Saturday, June 26, 2010

SAMADA AZMIN ATAU KALID.PKR TETAP MELIWAT ISLAM DAN MELAYU !

perhatikan gambar di atas. mamat ni bukan ronaldinho,bukan kembar ronaldinho. dia bukan player brazil,bukan bekas penyerang barcelona jauh sekali untuk menggantikan tugas ronaldinho sebagai striker di ac milan.

mamat ni namanya sodikin, nama popular ronaldikin. ronald sempena mengambil nama hero bolasepak pujaannya, ronaldinho. ronal + dikin = ronaldikin.

sodikin muka macam ronaldinho,gigi macam ronaldinho,hidung,rambut,warna kulit seiras ronalinho. sekali imbas kalau jumpa kat airport KLIA, pasti kita akan bergambar dengan sodikin, menyangkakan yang sodikin itu adalah ronaldinho.

sodikin adalah fantasi, dia tak boleh mengaku yang dia itu satu konsep realiti. buatlah macamana sekalipun, sodikin tetap sodikin, dia bukan ronaldinho walaupun 200 juta rakyat indon menggelarkannya ronaldikin.

tengok pula 2 wajah mangkok hayun dari pkr. seorang menteri besar dan seorang lagi bercita-cita besar. seorang badan besar seorang lagi punyai nafsu besar. keduanya dari pkr.

seorang nak langgar mb,yang mb pulak nak pertahankan jawatan.seorang kata mb tak perform. mb pulak nafikan dakwaan.

apapun cerita,apapun skandal melanda,apapun strategi politik dirangka. semuanya bisa gagal,bisa tumbang,bisa pecah,bisa hancur.

mana mungkin azmin ali mampu perform karektornya menjadi lebih baik daripada kalid, bukankah mereka daripada satu parti yang sama, iaitu pkr manifestasi parti tong taik yang rosak akhlak politiknya ?

mana mungkin azmin ali bisa merobah menjadikan pkr itu lebih baik,lebih bersih,lebih sopan. keduanya kong kali kong, putar-putar daripada produk pkr juga,putar putar daripada tong taik yang sama jugak.

rakyat jangan tertipu dengan mainan politik murahan dua pemimpin taraf mangkok dari pkr. mereka takkan mampu pertahankan islam,takkan mampu pertahankan hak melayu,takkan mampu pertahankan maruah sultan,takkan mampu pertahankan DEB..

tak mampu,tak mampu dan tak mampu. pkr tarafnya umpama pelacor politik. sanggup menggadai dan digadai demi memuaskan sekelumit nafsu politik yang maha songsang.

tanya sama azmin, beranikan dia menyanggah anwar dalam kontroversi kalimah ALLAH?
tanya sama azmin,beranikah dia mengeluarkan kenyataan mempertahankan DEB ?
tanya sama azmin,beranikah dia menegur pas kerana permainkan hukum hudud ?
tanya sama azmin,beranikah dia membelasah DAP yang jelas anti islam ?
tanya sama azmin,beranikah dia pertahankan isu murtad dan liberalisme ?

azmin ali atau kalid gagap, manifestasi kepimpinan yang tidak mampu mentadbir perjuangan.

tak perlu membohongi rakyat kononnya kamu mahu melaku perobahan. 2 tahun kebelakangan ini yang mampu kamu tonjolkan adalah politik gampangan. rakyat sudah menolak kamu,bangsa melayu sudah menolak kamu.

kisah krisis antara azmin dan kalid gagap, pusing macamanapun kamu tetap daripada produk politik yang sama, pkr maha palsu yang suka menipu.sekurang-kurangnya sodikin lebih baik daripada kamu !

15 comments:

HargaBrgYgGanjilSekali said...

