IKLAN BERBAYAR

Monday, July 26, 2010

KENYATAAN MEDIA ANUAR SHARI



1. Saya merujuk kepada laporan polis yang telah dibuat oleh Datuk Nallakarupan pada 24 Julai 2010 di Balai Polis Brickfields berhubung ugutan peguam Manjeet Singh Dhillon "yang mahu memotong kepala saya dan berjalan di jalan raya". Laporan polis tersebut telah mendapat liputan media cetak dan elektronik di dalam negara.

2. Semua rakyat Malaysia dijamin hak mereka dalam perlembagaan termasuklah dalam hal kebebasan bersuara. Namun semua rakyat Malaysia juga tertakluk kepada undang-undang negara termasuklah Ketua Pembangkang dan pengamal undang-undang yang saya pasti lebih tahu kesan dari perbuatan dan percakapan mereka.

3. Saya menegaskan bahawa tidak gentar samasekali dengan ugutan tersebut dan menyerahkan sepenuhnya kepada pihak berkuasa untuk menangani isu ugutan ini. Ini kerana saya berkeyakinan penuh terhadap sistem keselamatan dan keadilan negara memberi keadilan kepada rakyatnya.

4. Perlu saya tegaskan di sini bahawa saya bertanggungjawab penuh dengan kenyataan yang telah saya buat meminta Manjeet, Amarjit dan Americk Singh membuat penjelasan tentang hubungan mereka dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Saya akan tetap kekal berada di dalam negara dan tidak akan lari ke luar negara atau berlindung di mana-mana kedutaan asing walaupun telah mendapat ugutan bunuh dari Manjeet Singh Dhillon.

5. Saya juga amat hairan dengan sikap Manjeet yang beria-ia tidak mahu dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar. Apakah ini kerana beliau takut dengan pendedahan ini, masyarakat Malaysia akan dapat melihat kaitan Datuk Seri Anwar dengan Raja Petra Kamarudin dan P. Balasubramaniam. Jika ini dapat dikaitkan, maka akan terbongkarlah siapa penaja sebenar Raja Petra dan Balasubramaniam di luar negara.

6. Namun saya kira penafian Manjeet ini sudah terlambat. Ini kerana rakyat Malaysia sudah matang menilai serta boleh melihat kaitan di antara Datuk Seri Anwar serta PKR dengan Raja Petra dan Balasubramaniam dalam misi mereka memburuk-burukkan imej Malaysia dari luar negara.

7. Episod ugut ini juga mendedahkan 'Harapan Baru Buat Malaysia' anjuran Datuk Seri Anwar iaitu politik ugut dan saman serta politik bermuka-muka. Ini kerana disebalik kempen beliau untuk kebebasan bersuara, beliau menggunakan cara yang amat tidak beretika untuk menutup mulut mereka yang membicarakan segala kepincangannya.

8. Ingin saya tegaskan sekali lagi, saya tidak gentar dengan ugutan ini dan akan terus bersuara untuk kepentingan agama, bangsa dan tanahair.

Sekian, Terima Kasih.


ANUAR SHAARI

13 comments:

Kalam Timur said...

Mohon pihak berkuasa bertindak pantas dan tegas dalam hal ini. Ini soal serius. Ugutan bunuh!!!

Amaran keras sahaja akan hanya mengakibatkan laknatullah2 itu semakin keras kepala.

Sila bertindak.

joehan said...

bile la melayu bngsat kaki peliwt iaitu saudara nuar juburi nk kembali ke bunglo die kt sg buluh tu..oii melayu bangsat..sudah2 la ko rosakkn keharmonian malaysia ni..bwk2 la bertaubat!!..rakyt dh muak ko asyik tunda kes je..bodo punye peliwat!!

Anonymous said...

dier bkn manusia bodo la joehan...diala dajjal paing bijak dan licik..lau x,masakan leh jd egen CIA...fikir fikirkanlah...

Anonymous said...

Tuan,
Mohon tindakan segera pihak polis sebelun ada pihak lain pula yang buat tindakan susulan. Keamanan negara akan tergugat jika ugut mengugut begini berlanjutan. Kerajaan mesti tegas tanpa mengira siapa yang cuba merosakkan keamanan negara. POLIS PERLU BERTINDAK.

