IKLAN BERBAYAR

Tuesday, March 30, 2010

ISU CALON P94 :SURAT TERBUKA GAP KEPADA DS NAJIB.

siapa kata kerusi parlimen p94 hulu selangor adalah milik mic ? sejak bilakah parlimen hulu selangor milik MIC ?

benarkan dakwaan itu ? ada orang menyebut dalam blognya bahawa kita hendaklah mempunyai sifat kekeluargaan, jika mic menyerahkan semula kerusi itu pada umno maka wajarlah kita menerimanya semula ?

jika mic menyerahkan semula ? bila masa kerusi itu milik mic kekal mic yang perlu katanya diserahkan semula ? kamu bercakap berdasarkan faktor dan fakta yang bagaimana ? mana hujah lengkap dan fakta yang secara jelas menyatakan hulu selangor milik mic ?

disini aku akan menjelaskan secara terperinci bahawasanya umno telah meyerahkan mahkota berharga ini kepada seluruh rakan-rakan komponen BN, dan sewajarnya lah mahkota ini dipulangkan semula ketangan yang berhak.

aku berharap ds najib baca dan fahamkan denyut nadi kehendak rakyat hulu selangor.fahamkan tentang kronologi sejarah ini dan seharusnya setelah selesai membacanya, maka tiada lain perkataan yang wajib keluar daripada mulut ds najib selain ayat berikut.. 'PARLIMEN HULU SELANGOR AKAN DIWAKILI OLEH UMNO' !

pilihanraya persekutuan 1955
ini adalah pilihanraya pertama dalam sejarah persekutuan tanah melayu sebelum merdeka. pilihanraya ini diadakan sebagai langkah pertama persediaan rakyat tanah melayu untuk mendapat status negara merdeka.

pilihanraya persekutuan 1955 di selangor telah memperuntukkan 8 kerusi parlimen untuk umno dan perikatan bertanding. harus diingat, pilihanraya persekutuan 1955 tiada pertandingan merebut kerusi dun(negeri).

calon pertama parlimen hulu selangor tahun 1955 adalah seorang wanita bernama halimahton saadiah dari parti umno.menewaskan calon pas (nama tak dikenalpasti).halimahton saadiah menang pada 22 hb april 1955 !

kemudiannya kerusi parlimen hulu selangor dipinjamkan kepada komponen perikatan/barisan kerana pemimpin melayu umno suka beralah walaupun pada hakikatnya komposisi pola pengundi melayu adakala melebihi 60% .ini kenyataan daripada tunku sendiri.

berikut adalah kesinambungan kemenangan calon perikatan/barisan yang menang kerana EHSAN PENGUNDI MELAYU HULU SELANGOR.

1959 ong yoke lin (BN) vs chai yoke kim (BEBAS) BN 6537 BEBAS 5121
1964 khaw khai boh (BN) vs nazar ong (FS) BN 9412 FS 4199
1969 khaw khai boh (BN) vs liong ah nai (DAP) BN 8278 DAP 6755
1974 michael cheng win su (BN) vs G davidson (DAP) BN 15323 DAP 5070
1978 michael cheng wing su (BN) vs leong ching hoe (DAP) BN 17670 DAP 4868
1982 lee kim sai (BN) vs mohd arif dato kamarudin (BEBAS) BN 14138 BEBAS 6761
1986 ss subramanian (BN) vs mohd arif dato kamarudin (BEBAS) BN 19201 BEBAS 9281
1990 palanivel (BN) vs nazar yakin (S46) BN 20839 S46 11857
1995 palanivel (BN) vs peng kim sing (DAP) BN 26829 DAP 1231
1999 palanivel (BN) vs dr halili rahmat (ADIL) BN 22143 ADIL 13548
2004 palanivel (BN) vs ismail kamus (PAS) BN 27807 PAS 13324
2008 palanivel (BN) vs dato zainal abidin ahmad (PKR) BN 22979 PKR 23177

perhatikan kepada puluhan ribu undi ehsan yang telah bangsa melayu menangkan calon komponen barisan. walaupun pernah satu ketika saingan calon barisan adalah ustaz ismail kamus, namun demi sayangkan umno rakyat hulu selangor berbangsa melayu tetap memberikan undi kepada palanivel !

jadi , kepada ds najib tun razak. bilakah agaknya ds najib akan membalas semula budi orang melayu di hulu selangor ?

