Tuesday, August 30, 2011

MAT SABU DAN PAS : PENYUNDAL POLITIK TERAGUNG ABAD INI.


hidup bagai roda. kadang kala di atas kadang kala di bawah.

mat sabu pernah dianggap sebagai ayam sabung pas. kehebatannya berceloteh di pentas ceramah memungkinkan mat sabu diangkat menjadi timbalan presiden pas pada muktamarnya tahun ini.

selama ini mat sabu dianggap neutral dalam memilih hala tuju perjuangan pas.

dalam pas terdapat 2 kelompok yang telah memecahbelahkan pas. kelompok pertama digelar kumpulan ulamak dan kelompok kedua digelar erdogan. 

kumpulan erdogan mula muncul dan semakin berkuasa dalam kepimpinanan pas selepas pakatan memenangi 5 buah negeri dan berjaya mematikan 2/3 majoriti BN di parlimen.

kita seharusnya memperbetulkan semula pengistilahan kumpulan erdogan. nama dan tubuh badan erdogan itu tidak cocok dengan perilaku kumpulan dalaman pas yang selama ini kita gelarkan.

adalah tidak tepat untuk menggelarkan mereka dengan nama kumpulan erdogan tatkala kalimah ALLAH,sokongan murtad,liberalisme diaplikasi dalam sistem saf perjuangan sebahagian pimpinan pas.

wajarlah nama kumpulan erdogan itu ditukar kepada kumpulan attaturk.

baru cocok dengan perilaku dan gambaran sebenar apa yang telah berlaku sepanjang pasca pilihanraya 2008.

dikala 2 kelompok dalaman pas ini saling hancur menghancuri sesama sendiri, mat sabu lebih memilih untuk menyendiri.

dia tidak berminat pada kumpulan anwar (yang dikira baru dalam saf kepimpinan pas) apatahlagi mahu bersengkongkol dengan kumpulan haron taib...sebut dewan ulamak pas yang pernah melanyak idelisme syiah dokongan mat sabu.

kerana menyendiri inilah menyebabkan mat sabu berjaya meloloskan diri lalu memenangi kerusi timbalan presiden pas.

sejak 1999 atau lebih tepat di zaman reformasi, mat sabu boleh dianggap sebagai timbalan presiden pas yang paling bangang yang pernah dilahirkan oleh pas.

inilah masalah dan keterlanjuran penyokong pas.

orang yang pandai berceramah di atas pentas dianggap sudah memenuhi kriteria lalu diangkat menjadi timbalan presiden pas. 

kualiti dan NKRA yang sungguh low class dalam memilih jawatan tertinggi presidensi.

orang ilmuan seperti nasarudin mat isa sayangnya dianggap tidak layak menjadi timbalan presiden hanya berdasarkan faktor persepsi politik dangkal mainan pas. ilmu dan kredibeliti nasa sebagai barisan kepimpinan ulama muda masa depan pas ditolak ketepi.
mat sabu boleh dianggap pelengkap kepada kehancuran pas pasca 2008.

nama mat sabu adalah pelengkap kepada siri-siri nama sundalan politik parti pas yang berjaya merosakkan perjuangan parti seperti kalid gereja samad,nizar bintang 3, dr zulkifli ahmad penjilat tegar anwar, dr hata karburator dung,mahfuz bean,salahudin ayob aka din pudu sentral,husam kambing janapari,mazlan aliman yang gila babi,idris ahmad bohsia dap dll yang tak mampu dinulikkan namanya di sini.

sayang kualiti dan cara penyokong pas dalam memilih timbalan presiden yang hanya berlandaskan kepada faktor hebat berceramah sudah menampakkan kesilapan dan kesalahan paling ketara.

mat sabu telah merosakkan nama yang dibinanya selama ini.

hanya kerana kesumat dendam membara terhadap umno, mat sabu sanggup menafikan bakti dan jasa sekumpulan syuhada bukit kepong dalam ceramahnya baru-baru ini.

terlajak kata badan binasa.

jasa mat sabu ini telah memberikan durian runtuh kepada politikal umno. 

umat islam akhirnya telah difahamkan akan tatacara perjuangan politikal pas.

terus terang aku cakap, kalau pas konsisten sepertimana gerak laku mereka sebelum pru 2008, aku berkeyakinan pas mampu menggantikan umno.

tapi sayang, seribu kali sayang.

