IKLAN BERBAYAR

Monday, March 22, 2010

GAP ISTIHAR MASUK PAS !

hari ini sudah masuk sesi baru sidang parlimen. hari ini sudah hampir 5-6 kali sidang parlimen berlangsung.

apa yang cukup jelas pada saat ini, ahli parlimen pakatan semakin celaru mindanya. bukan kerana insiden lompat dan menjadi bebas tetapi ada sebilangan mereka cukup frust dengan ketua pembangkang yang lari melarikan diri apabila keadaan tak menyebelahi dia !

sidang tengah berlangsung yang dia lari buat apa, ayat sms yang aku terima daripada rakan lama pkr yang sekarang menjadi ahli parlimen ! aku tanya member lama aku tu lagi, anwar lari mungkin ada hal kot cari sokongan ka..pup aku kena balun lagi, member aku ahli parlimen pkr tu balas kalau nak cari sokongan pun lepas sesi parlimen bersidang la..!

anwar sebenarnya seorang yang sensitif jiwa. dia tak boleh kena balun,tak boleh dimalukan.anwar ada soft side,macam gak si azmin ali sewaktu di maldives,hentak-hentak kaki pasal anwar tak tegur dia masa mesyuarat..

dulu dia kena balun pasal saiful bersumpah diliwat. dia lari ke kedutaan turki.minggu lepas dia kena balun dengan zaharin,hari ini dengan ibrahim ali..telinga panas tak boleh tahan dia cabut lari..

no, aku tak minat untuk cakap pasal anwar si utimutraraja ni ! aku nak tanya ahli parlimen pas, kenapa sampai hari ini dikala kamu mengaku punyai sokongan rakyat yang luar biasa kamu masih lagi tak bentangkan di parlimen cita-cita kamu melaksanakan hudud dan penubuhan negara islam ?

aku masih ingat lagi kisah lama.kisah waktu aku 10 tahun dalam pkr. selepas pru 1999 ahli parlimen pas baik dalam dewan parlimen atau di ceramah yang melata telah menjaja isu penubuhan negara islam dan hudud.

penyokong mereka telah di benakkan fikiran jika pas tidak melaksanakan hudud dan negara islam maka ini bukan pas ! sebagai bahan punching bag, umno macam biasa dituduh pulak sebagai parti sekular kerana menolak perjuangan pas..

berdasarkan kedudukan kerusi parlimen, 1999 dan 2004 mungkin agak sukar pas melaksanakan agenda tersebut kerana kekurangan kerusi.

tapi tidak hari ini, sesudah pilihanraya 2008 pas dan pakatan telah mendapat hampir 80 kerusi parlimen. sepatutnya dengan kedudukan kukuh sebegini ahli parlimen pas wajib membentangkan semula di parlimen mahu melaksanakan cita-cita penubuhan negara islam dan hudud.

memang kita akui jika pembentangan itu dilakukan pas dan pakatan tidak akan mendapat majoriti 2/3 tetapi sebagai pejuang anak jantan mereka wajib untuk table/bentangkan isu sewaktu parlimen sedang bersidang, bukannya di pentas ceramah jkr 10 kat kelantan !

mana pergi suara wali selipar,hj hadi,mahfuz,salahudin,hatta,dr syed azman,kalid gereja dan zulkifli ahmad ? kenapa aku sebut nama2 ini ? pasal sepanjang tempoh 1999 hingga 2004 nama-nama inilah yang menjadi ikon ceritera negera islam dan hudud pas ! tolak kalid gereja la,pasal sekarang dia dah jadi suara kristusdaily dalam saf pimpinan pas..

AKU CABAR AHLI PARLIMEN PAS, BENTANGKAN SEKALI LAGI AGENDA NEGARA ISLAM DAN HUDUD DALAM PARLIMEN, BUAT SAMPAI MEMANG DAN AKAN AKU ISTIHAR MASUK PAS !!!

