Sunday, February 21, 2010

TAHNIAH UMNO BAHAGIAN SUBANG. AHMAD MASLAN HINA BLOGER.







alhamdulillah iltizam bloger untuk bekerjasama dengan keseluruhan pimpinan bahagian umno nampaknya mula mendapat sambutan.

semalam aku menerima pelawaan daripada ketua penerangan umno bahagian subang,dato' zein isma untuk hadir dalam program penerangan .mesej yang sama jua aku terima daripada ketua bahagian subang,yb dato' ir muhammad bushro merangkap adun paya jaras.

aku hadir bersama bloger darul ehsan today aka det. naik motor rxz bertolak dari port klang pagi-pagi. sampai-sampai kat dewan U3 subang perdana, aku dapati dewan penuh sesak. aku estimate hampir seribu ahli umno dan rakyat hadir dalam ceramah penerangan umno anjuran bahagian subang..TAHNIAH.

VVIP yang hadir adalah ketua penerangan umno malaysia dato ahmad maslan dan ketua penerangan umno selangor yb shukor.

dalam suasana politik yang panas nampaknya umno bahagian subang sudah mengorak langkah bangkit dan banyak intipati ucapan menjurus ke arah untuk memenangi dan menerintah semula selangor pada pru ke 13 nanti.

inilah kerjasama antara bloger dan bahagian umno yang aku kehendaki. program penerangan dan kami bloger menyampaikan maklumat kepada ribuan pembaca blog.

ketua umno bahagian subang,yb dato' ir muhammad bushro banyak memperkatakan tentang idelisme kesepakatan perpaduan dalaman parti.umno bahagian subang sudah sedia bangkit untuk merampas semula kerusi parlimen subang dan dun kota damansara.

manakala ketua penerangan umno bahagian subang dato' zein isma pula menghuraikan secara jelas akan 7 wasiat raja-raja melayu. aku nampak ada makcik-makcik yang mengesat air matanya bila dato' zein meengimplementasikan 7 wasiat raja melayu ini dengan senario politik jahanam mainan pakatan selangor.

yb shukor jugak mengupas dengan baik akan isu YBK dan arahannya agar semua ketua penerangan di setiap cawangan turun dan menyelesaikan permaslahan rakyat.

sebenarnya ucaptama program ini dilakukan oleh yb ahmad maslan,ketua penerangan umno malaysia. dia banyak mengulas panjang akan beberapa akronim dalam ucapannya seperti KBSM (kenduri bersalin sakit mati) dll...

aku hadir tepat masanya sewaktu ahmad maslan berucap.maklumlah naik motor dua orang dari port klang (kebetulan ada hal pagi tadi) menuju ke subang.

5minit lepas aku dengar ucapan yb ahmad maslan, dia telah berkata sesuatu. katanya baca blog lama-lama boleh jadi goblok ! ketawanya sinis.goblok dalam bahasa jawa maksudnya bodoh..

aku dengan det pandang sama sendiri. aku tak sangka ahmad maslan secara terbuka menghina bloger. ahmad maslan lupa bahawa dia ketua penerangan umno malaysia.sewajarnya dia juga harus mengakui hakikat perang politik sekarang tidak seperti dulu.perang sekarang adalah perang siber.

apakah dia mengakui hakikat perang politik sekarang masih lagi memerlukan akronim-akronim ciptaannya seperti KBSM (kenduri bersalin sakit mati). puluhan ribu anak muda yang minat politik tidak mahu menjenguk lagi strategi perang politik sebegini.

anak muda juga tidak gemar akan strategi 'gerak gempur laut' yang pernah ahmad maslan lakukan sewaktu prk bagan pinang. 'gerak gempur laut' karya ahmad maslan berbentuk begini. naik 9 bot ,letak lambang dacing dan berulang alik dari pantai teluk kemang pusing-pusing port dickson.

aduhai. blog,facebook,website merupakan platform terbaru peperangan siber.ini hakikat.harap ahmad maslan tidak lagi menafikan kuasa media baru dalam politik. dia hina blog sebagai goblok.blog pro barisan atau pakatan yang dia tujukan aku tak pasti.namun aku menyanggah kutukan dia.

