Sunday, April 24, 2011

AZMIN ALI VS PAS : BILA PERKATAAN 'KONSPIRASI' TIDAK DISEBUT ?


nampaknya 2 anak kepada ali yang berlainan parti iaitu azmin ali dan mustafa ali sudah berlaga angin.

semuanya gara-gara skandal video seks anwar ibrahim.

dalam kenyataan terbaru mustafa ali bila ditanya pendirian pas mengenai isu video seks anwar, mustafa ali kata biarlah siasatan menyeluruh selesai baru pas bagi pandangan.

jawapan ini membangkitkan kemarahan azmin ali. katanya jawapan mustafa ali telah menyinggung perasaan pkr dan anwar.

soalan rakyat kepada azmin dan pas ?

jawapan yang bagaimana  azmin/anwar/pkr mahu pas keluarkan supaya ianya tidak menyinggung mereka ?

adakah mereka (pkr) mahu pas berkata ' ini konspirasi dan rekayasa fitnah umno dan barisan nasional'.

sayang mustafa ali tidak memberikan justifikasi 'konspirasi' sebagai jawapan sebaliknya mohon siasatan secara telus dan terperinci dilakukan barulah pas mengeluarkan kenyataan.

mustafa ali nampaknya tidak mahu menari tarian pkr.

signal ini bisa membuatkan pkr cuak. apa benarkah ada 2-3 pimpinan pas sudah menonton aksi 22 minit video seks tersebut hingga pas tidak lagi menggunakan 'perkataan konspirasi'  ?

35 comments:

TokAyah said...

PAS malu untuk mengakui kebenaran...... Sama-sama kita tunggu siasatan. Kita lihat siapa yang kena????????? Tak ada lagi PC dari jijah atau anuwar mengenai jam omega? Kenyataan RPK!????????? Tak nak samankah kalau itu satu fitnah. Saifudin tak nak tolong saman bagi pihak Parti Kencing Rakyat?

Anonymous said...

melatah pulak azmin nh..



kah kah kah !

Anonymous said...

Ulamak mereka pun dah tak leh nak spin ilmu Allah bab kesahihan bersaksikan ngan mata teknologi terkini..ake ake..saksi yang didatangkan itu takkan membohong.
Anuar ngan PKR nya masih di takuk lama nak merendah2kan ilmu yang Allah aturkan bagi memudahkan urusan sezaman kita macamlah tak bersyukur lak.

Anonymous said...

Bila PAS nak buat sembahayang hajat lagi ye..

Anonymous said...

palabutuh la penulis ini

Anonymous said...

makan daging anjing dan babi penulis ini. hati nya hitam dan gelap.kerja utk fitnah tak habis2,

Anonymous said...

agaknya bini penulis ini jadi pelacur pun dia tak tau,asyik jaga kain koyak org lain,aku rasa penulis ini makan dari sumber yg haram sbbtu hati nya gelap.

Anonymous said...

anon 7:18, 7:20,7:22
nape plak nak gelabah kalau bukan idola hangpa yang buat benda haram tu. tapi kan aku teringat kata-kata takut kerana salah. hangpa pernah dengar tak? hangpa semua dah tengok ke video tu? PAS elok kuar je pakatan haram. buat kotor nama parti islam je jika terus bersekongkol dengan parti yang berketuakan orang yang gila seks tala plak depan belakang. camana nak perintah negara kalau nak kontrol nafsu sendiri pun tak boleh. pk la de

Anonymous said...

ini buka fitnag ini pejuang kebenaran bukan nak kena kan orang.....mereka pejuaang kebenaran orang PAS kaum yang memperalatkan Islam untuk politik sempit

Anonymous said...

Tuuu diaa . pencacai PR, kalu isu berkenaan BN walau pun tak betul cepat- cepat suruh ambil tindakan, tapi bila kena batang hidung sendiri tak boleh nak terima.... boleh belaaaaah laah

ANTARA DUA MUDHARAT PR DAN BN AKU PILIH BN KERANA LEBIH SELAMAT.

leekonyou said...

adoi BISANYA pak>>>>>

Anonymous said...

palabutuh sapa? anwar punya ka? kalau anwar punya memang najis, penuh taik.