ADA BERANI ? ADAKAH AHLI PARLIMEN PAS PUNYAI KERANDOT LAGI ?? ATAU KAMU SEKADAR MELACORKAN AGAMA DEMI UNDI ?KITA TUNGGU DORANG SAHUT CABARAN AKU !

JOM JOIN AKU KAT FACE BOOK,GERAKAN MASSA TERBESAR RAKYAT MENOLAK ANWAR IBRAHIM !

KLIK SINI

35 comments:

Anonymous said...

aku salute hang la kalau hang masuk pas..
apa kata hang masuk pas sekarang, jadi calon, bertanding PRU13 nnt jadi ahli parlimen, pastu bentangkan sendiri dalam parlimen.. Memang aku tabik hang 1 juta kali la bang GAP kalau hang buat mcm tu..
Jangan cakap je lebih siap tulis dengan highlited kaler merah..
pondan

Anonymous said...

Benda ini nak bagitahu dekat GAP dah lama masa ambo kecil lagi.setiap markas,masjid yg di kuasai pas di kelantan & T,ganu juga dalam DUN cakap lain takde nak jalankan HUDUD.Saya setuju benda yang elok.tapi la ni lain pulak bunyinya macamanatu tolong jawab sikit kawe nak tau juga.

GAP KEMBALI said...

anon kau panas ke ?

agenda hudud/negara islam pas yang jadi jagoan atau aku ?

aku tahu kau panas pasal pas kena songket lagi. kau dan aku tahu pas tu pembohong je.lacorkan ayat agama demi gila kuasa !

aku cakap sekali lagi. aku cabar pas table kan dalam sidang parlimen isu hudud dan negara islam, konpem aku join pas !

ada berani atau buah kerandot dan takde ?

pasal bertanding pru ke 13, itu memang cita2 aku..aku akan bertanding kat parlimen kat shah alam lawan kalid gereja ! kalau rezeki menang lu orang silap beb !

Anonymous said...

piiirah pas ambo da tahu,orang kampung kata tak boleh pakai.Cokup 30 hari maaa sok poket,cukup setahun renovation.

Anonymous said...

tajuk nak kasi gempar je..haha

GAP umur awak berapa?
Tinggal dimana?
Boleh bagi pic 1...please..

TokAyah said...

PAS mana ada telor...... kalau setakat naib presiden dia pun tak ada kredibiliti mampus hidup balik pun tak berani nak bentang di Parlimen. Takut kena terjah dengan KArpak singh......

anakbukitgantang said...

Salam GAP

Satu perkara kena ingat kalau mu masuk PAS dan jadi calon, binimu akan nangis...sebab kena bai'ah talaq 3 untuk perjnangna PAS menegakkan hukum dan fahaman agama PAS.

Hmm agaknya mereka yang masuk ugama PAS dan jadi calon dah terbayangkan bini muda warga Kampuchea keturunan Champa....:))

Untuk semua isteri bakal bakal wakil rakyat PAS, bersiap sedialah kamu sebelum diceraikan, tulislah nama pada semua geran tanah, hak milik rumah dan geran kereta. Awas jangan lupa ASB, sila penuhkan tabungan samapi RM250,000

Manalah tahu, kalau -kalau diceraikan kalau suami istihar keluar PAS atau lompat jadi ADUN bebas.

mankeldai said...

nko semua jahil undang-undang, kalau nak laksanakan hudud kena tukar perlembagaan persekutuan dahulu! setakat bercakap boleh ler, sapa pun boleh.

penjejak awan said...

DUA NI KALAU PR BUAT AKU AKAN JADI AHLI PAS ATAU PKR SEUMUR HIDUP.
1.Bentangkan kertas kerja mengenai penubuhan negara islam berlandaskan undang2 hudud.
2.Anwar Ibrahim mengangkat sumpah muhabalah untuk menyangkal segala tuduhan saiful terhadapnya.
3.Tak payahlah nanti banyak sangat dua sudah cukup.
KALAU KEDUA2 PERKARA DIATAS MENJADI KENYATAAN KEESOKAN HARINYA AKU AKAN PERGI DAFTAR JADI AHLI SEUMUR HIDUP.

