IKLAN BERBAYAR

Monday, August 29, 2011

SAYA TAK INGAT ?

saya tak ingat, kata mat sabu bila disoal tentang kenyataannya menghina pejuang (polis) dalam tragedi bukit kepong.

soalan aku kepada mat sabu ?

masa kau nak menutuh perempuan dalam bilik 121, kau ada ingat tak yang pompuan tu sebenarnya bini orang ?

237 comments:

1 – 200 of 237   Newer›   Newest»
hangkedee said...

Mat Idera alaf baru.Barua cina Dapig.muka sebiji kaki pecah rumah dan balun puki bini member.haram jadah lu mat SABU. Thuuii kahak pekat untuk kau pelacur agama.

Anonymous said...

mat sabu telah diputuskan tidak bersalah oleh mahkamah!

ini fakta!

mengapa mahu diunakit kisah lama yg ternyata fitnah?

- darul naim blogger

Semut Hitam said...

Jawapan dia sama jugak bro, "saya tak ingat"...maklum la benda sedap...
menipu ni pun sedap jugak bro...jangan tak tau...
erk, tolong linkkan balik blog Semut dalam Bloglist GAP boleh???

http://semuthitam80.blogspot.com/

Anonymous said...

semut hitam:

puak umno cepat melatah sebelum membawa bukti kukuh.

walaupun mat sabu keluarkan kenyataan itu, beliau mempunyai tafsiran dan cerita sendiri.

salahkah mempunyai idea berbeza?

sedangkan ulama-ulama mazhab yg muktabar boleh terkhilaf sesama sendiri.

- darul naim blogger

Anonymous said...

puak umno/bn disaran membaca juga sejarah muhammad indera.

mmg menginsafkan!

- darul naim blgoger

Anonymous said...

nnt dier jwb..
"sy x igt tue bini org"
haha..

Karl said...

anaksepuluh bintang tiga dan zat kominis yang beriya2 mengampu perjuangan kominis nak komen apa lagi? aku menunggu dengan anxious. Apa lagi tali2 barut kominis ni nak cakap, bila kepala bintang tiga si mat sabu tiba2 jadi blank.

Darul naim blogger, kepala hotak ko khilaf. Ni sekarang cerita dia dah lupa apa bangsat yang dia ceramah itu hari. Takda cerita pasal khilaf. Kalau khilaf, dia akan berpegang pada cerita dia oi sial. Ko pegi junjung lawyer murtad ambiga ko tu.

Patut la hamPAS junjung dap dan lawyer murtad ambiga kaw2.

Melayu Perak said...

baru seminggu beb....

jelas dan terang dalam video lagi...

ceramah dah makan tuan itu yang gabra sangat tuh....

dengar-dengar ramai yang dah repot polis tentang kenyataan beliau...

silap-silap ada yang saman mahkamah...

persatuan bekas perajurit tak ada kah nak saman mat sabutuh....

Melayu Perak said...

baru seminggu beb....

jelas dan terang dalam video lagi...

ceramah dah makan tuan itu yang gabra sangat tuh....

dengar-dengar ramai yang dah repot polis tentang kenyataan beliau...

silap-silap ada yang saman mahkamah...

persatuan bekas perajurit tak ada kah nak saman mat sabutuh....

Karl said...

darul naim blogger,

sejarah muhammad indera yang datang dari mulut dia sendiri? Kepala bana ko. Baik ko tanya aku pasal sejarah dah aku boleh cerita bulan bintang pasal kehebatan aku memerdekakan negara.

Mungkin kalau bapak ko polis yang kena bunuh dekat bukit kepong tu, dan mak ko yang dibakar hidup2 dalam berek balai tu, ko akan cerita pasal "sejarah". Bangsat.

Anonymous said...

ana setuju muhammad indera dari puak komunis.

- darul naim blogger

Anonymous said...

norma tu mesti la dia ingat sebab sedap rasa benda haram..dia nilajh barua komunis DAP. sepatutnya tindakan ISA wajar disegerakan. gara-gara nafsu politik yang halal diharamkan dan yang haram dihalalkan. HARAM JADAAH PUNYA MAT SABU....

Anonymous said...

kes ini dibawa ke mahkamah dan telah diputuskan bahawa Mat Sabu tak bersalah atas alasan pihak pendakwaraya tersilap mencatat no bilik.

