Tuesday, November 30, 2010

MELAYU ITU ANUGERAH TUHAN !

anwar anugerah tuhan
pkr anugerah tuhan
pas anugerah tuhan
dap anugerah tuhan
kalid gagap anugerah tuhan

tapi anugerah dari sudut yang mana ?

dulu selepas kewafatan baginda rasulullah saw para sahabat r.a ajmain terus mempertahankan anugerah tuhan yang telah dikurniakan. kurniaan teragung iaitu kalimah iman dan islam.

anugerah ini yang memungkinkan abu bakar as siddiq r.a berperang dengan kafirin dalam perang ar riddah. perang pertama dalam sejarah selepas kewafatan nabi muhammad saw.

perang gerakan ar riddah ini merupakan anugerah tuhan yang diberikan kepada sahabat r.a ajmain.

jika perang menentang murtad ini boleh berlaku selang beberapa bulan selepas kewafatan rasulullah saw, apakan pula halnya DUGAAN  kita umat yang telah ditinggalkan jauh 1500 tahun jaraknya.

umar la katab adalah khulafah ar rashidin yang ke 2. hebatnya pemerintahan umar, dia bisa menaklukkan 2/3 dunia. islam bertapak di seluruh benua hingga ke bumi china dan india.

umar al katab dibunuh oleh pemuka islam yang munafik, abu lu'lu ah. abu lu'lu adalah seorang pemuka syiah yang menikam umar semasa solat subuh jemaah. syiah adalah musuh utama islam.

kepada ahli politik yang cuba menggunakan syiah untuk kepentingan politiknya adalah umpama lahanat yang bersetuju dengan pendapat syiah yang mengatakan muhammad ,abu bakar,umar uthman itu patung quraisy !

kesultanan melayu sudah bertahan selama hampir 500 tahun. dikala seluruh rakan kesultanan islam telah tumbang, raja-raja melayu masih terus dapat menahan asakan puak munafik dan kafirin.

kerajaan islam pertama pasca khalifah yang berempat adalah khalifah muawiyah, diikuti dengan abasiah dan seterusnya di seluruh pelosok dunia telah telah melahirkan dinasti islam yang bersilih ganti.

tatkala kafir memancung kepala kesemua saki baki wali-wali dan ahlul bait keturunan rasulullah, anugerah tuhan  telah menetapkan agar kesemua keturunan ahlul bait ini menukarkan nama dan penampilan mereka dalam menyampaikan syiar islam.

islam bukan bermula tapaknya di melaka, sebaliknya di bumi trengganu. hakikat ini diakui oleh para sarjana sejarah yang pernah singgah di trengganu. dalam aksi kekagumannya, sarjana sejarah inggeris ini menyatakan kehidupan sosial dan tingkah laku  umat melayu di trengganu ini laksana kehidupan 'muhammad'.

500 tahun kesultanan melayu yang ada darah ahlul bait ini pertahankan islam. 

dikala kerajaan islam yang hebat seperti demak,acheh,patani,palembang tumbang kerajaan kesultanan melayu ini masih terus bertahan.

inggeris mengakui bangsa melayu ini bukan sebarangan bangsa. bangsa ini pernah digelarkan sebagai ma-da-yo oleh sejarah sanskrit ribuan tahun yang lalu.

bangsa melayu tidak mampu ditewaskan dengan peperangan senjata mahupun tangan. 

tun perak,sultan pahang,kesultanan johor,kesultanan selangor antara pimpinan islam anugerah tuhan yang diberikan peluang untuk berentap dengan kuasa asing. melayu yang wan azizah cuba jahanamkan ini senantiasa menang.

melayu pernah sedikit terleka, ini ulangan sejarah yang sama. namun leka melayu akan disusuli dengan kebangkitan luar biasa mereka.

malayan union adalah senjata kafir sejak 1500 tahun untuk menghapuskan islam dan penganutnya.

