Sunday, July 24, 2011

DR ASRI WAJAR JADI PENGETUA AKADEMI FANTASIA.

 ustaz akademi fantasia ni kemaruk nak publisiti media.

semalam dia keluar kenyataan desak kerajaan tubuh panel khas untuk layan fitnah kekerasan polis terhadap perusuh bershit.

ustaz akademi fantasia ni lebih menjaga telor 10 ribu perusuh daripada nak menjaga hak 27 juta rakyat yang menolak bershit.

elok hantar dia pergi libya la. dudukkan dia kat situ beberapa bulan.

lepas tu baru dia tau azab pedih SILAPNYA mendokong demokrasi jalanan ni.

50 comments:

Anonymous said...

Aku dapat pos dulu.

MAZA ni nak ganti nik najis yang dah uzur. Tahniah kepadanya. Warisilah pas yang dah nak tenggelam.

Anonymous said...

kalau x de polis, sapa nk tolong dia kalau kena rompak?

Anonymous said...

baling telor busuk je kat wahabi mabuk ni!

pendirian macam lalang dr asri ni, boleh jalan dahhh!

Anonymous said...

bdak kecik ni dah tersilap langkahh bro...

ego bdak kecikk ni tinggi menggunungg...

mula2 dulu aku tgk dia okayy, dia kupas isu yg tiada kepentingan politikk..

tapi lpas dia tersilap langkah terpijak jerangkap sendiri...

lpas bergaduh dan isu saman dgn ustaz samihan dan kes saman sbb memfitnah ustaz nakhei....

maka bdak kecik ni terperesuk dlm keegoan setan yg luarbiasa tingginya...

lepas dia rasa lebih tinggi dan hebat dari mana2 ustaz kg yg tak perlu permit berceramah di slgor..

lepas tu bdak kevik ni trus jdi sasau dan bioll....

sentiasa mau perhatiann....

ilmuan agama mcm tok2 mufti, hidup berpuluh tahun sampai mati maintain low profile semata2 nakkan keredhaan Allah SWT bukan sanjungan dunia...

tapi bdak kecik sekor ni, hari2 nak muka keluar paper, dgn buat kenyataan longkang dan boddo...

semata2 nakkan perhatian 2-3 kerat setat2 dan pencacai2 pas...

Anonymous said...

aku geli ahhh tgk muka diaa...

muka tak dak imann....penjual agama ...

ustaz kazim jauhh lebih neutral dan berintegriti.

Anonymous said...

Dia dengar sebelah pihak, tu yg jadi mcm ni.

Anonymous said...

Wahabi.. bro Wahabi..

Anonymous said...

dia ni perasan yg dia bagus sangat

pak jabit said...

bakal marsidul am.......kira nik ajis. protege

unifi said...

japgi semua pakai baju melayu sambil nyanyi..hehe..peace..

Terhangat Dari Oven :
Penjelasan PDRM Mengenai Isu baharuddin Ahmad!!
Jangan Menyampuk !!

rakab said...

Dr.Asri nak tunjuk kononnya dia neutral, tak condong kemana-mana
Agaknya kalau perarakan bertukar rusuhan, bagaimana komen dia yer ?.

kingnek said...

Dr Maza ni, amat mengelirukan

Anonymous said...

dah tak laku xde publisiti skrg jd kena la menonjol utk mendapatkan perhatian rakyat,ada je kontroversi dicipta oleh beliau..elok kerajaan antar ke Iran je

Anonymous said...

Cakap ustaz ni tak usah dilayan.

Anonymous said...

Jurublog tau kedudukan kat Libya ke?

Mengapa salahkan rakyatnya yang memberontak atau salahkan NATO yang pi menyelamatkan rakyatnya yang hendak dibunuh oleh Militia Ghadafi?

Siapa kat Libya tu yang jurublog sokong?

Tak erti polisi negara rasmi, tak payah pandai-pandai komen le lain kali. Pi bersekolah lagi, tambi.

Melayu Perak said...

anon 9.17 pm..

rakyat libya lebih baik di zaman muamar ghadafi...tengok sekarang ekonomi tunggang terbalik...berperang sana sini...rakyat masih tak cukup makan...jangan kata dapat kerja...dengan keadaan tak menentu...hari-hari rakyat tak berdosa kena bunuh dengan nato...

