IKLAN BERBAYAR

Thursday, May 27, 2010

KHALID GEREJA SAMAD , AYUH RENTAP SEKARANG !


dulu orang panggil dia ir hj khalid samad. dulu yang dimaksudkan sewaktu mentalnya masih stabil,akidah nya masih asli.

tapi hari ini seluruh umat islam menggelarkan beliau khalid gereja samad. kerana apa ? kerana selepas 20 hari beliau memenangi kerusi parlimen shah alam, beliau telah menjual kalimah ALLAH digereja. gereja yang dimaksudkan berlokasi di sebelah stesyen minyak shell jalan batu tiga lama,berhadapan dengan bangunan hokien klang.

dari situ khalid gereja semakin sesat. sebabnya mungkin kerana inilah pertama kali beliau memenangi kerusi pilihanraya.

percubaan pertama beliau bertanding pilihanraya adalah di kerusi kubang kerian pada tahun 1995. walaupun menjadi calon di kubu kuat pas, beliau tewas.

kemudiannya bertanding di kerusi dun batu tiga dalam parlimen shah alam pada tahun 1999. beliau tewas di tangan dato nawawi. harus diingat pada ketika itu adalah saat kemuncak umno ditolak oleh hampir 75% pengundi melayu. tetapi khalid gereja samad masih lagi tewas walaupun sandaran gerakan reformasi cukup kuat pada ketka itu.

2004, khalid gereja samad tewas sekali lagi ditangan calon umno, dato aziz shamsudin. khalid gereja samad tewas di kerusi parlimen shah alam.

hari ini dia akhir nya menang. tapi dia menang bukan kerana dia hebat dan berpengaruh di shah alam. dia sepertimana calon payung terjun pakatan lain menang kerana rakyat protes kepada kerajaan.

semalam khalid samad sekali lagi cuba menjadi pemimpin angkuh. dia mencabar ezam supaya berentap dengannya di parlimen shah alam pada pru ke 13..

aku senyum sahaja melihatkan lagak si mulut longkang khalid gereja ni. dia semakin angkuh,sombong. bongkaknya semakin melampau.

dia adalah lidah kristian dalam pas. pas telah dibaptiskan dengan sebegini gila kerana ada melayu ber akidah longkang seperti khalid gereja samad.

khalid gereja samad bukan sahaja bermusuh dengan ezam,malah dia juga bermusuh dengan haron din,taib azamudin dan juga pernah mengingkari titah sultan selangor.

siapa pernah menyangka bahawa khalid gereja samad boleh pergi segila untuk meminta sultan dan jais mendefinisikan semula enakmen agama negeri selangor.

khalid gereja samad semalam dalam portal sesat malaysiakini, mencabar ezam untuk berentap dengan beliau dalam pru ke 13 nanti. katanya lagi, dia mahu buktikan sejauh mana kekuatan pengaruh dia dengan ezam dikalangan pengundi shah alam.

haha..kasihan si mulut longkang ni. mungkin kerana taksub mencium bau bontot dap dan anwar attaturk, membuatkan dia lupa akan fakta dan sejarah sokongan pengundi shah alam.

1995, dato salamon salamat adalah ahli parlimen shah alam. beliau telah diiktiraf dalam sejarah pilihanraya di malaysia, mempunyai undi majoriti paling tinggi dalam mana-mana pilihanraya.

1999, ezam bertanding kerusi parlimen shah alam.lawannya dato ir zain mohamed bekas ketua bahagian shah alam,mantan timbalan menteri kerjaraya.

jumlah pengundi yang telah keluar mengundi pada pru 99 parlimen shah alam adalah 70262
ezam mendapat undi 34,411
dato zain mendapat undi 35,851
majoriti kemenangan undi dato zain 1440. ezam tewas hanya 1440 undi sahaja.

pilihanraya 2004 parlimen shah alam pengundi yang telah keluar mengundi sebanyak 51424
khalid gereja samad mendapat undi 19007
dato aziz shamsudin mendapat undi 32417
majoriti kemenangan dato aziz shamsudin adalah 13,410.