Anonymous said...

pokok sebenarnya BN takut tersungkur pd pru3 jadi diupahnya bloger2 yg takda pelajaran yg sek setakat darjah enam dan yg tak dpt menilai benda betul atau salah.bloger2 ini lah yg sentiasa menyalak apa yg boss dia suruh.jadi burung kakak tua...BN takut kalau2 PR betul dpt ke putra jaya,sebenarnya BN pun ada terfikir dan sedar bahawa PR mendpt sokongan yg besar pd pru 13,kalau rasa PR tidak berkemampuan apa lah yg ko rang sibuk nk terang pada rakyat bahawa PR tak betul...BN tau kalau benar PR berkuasa BN akan ketakutan.jadi skrg ni BN mati matian keluarkan isu apa saja yg bolih burukan PR.cari isu spya PAS DAP PKR bercekau.hoooiii sorryla beb DAP PAS PKR semakin dihati rakyat.selamat berkuburla WAHAI BN DAN BLOGER2 BN

Anonymous said...

saya atas pagar dan saya telah tonton video awal tersebut dalam youtube

saya tiada keraguan itu adalah Anwar

samaada Anwar sedang diuji Allah atau Anwar sedang menghadapi bala Allah

It takes a thief to catch a thief

To Live Again said...

Aku rs HATI KECIL mustafa ali pasti mengatakan "Yela itu mmg ANWAR"..Dari satement dia yg MALU TAPI MAHU 2 pon jelas seperti dia cuba bg satement playsafe..

Kalau tnya pakar2 psikologi diaorg blh bc isi hati Mustafa ni based on statement dia..

Anonymous said...

Anon 10.22 kata BN takut kalah dalam PRU13. Nak takut apa, bukankah semuanya kuasa Allah. Kalau Allah tentukan BN kalah, kita terima saja, maksudnya BN memang tidak diredai perjuangannya. Tapi berdasarkan PRK, tak nampak pun macam PKR nak memang. Kalau kalah tu tau-tau saja terima kenyataan bahawa PKR bukan parti yang betul. Allah telah menunjukkan hikmah-Nya, malangnya ada manusia-manusia yang mengaku pandai tetapi bodoh tahap gaban, terutamanya orang Pas.

Esperalzi said...

Aku tak tahu nak letak di mana nukilan pabdabgan hati aku ini, jadi aku letak di sini untuk tatapan semua:

AGENDA BESAR CINA MALAYSIA

Tidak syak lagi, ini adalah masa yang terbaik bagi seluruh masyarakat Cina Malaysia untuk bersatu.

Inilah pertama kali dalam sejarah negara Malaysia yang merdeka masyarakt Cina Malaysia diberi kesempatan terbaik untuk bersatu.

Belum pernah dalam sejarah negara masyarakat Cina Malaysia diberi peluang keemasan sebegini untuk bersatu. Sekiranya peluang ini, terlepas, maka akan terlepas jugalah peluang untuk masyarakat Cina bersatu.

Saya percaya semua pemimpin Cina, baik yang di dalam atau di luar Pakatan Rakyat, telah pun berkempen secara senyap-senyap tentang hal ini.

Pemimpin-pemimpin Cina di seluruh Malaysia, dari Perlis sampai Sabah, telah berkempen tanpa jemu-jemu meminta masyarkat Cina supaya bersatu. Kempen ini berjaya.

Buat pertama kali dalam sejarah Malaysia, masyarakat Cina kini benar-benar bersatu, utuh seperti tembok besi. Tak kira samada mereka Cina dari Malaysia Barat atau Cina dari Malaysia Timur, seluruh masyarakat Cina Malaysia kini bersatu padu.