inggeris akui melayu tidak dapat ditumbangkan dengan senjata, namun melayu dirosakkan dengan akal pemikirannya. samalah peringatan dan  ulangan hadis rasullah saw.

malayan union melayu bangkit. 13 may melayu jugak bangkit.

hari ini bangsa melayu berperang akidah juangnya dengan anwar ibrahim , anjing kafirin paling setia selepas kamal attaturk.

bukan sekadar itu partai pas juga manifestasi ulangan kelompok penggadai dan Penghancur islam yang hebat selepas khawarij dan syiah.

sayang anugerah yang tuhan kurniakan ini tidak kita rebut.

kita masih membisu dalam mempertahankan agama suci islam. masih berkira-kira persoalan remeh temeh sebagai alasan menzahirkan kelemahan .

aku terasa terpencil dan sedikit kecewa dengan anugerah yang tuhan telah berikan kepada pimpinan umno yang dapat menguasai negara sejak kita merdeka lagi.

baru 2 tahun menjadi pembangkang, segala semangatnya telah hilang. 

BANGKITLAH WAHAI SAUDARAKU.


22 comments:

Skuad Penembak Anjing said...

Brader.. babi tonyok juga anugerah Tuhan utk manusia. Tanpa adanya babi tonyok, maka semua kerja2 pembersihan alam sekitar jadi kelam kabut. Kita harus bersyukur sebab Tuhan jadikan babi tonyok untuk memudahkan hidup manusia. Jadi, cara bersyukur dengan nikmat adanya babi tonyok di dunia ini ialah dengan menjauhinya dan jangan menyentuhnya sepertimana yg Tuhan perintahkan. kalau sentuh jugak, kena samak. Itu cara kita bersyukur dgn nikmat tuhan dlm rupabentuk babi ini. Banyak lagi anugerah Tuhan kepada manusia yang harus kita syukuri dengan cara menjauhinya. Selain babi tonyok.... anjing, kuman dan penyakit2 tertentu juga harus dijauhi supaya kita bersyukur dgn nikmat adanya anugerah tuhan dalam rupa bentuk sebegitu. Kesimpulannya, ada anugerah Tuhan yg harus kita dekati dan ada juga anugerah Tuhan seperti babi tonyok yang harus kita jauhi supaya kita menjadi org yg bersyukur..

Mohd Ridzuan said...

Aku dan keturunanku menjunjung kasih kepada Kedaulatan Raja - Raja Melayu

Aku Hanya Hamba said...

Ya Allah...aku bermohon kepadaMU, kau tetapkanlah hati-hati kami dalam menentang mereka-meraka yang mempermainkan agamaMU, ayat-ayat suciMU hanya kerana untuk memiliki sekelumit kuasa yang ada di dunia ini milikMU. Ya Allah..Kau hancur dan binasakanlah mereka yang bersekutu menentangMU secara senyap dan sanggup mempermainkan namaMU hanya kerana tamakkan kekayaan dunia tanpa bersyukur dengan rezeki yang telah Engkau berikan kepada mereka itu...

Amin...

Anonymous said...

Salam



Ketuanan Melayu...Angkara PAS dan PKR!!?

PKR dan PAS ni memang tak boleh harap. 53 tahun memerintah Malaysia, entah apalah yang dibuat agaknya?

Temasik sudah jadi Singapura. Diberi begitu saja kepada Lee Kuan Yew.

Pulau Batu Putih, PAS dan PKR main2 di Mahkamah Dunia (Hague) sehinggakan Singapura sekali lagi memalukan kita semua.

Persekutuan Tanah Melayupun PAS dan PKR gadaikan dan kini namanya dah bertukar kepada Malaysia.

Punyalah celaka PAS dan PKR, dipindanya perlembagaan negara pada tahun 1983 dan 93 yang melibatkan Raja-raja Melayu. Kuntut dah kuasa Duli2 Tuanku Raja-raja kita dek kerja jahat PAS dan PKR. Patutlah Sultan Selangor murka.