perhatikan kepada perbandingan angka sokongan terhadap ezam dan khalid gereja.

pada pru 1999 jumlah rakyat shah alam keluar mengundi sebanyak 70262.
pada pru 2004 jumlah rakyat shah alam keluar mengundi sebanyak 51424.

dalam keadaan hampir 70 ribu keluar mengundi pun, ezam di shah alam kalah hanya 1440.
tetapi
khalid gereja samad, dalam keadaan pengundi hanya 51 ribu, khalid gereja samad tetap kalah teruk, majoritinya lebih tinggi daripada kekalahan ezam iaitu 13,410.

jadi khalid, tak perlulah nak membohongi rakyat bahawa kononnya kamu mendapat sokongan lebih daripada ezam di kerusi parlimen shah alam. angka dan fakta di atas sudah menjawap segala pembohongan dan keegoan kamu.

pru ke 12,lebih tepat 8 mac 2008 khalid menang di kerusi parlimen shah alam bukan sebab dia kuat dan berpengaruh di kalangan pengundi shah alam.khalid gereja samad menang kerana undi protes sahaja.

khalid gereja samad adalah pengamal binatang politik. dia pernah membuli dan pow duit (puluhan ribu ) parti keadilan nasional sewaktu pilihanraya 1999. tanyalah bekas-bekas ajk parti keadilan nasional bahagian shah alam, semua tahu akan perangai munafik sebenar khalid gereja samad.

kalau orang parti keadilan nasional nak bertanding mana-mana kerusi di shah alam, maka PKN wajib bayar ufti kepada khalid gereja samad sebab dia adalah calon pas, kononnya parti berpengalaman dan lebih senior dikalangan anggota barisan alternatif..

inilah manusia hamlau,bangsat yang gila babi perangainya. dulu dia cukup anti kepada parti keadilan nasional, cukup benci mendengar nama anwar ibrahim.ini sejarah dan ini hakikat.

kenapa DAP keluar barisan alternatif sebelum pru 2004 ? kerana ada bangsat seperti khalid samadlah antara punca keretakan perpaduan barisan alternatif. khalid gereja samad lah yang menjadi penghasut pimpinan pas untuk menubuhkan negara islam dan hudud.kononnya pas boleh bergerak sendiri tanpa gabungan barisan alternatif.

tapi sekarang apa sudah jadi ? mana pergi hudud pas ? mana pergi negara islam pas ?

sudah hilang dan disembunyikan daripada pengetahuan umum. siapa balaci anwar dalam pas sekarang ? khalid gereja samad lah penyangak terbaru,penjilat bontot kepala munafik nombor satu.

kenapa khalid gereja samad swing gila babi sedangkan dulu dialah pejuang hudud pas dan negara islam. pasal anwar kepala munafik dah janjikan dia jawatan menteri kerja raya pada 16 september 2008 !

kerana tawaran jawatan itulah khalid gereja samad sekarang menjadi penjilat bontot anwar nombor satu dalam pas. buktinya ? dia sedang melacorkan kalimah ALLAH, meliberal kan pas, mengganyang otak nik ajis supaya menjadi sekular, melanyak haron din dan taib azamudin !

dia semakin angkuh. dia lupa ada banyak lagi rahasia panasnya dalam kocek gerakan anti pkr.

aku menulis blog kerana ada matlamat. aku dulu bekas pejuang parti keadilan nasional. 10 tahun siang malam tanpa mengira erti penat lelah.

tapi aku telah menghentikan sokongan aku sebelum mac 2008. anwar makin gila gadaikan hak islam dan hak melayu. itu aku tak boleh kompromi.

hari ini aku menentang mereka habis-habisan. namun serangan aku boleh menghentam membabi buta tanpa tujuan, tanpa matlamat.