Melayu Perak said...

EDISI BONGKARRR..!!! PAS KEDAH ROBOH MADRASAH RAMPAS TANAH WAKAF..!!!

Memang payah bila berdepan dengan Kerajaan Pas Kedah yang membuat kerja dengan cara "terlalu Islam". Sekarang, bukan sekadar perjuangan negara Islam saja yang dibuang, TANAH WAKAF KHAS pun nak dibedalnya sekali! Ber"kebajikan" sungguh..!!!

Difahamkan di sini bahawa sebidang tanah wakaf khas yang didirikan sebuah madrasah sejak lebih 100 tahun lalu mahu dirobohkan, manakala tanahnya pula akan "dirampas" untuk pembinaan bangunan Plaza Tunku Yaakob.

Menurut pemegang amanah Madrasah Salihiah, Fadzil Ishak, dia tiba-tiba telah dipanggil untuk berbincang soal pampasan yang sewajarnya untuk pihak madrasah yang kini digunakan sebagai pusat pengajian Agama dan Bahasa Arab, serta mempunyai ahli seramai 200 orang yang aktif mengimarahkan madrasah tersebut.

Pelik! Sewajarnya, sebagai sebuah Kerajaan yang kononnya "buat kerja cara Islam", Pas Kedah sepatutnya mempertahankan hak dan kepentingan madrasah tersebut. Namun kini rejim Ustaz Azizan sudah terbalik "kuang" pulak ingin merampas tanah tersebut untuk tujuan kormesil!

Malah, sepatutnya, Pas Kedah yang dikatakan memperjuangkan Islam sepatutnya tahu hukum hakam merampas tanah wakaf yang dikhususkan untuk pembinaan masjid atau surau untuk umat Islam beribadah!

Saya juga difahamkan Kerajaan Pas Kedah, melalui PKNK telah melantik kontraktor dari Pulau Pinang untuk projek pembinaan Plaza Tunku Yaakob itu. Hebat benar tindakan Azizan Razak. Guan Eng ada hulur apa-apa ke?

Sebelum ini, air dari Kedah diberikan kepada Guan Eng dengan harga yang begitu murah. Ingatkan air sahaja, rupanya dengan tanah dan projek pun nak diberikan sekali kepada Guan Eng rasis chauvinis ultra-kiasu itu? Inikah kerja cara Islam yang sebenar?

Nampaknya malang sungguh masyarakat di Tambang Badak dan umumnya di Kedah. Kononnya, hari tu Azizan marah-marah pada wartawan yang kononnya tak buat kerja cara Islam. Dia menengking pula suruh buat kerja cara Islam (cara dakwah yang terbaik?)!

Dan kini? Dia sendiri yang buat kerja tak ikut cara Islam! Kini dia sendiri yang meruntuhkan Islam dengan merobohkan sebuah madrasah yang menjadi pusat aktiviti ilmu Islam dan pengajian Bahasa Syurga. Kini dia pula yang merampas TANAH WAKAF KHAS tersebut demi keuntungan diri sendiri!

Kalau beginilah caranya, wajarkah kita percaya lagi pada PAS? Khuaaakkk Ptuiiihhh..!!!

Unknown said...

hello how are you ?
i like blog very well

you can add

http://penjagaketuananmelayu.blogspot.com/

Unknown said...

http://penjagaketuananmelayu.blogspot.com/

Anonymous said...

Kalau polis tangkap orang langgar undang-undang, mengikut dia kena berlembut, usap-usap rambut semua.

Anonymous said...

harap asri masuk Pas hahahahahahahahahahahahahahaha lagi cepat Pas kiamat.....

ok gak... said...

jefri ada artikel... boleh rasa halusnya pemkiran jefri... 4.5 star...best gak

http://jeffrydamien09.blogspot.com/2011/07/omegay-tragedi-norway-revolusi-malaysia.html

Anonymous said...

kalau asri masuk Pas...Pas akan kembali pada tahun 1960an ..malah langsung tak dapat 1 negeri pon sebab dulu takde kemudahan internet, video cctv nik ajissss bohong..mat sabu kelentong org tak tau..org kampong kata kesian depa takde TV harap ceramah je kahkahkahkah asri terkantoi pasal sijil....