PeRUBAHAN BESAR AKAN terjadi Di MESIA! MELAYU PKR PAS & UMNO TERUS JUAL KUASA DEMI KUASA! IBARAT BARANG KOMERSIAL KETIKA ADA HARGA. BILA DAP & GERAKAN DPT BELI PRODUK ITU. MAKA TIADA LAGI HARGA BARANG ITU. TAKALA ITU BTUNGKUS LUMUS LA ANWAR, NAJIB & HADI JUAL BARANG TP DA TAK LAKU. MAYBE TPAKSA JUAL 'HUDUD' SEMULA! (BARANG PRIBUMI DAH drop HARGA JUA, MREMPATLAH KITA LAKSANA PLESTIN MENENTANG KUASA YAHUDI ASIA)melayu.. betahan slagi ada! SkolahYgTbaikAdalahPenalamanTapiSygYuranTerlaluMahal !!

MELAYU BODOS VS MELAYU BENGAPS said...

PeRUBAHAN BESAR AKAN terjadi Di MESIA! MELAYU PKR PAS & UMNO TERUS JUAL KUASA DEMI KUASA! IBARAT BARANG KOMERSIAL KETIKA ADA HARGA. BILA DAP & GERAKAN DPT BELI PRODUK ITU. MAKA TIADA LAGI HARGA BARANG ITU. TAKALA ITU BTUNGKUS LUMUS LA ANWAR, NAJIB & HADI JUAL BARANG TP DA TAK LAKU. MAYBE TPAKSA JUAL 'HUDUD' SEMULA! (BARANG PRIBUMI DAH drop HARGA JUA, MREMPATLAH KITA LAKSANA PLESTIN MENENTANG KUASA YAHUDI ASIA)melayu.. betahan slagi ada! SkolahYgTbaikAdalahPenalamanTapiSygYuranTerlaluMahal !!

Ahmad Pazil Md Isa said...

sama jer PKR ngan UMNO
baru sekarang sedar judi tu haram

kingnek said...

Jangan lupa, cara UMNO dengan pandai mengenakan orang Cina dan memperbodohkan orang Cina.

Dulu orang Melayu papa kedana, nak berkempen pun mesti terhutang budi kat MCA. Tapi UMNO dengan pandainya membuat agensi kerajaan yang bernilai berbilion ringgit, dan pada tahun 70 an, orang Cina tak berani angkat muka lagi, jawatan menteri kewangan terus dipegang orang Melayu, dan Melayu dan Islam memang tak dapat dipisahkan.

UMNO berjaya menundukkan orang Cina seperti mana Nabi SAW menundukkan orang yahudi yang kaya dan sentiasa menghasut. Dari situ, zaman gemilang Melayu Islam terus memuncak, dan Tun Dr Mahathir, terus menerajui Malaysia ke tahap kemajuan, dan yahudi seluruh dunia terus gentar dengan pejuang anti-Illuminati dan anti-Israel ini.

Pemimpin Australia, Britain dan US terus menggeletar mendengar nama Mahathir. Namun, mereka ada agen dalam UMNO, iaitu Anwar Ibrahim.

Namun, tipu daya mereka tidak berhasil. TDM dapat tahu niat jahat yahudi dan Illuminati, terus mengalahkan percubaan busuk mereka hendak menguasai orang Islam di Malaysia.

TDM dan Tun Perak yang merupakan pemimpin terunggul yang datang dari semenanjung Malaysia hanya akan datang sekali dalam masa beberapa ratus tahun, bertapa untungnya kita dapat melihat sendiri TDM dalam jangka hayat kita. Orang yang menghina TDM, jawab lah di akhirat nanti, dan wahabbi yang terus menghasut, jawab lah nanti kenapa kamu memecah belahkan umat Islam di Malaysia.

Tapi TDM tetap manusia dan ada kesilapan. Kesilapan besarnya memilih Pak Lah terus menyebabkan kemunduran Islam hingga hari ini.

Adakah orang Islam sedia bersatu untuk melaksanakan hukum Islam di negara ini dan sekali lagi menundukkan kuasa orang Cina di dalam negara dan menundukkan yahudi dari luar negara?

Allah hanya akan membantu mereka yang ingin mengubah diri mereka. ALLAHUAKBAR! JAHANAM WAHABBI! ALLAHUAKBAR! ALLAHUABKAR!

Esperalzi said...

@Kingnek: Betul! Jahanam Wahabi! Jahanam juga Syi'ah! Jahanam juga Liberalisme Sekular! Pertahankan Sunnah Wal Jamaah Mazhab Syafie!