munafik-munafik dalam pakatan adalah dalam sasaran serangan aku. zaid ibrahim,pejuang liberalisme islam telah hancur dan tumpas di hulu selangor. dia wajib ditumpaskan walau apa cara sekalipun kerana jika dia menang di hulu selangor, islam hancur melayu hancur.

satu watak sudah tumbang. mata aku memandang ke arah khalid gereja samad pula. inilah pelaku munafik melayu paling ulung selepas anwar attaturk.

hari ini dia berlagak angkuh dan sombong. dia tak perlu mencabar ezam untuk menentukan siapa diantara mereka kuat pada pru ke 13 nanti...

khalid, pru ke 13 lama lagi mungkin tahun 2013. tak perlu tunggu dan buang masa nak tentukan siapa hebat !

kamu khalid bangsat, kalau kamu ada telur ,jika kerandutmu tidak berlaga.. sila letak jawatan sebagai ahli parlimen shah alam hari ini jugak ! ayuh , berentap dengan umno dan berentap dengan seluruh barisan jihadis bloger anti pakatan !

LETAK JAWATAN SEKARANG, TAK PERLU TUNGGU SAMPAI PRU KE 13 NANTI ! JANGAN CAKAP BANYAK KALID ! AKU MEMANG NAK HUMBANKAN KAU KE LONGKANG BILA-BILA MASA SAJA KALID !

JIKA ZAID TODI BERJAYA KAMI TUMBANGKAN, APATAH LAGI BANGSAT POLITIK MACAM KAMU WAHAI KALID !

KHALID JANGAN JADI BACUL , TAK PERLU TUNGGU PRU KE 13, LETAK JAWATAN SEBAGAI AHLI PARLIMEN SHAH ALAM SEKARANG, AYUH KITA BERENTAP !

27 comments:

Farihan said...

Salam

Terbaik bro GAP!

yahoo! said...

YA KHALID Kami para pengundi menyahut cabaranmu. kalu Gap pangil mu khalid gereja. aku pangij kamu KHALID SAKASTIK. Nak tahu mksud sakastk .SUKA EJEK ORG TAPI PENGECUT BILA CABARAN DTG atas Kpala. Mesti dia letak mcm2 syarat punya. tengok la nanti. MEMANG PATUT PUN KENA SAMAN NGAN ZUL SYAHID.

FAN said...

Khalid Gereja Samad terlalu angkuh kerana merasakan setiap keputusan, suara dan pendekatannya dalam isu kalimah Allah mendapat sokongan lebih daripada bantahan oleh penduduk Shah Alam..Dari itu apa lagi wahai warga Shah Alam..Tunjukkan kekuatan undi kamu semua..Gagalkan perancangan jahat Khalid Gereja untuk melacurkan kalimah Allah ketahap yang paling rendah..

adi pek said...

barua lu GERAKAN ANTI PKR.Bangang tak habis la lu.Dulu gua dah cakap kat lu,Hidup Islam....mati hanya untuk Islam.Tapi lu masih dgn perangai gampang lu...anak anjing + cipan + beruang....

Mr.Uda said...

fuii.. mantap brothers you punya komen memang patut dihenyak khalid gereja pengkhianat melayu yg tak sedar diri ini, saya sokong 100 peratus perjuangan merentap khalid gereja yg dah bongkak itu, teruskan brother.

Anonymous said...

Salam saudara, dia tak boleh letak jawatan la ni..kalau dia letak dia tak boleh bertanding untuk tempoh 5 tahun..lainlah kalau PM bubar dewan rakyat...saya pengundi saluran 4 pernah mengundi mahfuz omar parlimen pokok senan dun derga...tapi kebanyakan sanak saudara kami hanya protes saja..saudara tahula Tun punya pengaruh kat kedah nun...bersin saja lagu alen greenspan...so lepas ni kita pakat tunggu la siapa yang kena...bagi kami dia ni pun lagu khalid jugak angkuh dan bongkak...pengundi kampung chepoh

paktam said...