Anonymous said...

anon menjawab..

hang pun bengap jugak GAP..dah tahu kan takkan muncul negara islam selepas zaman Rasulullah sehinggalah kiamat.

nak bertanding mcm mana muka hang,nama sebenar hang, asal usul hang pun rakyat mcm aku tak tahu..

mcm mana kami mahu undi hang. Nak laksana hudud mcm mana, kartika nak kena sebat itu pun pakai rotan halus Malaysia kita ni mcm dh nak kiamat dibuatnya..berapa ramai yang tak setuju?

takkan tak faham2 tentangan mcm mana. Sekurang kurangnya PAS ada niat nak buat berbanding parti ibunda hang toksah ckp buat, sebut pun tak nak.

seriously aku tak terasa/tak panas langsung hang ckp pasal PAS. Lantak la nak ckp apa pun.

Kalau hang bertanding aku pangkah hang jadi MP shah alam.

Yang penting, hang pun takkan mampu realisasikan apa yang hang gembar gemburkan sekarang.

sama 2x5

Anonymous said...

salam.
bg aku la kn. pas msih xdpt kuasai 1/3 kerusi parlimen jd nie susah nk luluskan ape pun. aku rase gap nie pndai ckp jer. rupenye akal cetek teramat. setiap keputusan perlu ade langkah2..
mne bleh men trus bentang..
confirm kna reject.. n confirm gap gelak guling2 sebb usul pas kna reject.. aku tau gap memg jenis ske tgk org malu.
pas dri merdeka xpnah dpt kuasai negara.
UMNO start merdeka da kuasai tp xmau pun jalankan hudud. yg gap nie pun p sokong la UMNO yang xpenah suarakan hal hudud. yg pas ade gk suara2 nk jalankan hudud xmau plak die sokong.
aku rase cdgn yg suh gap bertanding ats tiket pas akn ditendang sebb xguna ade org mcm die.
tq.

Bawal said...

MAN KELDAI..Jgn ler otak pun macam otak keldai..

Yg ditulis dan dicabar tu..ialah bentangkan..

Anonymous said...

bro....aku suggest ko kawin 4 dulu...sebelum masuk pas....nanti kalau baiah...ada pilihan bro.....he he...sorry la.agak sensitif sikit...

mankeldai memang keldai....org suroh bentangkan kat parlimen...lepas tu baru la tengok ada sokongan ka untuk tukar perlembagaan .....ngok mcm keldai....

-anti jubur-

joehan said...

hehehe...xpe man keldai..blh je nk laksana..xyah pinda pon..wt kt klate dlu..pastu kedh..pastu slngr..pastu png..tu pon kalo khld gagap n khalifah korang tu bg...hehhehehe..xdenye kapal sink tu nk bg..pas cm pondan..lps peluk2 dgn dap n pkr trus snyp psl neg islam..iklas ke perjuangan 'islam' pas ni.smpai n.ajis kne tego dgn tok guru hj lah..ahli mjlis tertnggi persatuan pondok klate..

GAP KEMBALI said...

tau pun panas..

aku cabar sekali lagi ahli parlimen pas mesti mengotakan janji mereka !

bentangkan dalam sidang parlimen isu penubuhan negera islam dan hudud..

samada lulus atau tidak itu lain cerita..jadi anak jantan.

aku cabar ahli parlimen pas ulang balik apa yang pernah kau ucapkan sepanjang 10 tahun dulu !

apasal takut nak bentang, takut imam besar korang al kit siang marah ke ?

jika dap ada middle malaysian
jika pkr ada ketuanan rakyat

mana pergi agenda pas ttg hudud/negara islam ? takut nak cakap depan kit siang ke ?

