Monday, October 4, 2010

ALHAMDULILLAH. TUN SEMAKIN PULIH

 ya allah sebak hati aku bila tengok gambar negarawan ulung tun m disamping isteri tersayang tun siti hasmah,tun semakin pulih. 

ya allah ya tuhanku kami memohon padaMu agar memberikan kesihatan dan kekuatan berpanjangan kepada mahathir bin mohamad. amin

gambar aku pinjam dari bloger bigdogdotcom...minta izin bro

15 comments:

Frodo Baggins said...

alhamdulillah syukur ya Allah.

amieiezam said...

kalau dah boleh senyum macam tuh..INSYAALLAH dah bleh jentik hidung azmin dan kenyit mata kat KAK LAMPIR nurul izzah.

semoga TUN M dan TUN ct hasmah terus bersama meneraju ANAK MELAYU ke pentas dunia

pembela nusa said...

Alhamdulillah,semoga tun lekas sihat dan diberi kekuatan jasmani dan rohani.

Beberapa hari lepas dalam satu rancangan RTM ada ditunjukkan video semasa tun mengumumkan pengunduran dan pelepasan jawatannya dalam perhimpunan agung umno.Setiap kali menonton video itu tak tahan rasa sebak walaupun masa pertama kali dulu menonton saya masih menyokong anwar ibrahim(sekarang tidak lagi).

Rasa sedih itu juga dikongsi oleh semua yg berada dalam studio RTM masa tu termasuklah pengacara,jemputan dan penonton2 sehingga ada yg mengalirkan airmata.Begitulah sayangnya rakyat Malaysia terhadap tun terutama orang2 Melayu.Pemergian tun dari persada politik seolah2 kehilangan sebutir permata yg tak ternilai.

Memang ketokohan tun sukar dicari ganti mungkin tidak dalam hayat kita ini rasanya.

Kepada pembenci2 tun Mahathir hentikanlah cubaan untuk memperkecil2kan tun sebaliknya tanyalah pada diri sendiri apa jasa kita kepada negara berbanding tun.

Wake UP! said...

Alhamdulillah. Ya Allah! Kau berilah kesihatan tubuh badan pada Tun dan murahkanlah rezekinya.

alluqman said...

Allhamdulillah, Ku aku besyukur di atas anugerah Mu, Panjangkanlah umurnya, Sihatkanlah Tubuh Dan Jiwanya Dan Murahkan Rezekinya. Amin.

Anonymous said...

syukur pd Allah krn pjgnkan umur negarawan unggul...lps ni biar ajis nik mat yg tlantar sakit dan kita tgk ape kata tukang kipas pak ajis badut tu

Anonymous said...

saya sekeluarga mendoakan agar TUN M diberi kekuatan yang bertambah-tambah.TUN M seorang negarawan yang tak akan dapat diganti sampai bila-bila.nama Mahathir terlalu ISTIMEWA untuk Malaysia.

Anonymous said...

syukur alhmadulillah semoga tun cepat sembuh

Esperalzi said...

Frust lah sesetengah mangkok2 retak kat dalam Parti Anutan Setan (PAS). Mereka ni nak sangat Dr Mahathir mati, mereka dah berdoa pun.

More-shit-all Am mereka, Nik Najis A/L Nik Mat dah ajar halal mintak turn bala kat orang Islam tapi takpe doa utk pemimpin kafir kat solat Jumaat. Dasar wali jamban punya More-shit-all Am!

Anonymous said...

Shukur kepada Allah. Belum ada galang ganti tokoh Melayu sehebat Tun. Seperti kata Pembela Nusa semasa pengunduran Tun dulu secara live, saya menangis didepan kaca TV. Diluar negara nama Tun masih menjadi sebutan ramai rakyat luar bila nama Malaysia disebut. Bukan nama Pak Lah, atau Tok Jib tapi nama Tun. Heran saya dah ada pemimpin hebat yg dicemburui ramai rakyat asing ada gak Melayu paria tak sedar diri nak mendoakan Tun pendek usia. Bodohnya orang Melayu ni.

Anonymous said...

Saudara GAP,

Tun Dr M memang ANUGERAH ALLAH SWT kpd kita Umat Melayu Islam diMalaysia mahupun Umat Melayu Islam dimana-mana pun dan mungkin Umat Islam dizaman ini.

Kami Melayu Islam yang menetap diAustralia dan diUSA sentiasa mendoakan semuga Tun Dr M sentiasa diberkhati Allah SWT dan diberikan kesihatan yang berkekalan, terutama untuk memimpin Umat Melayu Islam diMalaysia yang masih lagi memerlukan buah fikiran beliau.

Melayu-melayu diMalaysia yang tidak sedarkan diri, cubalah fikir akan nasib Melayu jika hidup dinegara lain. Tiada keistimewaan dan terpaksa bersaing secara tidak adil kerana masalah warna kulit dan prasangka orang-orang kulit putih. Tetapi kami REDHA akan ketentuan Allah SWT.

Bumi ini milik Allah SWT.

Thanks.

Jimmy Hillhead
Johor Bahru.
(Menjenguk Orang Tua dan untuk menghadiri majlis pernikahan anak saudara diJohor Bahru)

zainal said...

Alhamdulillah. Kuasa Allah swt jangan dicampuri. Hidup dan mati adalah ketentuanNya. Berpolitik ada batasannya spt kata TPM. Hidup kita spt roda - sekejap di atas sekejap di bawah. Bersyukurlah kita rakyat Malaysia....

Anonymous said...

Allah hummah ya Allah, kami mohon kepada Mu ya Allah, sembohkanlah negarawan kami ini yang telah banyak berjasa bukan sahaja kepada Malaysia malahan dunia. Dialah, dengan izinMu ya Allah yang telah menyelamatkan umat Islam Bosnia Herzogovina yang disembelih oleh kafir Serbia, Dia jugalah dengan izinMu ya Allah yang telah membantu membebaskan Afrika Selatan daripada dasar Aparthid. Dia jugalah satu-satunya pemimpin dunia yg berani menentang Yahudi laknatullah berbanding dgn pemimpin-pemimpin lain di dunia ini. Amin ya rabbal alamin.

ahbiz said...

Selepas persidangam OIC di Putrajaya pada tahun 2003, saya telah mengikuti rancangan SPM di
TV1. Tetamunya ialah Dato Zainal Abidin Sakom.

DZAS telah menjelaskan aktiviti2 Tun semakin hampir hendak bersara.Dia menerangkan bahawa Tun adalah seorang workaholic (suka bekerja). Biasanya orang yang hendak bersara dia akan ambil cuti. Tapi Tun lagi dekat nak bersara lagi kuat dia bekerja.

Seorang penonton dari Singapura bernama Abdul Rahman memberitahu bahawa tiap kali ada siaran langsung ucapan Tun, dia akan ambil cuti. Semasa persidangan OIC dia telah ambil cuti untuk mengikuti ucapan Tun. Dia mengulas DZAS yang berkata bahawa dia telah sebak mendengar ucapan Tun tetapi katanya dirinya meraung mendengar ucapan Tun. Seorang rakyat asing telah meraung mendengar ucapan pemimpin kita.

Rina Azam said...

Tun negarawan hebat... alhamdulillah... makin pulih.. Takut dgn kehilangn Tun...