Satu masalah (dalih) tak boleh lepas kerusi. Nanti jatuh talak. Orang PAS yang menang tidak boleh letak jawatan, kerana ada ucapan talak bersyarat secara formal. Tapi kalau ada pengganti yang lagi best apa salahnya. Letak jawatan cepat-cepat. Mother Teresa dan Ellei lama dah tunggu tu. UMNO tak main hukum Allah swt untuk kepentingan politik.

Anonymous said...

anom 11.16

nak letak jawatan bleh kl nak bertanding semula..asalkan pihak lawan xprotes..

Anonymous said...

waspada lah org bernama khalid.ada dua khalid yg membawakan kita menuju neraka........hati2 dngan sifat munafit mereka.....saya sokong gap letak sekarang.sekarang..kita cabar khalid.....adi adakah khalid hidup mati dngan islam.islam apa maki org

Anonymous said...

TERUSKAN PERJUANGAN KITA!!!DEMI ALLAH s.w.t,DEMI ISLAM!!HAPUSKAN KAFIR2 HARBI DAN ANJING2 BELAAN MEREKA!!PAKATAN HARAM WAJIB KITA TENTANG HABIS-HABISAN!!ALLAHUAKBAR!

Esperalzi said...

"dia adalah lidah kristian dalam pas. pas telah dibaptiskan dengan sebegini gila kerana ada melayu ber akidah longkang seperti khalid gereja samad"

GAP..di atas adalah point kau yang paling best giler dalam artikel ini, aku sokong1000%!!

Aku tak pernah panggil Khalid Samad sebagai Khalid Gereja..aku panggil dia Khalid Christian Samad! Dia memang dah seorang Kristian pun bagi aku..

Aku tak tahu reaksi orang Melayu lain tapi aku tahu reaksi aku sendiri..aku penyokong PAS 1998-2008, aku bahkan undi DAP bagi pihakk PAS kerana kawasan aku cuma ada MCA dan DAP..

Tapi HARI INI aku cukup BENCI pada PAS, PKR dan PR TUHAN SAJA YANG TAHU! Paling aku benci sekali adalah PAS kerana dulu aku sokong mereka atas landasan ISLAM walau pun aku tak pernah jadi ahli PAS secara rasmi. Sekarang ni, jangankan sebelah mata, sepremepat mata pun aku tak mau pandang PAS lagi, bayangnya pun aku tak mahu disentuh! Dan antara manusia PAS yang aku paling benci sekali adalah KHALID CHRISTIAN SAMAD..jika aku boleh mengundi di SHAH ALAM, sudah pasti aku akan HAJAR Khalid Christian Samad cukup2..

Aku tolak PAS bukan kerana aku suka sangat kat UMNO tu, tak pernah pun aku jadi ahli UMNO, dan tak teringin pun, jauh api dari panggang! UMNO pun bukan betul sangat pun, sekarang pun perangai mengada2 lama masih ada kat beberapa pemimpin UMNO, dasar pemimpin yg masih tak sedar diri!

Tapi PAS sekarang SATU JUTA kali lebih jahat dari UMNO, sebagai tercermin pada KESESATAN dan KEKAFIRAN beberapa sialan PAS seperti Khalid Christian Samad..

UMNO sebuah parti yang ROSAK MORAL pada pandangan aku, sebab tu mereka masih menyokong hal2 seperti JUDI, dah macam darah daging mereka. Bahkan, soal menjual wilayah Malaysia kepada negara asing pun soal remeh saja pada UMNO, so jangan terkejut satu hari UMNO mungkin jual PERLIS kepada SIAM kalau untungnya berbaloi. Tapi UMNO masih dalam ISLAM.

PAS pula sudah ROSAK AQIDAH dan TERKELUAR dari ISLAM, dah jadi KAFIR sesat lagi menyesatkan, kafir lagi mengkafirkan..

Antara yang ROSAK MORAL dan ROSAK AQIDAH, kalau ikut hati, dua-dua aku tak mahu...tapi dalam keadaan sekarang, aku samada mengundi yang Rosak Moral atau aku rosakkan undi aku..aku hanya pengundi ATAS PAGAR...