Lawyer Garang said...

mmmuaaaahhh abg gap cayang mase seminar kat trengganu last saturday bukan main sombong yer...

yr face mcm moody semacam jer! why? tak cukup tido yer...

u didnt realise me right...?
bacer la profile, ini anak ganu wei..

canggih tu camera u all gap, misti coverage news much better nowadays

nways, u all bloggers memang hv my high regards n respect.

keeep up d gud job!

luv
LG

Anonymous said...

ramai betul babi2 PR bagi komen takde otak dalam blog GAP ni ye x? cakap mcm keldai sebab otak mcm khinzir...apa la pemikiran pembangkang Malaysia ni...satu haram tak bleh pakai.

Anonymous said...

pas tak nak bentangkan kat parlimen tentang hukum hudud tu sebenarnya bukan takut pada karpal sinkee tu tapi takut2 orang pas yg kena hudud dulu.....ingat org2 pas tu malikat ke????....SELAK KAIN TENGOK SENDIRI LAH!!!!!

poppiapap said...

".....ADAKAH AHLI PARLIMEN PAS PUNYAI KERANDOT LAGI ?? ATAU KAMU SEKADAR MELACORKAN AGAMA DEMI UNDI ?..."

....................................

Bro Gap,
Soalan yg ada dikepala semua org (kecuali totok2 pas)..dan semua org tahu apa jawapannya.

Anak Lenggong said...

ManKeldai...

Kah kah kah..memang patut lah ko guna nama tu sebab ko bodoh cam keldai jugak...memang la kalau nak buat sebuah negara islam tu kena buat pindaan dalam perlembagaan persekutuan dahulu..tetapi camner nak tukar sekiranya cadangan untuk dibentangkan didalam parlimen pun takut nak bawak..pemimpin ko tu mana ada teluq..cuma pandai dok kelentung penyokong yang bangang seperti ko tu didalam ceramah ditepi longkang jee..

Dalam ceramah pulak tu dok lelong cerita lama kata umno dok tolak..tu cerita lama laa mankeldai ooii...asyik dok bawak cerita zaman tun mahathir buat pe..ni dah zaman najib laa..lagipun yang dok paling kuat dok menentang hukum hudud dulu sape...!!! tu nuar brahi tu yang sekarang dah dok sebantal ngan nik ajis@ulamak terompah..tu kata nuar...

Galo said...

bkn takut...segan hehe....huhu....haha...smp mampus lah korg kena tipu dgn hamPAS hehe...

Anonymous said...

bro GAP, aku tabik sama lu...
lu memang berani menegakkan kebenaran....
jarang2 jumpa org mcm ko skarang....

pas bising hudud x mana...
barisan memerintah sjk merdeka wat snyap jer.....

ko lah satu2nya harapan orang islam nk tegakkan hudud.....
truskan perjuanganmu.....

hahahaha....buat blog pun mencarut sana mencarut sini nk jdi pemimpin....ank bini sndiri pn blum tntu lpas klau tgok ngan gaya pnulisan ko ni......bgus r....tmbah sorang lgi kaki carut dlm parlimen....sediakan tmpt tepi bom mokhtar tu.....hahaha...

no emo2 please...hahahaha....

AnakPas said...

Aku Pon Confirm masuk PAS..insyaalah...Jika PAS bentangkan untuk laksanakan HUDUD....

Anonymous said...

takde telor punye gap...
org cm ko xdperlukan pun dlm pas..
suke ambil ksempatan..
nak jadi ahli kelab penyokong pas pun ko xlayak..kah kah kah

Anonymous said...

ok..kita bayangkan senario yang akan berlaku bila PAS bentangkan usul hudud tu..
apa agak2nya reaksi Lim Kit Sial..Kapal Karam Singh..dan kuncu2 Dapig...
apa agak2 reaksi PKR...heheheh..

pakteh adam said...

Apolah kau Man Keldai

Cakap yo pandai. Kan dah kono.

