Monday, July 25, 2011

EMAIL : CADANGAN AGRESIF MEMBANTU EKONOMI MELAYU.

di bawah adalah kiriman email dari pembaca gap, yang ditulis oleh awiera. cadangan agresif membantu ekonomi melayu yang wajar diambilkira.


Salam GAP,

Merujuk kepada topik MEM yang di gerakkan oleh 62 NGO Melayu adalah sangat-sangat relevan buat masa ini.

Tambahan pula senario politik di Malaysia sekarang menunjukkan bahawa bangsa bukan bumiputra hampir 100% tidak memberikan sokongan kepada kerajaan yang di tunjangi oleh UMNO dan orang Melayu akibat sifat tamak mereka dan di api-apikan oleh parti paling racist DAP dan penderhakaan PKR dan PAS.

 Akibatnya, apa saja  yang di usahakan oleh kerajaan tidak mendapat sokongan mereka. Kaum Cina merasakan mereka amat kuat sekarang di sebabkan penguasaan ekonomi dan sokongan segelintir Melayu bangsat jadi mengapa kaum Melayu yang masih rasional perlu memperkayakan mereka ini lagi?

Maksud saya, kaum Melayu yang masih rasional ini perlu sedar dan bertanggungjawab untuk menyokong kegiatan ekonomi orang Melayu selagi termampu. Walau pun kita hanya rakyat biasa tapi sebenarnya masih mampu memberi sumbangan walau sedikit tetapi kalau 10 juta Melayu memainkan peranan ini sudah pasti memberi impak yang besar.

 Kita tak perlu bercakap hal-hal korperat kerana ia di luar kawalan kita tapi memadai bermula dengan bidang peruncitan kerana agak ramai kaum Melayu yang terlibat dalam sektor ini walau pun sektor pengeluaran dan rantaian pengedaran di kuasai kaum Cina.

Kita perlu bermula dengan membeli barangan harian yang berharga tetap di kedai-kedai runcit Melayu seperti:

1. Akhbar & Majalah
2. Roti, tepung, gula, minyak masak dan beras
3. Rokok sekiranya anda merokok
4. Petrol & Diesel dan Gas memasak

Walaupun barangan di atas kebanyakan di bekalkan oleh pemborong Cina tapi setidak-tidaknya margin keuntungan runcitnya dapat di raih oleh peruncit Melayu. Andainya perbelanjaan ke atas barangan di atas memberi keuntungan runcit sebanyak RM2 sehari kepada peruncit dan sekiranya 10 juta orang Melayu membeli di kedai-kedai runcit Melayu di seluruh negara, sebanyak RM20 juta sehari keuntungan yang dapat diraih oleh peruncit Melayu ! Seminggu ? Sebulan ?

Apa yang kita perlu tahu dan pastikan hanyalah pemilik kedai berkenaan dan kesedaran untuk membantu kaum sendiri kerana tiada kaum lain akan membantu kita !

FAKTA

Saya tinggal di kawasan perumahan yang hampir 90% penduduk Melayu dan mempunyai lebih kurang 5 kedai runcit yg mana 4 peruncit Cina dan 1 Melayu. Peruncit Melayu ini adalah paling kecil walaubagaimana pun ia mempunyai barangan yang agak lengkap dan tuan punya kedai yang peramah !

Soalan nya mengapa peruncit Melayu ini tidak menjadi antara peruncit yang terbesar di kawasan ini?

Jawapan nya ialah ia tidak mendapat sokongan dari bangsanya sendiri ! Mengapakah kita tidak mahu membeli barangan seperti di atas yang harganya sama di semua kedai di kedai runcit orang-orang Melayu? Tanyalah diri anda sendiri......

Apa akan terjadi sekiranya 5 peruncit di atas berada dalam kawasan perumahan yang penduduknya terdiri dari 90% bangsa Cina & India?

Jawapan nya, peruncit Melayu ini sudah pasti berkubur !

Jadi saudara2 sebangsa, setiap perbelanjaan dan tindak-tanduk kita perlu strategik dan ini telah dilaksanakan oleh bangsa Cina di negara ini berpuluh tahun dahulu. Jika sekiranya anda sanggup membayar lebih 20-30 sen atas barangan lain di kedai peruncit Melayu ini,silakanlah kerana peruncit Melayu biasanya menjual dengan harga sedikit tinggi kerana telah di sabotaj oleh rangkaian pengedaran Cina.

 Kita tak perlu dengki sekiranya perniaga Melayu ini berjaya kerana limpahan nya nanti akan memperkasakan bangsa Melayu juga....

Mungkin selepas ini kita boleh mula membeli barangan dan perkhimatan lain yang di tawarkan oleh perniaga Melayu antaranya:

1. Jika mahu membeli kereta belilah di dealer Melayu atau Salesman Melayu.
2. Sekiranya anda mahu melabur di Trust Fund pastikan agen nya Melayu.
3. Sekiranya anda mahu mengubah suai rumah sudah ada kontrak Melayu yang berwibawa dan mempunyai quality yang baik.
4. Service kereta anda di workshop Melayu. Ada ramai mekanik Melayu yang bagus sekarang.
5. Beli lah insuran anda dengan agen Melayu

Akhirnya kita perlu pastikan sebahagian perbelanjaan yang kita keluarkan mengalir ke bangsa kita sendiri.

SOKONGLAH PERUNCIT/SALESMAN/AGEN/DEALER/KONTRATOR KECIL MELAYU !

PASTIKAN ANDA TAHU SIAPA TUAN PUNYA KEDAI RUNCIT @ SERBANIKA DI KAWASAN ANDA !

P/S
Saudara GAP, saya bukan perniaga tetapi hanya makan gaji dengan syarikat swasta. Minta jasa baik GAP untuk mulakan.kempen ini kerana masih ramai kaum Melayu tidak sedar akan kepentingan perbelanjaan strategik ini.Maaf kerana gaya penulisan yang tidak seberapa.....

MELAYU PERLU STRATEGIK/PERKASA/BERSATU JIKA MAHU TERUS BERKUASA....

Wassalam

90 comments:

Anonymous said...

Budaya ini telah saya terapkan kepada semua anak2 saya sejak mereka dibangku sekolah lagi.

Alhamdulillah, kesedaran ini begitu berkesan.

Sekiranya terpaksa membeli dari bukan Bumiputra, kami akan meneliti harga melalui internet, untuk memastikan beli dengan harga murah dan kualiti sama.

SYABAS

Anonymous said...

Setuju teramat la sangat.

Kita tidak mengambil jalan, seperti mana yang berlaku di FIJI.

Bukan la bermaksud kita hendak memulakan perang terhadap bangsa bukan melayu tapi ini adalah salah 1 cara untuk kita memberikan peluang peniaga melayu dan ekonomi melayu itu bersaing dengan mereka yang bukan melayu dengan lebih telus dan seimbang.

30% masih tak tercapai, rasanya ini peluangnya.

Mula dari bawah, kayuh pelan - pelan, lama - lama kesannya kita akan nampak.

Ngam sangat la, bulan puasa nak dekat, lebih baik kita tolong sesama islam pada bulan yang mulia ini.