ALLAH SWT masih sayangkan melayu atau lebih tepat parti umno.

umno selama 3 tahun ini tidak perlu melakukan damage dan karektor assasinasi politik yang begitu serius terhadap pas.

pimpinan pas lah yang selama ini telah membunuh kredibiliti parti mereka sendiri.

obses terhadap politikal melampau, gaya pemikiran politikal ekstrem,bangkangan politik yang tidak menguntungkan rakyat, penyundalan melampau terhadap institusi islam dan melayu antara faktor besar memungkinkan kehancoran pas pada pru ke 13 nanti.

silap perhitungan pas.
mereka tidaklah sebijak mana.

pru ke 13, pas akan bertembung satu lawan satu dengan umno. faktor sentimen melayu,islam dan kenegaraan menjadi isu utama pengundi memilih parti.

adakah pas mampu menjawap desakan dan persoalan rakyat, bejat politik yang selama ini telah mereka persundalkan ?

kepada umno, kerja kamu nampak mudah..
aku takkan sebut makin mudah.

pkr bagaimana gap ?

jawapan gap. pkr sudah lama mampos dan akan menjadi mendiang pkr pada pru ke 13 nanti !

53 comments:

rakab said...

MatSabu bagi bola tanggung pada Umno !!.

Inilah pemimpin harapan untuk mengepalai Pas di PRU 13 nanti.

Manusia bengap yang lebih banyak merapu daripada berceramah ketika dipentas.

Anonymous said...

pemimpin lemah matemaik..F9 Kot...cuba hulur iq test kat dia...

Anonymous said...

.


DIMANA ADA PAS DISITU ADA FITNAH
DIMANA ADA PAS DISITU ADA BARUA


.

Anonymous said...

anak10 barua pr...sialko satu keturunan

Anonymous said...

pas penghacur agama dan bangsa....cmfirm pru13 kalah

Anonymous said...

betul pepatah org tua"siapa makan cili dia merasa pedasnya"

..Gap!!

kau ni macam menyindir aku je,.terasa sebab dulu aku pernah minat dan respek pada PAS ,sekarang! rasa nak sesepak ada le.

selamat raya maaf zahir batin.

Anonymous said...

mat sabu sokong komunis..pas itu komunis dalam bentuk baru..

Anonymous said...

Sah Penyudalan Politik Teragung sebab tu HQ PAS di Belakang Mati.

PAS memang dah hancus, sepatut Ulamak Ulamak yang masih berakal & pengikut mereka perlu segera keluar dari Pakatan Akal Sikit ini dan tuduh sebuah Parti Islam yang kredibal & berwibawa.

Lepas PRU 12 aku juga mengharapkan PAS agar dapat mengganti UMNO. Dengan bijaksana ketika itu merubah haluan Parti Islam kearah lebih Kredibal, Progressive dan Disenangi oleh terutama Umat Islam berlandaskan Al Quran & Sunnah.

Tapi hancus nya Pakatan Akal Sakit ini di persimpangan Tahta, Harta & Wanita. Hancus nya mereka apabila melacurkan diri kepada Datuk Syaitan Anak Iblis (DSAI) dan Kafir Harbi DAP.

Pegi mampos lah PAS, apabila krisis JAIS, bukan main lagi PAS bertungkus lumus, dari Presiden hingga pecacai cuba nak buat damage control kerana untuk menyenangkan hati orang Kristian & DAP. Tapi apabila Mao Sabu Timbalan nya menghina Melayu & Islam, senyap sunyi bangkai bangkai bernyawa Pakatan Akal sakit ini, tiada pembelaan untuk Melayu & Islam.

Pegi mampos PAS.

sandokan said...

Barua komunis dizaman mereka menganas membunuh mangsa2 mereka adalah tauke2 Cina yg membekalkan keperluan harian mereka, beras dan segala makanan malah wang ringgit.
Mereka survive dihutan kerana mereka2 dibandar menghulurkan bantuan.
Hari ini, barua komunis adalah MAT SABU, mengagung2kan komunis - SIALAN MU MAT.
Mungkin kerana untuk membalas budi LGE membayar bil2 hospital tempuh hari.
RENDAH SUNGGUH HARGA DIRI MU MAT - RM8,000.00. Tapi kalau kau dilelong di e-bay, TAK ADA HARGA LANSUNG.
Mungkin bekas2 komunis yg dah nak mampus, mungkin berminat kepada kamu.

