IKLAN BERBAYAR

Monday, March 28, 2011

NALLAKARUPAN NAK JUMPA PEMIMPIN PAS, TAPI ADA ORANG PANAS ?

 dalam akhbar hari ini, bekas rakan baik anwar menyuarakan pandangan mahu berjumpa dengan pimpinan tertinggi pas. 

tak silap aku ini kali kedua nalla menyatakan keinginan beliau mahu berjumpa pemimpin pas.

jelas, nalla cukup jelas dalam fokusnya mahu memberitahu pemimpin pas siapa anwar ibrahim. dalam kenyataannya juga ada menyebut 4 orang pemimpin utama pas yang mahu dijumpainya. hj hadi ,nik ajis, nasarudin mat isa dan mustafa ali.

4 pemimpin dalam hirarki utama pas.

jika dibandingkan dengan 4 pemimpin disebutkan tadi, nalla lebih dahulu mengenali anwar.

nalla bukan beragama islam, dan pasti dia bukan orang melayu.

tetapi pergaulannya bersama pemimpin umno (sebut anwar ) sejak hari pertama anwar masuk umno telah mendedahkan dirinya kepada corak kehidupan dan tatasusuila orang melayu.

kami pernah bertemu nalla. dalam perbualan kami, jelas nalla cukup alert akan budaya islam yang diamalkan oleh orang melayu.

mengenai azan subuh, nalla ada menyebut bahawasanya itulah maksud untuk orang islam bangun di pagi hari dan melakukan solat. tetapi nalla akan mengadaptasi laungan azan subuh untuk memulakan kegiatan harian.

dia kenal melayu/islam sejak dia mengenali anwar ibrahim. anwar ibrahim diwatakkan dihadapan nalla ( pada mula perkenalan) sebagai seorang yang cukup beriman dan hebat ilmu agamanya.

keadaan mula berubah bila anwar mula menongkat naik dalam hirarki kepimpinan umno.
seingat aku, bangunan IKD (institut kajian dasar) yang digunakan oleh anwar untuk mengembangkan sayap politiknya adalah hasil belian daripada duit judi.

keadaan parah ini berterusan. anwar tahu siapa nalla dan nalla tahu siapa anwar.

mereka adalah belangkas. nalla yang membawa shamsidar untuk dibalun anwar di kondo tivolli vila.

nalla yang membawa 4 pelacor china ke sebuah banglo di kenny hills untuk anwar memuaskan nafsu seks nya. perkara ini ada dinyatakan di dalam buku tun dr mahathir.

saat anwar dipecat, nalla adalah mangsa pertama yang dicekup polis. dia ditahan dibawah ISA selama 50 hari lebih kerana tuduhan memiliki senjata.

nalla sanggup ke tali gantung semata-mata mahu pertahankan anwar.
inilah nilai pengorbanan seorang sahabat sejati.

pilihanraya kecil ijok walaupun nalla dikhianati anwar , dia masih setia berkawan. namun keadaan melampau perangai anwar yang masih senantiasa mendahulukan azmin ali dalam segala hal antara faktor penyumbang kepada keretakan perhubungan.

bagi nalla mudah, anwar sudah dihukum dan dia sepatutnya bertaubat. politik baru yang dibawa anwar tidak membawa sebarang erti jika perangai gila seksnya masih tidak diubah.

hari ini pemergian nalla meninggalkan kawannya yang berperangai dajal ternyata membuktikan kebenaran.

anwar masih enggan insaf daripada salahlaku moral. aktiviti seksnya makin melampau. lelaki dan perempuan dibalun.

bukan sekadar itu, nilai budaya ditolak demi. politik anwar semakin rakus.

islam sanggup digadai demi undi. pas terpalit sama dengan game yang dicipta anwar ibrahim.

jelas kesanggupan nalla untuk sedia menemui 4 pemimpin tertinggi pas telah menakutkan segelintir 'para pentaksub' anwar dalam parti pas.

salahudin ayob,mahfuz omar dan idris ahmad hari ini beria-ia menjadi suara pas menolak permintaan nalla.

pelik, dunia sudah terbalik. mungkin ini dinamakan akhir zaman.

seorang yang bukan islam mahu menegur keterlanjuran parti yang mahu perjuangkan islam kerana persengkongkolan mereka dengan peliwat negara.

