Sunday, April 24, 2011

PERHATIKAN MOVEMENT INI.

 FAKTOR TERBARU INI HARUS DIAMBIL KIRA.

MCA
presiden dan 5 pemimpin tertinggi parti mca telah membayangkan kemungkinan jika prestasi mca terus merosot di mata pengundi cina, maka mca akan mengkaji semula kedudukan mereka dalam arus perdana politik tanah air (maksudnya keluar BN).

MIC
mic telah mengambil masuk semula kesemua pimpinan 'gerakan anti samy' dan diserapkan semula ke dalam parti.

DAP DAN SNAP
dap dan snap merupakan parti majoriti cina. pelawaan dap untuk bekerjasama dengan snap (di sarawak) dilihat sebagai langkah terbaru dap untuk meperluaskan pengaruh pengundi cina di sarawak. ia juga dilihat sebagai langkah serampang 2 mata dap untuk mengambil hati keahlian bumiputra dalam snap seterusnya meluaskan pengaruh dap pada prn sarawak 2016.

APA PULA PANDANGAN ANDA TENTANG USAHA PERPADUAN UMNO/PAS ?

mengenai cakap-cakap perpaduan umno dan pas.

logik atau tak logik ?
penting atau tidak penting ?

kaedah dan cara teknikal yang bagaimana boleh menjayakan  erti  'kerjasama' dan 'perpaduan' ?

83 comments:

Anonymous said...

Kita sudah tiada masa, bangunlah dengan gagah perkara. Jangan kita bersengketa sesama kita sehingga bumi milik kita diambil orang. Dato Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Nyawamu akan diambil bila-bila masa sahaja mmungkin sekejap lagi. Ayuh satukan kami umat melayu, moga-moga jasamu akan dikenang sepanjang zaman sebagai 'pahlawan penyatu umat'.

Anonymous said...

tak kisah apa pun,janji melayu@islam yg memerintah.....

Anonymous said...

Para ularmak melayu islam masih bertelagah

1. dengan tarian poco poco.
2. kalau kepala butuh masuk tang kepala ajer, tapi tak masuk habis .. hukum dia cam mana.
3. Kawin sepupu sebelah baper boleh ke tak
4. Ringan ringan kat tepi jer kira bersetubuh ke tak
5. dan lain lain hal bersetubuh.

Anonymous said...

UMNO-PAS BERSATU,AKU SOKONG SANGAT2.
TAPI JIKA PKR NAK JOIN JUGAK, KENA FIKIR BANYAK KALI..

Anonymous said...

DAP tu bukan hendak menyatukan rakyat malah mengalakkan rakyat berpuak puak mengikut ras. Sepatutnya Kerajaan wajib bertegas dengan parti parti sebegini. SELAMA HAYAT SAYA 60 TAHUN TAK PERNAH SAYA DENGAR JASA JASA DAP KEPADA NEGARA SELAIN MENCETUS KACAU BILAU.

Jadinya dah sampai masa orang melayu rapatkan saf agar LKS dan LGE dan KP dan anak cucu cuit mereka gerun dan tidak lagi kurang ajar.

Mae said...

Kita banyakkan berdoa. Cukuplah Allah kita jadikan pelindung. Biar orang-orang kafir dan munafik itu merancang. Tuhan Maha Merancang. Jangan nanti kita riak kerana usaha kita maka perancangan orang kafir dan munafik itu gagal. rancangan mereka gagal kerana pertolongan Allah jua.

Anonymous said...

TGNA dulu dah cakap sanggup bubar PAS asal umno guna pelembagaan ISLAM dimalaysia.ada UMNO berani.jgn bagi alasan malaysia berbilang kaum dan agama.ada ALLAH kata perlembagaan islam utk islam atau melayu islam sahaja.non muslim bolih ikut undang2 selain dari islam.apa yg kita susah sgt.cuma ornbg melayu islam tiada keyakinan langsung hukum hudud.ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI,semua melayu islam sebut2 ungkapan ini.tetapi di mana penghayatan dari ungkapan ini.ALLAH yg mencipta manusia berbilang2kaum tak kira muslim ke tak ,semua ALLAH yg cipta.jadi tak layak ke ALLAH tentukan undang2 apa yg terbaik utk manusia...manusia sahaja yg putar belit,kalau non muslim tak pe juga sbb mereka tak faham hukuhakam islam.ini yg melayu islam pun tak yakin dgn hukum hudud apa cerita,selasaikan perkara pokok baru cerita pasal perpaduan.....dah tersepit baru citer pasal perpaduan.

Anonymous said...

Saya akan sokong PAS sekiranya berjuang betul2 atas landasan Lillahitaala dan bergerak kerah penyatuan umat melayu/Islam, dlm lain perkataan mesti bersatu dgn UMNO, otherwise jst forget it!!
PKR dan DAP, awal-awal lagi ini adalah parti-parti sampah!

Anonymous said...

Anon 12.45,

Sdr, siapa tersepit sekarang?
Kebenaran dah terselah sejelas-jelasnya, bukalah hati sikit untuk menerima kebenaran. Org mcm awak ni, bila org cakap mcm ni cepat sangat menuduh pro UMNO, pro Kerajaanlah, sy bukan org kerajaan atau org UMNO! tapi sy mencintai kedamaian. Takda mata ke, negara ni dah suffer selama 15 tahun kerana agenda seorang yg gila nak jadi PM. Insaflah sdr..

Anonymous said...

Anon 12.45,

Jgn ingat org tak ada Ilmu tentang
keEsaan Allah s.w.t, org lain tidak membangga diri tentang ketakwaan, tetapi ketakwaan mesti dizahirkan dengan perbuatan dan amalan, bukan dengan bersekongkol dgn golongan yg jelas anti Islam atau dengan golongan yg jelas menyokong org yg penuh dgn pelbagai bentuk skandal. Ada cermin tak? Cerminlah diri sendiri.. dan bermuhasabahlah banyak2

Tenno perang said...

tak mungkin berlaku selagi ader nik ajis..

ANAK BUKIT HIJAU said...

Buang yang keruh ambil yang jernih kalau kita sama-sama sayangkan Islam dan Melayu.

Tegaklah bangsa cara bermuafakat.

Salam.

Anonymous said...

Kalu kepimpinan lembik,masaalah yg ada tak bolih diselesaikan malah yg baru akan bertambah-tambah.
Kalu demokrasi tu bagus.....negara China tak jadi kominis.....fikir-fikirkan.

Anonymous said...

Tuan/Puan,

Alangkah indahnya jika kita sama2 berusha utk menegakkan kebenaran dan mencegah kemunkaran samada oleh golongan PAS , UMNO, PKR, DAP atau sesiapa saje demi negara dan bangsa kita yg tercinta. Sokonglah sesiapa yg cuba menegakkan kebenaran walaupun kebenaran itu pahit. Terimalah hakikat kebenaran walaupun ianya pahit dan tidak menyebelahi tuan/pun!

NOK said...