Anonymous said...

perjuangan UMNO lg sesat dan boleh menjadi kafir. x perasan ke? wallahu'alam.

sgray said...

“paktam said..….kerana ada ucapan talak bersyarat secara formal ”

Kalau di zaman penjajahan Jepun dia ni di panggil Talibarut…pengkhianat bangsa . Menurut kata Pope Nicky Azazil… digereja dia Istilah Talak takda Pak Tam…..
Dia ingat dia sorang gila tu…orang lain punya gila dia belum tengok lagi tuu.. Tak tahu lah kalau si ahli gereja tu menggeletar Lutut dengan cabaran lu beb..kata Pope Nicky lagi.

Way to go bro…. hadik terus..

kingnek said...

Si Khalid Gereja ni, menjadi-jadi semenjak dia menang kerusi buat pertama kali.

macam orang dari luar bandar pertama kali ke bandar, ada terus kekal Islam, ada terus menyesat.

Si Khalid gereja ni sudah sesat jauh. jangan lupa GAP, si khalid gereja ni pun pejuang kuil, dia ni memang hebat, agama lain dia sanjung tinggi, hudud terus hilang, takde cerita lagi.

si khalid gereja ni takde pendirian pasal asas agama dia tak kuat, dia bukan ulama, macam kita semua ni, tahu pasal islam, tapi tidak lah arif seperti ulama macam haron din.

itu sebab aku pelik benar si khalid ni, dia nak mengajar sultan selangor yang keturunannya membela islam sejak dulu lagi, dan tidak lupa, dia juga fikir dia lebih hebat dari haron din!

Binawe punya khalid gereja, aku dalam PAS, paling benci si mamat ni dengan husam musa.

tapi si husam kaki bodek tu dah diam semenjak dimalukan oleh pengundi Pas yang malas nak layan hasratnya nak mengambil alih jawatan dari ustaz nasharudin mat isa.

tapi si khalid gereja ni, mulut memang tak henti2 nak sakitkan hati orang Islam.

GAP, aku SETUJU benar, si khalid gereja ni mesti ditentang habis-habisan, semoga Allah berkati perjuangan mu terhadap munafik yang bernama khalid gereja samad ini, amin

UjangNS said...

Dulu2 ayah aku ada cakap pasal pas ni. nampak macam agama, mula2 betul ceramah agama then dia jd lain. Skrg da jd tbalik aku anti pas,dia pulak pro pas.Tapi 2 ari lepas bbincng2 punya panjang.Alhamdulilah aku da bjaya myakinkn umno taklah TERUK SGT jk diimbas jasa2 pd bangsa ini.NAK DBANDING PAKATAN DAP YG SGT2 BAHAYA ITU! walaumcmanapun dia tetap xpercaya anwar meliwat.Org tua beb.intenet tu penuh ng gay je,dia bukan taupun! so aku cakap nak bg dia trima,Anuar tu perlu dselamatn sj! 6thn dulu xmati pun!

Anonymous said...

aku pengundi Shah Alam. Aku berjanji pada kau GAP, kalau ada mangkuk perayu undi suruh undi Khalid Babi Samad ni, aku akan tumbuk lepas tu sumbat dalam longkang depan rumah aku yg semenjak PR ambil alih ni tak pernah di cuci.

Kalau pukimak N.Ajis nak cakap aku masuk neraka sbb panggil Khalid ni Babi, tak payah cerita bnyk, e-mail ke bawah ni tiket masuk neraka aku

mainstream007@yahoo.com

Anonymous said...

ujangNS..

tahniah bro sbb sedarkan bapa awak dr sorg penipu besar..tlg cakap kat bapa awak..klau betul si nuar tu suci..dulu ms dalam penjara dia kt dia disuntik arsenik n hiv...knapa smpai skrg dia x mampos lg?lepas tu knapa dia asyik tunda kes je? dah dekat 2 taun..brani krana benar..

