IKLAN BERBAYAR

Monday, February 28, 2011

PRK KERDAU : CALON PAS TAK HORMATI JEMAAH MASJID !

malam tadi calon bn dan calon pas bertembung dalam satu majlis maulidur rasul di masjid kg kuala tekal.
selepas tazkirah dari imam jemputan, orang kg telah mengadakan jamuan besar-besaran. mereka tak kisah calon bn dan pas hadir.
lepas ceramah daripada ustaz, calon bn mengetuai pembacaan doa. 
 habis solat isyak, orang kampung jemput semua yang hadir untuk menjamah masakan gotong royong mereka. tapi calon pas takde adab, terus cabut balik tanpa menjamah sedikit pun makanan yang dimasak orang kampung.
tak silap aku hampir 500 jemaah hadir. apa salahnya calon pas jamah sedikit makanan hatta minuman ? takde adab.

belum jadi YB dah pandai tunjuk bongkak !

15 comments:

Mohd said...

Itulah cara PAS menghargai rakyat?

Sudir said...

Mungkin ada fatwa lepas ni haram syarie makan masakan orang BN.. Mana tau..

Anonymous said...

kalau makan pulak kata takde adab juga.umno ni semua nk ckp.makan nanti kata pulak takdipelawa

Sudir said...

Orang kata makan jangan ditolak.. Musuh jangan dicari.. Tapi kalau tersua jangan dielakkan..

Anonymous said...

bukan ke nizar dah kata umno ni haram syariee jadi masakan orng umno najis... masakan org DAPIG halal.... sbb itulah calon PAS berambus, takut makan najis.... POKEMON PUNYA PAS....

usin said...

agaknya dia baca org pas x brape ada. rasa segan pulak kot. malu tu pun sebenarnya ada bagusnya jugak bro. teruskanlah kemalu-maluan itu sampai hari mengundi..

Anonymous said...

Sikap PAS sebenarnya sikap KELANTAN PAS..(Bukan KELANTAN UMNO) Kat KELANTAN je politik berpuak2. Kat negeri lain biasa je..UMNO atau PAS sama2 makan kenduri..Jadi jangan le nak menjangkitkan perangai KELANTAN PAS tu kat negeri lain..tu hari jadi kat TENANG..perangai sapa? Nik AZIZ wali selipar KELANTAN PAS tu le..

aku je said...

agaknya sbb haram makan sembelihan orang UMNO, tu dia was was masakan kenduri tu halal atau idak.

N.ajis laknatullah.

amieiezam said...

hehehhe kita bersangka baik bro

puasa waktu malam...opppsss pasa malam...huhhuhuhu

Anonymous said...

Calon PAS Kerdau tanya, "Adab? Adab tu apa?"
hehe

Anonymous said...

Mana blh makan harammmmm nanti cirit birit..pecah perut...org UMNO yg masak

Anonymous said...

Kan depa kata masakan orang umno tak halal. tu sebab dia gi balik. Dia nak kerestoren DAPIG. Makanannya ditanggung halal.

Anonymous said...

aku setuju Anon 11.53....
PAS ni kat Kelantan jer sebenarnya..jadi kurang ajar dia dibawa kemerata-rata tempat.
Aku tengok PAS kat negeri2 lain ok jer, boleh tolong menolong bantu membantu...

Tapi bila masuk jer Puak2 PAS kelantan ni dia dah jadi kucha Hanya...pasal sifat dan sikat jumud mereka bawa bersama. Kononya PAS dari Kelantan ni adalah sebenar-benarnya PAS...extreme...itu yg dia nak. Mana ada fatwa dari negeri lain selain dari PAS Kelantan...kalau ada pun dari Terengganu, tapi yg terengganu tu...bila nak keluar fatwa dia org fikirkan jugak ler...tapi kalau PAS kelantan time nak keluar fatwa...main sedap mulut jer...gamaknya terlebih makan budu makanya mulut tu tak boleh nak tapis2 dah...hahahahaha

org kecil said...

BENAR.JANGAN DIIKUT CARA PAS YANG TABSUB TAK BERTEMPAT.DITEMPAT LAIN KAMI WALAUPUN BERLAINAN IDEOLOGI POLITIK MASIH BOLEH BERGURAU SENDA BERTEPOK TAMPAR ATAS IKATAN SEMANGAT ISLAM.SEHINGGA SKRG KAMI HIDUP AMAN TANPA MENYINGGUNG PIHAK LAIN.JANGAN DIIKUT SIFAT SOMBONG BONGKAK MEREKA MENGANGAP DIRI LEBIH BERIMAN DARI ORG LAIN.LAMA-KELAMAAN RAKYAT JADI MELUAT PULAK.

Anonymous said...

dah tak de jejeki dia nak mengtekedarah yob.. nak buat cammana.