Anonymous said...

pencacai barua pkr kesian....

dah raya dah jom pi masjid

jgn tersasul pi gereja

yg berahi komunis kalmax....sian korang takda tookong nak pergi.. korang berserah pd alam duduk tepi pantai ke....

Aina Meducci said...

selamat hari raya abg GAP

berhentilah kejap raya ni..pastu sambung balik hehe :)

Anonymous said...

Takkan pagi2 raya pun pencacai pas nak jilat bontot DAP... Hehehe

Suweyy malaikat 44 siott pagi2 dah bodek cina DAP..ekeke

pencacai2 pas pagi ni gi umah cina dap la collect duit raya, toksah gi masjid...

Slamat hraya mat sabun sure lebatt poket raya ni...

Anonymous said...

jgn pedulik pe kate parti pati rausah umno!!

dh jadi lumrah umno mmg suke fitnah,mengkafirkan org lain!!

hidup pas...hidupla islam...hidupla raya!!!!

TERUSKAN PERJUANGAN MENGHAPUSKAN PARTI KORUP KERAJAAN YANG MELETAK ISLAM DINAME!!!

Anonymous said...

yg aku nak pecah perut ketawa tu bila tengok video timb presiden pas mengilai depan ahli parti pas, agaknya dia tengok naik syok sgt;

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
huuuuhuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

mcm org tak betul......
tak melambang kan seorg pemimpin parti islam
tak malu ke dia buat mcm tu?

Anonymous said...

SEMPENA RAYE DH TENTU PARTIKORUP KERAJAAN KAYE DENGAN DUIT2 RAYE UTK MENJADI PENJILAT2 YANG SETIA!!!!

Anonymous said...

MELAYU BBODO MENGIKUT 2 BARUA BRITISH!!UMNO MENGUBAH FAKTA!!!SEJAHAT2 BRITISH MEREKA TIDAK MENGUBAH FAKTA!!!


UMNO PERJUANG MERDEKA???

HAAAKKKK TUIHHH!!

Anonymous said...

sempenan hari raya ni .. aku mintak maap kat mat sabu jika terhina terkata bangang walaupun mmg dia bangang dalam isu kominis ...

harap mat sabu pun sempena hari raya ni mintak maap kat keluarga pejuang kemerdekaan atas kata2nya yang melampau..

selamat hari raya maap zahir batin

Anonymous said...

Salam buat muslimin/muslimat,

Manusia tidak lekang dari melakukan kesilapan dan kekhilafan makanya adalah menjadi tanggungjawab sesama insan untuk menegur sesiapa saja yang tidak betul termasuklah Pas dan mengkritik sesiapa saja yang bertindak tersasar/tersesarat haluan termasuklah Pas. Semoga teguran dan kritikan dilihat dari sudut positif dan bukannya negatif.

Dan oleh kerana manusia tidak lekang dari melakukan kesilapan dan kekhilafan dalam membuat penilaian, teguran dan kritikanlah makanya kami (pengundi atas pagar) menyususn sepuluh jari memohon kemaafan daripada semua pihak (ummah, UMNO, PKR dan Pas) yang mungkin tel;ah tersentuh hati baik secara sedar atau tidak sedar.

Akhirulkalam, kami ingin mengucapkan selamat merayakan kemeriahan eidulfitri kepada semua mukmin (terutama pelayar-pelayar maya) semoga kemeriahan ini berterusan untuk tempoh-tempoh yang akan datang. Sesungguhnya jadikanlah kekangan-kekangan yang dihadapi oleh ummah di lain-lain negara sebagai pemangkin untuk kita terus bersyukur dengan kebebasan yang dinikmati di sini.

Wassalam,

Atas Pagar

Kopral Simgh said...

Anon 10.14 dan 10.15,

Kau pergi tonyoh muka kau dalam lubang jamban pun lagi baiklah....

..Musibat !!!..penyapu buruk !!!.

sarjan jamil said...

anon 10.15,

Kalau bkn umno ,...siapa yg merdekakan ???

moyang ko si cin peng tu ker ??