Entah apalah yang PAS dan PKR buat selama 53 tahun? Nama saja parti melayu dan islam. Statistik terakhir menunjukkan peratus miskin tegar negara yang paling tinggi adalah milik orang melayu rupanya. 96.7% peratus yang hidup di paras kemiskinan ialah orang melayu.

30% sasaran ekuti untuk bumiputera masih tidak upaya dicapai setelah 53 tahun merdeka. Dari RM54b ekuiti dan saham bumiputera, hanya RM2b sahaja masih kekal milik mereka. Siapa kebas? Dah tentulah PAS dan PKR.

Habis dah bahasa melayu dan Utusan Melayu ditongganglanggangkan....ini sapa punya kerja kalau bukan Anwar dan Hj. Hadi?

Siapa yang menghancurkan sistem kehakiman negara kalau bukan PAS dan PKR? DAP jangan ceritalah. PKFZ jadi rugi berbillion2 RM tu kerja sapa kalau bukan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.

Khalid Ibrahim yang asalnya cuma bomoh siam jadi kaya raya buat rumah sampai RM24juta. Habis diangkut bibik2 dan tukang gunting rambutnya ke Disneyland guna duit rakyat masa jadi MB. Kalau tak jatuhkan dia...habis perbendaharaan Selangor.

Sehari semalam aku boleh tulis kat sini pasal kedurjanaan PAS dan PKR. Tapi lu orang fikirlah sendiri ya...

53 tahun di bawah PAS dan PKR (walaupun baru ditubuhkan 12 tahun yang lalu), memang jahanam orang melayu. Patut sangatlah kita semua pakat2 mengundi UMNO pada pilihanraya akan datang. Itupun orang melayu tak sedar2.

Cheh!!

kingnek said...

Orang yang malu nak jadi Melayu memang tak sedar sebenarnya. Aku ramai kawan dari merata dunia, kerana bersekolah dengan mereka. Orang Arab, Uzbek, Kazakh, Pakistan dan lain2, mereka kalah dengan adab sopan santun orang Melayu, malah, pegangan agama mereka tidak lah sekuat mana. Melayu adalah puak Islam terbaik di dunia sekarang ini, dan ini adalah fakta!

Anonymous said...

Semua hanya tinggal sejarah jika kita masih leka, leka dan leka.

Kesultanan Melayu yang ada sekarang tidak seperti kesultanan melayu dulu yang dipenuhi pelbagai amalan islam yang mulia, keris dimulai junjung dengan nama Allah s.w.t Tuhan sekian alam, Tuhan yang satu dan sambungkan selawat nabi s.a.w dengan penuh jujur/ikhlas tanpa ragu2. Akan tetapi tanggungjawab tetap tanggungjawab. Terima kasih.

Kita harus kembali kepada quran dan sunnah, seperti mana ia dimuliakan oleh Nabi s.a.w serta para sahabat, seperti juga kita harus lakukan. Kita sudah jauh sesat, tapi masih berani menipu diri sendiri dengan memakai serban, ucapkan kata2 suci dan mulia dari quran, hakikatnya kita lupa dan masih kejar akan duniawi.

Malaysia akan selamat, Melayu akan selamat begitu juga dengan lain2, jika Islam dipelihara kembali dengan sepatutnya.

PAS sesat kerana kebodohan Ulamaknya, Pkr sesat dengan liberalism yang dibawa oleh pemimpin laknat mereka, dan Umno, yeah, umpama telur di hujung tanduk. jika tidak kembali ke jalan yang betul dalam masa yang terdekat, nescaya, ia juga akan di laknat.


Ingat! Islam kuatkan Melayu! Melayu kuatkan islam! tidak kira apa warna anda/keturunan anda jika ada islam dan berkata dengan bahasa melayu, bahasa teranggung, anda adalah Melayu!