Anonymous said...

http://al-hanief.blogspot.com/2011/07/kes-ustaz-zamihan-balas-saman-asri.html

maza ostaz palesu..palestin(plastik versi nik aziz)

Anonymous said...

maza ni ada yg tak kena. dia boleh menghentam ustaz harussani dpn org ramai. sorang ustaz takan menghentam org lain. tgk mcm mana ustaz khazim mengulas isu khalimah Allah, video sex & sumpah. sikit punya berlapik.

Anonymous said...

harap dr. asri dpt jadi seperti dr. asri yang dulu.

bercakap atas dasar keikhlasan, kebenaran dan hikmah.

jika dr. asri ikhlas, rasanya semua orang boleh terima pandangan beliau meskipun keras. Pemimpin Umno bukannya tidak boleh dikritik langsung. Tetapi biarlah kritikan itu ikhlas dan atas prinsip kebenaran. rasanya semua orang akan terima pandangan dr asri jika beliau beliau mendahulukan keikhlasan dalam memberi pandangan.

bukan maksudnya, hari2 kena puji pemimpin, tetapi janganlah terlalu berpihak dalam memberi pandangan. pilihlah jalan berhikmah.perkara yang kabur, janganlah ditambah kekaburannya lagi. perkara yang kusut, patutnya dirungkai supaya menjadi lurus.

janganlah mengeluarkan pandangan yang pelik2 dan aneh2 hanya untuk menampakkan "kelainan" atau betapa "luar biasanya" pemikiran kita.

lihat contoh Tun Mahathir. Beliau memberi pandangan atas dasar keikhlasan, kebenaran, fakta dan realistik. akhirnya, bukan sahaja pandangannya menjadi fokus semua orang, malah sering ditunggu2 dan secara neutralnya pandangan2 Tun menjadi begitu "luar biasa" biarpun kadang2 mengkritik kerajaan.

untuk menjadi seorang yang hebat dan dikagumi, bukanlah betapa "anehnya" pandangan kita yang dinilai, tetapi, manfaat kepada masyarakat yang perlu diutamakan. janganlah terlalu memaksa diri memberi pendapat yang nampak "pelik" hanya kerana ingin nampak luar biasa, tetapi berilah pendapat yang ikhlas, benar dan selari dengan tuntutan Islam yang suci. utamakanlah perpaduan ummah dalam setiap perkataan. nasihat ini turut ditujukan kepada semua orang islam khususnya di malaysia.

-rindu dr. asri yang dulu-

Anonymous said...

Nak tubuh buang duit, masa dan tenaga jer... contoh Suruhanjaya Diraja Beng Hock punya kes, minta macam nak rak.. dah bagi tetap keras kepala gak taknak percaya.

ANACONDA said...

KALAU DAH TERLEBIH ILMU NILAH JADINYA...

DAH MCM AYAH PIN JE AKU TENGOK SI ASRI NI...

maae said...

Saya memang kurang bersetuju dengan pendirian dan fahaman ulama yang ini. Adakala ok adakala akal nya jumud. Apa pegangan nya dari sudut nahu agama juga tidak selari dengan sunnah Rasul Allah, Muhammad SAW.

Pendirian nya tidak tetap, hanya bersimpuh dalam kotak pemikiran sendiri malah tidak bekerjasama dan berkomunikasi dengan ulama-ulama kerajaan. Pernah menjadi mufti, sepatut nya beliau akur dan faham dengan agenda kerajaan.

Mana ada kerajaan di tubuh melalui undi ingin menyusahkan rakyat? Umno dan BN sudah terbukti dengan pemerintahan malah di pertingkat pentadbiran dari semasa kesemasa. Malaysia sudah terserlah di mata dunia. Juga di jadikan contoh.

Tidak kah beliau perhati negeri-negeri di bawah tadbir pembangkang DAP(bukan realitinya di bawah PKR atau PAS)? Apa jadi jika Malaysia jatuh ke tangan pihak cauvinis DAP berbau komunis ini?

Mana yang benar dalam diri nya, saya tidak nampak. Adakah kerajaan hari ini cukup zalim dengan nya atau dia sendiri tergolong sama orang-orang yang zalim ? Tidak kah beliau bangga dengan Kepimpinan Melayu Islam?

tembeleng said...