Beso sial ko nih !!!

Anonymous said...

aNON 10.15 TU BARUA DAPIG.
DATOK NENEK DIA BARUA KOMINIS !

MAMPUIH LA KAU SEKELUARGA PAGI RAYA NI!!
HKAAAK!! ..THUUUUUIHH !!
KAHAK KAT MUKA MAK BAPAKK KAU !!

cincau said...

hidup mat sabu. komunis ganti pas. hidup mat sabu. komunis ganti pas. pastikan mat sabu menang sebgai kepala k......

kuang kuang kuang said...

kepala hotak ko .

PKR DAN DAP LA YG MEMERDEKAKAN NEGARA NI...HAKK PUIHHK

HIDUP PKRRRR. !!

HIDUP DAPPPP. !!

KAT STADIUM KLIK SINI...''MELEKA ...MELEKAAA
''MELEKAAA

SEBELAH TU...:: ''MELIWAT.. MELIWAT.. MELEWAT..

PAS TIBA2 Masuk.stadium: '' MENIPU..MELIPU..MENYIPU.. MERAPU'..

(pas masuk bawak LandRover siap bendera chimpengnye)

Anonymous said...

anon 10.15..

andai kata komunis masih belum berjaya ditumpaskan aku percaya ko adalah tali barut komunis..

mungkin anon 10.15 adalah antara pengganas yang berjaya direkrut.. paling tidak pun anon 10.15 mungkin min yuen/pengintip yang terlibat dengan penyaluran maklumat dan memberi bekalan makanan kepada pengganas yang berjuang dalam hutan..

rakab said...

Penyangak pakatan memang bebal macam tunggul kayu !.

Bermati-matian mempertahankan kenyataan Mat Sabu.

Berbagai helah dan alasan di cipta untuk menghalalkan peranan komunis kononnya sebagai pejuang kemerdekaan dan cuba menafikan sumbangan Umno sebagai juara kemerdekaan sebenar.

Walhal Mat Sabu sendiri telah menafikan ada mengucapkan komunis sebagai hero kemerdekaan !!.

Ternyata penyangak pakatan adalah lembu yang taksub kepada pemimpin mereka tanpa memperdulikan kenyataan pemimpin mereka itu benar atau pun salah .

Sungguh memalukan !!!.

Anonymous said...

malulah pencacai2 pas. mat sabu dah koner baring
kapal sink dah cuci tgn

pencacai terus2 bela... adus...

haritu TRINITI...PUAS PERTAHANKAN GEREJA...
HARI NI KONSEP XDE PENCIPTA. BERIA RIA KLUAR FATWA...

ESOK2.. Anisme/Berhala.. sekali lg perah otak pertahan halalkan patung2 ultraman..

payah jadi pas ni
diluah mati pkr..'
ditwlan mati dap...

Anonymous said...

Kalaulah Mat Sabu jadi perdana menteri camne erk? Buat dasar pastu langgar balik dan jawab 'tak ingat'.
Haritu jatuh motosikal tuduh polis yg langgar. Bila kantoi tuduh polis bukan pejuang. Pasal nak bodek DAP sanggup hina bangsa sendiri.
Langsung takde kredibiliti. Macamane ahli sokong dia jadi timbalan pun aku tak paham. Otak second hand.

rakab said...

Sekejap hingat,

sekejap tak hingat !!

Sekali nak saman polis !

sekali lagi nak saman utusan !!

Sekali polis dengan utusan pakat saman kau baru padan muka !!

Mat Babu putar alam !!!

Macam nih nak jadi menteri ???!!!.

Anonymous said...

Usah lupa jasa pejuang Oleh ZULKIFLEE BAKAR pengarang@utusan.com.my KUALA LUMPUR 29 Ogos –

Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan rakyat agar tidak sekali-kali melupakan pengorbanan, darah, keringat dan air mata pejuang kemerdekaan negara serta anggota pasukan keselamatan negara dari dahulu hingga sekarang. Sehubungan itu, Perdana Menteri menolak dan mengecam sekeras-kerasnya sebarang pernyataan dan usaha oleh mana-mana pihak yang ingin mempersenda atau memperlekeh pengorbanan mulia para wirawan dan wirawati negara serta keluarga mereka.