Apa perlu Cina bersatu? Bersatu untuk menentang Barisan Nasional yang tonggaknya adalah UMNO. UMNO pula bertonggakkan Melayu. Cina kini amat bersatu dengan agenda besar untuk menukar tonggak pemerintahan negara; dari bertonggakkan Melayu/Bumiputera yang besauhkan UMNO, kepada bertonggakkan Cina yang bersauhkan DAP.

Cita-cita masyarakat Cina sangat besar. Isu penting bagi mereka bukan lagi soal penguasaan ekonomi dan pendidikian serta budaya Cina. Isu penting bagi masyarakat Cina Malaysia hari ini ialah untuk merampas tampuk pemerintahan negara Malaysia dari bangsa Melayu/Bumiputera.

Dengan lain perkataan, orang-orang Cina Malaysia mahu menjadi Raja dan Pemerintah negeri Malaysia sebagaimana kedudukan mereka di Singapura.

Malaysia merupakan negara terakhir di muka bumi di mana orang-orang Cina mempunyai potensi paling besar untuk merampasnya dari penduduk pribumi bagi dijadikan negara Cina yang keenam; lain-lain negara Cina ialah China, Taiwan, Hong Kong, Macao dan Singapura. China, Taiwan, Hong Kong dan Macao sememangnya berada dalam Dunia Cina dan kemungkinan besar satu hari nanti akan tergabung dalam sebuah negara China yang besar dan tunggal berpusat di Beijing.

Esperalzi said...

bersambung...

AGENDA BESAR CINA MALAYSIA

Singapura adalah satu-satu negara di luar Dunia Cina yang kini dikuasai sepenuhnya oleh bangsa Cina. Kini orang-orang Cina Malaysia sedang berusaha keras, melalui DAP, untuk menjadikan Malaysia negara kedua di luar Dunia Cina untuk dikuasai oleh bangsa Cina.

Dan mungkin di masa depan, orang-orang Cina juga akan membawa masuk Malaysia dan Singapura ke dalam negara tunggal Cina yang berpusat di Beijing itu.

Kalau kamu melihat peta tuntutan China ke atas Kepulauan Spratly di Laut China Selatan, kamu akan dapati wilayah laut yang dituntut China sampai mencecah bumi Malaysia di sepanjang pantai Sarawak dan Sabah.

Sempadan wilayah laut yang dituntut China ini menjalar hingga hanya 5 hingga 10 kilometer saja dari pantai Sarawak dan Sabah, bermakna seluruh Laut China Selatan kini dituntut China sehingga menjilat pantai Sarawak dan Sabah menjadikan negara kita sudah tidak ada laut lagi di Malaysia Timur – cecah saja kaki anda di laut di Sabah dan Sarawak anda telah menyentuh wilayah China.

Singapura pula adalah negara Cina yang tersepit dan sempit; Singapura kesempitan tanah, air, laut dan udara. Orang Cina di Singapura lemas dan sukar bernafas kerana kekurangan tanah, air, ruang udara dan perairan laut sedangkan penduduknya semakain meningkat.

Hampir 80% dari 8-10 juta rakyat Singapura adalah bangsa Cina. Orang Cina Singapura kini sangat rendah tahap kesuburan mereka yang mengancam dominasi Cina di Singapura.

Akibatnya, kerajaan Singapura secara senyap-senyap terpaksa impot orang Cina dari Indonesia, Hong Kong, Taiwan dan China bagi mengekalkan proporsi penduduk Cina di Singapura pada kadar 75-80%, walau pun di luar kerajaan Singapura bermuka-muka mengatakan Singapura bukan negara Cina tetapi “Singapore for all Singaporeans” (Singapura untuk semua rakyat Singapura). Tapi ramai orang sudah tahu konsep “keCinaan” Singapura ini yang diperjuangkan oleh Lee Kuan Yew dan Parti Anak Pinak (PAP) Cina yang memerintah Singapura.

Singapura perlukan ruang fizikal yang sangat kurang di negaranya. Mereka samada perlu berperang dengan negara jiran bagi merampas tanah dan ruang, atau melakukan cara lain yang lebih “aman” untuk mencapai tujuan yang sama.