orang melayu hulu selangor sudah tidak sabar menunggu hari pengundian, kerana pada waktu itu dendam kesumat bangsa melayu terhadap pakatan haram selangor akan terbalas ! ia akan menjadi lebih bermakna lagi jika sekiranya 'sirih 1955' yang pernah kita pinjamkan dulu , ds najib pulangkan semula ke gagang asalnya !

jujur aku berkata,jika palanivel jugak akan diangkat menjadi calon parlimen hulu selangor, maaf cakap umno sebenarnya telah melahirkan masalah yang baru dengan bangsa melayu !. ds najib, tolong dengar denyut nadi orang melayu hulu selangor !

36 comments:

Anonymous said...

bro, suasana politik pada tahun 2008 tak same dgn skrg..

penyumbang kejatuhan BN di kawasan Hulu Selangor bukan la disebabkan calon itu semata2, byk lagi nama2 besar yg tersungkur, bukan entirely sbb mereka, but pasal tingkah laku BN zaman Abdullah Bedawi, even sampai la ni aku sendiri tak dapat maafkan ape yg Si Abdullah ni buat hingga kejatuhan BN..kesannye masih dirasai sehingga hari ni, kerana PR berjaya menggunakan kesempatan ni semaksimum mungkin utk create havoc kat Malaysia ni..

sejak 4 penggal lalu, sokongan kepada Palanivel mmg terbukti, walaupun scenario politik pada 2008 byk memihak PR, tetapi calon MIC ini berjaya mendenykan majority yg besar, tak spt tempat2 yg lain..

jd faktor itu kena ambil kira..sy setuju MIC menghantar wakil mereka, but perlunye nafas baru (bukan palanivel yg da kalah dulu) sekiranya berlaku penolakan kepada calon MIC ini, ianya adalah tamparan besar kepada BN seluruhnya, tak kira dari parti UMNO, MCA or Gerakan..BUKAN KELEMAHAN MIC itu sendiri..

Jentera pilihanraya adalah bersama, bukan MIC shj, jd perpaduan dikalangan anggota BN dapat lebih diperkuatkan lagi..jgn disebabkan dilema dalam pemilihan calon membuka pekung BN sendiri yg akhirnya menjadi bahan ketawa PR..

1Malaysia..

anti-napoleon

salimjb said...

Salam,

Memang lengkap dan saya faham.Terima kasih bro...Cayalah !

Tasek said...

Aku optimis GAP, HS akan kembali ke tangan UMNO.. kalau stil MIC gak.. DS Najib pun serupa Pak Lah jugak..

Oleh Ajey Suggeh. said...

Setuju dengan cadangan Tuan dan tahniah kerana berjaya mencari maklumat yang bernilai. Dengarlah wahai DS Najib rintihan kami.

kembara putih said...

Bergaduh berebut kerusi pulak. Mana semangat 1Malaysia ni?

Sinis Malaya said...

Salam GAP,

MIC need to clean up their house first. Only then they can talk/demand for seat.

Majority voters are MALAY. Most of the sane malays wont vote for PKR. But kalo letak MIC, undi akan pecah, some will vote for PR and some will vote for BN.

This shud be UMNO's seat.

If only NAJIN has got the political will..

and oh, big NO for mat taib - terlalu banyak 'luggage/history'.

Say yes to Datok Zainal Sakom.

sudin perkasa said...

Najib harus mendengar suara akar umbi rakyat amnya dan orang Melayu khususnya.Kenapa setiap kali hanya orang Melayu saja yg perlu beralah,perlu berkorban,perlu berundur,perlu bersikap 'tak apa'?

Semua yg dulu menjadi hakmilik kita semua sudah kita serahkan sedikit demi sedikit.Mula2 kongsi,lepas tu bagi pinjam,lepas tu ehsan,lepas tu bagi terus.Last2 kita juga dituduh nak mengambil hak orang yg pada satu masa dulu hak kita.

Harap2 tok najib boleh tegas sikitlah.Orang melayu baru nak kembali pada umno,janganlah di'lukakan' hati kami lagi.Tq

Anonymous said...

Bro GAP,

Aku tak harap apa2 lagi pada Najib (Rosmah). PM yg paling takdak Teloq selepas Tun Lah. Apologetik, penakut dgn cina dan keling. Malanglah Melayu berPM kan dia ni.