untuk pengetahuan yb ahmad maslan, selama 2 tahun ini jugalah bloger goblok macam kami ini bersengkang mata,bermati-matian mempertahankan maruah umno,bangsa melayu dan maruah agama ! bloger goblok macam kami ini adalah ulangan suara kebangkitan anak muda melayu. ini hakikat.

perang politik pada waktu ini bukan sekadar berlegar pada pemberian beras sekampit sahaja. perang politik era millenium ini memerlukan umno berperang di alam internet !

hari ini ketua penerangan umno malaysia menggelarkan blog sebagai goblok atau BODOH.bloger di kacamata yb ahmad maslan adalah bodoh. terima kasih banyak banyak aku ucapkan kepada melayu yang tinggi darajat dunianya seperti yb ahmad maslan.

apapun ucapan tahniah aku ucapkan kepada seluruh pemimpin umno bahagian subang yang mengiktiraf bloger jalanan macam kami. kepada yb dato ir muhammad bushro dan dato zein isma ,terima kasih.

kami takkan berhenti daripada terus berusaha untuk memenangkan umno pada pru ke 13 nanti, walaupun yb ahmad maslan gelarkan blog itu sebagai goblok !

43 comments:

SUARA RAKYAT said...

salam. jika Ahmad Maslan kata demikian. Patut Najib copot dia dri jawatan itu. Tak layak. Ini lah yang boleh melemahkan semangat anak muda kita. Ahmad Maslan.. barang kali lupa.. mungkin dirinya lah yang goblok dalam dunia cyber ini. Sampaikan seberapa banyak yang boleh.. agar ahmad maslan dicopot sebagai ketua penerangan umno.

Anonymous said...

INGATKAN NAJIB PILIH YG MUDA JADI SERASI. NAJIB!! TAK CUKUP MUDA LG !! PEMIKIRAN ketua2 SUDAH TUA !! maybe perlu tmbalan dr REAL PEMUDA

bRAVEhEART said...

Salam GAP, inilah hakikatnya bahawa (kebanyakan) pemimpin Umno masih dalam kegelapan dan tidak mengiktiraf blog dan media sosial lainnya sebagai alat penerangann dan komunikasi alaf baru. Saya pasti masih ramai lagi ketua2 penerangan Umno bahagian2 yang masih dalam kegelapan da berfikiran serupa. Mereka tidak mampu mengikuti peredaran zaman dan mereka menyalahkan perubahan yang berlaku. Sebenarnya Umno masih tidak berubah. Di Pahang pun sama dan saya antara generasi pertama blogger Pahang yang akan berhenti menulis kerana dah benci dgn kebodohan pemimpin Umno ini.

Anonymous said...

ahmad maslan memang bodoh..

najib, kasi tukar ini orang

buat malu btn je

Anonymous said...

depa tak tau lagi seni peperangan dah berubah...lu usaha lagi GAP...jangan putus asa...UMNO bukan tau apa2 pun...

Moeinuddin said...

Ini yg Panas dengar ini, kita berjuang berhempas pulas dgn tak minta duit dorang stau sen pun demi perjuagan Agama bangsa dan Negara di katakan kita goblok lah pula?

Kalau dia tuju pada perjuagan kita kira ilang akal lah Ahmad Maslan ni kan

Anonymous said...

dato, kalau tak baca blog baru jadi goblok.

Mael Hashim said...

Sabar je. Dugaan tu. Mgkin Ahmad Maslan tu belum ada blog sendiri, jadi dia lum dapat hargai nilai blog. saya cadangkan anda pegi jumpa ahmad maslan dan tunjukkan kat dia macamana nak buat blog dan gunakan blog untuk memberi penerangan ttg umno. Teruk sangat la kalau biro penerangan umno tak de blog sendiri.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Agaknya dia tujukan pada blog pro sebelah sana. Tapi kalau lama-lama baca blog sebelah sana memang boleh jadi goblok. Ketua-ketua jabatan, Jusa , Ketua sektor perkhidmatan awam, cikgu-cikgu, pekerja TNB, Telekom ramai yang jadikan bahan rujukan pertama. huhuhu

Generasi Pejuang Bangsa said...

jadi memang betul apa dikatakan oleh rakan blogger PB sebelum ini yg Ahmad Maslan pernah cakap blogger ini goblok !!