999malaysia said...

bagus idea,,,GAP BOLEH AKU SEBARKAN KAT BLOG AKU

Anonymous said...

betul tu. aku dah lama ikut idea ni. Aku beli pisang buat goreng kat cina rm 1.40. beli kat melayu rm 1.50. tapi apalah salahnya bayar lebih sikit nak tolong orang melayu. biasa aku ambik 300 kilo beza baru ringgit sangat. cuma kekadang aku lemah ngan peniaga melayu ni satu je. kalo aku bayar rm 500.80, 80 sen pun dia mintak tapi aku bayar jugak la nak tolong melayu punya pasal..

hitch said...

Aku nak tambah satu lagi....ini kemungkinan boleh berlaku jika kita nak tgok bangsa cina atau india betol2 dibungkuskan oleh kita...!Aku mencadangakan agar semua pekerja2 melayu yg bekerja di kompeni2 Cina atau India berhenti kerja beramai2..kita tunjukan kuasa org melayu....xkira yg berjawatan kecil atau besar sama2 letak jawatan...!aku rasa x perlu lama dlm seminggu kompeni ni dah tentu bungkus...sbb tiada staff yg nak keja....nak ke org cina ni keja despatch,pembuat air,cleaner,data entry clerk,pelayan,cashier,salesman atau apa saja la....aku gerenti kompeni2 ini akan melutut meminta maaf kepada org2 melayu.Walaupun agak susah utk dipraktikan tetapi jika org cina dah tahap boleh mencaci bangsa melayu dan Islam....aku rasa ini tindakan terbaek utk mengajar mereka...!Skrg ni pun aku berkira2 nak berenti sbb bos aku mmg anti melayu....dan dia ni penyokong tegar daPIGS...

Anonymous said...

pada pengusaha cina yg jual keldaian tu...korang sound je'' ini perbualan aku

aku..u jual ni akhbar ka?
tokey... u ada baca ka?
aku.. tada la..ini semua kasi org gaduh juga....
tokey...diam...

beberapa minggu lepas xde lg..akhbar tu dijual kat situ..

BERSHIT 2.0 said...

perusuh-tangkap-polis-dan-gantung.html

Sekumpulan penunjuk perasaan telah menangkap seorang 'anggota polis' yang berpakaian biasa dan menggantungnya di perancah. Anggota polis tersebut hampir ditelanjangkan. Orang ramai yang berada di tempat kejadian mengeluarkan telefon bimbit dan perakam video untuk merakamkan kematian tersebut. Seorang juruvideo bercakap pada permulaan klip dengan berkata, "Hama 04-06, lelaki yang menjadi pengintip ditangkap bersama-sama senjata.

" Duta Amerika Syarikat ke Syria telah melawat bandar Hama pada hari Khamis 7 Julai 2011 lalu sebagai sebahagian daripada apa yang dipanggil oleh Amerika Syarikat sebagai usaha untuk menunjukkan sokongan Amerika Syarikat kepada perjuangan rakyat Syria untuk demokrasi. Lawatan Robert Ford, duta Amerika Syarikat ke Syria disifatkan sebagai menunjukkan sokongan tidak berbelah bahagi Amerika Syarikat kepada rakyat Syria yang menunjukkan hak mereka untuk berubah, beritahu jurucakap Jabatan Negara Amerika Syarikat, Victoria Nuland.

Agak-agaknya, apalah yang akan dicakapkan oleh Amerika Syarikat jikalau BERSIH 2.0 akan bertukar menjadi kekacauan pada 9 Julai lalu? Adakah para penyokong Pakatan Rakyat akan kembang punggung dan hidung dengan pujian Amerika Syarikat itu? Tidak menghairankan kerana para penyokong Pakatan Rakyat sangat gembira dengan amaran Malaysian Chronicle tentang KEBODOHAN UTUSAN MALAYSIA kerana mencabar ZIONIS, KRISTIAN dan CINA!!!


http://theflyingkick.blogspot.com/2011/07/perusuh-tangkap-polis-dan-gantung.html

Jo said...

Aku cadangkan kita buat satu dipanggil "REVOLUSI USAHAWAN" macam juga nak buat demonstrasi...keatas org Melayu nih!...Otak dibasuh supaya mengikut sunnah nabi..9/10 rezki dari berniaga...niaga apa-apa je!...Ustaz-ustaz sepatutnya mengambil peranan penting...bukan cuma mengajar pasal sembahayang, puasa, hiad nipas...semua org dah tau tu...Ustaz_Ustaz juga perlu dimotivasi supaya berfikir diluar kotak...

Jo said...

Kalau le orang Melayu boleh mengikut cakap Ambiega...pasal tak gunakan ambiegabantu ubah mindset orang melayu...Dia boleh kawal 300,000 oeang Melayu dengan sekali cakap..semua ikut dan berani mati...so jadi kita ubah mindset Meayu dan cari pemimpin berkredibiliti macam Ambiega..

Anonymous said...

Saya telah LAMA Berbuat sebegini..seBOLEHnya MEMANG saya beli barang atau apa pun dari semua kaum Melayu. Beli kereta ke, agen insurance ke..APA sahaja.

Bukan saya anti Cina, kawan saya pun ramai Cina tapi kalau saya tak sokong Bangsa Melayu saya berniaga SIAPA lagi? Memang benar saranan surat ini, kaum Cina jarang mahu belia APA yang kaum mereka ada. Mungkin mereka hanya beli Nasi Lemak Kukus Kak Kiah kita sebab kaum mereka tak reti lagi buat begini dan rendang Kak Kiah tak sama rasa dengan rendang yang kita buat...

APA MENDUKACITAkan apa yang sedang berlaku sekarang...MULAnya HANYA dengan seorang. Anwar Ibrahim akan dikenang sampai bila2 sebagai perosak Bangsa, Penjahanamkan kesatuan Orang Melayu. Inilah HAKIKATnya. Bukan sahaja di Jahanamkan Bangsa Melayu dia jugalah PETUALANG yang memberi MUKA dan JALAN pada bangsa lain untuk naik tokchang seperti sekarang.

Sama-samalah kita tunggu BALASAN ALLAH swt kepada manusia seperti Anwar Ibrahim ini...Setiap hari saya MAKI dia..meranapkan anak anak bangsa...memburukkan Negara pada dunia...

Anonymous said...

alhamdulilllah....saya dah start 3 tahun lepas...

WAJIB sokong....orang islam...lainlah kalau barangan dah takde harus kita beli kat cina....

Anonymous said...

Kalau nak tengok pekedai/peruncit orang melayu maju bisnes mereka, orang melayu yg berhutang beli barang di kedai kenalah bayar hutang betul2.

Pakcik aku ada buka kedai runcit kecil-kecilan jual barang2 dapur di kawasan pendalaman. Ada customer dibenar ambil barang tanpa perlu bayar tunai tapi ditulis dalam buku hutang macam buku 555 untuk mereka simpan sebagai rekod.

Pakcik aku rekod barang2 yg diambil tu dalam PC, ada customer hilangkan buku hutang mereka. Masalahnya mereka hilangkan buku hutang pastu kata pakcik aku sengaja tambah barang2 tu yg mereka kata tak ambil. Sudahlah tak bayar hutang, dijajanya cerita pakcik aku penipu, makan haram & macam2 lagi.

Apapun bisnes pakcik aku alhamdulillah, dapat juga buat keuntungan. Kalau sudah cukup nanti modal pendahuluan & pinjaman bank diluluskan, pakcik aku nak buka kedai serbaneka yg lebih moden & teratur.