Anom 1245..komen hg x ada fakta yg membolehkan rakyat secara total menyokong PAS hang pi belajar lagi ngan PORK NIK apa itu islam dan keperluannya,atau hang belajar dgn Anuar Ibrahim ,tapi jgn sorang2 nanti hang kena toron pulak....x ada apa yg hendak di banggakan dgn perjuangan PAS yg jumud dan penakut tu...kau fikir perjuangan Pas tu islam???islam tu pas??? atau hanya org pas masuk sorga?hang pi jumpa edola hang DSAI nanti dia bagi hang sorga dunia...........

sgray said...

Haramjadah 12.45 Apa sakit lu.Kalau lu tak setuju kata saja tak mahu dan teruskan dengan dakyah songsang dan kebabian DPIGS TU.

Siapa kata hukum Islam, Allah Tak tetapkan hukumnya untuk orang2 Muslim.Lu ada baca AQ kah?? ATAU lu dok baca risalah2 NIcky dan Nuar.

Buka AQ cari dulu jangan suka2 lu mengata ALLAH [allah perfect bro]

Soory GAPs nie jenis Melayu yang tak boleh di ajak berfikir dan berbincang...ngikutkan nafsu serakah dia je.

sgray said...

sikit smabung buat pencerahan.

Rasulullah pun dizaman nya bila mahu menjatuhkan hukuman dia tanya dulu pesalah tu ikut fahaman apa..kalau mengikut kitab Allah dan sabit baru dijatuhkan 'HUDUDNYA'..

wallahuwa'lam

Anonymous said...

Selepas PRU12 dan hingga PRN Sarawak yang terakhir, DAP terbuki terus berkembang hingga mampu menyeberangi Laut Cina Selatan. Dalam masa yang sama MIC dan SUPP amat jelas terus terpersuk dan kehilangan sokongan orang Cina.

Tanpa kekuatan sokongan apakah MIC ini mampu menjadi rakan kongsi BN yang berkesan? Apakah maknanya jika mereka hanya menang dikawasan bukan mejoriti Cina? Macam KSK yang tewas di Penang, dengan semangat kerjasama dan kongsi kuasa amalan UMNO maka dia dapat kerusi menteri. Soalnya apakah ini berbaloi?

Nyatalah bahawa hanya Melayu atau UMNO yang berya-ya inginkan kerjasama dan kongsi kuasa. Hal ini jelas menerusi slogan 1Malaysia yang sebenarnya mengakibatkan Melayu geram dan marah. Sekali lagi, apakah ini berbaloi? Adakah Cina kisah dengan itu semua (perpaduan)? Haram...

Cukup dan cukuplah. Burung terbang jangan dipipiskan ladi. Eloklah MCA dan Gerakan istiharkan keluar BN hari ini bukan selepas PRU13.

NOK said...

Non 1232...aku memang sokong pendapat kau...hukum islam x ada kesegaraman langsung.....puak ahli sunnah ckap mcm ini...ahli punah walpukah cakap mcm ini yg konfius org islam..contoh..tarian poco poco ada kata haram x boleh...ada kata ok...yg cakap tu semua org bijak pandai agama ..x ada satu standard....menteri agama ada patutnya dia lah keluar kan kenyataan...lama2 jadi isu politik da jadi kontrabesi....kata islam cara hidup...kejadah apa....

Anonymous said...

Cuba renungkan senario ini :

Kenapa dulu semua kaum bersatu dalam barisan nasional..

Tapi.., selepas satu mamat mangkuk hayun ni dipecat dari kerajaan sebab kesundalan dia, maka senario politik malaysia telah berubah

kenapa berubah?

sebab Si mamat ni lah sebenarnye perosak kepada perpaduan dan perosak kepada keharmonian negara.

Segala macam fitnah ditaburkan untuk membuat org cina dan india marah kepada kerajaan..byk contoh yg boleh saya berikan...

Lepas tu,sebab mamat inilah jugak, PAS hari ni terlalu liberal hinggakan negara islam dan hukum islam entah kemana...PAS dah jadi pondan...lebih teruk lagi jadi kuda tunggangan dan balaci kepada DAP dan PKR...

Siapa yg menolak perpaduan antara UMNo dan PAS? kalau bukan si Nik Aziz yg dah terkena kencing si mamat tu, yg memang tak inginkan melayu bersatu dan kuat??

Siapa agen yahudi yg bertungkus lumus untuk memastikan orang islam dan melayu di Malaysia tidak bersatu??? kalau bukan si mamat tu.

Dan byk lagi....

Kepada semua org islam dan malayu, berdoalah kepada allah agar perpaduan antara UMNO dan PAS terlaksana...percayalah!! kekuatan org islam dan melayu dimalaysia mampu menggoncang dunia!!!! Yahudi dah dapat lihat perkara tu...sbb tu dia hantar agen untuk pastikan org melayu dan islam di malaysia tidak bersatu...

Anonymous said...

Pada 1300hrs, 13Mei2013, selepas PRU13.... apa akan terjadi?

NOK said...

masa saya budak2 lagi saya dah dengar DAP ni komunis....tiba2 Pas join sekaki....saya betul2 tak faham...kalau dengarkan cakap setiap kempen PAS di mulakan ayat2 quran bukan main lagi meleleh ayak liyok org tua2...rakyat yg baru belajar alif2 mcm batang kelapa tu...wah terus cakap...ini lah parti isle sebenarnya...dan terus kutuk UMNO tak islam lah ,kafir lah x memperjuangkan agama lah....aku nak tanya pas yg dok gunakan hadis dan ayat quran ...apakah lancaunya yg Pas buat untuk islam dan melayu...selain dari menfitnah, munafik, pembohong,songlap, pengecut...tempat sembahyang pun UMNO buat...apa lagi...Pas jgn ingat semua rakyat buta dan bodoh...dgn pemimpin PAS yg ada insyaallah hangpa jgn harap nak menang PRU13...nanti....jika x berubah...

sgray said...

Kalau menurut utk anon diatas..waktu2 begitu yang baiknya berehat,makan tengahari dan sholat zohor...kalau ada ruang afternoon nap sekejap.

wallahuwa.lam

Anonymous said...

1300hrs 13mei lepas pru ke 13 jadi macam palastine.

penarik rantai said...

pas nak hudud kalo join dgn umno...
umno buat jela kt malaysia ni hukum Allah 2... ape yg susah sgt, 2 kn dh tuntutan agama... xnk hudud, smpi bile2 pun pas xkn join umno...

zari said...

Pas hanya berjuang utk dptkan "undi" sahaja. Tiada bukti Pas berjuang untuk kembangkan syiar islam di Malaysia.

karimpin said...

bakpo dok buat pun ko klate nih hukum hudud.ambo duk tggu gak bilo nk mulo...nipu besar pas nih...hidup melayu, 1 bumi..

Anonymous said...

Fikirkan lah wahai bangsaku bersatulah kuatkan perpaduan di antara kita.Jangan hanya kerana kuasa kita bertelagah sesama sendiri kelak kita yang rugi.Ingat lah musuh islam tak pernah alpa walau pun sesaat.Bersatulah sebelum terlambat.Jangan suatu hari nanti kita di sumpah seranah oleh anak cucu kita sendiri.