Anonymous said...

Esperalzi . . .tolong lah . .jangan duduk atas pagar . . Nanti tercocok bontot lu . .
Ingat kata2 hikmat ini ..UNDI PAS/PKR ..DAP AKAN BERKUASA . .UNDI UMNO . .MELAYU TETAP BERKUASA ( NGADA2 SIKIT SMALL MATTER LER TU ) . . DUDUK ATAS PAGAR MEMANG CINA SUKA SANGAT SEBAB SENANG DEPA NAK BERKUASA . .UNDI ITU ADA LAH KUASA . . .SATU UNDI TERKUMPUL JADI BANYAK DAM BOLEH MENENTUKAN MASA DEPAN ORANG MELAYU . . PIKIRLAH DENGAN TENANG . .

Anonymous said...

Esperalzi . . .tolong lah . .jangan duduk atas pagar . . Nanti tercocok bontot lu . .
Ingat kata2 hikmat ini ..UNDI PAS/PKR ..DAP AKAN BERKUASA . .UNDI UMNO . .MELAYU TETAP BERKUASA ( NGADA2 SIKIT SMALL MATTER LER TU ) . . DUDUK ATAS PAGAR MEMANG CINA SUKA SANGAT SEBAB SENANG DEPA NAK BERKUASA . .UNDI ITU ADA LAH KUASA . . .SATU UNDI TERKUMPUL JADI BANYAK DAM BOLEH MENENTUKAN MASA DEPAN ORANG MELAYU . . PIKIRLAH DENGAN TENANG . .

Anonymous said...

Sebelum PRU 12 Khalid Samad edarkan CD kesetiap rumah di Shah Alam.Pada masa itu tidak tahu perangai sebenar jadi ramailah yang mengundi beliau. Selepas menjadi AP Shah Alam barulah nampak belang sebenar. Pada 08/01/2009 beliau mencabar Timbalan Pengurusi Pewaris untuk bertanding melawan beliau dalam PRU 13. Rujuk blog Minaq Jinggo pada 8/1/2009 AP Shah Alam pertahankan kuil. Beliau marah kerana penduduk Islam mohon bantuan NGO Islam. Lantas buat tuduhan NGO datang membuat provokasi kepada Hindu Kuil. Beliau ego bertegang leher dengan NGO depan mata penguatkuasa MBSA, penduduk dan Hindu Kuil. Tanpa peduli masalah besar dihadapi penduduk akibat gangguan Hindu kuil ketika itu. Beliau lebih prihatin nasib Hindu kuil daripada penduduk Islam. Walaupun mereka mengganggu ketenteraman awam dan menceroboh tanah milik PKNS di Seksyen 19 mereka diberi layanan yang lebih mesra daripada AP Shah Alam.

stratus14 said...

Hidup Khalid Samad.. pejuang islam camni la yang kita nak. Berani bawak perubahan. Bukan cam Harussani.. Cakap berbelit cam ular..

Sekali tu cakap jangan pertikai atau ringankan hukuman sebat kat Kartika sebab ia akan menghina hukum Allah. Tapi bila raja Pahang ringankan hukuman, dia kata itu hak raja Pahang plak. Aikkk..

Inilah gaya ulama umno yang disukai pemimpin dan pencacai umno. Ketua mereka bila beratur nak masuk neraka nanti..

stratus14 said...

Esperalzi sharon:

Ko bekas ahli PAS 1998-2008? Alhamdulillah, dah keluar sekor pencacai bodo dari PAS.

Sikit2 PAS sesat. Sikit2 PAS kapir. Ala, takde modal lain ke? Geli ketiak aku dengar..

Esperalzi said...

Moshe Levinsky stratus14 Yaalon Ashkenazi@stratus14

Memang PASkafir itu KAFIR pun! Dan mengKAFIRkan! Orang kafir macam kau manalah sedar! Dan menjadi TUGAS aku sebagai MUSLIM untuk mendedahkan KEKAFIRAN PASkafir.