Kepada customer yg buat2 lupa nak bayar hutang tu, jangan harap korang dapat berhutang lagi sebab aku akan dilantik menjadi tuan penasihat 25 persen hehehehe.

Kalau ada kedai jangan menjadi pekedai sahaja mengharapkan customer datang untuk membeli barangan di kedai kita. Cuba luaskan perniagaan menjadi supplier kepada kedai2 lain milik orang melayu kita juga.

Dalam hal ini kita tetap kena buat baik dengan orang cina sebab ramai diantara mereka menjadi supplier. Nak jadi supplier kepada barangan yang mereka supplykan memerlukan kepercayaan. Setiap invoice yg kita dapat jadi supplier, bayarlah dengan cepat & betul kepada mereka. Dengan kepercayaan ini, mereka tidak akan kedekut maklumat untuk memberitahu kepada kita tentang prospek produk2 lain untuk kita jual menjadi supplier.

Minta maaf cakap, ada orang melayu kita sendiri was2 rasa tidak yakin produk yang dikeluarkan oleh syarikat bumiputra susah nak dapat tempat & digemari oleh pelanggan sedangkan org cina yang jadi supplier tak kisah pun mereka supply juga produk2 yg dikeluarkan oleh syarikat bumiputra kepada kedai2.

Reformasi mentaliti orang melayu harus dibuat dengan serius jika mahu melihat ekuiti 30% menjadi kenyataan. Buangkan budaya "phd" pada diri kita, buangkan budaya cepat berputus asa kalau kita nak maju.

Pengajaran-untuk-anwar-ibrahim-mat said...

pengajaran-untuk-anwar-ibrahim-mati.html

Seorang pakar letupan Belanda, yang telah merakamkan penggambaran bahawa dia percaya bangunan Pusat Perdagangan Dunia New York yang musnah diserang oleh 'pengganas' pada 11 September, sebenarnya telah musnah akibat letupan terkawal, dilaporkan terbunuh dalam satu kemalangan jalan raya beberapa jam tadi. BLOGGERS di Belanda, telah melaporkan Danny Jowenko telah terbunuh serta-merta lewat petang tadi apabila keretanya terbabas dan berlanggar dengan sebatang pokok.

Anehnya, laporan tersebut turut menyebut, anjing Jowenko yang turut bersama-samanya, masih hidup dan tidak mengalami sebarang kecederaan. Jowenko dikatakan sedang memandu pulang dari gereja. Tidak jelas sehingga setakat ini, punca sebenar keretanya terbabas. Jowenko sangat terkenal apabila kali pertama muncul dalam video pada 2006 dalam sebuah rancangan televisyen Belanda yang dikenali sebagai Zembla Investigates 9/22 Theories.

Selepas disiarkan footage Menara 7 WTC, Jowenko berkata, "Ini adala letupan terkawal yang dikendalikan oleh sepasukan pakar." Ketika itu, Jowenko tidak tahu yang dia sedang menonton footage 11 September 2001 dan melahirkan tidak percaya bahawa laporan yang dibuat oleh wartawan di tempat kejadian. Pada 2007 terdapat khabar-khabar angin kononnya Jowenko telah menarik kembali pandangan awalnya tentang WTC, bagaimanapun, Jowenko menegaskan dia masih berpendapat bahawa WTC sebenarnya dimusnahkan oleh letupan terkawal menerusi perbualan telefon dengan seorang BLOGGER bernama Jeff Hill.

Terdapat laporan yang menyatakan, sejumlah 4000 orang Yahudi yang bekerja di WTC, bercuti serentak pada hari itu. Dan menariknya, Amerika Syarikat menyerang Iraq selepas tragedi tersebut dan menuduh Iraq menyimpan senjata pemusnah besar-besaran. Lebih menarik, selepas penjajahan Amerika Syarikat ke atas Iraq yang merupakan negara kedua pengeluar minyak terbesar dunia, harga minyak dunia naik mencanak!!! Anehnya, sesiapa sahaja yang mengeluarkan pendapat yang bertentangan dengan kenyataan rasmi Amerika Syarikat yang dkuasai oleh pelobi Zionis, kebanyakan daripada mereka 'hilang' dan mati dengan penuh misteri!!! ()


http://theflyingkick.blogspot.com/2011/07/pengajaran-untuk-anwar-ibrahim-mati.html

Anonymous said...

Jom kita mulakan kempen "Buy Malay and Muslim First"

Anonymous said...

Mengenai 9/11 & bangunan WTC runtuh ada pakar mengatakan bahan THORIUM telah digunakan. Bahan tersebut dimasukan ke dalam kolum2 besi yang menjadi sokongan utama pada bangunan.

Terdapat laporan yang sehingga kini tidak dapat disangkal oleh White House mengatakan ada unit2 pejabat di tingkat2 tertentu di bangunan WTC telah diarah berpindah sebelum kejadian 9/11 oleh pihak pengurusan bangunan konon2 untuk membuat kerja maintenance yang dilakukan oleh kontraktor.

Pakar theory & konspirasi berpendapat bahan thorium telah dimasukan ke dalam kolum2 besi pada bangunan WTC semasa kerja2 maintenance yang diperkatakan itu dilakukan.

Theory mengatakan bahan letupan seperti dynamite telah digunakan untuk membuat control demolition bagi meruntuhkan WTC adalah tidak benar sebab dyanmite tidak berupaya mematahkan apatah lagi mencairkan kolum besi. Bahan thorium berbentuk serbuk yang dimasukan ke dalam kolum2 besi secara padat boleh mencairkan kolum besi yang menjadi sokongan utama kepada bangunan WTC.

ANTI PERANG SAUDARA said...

8:11: AKU BIMBANG SATU JE .
ANAWAR TERUS MENGGILA NAK JATUHKAN NAJIB

NAJIB AKAN MENINGKATKAN LAGI TARIKAN PADA RAKAYT DGN BERMACAM2 Lg PRIGRAM ..1 Thn hoo lama tu..

ANAWAR AKAN DIPANDANG 'GANAS YG XDPERLUKAN' DAN DILHAT MAKIN GAGAL OLEH PEEMERHATI 'ASING'

APABILA MEREKA HENTI SOKONGAN..

ANAWAR AKAN BENGANG...
(contoh mudah isu palestin... anawar terpaksa bakar/pukul patung yahudi)..Yahudi bengang...Obama pun mula 'tegur'

:-)Apabila ANAWAR NAIK BENGAN ATAU TEPRANGKAP...KALAU 'ASING' BENGANG JE TAKPE

TAKUT KEMATIAN ANWAR JADI MISTERI..
TEELANGGAR POOKOK DLM keta ADA ANJING HIDUP...

UMNO/ BN JUGAK KENA Teruk. !!!
(GAP..RAKYAT JUGA PERLU DIPERSIAPKAN KESEDIAAN MENTAL...TERMASUK LAH PENYOKONG2 Dap tu)


SEKIAN HARAP GAP AMBIL PERHATIAN...








.

asyraf rosli said...

tp skrg ape je cina mintak kerajaan menggelupur bagi, baru ni diorang:
1. dapat tanah pertanian
2. dapat bantuan wang kg baru
3. rumah2 ibadah lain yang dulu haram je naik kat seblah pokok dah jadi sebjik besar

tp diorang ni mmg nak pelingkupkan melayu.dengan albukhari semua orang marah.tp ada gak melayu bangsat marahkan orang macam albukhari.

kalau orang islam meniaga maju, duitnya banyak, apa kita nak takut sbb kalau diorang bayar zakat, kita anak2 kita pun boleh merasa.

kalau beli pada pekedai bangsa lain.xkan pulak die nak derma anak yatim Islam.