Anonymous said...

penarik rantai..

kenapa PAS boleh join DAP & PKR tanpa hudud.. cer citer.

NFH said...

Melayu wajib undi UMNO di PRU13. Biar kita fight camana pun setiap hari, tapi bila harinya tiba, kita sebulat suara pangkah UMNO! Noktah.

Lepas tu esoknya kita leh fight balik..Haha.

Kena kerjasama. Ini serious!

Anonymous said...

http://www.malaysiakini.com/news/162281

Anonymous said...

Dr M: Pengundi Cina bukan selalu anti-BN
Regina Lee | Apr 23, 11 4:05pm
Mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menolak dakwaan bahawa masyarakat Cina sentiasa menentang kerajaan dan tidak pernah menyokong BN.

"Sebelum ini, komuniti Cina memberi sokongan teguh kepada BN seperti ketika pilihan raya umum 1999 yang membantu parti memerintah memperoleh majoriti dua pertiga.

“Jadi tidak benar jika kita kata Cina tidak pernah sokong BN. Tetapi ada keperluan mereka yang perlu kita selesaikan," katanya ketika menghadiri Pesta Buku Antarabangsa, di Kuala Lumpur hari ini.

Ditanya apa yang perlu dilakukan oleh BN bagi mendapatkan sokongan semula undi Cina yang sekarang ini dilihat telah mengalir kepada pembangkang, Dr Mahathir berkata banyak perlu dilakukan.

Katanya, kerajaan perlu menimbang keperluan masyarakat Cina di negara ini termasuk menyediakan peluang perniagaan yang lebih banyak bagi meraih sokongan mereka.

Ini kerana kata Dr Mahathir, sebagai komuniti yang berorientasikan perniagaan, kaum Cina memerlukan peluang yang banyak dan berterusan bagi mengembangkan perniagaan mereka.

"Dan awak sedar semasa pemerintahan perdana menteri kelima, tidak ada projek langsung ataupun peluang bagi orang Cina membuat perniagaan. Jadi mereka ke luar negara dan cukup tidak berpuas hati,” katanya dengan nada sinis.

"Saya berpendapat orang Cina di negara ini tahu bagaimana mereka telah menjadi maju dan kaya. Negara ini ada banyak peluang bagi orang Cina dan saya yakin mereka pun tahu,” kata Dr Mahathir sambil menjadikan jutawan Genting, mendiang Tan Sri Lim Goh Tong sebagai contoh.

[Baca berita penuh]

Dr M: Wujudkan perpustakaan di rumah

Sementara itu, Bernama melaporkan Dr Mahathir menyarankan golongan berkemampuan di negara ini mewujudkan perpustakaan di kediaman mereka dan mengisinya dengan buku atau karya yang berharga.

Beliau berkata ini adalah amalan di negara barat seperti Amerika Syarikat, yang mana orang kaya di sana mewujudkan perpustakaan yang dipenuhi dengan pelbagai jenis buku lama, yang kemudiannya didermakan kepada perpustakaan selepas meninggal dunia.

"Sepatutnya orang-orang yang kaya di Malaysia ini membina perpustakaan mengandungi buku yang berharga, dan apabila mereka meninggal dermakan buku kepada perpustakaan untuk orang ramai," katanya kepada pemberita hari ini.

Dr Mahathir turut meluangkan masa menandatangani karya beliau ''A Doctor in the House'' yang dibeli pengunjung di pesta yang bermula hari ini itu.

- Bernama

Anonymous said...

Anon 12:45 tu taksub dgn nik ajis je, bkn dia duk cite islam sgt pun..

sekor lg budak PAS yg bodoh!!

penarik rantai said...

pakatan akan buat hudud jika memenangi kerajaan... ni dasar pas...
pkr & dap memahami ape itu hudud...
umno je yg xfham...

Anonymous said...

penarik rantai..

bkan ke KS & LKS x stuju.. langkah mayah sya dulu.. ada ingat?

Anonymous said...

BERITA GEMPAR! Anwar akan undi UMNO di PRU13.

penarik rantai said...

aku ingat, lpas 2 ko ingat x yg dorg dh bersetuju setelah nik aziz ajak berunding dn soh dorg dtg kelantan, ko ingt x?

Anonymous said...

Pandangan peribadi aku;
-Keputusan MCA, Gerakan dialu2kan.
-UMNO dan PAS tak perlu bergabung, PAS perlu dibubar atau diharamkan.
-UMNO tiba masanya berdikari tanpa mengharapkan tongkat MCA, Gerakan, Ulama dsbgainya.

Anonymous said...

Saya benci politik tuduh menuduh, fitnah memfitnah, carut mencarut terutamanya sesama islam dan semelayu. ketahuilah sesungguhnya kaum melayu dan bumiputra di borneo sememangnya mempunyai kekuatan politik yg tak akan ditumbangkan oleh anasir2 jahat kekiranya mereka bersatu. kita mempunyai banyak persamaan dan titik pertemuaan sekiranya ikhlas ingin bersatu. saya ingin bagi formula utk Umno dan pas ni utk bersatu :-
1) UMNO dan PAs boleh kekalkan parti masing2.hanya jadi komponen dlm BN.
2) tak akan bertanding sesama sendiri di PRU.
3) Kelantan, Kedah, Terengganu dan may be Perak serah sj pada pAS untuk ditadbir. UMNO just jadi exco pun cukup. begitu juga di bawah UMNO yg tadbir negeri lain.
4)adakan sistem penggiliran perdana mentari antara UMNO dan PAS. pegang 2 penggal sudah.

jgn tutup pintu rundingan. bincang dulu. kenal pasti dan membuat persetujuan perkara2 yg ada persamaan. perkara2 yg ada perbezaan, selesaikan secara ilmiah dan dgn roh islam semoga Allah SWt sentiasa menunjukkan kita kejln yg benar.

Anonymous said...

penarik rantai,adakah awak begitu yakin yg dapigs dan parti kena renyok(pkr) akan menyokong dasar ISlam dan hukum hudud.adakah mereka dgn senang hati meninggalkan(mansoh)perlembagaan parti mereka yang tidak akan menyokong Malaysia tercinta ini sebagai sebuah negara Islam.bak kata karpal posing langkah mayat saya dulu kalau mahu Malaysia ini sebagai negara Islam.Peranan Anu....ar adalah memecah belahkan umat Melayu.Dia dan balacinya sengaja melagakan melayu Islam Umno dan Pas supaya kita sentiasa bermusoh dan tidak focus kepada niat sebenar yahudi dan dapigs yg bercita2 memerintah negara Malaysia yg tercinta ini. saya bukanlah dari mana parti samada dari kerajaan mahupun pembangkang.saya pemgundi atas pagar tapi saya meyokong kerajaan yg banyak berjasa kepada rakyat.Hanya orang yg mahu menjadi PM dgn cara yg salah saja suka melihat rakyat negara ini kucar kacir.Demi Allah aku tidak akan halalkan kaum kerabat aku megundi si barua anu..ar.

