Monday, May 31, 2010

KONGRES PKR : KONFLIK RASIS BERMULA

presiden parti mahu skuad khas ditubuhkan oleh pkr untuk mendapatkan semula undi melayu yang telah hilang.

ketua amk bercadang diadakan satu perhimpunan khas pkr untuk membincangkan isu protes bangsa melayu terhadap pkr.

zaid ibrahim membantah. katanya pkr adalah parti berpaksikan kesaksamaan dan berbilang kaum. ini manifestasi politik baru.

azmin ali memerhati. hujung tahun ini zaid ibrahim akan menentangnya dalam perebutan kerusi timbalan presiden parti. dr syed husin ali yang diberi jawatan ahli dewan negara,akan berundur diri.

kini timbul konflik parti. kumpulan melayu menentang pengaruh kumpulan liberal. azmin menentang zaid ibrahim.

anwar seperti biasa,mendiamkan diri. antara perjuangan melayu dan perjuangan berbilang kaum, dia tahu kedua-duanya bisa memakan diri !

4 comments:

paktam said...

Melayu Liberal dan Ahlil Sunnah wal jamaah

1-Melayu liberal seolah-olah membawa agenda Islam liberal, yang diterajui oleh golongan orang-orang Islam di Amerika semasa pentadbiran Bush, yang dinamakan sebagai Moderate Islam. YB Tun Mahathir menentang konsep ini secara terbuka, tetapi malangnya 'ulamak' di Malaysia berdiam diri. Ini kerana buku Moderate Islam berbahasa Inggeris, dan boleh dijadikan juga satu dalih.

2-Manakala Wahhabi pula, yang dikatakan dipelopori oleh Barat, terutamanya oleh pemerintah British pada zaman sebelum dan semasa kolionialisme, membawa penghalalan konsep seperti assobiah, menghalalkan cara dan menidakkan pendapat ulamak tersohor terdahulu, dan secara tersirat medidakkan Fiqh. Assobiah dan Kronisme dari segi amalan hampir sama, dan yang membezakannya ialah assobiah mengamal kronisme dalam kalangan kelompok tempatan tertentu, manakala kronisme dari segi amalannya berpaksikan kepada intra-kelompok juga. Nik Aziz dan Anwar (serta Kit Siang) secara terbuka mengamal kronisme, dengan bembawa ahli keluarga dan mereka-mereka yang rapat duduk menyandang kerusi penting pentadbiran parti dan kerajaan, tanpa mengira kebolehan mereka ini. Sebagai contoh: Jijah menjadi president walaupun tidak mempunyi perwatakan seorang ahli politik, bagitu juga dengan Izzah. Seterusnya Nik Aziz dengan isu menantu dalam badan pentadbiran kerajaan negeri Kelantan.

3-Oleh itu secara 'amnya PKR mengamalkan Islam Liberal (bermaksud Moderate Islam tajaan Zionist Bush), manakala PAS mengamalkan Wahhabiah. Kedua-duanya bukan dari ajaran Islam yang dibawa oleh Rasulullah swt, sebagai Ahlil Sinnah wal jamaah yang kita amali di Malaysia.

Dengan ini kedua-duanya WAJIB ditolak.

rentaka said...

bengkaklah kepala zaid & azmin lepas ni..last2 Pkr hampas mcm Pas juga sebab tak tau hala tuju

Anonymous said...

tak sabar nak tengok azmin vs zaid ibrahim :)

paktam said...

Maaf tersasul
Rasullulah saw bukan swt.
Astaghfirullah