- darul naim blogger

Melayu Perak said...

baca nih darul naim blogger
mohd indera adalah ketua komunis melayu

Serangan Komunis

Menurut saksi, terdapat sekitar 200 orang pengganas komunis daripada Kompeni Bebas ke-4 yang menyerang dan dipercayai diketuai oleh Muhammad Indera, Komunis Melayu yang diperdaya oleh pihak komunis Cina, di mana pada awal rancanganya Muhammad Indera dimaklumkan bahawa serangan itu sebagai amaran sahja, bagaimanapun ia bertukar menjadi tragedi buruk, ia juga disertai oleh Komisser Goh Peng Tun. Pihak komunis mengepong balai Polis dengan separuh di bahagian hadapan, bakinya mengelilingi balai polis tersebut. Pertempuran bermula sekitar 04.15 pagi. Apabila Konstabel Jaffar bin Hassan mencabar dan menembak mati seorang pengganas komunis yang sedang memotong kawat duri balai tersebut. Pihak komunis kemudiannya menyerang dari segenap sudut, terutamanya dari bahagian hadapan. Mereka berharap serangan ini mengejutkan pihak polis tetapi kini berhadapan dengan tentangan hebat anggota-anggota polis tersebut, terutamanya daripada dua kedudukan Bren Gun yang terletak di dalam kubu di bawah bilik Kawalan. Sungguhpun lebih sedikit, pihak polis yang diketuai oleh Sgt Jamil Mohd Shah, enggan menyerah, walaupun berkali-kali diseru oleh komunis agar mereka menyerah. Satu persatu anggota gugur apabila pertempuran berterusan dan dua orang isteri polis yang bertahan turut serta berjuang apabila mendapati suami mereka terkorban semasa pertempuran. [1]

Sekitar pukul 5 pagi pasukan Polis Bantuan beserta sekumpulan penduduk kampung yang lengkap bersenjatakan raifal dan senapang patah digerakkan di Kampong Jawa di bawah pimpinan penghulu Ali bin Mustaffa, dan bergerak untuk membantu. Mereka diserang hendap oleh komunis yang ditugaskan untuk menghalang sebarang bantuan dari luar dan beberapa orang kampung serta pihak komunis juga turut terkorban dalam pertempuran dikawasan itu. Sekitar masa ini, kedua-dua kedudukan Sten Gun turut dimusnahkan komunis.

Sekitar pukul 7 pagi, pihak komunis menawan seorang isteri polis Mariam Ibrahim, isteri kepada Konstebel Mohamad Jaafar. Dikhabarkan, ketua kumpulan komunis, Mat Indera memaksa Mariam merayu agar pihak polis menyerah tetapi tidak diendahkan oleh Jamil sendiri. Pada masa ini Fatimah Yaaba dan anaknya Hassan turut ditawan dan dipaksa menyeru pihak polis menyerah. Mereka yang bertahan enggan berbuat demikian dan terus berjuang habis-habisan. Apabila mereka enggan menyerah, Mariam dicederakan dan Fatimah dibunuh. Suami Fatimah, Konstabel Abu Bakar Daud yang bertugas sebagai pemandu bot di sungai Muar, turut berjuang menentang pihak komunis sehingga cedera setelah ditembak di dada dan tangan, ketika mempertahankan botnya.

Dalam detik terakhir pertempuran hebat itu, komunis membakar berek kelamin dan baai polis. Dua wanita dan anak-anak mereka terbakar hangus dalam berek pasangan kawin. Pada ketika itu hanya 3 orang anggota polis dan seorang pengawal kampung yang masih hidup. Mereka meluru keluar dari balai yang terbakar dan merempuh kedudukan komunis, membunuh sekurang-kurangnya tiga dari kumpulan pengganas yang cuba menghalang mereka. Pihak komunis terus menembak mereka yang cuba lari daripada balai polis yang sedang terbakar itu. Ketika ini penduduk kampung Durian Chondong disebelah barat menghantar bot ke Lenga untuk memberitahu pihak berkuasa mengenai serangan ini.

Hanya selepas lima jam bertempur, baru pihak komunis berjaya menawan balai polis dan membakar balai tersebut. Mereka kemudian berundur kedalam hutan, meninggalkan kesan kemusnahan dan kematian. Pihak komunis turut melontar mereka yang tercedera dan mayat mereka yang terkorban ke dalam api. Antaranya termasuk Hassan bin Abu Bakar anak kepada Konstebal Abu Bakar yang dicampak hidup-hidup kedalam api.