Antihipokrit

Anonymous said...

GAP..kasi hentam PAS..dia tunding jari kat kerajaan..abih tu kes kat seksyen 8 shah alam bila ronnie liu tempik sikit..menius abis pas..

Anonymous said...

Arak di Malaysia semudah beli air minuman
Haprakdaily

KUALA LUMPUR, 30 Mac: Arak di Malaysia boleh diperolehi dengan mudah seumpama membeli air minuman yang lain sama ada di pasar raya, restoran, hotel, kedai runcit mahupun di kedai serbaneka seperti 7 Eleven yang dijual tanpa kawalan ketat.

Sehubungan itu, Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) memandang serius kenyataan Ahli Parlimen Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud yang mendedahkan bahawa Malaysia adalah antara 10 negara tertinggi di dunia dalam pengambilan arak di dunia.

Ketua Penerangannya, Mohamad Suhaimi Abdul Aziz berkata, dalam kenyataan di Parlimen semalam, Dr Mariah juga mendedahkan bahawa rakyat negara ini membelanjakan sebanyak USD500 juta iaitu lebih kurang RM1.75 bilion bagi pembelian minuman keras.

Penjualan arak berkembang di antara 5 hingga 7 peratus setahun melebihi kadar pertumbuhan penduduk iaitu 2.4 peratus, manakala umur purata ketagihan arak ialah 23 tahun.

Mohamad Suhaimi juga merasa terkejut dengan pendedahan AJK PAS Pusat itu bahawa terdapat peningkatan kadar pengambilan alkohol di kalangan remaja khususnya di bawah umur 18 tahun iaitu kira-kira 45 peratus, dan mereka mengambilnya secara berterusan.

“DPPWP juga merasa kesal kerana arak dengan mudah mendapat tempat untuk tajaan dan iklan di mana-mana akhbar media arus perdana mahupun di televisyen,” ujarnya kepada Harakahdaily.

Kerajaan pula, katanya dengan sengaja memberikan lesen kepada pengusaha kelab-kelab malam dan pusat hiburan untuk beroperasi tanpa kawalan yang sewajarnya.

“Kelab-kelab malam inilah juga penyumbang kepada berleluasanya minuman arak sehingga menyumbang kepada gejala sosial yang lebih parah,” ujarnya lagi.

Soalnya, bagaimanakah penjualan dan pengambilan arak boleh bertambah dalam keadaan negara Malaysia yang sudah diisytiharkan sebagai sebuah negara Islam dan termaktub juga di dalam Perlembagaan bahawa agama rasmi negara ini adalah Islam.

Beliau juga mempersoalkan mengapa tidak ada kawalan keras dari kerajaan sebagaimana kawalan yang sama dilakukan terhadap penyalahgunaan dadah yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

“Dalam Islam, hukuman yang sewajarnya kepada peminum arak adalah disebat dengan 40 hingga 80 kali sebatan. Soalnya, mengapa undang-undang ini tidak terpakai khususnya kepada umat Islam?” soalnya lagi.

Sepatutnya, kata beliau arak perlu diharamkan terus di Malaysia dan alasan bahawa negara ini mempunyai masyarakat majmuk tidak boleh diterima sama sekali kerana kesan arak yang boleh membahayakan kesihatan sama seperti penyalahgunaan dadah dan menghisap rokok.

Tambahnya, arak juga sebagai salah satu penyumbang kepada peningkatan kadar kemalangan jalan raya di Malaysia.

Justeru, beliau menggesa kerajaan mengetatkan kawalan terhadap penjualan arak seperti mengharamkan penjualannya di kedai-kedai runcit dan serbaneka seperti di kedai 7 Eleven di samping premis-premis hiburan pula perlu ditutup kerana ia langsung tidak memberi kebaikan kepada rakyat.

DPPWP juga, katanya meminta kerajaan mengharamkan arak untuk diiklankan di mana-mana media eletronik mahupun cetak agar tidak mendapat publisiti murahan.

“Apakah gunanya hasil cukai yang haram dari arak ini kepada kerajaan sedangkan dalam masa yang sama ribuan umat Islam menderita akibat ketagihan arak dan hidup dalam keadaan berdosa,” ujarnya.

jibaouk said...

siapa kata kerusi parlimen p94 hulu selangor adalah milik mic ?