Abu Garcia said...

Wow banyaknya komen ... biaq aku komen pulak.

Pertama sekali, kalau ada ramai orang bermentaliti spt penarik rantai (peragut?) atau Anon 12.45 (tiga suku?), alamatnya, orang melayu/islam akan merempat di bumi malaysia ni.

Bagi aku, hal berkaitan perpaduan ummah ini, tidak perlu letak apa-apa syarat. Asalkan masing-masing bersedia terima seadanya sebarang perbezaan tanpa syarat. Bila dah bersatu, barulah kita berunding untuk mencari persamaan dan kesesuaian. Macam hal pernikahan jugak. Takkanlah nak tunggu 100% serasi baru nak nikah. Bila dah nikah tu pandai-pandai adjustlah.

Kedua, tiada negara di dunia yang laksanakan hukum hudud 100%. Di tanah haram Makkah dan Madinah, hukum hudud dan qisas memang dilaksanakan, cuma cara perlaksanaan agak tidak adil. Khabarnya bagi kes hukum pancung, belum ada lagi warga Arab yang kena. Bangsa Arab selalunya terlepas dari hukum pancung.

Yang penting kita perlu bersatu dan berlandaskan Al-Quran dan Sunnah. Islam bukannya terlalu rigid sepertimana tafsiran puak khawarij malaysia. Kita ada barisan ulama yang hebat yang boleh membantu. Kalau tak cukup, kita mint pandangan ulama antarabangsa.

Apakah Malaysia dibawah pemerintahan BN tidak Islamik? Negara mana di dunia yang menjadikan perkara rukun menunaikan haji satu agenda negara? Malaysialah negara pertama yang ada GLC urus haji secara lengkap. Kita ada menteri yang pantau urusan haji dari kursus sampailah ke tanah suci. Mana negara yang bagi subsidi kepada jemaah haji selain malaysia?
Tolonglah pikiaq guna otak yang ALLAH Taala kurniakan!

NOK said...

Saya tidak fikir Pas bersetuju untuk bergabung dgn Umno....kecuali DSAI di singkirkan.. di tambah pemimpin Pas amat takut kepada DAP...kerana mereka sudah tiada roh melayu lagi dan masih mengharapkan tuhan tolong mereka....hanya yg boleh mereka buat berdoa siang dan mlm ...kalau tuhan tak tolong, depa kata tuhan konspirai.....kalau boleh di raba, telur depa pun dah tak ada kerana kecut perut takutkan DAP...

TokAyah said...

Ini semua bermula kerja haramjadah anuwar yang telah memecah belahkan keharmonian perpaduan di Malaysia

TokAyah said...

Insyakallah kita akan bersatu semula sebelum ramadhan menjelma.

Anonymous said...

PAS sokong Malasian Malaysia dan Ketuanan Anwar mana boleh berpadu dgn Bn

aku je said...

kalau PAS sungguh-sungguh mahu menggantikan UMNO,

kalau PAS sungguh-sungguh mahu menegakkan syiar Islam,

kalau PAS sungguh-sungguh mahu menjadi parti dominan mewakili orang Islam,

apakah PAS mampu menjinakkan nafsu serakah DAP? contoh jelas di Selangor, apa tindakan PAS apabila Ronnie Liu menyanggah arahan yg jelas supaya komoditi arak tersebut dirampas? Pulangkan...

apakah PAS mampu memelihara rumah Allah dari dicemari oleh kafir harbi ini demi meracuni pemikiran jemaah surau/masjid? bukan sahaja tidak dipelihara malah merekalah yg dulu mencemarinya dgn segala sumpah seranah dan carut marut sesudah di 'ya' kan oleh N.ajis.

apakah PAS mampu untuk mempertahankan institusi kesultanan Melayu? atau apakah PAS mahu bersama-sama menghancurkannya?

apakah PAS mampu utk menutup mulut kafir harbi yg mahu laungan azan diperlahankan?

apakah PAS mampu utk menegakkan syiar Islam bukan saja di tanah ini, tetapi memainkan peranan langsung di seluruh dunia? dihormati, disegani, dijadikan contoh tauladan dari segala segi, kewangan, sistem pemerintahan, pembangunan dan sebagainya?

apakah PAS mampu mengekalkan nama Malaysia sbg nama sebuah negara Islam yg suaranya dibenci Yahudi dan Israel? tetapi dikagumi oleh umat Islam di Afrika, Timur Tengah, dan Eropah?

tak payah tgk jauh-jauh..apakah sumbangan PAS hari ini kepada pembangunan dan pembelaan syiar Islam di Malaysia khususnya dan di dunia Islam amnya?

Kalau benar PAS mewakili sebuah parti yang bertunjangkan Islam, apakah sumbangannya yang boleh kita lihat hari ini di mata dunia? Kenapa perlu terkongkong kepada tanah ini sahaja, malah tidak meninggalkan apa2 kesan langusung terhadap syiar Islam yang sebenar itu sendiri.

Hasil yg PAS bagi kepada ummah pada hari ini adalah kafir-mengkafir, kecut perut bila disergah oleh kafir harbi, menyalak2 tetapi menikus apabila sudah berkuasa (arak di selangor).

tobeng said...

Orang yg kata kalau PR menang akan laksana hudud,lebih tolol dr pak pandir.Hj hadi kata mat jenin.

Bila masa dap sebuah parti komunis boleh menurut kehendak Islam?Sedangkan tulisan jawi di papan tanda jalan lagi kan mahu dibuang,inikan pula undang2 Islam.

Sedangkan campurtangan pas/hassan ali dalam isu arak di Selangor disergah begitu saja oleh ronnie liu dan kafir2 lain tanpa pas berani angkat muka sedikit pun,inikan pula nak laksanakan hudud?

Bukankah pucuk pimpinan pas telah menandatangani mou bersama pimpinan PR yg lain untuk tidak membangkitkan isu hudud ini lagi beberapa tahun lepas(cuba cek blog zul nordin).Sebab itu isu hudud langsung tidak berani disebut2 lagi oleh penceramah pas dalam mana2 ceramah pun.Maksudnya hudud bukan lagi isu bagi pas.Yang penting jatuhkan umno dan PR ambil alih kuasa.

Cubalah buat pengiraan mudah,jangan cakap macam orang tak cukup akal.Pakatan membahagi2kan kerusi samarata diantara 3 parti utamanya.Maknanya kerusi pas tidak akan lebih banyak dr dap dan pkr.Malah dalam parlimen hari ini diantara parti pembangkang kerusi daplah yg paling banyak dan pas paling sedikit kerusi.

Dengan sokngan cina yg tak berbelah bagi, kerusi dap dijangka meningkat lagi manakala kerusi pas akan terus merudum atas kekecewaan pengundi Melayu pada pas pada PRU 13 nanti.Jadi bagaimana sebuah parti majoriti akan menurut kemahuan parti minoriti?Pkr pula parti sekular yg kerusinya terbahagi dua antara yg Islam dan bukan Islam.Jadi hudud juga bukan isu untuk pkr.Cuba gunakan akal sikit boleh?

rumi said...