Ahmad maslan patut fikir dulu sebelum cakap ttg ini ..dia ingat blogger tak ada kot di program penerangan umno ..

Najib pun sudah ada fb , web site sendiri , ini sapa Ahmad maslan dok kritik blog2 ini semua ..

matamata said...

BRO...si mazlan ni memang jenis goblok sombong. Dulu waktu pilihanraya Manek Urai bukan main sombong lagi, siap bagi warning pada group kami yg datang utk edar risalah dan banner perang saraf. Dia perasan yg strategi dia tu da cukup bagus...tapi kalau korang tengok strategi dia tu mcm pondan!!. berjuang mcm takde telor, asyik2 dengan slogan "Sokonglah BN"!. Orang da canggih sekarang ni...dia masih mcm "Katak bawah Jamban:. Sorilah kena kutuk, tapi org jenis mcm ni seharusnya da di muziumkan di muziun orang asli batu 12 gombak. Salah satu sebab kalahnya UMNO esok adalah org seperti ni yg GOBLOK dan SOMBONG.

Thinkdifferent said...

GAP,aku dah lama tau ahmad maslan tu bodoh..aku dah lama baca blog kau ni.Aku rasa banyak sumbangan korang pada perjuangan bangsa,tp aku x tau plak apa ahmad maslan bodoh tu buat.Aku menyeru kepada semua ahli dan pemimpin UMNO di semua peringkat seluruh negara,lupakan ahmad maslan yg akn bodoh selama2nya.
Kata bapak aku "cerdik tak boleh di ikut,bodoh tak nak ajar"

Galo said...

usaha UMNO & MELAYU Subang mmg patut mendapat pujian tp Yb Ahmad Mazlan mmg cetek IT, dia xsedar bahawa IT inilah punca kekealahan BN dlm PRU12 yg lalu dgn IT ini jg lah ramai umat melayu telah sedar & seterusnya akan merampas kembali negeri2 yg di bwh PR. HIDUP BLOGGER!

TebuHitam said...

salam Bro GAP.
Jangan ambil pusing apa kata saudara Ahmad mazlan tu.Anggaplah dia menghina bloger pembangkang.
Bagi aku kalau baca blog pembangkang memang jadi biol.mana taknya pusing2 kat situ gak.takde kemajuan.komentar pulak makin hari makin sedikit bg komen.agaknya mereka dah sedar sapa mereka yg diorg sanjung.penipu besar!!!
Anggaplah ini dugaan bloger cam GAP dan det mengharungi perang di alam siber.aku akan bagi sokongan padu yg tiada belah bagi kepada ko GAP.
Teruskan berjuang demi bangsa dan agama juga negara.

sri mersing said...

Askm...bro,teruskan perjuangan.Ahmad Maslan la yg goblok sebenarnya.Aku pun heran apa motif berkempen sampai ke laut.Puja jin laut ke?Tak hormat pendapat dan pandangan org lain.Takkan blog Tun M pun goblok?
Tu pandangan dia sorang.Aku sbg ahli umno mengiktiraf bloggers as 'unsung heroes'.Aku bangga dgn korang.Agi idup agi ngelaban..salam

Anonymous said...

pada pendapat aku dia cakap kat blog-blog pembangkang.... pasal ramai rata rata yang baca blog pembangkang..dah giler..sebagai contoh nicky ajis, dan juga yang baring depan kereta Sulatan Perak turr

jibaouk said...

pulak dahhhh????

tenang bro...
takmende...political manuever

Anonymous said...

Dia tak reti buat kerja, reti besarkan perut jer..

Orng sebut Facebook, dia kata facebook.

Bukan pemimpin bawah jamban, pemimpin bawah tangki taik..

Orang pas tiap2 hari sabtu edar risalah (fotostat itam putih) ke kedai2 kopi, satu helai aje. Orang nk baca, baca lah..nk buang, buanglah..tapi kalau dalam tiap2 sabtu tu dapat pengaruhi satu orang, satu undi dapat. Ia dah dikira kejayaan besar.

