IKLAN BERBAYAR

Wednesday, September 29, 2010

SERTAI KEMPEN 'HAPUS SAMAN EKOR' !

 ayuh rakyat . beberapa blog pro kerajaan akan mengadakan siri mendapatkan sokongan rakyat untuk kami jalankan KEMPEN HAPUS SAMAN EKOR. 

perlaksanaan saman ekor ini telah ditangguhkan hingga ke tahun depan. namun penangguhan ini tidak akan menyelesaikan masalah. 

aku mintak rakyat sertai kempen ini. kita lakukan bantahan secara berabad dan profesional, tak perlu guling-guling atas jalan raya atau buat demo. sila bagitahu keluarga,sedara mara dan sahabat handai tentang kempen ni.

sila tinggalkan komen, detail kenderaan yang kena saman...nak tahu lebih lanjut KLIK SINI...

6 comments:

PENGUNDI SETIA SUNGAI RAPAT said...

Salam
Jomkita link

Anonymous said...

Salam GAP, ini komen sy hantar pd enrty DS Khir Toyo.

Salam Perjuangan buat DS Khir,

Terima kasih atas entri DS Khir yg sangat2 menrasai keperitan rakyat marhaen seperti kami. Saya sangat mendokong PDRM sebagai satu institiusi pengkuatkuasaan undang2 dan menjaga keamanan negara. Tetapi dalam kes saman ekor tak semua yg melakukan kesalahan, ternyata KDN dan PDRM wajib mencari solusi lain menggantikan saman ekor yg dianggap menganiaya rakyat. RM300 sangat terbeban bagi kami yang berpendapatan rendah. RM300 bagi kami artinya sangat besar, kami boleh membeli barang keperluan anak dan barang dapur. Jika kami disaman sedemikian rupa, dimana kami nak cari duit? kami terpaksa bayar walaupun bukan kesalahan kami. sekarang ini tiada rayuan walaupun KDN/PDRM melanjutkan tempoh pembayaran dan meberi ruang pembayaran secara ansuran, tetapi ia tetap memeritkan tatkala gaji hanya cukup untuk sara diri dan tadbir urus keluarga sahaja. tiada ruang untuk membayar rm300. kecuali mebuat pinjaman peribadi ataupun pinjaman rakan atau sanak saudara. jesteru itu saya mendokong penuh agar saman ekor ini dihapuskan ataupun mengurangkan semaksima mungkin saman (sebelum ia dihapuskan). untuk pengetahuan DS Khir, saya perlu membayar rm 1,080.00 bagi 5 saman trafik. saya sudah lunaskan RM 320.00..ada lagi baki RM 760.00 . Bagaimana kami nak cari duit sebanyak itu dengan kesalahan yg entah tiada punca sebabnya. kami binggung DS Khir. bawalah perkara ini kepada pengetahuan DS Najib. kami tetap mendokong PDRM dan gagasan 1Malaysia. Wassalam

Anonymous said...

Aku sokong kempen hapus saman ekor. Baru2 ni aku cek kat internet, tiba2 aku ada 9 saman ekor since 2002 sampai sekarang ni, sampai aku dah tukar kereta baru. Tak ade bukti bergambar, yg ada infomasi tarikh, masa dan lokasi KM yg dah terlalu lama tarikhnye...mana la aku nak ingat sahih ke tak.

Sangnila Utama
sangnila@hotmail.com

parang terbang said...

ni aku tak setuju...haha

sapa suruh bwk laju....haha

kena saman la...

kalau cam tu baik hapus semua sekali undang2 termasuk gantung sampai mati...

tak pun gugur kes liwat bang nuar!
haha

undang2 mendispinkan masyarakat...

banyak kes semua politik kacau...

sebab tu orang luar datang kat malaysia merompak...!

ini kenyataan....!

Kenn said...

Saya juga telah memuatkan artikel mengenai saman ekor pada awal Ogos dan kemudiannya dikemaskinikan pada awal September.(SILA KLIK DI SINI)

Sememangnya bagi saya, saman bersemuka lebih baik dari saman ekor kerana ianya lebih tidak menimbulkan banyak keraguan tentang kesahihan saman tersebut.

Dan juga, apa yang saya difahamkan oleh keputusan mahkamah, JPJ tidak berhak untuk menolak pembaharuan cukai lesen hanya kerana terdapat senarai-hitam saman ekor yang belum tentu kesahihannya.

Anonymous said...

parang terbang

ada kelonggaran saman ekor ni sebab tu rakyat merungut. minta kaji balik. tak usah nak kona hal nuar ke apa.