Anonymous said...

sokong, banyak lagi perkara yang melayu boleh buat utk mengatasi ekonomi org cina, buat masa ni kita buat ini dulu, perkukuhkan cadangan ini dengan sebaiknya.

aku dah lama x sokong kedai2 komunis ni.
kalau terpaksa jgak pastikan harga ditawar paling rendah. batu pada muka cina. x dpt beli pun xper..

Anonymous said...

Cuba tanya orang Pas..mereka akan kata oohhh melayu dah maju dah jadi kaya ray...tengoklah di kelantan...tetapi hakikatnya kemiskinan tertingi di kelantan..dan mereka akan kata kita kena sokong cina Dap dan Pkr...mereka miskin ekonomi dan politik...jadi saya cadangkan GAP jumpa perkasa bincang secara profesional untuk membuka lebih banyak kedai runcit di selruh Pulau Pinang.....baru PAS akan sedar....

komandomelayu said...

1-BOIKOT @ BAKAR LAWYER CINA DAN KELING PARIA BUKAN SETAKAT KAKI PEMBELIT TAPI DAH PANDAI BUNUH CLIENT MELAYU.

2-BOIKOT @ BAKAR KEDAI SPAREPART DAN WORKSHOP CINA DAN KELING!

3-BOIKOT @ BAKAR KEDAI HARDWARE CINA!

4-BOIKOT @ BAKAR KLINIK DOKTOR CINA DAN KELING!

CARA UNTUK BOIKOT-MASUK DALAM KEDAI PILIH BARANG @ ORDER BARANG
DALAM 100 JENIS PASTU CANCEL MASA NAK BAYAR!!
10 ORANG MELAYU PSIKO 3 HARI BERTURUT 3 KEMUNGKINAN BERLAKU-
1-CINA-KELING NI DEMAM PASTU TUTUP KEDAI KERANA SIAL!
2-CINA KELING NI BAKAR KEDAI DIA SENDIRI CLAIM INSURAN PSAL TAK TAHAN TAKDE SALE!
3-BIJIK MATA KORANG LEBAM!!!

ybspenang said...

saya menyokong apa yang diperkatakan adalah memang benar,jika bangsa kita sendiri ynang tidak membantu siapa lagi, tepuk dada tanya selera.Majunya bangsa kita kerana permaufakatan dan pertolongan dari bangsa kita sendiri oleh itu ayuh kita mula dari sekarang dan juga sekurang-kurang bolehlah mereka keluarkan zakat perniagaan dari keuntungan mereka.Jangan pandang belakang lagi.

SPY said...

MELAUN YG SUKA BARANG CINA NI TAK LAIN TAK BUKAN...ALJUBURI LA.....SI MANGKUK HAYUN NI PANTANG KALAU ADA 'BARANG' CINA.....MELELEH AIR LIUR....KOTEI TEGANG MEMANJANG JER....KALAU KITA NAK ELAK MELAYU MENGUNJUNGI KEDAI2 CINA....MAKA KITA KENA MULAKAN DGN ALJUBURI DULU.... DI SINILAH BERMULANYA 'MALAY DELIMA'...

Anonymous said...

Bukan tak mahu menolong melayu, tetapi selalu terkena. Peniaga melayu sama ada sombong dan sekiranya kontraktor, kerja-kerja tidak bermutu dan selalunya menipu. mungkin nasib saya lah terkena dengan orang-orang macam ni. Walau bagaimanapun, saya berharap orang melayu, beri lah perkhidmatan yang terbaik, insyaallah akan mendapat sokongan 100%.

Anonymous said...

aku setuju sangat "Cadangan Agresif Membantu Ekonomi Melayu"...

Petronas>Subsidiari/anak2 Syarikat petronas,Felda>anak2 syarikatNya

UMNO>Pakar2 Ekonomi Melayu Wajib/ mesti menjaga/mengawal/membela>bersifat berdaya saing yg tinggi/Dinamik erti kata>secara "GLOBAL"...mungkin dari pada 2 Syak2...dimana ekonomiNya yg kukuh> boleh melebarkan sayap rakaian "Bisnes Net-working Bumiputra">Luar dan dlm...jangan skali2 di beri peluang kpd bangsa2 asing>luar dan dlm...kalau nak buat bisnes/net working dgn orang2 Melayu Aceh Di Indonesia xpe..!!

Anonymous said...

saya setuju tapi peniaga melayu pun kenalah bantu sama terutama yg memiliki bengkel keta dan motor tolonglah buka kedai awal sikit kerana biasanya perkhitmatanm diperlukan waktu pagi masa nak p kerja selalu kena tunggu sampai pukul 10 baru nak buka kedai

Anonymous said...

saya tambah, jika nak ke klinik swasta. pilihlah klinik2 yg ditubuhkan oleh doktor2 melayu.

Anonymous said...

aku rasa ini cadangan yg sgt bagus, Melayu UMNO biasanya boleh terima tp yg masalahnya melayu barua DAP dari PKR/PAS yg masalah sikit, sbb bila tolong melayu dia kata kronisme, beli kedai cina dia tak kata pula komunisme, cina pula, bila yg masuk tu melayu pas/pkr, dia akan cucuk bagi barua2 ni kembang hidung kononnya cina pun sokong pas. bukan kita tak tau, perangai melayu barua DAP ni bila kena jek dgn komunis....

BAIK PUNYE KOMEN HEHE said...

asyraf rosli said...
'

betui tu kawan...


CANANG 2 Lah kat kwn2 cina..kali ni kita JGN bg lagi pakatan kuat(bg dia kuat menyalak)..

dua point je
1. kalu undi pr..bila tgn bekuasa mereka akan berenti menyalak(padahal anjing2 ni diperlukan rakyat)

2. baik kurangkan undi pr...mereka akan menyalak dgn lebih kuat sikit (mengaum2 lg)

3. BN YG RIMAS DGN SALAKAN AKAN SELALU TURUN PADANG.
.
*** Inilah cara terbaik utk rakyat..JGN TAMBAH LG UNDI UTK PR...!! Terlebih undi utk PR ..

1. Negara jd xstabil 50-50...mcm thailand..xrenti2 perang sedara
2. business pun x NGAM.. !! rugi maa


KONCLUSION
1. Masa undi undi BN
2. Masa dngr Ceramah PR..TEPUK KUAT2 Sikit..!!

Biar anwar jadi kuli kita..jd balaci rakyat..jd anjing rakyat....

TAK SANGKA BAIK PUNYA KOMEN AKU KALI NI

Anonymous said...

jangan lupa, duit simpanan dan bayaran gaji di bank mesti juga menggunakan bank Islam dan bank2 orang Melayu.

Anonymous said...

silap kita jga bro..masa kita ada kuasa kita masing2 berlumba mengumpul kekayaan utk diri dan kroni,persatuan mereka bagus,sanggup tolong kwn bila mula nak berniaga.org kita nak dpt pinjaman pun panjang birokrasi.

Anonymous said...