Gap,

Aku nampak kesatuan dan perpaduan bukan Islam terutamanya cina dan india.Cina sudah bersatu dalam 1 parti iaitu dap.PRU13 nanti percayalah sekurang2nya 90% cina kan mengundi dap.Dap akan menambah kerusi parlimennya.

India dalam proses penyatuan.Penerimaan semula kumpulan GAS dalam MIC menunjukkan keretakan MIC telah bertaup kembali.KIta tahu sikap india.Orang india akan melompat ke pihak yg dirasakannya lebih kuat dan ada harapan cerah untuk menang.Itu semua orang tahu atau pimpinan umno pura2 tak tahu?

MCA dan Gerakan sedang menunggu signal dr abang besarnya dap untuk melompat kalau perlu.MCA pernah buat pada 1969 dulu kenapa tidak dia lakukan lagi sekarang?Gerakan pula memang asalnya parti pembangkang yg sama ekstrimnya dengan dap.Ingat pada 1969 siapa yg berarak bersama2 dap dan parti buruh di Kg Baru?Jadi tak ada sebab umno dan Melayu boleh percaya dengan gerakan.

Kita orang2 Melayu jangan terlalu dibahlolkan dengan semangat kepartian sempit!Tidak ada maknanya 'kau parti apa,aku parti apa'.Yang pentingnya kita orang2 Melayu beragama Islam,satu agama satu syahadah!

Kesatuan umno dan pas tidak semestinya perlu pembubaran salah satu parti.Yang penting kedua2 parti kena buang ego dan kepentingan politik peribadi masing2.Kamu pemimpin2 pas dan umno!Jangan disebabkan perebutan kuasa diantara kamu,kami rakyat marhaen Melayu terpaksa menjadi korban dek kerakusan dan ketamakan kamu!

Sekiranya TG Nik Aziz dan TG Hj Hadi membuat pengumuman untuk menarik diri dr Pakatan Rakyat dan berikrar untuk mengukuhkan perpaduan ummah bersama umno,nescaya dikala itu berdentumlah guruh di langit menyambut perpaduan umat Melayu lagi Islam,maka punah ranahlah segala perancangan kafirun dan munafikun untuk memecahbelahkan anak cucu bani jawi!InsyaAllah.

penarik rantai said...

rata2 komen umno ni tolak hudud... hang nk kata yg hudud ni xadil? hang xcaya al-quran ka??

cite pasal tulisan jawila, arakla...
benda2 mcm ni terjadi sebab umnola yg berkuasa dlu, buat perlembagaan tah ape2 tah... la ni, nk salahkan org pas ape citer???

rumi said...

Oh ya gap ada sikit lagi yg tertinggal.Penggabungan dap dengan snap adalah untuk mencari pengaruh bumiputra bukan Islam.Sekiranya bumi non muslim menyebelahi cina dap,BN ada masalah besar.

Kita harap bumiputra Sarawak bukan Islam jangan terpengaruh dengan dakyah cina ini.Sanggupkah anda diperintah cina komunis yg tamak haloba?Bukankah kita(Melayu dan peribumi)sama2 menentang dan menghapuskan pengganas cina komunis di hutan2 Sarawak juga semenanjung dulu.Jangan khianati perjuangan pahlawan2 kita yg berkorban untuk kita dan anak2 cucu kita.Saya yakin orang bumiputera Sarawak tidaklah senaif dan sebodoh spt sangkaan dap.

Walau apapun,kunci penyatuan Melayu ada di tangan umno/pas.Dengan penggabungan semua kerusi Melayu ini saja sudah cukup untuk kita memperolehi majoriti mudah di parlimen!Dengan sokongan saudara2 bumi kita di Malaysia timur pula,2/3 majoriti adalah milik kita!

Sekiranya cina tamak dan mahu menguasai Malaysia untuk dirinya sendiri adalah lebih baik kaum bumi memerintah sendirian tanahair kita tanpa perlu berkongsi kuasa dengan kaum pendatang!

Anonymous said...

penarik rantai..
kronik x boleh ubat.. ni jenis kalau pemimpin u turn dia truss masuk gaung.

tobeng said...

Penarik rantai,

Takde sape pun tolak hudud.Kau ni masih tak faham isu sebenar.Patutlah senang2 kau kena tipu.

Isunya disini hudud tak boleh dilaksanakan dengan pas dalam pakatan.Kau tak baca ke tak faham komen2 orang di atas?

Jangan jadi pak kadok dan mat jenin bai.

bekas penyokong PAS said...

penarik rantai anjing DAP,

kalau lah PAS sekarang masih lagi berani melaungkan hudud sebagaimana sebelum ia di shut up kan oleh DAP..

kalau lah PAS yg ada pada hari ni, masih lagi kekal dgn slogan negara Islamnya..

kalau lah PAS yg ada sekarang tidak menjadi anjing DAP,

disuruh baring atas jalan, baring,

disuruh pulangkan (arak),
pulangkan..

disuruh dgr tazkirah dari kafir betina DAP, dengar..

disuruh kesian kat Eli Wong kerana tertangkap berzina, kesian Eli..

disuruh mengibarkan maruah DAP, kibarkan..bawa anak bini sekali..

macam mana PAS boleh bersekongkol dgn kafir harbi yg melaungkan "langkah mayat sy dulu sebelum negara Islam ditubuhkan"?

macam mana PAS boleh bersekongkol dgn cina yg mahu laungan azan diperlahankan? Bukankah ini satu bentuk penghinaan terhadap Islam?PAS tidak pernah menuntut maaf pun daripada Theresa Kok sebagaimana peguam MCA minta maaf pada seluruh umat Islam atas kejahilannya.

Atas sbb inilah aku tentang PAS habis-habisan. Hilang sudah Islamnya, hilang sudah jihadnya.

Anonymous said...

Perpaduan Cina amat jelas sekali sekarang. Cuma Melayu sahaja masih bertelagah sesama sendiri dan ia amat merugikan Bangsa Melayu itu sendiri. Melayu masih velum sedar lagi. Kita memerlukan pemimpin berkarisma seperti Tun Dr Mahathir. Yang jelas sekarang Melayu ialah Bangsa yang tersangat rug di Tanah Air nya sendiri. Wahai Bangsa ku Bangkit lah, Bersatu lah kerana kit tidak mempunyai masa lagi.

Reza aljunaid Post said...

umno dengan pas boleh berkerjasama...bersatu tu memang dah jadi suruhan Allah SWT ...kalau dua parti ni tak mau bersatu...bererti telah melanggar suruhan Allah SWT...jadi soal bersatu tak bolehlah dijadikan isu...ia dah jadi suruhan Allah SWT...jadi dua parti wajib bersatu pada bila-bila masa...soalnya kini...berkerjasama...dalam aspek apa..itu boleh bincang dalam parti masing-masing..kemudian selaraskan pada peringkat khas...contohnya Majlis Tindakan Bersama UMNO PAS .. jadikan majlis ini seperti Majlis Syura Bersama ...nampaknya kena tubuh Majlis Syura dululah...berilah nama sesuai..pengerusinya dilantik oleh YDP Agung ...atau digilirkan dari kedua parti...

