IKLAN BERBAYAR

Monday, May 31, 2010

KONGRES PKR: ANWAR BOHONG LAGI !

biasanya, dalam mana-mana persidangan parti politik, ucapan terakhir yang wajib berada di sesi penutup adalah ucapan presiden parti.tetapi tidak bagi pkr.

kongres pkr di kota baru semalam melabuh tirai. sepertimana ulangan kongres di ipoh,seremban dan kota baharu, anwar attaturk menutup klimaks pembohongan kongres.

beberapa perkara yang anwar kupas.

1) kononnya pkr menuju tranformasi budaya politik baru
2) pendedahan kononnya bekas ahli parlimen pkr mendapat 2 juta
3) janji dan sokongan anwar kepada kalid gagap

konsep budaya politik baru ini adalah terjemahan dan manifestasi garapan ide dan perlaksanaan yang secara totalnya menguntungkan rakyat. dalam konteks politik malaysia, isu martabatkan agama dan bangsa adalah menjadi tarohan politik.

rakyat harus bertanya kepada anwar ,bawaan tranformasi budaya politik baru yang mana sebenarnya telah menguntungkan rakyat ?

adakah menggadaikan kalimah ALLAH itu terjemahan tranformasi politik baru ?

adakah menyokong agenda murtad itu dianggap budaya politik baru ?

adakah dengan menghina dasar DEB yang menjadi katalis kekuatan ekonomi melayu diangggap budaya politik baru ?

adakah ciri menghina institusi sultan dianggap budaya politik baru ?

adakah budaya fitnah melampau tanpa limitasi dianggap budaya politik baru ?

adakah hobi meliwat akan dianggap halal dalam konteks budaya politik baru ?

adakah dengan memijak maruah bangsa melayu akan diletakkan dalam listing terbaru upacara tranformasi budaya politik baru ?

adakah dengan menjahanam/menjatuhkan maruah institusi yang telah berjasa (polis) kepada rakyat dianggap momokan biasa budaya politik baru ?

senarai kebobrokan anwar ini berterusan.

anwar boleh membohongi audience kongres, tetapi dia punyai kesilapan besar untuk turut menganggap bahawa sanya gerombolan melayu di luar juga menyokong perbahasannya.

penolakan umat melayu terhadap pkr tidak dapat dibendung. ini signal kepada pkr bahawa tranformasi budaya politik yang kamu amalkan itu tidak sesekali akan diampunkan,apatah lagi untuk diterima secara meluas.

anwar boleh membicarakan apa juga strategi dan janji kepada rakyat, tetapi ia sekadar ucapan teks yang kosong.

masih ingatkah anda pada janji anwar sewaktu kongres pkr bertarikh 12 disember 2008 ?

di situ anwar berjanji untuk memberikan/mengembalikan semula imuniti raja-raja melayu. aku telah membidas penipuan anwar tentang janji kosong anwar ini. KLIK SINI

manakala dalam sesi penutup kongres di kota baru, anwar memainkan sentimen sekali lagi. kononnya ahli parlimen dan adun pkr telah dibeli dengan sejumlah wang yang ada diantaranya mencecah rm 2juta.

tapi anwar tidak mendedahkan apa-apa butiran dan fakta. dia sekadar melontar fitnah.dia mengalihkan pandangan.dia gemar bermain politik persepsi dan manipulasi. katanya di depan audience kongres, saya tunggu umno sahut cabaran ini.bukti dia memang cakap tanpa fakta.

typical anwar,sangat mudah dibaca game politiknya..

teliti betul-betul akan 2 janji anwar ini. iaitu pada 12 dec 2008 mahu mengembalikan imuniti raja dan pada 30 may 2010 mahu mendedahkan isu rm 2juta, apa persamaannya ? jawapannya mahu menutup kelemahan kepimpinan parti.

anwar sebenarnya mahu menutup kelemahan pimpinan pkr . dia mahu menutup keaiban dan kelemahan mainan politik pakatan. depan audience melayu anwar menjanjikan pelbagai ide,dengan tujuan untuk mengekalkan sokongan sedia ada.

kenapa janji dalam 2 kongres ini terpaksa dilakukan oleh anwar ?

pertama
dalam kongres pkr bertarikh 20dec 2008, anwar terpaksa menjaja isu imuniti raja kerana:
-kit siang telah biadap pada sultan perak dalam isu pemilihan menteri besar
-karpal singh telah biadap terhadap putera sultan kelantan dan
-anwar mahu menutup kesilapan menjaja nama YDPA dalam isu 16 september.kononnya beliau telah mendapat perkenan daripada YDPA untuk mengambil alih kuasa.nama YDPA telah dijaja kepada seluruh pemimpin pakatan seperti yang telah didedahkan oleh ds zahrain dalam sesi parlimen yang lepas.