Tuan GAP minta sebarkan. Kepada penduduk Section 7 Shah Alam, jgn beli kat kedai Ng su Lin, Adun Babi Sekinchan

Anonymous said...

aku setuju sangat Kedai 1Malaysia diwujudkan kena pada waktunya

bg said...

10.55 amik bbp gambar...email ke gapkembali tu

aku pun teringin nak tengok

RAMBO said...

AKU SOKONG SANGAT2 LA PASAL KORANG SEMUA NAK SOKONG MELAYU.....PENDEK KATA...SETIAP TINDAKAN MESTI PIKIR
TTG MELAYU....NAK BELI ITU...MLAYU NAK BELI INI...MELAYU... TENTANG ADA PENIAGA2 MELAYU YG NAK LEBIH ATAU KETERLALUAN...MUNGKIN DEPA NI KETURUNAN MELAYU FUCKATAN....YG DAH TERASUH DGN MINDA BANGSA PENINDAS...KAPITALIS...KUMPULAN MELAYU Perosak Rakyat ( FUCKATAN ) INILAH YG SERING MENAIKKAN HARGA BARANG...DEMI UTK MENIMBULKAN KEMARAHAN RAKYAT KPD KJAAN BN....
MEREKA INILAH SEBENARNYA YG BERSENGKONGKOL DGN CINA2 DAPIG MEMPERKAYAKAN KAPITAN2 CINA DI MSIA...MEREKA INI LEBIH SUKA TENGOK CINA NAIK DRPD MELAYU NAIK...CONTOH YG JELAS... KETUA FUCKATAN MEREKA...ALJUBURI....AWAL2 LAGI DAH PILIH BARANG CINADOLL...MANA MAIN DGN MELAYUDOLL...TAKDE CLASS...!!! HARAP PAKAI SONGKOK JE TINGGI....!!OTAK SENGKEK!!TENGOK PULAK SI NIK AJIS KIAMAT...DIA KATA "APA ADA PADA MELAYU?!!" BAIK JADI 'JAKUN'....!! ITU MELAYU KITA SENDIRI YG MENGHINA BANGSA SENDIRI...! APA KATA CINA?? INDIA ?? KESIMPULANNYA...YG MERENDAHKAN MARTABAT BANGSA KITA ADALAH MELAYU FUCKATAN.....YG MENGHINAKAN BANGSA KITA JUGA ADALAH MELAYU FUCKATAN.....YG MENCEMARKAN MARUAH MELAYU KITA ADALAH MELAYU FUCKATAN.....YG MELACURKAN HAK ISTIMEWA MELAYU JUGA ADALAH MELAYU FUCKATAN....
JADI...JANGAN BIARKAN FUCKATAN MENGGADAI MELAYU KITA DALAM PRU13 NANTI..!!

HIDUP MELAYU...!
HIDUP UMNO....!
HIDUP ISLAM..!

PERGI JAHANAM PKeRa...!
PERGI MAMPUS hamPAS...!
PUKIMAT DAJAL DAPig...!

Anonymous said...

Aku sokong 100%. Isi minyak petronas mgg sah melayu. Roti /biskut cuba cari buatan melayu. Harap ada pihak yang senaraikan produk2/syarikat 100% keluaran melayu sebagai rujukan.

Anonymous said...

Setuju! Buy Muslim first! (Kalau dah beli Melayu tu, kat negara ni maknanya beli Muslimlah, secara automatis! Cuma ahli-ahli bongok Pas saja yang cuba nak bersilat kata perjuangan Melayu tu sekadar perjuangan bangsa. Walhal semua yang beragama Islam dan mengikut adat istiadat Melayu di negara ni adalah dikategorikan sebagai Melayu tak mengira bangsa asal)

Anonymous said...

Inilah hadiah istimewa pada kerajaan BN yg terlampau beri muka pada kaum Cina.. Apa macam sekarang?.. Tunggu masa saja kerajaan BN(UMNO) yg ditunjanggi Melayu akan TUMBANGGGGGGGGGGGGGGGG!..Melayu dianaktirikan, Cina didahulukan . Melayu ditinggal2kan... terimalah HABUAN !

komandomelayu said...

ANON 1212
KERAJAAN PAS DAN PKR BUKAN SETAKAT BAGI MUKA KAT CINA BABI DAP!!
TAPI BAGI BONTOT,BAGI PELACUR,BAGI GADAI HUKUM AGAMA,BAGI PENIAGA MELAYU LINGKUP DI PPINANG,BAGI PEMIMPIN YG MENIPU SATU DUNIA!

BUTUH KAU LA KALAU BN TUMBANG
KAU TU AKAN MEREMPAT DALAM KANDANG BABI MCM DI SINGAPURA!
KAU PENGKHIANAT PATUT MATI
MASUK LUBANG!!

RAMBO said...

ANON 12:12
SETAKAT BAGI MUKA KAT CINA OKEY LAGI.... ENGKO LAGI TERUK...BAGI JUBOR KAT PELIWAT TEGAR...JILAT PUNGGUNG BABI LGE....PELACUR AGAMA..PENGGADAI ISLAM....PENGHAKIS
HAK MELAYU....PENZINA CINADOLL...JUAL NAMA ALLAH...DAN SESAT LAGI MENYESATKAN....

Anonymous said...

So far saya x pernah nampak ada kedai accessory kereta milik melayu...pekerja melayu adalah...kalau bole GAP suggest kat PUNB or PNS.

Anonymous said...

Aku sokong. Aku dan family aku dah haramkan diri dari beli di kedai cina. Di tempat aku ada empat mini market tersohor, maidin, tesco, giant dan kkmart.

Kalau nak beli sikit2 aku pilih beli di maiden. Kalau nak byk aku beli di tesco.

Kkmart atau zemart kepunyaan cina dap yg anti islam begitu juga dgn giant yg cina punya.

Maiden org islam punya dan tesco koperat glc melayu punya.

Pagi2 aku beli paper dan nasi lemak dgn org melayu, isi minyak kereta di petronas-melayu punya, makan tghari di kedai melayu, makan malam pun di kedai melayu.

Alhamdulillah satu hari perbelanjaan aku satu sen pun aku tak beri ke cina.

Anonymous said...

komando melayu + Rambo .. Kamu berdua adalah agen2 Melayu yg melingkup Melayu.. kamu tak berani mengaku kesilapan pemimpin2 UMNO pada orang2 Melayu.. Bahasa pun kurang ajar dgn perkataan yg tak sesuai.. Inilah wajah2 Melayu yg dididik UMNo.. Kamu tak membantu utk kemajuan org2 Melayu, sekadar politik murahan.. Kamu jgn ingat semua melayu2 bodoh mcm kamu berdua.. Harap nama glamour jer.. komando konon.. Rambo konon... POrDAH !!

Anonymous said...

Ni la masalahnya bila persepsi kita dah ditunggang-langgangkan oleh ulamak palsu PAS dan org2 PR....Bila ada Melayu kaya diorang akan sedaya upaya jatuhkan dia kalau tak bersama mereka sbg contoh kita boleh lihat Tan Sri Syed Mokhtar....Puak2 PR ni lah yg mempersoalkan bagaimana melayu2 ni jadi kaya kononnya kronisme dsb...Tapi kita jgn lupa,dalam syarikat2 Syed Mokhtar dan juga GLC yg disokong karajaan ini,bangsa mana yg paling ramai bekerja di dalam tu????Cuba bandingkan peratusan kaum yg bekerja di situ dgn syarikat2 yg diterajui kaum2 lain....Petronas contohnya mempunyai seorang CEO yg gajinya lebih kecil drpd kebanyakan CEO2 sykt Fortune 500 yg lain..Tapi pasal itu pun ada ramai yg ckp gaji CEO Petronas ni dah terlalu mahal padahal ciput jer mengikut pasaran semasa....Cubalah menghargai kejayaan bangsa kita sendiri dan harus diingat tak ada manusia yg sempurna dlm dunia ini....