Wahabi adalah fahaman extremis yang menjuruskan kita kepada keganasan dan terrorisme kerana dia anggap dia saja betul, orang lain semua salah dan bid'ah, dan siapa yang salah dan bid'ah mesti ditentang walau pun guna kekerasan..

Sy'iah pun sesat, membenci dan memaki hamun Saidina Abu Bakar, Saidina Osman dan saidina Omar serta Saidatina Aisyah. Mereka diajar membenci Sunni. Suka berTAQIYAH (bermuka2) untuk kepentingan merela. Banyak lagi yg sesat Sy'iah ni.

Liberalisme Sekularisme lagi bahaya dari Wahabi dan Syi'ah.Dia nak ubah Quran dan Hadis habis2an supaya semuanya yg haram boleh dibuat termasuk murtad, share nama Allah dengan kafir, seks bebas, dll

Namun, aku tak lah pulak suruh kita perang dan cari gaduh dengan Saudia Arabia (ibu Wahabi) dan Iran (ibu Syi'ah). Hubungan kita dengan kedua negara ini mesti dikukuhkan atas semangat Islam global bagi menentang Yahudi-Zionisme-Imperialisem Barat

Cuma, di peringkat aqidah, aku seru kita tolak Wahabi, Syi'ah dan Liberalisme Sekular..

kisah hidup said...

bro GAP..br tgk kt tv,Sultan Ibrahim nk jambatan ganti tambak johor..panas ni..huhu..

Anonymous said...

esparalzi!!!(nama pun ntah pa2, kau ni aku agak pengikut B Malinowski seorang orientalis barat yang pelok islam pada tahun 1830an di Goa India semata-mata utk nk cari kelemahan islam..geli hati aku baca ulasan kau tentang fahaman2 yang kau sebut tu..menampakkan kebodohan kau sndri...ini lah masalahnya bila baca buku seperenggan tapi perasan dh faham satu buku..kalau tak tau jgn nk buat ulasan..belajar lagi...aku nk cadangkan kau baca beberapa buku yang banyak menyentoh tentang iktikad yang kau sebutkan itu sprt tulisan Dr Qardhawi terbitan mahtubah wahsah cairo 1999, Ibn Taymiyah "Iqtidha". As Syatibi "Al Itisom" atau buku penulis tempatan sprt Ust Basri Ibrahim (KUSZA) "Khilafiah, Bid'ah dan Maslahah"juga hasil kerja pakar Takhrij Hadis spt azZahabi, asySyuyuti dan yg terbaik abad kita spt Albani. Juga meneliti kitab2 madrasah salafiya spt kitab alManar (Rashid Ridha) dan koleksi Fatwa alAzhar....kefahaman kau banyak guna logik akal...tak bersandar kpd kitab...belajar lagi kemudian baru hurai dlm blog...

kasimselamat

Esperalzi said...

@kasimselamat:

Eh, yang kau marah2 aku apasal? Kau mabuk ke? Kontrol sikit kalau minum tu, jangan sampai tonggang langgang! Orang minum kau pun nak minum tapi tak tau kawal diri..

Kau ni memang sombong dan bongkak, takbur lagi riak, perasan, syok sendiri, kononnya kau saja yang pandai. Kau tu yang bodoh, tunjuk lagak, baca sikit2 dah masuk Syi'ah atau Wahabi..pastu giler2 nak pertahan kedua mazhab gila ni.

Eh, aku pun geli dan meloya baca tulisan sial kau ni, tak tau ujung pangkal, pakai main serbu jer. Kau marah aku hentam Syi'ah ker, kau marah aku hentam Wahabi ker, atau PUKIMAK apa yang kau melalut ni macam Yahudi mabuk?

Kalau setakat serang nama aku, itu menunjukkan kau tu bodoh, petty, pukimak punya bodoh,tak ada idea, sampai dah serang peribadi orang, sampai nama aku pun kau serang. Tak payah lah nak tunjuk pukimak kau punyai pandai kalau dah KURANG AJAR dan SOMBONG macam kau tu..pergi kencing jer dalam besen tu dan suluh muka sial kau tu..