dia tahu dia tidak dapat memenuhi janji ini.

anwar berjanji sekali lagi untuk mendedahkan butiran lengkap rasuah rm2juta kepada pemimpin pkr yang lompat.isu 2juta ini dilontar kerana mahu menutup kelemahan isteri dan diri diri sendiri..

janji terakhir anwar ? kepimpinan kalid berahim di selangor tidak perlu dicabar dan harus diteruskan...

ini janji cukup merbahaya. kalid berahim harus mula berwaspada dengan signal ini. anwar pernah berjanji untuk tidak menjatuhkan tun ghafar dalam pemilihan agung umno pada 1993, tetapi dia bertindak sebaliknya. tidak mustahil kalid berahim boleh kena selepas ini !

7 comments:

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=hWfwIwht-4k


SALAM PERJUANGAN....
TERIMALAH LAGU NI BUAT TATAPAN.
SELAMAT AMAN MAKMUR

Anonymous said...

Salam Bro GAP@OKU.....

ape kurangnya UmNGOK.....janji dlm menifesto pilihanraya lalu antara satunya ialah tiada kenaikan harga barang keperluan & tiada kenaikkan minyak.....

tgk ape dah jadik ngan janji munafik umNGOK sekarang, semua nak dinaikkan termasuk harga minyak, pastu nasihat dari Idris tebar JALA,yg minta dimansuhkan subsidi yg diberikan pd rakyat....ape? ingat mesia nie bapak dia punye kaa????
bila masa KERAjaan(disebut uMNGOK) beri subsidi pd rakyat??? malahan rakyat mesia lah yg bayar subsidi pd KERAjaan (disebut UmNGOK) yg sewenang-wenangnya menghabiskan duit rakyat.....tanah habis milik rakyat(Tanjung pelepas & Woodlands) digadainya...telaga minyak milik rakyat mesia pon digadaikannya....duit saham milik bumiputra habis disonglap asesama kroni...

JAHANAMLAH UMNGOK pd pilihanraya 13nnti....

-Najib ALtantuya-

Anti Najib said...

MAMAT ATAS NI PELAKON. SHAMSIDAR N AZMIN BUKAN KRONI TERBESAR KE.? ORG LAIN DGN SUAMI JE BEBAIK. ISTERI ORG PUN BAIK. NI DAH TERLEBIH KRONI. MAMAT ANTI NAJIB. HANG TAK JAWAB SOALAN POSTNG! KENAPA TAK KEMBALIKAN HAK IMUNITI RAJA!? BUNYI PUN TIDAK KAT PARLEMEN! ! PEMBONGAK JE LA KAU !! DULU AKU SOKONG ANWAR 100%. now rasa macam nak ... . aku pun tak sokong umno. Tapi tak lah hina jasanya yg ada. Anwar dibebaskan Paklah. Paklah dibalas ngan 16sep. APAKAH JENIS ORG INI? mcmni ke balas jasa Orang !?!

Anonymous said...

salam bro gap:

aku ade baca blog gerakan anti gap..tapi ape yang aku baca memang klaka...hahahahahaha...bodo betol la mamat tu....gerakan anti gap konon.. cakap merapu..fakta kurang..hahahaha bodo..bodo..mmg bengong..budak mentah buat blog dan tak tau apa2 pasal politik...hahahaha

-metalterus-

Anonymous said...

aku nak nasihatkan kau khalid agar beringat2 dgn permainan politik anwar ni. Silap2 haribulan bila terkena nnti gagap kau makin parah - munkin bisu terus kot!!!

Anonymous said...

MELAYU HARI INI

1. Perkataan Allah boleh diguna oleh semua agama
2. Melayu boleh jadi kafir (murtad)ikut suka hati
3. Allah pun samseng
4. Allah pun mencarut dan macam macam lagi perangai Melayu hari ini

Aku rasa Melayu jenis ni menyumbang pada negara tak seberapa pun.

YANG PALING TERUK MELAYU YANG PERANGAI LEBIH TERUK DARI LOMUNIS ZAMAN AWAL KEMERDEKAAN. INILAH MELAYU BOLEH ERA ANUAR

Anonymous said...

Janji si Nuar ko nak caya? Buang masa je. Janji 16 Sept mana dia? Kaki peliwat punya janji mana boleh pakai. Manifesto P.Raya PR apa jadi?
Kedai jual arak dan judi seta pusat maksiat pun tak selesai. Cakap je nak tutup. Piraaaah!