Tuesday, June 29, 2010

NISBAH 1:40. KERJA UNTUK UMNO SELANGOR !



semalam berita harian telah mengeluarkan pola pendaftaran pengundi baru.mengikut kajian, nisbah pendaftaran pengundi baru antara melayu dan bukan melayu adalah 1:40.

nisbah ini menakutkan dan boleh membawa implikasi besar kepada politik tanahair, lebih-lebih lagi apabila kita semakin menghampiri kepada pru ke 13.

2 minggu sejak kebelakangan ini umno selangor telah ditegur oleh banyak pihak. bloger,umno bahagian malah suara rakyat juga kedengaran dalam sesi brain wash segelintir pemimpin umno selangor yang kelihatan lesu.

bila kena tegur, dia kata kita buat dakyah. apanak buat, taknak mengaku kelemahan diri.ni ha, kerja pertama untuk pemimpin umno selangor. tengok nisbah pendaftaran pengundi baru ni.

apa tunggu lagi wahai umno selangor, buatlah gerakan besar-besaran tambah pengundi.

ini hasil kajian bloger tentang fakta baru pengundi.

JUMLAH PENGUNDI DI SELANGOR : 2,421,663
JUMLAH YANG TELAH BERDAFTAR : 1,622,622
JUMLAH BELUM MENDAFTAR DI SELANGOR : 799,001.

jumlah belum mendaftar mengundi di selangor adalah 799,001.

jadi ketua penerangan umno selangor shukor,setiausaha umno selangor satim,suhaimi ,noh omar....BILA NAK MULA GERAK ?

13 comments:

CucuAtok said...

Salam,,,,,, semalam kita di kejutkan dengan berita berkenaan nisbah pengundi melayu dan bukan melayu....Pada hemat saya ini adalah sangat menggugat kita dalam mengekalkan pemerintahan melayu buat masa sekarang ini..... Tambahan pula dengan kumpulan DAPig yang memang kompom Ultra Kiasu...
Ingatlah,
Negeri Melayu yang di perintah oleh rumpun Melayu adalah 2 sahaja, iaitu Malaysia dan Indonesia saja...Yang lain hancur....
Kalau orang Melayu kita tak sedar, jangan terperanjat kalu keturunan kita akan kencing atas kubur kita.....Sebabnya kita telah menjual kedaulatan bangsa dan identiti bangsa yang bermaruah....
Bukan niat untuk perkauman tapi, bagi saya kalau tidak masakan pokok bergoyang....
Janganlah tunding jari kepada orang kalau kita sendiri tidak menunjukkan contoh yang baik....
Kepada BN Selangor, P.Pinang dan Kedah khususnya....BAngun dan bangun untuk bekerja keras dalam merampas kembali pemerintahan yang telah mengkucar kacirkan rakyat....
INILAH MASANYA UNTUK BEKERJA KERAS DALAM MEMENAGI HATI RAKYAT DALAM MEMBENTUK PERPADUAN YANG KUKUH SERTA DI HORMATI OLEH MASYARAKAT DUNIA AMNYA....SALAM 1 MALAYSIA

ahaa said...

Noh Omar kata kita tunggu dan lihat, tunggulah, lihatlah, tunggu lagi, lihat lagi, memang itu pun kerja orang UMNO. Habis tu nak buat apa lagi? Ei, kami takde idea lah! Otak kami malap dan kelam, kami masih terpinga-pinga apa yg berlaku kat PR tuh... tolonglah.

Anonymous said...

di suruh bergerak nanti dia orang kata dah bergerak lama. Masing2 melancap syok sendiri.

suruh kerja, baru bebal2 ni faham!

Unknown said...

Paling malang bagi UMNO - '40 penyamun' ini lah yang akan 'membunuh' melayu.

Anonymous said...

byk rupanya isu pembangkang yang boleh Pemuda Umno guna untuk lawan..
Tapi knp nmpk mcm x de upaya je...?

Tolong Gap....

Anonymous said...

kalau kita pergi ke kopitiam DAP kat PJ atau di kawasan dimana pakatan rakyat memerintah, mereka kelihatan meletak banner untuk pendaftaran pengundi. Jarang sekali kita nampak parti k'jaan pula yg berbuat demikian. Oleh itu elok benarlah semua orang bergerak bangun dari tidur wahai orang orang muda pergi daftar diri. Jgn pulak menyesal dikemudian hari.