JAWAPAN :
AKU BACA SINAR ARI NI - "HULU SELANGOR HAK MIC" - KIR TYO

AKU NAK BAGI TAU KIR TYO CAM NI....

"LETAK MIC=BN MENANG AKU KERAT TELINGA AKU"

"LETAK MIC=BN KALAH KO KERAT TELINGA KO"

ADA BRANI KIR??????????

AKU TUNGGU KAT PEJ DAERAH KKB MASA SPR UMUM SAPER PEMENANG NANTI... KITE JUMPE... INSYA ALLAH

TOLONG SESAPER SAMPAIKAN HAJAT AKU KAT KIR TYO NIH

jiwakita said...

salam.....

Jika kaum india sendiri sudah benci sama samy velu dan pula palanivel sudah ditolak oleh 198 pengundi yg lalu..kita
harus mendengar keiklasan palanivel sendiri menolak atau mencadangkan calon P94 laluan pada UMNO pula!!!maka najip
tak lah pening kepala....rakyat P94 pasti
hormati pengorbanan yg mulia itu..

Mathematician said...

GAP, jangan letak kat blog ni je..
Hantar comment kat website PM & TPM supaya mereka baca. Sekurang-kurangnya staff mereka nampak sejarah tu dan hopefully akan bagitau kepada boss mereka. Letak kat sini, belum tentu diorang baca. Kalau UMNO tak terpilih, artikel ni hanya akan buat Melayu bertambah marah kat UMNO..

Shah Qamary said...

sy setuju dgn bro gap. umno sepatutnya lebih tegas dlm membuat keputusan. sebarang 'keinginan' untuk toleran yang overlimit, akan memberi padah kepada bn secara keseluruhannya.

mic masih belum dibersihkan sepenuhnya. presiden (samy vellu) dan timbalan presiden (palanivel) kedua2nya ditolak pd pru12, tp msih 'kekal' jwtn dlm parti.

samy vellu kekal psl dia ingt org india sygkn dia. kuda tua pulak diberi sokongan xberbelah bagi dari presiden sewaktu pemilihan. apa punya pemilihan da. dua2 xleh pakai. ini lg nk bertanding kt HS?

parti yg ditolak oleh majoriti masyarakat india ini mahukan sokongan org melayu pula di HS? mustahil. kalau gagal menarik sokongan org india, bagaimana mahu stand up sebagai parti masyarakat india?

btol la ckp gap. isu semasa memberi kekuatan kepada umno untuk menghenyak kerajaan negeri pakatan. kedudukan pakatan di selangor sangat2 genting ketika ini, dan keputusan knock out hanya boleh dicapai kalau umno yg bertanding. pakatan gerenti KO di pusingan pertama lg. percayalah.

Anonymous said...

Aku tetap mahu calon MELAYU..dah letih bertolak ansur....Apa guna hantar MIC atau MCA atau GERAKAN ke PARLIMEN di kawasan majoriti melayu...Apabila mereka berada di PARLIMEN..mereka kerap menyuarakan masaalah BANGSA mereka bukan nya masaalah kawasan PARLIMEN yang mereka wakili..kadangkala mereka acap kali menggunakan peluang di PARLIMEN untuk mempertikaikan hak2 keistimewaaan MELAYU tanpa mengambilkira perasaan majoriti org melayu yg mengundi mereka...sejarah telah membuktikan semua ini SO porah apajadah nya aku mesti undi mereka..aku tetap dgn pendirian aku..Jika UMNO hendak bagi pada MIC..suka hati depala..TAPI jika Calon MIC selalu kalah kat HULU SELANGOR lamakelamaan mereka terpaksa bagi UMNO..itu jer cara nak ajar MIC..UNDI aku hanya utk mereka yang mempertahankan hak melayu.

Anonymous said...

bro.. kalau dorang tak prasan lagi tak tau lah.. P094 ada 3 DUN. ketiga2 DUN tu BN menang. yg peliknya apsal P094 boleh kalah??? KENAPA??? isyarat cukup jelas dari pengundi P094... DORANG TAK NAK PALANIVEL!!! ATAU TEPAT LAGI MIC KAT SITU!!!! tolong la paham kehendak rakyat P094...

kotaraja

b0te said...