‘‘Kita berasa kesal kerana mereka sebaliknya pula memperagungkan Parti Komunis Malaya yang antituhan, antiagama dan anti nasional,’’ katanya. Beliau berkata demikian dalam perutusan sempena Aidilfitri yang disiarkan oleh RTM, malam ini. Perdana Menteri berkata, rakyat perlu memahami bahawa apa yang dinikmati sekarang tidak terjelma dengan sewenang-wenangnya atau kekal lestari jika bahtera keramat kemerdekaan Malaysia tercinta ini terbiar hanyut tidak dikemudi dengan tulus, tidak dihargai dan musnah tanpa dipelihara.

‘‘Bagi memastikan apa yang terlimpah dan tercurah ke atas kita dan bumi Malaysia kekal berkesinambungan, maka perpaduan nasional perlu terus dibajai dan diperkukuhkan. “Mudah-mudahan jua atas keinsafan ini makin tersepuh dan menebal semangat patriotisme dan kecintaan yang kukuh kepada pertiwi di setiap sanubari kita,’’ katanya.

Najib berkata, bersempena dengan dua sambutan serentak iaitu Aidilfitri dan kemerdekaan ia sewajarnya membawa permaknaan dan pengertian yang mendalam. '

Ia kata Perdana Menteri tentang betapa besarnya kurniaan Ilahi kepada Malaysia yang makmur, bebas dari sebarang ketakutan dan kebimbangan terhadap keselamatan sama ada keselamatan diri kita mahupun keluarga di samping dapat meraikan hari-hari kebesaran sebegini dalam keadaan kecukupan dan kelimpahan.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
kah kah kah said...

Bila ada angka 21,

Mat Sabu buat-buat tak ingat REAKSI Mohamad Sabu bahawa beliau tidak ingat apa yang diucapkan ketika berceramah di Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu adalah sesuatu yang melucukan. Mungkin Mat Sabu selalu tak ingat atau sengaja buat tak ingat kalau sesuatu peristiwa itu mempunyai angka 21.

Sekadar ingatan, Mat Sabu pernah didakwa berkhalwat dalam bilik 121 di Hotel Perdana, Kota Bharu suatu ketika dulu tetapi dibebaskan mahkamah atas alasan teknikal. Apa pun sesuatu yang malang bagi Pas kerana memiliki seorang Timbalan Presiden yang mudah lupa. Bagaimana mungkin seorang pemimpin yang dilihat jauh lebih hebat daripada ulama sehingga mampu menewaskan dua calon golongan berkenaan dalam pemilihan Pas lalu boleh tidak ingat apa yang dilafazkan.

Walaupun jawapan Mat Sabu itu adalah helah politik memandangkan isu beliau menyokong perjuangan komunis telah mendapat kecaman ramai tetapi bekas Ahli Parlimen Kuala Kedah tersebut telah membuka pekung sendiri. Ia kerana ini membuktikan bahawa selama ini apa pun Mat Sabu cakap ia bukanlah fakta tetapi sebenarnya sekadar rekaan, tohmahan dan fitnah. Kalau benar, Mat Sabu bercakap berdasarkan kepada fakta dan maklumat yang betul sudah pasti beliau akan ingat apa yang diucapkan.

Sebagai 'ayam sabung' Pas, Mat Sabu sememangnya digunakan oleh parti yang memperjuangkan negara berkebajikan itu untuk menyerang UMNO. Oleh itu Mat Sabu diberi 'lesen' penuh untuk bercakap apa sahaja di atas pentas ceramah asalkan ia memaki hamun UMNO dan Barisan Nasional (BN). Pemimpin-pemimpin Pas lain tidak boleh berkata apa-apa termasuklah Dewan Ulama kerana Mat Sabu bukannya penceramah bebas parti itu tetapi Timbalan Presiden Pas yang dinobatkan oleh ahli-ahlinya.

Tambahan pula Mat Sabu telah dianggap oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai barisan pilihan raya -maknanya Mat Sabu juga harapan besar parti itu. Berikutan keadaan itu, tak kanlah ada mana-mana pemimpin Pas yang berani hendak menegur Mat Sabu, apatah lagi kenyataan Mat Sabu itu menguntungkan Pas kerana ia menunjukkan keterbukaan parti berkenaan.