Aku tau..kau ni samada Wahabi atau Syi'ah. Sebab tu kau gila babi semacam marah aku. Syi'ah dan Wahabi tu bahaya, dah mula merebak di Malaysia, dah ganggu ketenteraman negara Malaysia. Penyokong2 dan penganut2 mazhab ni macam kau bertongkos lomos nak Syi'ahkan atau Wayhabikan Malaysia..Malaysia patut GANYANG Syi'ah dan Wahabi habis2san di negara ini sebelum keadaan parah. Taklah aku suruh kerajaan bunuh atau tangkap penganut2nya tapi kerajaan mesti bendung kedua mazhab GILA ini, tak sesuai dengan orang Melayu dan Islam Malaysia..


Eh, aku banyak baca tau, bahkan aku ramai kawan2 dari Iran yang mazhab Syi'ah, aku tau mereka sesat. Aku juga ada kawan2 Melayu fahaman Wahabi, mereka belum sesat, tapi mereka sangat extremis..aku selalu berdebat dengan mereka...aku tau mereka..

Aku juga banyak baca tentang Syi'ah dan Wahabi, termasuk sejarah, pengasas dan filosofi Syi'ah dan Wahabi, baik bahan hard copy mau pun di internet, baik yang ditulis orang2 Islam mau pun yang ditulis oleh orang2 kafir..

Aku bukan budak sekolah macam kau. Eh, kalau setakat nak sarankan aku satu dua sumber tu tak payah. Kau tentulah nak sarankan sumber2 yang KAU SUKA, yang pro pandangan kau...eh, aku baca kedua2 pandangan, pro dan kon..

Sudah, pergi belajar lagi, ilmu kau baru setahun jagung, tak sesuai lagi kau debat dengan aku..

Anonymous said...

Esperalzi,

Klu ko nak ganyang puak syiah dan wahababi, jgn lupa ajak aku. Klu ada golongan diorang yang kata darah fahaman lain halal, (cam syiah), lagi best.

Kassimselamat, ko cume pemuzik saja, klu ko aku x mau, keturunan ko pun aku tak mau...fahaaaammmm?

-Melayu Bangkit!!!-

Anonymous said...

Salam Bro GAP,

kalid makan sorang2
azmin meliur tgk saja,
kalid kenyang sorang2,
azmin menggelupur mintak belanja

kalid senyum tanda puas
azmin bengang tanda marah
nik nazmi sudah kalid "lepas"
luka azmin makin parah

Selangor dalam bahaya
PR takleh nak jaga,
keluar mulut buaya,
masuk mulut naga

Sama rata sama rasa
depan belakang sama saja
kalid dah rasa, azmin tak merasa
dua-dua pun sama saja

....takleh pakai...hampeh!!!

-Melayu Bangkit!!!-

Esperalzi said...

@Melayu Bangkit

Terima kasih atas sokongan ko! Si Kasimselamat tu..tak pasal2 serang aku macam babi sondol! Pakai serbu jer, dia tak tau aku ni pun jenis garang singa jugak!Hahaha!

Aku tak tau dia marah aku hentam Wahabi ker, atau hentam Syi'ah. Whateva, kedua2 Wahabi dan Syi'ah tak boleh dibiarkan bertapak di Malaysia dan mesti di GANYANG habis2an seperti kita bganyang AL-ARQAM..biar MAMPOS kedua2 fahaman celaka dan haramjadah ni di bumi Malaysia.

Kalau orang2 Arab Saudi dan Iran datang ke Malaysia nak belajar atau melawat negara kita, aku tak kisah. Tapi jika mereka mula nak sebarkan agama mereka, kita mesti GANYANG kedua2 fahaman haramjadah ni..

Ko bayangkanlah..kita orang2 Melayu/Islam di Malaysia dah pun pecah ke UMNO, PAS dan PKR. Kendian kalau kita pecah kepada WAHABI dan SYI'AH pula, maka lagi parahlah kesatuan orang Melayu/Islam.