Anonymous said...

Lupa nak ckp, zemart dan maidin tu sama saiz - mini market. Manakala giant dan tesco sama saiz - supermarket.

Melayu Perak said...

anon 1.20 pm...

dah banyak umno berjasa kepada orang melayu...

buat rumah skim mesra rakyat....

sekarang buat kedai runcit 1malaysia....

apa tunggu lagi orang melayu....belilah dari kedai melayu...

buy chinese last...biar tergolek mampus..

Anonymous said...

Anon 1.20 tu btul ke melayu hehehe....

Melayu yg kata melayu dlm blog ni kene hati2 skett...

Anak2 cina skrg cukup fasih berbahasa melayu... Tak caya tgk dlm fb, mengucap, bismillah semua diaorg pandai....

Al maklum la berkat ajaran nik aziz...

Anonymous said...

Sbb tu aku sukee maki hamun cina dan keling dlm blg org melayu sbb aku tau diaorg ramai lepak sini utk laga2kan org melayu.

Kalu tak caya suruh gap keluarkan artikel pasal peniaga cina dan increase kan heat balun cina.

Sure keluar mcm2 pendapat yg sokong anak cina ni nnt. Tengok la sendiri kalu tak caya.

8431 said...

tambah lagi sikit..

bayar api dan air dan semua bill di baitulmal [baitulmal jadi collector]..

sebulan lebih kurang RM3.0 billion ...

komandomelayu said...

ANON 120
ENGKAU KALAU CINA MEMANG NAK MAMPOS DENGAN AKU !!

SIAL KAU SATU CINA KOMUNIS CUBA NAK HASUT MELAYU BENCI UMNO!!!

DULU BOLEH LA KAU BODOHKAN ATOK NENEK MELAYU DAN SEKARANG MELAYU YG BODOH CUMA TINGGAL ORG PAS DAN PKR SAJA!!!

komandomelayu said...

CIBAI 120

KALAU KAU BANGSA CINA ADA TELOR DAN LANCAU APA KATA KAU PINDAH BAWA APEK NYONYA MAK NENEK BABI KAU KE SINGAPURA ATAU HONG KONG ATAU CHINA ATAU MANA MANA LU SUKA ASAL JANGAN DUDUK DI TANAH MELAYU NI!

KAU PAHAM TAK TANAH MELAYU !!BUKAN ADA TULIS KAT PETA TANAH CINA KE HINDU SEJAK ZAMAN BATU.

MELAYU YANG BAGI KAU MENUMPANG DAH CUKUP BAIK

LAGI BAGI IC BIRU !

LAGI BAGI TANAH DAN RUMAH!

LAGI BAGI KAU MENIAGA !

LAGI BAGI KAU SEKOLAH CINA DAN TAMIL

LAGI BAGI KAU MENGUNDI !

LAGI BAGI KAU BELA BABI ANJING

LAGI KAU MAU SAPU HAK ISTIMEWA MELAYU!

LAGI KAU HINA RAJA MELAYU !

TAPI KAU SOKONG KOMUNIS CHIN PENG!

TAPI YANG MATI BERPERANG ASKAR MELAYU BUKAN ASKAR DARI CHINA ATAU INDIA

KAU NI SAMA BODOH MACAM BABI YANG KAU BELA TU SIBUK NAK CAMPUR HAL MELAYU!
KAU PERGI JAGA BABI KAU SEBELUM KENA LETUP LANCAU CIBAI LU!

Anonymous said...

komandomelayu + melayu = buah langsat buah tampoi.. komandomelayu bangsat taruh jamboi,, Ini negara dah hampir dikuasai Cina sepenuhnya.. Lu jangan mau tunjuk samseng! Faham baik2 orang2 Melayu keparat!

Melayu Perak said...

你他媽的混蛋... ...中國

中國豬可以去地獄 ... ...

buy chinese last...

Anonymous said...

orang Cina tidak takut sama melayu, ekonomi dan pendidikan Cina control... Apa melayu bolih bikin, kamu orang2 miskin!

Anonymous said...

sebolehnya mmg beli gan walaupun adakalanya kena tipu gak,,,,biarlah at least kat akhirat bleh jumpa...kalau kena tipu gan cina apapun tak boleh..........................

Anonymous said...

ekonomi dan pendidikan cina kontrol?

sekali org melayu mogok kerja kat company cina, bungkus beb..

eg ada ke cina nak kerja drive lori? takde driver, camane brg2 boleh dihantar ke destinasi? bungkus beb..

komandomelayu said...

BUAH LANGSAT
BUAH TAMPOI
MELAYU MAKAN LEPAT
CINA MAKAN CAKOI
CINA LAGI BANGSAT
SERUPA TOKONG PERUT BOROI
MENIAGA TIPU SEMUA TEMPAT
AIR KENCING TARUK BOTOI
SEKALI MELAYU KASI REMBAT
LU LARI ANGKUT BABI SAMA AMOI!!

Anonymous said...

budak2 melayu kt sekolah wajar diterapkan cadangan ni utk survival diorg masa depan.

Anonymous said...

Gua sudah cakap sama lu komandomelayu.. lu punya bangsa banyak bodoh, itu pasal selalu kena tipu. orang bodoh dimakan org cerdik ma.. lu pun sikit hari bolih pindah pi TAMPOI , kasi cuci lu punya otak, sudah gila babi..

Anonymous said...

setuju bro...sebarkan dan mulai sekarang ubah sikap kita pada peniaga2 melayu...mrk kan sebangsa dengan kita....

Anonymous said...

komando melayu.....bukan setakat pakar berperang tapi genius gak...terbahak2 aku ketawa

komandomelayu said...

LU LAH BODOH TU PASAL INI NEGARA SAMPAI SEKARANG LU TAK BOLEH CONTROL MELAYU SERUPA SINGAPURA!!

LU LAH BODOH ITU PASAT ITU FRANCAIS KFC MERCEDES,BMW,VW,HONDA MAZDA, NISSAN, KIA,PETRONAS STATION,BERNAS SEMUA MELAYU SUDAH KONTROL DARI CINA!!

LU LAH BODOH SERUPA BABI ITU ANWAR SAMA MAT SABU LU KASI PERCAYA!!

LU LAH BODOH LU PUNYA TUHAN SENDIRI BIKIN SENDIRI JUAL
LAGI SUDAH MATI PUN MAU TIPU
KASI KERETA SAMA BANGLO KERTAS
MAU BAWAK DALAM KUBOR!!

LU LAGI BODOH SIKIT HARI MELAYU KONTROL EKONOMI SAMA POLITIK LU MANA MAU LARI?

LU ADA LANCAU LU TULIS LU PUNYA NAMA SAMA ADDRESS LA!!
LU TENGOK LA APA JADI SIKIT HARI KALU MAU KASI MELAYU NAIK DARAH!!

