhadap pihak yg merancang untuk mengadakan demonstrasi di hadapan kedutaan Australia untuk membantah campurtangan 50 ahli parlimen Aus. yg mendesak supaya kes "jijik disebut" disini yg sedang dihadapai oleh ANwar Ibrahim sekarang setelah pihak yg sama dikatakan tidak pula berdemonstrasi apabila isu penggunaan kalimah Allah oleh piha tertentu di Malaysia. Dalam hubungan ini, GAP perlu faham bahawa isu penggunaan kalimah Allah sudah sampai keperingkat Mahkamah Rayuan... Oleh itu boleh mewudujkan "sub-judice".sedangkan perbuatan 50 ekor ahli Parlimen Kangaroo itu merupakan campurtangan kuasa asing secara langsung yg perlu dibantah oleh badan politik.... Dengan itu cadangan untuk berdemonstrasi
menentang perbuatan yg tidak bertamadun oleh 50 ahli Parlimen Aus itu adalah wajar..

pb said...

geng tolong komen geng. MIM ke..

http://wargamarhaen.blogspot.com/2010/01/umno-gagal-pas-lulus-selena-tay.html

Saya telah menjadi seorang pemerhati politik sejak tahun 1985 lagi. Pada masa itu sehinggalah tahun 2008 sebagai ahli sebuah keluarga Cina yang menetap di Kuala Lumpur, saya mempunyai satu pendapat sahaja berkenaan dengan PAS iaitu PAS ialah sebuah parti yang agak fanatik. Walaupun ahli-ahli keluarga saya telah mengundi parti DAP sejak tahun 1990 lagi, apabila DAP berkerjasama dengan PAS pada tahun 1999 dalam Barisan Alternatif, kami telah mengundi Barisan Nasional (BN).

Semua ahli-ahli keluarga saya termasuk saudara-mara dan juga rakan-rakan Cina saya yang lain amat menggeruni PAS sebab pada masa itu kami berpendapat bahawa PAS ialah parti yang amat merbahaya sebab PAS tidak peduli dengan kaum lain dan mempunyai fikiran yang sempit.

Tetapi semua itu telah berubah pada Pilihanraya Umum tahun 2008 oleh kerana kami sudah muak dengan gejala rasuah dalam BN dan oleh itu walaupun DAP bekerjasama dengan PAS dan PKR, kami telah mengundi DAP.

Selepas Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Besar Perak, kami mendengar berita bahawa beliau amat rajin dan berusaha membantu semua kaum dan golongan masyarakat yang miskin tanpa mengira bangsa dan ugama. Beliau juga seorang yang telus, ikhlas dan berwibawa. Ini serba sedikit telah mengubah fikiran kami terhadap PAS.

Tetapi pada Februari 2009, apabila BN merampas kuasa di Perak, kami telah 100% menyokong PAS sebab kami telah melihat dengan amat jelas bahawa yang fanatik dan yang gilakan kuasa ialah BN.

Dan pada Januari tahun ini pula, sekali lagi BN telah menunjukkan belangnya. Kali ini melibatkan soal ugama pula dimana 2 sepupu orang kuat UMNO telah membuat kenyataan bahawa mereka tidak boleh menghalang orang Islam yang hendak mengadakan protes tentang keputusan mahkamah membenarkan akhbar Katolik Herald menggunakan perkataan Allah dalam seksyen Bahasa Malaysianya.

Manakala pemimpin-pemimpin PAS pula seperti Tuan Guru Nik Aziz, Salahuddin Ayub, Khalid Samad dan Dr. Dzulkefly Ahmad telah mengutuk dengan sekeras-kerasnya pembakaran gereja Metro Tabernacle dan serangan keatas gereja-gereja yang lain. Selepas ini, 2 sepupu dari UMNO ini cuba pula buat ‘damage control’. Tetapi saya yakin orangramai tidak lagi mempercayai dengan lakonan sandiwara mereka yang bodoh itu.

Akhirkata, sebagai seorang yang berugama Katolik saya ingin juga menyatakan bahawa saya rasa amat terharu dengan sokongan yang diberi oleh PAS dalam hal ini. Masa telah tiba. Saya menggesa rakyat untuk membuka mata mereka. Bukan sahaja PAS For All tetapi PAS All The Way.

Posted by rakyat marhaen

Anonymous said...