Kedua2 Wahabi dan Syi'ah dan Wahabi menganjak kepada kebencian dan sengeketa sesama sendiri. Wahabi sangat benci pada Syi'ah hingga mereka kafirkan Syi'ah dan istiharkan darah Syi'ah halal ditumpahkan. Syi'ah pun sama, mereka benci kedua2 Ahli Sunnah Waljamah dan Wahabi. Syi'ah anggap kita semua dari Ahli Sunnah Wal Jamaah sebagai kafir kerana antaranya kita menolak Imam2 mereka yang kononnya maksum macam para Rasul.

Bayangkan sebahagian orang Melayu menganut Wahabi, sebahagian lagi menganut Syi'ah! Bukankah ini satu resepi kepada keganasan dan kehancuran Malaysia kerana kedua2 puak sial ini benci satu sama lain dan mereka akan berperang di bumi Malaysia? Bumi kita yang aman selama ini akan diporakperandakan oleh Wahabi dan Syi'ah.

Aku tau, geng2 Syi'ah tak akan solat di mesjid2 kita, konon tak sah mengikut mazhab mereka. Geng2 Wahabi pulak asyik tuduh kita bid'ah..sambut Maulidir Rasul bid'ah, baca Qunut bid'ah, wirid jemaah bid'ah, gantung ayat Quran kat rumah bid'ah.. pengasas agama Wahabi ini pernah diburu oleh Kerajaan Osmaniah beratus tahun dulu kerana dituduh membawa fahaman yang memecahbelahkan umat Islam. Kita juga mesti buru mereka di Malaysia..

Jom! Kita sam2 ganyang Wahabi dan Syi'ah secara aman, melalui tulisan dan nukilan!!

Esperalzi said...

Ini sedutan sebahagian dari kerosakan yang telah dilakukan Wahhabi di muka bumi Makkah, dalam bahasa Inggeris:

The religious zealots of Wahhabism do not cherish sacred sites, as they believe pilgrimage to such places encourages heretical and idolatrous worship. The Saudi religious authorities have been engaged in wholesale destruction of historical places for decades now.

In 1998, the grave of Amina bint Wahb, the prophet Mohammed’s mother, was bulldozed and doused in gasoline. Irfan Ahmed al-Alawi, who chairs the Islamic Heritage Foundation, said that despite petitions from thousands within the ummah, the Saudis went ahead regardless.

The birthplace of the prophet Mohammed came under threat 50 years ago, when the House of Saud decided to build a library over the site. The architect then persuaded the authorities to allow him to preserve the remains beneath the library. Now the authorities want to concrete over the site and turn it into a car park.

The house of Khadijah, the prophet’s first wife, was demolished and replaced with public lavatories. The house of Abu Bakr, the companion of Mohammed and father of Aisha who first compiled the verses of the Koran, was demolished to make way for the Hilton hotel.

Dari laman: https://hasnain.wordpress.com/2008/12/26/saudi-arabia-wahhabis-destroy-heritage-of-meccashadows-over-mecca/

Wahabbi telah membina perpustakaan di atas tapak rumah kelahiran Rasulullah SAW tetapi membenarkan sisa peninggalan rumah itu dikekalkan dalam di bawah perpustakaan di lapisan bawah tanah tersebut, atas rayuan si arkitek, tapi kini regim Wahaabi mahu tukarkan pula bahagian bawah tanah kepada parking lot..

Rejim Wahabbi telah merobohkan rumah Siti Khadijah dan atasnya dibina kompleks tandas awam..

Rejim Wahhabi telah merobohkan rumah Saidina Abu Bakar dan atasnya dibina Hotel Hilton yg mungkin kepunyaan Yahudi..baca lagi!!

Rejim Wahhabi juga telah merobohkan kubur Siti Aminah, bunda Rasulullah SAW, pada 1998 dan kemudian membakarnya dengan minyak gasoline..walau pun ditentang oleh ramai orang Islam

Google saja "Wahhabi destroys Islam's holy sites", anda dapat banyak jawapan!

Say no Wahhabism!

Anonymous said...