14 anggota polis termasuk Sarjan Jamil, 4 pengawal kampung, 3 polis bantuan, isteri Abu Bakar Daud (adalah seorang polis yang terselamat) dan tiga anak mereka terbunuh dalam kejadian tersebut. Jumlah kematian adalah 25 orang. Mereka yang terselamat pertempuran maut itu adalah 4 anggota polis dan 9 ahli keluarga termasuk isteri dan anak mereka.

Anonymous said...

melayu perak:

ana terkhilaf, ana mohon maaf...

- darul naim blogger

Anonymous said...

Daruk Naim Blogger

Pandangan berbeza seperti kilaf ulama' berkaitan ayat Al-Quran? adakah dengan membunuh wanita dan kanak-kanak (tragedi Bukit Kepong)komunis layak menjadi pejuang kemerdekaan. Sebagai contoh..kalau duduk di Australia kemudian memperjuangkan komunis bunuh anggota polis kat Australia kerana ingin memperjuangkan fahaman komunis tersebut...tentu menjadi kesalahan dan masuk penjara. Perlu ingin perjuang komunis bukan untuk memperjuangkan kemerdekaan tetapi memperjuangkan fahaman yang mereka iaitu iatu tidak mempercayai tuhan. Maka blogger darul Naim setujulah bahawa Tanah Melayu tidak perlu agama jika Komunis memerintah. Jangan jadi hamba Alah yang tyidak bersyukur dengan keamanan yang ada dan sanggup menjual agama kerana kepentingan dan ketamakan diri sendiri.

Subhanallah.

Melayu Perak said...

Bantuan dari perkampungan berdekatan

Semasa serangan tersebut, bantuan dihantar dari Kampung Tui semasa pertempuran bergema kebeberapa kampung berdekatan. Sekumpulan penduduk yang diketuai oleh Penghulu Kampung Ali Mustafa dari Kampung Tui diiringi oleh 13 AP/HG (Polis Bantuan - Auxiliary Police/Pengawal Kampung - Home Guard). Mereka diserang hendap oleh komunis dalam perjalanan sekitar setengah kilometer dari stesen pokis Bukit Kepung. Mereka kekurangan senjata berbanding komunis yang menggunakan senjata automatik berbanding raifal dan senapang patah yang dibekalkan kepada penduduk kampung. Beberapa pengawal kampung tercedera dan terbunuh. Walaupun tersekat, kehadiran mereka mengurangkan tekanan kepada pasukan bertahan di Bukit Kepung dan memaksa pengunduran umum komunis.

Disebabkan keadaan tidak seimbangan, Ali Mustafa mengarah pengawalnya berundur sementara yang lain diarah mempertahankan kawasan sekeliling bandar Bukit Kepong. Pihak komunis akhirnya berundur selepas membakar pejabat kampung dan merompak beberapa kedai.

Pada masa yang sama, sekumpulan pegawal kampung lain dari Kampung Durian Chondong menggunakan sampan berkayuh kearah Bukit Kepong bagi memberi bantuan. Dalam perjalanan, mereka turut diserang hendap oleh komunis. Hanya separuh daripada 7 penduduk dalam kumpulan tersebut terselamat untuk terus ke Lenga. Mereka sampai kesana pada 10am dan ketika itu berita mengenai serangan keatas balai polis Bukit Kepong disampaikan.

Selanjutnya

Apabila pengawal kampung memasuki kampung Bukit Kepung, mereka dapat melihat kemusnahan akibat serangan kejam tersebut. Ketua kampung mengambil alih pentakbiran pos luar tersebut sehingga diganti oleh pasukan polis dari Muar. Pertempuran Bukit Kepong dianggap sebagai kekalahan tragik yang bagaimanapu mengukuhkan lagi semangat kerajaan dan penduduk untuk memerangi pengganas komunis. Sepasukan kecil berjuang menentang pasukan yang jauh lebih besar meningkatkan semangat dan moral dalam perjuangan menentang komunis. Terdapat pendapat yang menyamai peristiwa Bukit Kepong dengan Alamo, di mana anggota polis Bukit Kepong sama seperti penduduk (Texans) berhadapan dengan cabaran yang hebat dan berjuang sehingga ketitisan darah terakhir.