Lagi pun Mat Sabu hanya membantu Pas untuk meraih undi daripada bukan Melayu, justeru kalau lepas ni Mat Sabu hendak bercakap apa pun terserah kepada beliau, apabila ia mencetuskan kontroversi, Timbalan Presiden Pas itu boleh beri alasan, ''Saya tak ingat''.

Anonymous said...

malulah pencacai2 pas.

mat sabu dah koner baring '
DAP kapal sink dah cuci tgn'

PKM PSM..pencacai terus2 bela... adus...

haritu TRINITI...PUAS PERTAHANKAN GEREJA... HARI NI KONSEP XDE PENCIPTA. BERIA RIA KLUAR FATWA...

ESOK2.. Anisme/Berhala.. sekali lg perah otak pertahan halalkan patung2 ultraman..

payah jadi pas ni diluah mati pkr..' ditelan mati dap...

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
YEHAA YEHAAAA said...

cucuk atm ..'Totey' ..dah kirim ewallet
time kacih..

duit dah masyukkk...yehhhh buleh le tunjuk ke DAYYY AIRRR PEYYY an.


Yehaaaa... Andry... andry...

6 Kotak NGO dah bersatu sokong mat syabunnn yyyeehaaa yeehaaa .. jgn tarik brek mat....malu..

malu... malu...

PEMIMPINAN TTINGGI PAKATAN'...XMAHU KES DIREMPUH LORI BERULANG LAGI...

BIAR DILANGGAR LAND ROVER ....

ASAL JGN DILANGGAR WIRA PAJERO'....

KERASKAN TOTEY MAT...JGN MENGALAH TOTEY KASI KERAS...6 Kotak ngo buleh urut kasi tegang balik...

(ingat pesan org2 tua tu biar dilanggar landrover jgn sesekali dilanggar pajero wira)


YEHAAA YEHAAA ANDRYY. ANDRYYYEEYYY...

Anonymous said...

Apabila sekumpulan orang pandir melantik orang yang paling pandir dari kalangan mereka menjadi pemimpin, pemimpin yang pandir ini akan memandirkan seberapa ramai lagi orang lain kalau boleh ketahap 'pandir yang tak boleh diubat lagi'. Ini akan memudahkan urusan pemimpin pandir ini. Tak perlu buat apa-apa kerja, merepek depan mereka pun mereka akan takebeer (mengiakan 100%). Berlindunglah dari tergolong dalam kalangan orang-orang yang boleh dipandirkan.

kussss semangattttt said...

PAS XKISAH IF ALONE.. STILL CAN HOLD KLAN10

DAP XKISAH IF ALONE... STILL PP IN HOLD

TAPI PPPIIII GAYYYY ARRRR ....ADUSSS SELANGOR BULEH HILANGGGGGG. kus semangatttt..

CEPAT RAPATKAN SAFFF....

KOMUNIS PUNGGG KOMUNIS LA...
JANJI KUASA

GEREJA PONGGGG GEREJAAA LA..
YG PENTING PANGKATTTTT KUASAAAA

MURTADDD.. AAHHH TAK KIRA KEYYY. tu acan ali can take care la..


YEHAAAA ANDREEYYY ANDREEYYYY

'' KOMUNIS MESTI DIHORMATIII..
PEJUANG2 KEMERDEKAAN MESTI DIHINAAA...
YG DAH MATI LANTAK LAAAAA ''

YEHAAA YEHAAA... RAPATKAN SAFFFF...

BOTH DAMAGE TO CORE PAS
DAMAGE TO DAP MAIN PLAN
WE JUST DONT CAREEE....

SELANGORKU ATLEAST MUST IN HAND..

(kedah return in hand ANYTIME...kelan10 on hold 4 PAS...penang kampungku just 4 DAP...BUT BUT BUT. SELANGOR IN A VERY CRITIKAL ZONEE...)
''

Anonymous said...