Ayuh! mari kita perangi mereka munafik itu dengan berdoa kepada Allah!

Tiada Tuhan Melainkan Allah, Muhammad Itu Pesuruh Allah!!

Allahuakbar! Allahuakbar! Allauakbar!

Gerakan Timur said...

jadilah bangsa yang bijaksana, memegang janji menggenggam sumpah, menjadi TUAN di bumi bertuah.

-melayubangkit!!!-

Anonymous said...

Melayu tanpa wibawa yang jenis mentaliti dalam filem p.ramali 3 abdul.. "tuan penasihat 25%" mungkin yang suka nak bertenggek dengan perjuaangan palsu UMNO .......hehehe... melayu jenis ini berfikrah materialistik... rakyat ingin perubahan total .... umno masih ditakok lama.... "politik wang" dan "politik ugut" ......

Melayu yang berjiwa merdeka .. adalah yang berwibawa.... mereka "agen perubahan" bukan "agen fulus" ... mereka berfikrah "Islamis". Mereka anugerah Allah!

Anonymous said...

Tuk anom 30 nov. 2010 5.42 pm.aku dah siap tinggal pesan kat anak cucu aku sebyk 77 keturunan. depa hendaklah pe kencing kat kubur aljuburi klu dia mati suk.ada FAHAM.

Anonymous said...

Renungan:
UMNO tolak HUDUD, .. UMNO suburkan maksiat ..... mengapa UMNO masih ragu2 dengan Islam total?

Selamatkan Malaysia dari bala' Allah akibat kedurjanaan UMNO & para fasikun ......

Surah 7 Ayat 96. Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya.
Surah 7 Ayat 97. Maka apakah penduduk negeri-negeri itu merasa aman dari kedatangan siksaan Kami kepada mereka di malam hari di waktu mereka sedang tidur?
Surah 7 Ayat 98. Atau apakah penduduk negeri-negeri itu merasa aman dari kedatangan siksaan Kami kepada mereka di waktu matahari sepenggalahan naik ketika mereka sedang bermain?
Surah 7 Ayat 99. Maka apakah mereka merasa aman dari azab Allah (yang tidak terduga-duga)? Tiada yang merasa aman dari azab Allah kecuali orang-orang yang merugi.

Anonymous said...

Tuan2 semua..kita puas dan sedar dah betapa jahanam dan celakanya perjuangan PAS-DAP-PKR..

Semudarat BN-UMNO belum terhakis lagi sensitiviti dan taat kita pada Islam dan Tanah air serta sayangkan bangsa walaupun sudah 53 tahun merdeka. Tetapi hanya 2-3 tahun keadaan negara kita kacau bilau dengan ideologi PR-AlSyaitan ini..

oleh itu saya harap tuan2 semua janganlah sekadar 'panas' disini sahaja sebaliknya kita WAJIB pastikan undi-undi kita tidak diberikan kepada pakatan syaitan ini.

Mulakan gerakan perjuangan dari sekarang untuk pastikan ahli keluarga kita yang layak mengundi tidak berikan undi kepada parti-parti syaitan ini!!

Jangan kita 'panas' di sini tetapi bila tiba PRU13 berubah pula hati kita kepada puak syaitan (nauzubillah..). Mereka ini (PR) adalah ujian berbentuk bala buat kita umat Islam..

Ayuh..mulakan perjuanga...dakwah dan berjuang untuk agama dan bangsa..

semoga Allah pelihara bumi bertuah ini dan selamtkan kita daripada balaNYA..AMEENN

Anonymous said...

anugerah allah yang paling besar adalah tun dr mahathir memecat anwar dai timbalan dan parti umno...dan anugerah allah yang paling hina menjadikan parti pas macam anjing melutut pada dap dan pkr....allah tunjukkan anugerahnya pada orang yang berakal....

biri biri hitam said...