Anonymous said...

Ala ini lebih2 pun akan diberi amaran keras oleh menteri amaran. Sapa berani SINGH IS KING

kulatlapok said...

Anuar Shari ni nasib dia baik tak kena liwat, mungkin anunya sempit kot..

Anonymous said...

Pengkhianat Anwar bangsat telah membabitkan pergandaan pengkhianat yang lain, termasuk bangsa lain drpd Melayu. Pengkhianat Anwar telah merosakkan kerugian dan keruntuhan negara dan orang Melayu dari semua aspek: budaya, ekonomi, social dan politik. Tetapi pengkhianat Anwar, Nizar, RPK dan Balasubramaniam masih bermaharaja lela. Mereka boleh keluar negara dan merosakkan kegemilangan Malaysia. Macam mana RPK dan B boleh lari dari Malaysia? Macam mana si pengkhianat kepala PKR ini boleh merantau ke Amerika ketika kes Sodomy II masih menanti perbicaraan?
Mengapa Anwar beraksi seperti dia pandai berpidato sebagai ulama' Islam sedangkan dia tidak mahu bertaubat akan kecurangannya? Sebab dia menghampu orang Yahudi.
Sebab dia seorang peliwat, jadi fikirannya tidak berasaskan kekuatan menegakkan keluhuran peribadi seorang yang berilmu tinggi. Dia hanya pandai memutarbelitkan kefahaman orang yang mendengar pendapatnya sahaja.

Anonymous said...

Apakah kita sudah lupa akan nasib seorang penyokong pas yang terpaksa melutut minta ampun dengan karpal singh akibat isu "halal darah"?

Apakah kes ini tidak sama?

acis said...

Kenyataan Anuar Shaari merupakan kenyataan seorang lelaki jantan yg tidak takut kepada sebarang ugutan yg ditujukan kepadanya. Berani kerana benar, takut kerana salah..syabas saudara Anuar Shaari..saya mengagumi anda...tak payah nk lari luar negara atau mana2 kedutaan utuk dapatkan perlindungan.. teruskan perjuangan anda..

Anonymous said...

ANWAR IBRAHIM SUDAH LEMAS DAN ORANG HAMPIR TENGGELAM AKAN SANGGUP BERPAUT PADA APA SAJA WALAU PUN BARA API. MAMPOS LAH KAU ANWAR,DAN MANJEET KAU INGAT APA MELAYU TAKUT SAMA LU PUNYA UGUTAN KA,? INILAH PERANGAI LOYER PENIPU YG AMAT DISAYANGI PAS DAP.

TebuHitam said...

Sesekali mari kita dengar lagu "AKU DAH BOSAN" dari amy search.

kalau kita dengar lagu nie,mmg betollah.makin lama makin bosan nak dengar cerita dari Pembangkang nie.ade je hal mereka.bILA NAK HABIS AKU PUN TAK TAULAH.

"AKU DAH BOSAN..AKU DAH BOSAN..AKU DAH BOSAN..."

Anonymous said...

ternyata mereka dah kalut. kekuatan yg diagung2kan sebelum ini mula memakan diri sendiri. dgn harga 35 juta (20 juta utk blogger pas + 15 juta utk media pakatan rakyat di selangor) sudah cukup mengegarkan kepala hotak khalid dgn serangan bertali arus dari bloger pro kerajaan yg tidak di taja

JenGLot

rinandamku said...

apabila cina mendesak melayu minta maaf hanya kerana cabut keris , panik satu malaya ..lintang pukang Hishamuddin minta maaf , pucat muka ! cakap ketar2 ..

apabila si karpal singh desak melayu PAS minta maaf gara2 isu perkataan halal darah , tanpa menunggu lama menggelupur si Melayu melutut menyusun jari sepuluh mengemis kemaafan dari karpal singh !

Apabila Manjeet Singh dengan bongkaknya , dgn lafaz terang dan nyata akan memengal kepala anwar shaari , seorang melayu Islam ..! senyap dan sunyi sekalian melayu , PAS jadi Hampas , Hishamuddin si menteri amaran ? huhh ...mana ? Poorrahhh ...

Atau adakah memang melayu itu bacul penakut dayus ? melayu cuma hebat buat lawak ...?