...aku mencadangkan MP sungai siput meletak jawatan, tapi bagi le alasan yang manasabah.....jika ini terjadi, sekali lagi...jika ini terjadi...BN meletakkan calon yang dahulu, sebab itu adalah KUBU samy vellu sebelum 2008...sebelum 2008, siapa berani jentik samy vellu di sungai siput...
andaikata cadangan yang aku kemukakan, di izinkan oleh Allah swt....
jika BN mencalonnya samy vellu ...palaniavel... subramaniam....adik samy vellu... anak sulong samy vellu, bapa saudara samy vellu atau nama yang ada bunyi seakan akan vellu...
pendapat aku sama dengan @jibouk... apa yang di rasai oleh pengundi2 di sungai siput, 100% sama dengan yang di hadapi oleh oleh bakal para pengundi di Hulu Selangor
@jibouk dan GAP
itu khir toyo asalnya doktor gigi.. belajo sejarah hanya sehingga tingkatan tiga..maklum le, masuk aliran sains ketika tingkatan empat...zaman atu, sejarah bukan matapelajaran teras.....kan ke sejarah tu "his-story" yang menceritakan tentang fakta sebenar sebagaimana yang yang telah di bentangkan oleh GAP
khir toyo bercakap ikut sedap mulut, yang membuatkan kaum melayu jadi naik "temperature"
pada aku, khir toyo ni, cepat sangat lupa..lupa bahawa beliau menduduki tangga ke 32 dalam AJK pemuda umno ( betulkan, jika aku silap)....ada seseorang yang sangat berjasa meletakkan beliau menjadi MB selangor dulu TETAPI yang melantik beliau belum memberi sebarang ulasan terhadap Hulu Selangor dan mungkin tidak mahu masuk campur pun dalam hal ini... sekali lagi aku mohon dari khir toyo, TOLONG jangan keluarkan sebarang kenyataan tentang Hulu Selangor...terdapat pemimpin yang di pertanggungjawabkan....biarkan pemimpin tersebut bebas membuat keputusan... yang pasti, pemimpin tersebut akan mendengar rintihan akar umbi di Hulu Selangor
insyaAllah, pilihan beliau nanti akan di terima oleh orang2 Hulu Selangor sebab pemimpin ini tidak buta sejarah.......

tamingsari said...

Kalau inilah sentimen yg digunapakai nampaknya MIC takde kerusi langsung pada PRU akan datang. Semua Umno ambil balik. MCA juga kena serah balik beberapa kerusi parlimen kepada Umno sebab MCA juga bertanding dikawasan majoriti melayu. Begitu juga diperingkat kawasan dewan undangan negeri.

Dengan pemikiran baru ini BN perlu dibubarkan kerana Umno tidak memerlukan sokongan MCA dan MIC.Inilah cara yg paling sesuai untuk mengekalkan kuasa politik melayu. Jika Umno kalah di PRU akan datang disebabkan kaum lain tidak menyokong tidak mengapa. Yg penting Najib mendengar hasrat akar umbi. Saya yakin keseluruhan pengundi melayu akan menyokong calon Umno. MCA jangan lupa, giliran rampasan kerusi akan berlaku kepada mereka selepas MIC.

Bubar BN hidup Umno.

EASY WIN-WIN brother said...

YA KITAHORMAT MIC. TP MIC KENA HORMAT JUGA BN. BUKANUMNO je. DAN MEMAHAMI MASAK2 ISU2 POLITIK TERKINI !! jgn buta politik pulak. kalu betui gentlemen dah pasti mic mintatukar kwsn lain. demi take advantage pekara yg LATEST NI. demi BN. Nak tgk SELFISH ke tak.?

Megat Alam Gempita said...

sifir teman gini;
BN (MIC) vs PKR = 35% BN / 60% PKR / 5% undi rosak = Najib malu - Samy Vellu perlu bertaubat n letak jawatan.

BN (MIC) vs PKR = 51% BN / 48% PKR / 2% undi rosak = Najib lega, Palanivel mintak jawatan dalam kabinet + MIC naik tojang = pergolakkan dalam MIC rebut jawatan

BN (UMNO) vs PKR = 75% BN / 24% PKR / 1% undi rosak = PKR Selangor menuju kehancuran.

Persoalannya mahukah Samy Vellu and puak harbi melihat kebangkitan semula UMNO /Melayu di Selangor?????

lebih baik Melayu pecah senang nak mintak, ugut dan paksa macam-macam.