Cara aman lebih kurang risikonya, dan Malaysia merupakan sasaran paling sesuai bagi Singapura untuk mencapai cita-citanya secara aman. Cara terbaik Singapura sekarang ialah membantu masyarakat Cina menguasai Malaysia.

Kerana apabila orang Cina sudah menguasai pemerintahan Malaysia, pastinya langkah pertama yang akan diambil mereka ialah menghapuskan kemajoritian populasi Melayu/Bumiputera di Malaysia dengan mengimpot berjuta-juta orang Cina dari luar, termasuk dari Singapura, bahkan kemungkinan juga Singapura akan bersatu dengan Malaysia yang dikuasai Cina.

Orang-orang Cina akan melonjakkan majoriti Cina di Malaysia hingga 80% dengan jutaan Cina impot dari luar sebaik saja mereka menguasai pemerintahan Malaysia.

Esperalzi said...

bersambung...

AGENDA BESAR CINA MALAYSIA

Untuk mencapai semua ini, orang Cina Malaysia mesti bersatu padu tak kira samada mereka dari Semenanjung atau dari Borneo.

Namun, setakat bersatu saja belum mencukupi bagi orang Cina merampas Malaysia dari bangsa Melayu/Bumiputera. Ini kerana orang Cina Malaysia kini sekadar 25-30% saja penduduj Malaysia. Jika semua orang Melayu/Bumiputera juga turut bersatu, maka harapan orang Cina mahu menguasai Malaysia juga akan gagal.

Apa yang diperlukan oleh orang Cina ialah perpaduan mereka yang utuh hendaklah diiringi oleh perpecahan orang Melayu/Bumiputera yang ketara dan signifikan.

Nah, perpecahan Melayu yang diharapkan kini sedang berlaku; bangsa Melayu, terutama di Semenanjung, kini berpecah tiga atau empat; UMNO, PAS, PKR dan KITA.

Orang Melayu merangkumi 60% penduduk Malaysia, maka perpecahan Melayu bermakna setiap fraksi Melayu yang berpecah itu hanya berkekuatan numerikal sekadar 15-20% saja berdepan dengan 25-30% orang Cina yang solid dan utuh bersatu dalam DAP.

Jika orang-orang Melayu PKR dan DAP pula menyokong DAP, maka ini bermakna DAP mendapat sokongan 30% orang Melayu kalau kita andaikan setiap PAS atau PKR mempunyai sokongan 15% orang Melayu.

Dicampur dengan sokongan Cina, maka DAP kini mempunyai sokongan 55-65% rakyat Malaysia. Dengan ini, DAP (mungkin juga PAP di belakang tabir) akan berjaya nanti merampas tampuk pemerintahan Malaysia dari Melayu/Bumiputera.

Of course, teori saya juga mengandaikan UMNO gagal mendapat balik sokongan Melayu yang hilang pada tahun 2008.
Inilah reality baru yang wujud di Malaysia. Bagi saya, isu yang dihadapi orang Melayu/Bumiputera hari ini bukan lagi isu UMNO atau PAS. Tapi isu survival bangsa Melayu/Bumiputera di negara mereka sendiri berdepan dengan agenda agenda besar DAP dan bangsa Cina..

Mohd said...

Saya cukup setuju dgn pandangan Esperalzi!
Inilah masa yg sangat sesuai utk kaum Cina memerintah Malaysia kerana kaum Cina MCA, Gerakan dan DAP sedang bersatu. Padahal kaum Melayu sedang sibuk bercakaran sesama mereka melalui UMNO, PAS dan PKR.
Tak apa, mungkin ini adalah ketentuan Allah supaya kaum Melayu yg bodoh sombong, tak sedarkan diri dan tak boleh diajar supaya merempat di tanah air sendiri.
Bila ini terjadi ada kemungkinan besar perang besar akan meletus di Malaysia di antara orang Melayu dan orang Cina.
Orang Cina akan mengharapkan campurtangan dan bantuan Singapore.
Orang Melayu akan mengharapkan Angkatan Tentera kita yg rata2 terdiri dpd orang Melayu.
Rusuhan kaum spt ini akan mengakibatkan kaum Cina yg kaya melarikan diri. Perniagaan mereka akan dirampas atau dimusnahkan oleh orang Melayu.
Menang jadi arang, kalah jadi abu.
Yamg seronok dan yg akan beruntung adalah Singapore dan sekutunya negara2 Barat yg akan membedil Malaysia spt yg berlaku di Libya. Mereka akan mengambil kesempatan utk memiliki petroleum Malaysia yg sangat mahal harganya sekarang ini.
Melayu mudah lupa .......
Nauzubillah!

