IKLAN BERBAYAR

Wednesday, June 29, 2011

HEBAT..SATIRA TERBAIK ! SEBARKAN








17 comments:

Anonymous said...

MELAYU2 ISLAM MALAYSIA.. BOIKOT PEGUAM2 INDIA.. .. LEBIH BAIK TOLONG BANGSA SENDIRI..

Anonymous said...

Kami adalah orang-orang yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

Anonymous said...

Bil elektrik PM, TPM RM160,000 sebulan
Hazlan Zakaria | Jun 28, 11 4:17pm
Kerajaan diminta menjelaskan kos tinggi penyelenggaraan kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya ketika rakyat diseru berjimat ekoran pengurangan subsidi barangan keperluan.

Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Siti Mariah Mahmud (kiri) berkata, ini perlu kerana rakyat diminta mengubah cara hidup mereka bagi menyesuaikan diri dengan persekitaran ekonomi sekarang.

"Apabila mendidik orang ramai supaya berjimat, ia sepatutnya bermula dengan pemimpin,” kata Siti Maria Mahmud kepada wartawan di lobi parlimen hari ini.

Siti Maria mengulas jawapan bertulis di Dewan Rakyat berhubung soalan yang diajukan oleh ahli parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Mohd Yusof, yang juga ketua Dewan Muslimat PAS yang ingin tahu penyelenggaran kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya.

Mengikut jawapan bertulis, RM48 juta dibelanjakan antara tahun 2006 hingga 2010 bagi penyelenggaran kediaman kedua-dua pemimpin negara itu.

"Begitu tinggi perbelanjaannya sedangkan kediaman itu tidak digunakan sepenuh masa,” kata Siti Zailah, yang hadir bersama.

Menurut jawapan itu, hampir RM33 juta dibelanjakan untuk menyewa kediaman lain semasa tempoh itu. Sewa dibayar kepada Perbadanan Putrajaya.

RM3.5 juta lagi dibelanjakan untuk kerja baik pulih, RM10.2 juta bagi bil elektrik dan RM1.9 juta untuk bil air.

"Kami tidak tahu sebesar mana keluarga perdana menteri dan timbalannya sehingga hari ini,” kata ketua pemuda DAP Anthony Loke, yang turut hadir pada sidang media itu.

Menurut beliau jika jumlah itu dibahagikan sepanjang lima tahun dan dikira mengikut bulan, kerajaan membelanjakan RM160,000 untuk bil elektrik dan RM33,000 untuk bil air bagi kedua-dua kediaman rasmi.

"Ini cukup untuk bayar bil elektrik saya untuk selama 100 tahun dan air pula cukup untuk 6,000 orang,” katanya.

antibn said...

Blog ni sampah. Tidak ada hujah yang bernas untuk dibahas secara mantap. Hanya isu dan kupasan taraf sampah. Pembahas juga ikut emosi sampah.

Umno akan jadi sampah tak lama lagi.

Anonymous said...

antibn jangan la emo beb tak baik untuk kesehatan. Lu tak suka BN itu hak lu la. Gua sokong BN itu hak gua. So keep your choice to yourself. Yang menjadi kenyataan mungkin PKR yang akan terkubur. Amin.

whiteorange said...

antibn

Tak pelah UMNO akan jadi sampah tak lama lagi

Yang jelas PKR dan PAS dah jadi sampah pun, dah kena buang dalam longkang

Anonymous said...

antibn..

mmg lumrah golongan Pakatan Rakyat ni adik beradik Dajal. Terjerit sana sini kata demokrasi dan hak kebebasan bersuara...

Hoi..Pegi BERSIH kan jubur ketua ko dulu la.

Anonymous said...

serius bro
syok klip ni semua.layan betui aku time pepagi ni.

kalau ada lagi arap boleh buat bagi banyak.16 september...dna..memcm isu lagi

niki ajih,ariffahmi,ijah,anuwar berahi,kit siang,guan eng,...wow..kroni betul

Anonymous said...

muahahahhaha.

TERBAEKKK!!!!

Anonymous said...

7.20AM .. UMNO akan jadi sampah?.. bukan PAS, PKR yg sampah terbuang?.. Cermin lar parti sendiri yg dipimpin kaki balun JUBOG.. kimak hang!!!

Anonymous said...

umno akan jadi sampah tak lama lagi?
sekurang2nya skrg ni umno bukan sampah.
pas dan pkr dah lama jadi bahan buangan yg menjijikkan..jadi sape2 yg masih berulit dgn pas dan pkr tu, skrg ni taraf sampah dan najis la kan? sebab tu memang layak dipanggil pencacai najis!!!hahahahaha

mohamed said...

Anon,June 29, 2011 5:38 AM

"Ini cukup untuk bayar bil elektrik saya untuk selama 100 tahun"

Aku nak tanya mu,tugas mu, taraf mu,tanggong jawab mu kepada negara sama dengan mereka ke?

Aku fikir tidak. Jadi jangan lah banding perbelanjaan mu dengan perbelanjaan mereka.

Kalau kau jadi PM pun rakyaat tidak benar kau tunjuk bangsat kepada dunia...

PorkNikAjisBabi@BabiPornNikAjis said...

Ntah apa la kebangang sangat anon.June 29, 2011 5:38 AM. Buat perbandingan mcm tu. Tu la banyak sangat minum air rendaman tapak kaki Pork Nik Ajis.....

Anonymous said...

itu satira memang lawak dan terbaik! syabas!

joe

Melayu Perak said...

woi pencacai pkr....

kediaman tpm,pm memang lah belanja tinggi...

1.kadar elektrik dan air bukan sama dengan rakyat biasa,mereka ada kadar special lebih mahal...

2.penggunaan air dan elektrik mesti banyak dari rakyat biasa...air-cond aja dah 15 buah kena bukak selalu maklumlah ketua-ketua negara dari seluruh pelusuk dunia kunjung...takkan dia orang kepanasan nanti komplen pm,tpm kedekut...

3.kena selalu buat maintenance kalau tidak ketua negara lain akan perleceh...

4.cuba tengok kediaman Lee Kuan Yew berapa juta sing dollar belanja...

jangan banding dengan rakyat biasa kalau nak buat perbandingan juga tengoklah berapa Presiden US belanja...

Melayu Perak said...

lagi satu tengok berapa lim guan eng dan anwar al-juburi belanja untuk rumah mereka...

Melayu Perak said...

cuba kau tengok belanja elekrik dan air rumah orang-orang kaya di kuala lumpur atau bandar-bandar besar...