Anonymous said...

Perpaduan Cina amat jelas sekali sekarang. Cuma Melayu sahaja masih bertelagah sesama sendiri dan ia amat merugikan Bangsa Melayu itu sendiri. Melayu masih velum sedar lagi. Kita memerlukan pemimpin berkarisma seperti Tun Dr Mahathir. Yang jelas sekarang Melayu ialah Bangsa yang tersangat rug di Tanah Air nya sendiri. Wahai Bangsa ku Bangkit lah, Bersatu lah kerana kit tidak mempunyai masa lagi.

Anonymous said...

Ni penarik rantai,banyak punya anggaulah.org kata isunya hudud takan boleh dilaksanakan kerana PAS saudara ku telah di kunci oleh kapir harbi.Sebagai contoh banyak kali di sebut oleh saudara kita kat atas tu,di Selangor,Penang isu sensitif kita org Islam sewenang2nya di perlekeh oleh si Kapir harbi,nak harapkan pkr jauh sekali..Kedah dan Kelantan Pas yg jadi kerajaan kenapa tak laksanakan hudud.Oleh kerana sergahan kapir harbi saja dah kecut.Isu judi,arak dan banyak lagi.Ni asyik nak salahkan Umno saja.Cuba buka minda dan akal bersihkan jiwa,terimalah saranan dari kita sama Melayu,1 islam dan sama syahadah yg di lafaskan.Mudah2an penyatuan seluruh umat Melayu dan Islam dalam satu kesatuan umamah menjadi satu kenyataan.Allah akan mempersoalkan sesiapa yg menggagalkan usaha ini dan dipertanggungjawabkan di akhirat nanti.Mudah2ah Allah membuka pintu hati pemimpin Islam kami,ya Allah.

Anonymous said...

Penarik rantai tu babi sial memang layak bersama Dap babi tu. PAS memang parti ajaran sesat.

Anonymous said...

Yang perlu ialah perpaduan orang2 ISLAM/MELAYU di MALAYSIA bukan perpaduan dua parti POLITIK (UMNO & PAS), perbezaan fahaman politik akan tetap ada, perbezaan ini kalau diuruskan dengan bijak boleh menjadi sesuatu yg menguntungkan/membina. Kalau kita ikhlas tak salah pilih untuk sokong UMNO atau PAS, dua2 pihak ada kebaikan (pilih mana yg baik dan yg buruk sama2 jauhkan)....ISLAM & fahaman politik adalah dua perkara yg berbeza, ASAS penyatuan kita semua adalah ISLAM itu sendiri bukan fahaman POLITIK yeah.....Definasi PERPADUAN PAS = PAKATAN RAKYAT, perlu ke UMNO memupuk PERPADUAN dgn PARTI mcm ni???

Anonymous said...

pendapat Anon 1.32 paling tepat...tahniah

Anonymous said...

JENUH UDAH AKU NGABO PADA KOME....
ingat ni !!!!!!!
minoriti sentiasa bersatu..
majoriti akan berlaku bila terdesak..

humbankan kan aje anwar tu ke laut..
selesa masalah kome

NOK said...

Penarik beca hang pi raba kat pemimpin Pas teluk depa ada lagi tak? konfom tak ada dah.....kecut perut takut kat DAP....hang pa memang barua betui....satu parti isle cakap bukan main hadiz ayat quran.....penakut...baru kena gempak dgn Azmin dah tukar tajuk....memang dayus.....hang tanya apa hukum org dayus....pada Pork Nik....???tak boleh juga ya....nanti dia keluar fatwa pulak.....mampos hangpa la....janji hangpa kalah PRU13 nanti...selamat malaysia.....

penarik rantai said...

asal kedah kelantan xlaksana hudud yg ko pi ckp... bodoh piang la ko....
ko citer pasal perlembagaan dentam dentum, tp ni xkn xthu? ape yg ko citer sume dlam komen2 bagang ko ni sume bodo ko thu x? masalah yg ada sekarang dtg dr umno... bkn pembangkang pun... baling batu sorok tangan la hang ni sume...

Anonymous said...

BAGUS BAGUS DAPAT BUKA MINDA MELAYU YANG SELALU LAYU SEBAB ITU MELAKA TUMBANG KERANA ADANYA MELAYU YANG DENGKI HEHEHEHEH KAT MELAYA LAH APA LAGI MAUK.

Dot said...

anon 12:45 PM,

ait? tok guru pun nak bersyarat2 plak bila nak jalankan hudud? dah berkuasa 20tahun di negeri serambi mekah tu, mengapa tok guru nak syaratkan ke umno plak? buatla hudud di kelantan dulu...

tapi apasal hudud kelantan tak sama dgn hudud terengganu & kedua2nya tak sama jugak dgn HUDUD ALLAH SWT?... bebelitnya!!!!

tok guru kena bagi jawapan yg sebenar2nya mengapa dia tak laksanakan hudud & jgn letakkan alasan/syarat ke atas kerajaan persekutuan (tok guru hj hadi kata kapir sbb bekerjasama dgn mca&mic)!!!

kerajaan tak bagi alasan kerana berbilang kaum & agama tetapi jika nak jalankan hudud kenalah pastikan semua orang Islam & bukan Islam memahami hudud sepenuhnya secara amali mahupun praktikal supaya bila dijalankan hukuman nanti TIDAK ADA YG PERTIKAIKAN mengapa si anu sia nu di hukum?

YANG PALING PENTING SEMUA RAKYAT PERLU HIDUP DLM KEADAAN AMAN SEJAHTERA, CUKUP KEPERLUAN SERBA SERBI ADA/LENGKAP SUPAYA HUKUM HUDUD BILA DIJALANKAN NANTI TIDAK MENGANIAYA MEREKA YG DITINGGALKAN PESALAH...

persoalannya, adakah semua orang Islam dalam negara ni benar2 faham apa itu hudud & bagaimana hukum hudud Allah itu di laksanakan? semua boleh terima ka?

ini hudud di pakistan:
The Hudood Ordinance (Urdu: حدود مسودہ) (also spelled Hudud) was a law in Pakistan that was enacted in 1979 as part of then-military ruler Muhammad Zia-ul-Haq's Islamization and replaced or revised in 2006 by the Women's Protection Bill.

The Hudood Law was intended to implement Islamic Shari'a law, by enforcing punishments mentioned in the Quran and sunnah for Zina (extramarital sex),[1] Qazf (false accusation of zina), Offence Against Property (theft), and Prohibition (the drinking of alcohol).

The ordinance has been criticized as leading to "hundreds of incidents where a woman subjected to rape, or even gang rape, was eventually accused of Zina" and incarcerated,[2] and defended as punishment ordained by God and victim of "extremely unjust propaganda".

