IKLAN BERBAYAR

Sunday, May 30, 2010

KONGRES PKR : ISI NYA KOSONG.

aku memerhatikan isi kandungan ucapan dari pemimpin dan pembahas dalam kongres pkr di kelantan. baik daripada ucapan pimpinan lemah ketua AMK mahupun ucapan teks retorik yang senantiasa kosong daripada presiden puppet wan azizah.

kongres,muktamar,perhimpunan agung adalah platform terbaik menyampaikan agenda perjuangan parti.

ia sebenarnya akan diangkat sebagai punca katalist untuk sebarang kebangkitan mana mana parti politik.
adalah wajib untuk perhimpunan parti meneliti punca kelemahan dan tatacara untuk memperbaiki kelemahan.

ini penting,kerana kebiasaannya ucapan dasar ketua pada setiap peringkat akan dinilai oleh pemerhati politik,pengundi politik dan juga orang awam.


perhimpunan parti perlu membawa makna baru, dicerap daripada hasil kejadian yang lampau. yang bermasalah dirungkai dan yang baik ditunjangi,pengisian perhimpunan parti adalah ide hala tuju parti .


perhimpunan parti wajar menjadi proses rebranding yang berterusan. membaca ucaptama presiden obama, ia lebih banyak membicarakan soal kebajikan rakyat,kemapanan ekonomi dan dasar luar negara.inilah gaya seorang pemimpin.

aku membaca dan meneliti ucaptama presiden parti pkr dan ketua amk. isi kandungannya kosong. ucapan lebih banyak tertumpu kepada permaslahan isu pemimpin keluar parti, isu menubuhkan skuad khas mendapatkan undi melayu dan fantasi pembohongan tentang betapa umno/bn menzalimi rakyat selama 50 tahun memerintah..

ucapan pembahas lebih lesu dan longlai. isu akan jasa pemberian air secara percuma selangor digodak dan digodak seolah-olah itu sahaja kehebatan yang perlu mereka tonjolkan dalam perbahasan.

setakat ini sahajakah ilmu perdebatan yang mampu dihasilkan setelah dua tahun memerintah ? mana perginya perbahasan soal agenda nasional negara ?
mana pergi perbahasan martabatkan islam ?
mana pergi ucapan agenda mencetuskan kemapanan ekonomi?
mana pergi nya soal memperbahaskan dasar luar di timur tengah dan palestin?
mana perginya usul dan perbahasan idea bagaimana jika memerintah pkr boleh mengelakkan krisis ekonomi seperti di greece?
dimana perginya kupasan presiden tentang bahaya konflik di thailand ?
kenapa tiada perdebatan isu kebanjiran pendatang asing ?
mana pergi agenda martabatkan ekonomi desa dan luar bandar ?
kenapa tiada ucapan dari presiden tatacara ide menarik FDI ke malaysia ?


senarai kehilangan dan kelesuan ide ini berterusan. kenapa tiada kedapatan ide sebegini dalam ucapan penting di kongres pkr ?

kenapa ?


kerana 2 tahun kebelakangan ini, 100% mainan politik mereka kepada rakyat adalah ucapan manipulasi,politik populis,finah dan persepsi...hingga mereka lupa bahawasa nya mereka juga ada kerajaan negeri sendiri.

dasar politik,budaya politik persepsi dan finah dari mereka telah memakan diri hingga kan tiada langsung kedapatan ide-ide baru dapat digarap dan di ucapkan dalam kongres sepenting ini.

mereka tidak mampu berfikir untuk melonjakkan/meletakkan diri sebagai bakal future goverment di mata rakyat.kerana apa ? kerana level pemikiran penyelesaian politik mereka adalah di jalan raya.

tahap itu sahaja yang mereka mampu pergi,tahap itu sahaja yang mampu mereka tonjolkan kepada rakyat akan tatacara menyelesaikan sebarang masalah politik !


inilah bahana bila pemimpin parti senantiasa bercakap menggunakan kepala lutut. asal sebarang isu dan masalah timbul, penyelesainnya tiada lain, demonstrasi jalanan.

ucapan presiden parti,ketua amk,pembahas ucapan sama sepertimana sidang-sidang media yang pernah mereka lakukan sebelum ini. kongres pkr di kelantan taraf dan kualiti pengisiannya umpama ulangan mesyuarat PIBG srjk(t) ladang bikam.

setakat ini sahaja taraf politik mereka. tiada pembaharuan,tiada anjakan ilmu,tiada pembaharuan dasar menguntungkan rakyat..lebih berlegar kepada nostalgia 20 liter padu air percuma..


kosong kosong kosong.

8 comments:

JENIS ANWAR 1 said...

