Friday, November 5, 2010

KALID GAGAP PUSING CERITA LAPORAN AUDIT NEGARA.

 kisah laporan audit negara tentang prestasi kerajaan negeri selangor memang best. aku bukan expert sangat bab accounting dan auditing ni, tapi kalau sekali imbas baca boleh lah paham.

bukan ape,aku lebih concentrate bab sejarah dalam dan luar macam cerita bagaimana nurudin ar raniri hasut sultan supaya jatuhkan hukuman bunuh ke atas hamzah fansuri..bab ni memang aku layan la..

audit negara dah keluarkan laporan.

aku taknak tulis artikel ala-ala hamzaid atau ks jomo yang terlalu detail. biar ia ringan persis sidang ekonomi G8 kat warung kopi. pak mat,pak dolah dan pak mat curut pun boleh paham.

kalid gagap nak tipu rakyat. dalam hebahan medianya yang menjawap laporan audit negara, kalid gagap kata selangor makin kaya..

yang dia sebut kaya pasal hasil kerajaan negeri campur wang disatukan adalah berjumlah RM1,763.86b manakala perbelanjaan kerajaan negeri berjumlah RM 1,892.82..

negatif RM65 juta..

kok bukankah itu defisit namanya ??? waduh pak kalid.defisit kerajaan negeri selangor ni tak mengejutkan aku pasal punai sihat ekonomi dia anwar ibrahim. 
 gaji bulanan RM1, bila gaji singgit memang padanlah dapat defisit tahunan RM65 juta hinggit...

nak tahu lagi pembohongan kalid..KLIK SINI

2 comments:

Anonymous said...

Perpatah orang tua-tua selalu berpesan jangan sampai orang cacat menjadi ketua. Contoh nyata Khalid gagap. Bukannya nak mengata tapi ada faktanya kadangkalanya tepat. Mereka ini sebenarnya cuba menutup kelemahan diri mereka dan cuba menunjukkan diri mereka lebih hebat dari orang sempurna.

Justeru mereka akan lakukan apa saja tanpa hirau perasaan dan terguris hati orang demi menunjuk kehebatan bagi menutup kelemahan mereka. Meraka ini sebenarnya bersifat rakus dan jiwa pemberontak dan reformasi serta retorik semata-mata.

Keegoaan mereka meluap-luap tiada ada tahap kemuncak dan bangga diri apabila mereka dapat menggalahkan orang lebih sempurna dari mereka. Golongan ini amatlah ditakuti kerana mereka tiada harga diri yang penting mereka ialah kepentingan diri dan keluarga.

Mereka cuba sedaya upaya menyalahkan orang lain bila tergadah bagi menutup lompang kecacatan dan kelemahan mereka. Amat malanglah pengikut mereka kerana sentiasa dipersenda dan diperbodohkan oleh puak ini.

doncin cai said...

frankly i hate anwar face...
khalid gagap tu aku masih positive,
bukan apa....
setahu aku kha.kha.kha.lid gagap ni, pernah beberapa kali bertanding sebagai Ketua Cawangan UMNO di kampungnya
mungkin ketika itu, orang2 kuat UMNO selangor takut jika kha.kha.kha lid gagap ni, dapat menaiki hieraki dalam UMNO agak cepat dengan kedudukannya sebagai orang korperat...INI LE KEPARATNYA PEMIMPIN2 UMNO DULU DAN JANGAN KATA TIDAK BUAT MASA SEKARANG !
kha.kha.kha lid ni, kat cawangan pun dia orang boleh cantas...
sebenarnya MELAYU kebiasaannya jarang melupakan budi.... aku percaya beliau tidak boleh lupa jasa2 kerajaan sebelum beliau menjadi full time politician
"GAMAK"nya kha.kha.kha lid ni, jiwanya masih kepada UMNO..cuma beliau melepaskan geram kepada pemimpin2 UMNO yang meng inaya beliau satu ketika dulu....
Dato' Khalid Ibrahim,
past was past...
udah le tu
saya tahu Dato' bukan nya setuju dengan bahalol sekor tu....saya percaya, insyaAllah Dato' akan menerajang anwar dengan isteri dan anaknya sebab Dato' lebih codik dari tolol tu
Dato' Khalid Ibrahim,
saya tidak layak menasihat seorang MB di negeri yang hebat TETAPI
saya yakin Dato'pasti tahu yang mana proriti di antara
1. anwarisme
2. MELAYU
dan melayu itu pastinya ISLAM
dan dalam hati Dato', saya merasakan tetap memilih yang nombor 2
Dato' Khalid Ibrahim
tiada siapa yang tidak melakukan kesilapan selagi kita bernama manusia...
SAYA TIDAK TERKEJUT JIKA DATO' MEMBUAT SUATU "KEJUTAN", INSYAALLAH
politic : an art
ikhlas
-----------------------------------
GAP
aku harap sangat samada Dato' Khalid, p.a beliau, pelbagai setiausaha beliau membaca luahan hati aku...jika s.u2 atau p.a2 yang membacanya, tolong sampaikan kepada beliau
tqvm