Ini bukan lagi isu Anwar nak jatuhkan Najib. Kalau kita fahamkan betul-betul, ini adalah isu misi bekas-bekas komunis hendak menyambung usaha jahat mereka dulu untuk jatuhkan kerajaan yang berdaulat, kerajaan yang diketuai oleh orang Melayu, kerajaan yang Islam.

Cuma sejak komunis diharamkan sekarang mereka tukar kepada sosialisme. Kalau kita perhatikan maka kenyataan ini terserlah di sekeliling kita. Dan hal ini jauh lebih merbahaya - atau sama bahaya - daripada usaha Anwar untuk menumbangkan kerajaan dengan apasaja cara sekalipun melainkan dari kotak undi.

Itu yang pelik. Kenapa Anwar tak mahu guna pilihanraya sebagai satu-satunya jalan nak tumbangkan kerajaan? Kenapa nak buat huru hara?

Anonymous said...

Ada manusia asalkan ada Dr depan nama, alahai mak oooiii..Sama perangai macam Lawyer cabok AMBIGA,

Kembang benda bawah semacam,

Hooii, who the hell do you think you are? Just shut your mouths and go play at one corner.

Menyemak saja.

Anonymous said...

Orang2 UMNO amat takut dgn alim ulamak yg menentang mereka.. Dr Asri memang bijak dan tak mustahil dpt menerajui PAS.. Ketaq lutut la puak2 jahiliah UMNo ni..Perjuangan UMNO utk membela nasib Melayu hanya dibibir sedangkan masih ramai orang2 Melayu yg bertaraf bangsat.. Apa yg Menteri2 dari UMNO buat.. BUAT KETOI LA.. nak berbelanja di padang MAHSYAR! Orang2 Melayu semua, jangan ragu2 mari sama2 didalam PRU13 kita ajar mereka dgn tergolekkan mereka! Dah lama kita diKENCING2KAn.. Inilah masa terbaik kita BERAKKAN mereka...

Anonymous said...

anon 1.51 kepala hotak kau..
org2 mcm engkau nilah syaitan mudah tipu..
mcm anjing2 PAS nu..
Islam pun xkenal..Allah pun tak kenal tiba2 HIDUP HIDUP HIDUP meroyan mcm IR BEROK PERAK tu..

dan satu lagi aku nk ckp kat ko yg bahlol mangkok ayun..
MAZA atau DR Asri ini ialah pengerak Fahaman Wahabiyyah yang berselindung dibawah nama Ajaran SUNNAH.

Org2 bodoh jahil mcm ko je yang kagum dengan Asri ni, di kala org yang berilmu amat meluat dengan kemunafikan Asri.

PAS juga parti MUNAFIK yang berpura2 sokong Asri..sbb PAS akan sokong siapa sahaja yang menentang UMNO/BN walaupun JENERAL SYAITAN!

Insya Allah PRU 13 kita ajar parti MUNAFIK agama PAS dn konco2 laknat mereka ini. Tgklah manusia mcm ASRI ini juga akan bertindak seperti LALANG yang mencari untung dunia.

PAS ditunggang oleh Munafik2 dan manusia2 kotor seperti kaki betina, sekular dan pluralism agama... PAS akan hancur sehancurnya nanti..
di padang MAhsyar nanti loyar buruklah dengan Tuhan mcm Nik NAJIS loyar buruk sekarang ni....

Anonymous said...

MAZA ni lecturer 'sampah' je kt USM penang..xde sape la respect die..
org2 bodoh agama je yg kagum dgn mamat ni!
tanye le org2 kt Pusat Islam USM..kenal tak Dr Asri ni..haha jawabnye kenal lah.. Munafik yang berselindung dengan SUNNAH...konon! penyebar WAHABI tegar!!

Anonymous said...

DR ASRI ni tidk juga wajar join Akademia Fantasia yg karut dan penggalak ZINA tu..(ini masalah pemimpin UMNO pulak yg masih sygkan hiboran2 syaitan)

sebaliknya DR ASRI layak menunuhkan dan menjadi PENGETUA/MUDIR/ NAIB CANSELOR/REAKTOR AKADEMI MUNAFIK DAN WAHABI MALAYSIA

Penolongnya ialah MAT SABU 121..