Ugama islam dan bangsa melayu itu diserang begitu hebat sekali olih org islam dan bangsa melayu sendiri Wan Azizah perkechilkan nama allah yg selalu disebut dalam solat dan zikir dalam sehari kita menyebut nama allah muking beratus kali bertapa besar nya nama allah itu Wan Azizah tidak jujur sebagai saorg Wanita islam kerana tidak menyebut nama allah sebalik nya mengunakan nama tuhan kerana menanugrakan Anuar kepada rakyat malaysia kenapa tidak mengunakan nama allah sebalik nya mengunakan nama tuhan adakah Wan azizah takut hilang sokongan kalau sebut Allah kalau sebut nama tuhan bermakana semua tuhan tak kira ugama yg menugrahkan Anuar kepada rakyat malaysia ingin diingatkan hanya Anugrah Tuhan PKR saja yg Anugrah Anuar kepada PKR saja bukan rakyat malaysia Wan Azizah tolong betulkan ayat itu kami rakyat malaysia tak mau terima org macam Anuar.Ugama islam hanya ada allah yg satu bukan tuhan.

biri biri hitam said...

Ugama islam dan bangsa melayu itu diserang begitu hebat sekali olih org islam dan bangsa melayu sendiri Wan Azizah perkechilkan nama allah yg selalu disebut dalam solat dan zikir dalam sehari kita menyebut nama allah muking beratus kali bertapa besar nya nama allah itu Wan Azizah tidak jujur sebagai saorg Wanita islam kerana tidak menyebut nama allah sebalik nya mengunakan nama tuhan kerana menanugrakan Anuar kepada rakyat malaysia kenapa tidak mengunakan nama allah sebalik nya mengunakan nama tuhan adakah Wan azizah takut hilang sokongan kalau sebut Allah kalau sebut nama tuhan bermakana semua tuhan tak kira ugama yg menugrahkan Anuar kepada rakyat malaysia ingin diingatkan hanya Anugrah Tuhan PKR saja yg Anugrah Anuar kepada PKR saja bukan rakyat malaysia Wan Azizah tolong betulkan ayat itu kami rakyat malaysia tak mau terima org macam Anuar.Ugama islam hanya ada allah yg satu bukan tuhan.

aidil said...

Skuad Penembak Anjing, memang hakikat Tuhan cipta binatang tu. Tapi kita x cakap mcm tu bro. Adab dgn Tuhan.... Kalau dgn pembesar kita cakap berlapik-lapik, inikan Tuhan. Raja segala raja..Anon 30/11 7.18 UMNO tolak hudud, tolak islam, mmg betul... PAS pun sekarang dah tolak hudud, dah tolak islam. Agak2nya la, kalau PR perintah, PKR DAP nak bg ke PAS buat hudud & laksana Islam? Jawapannya sudah tentu tidak sama sekali dan SEMUA ahli PAS tahu tentang itU tetapi mereka redho. Itulah dalilnya PAS tolak Islam dan Hudud sekarang ni x mcm dulu. Aku percaya kalau Tuan Guru Haron Din naik jadi Mursyidul, dia akan tolak pakatan ini. Amin

matjeng said...

Prof Khoo Kay Kim lagi tahu tentang ini...sejarah Melayu! Banyak dah dia bercakap pasal ketuanan Melayu, perkara 153,... kenapa Melayu sendiri mempertikai?..mempertikai ketuanan Melayu bermakna derhaka kepada raja-raja Melayu..tangkap jer pemimpin2 PKR ni..Mereka derhaka kepada Yang Dipertuan Agong! mcm geng Al-maunnah dulu...

Anonymous said...

Melayu di Malaysia majoritinya beragama Islam...menghapuskan ketuanan melayu sama macam menghapuskan Islam di Malaysia...semua ini agenda yahudi melalui anjing2 mereka yang diketuai anwar jubur.semoga Allah melindungi agama Islam dan umat Islam dari pengkhianat2 ini...amin...