Aku akan sentiasa berulang2 kali mengistiharkan PAS ITU ADALAH KAFIR! Kalau ketiak kau masih geli, kau sapu jer dengan air pukimak kau bagi hilang geli!!

Dan KAFIR macam kau pulak, sikit2 ALTANTUYA, sikit2 ALTANTUYA! Tak ada modal lain ker?

Bila pula aku AHLI PAS 1998-2008? Ada aku kata aku AHLI PAS? Woi kafir bodo, pergi baca sekali lagilah posting aku sebelum respon! Kalau bahasa Melayu pun ko tak paham, memang bodo sial lah ko ni!

Memang aku ucap ALHAMDULLILLAH kerana tidak lagi jadi penyokong gerakan orang kafir bernama PAS!

Esperalzi said...

Moshe Levinsky stratus14 Yaalon Ashkenazi@ stratus14:

Kau ingat kami semua kisah ker ko melolong sokong KHALID CHRISTIAN SAMAD?

Dari ko bising2 kat sini yang siapa pun tak kisah dan tak hairan, lebih baik ko pergi jer sembahyang dengan Khalid kat mana2 Gereja dalam Malaysia ni..

Orang2 kafir macam ko, Khalid Christian Samad dan seangkatan kan ada TIGA ALLAH? Allah Bapa, Allah Nak Lelaki dan Allah Roh Qudus! Ko pergi jer sembahyang minta doa kat TUHAN-TUHAN ko tu bersama Khalid..tak payah melolong kat forum GAP ni, kami tak kisah pun...

stratus14 said...

Esperalzi sharon:

Ko ni bodoh la. Tu la belajar tak tinggi. mak suruh belajar ko pegi hisap rokok dalam jamban.

Takkan ko tak tau isu kalimah allah tu taktik umno nak tunjuk hero kat orang melayu tapi akhirnya gagal. Tapi orang bodo cam ko sure percaya la taktik terbaru umno ni..

orang arab kristian dah beratus tahun guna kalimah allah. takde masalah pun. islam, kristian, yahudi kan agama samawi, so byak la persamaan..bodo..

stratus14 said...

UjangNS:

Kesimpulan citer ko: Bapak ko cerdik tapi sayangnye anak dia bodoh bangang. Siap bangga mengaku kebangangannya. Itula, iman tak dpat diwarisi..

Esperalzi said...

MOSHE stratus14 YAALON STRAVITSKY SHALOM@stratus14@satan14:

Satan14: Kesian kau! Sudahlah bodo dan kurang ilmu, tapi mengatakan orang lain bodo! Ilmu kau tak setanding dengan ilmu aku, pergi cari Tok Guru yang sesuai untuk belajar ilmu tentang isu Allah.

Aku cadangkan kau berguru dengan USTAZ DR HARON DIN kalau kau tak nak ulama UMNO tapi sekali2 janagna kau berguru dengan NIK NAJIS A/L AL-IBLIS kerana ilmu Nik Najis dari syaitan...

Isu kalimat Allah TIDAK ADA kaitan dengan politik PASkafir, UMNO atau PKR tetapi PASkafir lah yang telah MEMPOLITIKKAN isu kalimah Allah..

Kenapa isu ini timbul SEKARANG? Tidak DULU? Kerana PASkafir lah yang timbulkan sekarang kerana kemarok sangat nak perintah Sarawak dan Sabah yg mempunyai ramai Kristian..

Apa lagi lepas ni? PASkafir akan kata HINDU dan BUDDHA juga boleh guna Allah?

Pergi belajar wahai si kafir! Mungkin dalam Alkitab (Bible) kamu pun disuruh belajar kerana bagi kami orang Islam, Al-Quran menyuruh kami belajar..

Kemudian baru kau datang berdebat dengan aku tentang isu Allah..tak perlu invoke Arab atau Indonesia kalau ilmu kamu belum cukup wahai si kafir kecil tentang isu ini..