Ironically, Islamic law used in other countries states that rapists must be punished for "armed robbery" (hiraba), not adultery (zina), as carried out in Pakistan.

jika perempuan tidak dapat menagadakan saksi mengatakan dia dirogol, maka perempuan itu dijatuhi hukuman rejam kerana dianggap berzina!!! adaka hudud lagu tu????

Anonymous said...

sampai kiamat pun umno/pas takan bersatu selagi org2 mcm PENARIK RANTAI ada dlm pas.

benda ni kena give & take. dua2 kena duduk berbincang panjang lebar. cari keputusan yang tak merugikan mana2 pihak. lebih kurang mintak halal. hal2 yg lepas lupakan. bukan org lain sesama islam jugak.

tapi sampai skang bukan kata nak duduk berbincang, buka mulut sebut nak bersatu pun dah kena hentam kiri kanan depan belakang atas bawah sampai terduduk.

aku nampak umno yang beriya2 sgt nak bersatu dgn pas (tahniah buat umno) sedangkan pas masih ego dgn kerjasama dgn dap. walaupun depa tau yg kerjasama depa takan bawak apa2 faedah kepada org melayu & juga islam. penyokong2 pas sendiri pun tahu yg kerjasa parti depa takan bg faedah pada depa tapi depa tetap sokong bagai nak gila sebab ramai org2 mcm PENARIK RANTAI dalam parti pas.

sama2 kita berdoa supaya org2 mcm PENARIK RANTAI diberikan hidayah.

Anonymous said...

Negara ini MALAYuSIA bukan CINaSIA klu cina ni nak jadi terlebih recist silakan....
Bila gendang di palu...gerak tarian akan bermula...
Islamku..Melayuku..Negaraku..

matkilau said...

Semua org islam bersatu guna lambang baru dgn org yang bukan islam dlm party islam sebagai representative untuk bangsa mereka sendiri.kalau ketua party orang islam maka org yg bukan islam tak usah takut kerana islam terlah mengajar adalah dosa menidas org bukan islam kerana agama nya menlainkan org islam itu menidas org islam. dia akan dituntun diakhirat nanti. kalau org yg bukan islam sengaja buat hal lain cerita arrr.

Reza aljunaid Post said...

dan kalu pas tak leh juga nak bersatu dan bersama kerja dengan umno..jawabnya dalam pru13 nanti...semua melayu wajible undi umno/bn seluruh malaysia...mane kawasan umno banyak...pangkah je umno..habis cerite...gerenti melayu akan jadi kuat...ini saje jalan melayu nak selamat...tapi pemimpin umno kena kerja lebih kreatif lah..efisenlah...

penarik rantai said...

doakn aku tok dpt hidayah agar aku bertambah kuat pada agama aku... doakan aku mati dlm iman yg ckup utuh... jgn doakan aku dpt hidayah supaya jd penyokong umno... xpyh xpun xpe... ckit pun xterlintas aku dgn umno ni... mintk jauh adala...

Anonymous said...

PARTI KAPIAQ HARBI (PAS) BARUA PADA DAP MASIH TERHEGEH-HEGEH MENCARI FATWA DAN AMANAT DAJAL UNTUK MEROSAK PERPADUAN ORANG MELAYU YG SEDIA ADA.ULAMA2 POLITIK DAJAL ALA BARUA KAPIAQ HARBI INI MASIH KEMARUK UNTUK TERUS BERADA DIBAWAH NAUNGAN DAP.SPESIS TALIBARUT (PAS0 INI TIDAK PERLU BERADA DALAM UMNO,KERANA MEREKA ADALAH DIANTARA SPESIS2 TALIBARUT.

Anonymous said...

doakan penarik rantai tok dpt hidayah ... doakan dia jgn dpt hidayah supaya jd penyokong umno... xpyh xpun xpe...BUAT APA KALAU BODOH< PGI JOIN DAPigs je lah...tak ingin aku rang mcm ni dalam UMNO/BN....BODOH SYOK SENDIRI, DOA MAMPUH CEPAT JELAH LAGI BAGUS......DOK HIDUP BUAT DOSA....KAU MENYUSAHKAN ORANG2 ISLAM KAT MALAYSIA NI JE....BODOH

spray langau said...

Pedulikanlah langau2 yg merupakan barua2 tak bermaruah yg tak ramai tu.Dalam ni pun ada sekor aje pun.

Biasalah nak ajak kebaikan mesti ada syaitan yg mengacau.Kalau kerja perpaduan sesama Islam adalah satu mungkar barua kafir bolehlah bagi nas?

Anonymous said...

"agama ku" tu agama apa? orang umno tetap melayu beragama Islam. dah termaktub dlm perlembagaan parti & perlembagaan negara. ka dia berasa dia sorang saja Islam?

kesian dia ni, bersekongkol dgn dap yg mati2 taknak negara islam ala pas & pkr yg ntah apa2 punya liberal hingga sokong pluralisme agama...elokla tu...dgn dia sekali dipluralkan dek ketua umum pkr yg juga disokong oleh pas & dap. mana Islam sgt pun?????

Dot said...

dah hidup dlm Islam pun nak cari lg Islam yg lain. tk blh ke terus beramal beribadat dgn aman? ni tk, asyik nak menuduh org tu tak Islamik, org ni tk Islamik!.

jgn termakan Islam ala pas - brceramah brdegar2 tp puak2 pas lah yg kuat mncarut, mmaki hamun & mnfitnah serta kuat skali mnentang kesatuan org melayu diketuai oleh tok guru mrk! tiap kali presiden & hj nasha suarakan nak brsatu, tiap kali itu jugak tok guru melatah! apa yg tk kena dgn orang tua tu? bknnya nk jd pendamai tp koho kemamai..

takut nanti bila nanti ditanya mengapa kamu menentang perpaduan ummah maka dijawabnya "celako! celako! celako! kepalo bapok dio"

mintak2 biarlah dia sedar semua dakyah yg buruk2 yg dia selalu syak & waham terhadap melayu dlm umno! tengok masa dia jumpa ds najib baru2 ni kita ingatkan dah rasa nak insaf. rupa2nya mcm tu jugak!

apapun, spt mana semua ummat Islam di dunia ni, kita jagalah syahadah, solat, puasa, zakat & tunaikanlah haji JIKA MAMPU. itu sebenarnya perkara besar yg dituntut dlm Islam. tak guna cakap berdegar2 jika solat pun kecundang! puasa selalu ngelat!

jgn plak pergi haji dgn duit sponsor yg mai ntah mana2 tu!! biar kerja ambik upah buat rumah ka, menoreh ka, tanam padi ka tp duit upah tu lebih afdhal dari terima suapan org yg diberi projek...alahai, susah sgt ka nak perbetulkan saf/barisan?

Anonymous said...

Salam kawan2, saudara seIslam, Se Melayuku...

Aku bukan nak kutuk ke ape ker...bagi aku si penarik rantai ni masih x nampak hakikat Islam yang sebenar...