Anonymous said...

liabiliti terbaru pas selepas nik ajis, mat sabu dan anwar ibrahim..hehehehe...

Anonymous said...

Jahiliah UMNO amat membenci pada alim ulamak.. inilah akibat bila hati dah gelap kelam!...insaflah sebelum dihijrahkan kealam Barzakh !!

Anonymous said...

dr asri patut jadi DJ kelab dangdut jer....

Anonymous said...

tanda2 akhir zaman, kemunculan tanda2 besar kiamat :

-berlaku penyelewengan, penipuan, fitnah songsangan dari kalanagn alim ulamak.

maklom la, da ilmu tggi, diorg kan lebih islam drpd org lain.
lg pulak tu suruh org plak bertaubat sedangankan mulut sendiri xhbs2 tuduh dan buat fitnah kt org lain, memaki dan caci, pastu meletak hukum n fatwa yang pesong ikut sesuka / sesedap anak tekak je. sekian.

Anonymous said...

Sorry Dr. Asri....Ko punya hujah serupa sampah.....Aku lebih suka hujah Mufti Harussani,Dr. Uthman El Muhammady dll.....Simpan je la hujah tak beretika anda....

Anonymous said...

JAHILIAH Khawarij PAS laknatullah amat takut dan bencikan ulama' yang bercakap benar tetapi mereka akan menyanjung2 ularmak jahat dan penipu!

sebab tu penganut2 PAS kekal JAHIL dan BEBAL! mereka menolak cahaya Allah dan hanya menerima petunjuk syaitan, mereka menyanjung manusia2 bertopeng agama songsang..

ingtlah wahai PAS, atas dunia kamu boleh loyar buruk, dlm kubur dengan Mungkar dan Nangkir nanti tahulah kamu..INSAFLAh dan JANGAN menipu dengan ISLAM!

Anonymous said...

anjing pas....lebih baik bertaubat....anjing pas lavurkan agaman kerana politik sempit fuckatan haram jadah....siallu juak pas...ludah...tuihhhh

Anonymous said...

anjing pas....lebih baik bertaubat....anjing pas lacurkan agama kerana politik sempit fuckatan haram jadah....siallu juak pas...ludah...tuihhhh

Anonymous said...

lu anjing la asri. gua rasa nak bagi u makan keropok anjing saja..aw aw aw...

Anonymous said...

BRAVO DR. MOHD ASRI .... Rasi SAW berpesana:"qulilhaq kana murram"= Berkata benar, walaupun pahit-!

Abaikan golongan fujjar UMNO ni(zalim gasar lagi jahil)- Carilah redha Allah, jangan cari redha UMNO & makhluk! Allahu akbar!

Anonymous said...

pembetul ejaaan...

BRAVO DR. MOHD ASRI .... Rasul SAW berpesan:"qulilhaq kana murram"= berkata benar, walaupun pahit!

Abaikan golongan fujjar UMNO ni(jahil gasar lagi zalim)- Carilah redha Allah, jangan cari redha UMNO & makhluk! Allahu akbar! Tolak UMNO, sokong PAS!

Anonymous said...

Pembetulan...............
BRAVO DR. MOHD ASRI .... Rasul SAW berpesan:"qulilhaq kana murram"= berkata benar, walaupun pahit!
Jangan tiru.. Ulamak/mufti yang hanya hidup makan gaji .. takut nak suarakan HAK ALLAH kerana dok ampu bodek UMNO saja! Tak yakinkah dengan janji Allah????
Abaikan golongan fujjar UMNO ni (jahil fusuk gasar lagi zalim)- Carilah redha Allah, jangan cari redha UMNO & makhluk! Allahu akbar! Tolak UMNO, sokong PAS!

Anonymous said...

bhai

baca ni,asri memang menipu sijil degree dia.memang kena la dulu GAP kata asri ni macam watak usop wilcha dalam satu artikel dulu.

http://al-hanief.blogspot.com/2011/07/kes-ustaz-zamihan-balas-saman-asri.html

Anonymous said...

jadi sokong pas atau undi pas masuk syurga la yer?

Anonymous said...

fuck u anjing pas laknattullah