Pemimpin umno cam Ahmad Maslan ni, jenis tomak..nk 100 orang sekaligus. Sorang dua tak layan la.

Jangan bawa dia ke tempat ceramah, nanti orang dah dekat dengan parti, jadi sakit hati gara2 dia.

Kang hilang undi kerana dia..

Smart Education said...

Salam GAP...Terima kasih kerana sudi hadir di atas jemputan Ketua Bhgn dan Penerangan Bhgn....Kami di Subang sentiasa mengalu-alukan kehadiran blogger2 seperti tuan2...banyak info dan fakta yang lebih tepat boleh kami perolehi...

Era sekarang sudah berbeza...pendekatan juga perlu berbeza...anak2 muda pada hari ini lebih terdedah kepada dunia cyber...maklumat lebih tepat, cepat dan tak banyak tapisan...salah tetap salah....tegur tetap tegur...

Selamat Berjuang..

GAP KEMBALI said...

aku tak kisah dia tujukan pada blog pro umno atau pakatan.

memandang enteng pada keupayaan media baru boleh merugikan umno. tak perlu aku detailkan lagi.

aku setuju dengan pendapat bahawa pru 12 umno tewas pasal media baru,blog dan web.

jelas ahmad maslan tak mahu meninjau jauh akan keupayaan blog. dia masih dengan retorikal KBSM atau gerak gempur laut yang merepek repek.

tapi aku peduli apa dia cakap macam tu. yang penting aku dan seluruh bloger lain WAJIB menangkan semula umno pada pru ke 13.

Smart Education said...

Pada saya....apa yang lebih penting...apa info yang cuba disampaikan....bukan medium penyampaian yang jadi ukuran...

Anonymous said...

"Keberkesanan penggunaan blog ke atas pengundi-pengundi era masa kini". Ini salah satu kajian yang dijalankan oleh pelajar Mass Comm. UiTM... Aku harap laa Ahmad Maslan bebal ni pegi baca... Baru dia tau betapa penting nyer blog skarang...

Skandal Politik said...

Salam bro,

Nampak sangat Ketua Penerangan UMNO buta IT...

Patutlah UMNO jadi begini... Wakakaka.

http://kjberuk.blogspot.com/

Aku Budak Jasin said...

Nampaknya tahap minda masih didunia 90an... Masih tak tau tahap kuasa media sosial... 1 click!!!!!!... Masih nak menafikan sumbangan blogger sbg penangkis.. Teruskan GAP

Unknown said...

Salam Bro... Artikel menarik utk anak2 barisan umno selangor.. Kami merasakan blogger2 seperti GAP telah membuka mata kami anak2 muda supaya tidak terjerumus kesesatan pemikiran.. tahniah GAP.. teruskan perjuangan..

Anonymous said...

owh...skrip ahmad maslan tu sama je...
die g johor pun itu jugaklaa dia ckp

"KBSM,blog goblok, dgn bini touch n go, citer psl die g toreh getah"

riak 2 bulan tak masuk opis. nampak sgt dia sebg timbalan menteri tak diperlukan. sebb tu lah 2 bulan tak masuk ofis pun takde org kesah...

itu aje modal dia ke mana2 pun....aku kebetulan hadiri dua majlis dia di johor....skrip sama! weyh, bagi lah fakta ..bukan hikayat seharian ahmad maslan ...

malu aku sebagai ahli biro penerangan berketuakan org cenggini...

wid

Anonymous said...

sabar brooo ini sama garam..tp brooo kami akan sentiasa bersama awak..kami rakyat pasti hargai semua pernan blog terutama org muda mcm kami all the best..

PemimpinKe? said...

Bro GAP,rilek je. Keldai tua tu buta IT. Tu yg tak mampu nak cerita panjang. DS Najib pun ada blog, kiranya DS Najib pun tergolong dlm golongan goblok gak ke? Beside, dia igt idea thn 80'an dia tu cool sgt kot..gerak gempur laut konon..piirahh..orang sekarang tak main la gerak gempur tolol camtu..tak progresif btol..cemana aku nak join UMNO ni bro? Lembap pemikirannya

krisitam said...

org mcm ni yg x sedar untung,ckp org xnak dgr dia je yg pandai.sifat ni kalau msh ada kt pemimpin umno jgn hrp nk twn sgor..goblok temen..