Anonymous said...

semuanya suka tidor.... bangkitlah wahai pemimpinku...... menentang pr bagi membela agama, bangsa dan tanahair adalah satu tuntutan ke atas kita.... iklaskan hati, berundurlah dengan cara yang terhormat jika kita tidak mampu.

Ms Pearl said...

SAlam GaP,

Pretty sad tengok berite pagi tadi. nisabah pengundi berdaftar 1:40 (1 for melayu and 40 for the chinese)

DAP parti terunggul yang bersungguh sungguh mendaftarkan pendaftar cina yang baru.

UMNO? hmmm ......masih berhangan DIVA!

Ahmad Pazil Md Isa said...

kah kah kah
suruh jer la UMNO tu daftar ramai2 pengundi
ingatlah, kalau UMNO nak tgk kekuatan org Melayu sahaja, UMNO kena dapat 70% undi org Melayu, masalahnya boleh ker?

kalau setakat Melayu UMNO jer ramai undi tapi dlm masa yg sama PAS Selangor pun boleh kekalkan 40% yg mengundi diaorg mcm mana UMNO nak ambik balik?

Selangor bukannya mcm Terengganu, Selangor ada Cina dan India yg ramai
Dulu PAS tak boleh nak wujud di Selangor sebab Cina dan India tak sokong PAS. Sekarang ni diaorg mana sokong UMNO lagi

Tunggu masa jer la UMNO Selangor

Ahmad Pazil Md Isa said...

terlupa, TAHNIAH juga kpd blogger UMNO Ketuanan Melayu, disebabkan korang jugalah UMNO makin lama makin lemah di beberapa negeri

Jagalah Pahang, Johor, Melaka dan Sabah elok2, jangan biarkan kubu2 kuat UMNO dekat sini pun ditumbangkan

kingnek said...

aku rasa, UMNO selangor perlu cari balik semangat mereka yang hilang tu, mereka kena ada ketua yang boleh menyemarakkan semangat mereka.

Jadi, aku harap mereka dengar lagu XPDC semangat yang hilang, biar mereka cari pulang semangat. nak harapkan blogger, memang dah banyak keburukan Pakatan dibongkar.

Tapi UMNO ni tak tahu 'take advantage of the situation'. mungkin ada ramai musuh dalam selimut, GAP harus bongkarkan siapa musuh2 tersebut, biar semua tahu pengkhianat dalam UMNO tersebut

kassim selamat said...

1:40 tu kira dah keterlaluan masalah orang Melayu ni.Masalah tak kisah dan tak peduli golongan muda Melayu terhadap tanggungjawab pada negara sangatlah mendukacitakan.

Tak mustahil kalau diukur secara kasar dari statistik itu drp 800,000 yg belum mendaftar lebih 700,000 adalah orang Melayu.

Bayangkan 700,000 orang dibagi kepada setiap kawasan parlimen dalam Selangor sudah boleh membawa perubahan yg besar kepada keputusan PRU13!

Umno,lakukanlah sesuatu,jangan dah terhantuk baru nak terngadah.

Anonymous said...

MULAI SEKARANG TAK BOLEH TUNGGU2 LAGI ,FORUM SINI, FORUM SANA , WACANA SINI ,WACANA SANA...SETIAP CAWANGAN UMNO DISELURUH PELOSOK NEGERI2 MESTI BUKAK CENTRE UTK MENDAFTAR PENGUNDI 2 BARU ..

SEBAB SETIAP HARI ADA RAKYAT YG AKAN BERUMUR 21 TAHUN ..JADI SEHARUSNYA MEREKA INI TERUS DIDAFTAR .

DARI HASIL INTERVIEW SAYA DGN PEMUDA PEMUDI KITA RAMAI YG TIDAK SEDAR UMUR 21 TAHUN LAYAK MENGUNDI ,DIMANA NAK DAFTAR DAN BAGAIMANA.

JADI KITA MESTI PERGI CARI MEREKA INI ...PERMUDAHKAN MEREKA MENDAFTAR..CARI JALAN ....DI IPTA BERATUS RIBU YG BELUM MENDAFTAR ...JADI KITALAH YG KENA MENGAMBIL INISIATIF MASUK KAMPUS DAN DAFTAR MEREKA....