Esperalzi!!!(nama pun ntah pa2)aku malas nk layan manusia bodoh mcm kau..garang mcm singa konon!!!pooorah!!! aku agak otak kau tu yang tak sihat, pegi makan ubat atau "PUKIMAK apa yang kau melalut ni macam Yahudi mabuk?"(ambik balik ayat kau untuk kau)elok la tu nama kau pun mcm nama yahudi sesat..
lebih banyak kau menulis menampakkan kebodohan kau...aku nasihatkan kau baca buku ilmiah bukan copy paste artikel yang ntah pa2..inilah masalahnya "bodoh tak dengar kata, cerdik tak leh tumpang"engkau ni belajar melalui artikel saja ke???patutla otak kau otak sabun!!!budak hingus nk tunjuk pandai!!!EEEE GELI AKU!!!!

kasimselamat

Esperalzi said...

@kasimselamat:
Woi pendatang haram Rohingya/Myanmar sesat (orang Rohingya/Myanmar jer sambung 'Kasim' dan 'Selamat dalam satu nama)!

Memang aku garang macam singa pun! Sebab tu kau dah mengaku kalah, tak mau debat lagi dengan aku, malas konon! Respon kau pun dah pendek!

Otak pukimak kau tu otak taik babi, sebab tu kau dapat jawab fakta yg aku beri. Kau takut pada fakta, kau tak ada fakta, sebab kau WAHHABI haramjadah yg cuba sesatkan orang Melayu mana ada fakta..

Woi lembu bodoh Wahhabi dari Myanmar! Memang artikel yg aku beri itu CUT-AND-PASTE! Takkan lah aku nak tulis sebijik2 bila dah ada teknologi CUT-AND-PASTE! Aku bukan bodoh macam kau!

Kenapa kau tak jawab artikel tu? Sebab AGAMA sesat haramjadah kau, agama WAHHABI memang agama pukimak celaka sesat haramjadah ciptaan Yahudi yang sedang merosakkan kota suci Islam Mekah! Tak lama lagi haramjadah WAHHABI kau akan musnahkan Kaabah konon jemaah haji suka puja Kaabah....BID'AH pukimak konon!! Celaka kau kafir Wahhabi!

ESPERALZI nama Yahudi? Woi monyet WAHHABI bodoh! Tak ada seekor pun Yahudi dalam dunia pakai nama 'Esperalzi'.

Kau Google jer nama 'Esperalzi'woi bodoh! Kau akan dapai tak der seekor pun Yahudi dalam dunia pakai nama Esperalzi. Google akan bawa kau kepada AKU juga kerana aku juga banyak menuli ANTI-YAHUDI di suratkabar Hurriyet(Turki).

Google akan bawa kau ke Hurriyet, kepada AKU, kalau kau Google 'Esperalzi'. Aku seorang saja dalam DUNIA ini yg pakai nama ESPERALZI wahai pendatang haram Myanmar bodoh!!!

Sudah, pergi berambus, ilmu kau cetek, tak setara dengan aku wahai kau kafir sesat WAHHABI! Mampus WAHHABI! Down with WAHHABI! POorah punya Wahhabbi celaka!

Esperalzi said...

@kassimselamat:

Woi pendatang haram Rhingya/Myanmar:

Dah Google nama aku ESPERALZI kat Google? Jumpa mana2 Yahudi atau Eskimo yg pakai nama tu?

Woi mangkok hayun yang serba bodoh dan tolol! Kalau kau Google ESPERALZI, kau akan di bawa ke HURRIYET (Turki, dan ke HAARETZ (Israel). Tu AKU lah di mana aku hentam Yahudi!

Hahaha! Atau ke School of Universe(INDONESIA)tentang UPIN dan IPIN! Tu pun AKU jugak! Hahaha! Dan banyal lagi website Indonesia yg aku masuk pakai nama ESPERALZI, semua tu aku!! Hahaha!

Atau kau akan dibawa Google melancong dalam negara ke GAP, PISAU.NET, M.I.M, MAHAGURU58 dan-lain lagi. Tu semua pun AKU jugak! Hahahaha! Dan ke LAIN-LAIN lagi mengenai berbagai isu. Tu pun semua tu AKU jugak!

Mana ada Yahudi nama ESPERALZI?