Salam GAP, aku sokong 100% apa yg ko ckp.KJ dan konco2nya bole get lost berambus korang. Aku tak faham status dan matlamat KJ ni dr dulu lg. Dh la sokong Sister in Islam psl kalimah Allah taknak lak bt demo. Dia ni mkin lama mkin rakyat nmpak siapa dia sebebarnya.Harap2 PM dan TPM cpt2 lah bertindak sblm Trojen Horse ni hancurkan UMNO.

zamsalam said...

...UMNO LAMBAT MENJUARAI ISU MELAYU?

..ada sesuatu yang pelik apabila banyak isu sensitif Melayu boleh dibahas oleh pihak yang tidak berkelayakan.

..lebih pelik lagi UMNO nak jadi Juara Rakyat!

..jadi siapa nak jadi Juara Melayu?

..Pemuda UMNO?.. Pemuda PAS?

Apa pasal semua lambat?..

Ingat Pndtg da xrasa Meka Pndtg.Meka pkir Sgt Lebih Layak Tkbir Mesia.Meritokrasi LKY.Ramai Melayu biasanya IQ Rendah said...

tu la lain kali, kalu kita BUKAN pemuda,JGN brtanding Pemuda. menyusahkan Org Melayu je.Satu je aku NAMPAK SGT,Nmpak beriya sgt Anuaq nk naik..bg je la naik..abis crita..klu pliwat pun peliwat la.kalu btobat kuat2,da jd oK. jnji Allah terima.Bg Pklah naik punah! dia xkenal musuh dgn musuh dlm selimut.Agen2 LKY, US, Yhdi,habis dpt mnyelinap masuk. minda xberapa cekap, HABIS!(maafkan aku Paklah,Bukan nk mngata).ni la KESILAPAN ke2 TDM.Setakat baik hati xberapa cukup. ramai BIJAK dan niat JAHAT kat luar Sana..

Unknown said...

Justeru, Pakatan Rakyat wajib ditumpaskan. Satu konspirasi wajib diwujudkan sekali lagi. Konspirassi ini bertujuan untuk menumpaskan Pakatan Rakyat. Jalan pintas untuk memecahkan Pakatan Rakyat ialah dengan memenjarakan Anwar Ibrahim. Khalas. Period. Finito. The End. Fin.

Jika Pakatan Rakyat tidak ditumpaskan maka segala malaon dan pelesit yang selama berpuluh-puluh tahun ini menghisap darah rakyat akan menghadapi masa depan yang amat gelap. Apabila Pakatan Rakyat mengambil alih pentabiran Malaysia maka segala kerja-kerja jahat mereka - harta-harta rasuah mereka - kes samun dan kes bunuh mereka – semuanya akan diadili oleh rakyat....

Jangan tersalah pilih lagi....sambil tersenyum lebar terus baca disini

XReformis dulu said...

bukan nak mngata Hashim..kita bncang pasal tauhid Allah. ko asyik ng nuaq ko ja. takde sensitivty lansung! ini sure makluk2 agen menyamar la ni. h1n1 versi baru..Kapal da suruh tobat pun dia xmau. itu da kira menderhaka kat DAP! Sepul suruh sumpah, pun xmau. Hang nak jd apa ni, semua takmau. PM MAU? mau pulak. Nafsu hang kuat sungguh no.. Tu hari hang nk naik PM ikut Pintu Belakang no.. Tak malu no..

wahai agen said...

bukan nak mngata Hashim..kita bncang pasal tauhid Allah. ko asyik ng nuaq ko ja. takde sensitivty lansung! ini sure makluk2 agen menyamar la ni. h1n1 versi baru..Kapal da suruh tobat pun dia xmau. itu da kira menderhaka kat DAP! Sepul suruh sumpah, pun xmau. Hang nak jd apa ni, semua takmau. PM MAU? mau pulak. Nafsu hang kuat sungguh no.. Tu hari, hang nk naik PM ikut Pintu Belakang no.. Tak malu no..

Unknown said...

komen pb telah membuktikan pas dah mula mengambil idelogi pkr dan dap.maka mana peginya nak mengislamkan malaysia "kalau dapat perintah malaysia".mampu ke pas kuasai PR, baru kena gertak oleh dap kat kedah dah gelabah.silap pulak,ini GA PKR bukan GA PAS.dap parti berbilang kaum di kuasai cina, pkr parti berbilang kaum dikuasai melayu?????sementara aje kut. sesuai jugak ya "binatang politik" kalau terbukti dengan dakwaan saiful.