Pikio-pikiolah deme...

Anonymous said...

aper????
hina sangat ke melayu ni???
bangsat sangat ke melayu ni???
payah sangat ke nak letak melayu

aper??? aper??? aper???

kalo cam ni aku pangkah BEBAS la!!!
arap2 ade calon melayu BEBAS...

BEBAS pon da ramai kat parlimen
rasakan...
AYAM TELEPAS TANGAN BEBAU TAIK!!!

perghhh.. berapi lak aku pepagi nih

- pengundi bukit beruntong

kepala botak tengah said...

Kami tetap mau M E L A Y U sebagai wakil kami..kami tidak mahu lg tolak ansur yg hanya rugikan Melayu..mana ada lojiknya kaw majoriti Melayu bagi bangsa lain yg tidak faham adat dan budaya kita jadi wakil kita? Melayu asyik beralah tak abis2..aku nak tahu ada ke kawa majoriti cina atau india, melayu sebagai calun/wakil? DSNTR kenalah jaga hati Melayu yg dh mula nak berjinak2 baik dgn UMNO ni..kena faham sifat bangsa Melayu..jika hati dh luka, mereka akan bertindak tanpa memperdulikan lg apa akibat yg akan berlaku..belajarlah dari kesilapan PM yg anda telah gantikan..kami sayang UMNO tetapi UMNO juga kena berperanan sebagai wakil hati dan sanubari akar umbi dibawah sana..kamilah yg berkorban tanpa imbuhan kecuali kami mahukan negara ini aman dan Melayu duduk di tempat sepatutnya agar anak cucu kami tidak akan menkencingkan kubur kita yg tidak jujur terhadap bangsa!!

mae said...

Memang kesian nasib Melayu Hulu Selangor, dipinggirkan oleh pemimpin bangsa mereka sendiri.

Anonymous said...

aku still tak sependapat dgn GAP..

kat kg aku selalu calon BN menang, tak kira la melayu ke cina (majority besar melayu, kg aku takde org cina and india)..

but PRU 12, BN letak melayu, DAP letak CINA..

dan kenapa CINA DAP ni menang?

bukan sbb calon itu melayu ke cina ke india ke, tp sbb BN ketika itu asik membuat sesuatu yg menjengkelkan rakyat..sentimen memberi peluang kepada PR begitu besar, sungguhpun ade yg masih ragu2 dgn PR, mereka decide tak nak keluar mengundi drpd letak undi kat DAP..but bagaimane yg ketika itu galak menyokong PAS or PKR? mereka 100% keluar mengundi dan bersungguh2 vote utk rakan mereka di DAP..asalkan bukan BN..

bila cakap suara akar umbi, aku rase biar akar umbi org hulu selangor yg sebut, bukan akar umbi negeri2 or kawasan2 yg lain..

anti-firaun/napoleon

Local Fighter said...

Salam Sahabat,

Percanggahan pendapat tidak salah. Biasalah tu fitrah manusia. Yang penting, matlamat kita tetap sama - tolak pembangkang di bumi Malaysia!

Walaupun ada perbezaan wadah pemikiran antara saudara GAP dan RBF, tetapi matlamatnya tetap sama - untuk meletakkan calon paling layak mewakili BN!

GAP mungkin melihat kredibiliti MIC telah punah selepas PRU-12.

RBF pula melihat semangat perkongsian kuasa 50 tahun harus diutamakan.

Kalaulah dilihat kaum majoriti paling layak menjadi wakil, maka MIC tidak ada langsung kawasan yang boleh di tandinginya.

Jika ini dijadikan faktor utama penentu calon, saya pasti Malaysia tidak akan seaman dan sebaik sekarang ini!

Pasti terjadi huru hara dan konflik perkauman setiap hari ekoran rasa tidak puas hati berpanjangan.

Jadi biarlah Najib yang menentukan mana baik dan buruk. Kerana kepentingan jangka panjang lebih diutamakan daripada keuntungan jangka pendek !!!

Anonymous said...

Salam Bro GAP,

MOKHTAR...

yang akan menentukan menang atau kalahnya calon di Hulu Selangor ialah pengundi, bukan samy Vellu, DS Najib maupun Khir Toyo. Pemimpin hanya boleh tentukan calon sahaja, tetapi mereka tidak boleh memaksa setiap pengundi untuk mengundi calon mereka, silap-silap mereka pun bukan pengundi di Parlimen Hulu Selangor.