Ahmad Maslan said...

aku kata kat blog pembangkang.jgn la tuduh2 mcm tu.aku pun sayang pd bloggers BN.Teruskan perjuangan anda semua.

timah said...

itulah...orang cakap tak percaya..memang betul bloggers umno seperti apa yg diucapkan oleh ahmad maslan tu...terima sajalah hakikat...

Unknown said...

Salam bro GAP....
Janganlah amik ati sangat dengan YB Ahmad Mazlan tu.....biarlah dia dengan methodology nya dia mungkin dapat menarik golongan tua dengan KBSMM,SMPPSS,SPSB,Matlamat GST,Nilai 4S,Pendekatan 4M. Aku rasa apa yang di maksudkan dengan blogers goblok tu ialah blogers pembangkang bukan kau orang semua, aku yakin itu kerana aku ada buku gerak kerja dia yang memang mengiktiraf bloger-blogers dengan menyeru setiap umno bahagian melatih jentera siber@media baru. seramai 382 ahli umno akan di latih sebagai jentera blogers. so tak usah kecil hati sangat. UMNO memang mengiktiraf kau orang semua sebagai pejuang.Buat sahabat saya bRAVEhEART janganlah mengundur diri di saat kamu akan di lonjak naik kerana kepahlawanan mu.

Perjuangan kita bukan untuk manusia yang bernama ahmad mazlan tetapi untuk semua ummah.

anak johor said...

aku agak dia ni buta it..

alongAspirasi said...

haha..aku teringat bila aku p 1 program bsma Tun.M hari tuh..d Akademi Kenegaraan. wktu tuh ahmad maslan pun mai,kunun sbg pembuka bicara majlis la..kunun bekas org kuat BTN la. saat paling lucu bila kununnya dia nk mencipta fatwa sendiri ttg kemenangan BN pada PRU 13 nnt. dia bercerita dgn cerianya ttg teori 'mendulum'..sambil jeling2 pd Tun.M (budget nk dpt sokongan Tun). sekali,Tun.M tempelak semula wkt beliau berucap. lebih kurang kata Tun,'kita akan kalah kalau tak berusaha merampas. saya x pcya kepada apa2 teori termasuk teori 'mendulum' ni'..

haha..kesian ahmad maslan. serius,mmg muka dia malu betul wkt tuh. bayangkan,pemimpin hebat negara 'meremehkan' teori 'hebat' hasil pemerahan otak 'KBSM' ahmad maslan. muahahahaha!!!! wkt tuh kami (aku dan kwn2 yg p) sama2 'hi-5'..sambil berkata 'kene setepek!'..

kahkahkah..maslan2.. bak kata pembangkang,teori 'mendulum' ahmad maslan jd teori 'merundum'.. kuang3..

doncin cai said...

betul ke GAP
bgtau ahmad maslan....umno kecundang kerana ketika itu hanya maklumat pakatan rakyat sahaja yang di baca melalui dunia tanpa batasan ni... sebenarnya yang GOBLOK ni adalah ahmad maslan...bercakap sesedap hati dia sahaja dan orang macam dia ni lah yang akan membuat kita ketinggalan dalam memberi maklumat....sabar aje GAP !
rupa rupanya ketua penerangan umno tidak mengikuti perubahan zaman
dato' najib tidak bersalah dalam hal ini kerana sangkaannya ahmad maslan ni boleh memberi penerangan yang berkesan...rupa rupanya belajar sahaja tinggi tetapi GOBLOK
aku sayangkan UMNO..
tapi bukan kerana ahmad maslan...
blog picisan ini lah yang menyebabkan nik aziz jadi jiwa kacau, anwar jadi gabra, rais yatim terus tukar gear gostan, malaysia today jadi suram, khalid gagap terus menguap
sayang, ketua penerangan umno yang aku sayang ni, GOBLOK
forget it GAP....teruskan usaha murni saudara....
aku ada sentimental value dengan motor yang engkau pakai tu ha ha ha

pandaqwer said...