Anonymous said...

kalau pru12 tempoh hari BN menang besar ada ke sibuk2 nak ajak PAS bersatu dgn umno...taik kucingla...skrg bila sedar org melayu tak pandang umno mula lah gelabah besatula ...cina bersatulah...taik kucing lah umno.pas dah lama berjuang dan skrg baru mula diterima semua kaum baru lah umno menyibuk pas bodoh berkawan pkr dan dap.porrah...taik kucingla umno ni...ooiii rakyat tak bodoh mcm umno la

Anonymous said...

saya org PAS sejak lahir dan skrg ada 2 org anak belajar luar negeri takda sedikit mohon bantuan org umno.bolih hidup juga.di bumi ALLAH ini sapa rajin berusaha dialah yg berjaya,bukan sebab umno baru melayu bolih berjaya.ooiii saya melayu juga tapi takda lah bangga2 sgt.dlm dunia ni melayu ka cina ka india ka apa bangsa pun ALLAH yang cipta,ALLAH tak pandang bangsa,ALLAH pandang amalan bukan kulit,igt melayu ni istimewa disisi ALLAH jika amalan mcm org takda agama...

Anonymous said...

baik lagi dgn saudara seagama drpd kafir harbi dap..

Anonymous said...

Anon 12.20 pm,

Kalau PAS merasakan UMNO/BN lemah selepas PRU12, inilah masa utk membetulkan UMNO kalau PAS merasakan dia kuat dan juga kalau PAS betul2 bergerak atas landasan Lillahitaala, jgn sombong sgt sbb waktu org tersepitlah kita bg tolong dan ajar, bukannya kita tambah lg dgn bersekongkol dgn golongan yg jelas anti Islam atau golongan yg jelas sokong org bermasalah dgn pelbagai skandal

Anon 12.27 pm,

Jgn sombong sgt dgn nikmat yg Allah beri, apa sumbangan anda utk memastikan kebenaran dan kedamaian betul2 terserlah di Bumi bertuah ini! Amaran, jn ingat sy sokong UMNO atau kerajaan, tp sy sokong kedamaian dan sy sentiasa berdoa supaya negara ini tidak ditadbir oleh golongan yg buta hati dan tidak nampak kebenaran walaupun sudah jelas nyata..

Anonymous said...

anon April 24, 2011 12:27 PM

anak hang sekolah pondok ke? hang pun sekolah pondok ke? kalau gitu hendaknya betul la tu apa yang hang cakap satu sen pun tak mohon bantuan? kalu sebaliknya betul la kata tun melayu mudah lupa.
syukur.. apa pun rezeki datang dari allah s.w.t.

Anonymous said...

orang yg sombong dan angkuh ni memang patut kawan dgn syaitan laknatullah.

Anonymous said...

Anon 7.18 am, 7.20 am, 7.22 am

Kalau bahasa org mcm sdr sy nak harapkan utk membetulkan keadaan, mintak maaflah. This is a God Blessed Country, Allah jauhkan
pemerintahan negara ini dipengaruhi org mcam anda. Ambik cermin dulu, cermin diri sendiri sebelum betulkan org lain. Guna bahasa yg baik utk berhujjah!

Anonymous said...

12:27....ko refer Allah yg mana satu... Allah yg dipromote khalid gereja dan nik aziz ke??