KALAU DIANALISA TARIKH LAHIR ANUAR IALAH VISI KEHIDUPAN ADALAH NO 3. PEKATAAN YG MENGAITKAN VISINYA akan di post kemudian

Anonymous said...

GAP,

Sapo la yg tunduk malu2 kucing kat umoh org tu?


"Gomo Gap Gomo"

Anonymous said...

Apa nak diherankan..... daya intelek pemimpin PKR lebih bergantung kepada masukan/pengisian daripada 'penaja-penaja' mereka di luar negara. Debat Saberi Chik-Anwar jelas buktikan kegagalan ketua pembangkang itu berhujah secara akademik dan sistematik. Memang tak ada apa yg nak diherankan lagi.....

Anonymous said...

aku tengok bukan main lagi berpakaian melayu ..bersongkok..baiklah tu.contoh perjuangan apa kah yang ditunjukkkan kepada yang India dan yang cina...nasib kau lah ahli2 India dan Cina dlm PKR ni..nasib kau lah..

JENI ANWAR 2 said...

Nombor 3 - Ceria,

Yang Positif:
-------------------
Seorang yang serba-boleh (allrounder) . Idealistik, Aktif dan berpandangan jauh.
Seorang yang tahu dan faham apa yang dia kehendaki.
Berkebolehan dalam membezakan perkara baik dan jahat. Juga mempunyai
kebolehan dan berbakat. Boleh menjadi kaya dan berharta. Suka berterus terang
dan mudah mengekspresi pandangan dan perasaan terhadap sesuatu perkara.
Individu ini akan berjaya dalam masyarakat sebelum umur 30 tahun.

Yang Negatif:
-----------------
Individu ini boleh menjadi terlalu agresif, tidak penyabar dan cepat panas baran.
Individu ini mengambil mudah sesuatu perkara dan tidak tegas (tidak munasabah)
dan kadang kala seorang yang nakal. Suka berterus terang dalam berkata-kata
menyebabkan orang berasa hati.

Tindakan Anda:

1) Perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.
2) Cuba menghabiskan sesuatu yang telah anda mulakan.
3) Fikir dahulu sebelum meluahkan sesuatu

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 3:

Anwar Ibrahim (bekas TPM) , Wayne Rooney (bintang bolasepak Manchester
United), Christiano Ronaldo (bintang bolasepak Manchester United), Robinho
(bintang bolasepak Brazil dan Manchester City), Alan Alda (selebriti Hollywood),
Bill Cosby (selebriti Hollywood)


-===============

DARI SINI BOLEH SIKIT2 SEKADAR KITA MENEKA2 CHARACTOR SI ANWAR IBRAHIM NI..BUKAN MENGAMBI TOTAL 100% . TERUTAMA BAGAIMANA DIA AKAN MEMBAWA KEHURU-HARAAN DI MALAYSIA..

Anonymous said...

Anonymous said...
Apa nak diherankan..... daya intelek pemimpin PKR lebih bergantung kepada masukan/pengisian daripada 'penaja-penaja' mereka di luar negara. Debat Saberi Chik-Anwar jelas buktikan kegagalan ketua pembangkang itu berhujah secara akademik dan sistematik. Memang tak ada apa yg nak diherankan lagi.....

May 30, 2010 5:19 PM

--------------
kita kena paham jugak pada pandangan org yg taksub ngna dia

mereka 'nampak' how terselahnya nuar..dan betapa 'malu' sabarudin chik... ini benar dan dah diuji

ingat org melayu kurang berfikir untung-rugi (sbagaimana org cina)

sebalik nya org melayu jenis..fikiran menggunakan emosi..

contoh melayu akan belasah cina 13mei bila TERANG2 DAP DAN CINA NAK JADI TPM1 OR 2 . NEXT ROUND PM PULAK

(contoh depan mata: PRESIDEN PERTAMA SINGAPURA MELAYU -YANG PERTAMA DAN TERAKHIR. Tp berita politik dari singpura sangat kurang!!..)

agbr47 said...

GAP,
Kongres itu di Trengganu ke Kelantan? Beberapa blog nyatakan di Trengganu. Elok kalau GAP pun pergi sama. Dapat melihat suasana yang sebenar.

agbr47: Kongres sekadar berkempen kepada ahli. Sama taraf dengan kempen-kempen di padang.

ahaa said...

GAP,
Mesyuarat PIBG SJK (T) Ladang Bikam jauh lebih baiklah! Jgn pelekeh PIBG tau! Mereka tu secara sukarela nak berbakti utk sekolah. Tak ada bayaran upah satu sen pun. Mereka ni jauh lebih baik dari Ahli Majlis PKR atau UMNO atau PAS yg pantang nampak habuan, nak terkam!