GAP...

yang bagi komen dalam ruang ni kat bawah tu, adalah klon Ahmad Maslan,
i mean Ahmad Maslan pirate....
Ahmad Maslan yang sebenar !!!!!
TOLONG LE BACA BLOG INI SEKETIKA...
SEBAB SEMUA KOMEN KOMEN ADALAH MEMUJI KETUA PENERANGAN UMNO YANG GENIOUS
aku nak gelak bila baca.. " kemana sahaja ahmad maslan ini bercakap, perkara yang sama akan di ulang ulang..."
buat masa ni kita sabo aje le mendapat Ketua Penerangan yang lupa bahawa terdapat rakyat biasa yang mendengar pidatonya di tempat yang berbeza.....kantoi !
rupa2nya ahmad maslan langsung tidak mempunyai idea untuk di terangkan...skrip yang sama akan di baca di arau...besut...pekan.. kuala kangsar...kota tinggi..kodiang
kalau agak tak mampu....janganle terima jawatan yang di beri oleh dato' najib

Anonymous said...

Salam.
Jangan mudah putus asa dengan kata2 beliau, Masih ada yang belum lagi nampak @ diketengahkan....Nampaknya ade laluan pada Blogger tapi belum ada yg nampak dimata PIHAK paling tinggi.......

- axeman

peminat mat maslan said...

mat maslan oh maslan..dia memang gila akronim..masa rasmi persidangan pemuda umno selayang dia duk sebut, tuan tuan nak duit? saya boleh bagi duit, DUIT itu Doa, Usaha, Ikhtiar, Tawakal..hahahaha...so old skool la mat maslan... :-p

Anonymous said...

Wak Maslan ni bak kata org jawa, mmg goblok!! Mcm mana UMNO bole lantik dia ni jd ketua penerangan. Patut lantik lah org cerdik sikit, ccm si keri tu ke. Aku lama dh nyampah dgn dia ni.

Anonymous said...

wok goblok ni gamaknya nk on cumputer pun ntah tahu ntah tidak!!

merah said...

"...Teruk sangat la kalau biro penerangan umno tak de blog sendiri..."

.....................................

mae1000, betul kata ko. zaman ni mana ada org guna cara lama lg bg penerangan. wak ni mmg goblok. mmg tak tahu guna komputer lar tu, jd k tutup kebodohan sendiri, katalah blog camtu. blog pun tak pernah bacabagaknya. nk baca camana, laptop pun ntah ada ntah tidak, kalo ada pun jgn2 nak on pun tak tahu. camana lar sigoblok bole jd ketua penerangan. ketua penerangan umno lak tu. kalo pas ke, pkr ke tak per lar jugak sbb itu parti pepijat.

Sayu di mata said...

kerana terlalu pakar it dan trlalu sibuk dgn politik la kita xtahu nk buat apa2 tang budak sek rendah yg terddah pd racun porno. xde sorang malaikat pun kat mesia nak bg solution yg genius ungul TAHAP super POWER.MENANG KE KALAH Ke umno cam tu gak. takda niat nak jaga betul2 org melayu ke SYURGA HAKIKI

Detguaq said...

Aku tak sempat naka baca semua komen-komen, tetapi aku tahu semua marah, cuma ada yang berlapik dan ada yang berterus-terang....

AKU PILIH UJTUK BERTERUS-TERANG!!!

Apakah Ahmad Maslan fikir guna kepala lutut??? memang senang nak ujudkan ruangan blog, tetapi sengsara untuk mengendalikan,berapa banyak blog terkapar tanpa 'nyawa'? Kenapa? Sebab perlukan iltizam yang jitu, komitmen yang tinggi dan seperti GAP dan DET, bukan wang yang jadi buruan, tetapi mengembalikan UMNO dan BN ke riba kesetabilan dan juga keutuhan yang secara ototmatik di ikuti penghormatan dari parti lain dalam komponen terhadap dominasi UMNO yang nyata lebih mampu mengendalikan negara dengan adil berbanding mereka, INI HAKIKAT wahai cik maslan oiii...