Anonymous said...

azmin dah panas pungokk sbb duit sudah banyak di labur ke team erdogan dlm pas.

Pantai Merdeka said...

aku rasa lah....
kalau MCA + DAP + GERAKAN memerintah Malaysia dan melanyak Melayu, barulah Melayu UMNO & PAS akan insaf dan bersatu...

Anonymous said...

PAS + PKR = DAP menang = Melayu Bodo

Anonymous said...

anon 12.27
masyaAllah, bawa mengucap...
Allah swt tidak suka orang yang ri'ak, takbur macam tuan.....
elok le doakan anak2 tu, tidak lupakan emak/bapa bila tuan dah tua nanti..daripada tuan nak mendabik dada di sini
ikhlas

NOK said...

10:22 aku sokong kau memang Pas di hati rakyat ke keh keh....kat serawak satu pun tak menang, hang tak baca harakah ke? pas dapat teluk 5 biji...dah le kempen kena halau...x pernah berlaku dalam sejarah politik tanah air...tak malu ke ??? setakat pas kantoi le PRU13 nanti...hang pi raba telor Dato' Mustaffa ada ke lagi tak...kena sekeh ngan Azemin dah takut.....itu pemimpin hang harap,yg tutuh bini org kat hotel perdana itu siapa???nasib baik Anuar tak jumpa hang ...kalu tak meleleh le jubur hang....kah kah kah keh keh keh.....besuk hang main layang2 jgn kacau sini...cakap mcm tak sekolah...bodoh lama pun tak habis timbul bodoh baru....

rumi said...

Mustafa ali kata utusan buat ceritalah.Lain dicakap lain yg dilapor.

Rasanya pas memang dah teruja sangat nak berkuasa dan menjatuhkan umno.Pas memang tak sedar diri.Sebenarnya pas dalam keadaan lemah sekarang ni.Yang kuat adalah dap(baca cina).Malah umno dalam kedudukan terbaik jika dibandingkan ketika pada 2008 dulu.

Sikap pas ini sama asaja dengan parti2 dan pergerakan2 Islam yg bersekongkol dengan puak2 munafik dan kuffar di negara2 Islam yg lain.Akhirnya yg berkuasa adalah pihak2 munafik dan kuffar ini.Gerakan2 Islam atau yg memakai nama Islam ini biasanya akan dipinggirkan begitu saja dek kelicikan sekutu2 mereka dan kebodohan mereka sendiri.

Jika trend sekarang berterusan sehingga PRU13 nanti,umno akan menang banyak tapi masih tidak cukup untuk membentuk kerajaan.Ini diambilkira dr kemungkinan parti2 bukan Melayu berpaling tadah.

Gabungan parti2 PR dengan tunggak utamanya dap akan menang lebih banyak.PR boleh membentuk kerajaan dengan gabungan parti2 lain seperti pkr dan pas juga parti2 kecil yg mahu mencuba nasib.

Ketika itu kerajaan melayu akan bertukar kepada kerajaan cina kerana kekuatan dap dalam pakatan.Pas seperti biasa akan melompat2 kesukaan kerana berjaya menumbangkan umno dan menaikkan kerajaan pimpinan kafir harbi.Pas bangga kerana dapat menjadi sebahagian drp kerajaan walaupun sebagai ahli yg tidak berperanan.Maka jadilah pas sebagai lebai malang.

Pas buta hati kerana sanggup jadi alat kafir harbi demi dendamnya sesama saudara seagamanya yg dikafirkannya.Begitulah..

melayucelik said...

masa UMNO perjuang ekonomi org Melayu, ramai jadi Ali baba. dalam politik melayu, bila org melayu nak perpaduan, ada org melayu pembangkang sanggup join dgn org Cina yg terlampau perkauman dari DAP. jadi org2 melayu tersebut bukan setakat jadi ali baba tapi sudah jadi 'ALI BABA NONYA'antara mereka adalah, anak2 si Ali. A.Ali, M.Ali, H.Ali