19 comments:

rumi said...

Sekurang2nya pas kena bagi peluang pada nalla yg pernah menjadi kawan baik anwar puluhan tahun untuk beri penjelasan.Itupun kalau pas benar2 ikhlas nak cari kebenaran.Klau pas takut kena 'kelentong' dek nalla,ajak anwar dan azmin juga shamsidar untuk bersemuka dan menjawab segala 'fitnah' nalla yg tak pernah anwar nafikan secara berdepan.Malah anwar tak berani nak saman nalla selama ini,cuma gertak2 kosong.Bayangkan pura2 nak failkan saman kemudian mohon mahkamah batalkan.Kerana apa?

Pas sama ada terlalu lurus atau terlalu bodoh atau terlalu hipokrit atau apa sebenarnya?Kenapa semua peluang untuk mencari kebenaran mereka tolak mentah2?Manusia jenis apakah pas ini?

eXception said...

Mari kita serang balas blogger anjing yang mengancam hendak menyerang blog kita: Blogger Anjing Isytihar Perang!! Kita Serang Balas!!

Anonymous said...

manusia merancang, allah jugak merancang akhirnya ketentuan datang dari allah jugak..., orang umno ni kena terima hakikat, hayat umno ni ibarat telur di hujung tanduk..., ingatlah segala apa perancangan yang kamu lakukan allah jua yang akan menentukan...

Anonymous said...

Parti Islam yang gah takut ngan Nalaa? Kah kah Kay :-):-)

Anonymous said...

Bukan terlalu bodoh atau hipokrit tetapi manusia adakalanya memang takut kepada kebenaran....

Anonymous said...

jenis matmalat menghalalkan cara ..demi undi apax2 boleh halal.Apa jua halang untuk meraih undi perlu di pinggirkan...(jenis malas nak fikir).

berdiam diri ibarat batu..tuli dan buta..

Anonymous said...

Bagi aku, bagila peluang untuk nala sampaikan cerita di belah pihak dia. Tang nak terima atau tidak cerita tu hak kita. kita gunakalah bukti, akal fikiran dah segala information yang ada untuk menibang sebaiknya. Barulah orang akan respect kita. Tak semestinya kita mendengar tu kita menerima segalanya.......

zul tiara said...

keluar dari tajuk kejap..
kenapa aku tak dapat nak akses kebanyakkan blog? adakah ini angkara blogger pro pakatan? aku harap GAP dapat berikan sedikit penjelasan

zul tiara said...

keluar dari tajuk kejap..
kenapa aku tak dapat nak akses kebanyakkan blog? adakah ini angkara blogger pro pakatan? aku harap GAP dapat berikan sedikit penjelasan

pok ngah nik ajis said...

Dah byk kali Nalla mengeluarkan kenyataan ttg nuar. . .Namun sekian kali juga anuar brdiam diri. . .Begitu juga dgn ummi. .Anuar tetap berdiam diri.

Pemimpin PAS terdiam,terlena dibuai dgn stori anuar yg penuh tipu daya. . Nik aziz yg ditutup minda akalnya kerana diserkup org-org yg punyai agenda hebat spt Husam,Mahfuz,Mat Sabu danKamaruddin

Hakikatnya cubalah dengar apakata Nalla ,org yg paling hampir dgn anuar. . Jgn ditolak krn kata diNik azis setan pun dia terima andai ada kebaikan utk PAS.

Anonymous said...

PAS dah kamceng ngan setan...so setan dah bagi tahu kat nicky ajis...jgn dengar dan pekak kan telinga kepada sebarang perkara benar yg di sampaikan oleh nalla...lagi pun dia tu bukan isle...sebaliknya dengar dan percaya la ngan segala berita yg di sampaikan oleh nuar aljuburi tu..dia tu isle...walau berita kelentong pun, WAJIB di dengar dan di patuhi ...OTAK PAS dah tersumbat ngan kunyit...x bleh nak fikir dah...he..he..