Yang dia nampak hanya hudud yang keluar dari mulut juak2 PAS...walhal dia sendiri pun x tahu hujung pangkal pasal hudud...

Dalam komen ni orang dok cerita benda lain dia dok pertahankan pegangan dia..ego x bertempat..nak menang jer dalam berhujah...

Wahai penarik rantai, klu betul ko Islam ada baiknya ko fikirkan sejenak, sedalam2nya apa yang ko faham sebenarnya tentang hudud...

X da siapa yang menolak hukum hudud dalam negara Melaysia ni melainkan cina kafir harbi DAP dan sekutunya...

penarik rantai ni lebih kepada pentaksub yang bongkak dan hanya mahu pendapat beliau sahaja yang didengar dan hanya mahu menang dalam perdebatan walau bagaimana pun caranya..

Bagi la hujah tentang hukum hudud, cara menjalankannya, agar lebih ramai lagi diantara kita lebih faham, bukan dengan menjerit2, terlolong2 menyalak hudud! hudud! hudud! tapi sepatah haram pun x tahu tentang hukum ALLAH tu...

Klu ilmu agama baru setahun jagung jgn tunjuk lagak dan menunjuk pandai wahai penarik rantai..ada baiknya satu2 perkara yang anda x pasti didiamkan...

Diam bukan bererti kalah, tapi berfikir dan merenung, mengkaji agar x timbul was2, pada diri sendiri dan orang lain.

Saya sendiri pun bukanlah pandai agama, malah cetek..tp klu ada ilmu tapi riak tak guna, jadi takbur..

PAS masalahnya kata pejuangkan hukum hudud tapi sampai hari ini perkara tu x pernah berterusan...tiada kertas kerja untuk yakinkan pemerintah dan orang bukan Islam bahawa perlaksanaan hudud itu sesuai sepanjang zaman..x da semua tu..

Hudud PAS hanya sekadar slogan, retorik untuk menarik undi orang Islam...bukan benar2 hendak dilaksanakan.


Bila PAS bergabung bersama DAP, PKR, perjuangan untuk hudud terus senyap kerana PAS miliki strategi baru untuk meraih undi dan bukan lagi slogan Hukum Hudud..(sebab takut kawan2 kafirnya jadi takut dgn PAS - PAS kata dah jelaskan, perjelas haramjadah apanya).

Kini perjuangan PAS bukan lagi nak menegakkan Islam tetapi lebih kepada membalas dendam ke atas UMNO (rasanya mmg dari dulu lagi pun)..

Dendamnya sebagai mana dendam puak syiah kepada puak sunni...bukan memandang kepada perjuangan Islam yang sebenar..

Jika PAS memperjuangkan Islam, automatiknya salam persahabatan daripada saudara semuslim, UMNO akan bersambut.

Tapi PAS tidak perdulikan semua itu, kerana faktor dendam, gila kuasa dan ego..bukan ikut Islam pun...

Jika PAS perjuangkan Islam dan Hukum Hudud mengapa mengikut telunjuk DAP???

Jelas sekarang penubuhan PAS sebenarnya hanya kerana tidak berpuas hati terhadap UMNO, sehingga kiamat pun mentaliti kamu (juak2 PAS) tidak akan berubah kerana perjuangan kamu berpaksikan dendam, bertopengkan agama.

Apa sahaja UMNO buat semua salah, padahal parti PAS dan ahli2nya pun bukanlah maksum!!!

Dalam PAS pun banyak yang seleweng, rasuah, kroni, gila kuasa, cantas mencantas, lobi melobi...PAS Islam apa mcm ni..

Klu setakat pemimpin PAS itu ada secebis sahaja ilmu agama didada x usah dabik dada depan rakyat bahawa anda sahaja Islam tulen!!! orang lain tidak!!

Siapa anda (PAS) untuk menentukan tahap iman, Islam seseorang??

Klu seseoarang itu mengucap dua kalimah sahadah,solat berpuasa,menunaikan haji, berzakat dan menuruti semua rukun Islam, maka Islamlah dia..tiada beza siapa pun dia..

Soal dosa, antara mereka dan ALLAH, bukan anda (PAS) yang menjatuhkan hukum..siapa anda??

Jika zaman dahulu orang seperti penarik rantai ni la yang menyebabkan runtuhkan Empayar Islam Melayu, jadi si kitol, pembelot, pemecah perpaduan sesama Islam.

Berlagak alim, tapi hakikatnya hati penuh dendam sesama bangsa sendiri..paling hina jadi barua komunis, DAP!!!!..

Hidup 1Islam 1Melayu 1Bumi

Anonymous said...

PAS ni pandai bercakap atas pentas ceramah jea..perlaksanaan ?? Yilllllleekkkkkk......x adaaaaaa!!!!

MEEELAYU & MELUKUT DITEPI GANTANG !! said...

BILA DAP DAPAT PUTRA JAYA...PAS AKAN JADI PARTI MELAYU SINGAPURA..PARTI TAKDA GUNA..'PKR AKAN BUNGKUS BILA ANWAR PULANG KE RAHMATULLAH... PARTI BERASASKAN AIR LIUK ... BANGSA2 tu AKAN LOMPAT DAP...(MUDAH)..YG MELAYU PKR TU (ALA2 Umno) TAKAN NK MASUK PAS...---> DAP AKAN MAJORITY. ! !

Anonymous said...

cerdik tak cerdiknya pas ni, diorang sanggup bg dap perintah dan jd balaci dap daripada bg umno perintah. sesat yang teramat2 sesat.

Anonymous said...

tak perlu lah bersatu dgn puak2 PAS yg munafik nih, buang masa je..biarkan diorg tgh selesa jadi pencacai DAP..biarkan..biarkan...

awazangi said...

ulamak yang aku lihat hari ni wajar ke dipanggil ulamak?

Anonymous said...

Penarik rantai kata selagi UMNO x ubah dasarnya kepada Islam PAS x kan bergabung..

Saya nak tanya..PAS bergabung dengan DAP, PKR tue sebab dua2 parti pembangkang ni ikut dasar Islam ke??

Owh..bila nak gabung dengan UMNO kena ikut dasar Islam, apa selama ini UMNO x ikut dasar Islam ke?

Bodoh bkan kepalang la juak2 PAS ni...sesama muslim bergaduh, cari perbezaan, x nak bergadung, dengan kafir harbi cari persamaan.

Semata2 kerana ikut nafsu amarah, dendam dan ego..kononya hanya PAS sahaja yang lebih Islam daripada seluruh umat Islam didunia ini!!!

Melalui UMNO syiar Islam berkembang pesat dinegara ini, Islam mcm mana yang PAS mahukan??

nadi_80 said...

setuju dengan anon April 24, 2011 12:41 PM....DAP ni nak memecahbelahkan rakyat malaysia je....korang tak pelik ke kenapa DAP ni asyik bertanding dalam kawasan bandar je..???? mesti ada kisah n tujuan di sebalik tu....