Thursday, November 18, 2010

CHUA JUI MENG DAN JEFRRY DALAM SENARAI ?

 anwar silap percaturan. berita yang disampaikan kepadanya semuanya cerita kipas.

pergolakan dalaman PKR sewaktu krisis kemaman tidak diketahuinya secara mendalam kerana dia berada dalam penjara sungai buloh.

krisis kemaman mencetuskan perang besar dalam PKR. ex umno lawan ABIM. ia mengambil masa 3 tahun untuk mereka pulih kembali. ada pendapat mengatakan hampir 6 tahun.

hari ini PKR berbeza dengan krisis PKR kemaman yang dulu.

hari ini PKR dominannya bukan melayu, sebut cina dan india. kenapa cina datang kepada PKR ?

kerana mac 2008 anwar menjanjikan sesuatu yang sudah lama diidamkan oleh mereka,  hak samarata yang kuasa yang lebih terbuka.

zaid adalah kesinambungan suara anwar sekiranya anwar masuk semula ke habitat asalnya di sungai buloh.

politik baru yang dicanang merupakan pembentangan kepada keterbukaan kuasa politik. tiada lagi melayu. tapi cina dan india.

perkara ini mampu digalas oleh zaid dan tidak mampu dilaksanakan oleh azmin.

azmin terlalu anwar centric. hidup matinya adalah anwar. cina tidak mahu ide kultus dalam politik baru terus menerus berlaku. 

zaid sebenarnya telah membunuh politik anwar/azmin.

kuasa ketiga dalam pakatan akan mengorak langkah. chua jui meng dan jefry adalah musuh ketat azmin dan mereka sedia bergabung dengan zaid. 

bagi aku, penubuhan parti baru mereka ini amatlah dialu-alukan. aku tersenyum gembira mendengar berita ini. kias aku harap anda fahami.

3 comments:

Anonymous said...

GAP komen la pasal artikel dalam blog Anwar Ibrahim tentang kunjungan diplomatik Anwar ke Australia. Bila pulak Al Juburi diberi keistimewaan sebagai diplomat. Hahah mana Ada negara dalam dunia hantar diplomat luar negara untuk rosakkan imej sendiri.

Anwar perasan atau dah meroyan?

Anonymous said...

biaq anwar dengan gay boy azmin mampuihh terkontang kanting sendirian..

Anonymous said...

Gabungan Zaid,Chegubard dan Dr.Suraya Sudin adalah regu terbaik untuk menerajui party baru yang akan mendapat sokongan daripada dalam dan luar party pakatan rakyat.Aku mengesa semua ahli-ahli yang bekas umno atau party lain keluar party beramai-ramai dan masuk party baru zahid.