Senarai anggota Polis "British" yang terkorban Anggota Polis
1. Sarjan 2493 Jamil Mohd Shah (KPB Bukit Kepong)
2. Koperal 7068 Mohd Yassin Haji Wahab (T/KPB Bukit Kepong)
3. Lans Koperal 7168 Jidin Omar
4. Konstabel 9136 Hassan Osman
5. Konstabel 3933 Hamzah Ahmad
6. Konstabel 8600 Jaafar Hassan
7. Konstabel 7493 Muhamad Jaafar
8. Konstabel 5674 Abu Mohd Ali
9. Konstabel 7862 Abu Kadir Jusoh
10. Konstabel Marin 60 Ibrahim Adam
11. Konstabel Marin 68 Awang Ali
12. Konstabel Marin 181 Basiron Adam 13. Konstabel Tambahan 3475 Mohd Top Lazim
14. Konstabel Tambahan 3795 Jaafar Arshad

Polis Bantuan
1. Ins. Kudarina Naknok
2. AP 2130 Samad Yatim
3. AP Mahmood Saat
4. AP 1925 Ali Akop
5. AP 2127 Othman Yahya

Keluarga Anggota
1. Allahyarhammah Fatimah Yaaba -isteri kepada Konstabel Marin Abu Bakar Daud
2. Hassan Abu Bakar -anak lelaki kepada Konstabel Marin Abu Bakar Daud
3. Allahyarhammah Saadiah -isteri kepada Konstabel Abu Mohd Ali
4. Allahyarhammah Simah Abu -anak kepada Konstabel Abu Mohd Ali

Anggota Polis Bantuan (AP) dan Pengawal Kampung yang terkorban dalam pertempuran diluar balai polis
1. AP Redzuan Alias
2. Embong Lazim
3. Mendiang Koh Ah Cheng

- demensi

kah kah kah said...

"Mereka wajar diberikan pujian oleh semua pihak, bagi keberanian dan pengorbanan mereka. Dap amat kecewa dengan sentimen perkauman yang dimainkan oleh Mat Sabu.

Dap dalam proses menarik perhatian orang Melayu untuk menyertai parti dan menyokong parti itu, kini terjejas dengan kenyataan Mat Sabu. Mat Sabu wajar meletakkan jawatan sebagai Timbalan Presiden Pas kerana kedangkalan beliau dalam berpolitik.

TAIPING MAR......
.........

NAMPAKNYA mcm M.SABU KENA MELUTUT DIKAKI DAP TAK LAMA LG.. SEBAGAIMANA ANWAR MELUTUT DI KAKI YAHUDI...(terlajak perahu buleh diundur)

Anonymous said...

Mat Sabu.......hem! Nak tergelak aku! Ini ke Leno
pemimpin Pas? Lepas tu ada hati nak pimpin Malaysia... Eh! Tak ada calon lain ke??

facts said...

http://www.youtube.com/watch?v=1Dy7DOV1RvA&feature=related

rakab said...

Aku tak ingat ada balon Normah bini orang !!

Sebab benda tu dah lama !.

rasa-rasa macam ada !!

keh!koh!keh!koh!

Aaargh...Aaaaaaarrgghhh !!!

UUuuuhhuuuu..hhuuuuuuuuuu...!!!

Raja berok kena buasir...tunggu Normah bawakkan ubat ke bilik 121 hotel perdana...

Anonymous said...

Salam Lebaran GAP!

Aku, anaksepuluh dgn ini ingin melahirkan rasa kesal yg amat sgt terhadap akhbar Utusan & TV3 yg terus terusan menjadi alat Umno menjalankan dasar tipu Melayu mereka!

Melalui doktrin pendidikan, Umno meresapkan dlm jiwa anak2 Melayu betapa yg mulia itu British, yg komunis itu Mat Indera! Patutlah sek2 Melayu gagal dijadikan sekolah wawasan!

Ditanamnya dlm pemikiran setiap org Melayu bahawa semua yg menentang British itu adalah komunis. Di laungkan bahawa ini fakta sejarah. Sejarah yg ditulis oleh penjajah!

Jika kerjasama Mat Indera dgn komunis menjadikan dia seorang komunis, apahal plak kerjasama Umno & parti2 non muslim dlm BN, menjadikan Umno, non muslim! Begitu jugak dgn PAS. Yg berbaik-baik dgn DAP!

Jika Mat indera di salahkan kerana bertempur dgn polis British Melayu, bagaimana pulak Umno yg bertempur dgn puak2 Melayu dlm 'Bersih'!!