Anonymous said...

Pengalaman peribadi dua pemandu teksi melayu berputar putar di Bandar Ipoh. yang pasti penumpang bukan melayu tak akan naik kereta mereka. Ada yang naik turun balik bila teksi sebangsa naik.
Harga perucit untuk peniaga Melayu adalah berlainan ditawarkan olih pemborong bukan Melayu.
GLC besar saperti Tabong Haji patut bergiat se luas luas nya membuka restoran dan syarikat pelancongan yang besar besar di seluruh kawasan bandar mau pun desa
Tak payah lah keluarkan lesen halal kepada pengusaha bukan Melayu.
Mereka bolih kembangkan kegiatan pakaian design orang Muslim.

komandomelayu said...

SOKONG ANON 905!!

LESEN HALAL HANYA LAYAK UNTUK USAHAWAN MUSLIM SAHAJA!!

KALU BAGI CINA MEMANG DIA AKAN MENIPU PUNYA KECUALI
DIA SUKARELA PELUK ISLAM DAN SERAH LANCAU KASI POTONG!!

jibon said...

bagus dan tepat sekali idea ini.malangnya anak anak melayu yg duduk didalam glc glc dan di institusi 2 kewangan kebanyakannya tak da roh sgt nak nolong melayu.alasan nya orang politik makan duit ,kami pun boleh lah makan juga....sapa yg dah pernah berurusan dengan mereka mungkin sependapat dgn saya.petronas????? orang melayu aja yg rajin isi minyak kat stesen nie,arap kan cina dan keling,kalau tak putus minyak meka pun tak isi...tapi tau tak kebanyakan barang barang di kedai mesra tu semuanya pembekal pembekal cina.kalau orang melayu nak bekal apa jadah pun mcm mcm kehendak dan syarat syarat mereka.tak yah gi jauh lah,nape petronas mesti monopolikan bekalan air mineral kepada satu aja...dah bertahun tahun....dengan chuan sing,,sykt cina....petronas buta dan rabun ke,,dah tak da orang melayu lagi ke....kalau diberi peluang dan buka kepada peniaga peniaga melayu juga kan bagus....inilah masaalahnya...kalau dah kenyang dgn duit dan burit...semua boleh pejamkan mata aja...langsung tak ada niat nak tukar tukar pembekal ke. orang melayu kena sedar,pegawai pegawai beginilah lagi haprak dari najib atau anwar.dasar dah diberi,arahan dah dikeluarkan,tetapi peranan peranan merekalah dipetronas ini melayu boleh terus melopong.

Anonymous said...

ok tu,,,,aku setuju dgn jibon.kerajaan patut tutup aja pns, punb atau smecorp nie.meka tak menolong melayu puuunnn.kalau meka tolong,sekadar buat syarat kuota kerja mereka aja.meka bagi bantuan pun dalam keadaan izin dalam terpaksa .usahawan melayu dapatlah pinjaman rm 100k,tapi tang cina atau keling,peeeeeergh,amik juta beb...kalau tak caya menteri menteri kenalah bukak biji mata.memang lah meka boleh bertahan.....dari segi ramai yg dapat betullah ada nama melayu,tapi dari segi rm yng banyak dapat agak agak ada ke nama melayu.he he he.melayu kena kencing.sprm masuk lah siasat.kalau ada yg nak terjun tingkap biaulah.tak rugi pun kalau ada yg terjun...kerana mereka inilah perosak umat

Anonymous said...

noh omar jgn tidoooooooo.gegarlah sikit fama tu..asyik suruh melayu berniaga bawah payung aja.apalah bengap sangat.merka pun ambil barang dari pasar borong dari kartel kartel juga.tukarlah sikit dasar tu.kalau dah tak ada idea bagi tau.senang aku nak bagi tahu cam ne nak buat.orang buat bersih engkau org marah.buatlah kerja betul betul.pegawai pegawai pembeli di bahagian pembelian,,,menteri kenalah tinjaul keadaan mereka.takut ada yg jadi polong bertuankan ah cong atau peter,

Anonymous said...

noh omar jgn tidoooooooo.gegarlah sikit fama tu..asyik suruh melayu berniaga bawah payung aja.apalah bengap sangat.merka pun ambil barang dari pasar borong dari kartel kartel juga.tukarlah sikit dasar tu.kalau dah tak ada idea bagi tau.senang aku nak bagi tahu cam ne nak buat.orang buat bersih engkau org marah.buatlah kerja betul betul.pegawai pegawai pembeli di bahagian pembelian,,,menteri kenalah tinjaul keadaan mereka.takut ada yg jadi polong bertuankan ah cong atau peter,

Anonymous said...

noh omar jgn tidoooooooo.gegarlah sikit fama tu..asyik suruh melayu berniaga bawah payung aja.apalah bengap sangat.merka pun ambil barang dari pasar borong dari kartel kartel juga.tukarlah sikit dasar tu.kalau dah tak ada idea bagi tau.senang aku nak bagi tahu cam ne nak buat.orang buat bersih engkau org marah.buatlah kerja betul betul.pegawai pegawai pembeli di bahagian pembelian,,,menteri kenalah tinjaul keadaan mereka.takut ada yg jadi polong bertuankan ah cong atau peter,

Anonymous said...

komandomelayu bodoh... apa lu tak turun 9 july dulu? Lu punya darah belom naik ke.. Lu komando penakut.. Bo telor!

komandomelayu said...

APASAL MAU TUNGGU 9 JULAI?
LU MAU MATI INI MALAM PUN BOLEH!
CIBAI HARAMJADAH LANCAU BABI PUNYA CINA!!

LU ADA TELOR SAMA LANCAU KASI LU PUNYA ADDRESS LA!!
LU TADAK KASI MEMANG LU KONGKEK LU PUNYA MAMA SAMA BABI!!
HAHAHA SENDILI OTAK BOLO LAGI MAU TUNJUK BELANI!

LU PAK CHU CHENG!!

komandomelayu said...

LU SATU CINA BOLO APA KELIJA?
KOLEK LUBANG ITU CINA MAMPUS PUNYE KUBOR KE?
LU SEMUA CINA MENIAGA TIPU HALI -HALI TU PASAT MAU BAYAR CUKAI SAMA AGONG MELAYU MA!BOLO

SEMUA OLANG MELAYU BAYAR CUKAI BELAKANG KELAJAAN KASI BELI SENJATA MAU TEMBAK SEMUA CINA BOLO SELUPE LU KASI MATI LOR!

LU CINA SENDILI BIKIN TUHAN BELAKANG KASI BELI SAMA JUAL
LAGI LU BELI LIMAU MASAM KASI
TUHAN BOLO MAKAN ITU PASAT TUHAN LU MUKA SELUPA BABI PUNYA CIBAI PERUT BUNCIT !

LU CINA ASAL MANGKUK DULANG BIJIH TIMAH MUNYE ITU NEGELI CHINA MALI SAMA TONGKANG MASUK IKUT LONGKANG KELIJA LOMBONG BIJIH TIMAH SAMA TOKAY MELAYU MA!

JEPUN MALI LU TELOR SUDAH KICI LALI MASUK HUTAN JADI KOMUNIS HARI-HARI LALI-LALI TAKUT ASKAR MELAYU MANYAK SUKE TEMBAK ITU KOMUNIS CINA POMPUAN SAMA LAKI!