Jadi kesimpulannya sangat mudah, calon mesti dipilih berdasarkan pilihan dan denyut hati pengundi, kerana pengundilah yang akan menentukan siapa pemenangnya. jadi tepatlah kata 1Malaysia...RAKYAT DIDAHULUKAN, KEMENANGAN DIUTAMAKAN.

Anonymous said...

melayu banyak bertolak ansur...tak pernah aku dengar dlm mana mana sejarah politik dunia yg kaum majoriti bermurah hati memberi kan hak nya kepada kaum minoriti lepas dah di beri, kaum minoriti menjadi kurang ajar dgn mempertikaikan hak kaum majoriti...yg pernah aku dengar kat Mlesia je... kalau kaum minoriti tu ada telor....suruh dia bertanding kat kawasan yg majoritinya kaum dia...tengok bleh menang ke tidak?...gerenti terlungkup punye...Najib kalau ikut style PM yg lepas...bagi gak kat depa ni....tak tahu lah apa aku nak cakap...

Anonymous said...

APCO IN TEL AVIV

dipetik dari GB


APCO Worldwide in Tel Aviv helps clients navigate the complex international business and regulation arena in Israel. We also assist multinational companies in understanding Israel’s unique political and business climate, which operates in a dynamic setting facing constant changes and challenges.

Our team offers clients a comprehensive range of services. Our understanding of the local market as well as our global expertise gives clients an essential advantage in achieving their business objectives.

Key services include:

market entry:

With offices in the world’s business and political hubs, APCO in Tel Aviv helps Israel’s fast-growing companies ensure a smooth launch into new markets. This includes a thorough assessment of the regulatory framework, potential market and partnership opportunities, as well as advising on an appropriate investment structure.

corporate responsibility:

The Tel Aviv office is recognized as one of Israel’s leading corporate responsibility firms and assists clients in developing environmental, social and governance programs.


issues management:

Leveraging Israel’s time zone and multi-language capabilities, we provide APCO’s clients across the globe with media monitoring, back-desk market research and issue analysis services.

Jewish community networking:

APCO’s Tel Aviv office helps clients navigate the Jewish world. Our staff has extensive experience and close ties to major Jewish and Israeli organizations with a global presence. We offer a comprehensive understanding of Jewish public affairs and help clients make the right contacts and convey their messages creatively and efficiently to Jewish audiences and communities worldwide.

Cheguman... said...

Boleh bagi kerusi kat MIC TETAPI lain kali lah ye...

Tahniah GAP. Info lengkap.

Anonymous said...

APCO IN TEL AVIV

dipetik dari GB


APCO Worldwide in Tel Aviv helps clients navigate the complex international business and regulation arena in Israel. We also assist multinational companies in understanding Israel’s unique political and business climate, which operates in a dynamic setting facing constant changes and challenges.

Our team offers clients a comprehensive range of services. Our understanding of the local market as well as our global expertise gives clients an essential advantage in achieving their business objectives.

Key services include:

market entry:

With offices in the world’s business and political hubs, APCO in Tel Aviv helps Israel’s fast-growing companies ensure a smooth launch into new markets. This includes a thorough assessment of the regulatory framework, potential market and partnership opportunities, as well as advising on an appropriate investment structure.

corporate responsibility:

The Tel Aviv office is recognized as one of Israel’s leading corporate responsibility firms and assists clients in developing environmental, social and governance programs.


issues management:

Leveraging Israel’s time zone and multi-language capabilities, we provide APCO’s clients across the globe with media monitoring, back-desk market research and issue analysis services.

Jewish community networking:

APCO’s Tel Aviv office helps clients navigate the Jewish world. Our staff has extensive experience and close ties to major Jewish and Israeli organizations with a global presence. We offer a comprehensive understanding of Jewish public affairs and help clients make the right contacts and convey their messages creatively and efficiently to Jewish audiences and communities worldwide.

noormalaysia said...

Salam.

1) Kalau MIC utamakan BN seharusnya mereka mencadangkan Melayu sebagai calun.

2) DSN harus meletakan calun melayu UMNO untuk merampas kerusi parlimen HS daripada PKR yang calunnya melayu jugak.