Tulong lah, ubah lah persepsi ciptaan penjajah ini. Negara dah merdeka 54 thn. Bawak lah rakyat utk menikmatinya bersama-sama!! Wallahualam.

------------

yang cipta persepsi (fitnah) adalah anda wahai anak 10 :)

tak pernah pulak aku dengar umno kata ketuanan britsh .. kalau ketuanan melayu ada lah . :) fitnah lagi

jangan hanya cerita tanpa bukti ..
sila berikan rujukan anda .. bukti bertulis dan di sahkan oleh pakar sejarah

mat sabu pun tak ingat kat mana dia dapat rujukan tu .. mungkin anak 10 boleh tolong mat sabu bagi rujukan untuk kami orang umno rujuk

tapi kalau tukar tiub .. sila simpan saja rujukan itu

hehehe..

Anonymous said...

anak sepeloh.. melayu islam masih lagi merupakan parti dominan dalam barisan nasional..

Anonymous said...

.


DIMANA ADA PAS DISITU ADA FITNAH
DIMANA ADA PAS DISITU ADA BARUA


.

mohamed said...

Ceramah Mamat ni penoh dengan kebencian, kehinaan, cacaian terhap orang Islam yang bukan jadi ahli PAS. Penonton pun dapat tempiasnya...padahal dia lalai dan menuju kearah kehancurannya sendiri.

Abu Garcia said...

Lengkap barisan kepimpinan PAS .... mcm Dirty Dozen .... semuanya penyamun dan penyangak yang tak dak kelas....

Anonymous said...

GAP AKU TENGOK MUKA USTAZ NASHA MEMANG LAYAK LA JADI TIM PERDANA MENTERI II..(kalu yg pakai tie tu lagi smart la)

APA PENDAPAT GAP DAN SEMUA PEMINAT BLOG GAP..''

RASANYA.. KALAU NA TAHU RESPON..RASANYA KO KENA COME OUT DGN SATU POST SPECIAL EDITION...LEPAS TU KO DELETE..KALU ORG TANYA KO KATA JELAH ...''DAH LUPA LA...''''


????

Bersih 3 Suku said...

salam tuan,
demi perjuangan yang sama. mohon tuan link kan blog saya.

terima kasih

Anonymous said...

Mcm biasa la mat sabu akan koner baring. Tu ajaran tua kutuk pulau melaka tuu...hehehe

Mcm tua kutuk celako kan utusan celakox3...

Lpas utusan keluarkan perancangan tua kutuk nak pi mekah pakai duit rasuah...

Hehehe.... Patut nya tua kutuk cium tgn utusan dan ucap terima kasih..

Kalu jadi pergi ari tu, sure dah masuk penjara tua kutuk....

Tu clear cut terama rasuah tu...

Sama juga mcm matsabu ni, koner baring lpas sokong komunis...

Apa2 pun duit dah sebatt dulu.. Koner baring utk santapan jiwa boddo pencacai2 pas...

Anonymous said...

LEMBU LEMBU PAS DAH MAKAN RUMPUT DAP.. TU JADI MAKIN MENGELEMBU HAHAH

Anonymous said...

Mat Sabu jadi Timbalan Presiden PAS?

Macam dah tak ada manusia lain !!!

Sampai sekarang aku belom boleh berhenti gelak

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kahj akh

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

uuuuuuuuuuuuuuggggggghhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

pengumuman

anak sepuloh kongkek hari hari dengan harapan nak banyakkan umat PAS tapi ubah fikiran sekarang nak tambah anak banyak banyak untuk dijadikan kader komunis ....

Anonymous said...

Mujur ada British.
Kalau tidak mat sabu yang bodoh tu masih bercawat kotel yang ghairah meliwat babi hutan dalam hutan.
Bodoh punya babi .. dah jadi babi DAP.Bila tidak bersukur dan menjadi bongkak.. hati dah buta. Kalau DAP berkuasa mampuslah lah semua. Zaman Nabi Lut kaumnya musnah kerana suka meliwat.. nampaknya Allah akan musnahkan Tanah Melayu kerana menyokong ALJUBURI. Untuk Wan Azizah, baik selamatkan Tanah Melayu daripada membela peliwat no 1. Berdoalah kepada Allah wahai wan azizah untuk petunjuk.