Tapi apo nak buek. Memang standard IQ ulamak PAS.

GAP KEMBALI said...

MAN KELDAI JADI KELDAI ! hahaha..ong ong...iouk iouk !!

LG
gap tak perasan la..lain kali tegur gap la..aduhai LG..

Anonymous said...

ngapa dok buat cita kata amno tak mau buat yang gap cabar bentangkan usul dulu mai la tengok ada berani ka ,haprak punya geng ni tarak akai atau tara tau baca

pis said...

masalah pemimpin pas satu je dia orang tak suka perkataan umno itu saja,bukan orang dalam umno. sebab bila orang umno kena reject dari umno pas sambar, sebab perkataan umno gugur dari orang tu. orang ni jadi idola mereka mati matian. perjuangan utama orang pas ialah menghapuskan 4 huruf U M N O bukan perjuangan islam dan bukan hudud.mereka tak leh tengok U M N O gila meroyankan pemimpin pas! pelik pelik.

kingnek said...

PAS tak bole sebarang buat hukum, mesti tanya 'khalifah' (astarghfirullah) barunya, Lim 'RM100' Guan Eng.

Lepas tu, kena tanya paderi besar, Khalid Gereja dulu.

Selagi ini 2 big boss tak setuju, tak bole jalan!

Anonymous said...

haih.. siapa yg mula mula kata nak tegak hudud kat Malaysia nih? GAP ke PAS?
sape yg ada wakil dlm parlimen yg berkobar2 nak tegakkan hudud? GAP ke PAS?

bila PAS dah takde kerandut, jangan salahkan org lain yg menegur. gunalah otak skit, jangan banyak guna emosi.

taksub seh..

KAPAK said...

ADA BAGUS DAN MEMANG BAGUS NI ARTIKEL. MUDAH JE NAK PAHAM WAHAI PAS. lepas 17sep08 hang da ada 2/3 Hang nak Bentang tak? ke ada alasang tak-ape-bende-plak. keh3. alhamdulillah.. mana ada jdk 16sep , so 17sep kami takan bentang punya.. 30 MP BN tak dapat pong! tapi takpe 50 campur 7 , YES DAH CUKUP DA.. Hang da buleh start BENTANG DAH..!! (tak cukup? takpe anua tgh dok cari lg tu..MP GAY, MP YAHUDI, semua sokong hudud n negara islam punye) ... keh5

wan said...

anon @ March 22, 2010 3:05 PM - "hang pun bengap jugak GAP..dah tahu kan takkan muncul negara islam selepas zaman Rasulullah sehinggalah kiamat." - jd kalu PAS memerintah, x kan jd jugak la negara Islam kn?..so buat ape korang sokong PAS lg..x ke BODOH name nye tu..dh la x kn jadikan negara nie negara Islam (pasal takut ngan DAP la kn), confirm bile PAS pegang, Malaysia nie jd cam Kelantan skang.mundur je..hari2 opis tutup pasal sibuk g ceramah..nak gaji, kene buat tabung, pusing keliling mintak derma..

Anonymous said...

anon @ March 22, 2010 3:05 PM menjawab.

bodoh punye Wan. Aku dh banyak kali cakap. sekurang kurangnya ada niat nak buat. Bodoh la kau ni. Kelantan mundur sebab tadak duit. Duit ada cukup2 makan. Negeri hang kaya sebab pusat bagi peruntukkan buat projek sana sini. Logik la sikit daripada keluar statement;

"confirm bile PAS pegang, Malaysia nie jd cam Kelantan skang.mundur je..hari2 opis tutup pasal sibuk g ceramah..nak gaji, kene buat tabung, pusing keliling mintak derma.."

statement hang mcm kera yang buat statement. Akal letak kat lutut ke.

Anonymous said...

satu lagi Wan..aku tertunggu tunggu jugak bila UMNO nak buat hudud..takut dengan MCA ke?cakap boleh la bang.

anon @ March 22, 2010 3:05 PM