Anonymous said...

pendokong umno yang haprak,.. "manusia hipokrit" yang berlebih-lebih cakap sebagai pejuang melayu/Islam.. tapi maksiat kepada Allah tak terkira... mengkhinati amanah bangsa tanah air terhitung..... mereka ini oppurtunist haprak yang tak boleh dipakai fikiran songsangnya, tidak boleh diikut cakap merapunya, tidak boleh percaya janjinya, .. ... Falsafah budaya rasuah UMNO-"tiada fulus tiada lulus" , Bapak jin umno mat albabi kata: "Ini harta negara aku yang punya, bukan rakyat yang punya" ....hhahhaahahaaa...

Anonymous said...

agak2 pagi raya,,,,tuan2 yg berbansa melayu,,,tk kira le ,,parti mana pun,,,pakai baju apa eak????,,,mungkin ayahnya pakai jubah,,tpi cucunya???baju melayukn,,,pikir pikrkn

Anonymous said...

kepada skuad penembak anjing,,,dah namanya perbincangan ,,,memang le ada pro dan kontra,,,jadi,,kalau orang tk bersetuju dengan anda,,hormati lh juga pandangan dia,,tak setuju tk pe,,,

fulisiakantora said...

A'kum saudara2ku, tidak kiralah apapun bangsa kita... Arab,China,India,Melayu,Inggeris... semuanya sama melainkan mereka yg BERTAQWA. Nabi kita Muhammad S.A.W tidak berdakwah kpd umat2nya utk menjadi seorang arab tp menyampaikan risalah ALLAH utk membawa kita takutkan ALLAH. Tidak ada salahnya dlm perjuangan BANGSA sbb ALLAH pun menyuruh hamba2nya memperbaiki nasib bangsanya sendiri, tp yg paling penting dimana kita letak ALLAH didalam perjuangan ini? Adakah yg UTAMA, ditepi, ditapak kaki ataupun didalam kocek (bila nak guna baru keluarkan). Teringat kata2 sudin dlm pendekar bujang lapok "alip mim nun wau, alip tendang wau... SARKIS DA!!" yg aku nampak mmg UMNO da tendang ALLAH dlm perjuangan, tu psl la dah jadi SARKIS mcm sekarang. Kita marah bila kapir2 pakatan rakyat tafsir Al-Quran ikut suka bapak dia, tp ada ke yg tegur bekas ketua wanita UMNO tayang2 Al-Quran atas rehal dlm setiap kali perhimpunan agung wanita UMNO padamasa yg sama hina ALLAH & Quran (tak tutup aurat)?? Kita maki kafir laknat dapig masuk Rumah ALLAH tak tutup aurat tp ada ke yg komen sipolan yg terjelir rambutnya masa ada dlm majlis TILAWAH AL-QURAN baru2 ni??? Banyak lagila kepincangan yg tak perlu aku senaraikan sbb tak baik cerita AIB sendiri. Aku sayangkan UMNO ni tp disebabkan pencacai setan yg perhambakan nafsu nilah perosak UMNO. Tak payah la kita canang kelemahan org tp yg lebih afdal kita perbaiki keburukan sendiri. Cepatlah buang jauh2 barah yg ada dlm UMNO sbb bila perangai kita ni molek jgn katakan anu nuwar, dajjal pun kita boleh pijak. ALLAHUAKBAR!!!

To Live Again said...

To anon December 1, 2010 6:58 PM

Apa yg ko ckp 2 suma dh berbalik pd pas pon hahahah..Bngang btl..Isu talam di sgor,PMBK di kelate, isu GLC di kedah jelas mnyerlkan KEMUNAFIKAN pas pis pus..

Umno mkn byk sbb peluang byk.Tp pas yg berserban dn berjubah bnda ckit pon MKN BYK hahahha...

Piiiraaa woi..Ckp mcm smpurna je diri 2..Check blk la harta pemipn PR sblm ckp pasal fulus ke ape ke!