BILAKANG SUDAH LULUK SINI SULAH MAKAN BABI HUTAN MAKAHAI MANYAK SELAP LOR TU PASAL CINA SUKA MAKAN BABI
PELANGAI PUN MACAM BABI HALI2 MAIN JUDI BAWA LOLI JUAL LOTERI MAIN PUKI TU PASAL KELUAR NA MENG CHEE

SULAH KASI IC LAGI KASI UNDI MACIBAI LAGI LANGSI ITU MELAYU MAU KASI LUGI LU SATU CINA MAU UNTUNG!

MELAYU TALAK MAJU TAPI LU MENIAGA HALI-HALI MANYAK UNTUNG SAPU DUIT MELAYU
MELAYU LU MAU BIKIN KULI!

TALAK SUKE MELAYU LU PIGI ANGKAT ANAK BINI MAMA PAPA KOKO BABI SAMA ANJING NAIK ITU LOLI PIGI SINGAPULA ATAU LAIN NEGELI LOR!

LU TATAK MAU MUNYE!

JADI LU CINA LULUK MENIAGA LIAM2 INI NEGELI RESPEK SAMA MELAYU PASAT INI NEGELI NAMA TANAH MELAYU BUKAN TANAH CHINA LU BOLEH SUKE ATI ATOK LU!

LU PANDAI CAKAP INI NEGELI DEMOKRASI HALI HALI SUKE ATI WA PAPA MAMA LU!
APA PASAT LU NEGELI CHINA TALAK DEMOKRASI?
BOLO PUNYE CINA!

komandomelayu said...

LU PEGI MANA2 KEDAI MELAYU BELAKANG LU TRY CAKAP MELAYU BODOH!

WA SUDAH 38 KALI MASUK KEDAI CINA CAKAP CINA CIBAI LANCAU BODOH JANGAN SOMBONG LAGI MAU TIPU MELAYU!!

LU KASI LU PUNYA ADDRESS KEDAI BESOK PAGI AKU BOLEH MARI CAKAP BODOH DEPAN LU PUNYA MUKA BABI TONGOK!!

komandomelayu said...

MANA LU PEGI CINA KOMUNIS?

LU TIDOR SAMA BABI?

komandomelayu said...

LU APA NAMA!

TAI HAN JING?
TAY KHOO CHENG?
TAIK BA BEE?
KOAY TAY KICI?
ANG BO TELOR?
PAK CHU CHENG?

Anonymous said...

komandomelayu Lu kalau berani mari la Penang .. gua tendang lu masuk laut.. Apa macam lu ini mcm bodoh bolih jadi komando? lu cuci gua punya anjing lagi baik ma..

komandomelayu said...

MAKAHAI CINABENG

LU KASI LU PUNYA ADDRESS PENANG MANA TEMPAT?
BESOK PAGI WA BOLEH MARI MAU TENGOK BERAPA MACAM LU BOLEH TENDANG?
BELAKANG LU BOLEH TENGOK WA PUNYA TENDANG SATU MACAM LU BOLEH SAMPAI BAGAN AJAM!
LU SAMSENG TAIK ANJING BERANI
CALL WA 03-22662222

Anonymous said...

Gua anytime.. Bagan Ajam, Bagan Dalam gua tak takut.. kalau lu takut bawa lagi ramai lu punya kawan2 komando bodoh, gua mau belanja lu makan bah kut teh

komandomelayu said...

HOI CINA BODOH!!
LU KASI ADDRESS LAH
JANGAN MULUT SAJA BISING SERUPA LU PUNYA ANJING!

Anonymous said...

Lu cakap mana tempat lu mau tunggu gua.. gua mesti cari lu sebab gua mau kasi lu punya muka jadi punching bag..

komandomelayu said...

PUKIMAK CINA NI MEMANG TAKDE LANCAU!
ADDRESS TAK BERANI KASI?

OK LU KASI LU PUNYA NAMA SAMA HP NO BESOK WA CALL LU!

WA TUNGGU LU DEPAN PEJ POS TANAH LIAT TAPI LU MESTI KASI LU PUNYA NO CNTACT DULU PASAL LU CINA MEMANG KUAT TIPU BANYAK MAKAN BABI!!

Anonymous said...

Lu mari paya terubung dekat market esok pagi.. gua tunggu lu. gua tau sama lu punya muka.

Anonymous said...

Lu mari paya terubung dekat market esok pagi.. gua tunggu lu. gua tau sama lu punya muka.

komandomelayu said...

HALO PUKIMAK WA SEKARANG ADA MELAKA!
LU KASI NAMA SAMA HP DULU BARU WA PEGI PETANG SAMPAI!

TADI LU TANYA MANA TEMPAT WA MAU TUNGGU!
LU MARI TANAH LIAT LA BODO!
LU HP TAK MAU KASI WA MEMANG TAK PERCAYA SAMA LU!

Anonymous said...

lu banyak kuat tipu, kasi gua numb phone KL cakap duduk Melaka.. Lu hausiau punya komando.. gua tak pecaya sama lu tau ke.. Lu banyak2 penakot punya org.. komando lancao.....

komandomelayu said...

LANCAU LU GUA MAU TAKOT!
ITU KL PUNYA NO PUN LU BOLEH CALL!
LU APASAL TAK KASI LU PUNYA NO HP?
LU MARI SINI SG UDANG MELAKA LA CARI GUAQ PUNYA MUKA!!
LU MAKAN BABI TIPU MELAYU HARI2!

Anonymous said...

juak2 umno cakap lebih...hentam bisnes Arqam.... Mana

Kedai2 Gunting Rambut Melayu??... kedai hindu banyak le....

Kedai2 runcit melayu pun kadang2susah nak jumpa......

seteruk2 orang kelantan yang PAS tadbir tuuu... ada jugak muka mak cik2 melayu yang niaga.....

Anonymous said...

anon 9.44 Am .. Kau ni ketinggalan zaman .. bukan setakat kedai runcit.. yang lebih berjaya pun dah ramai UMNO lahirkan.. Orang2 PAS juga dpt tempias kebaikan dari UMNO.. Nik Aziz dan PAS bantu apa yg terrbaik utk KELANTAN?.. AIR pun mcm milo O . Akhirnya kenegeri lain rakyatnya merempat bangsat, jahat2 pula tu, macam hantu!

Melayu Perak said...

anon 9.44 am...

umno dah banyak tolong melayu niaga...banyak tapak-tapak niaga umno bangunkan...

banyak kontrak kelas f umno bagi...

lagi umno tubuhkan kedai runcit 1 malaysia....

orang melayu perlu sahut cabaran umno...ambik peluang yang ada...beli kat kedai 1 malaysia...

asaklate said...

salam bro GAP,

aku sokong kempen ko nih.
harap ramai lagi "Melayu Baru" yg akan sedar tentang perkara macam ni.

Pro melayu said...

Saudaraku melayu sekelian, x kira lah korang umno ke pas ke, ingtlah..ancaman org2 cina ni lebih dasyat dr sesama kita. Korang tgk la spore,png bila cina memerintah,sekor melayu pon x naik.. Lingkup ada laa. Ketepikan dulu political differences... Ni bangsa lain dok pedajai kita depan2 ni.. Tu yg kena beringat.. Unite all we fight... Jgn seksok ank cucu kita yg merana disebabkan kelalaian kita... Sedar la ye..