3) Paling kurang sekiranya 'takut' rakan BN 'terguris hati', TIADA calun BN bertanding. Biarkan calun BEBAS berbangsa Melayu bertanding yang mendapat sokongan daripada BN yang berpengerusikan DSN.

4) UMNO akan dikatakan tidak mementingkan diri sendiri. Tetapi masih menjadi parti memperjuangkan hak2 Melayu.

TK

noormalaysia said...

Salam Local Fighter.

Diantara 'semangat perkongsian kuasa 50 tahun' dengan 'kredibiliti MIC', saya memilih menyokong hujjah GAP.

1) MIC sebagai 'rakan kongsi UMNO' dalam BN telah menghina mantan Presiden UMNO/PM ke-4. Semangat perkongsian apa yang dibuat MIC? Cukup kurang ajar Presiden MIC terhadap mantan PM !

2) Ketika ini ternampak BN lemah, apa yg dilakukan MIC untuk menguatkan kembali BN dikalangan kaum India di Malaysia ?

3) MIC perlu membuktikan pada UMNO khasnya dan BN amnya, yang MIC tetap RELEVEN dikalangan kaum India.

4) Dengan tingkah laku Presiden MIC Samy Vellu, MIC sebagai party komponen dalam BN telah hilang kredibilitinya apabila Presidennya telah kalah dalam PRU 12.

5) Semangat perkongsian kuasa 50 tahun perlu dilaksanakan dengan syarat Presiden MIC atau pun mana2 parti gabungan BN "get elected" sebagai wakil rakyat ditempat mereka bertanding.

Bagi Presiden parti parti komponen yg kalah, pada moralnya dan realitinya mereka TIADA HAK untuk menuntut.

Demi kepentingan jangka masa panjang BN, calun HS wajib berbangsa Melayu. Demi kepentingan jangka masa pendik BN, letaklah calun India di HS.

UMNO khasnya di'tekan' bertubi2 dengan pelbagai tuntutan oleh bangsa lain dari luar dalam dalam BN kerana mereka berkeyakinan UMNO lemah dan amat 'MEMERLUKAN' SOKONGAN/DOKONGAN BANGSA LAIN demi 'survival'UMNO sendiri.

Sekiranya DSN sememangnya merasa UMNO lemah dan perlu dokongan bangsa lain, saya berkeyakinan calun BN di Hulu Selangor nanti adalah Bukan Melayu.

Tindakan itu bukan demi kepentingan UMNO malah ianya demi kepentingan diri DSN. Matlamat utama DSN kini adalah populariti dirinya sebagai PM.

Jawatan Perdana Menteri Malaysia sejak Dollah Badawi telah menjadi saperti ARTIS yang sentiasa memikirkan untuk meraih sokongan daripada rakyat.

Ahli Politik sudah menjadi ARTIS !

Anonymous said...

Kembara putih

Kepala bu*** lu.

Mumemeyshittul Pas N.A

pakteh adam said...

Kalau MIC sedar siapa dia, dan apakah kadar kerosakkan yang telah dilakukan oleh kaum India melalui hindraf kepada kemelut politik tanah air, belaiau patut berfikir 2 kali didalam menusulkan calun .

Palinivel pun tidak mempunyai goodwill yang memberansangkan walaupun menang didalam pemilihan parti MIC. Kemenangannya lebih kepada isyarat tangan daripada sammy kepada perwakilan.

Kalau BN bangun daripada kegeringan ini, ubat terbaik adalah menyuntik kemenangan.

Melayu yang serbasalah, liberal dan seumpama khir toyo tidak ramai. Mereka ini oputunis yang bersikap pembangkai yang menanti peluang untuk pribadi.

Walau pun najib perlu menilai dan membuat keputusan secara inclusive demikebaikan semua, PRU Hulu Selangor kali ini adalah satu sinario yang exclusive. Ini kerana majoriti melayu dan sebahagian besar cina yang memerlukan suasana yang aman, kondusif untuk meneruskan kehidupan dan perniagaan.

Kalau MIC nak, PRU 13 nanti ambik sangatlah. Tapi dengan syarat tolonglah UMNO. Jangan menikus aje macam sekarang ni.

kembara putih said...

Letak Rosmah la jadi calon.

Anonymous said...

salam to all,
kwn pn nk wakil umno la kt parlimen kapar PRU13 nanti!

pengundi 4 beranak!