Medansarawak said...

salam tuan, mohon masukkan link saya ke dalam blglist tuan. Terima kasih.

http://medansarawak.wordpress.com/

Anonymous said...

Apa mereka peduli. Yang mereka nampak Putrajaya sahaja.Kononnya dah dekat nak sampai!

Anonymous said...

anon 10.08 pm..mimpi ke hang..kesian...hayat PR yang nak hancur sedar sikit lah.

sgray said...

Satu hasrat yang murni dan harus di sokong namun berbalik kepada haramjad2 PAS ini gua rasa tindakan murni Nalla ini hanya bak kata orang tua2 gua dan seangkatannya 'mencurah air kedaun keladi sahaja'

Baghal2 yang sudah di selaputi nafsu mereka dengan habuan dunia ini sudah bagaikan dibutakan matahati mereka untuk menerima dan menilai yang mana HAQ dan Bathil ,bro.

Selagi tidak terantuk dan berdarah dahi tu,mereka akan terus menafikannya.dengan sikap kiasu mereka yang serba tahu kononnya ..KONONNYA tu.

Anyway teruskan Nalla siapa tahu kamu adalah gerakan dan petunjok dari Allah untok manusia2 bebal tu.Lahaw lawala quwata illah billah..

Wallahuwa'lam

Zek said...

Aku benar-benar tak faham kenapa pemimpin PAS takut untuk bertemu dengan Dato Nalla untuk mencari kebenaran. Kalau pun dah set minda untuk tidak percaya cakap Dato Nalla, sekurang-kurang dengar dulu.

Untuk mencari kebenaran mestilah dengar kedua belah pihak. Tidak adil dengar sebelah pihak terus jatuh hukum. Untuk mencari kebenaran kita harus berani. Berani kerana benar. Apakah susah sangat nak dengar penerangan Dato Nalla.

Selepas dengar nak tolak penerangan Dato Nalla terpulanglah.
Tetapi kalau kenyataan itu didapati benar, kenapa pula hendak ditolak, kenapa pula tidak diterima.

Jangan lupa ramai yang dah jumpa Dato Nalla dan semuanya telah menerima dengan hati terbuka kerana Dato Nalla telah mengemukakan bukti yang sah, terang dan nyata.

Anonymous said...

Dah terang lagi bersuluh..dalam PAS sendiri ada agen Nuar malah agen Nuar ini juga paling kuat mempengaruhi pucuk pimpinan PAS, terutamanya Nik Aziz..

Malah orang2 kanan pemimpin PAS pun terdiri daripada agen2 Nuar ini..

Mmg rentak PAS sekarang amat berbeza dengan matlamat asal penubuhannya dulu..mmg dah jauh lari..jika tiada apa2 pun yang dapat dilakukan PAS pastinya parti ini akan berkubur seperti mana parti semangat 46 dan lain2 sebelum ini.

Malah imej jijik Nuar berahim kini telah banyak terpalit pada PAS...jika berterusan mmg babai la PAS...jika PAS ada telor benarkan Datuk Nalla datang dan berjumpa mereka..

Soal benar atau tidak maklumat yang dibawa oleh Datuk Nalla PAS sendiri la yang nilai..ini belum jumpa lagi dah cakap mcm2...

Siap nak halang2..apahal? Kata perjuangkan Islam, kebenaran, ketelusan..x da telor ke apa? ke mmg x der kot* pun???

Klu x berani baik potong kasi anjing makan laa!!

anti bohmau said...

ya! memang ya semuanya ketentuan Allah. Allah jua yg dah tunjukkan betapa manusia yg diagung2kan sebagai PM16sept sebenarnya adalah manusia yg tak nampak jalan pulang! kalau tidak, dah lama dia duduk di putrajaya!
terimalah ketentuan Allah setakat ini, dia bukan insan pilihan rakyat teramai! redholah jika kamu beriman....

Anonymous said...

lu orang gap ada nampak ka itu anwar balun laki-laki perempuan?cakap srupa orang mabuk..lu orang gap tarak tuhan ka?