Mereka yang terselamat

Anggota Polis

Konstabel Othman Yusoff (meninggal);
Konstabel Marin Abu Bakar Daud (meninggal);
Konstabel Tambahan Ahmad Khalid (meninggal);
Sarjan Haji Yusoff Rono (78 tahun pada tahun 2000, meninggal dunia pada tahun 2005)

Ahli keluarga anggota

Mariam Ibrahim - balu Konstabal Muhamad Jaafar
Zainun Muhamad - anak perempuan Konstabel Muhamad Jaafar
Abu Samah Muhammad - anak lelaki Konstabel Muhamad Jaafar
Zaleha - anak perempuan Konstable Muhamad Jaafar
Jamilah - anak perempuan Konstabel Marin Abu Bakar Daud
Hussain - anak lelaki Konstabel Marin Abu Bakar Daud
Fatimah Abdul Manan @ Timah Lawa - isteri Konstabel Hassan Osman
Pon Khalid - isteri Konstabel Marin Awang Ali
Fatimah Tuani - isteri Konstabel Hamzah Ahmad

AnaQarbana said...

MasyaAllah....Mat Sabub mungkin mimpi, mengigau, tidak siuman, hilang akal, mabuk, pening, gila, tenggelam punca, hayal ataupun merep...sebab dia tak ingat apa yang dia cakap...dia mungkin berceramah dalam keadaan tersebut...kalau benar dia berceramah dalam keadaan tersebut maknanya dia tak bersalah, tapi sungguh amat kecewa kerana PAS mempunyai pemimpin No.2 yang tidak siuman yang mungkin bakal menjadi menteri sekiranya PR berjaya dalam PRU ke-13 nanti...apa akan jadi kepada Malaysia ketika itu...cuba bayangkan Malaysia mempunyai Menteri seperti Mat Sabu, seperti Anuar Ibrahim, seperti Nik Aziz, seperti Mahfuz bangang.....seperti samseng Ronie Liew......

Melayu Perak said...

darul naim blogger....

sedangkan Allah swt berfirman dalam al-quran untuk mengambil iktibar dari kisah-kisah yang lalu sebagai pengajaran....

Allah maha kaya suruh umat islam baca sejarah dan ambil iktibar dari peristiwa tersebut....

Anonymous said...

He he he PEMBOHONG BESAR!! Mat Sabu pemimpin besar Parti Islam baru seminggu dah lupa apa yang dia cakap. Tunggu fatwa dari Raja Fatwa Songsang Wali Terompah Nik Ajis bahawa BERBOHONG itu dibolehkan dalam Islam.

Karl said...

darul naim blogger,

kita sembang mahkamah sikit la kan. mat sabu "tak bersalah" kerana pendakwaraya tersilap CATIT nombor bilik. Ok. Baik. Tolak tepi dulu. 3 hakim BERSETUJU liwat terjadi pada kes liwat pertama dulu, tapi atas dasar tarikh, pukul berapa, alasan teknikal, anwar dibebaskan awal SETELAH disabitkan dan menjalani hukuman. Apa maknanya dik?

Anonymous said...

ya Allah..sedey membaca tragedy bukit kepong. mmg kurang ajar punya komunis.....kerana ketamakan kuasa sanggup jadi pengkhianat & bunuh anggota polis, p'uan & kanak2...mmg zalim!

Melayu Perak said...

darul naim blogger...

Allah berfirman dalam Surah Hud ayat 103 :-

Sesungguhnya pada kejadian yang demikian, ada tanda (yang mendatangkan iktibar) bagi orang yang takut kepada azab akhirat, iaitu hari yang dihimpunkan manusia padanya. Dan hari yang demikian ialah hari yang dihadiri oleh sekalian makhluk.

Anonymous said...

Memang celaka Mat Sabu, Kepimpinan PAS yang paling haprak dalam sejarah Malaysia. Kaki balun betina yg diangkat sebagai ulama Komunis No.2 dalam PAS

Muka pun dah macam mangkuk tandas pecah, layak ker jadi pemimpin, bila benda yg diucap tidak ingat???.

Aku kalau jadi anak dia, sedara mara, sepupu sepapat harus aku letak muka dalam BONTOT LEMBU...nak sorokkan muka ni...Maluuuuu oiiiii ada pemimpin bangang haprak macam Mat Sabu nihhhh.

Betullah orang kata....Nama dah menunjukkan keperibadian manusia tersebut....MAT SABU @ MAT SYABU...

Mangkuk ni kuat minum air ketum nihhh....Ada MB pun mangkuk, anak buah pun dah jadi mangkuk tingkat....hahahahaha

Melayu Perak said...

darul naim blogger....

oleh itu janganlah diulangi peristiwa yang menyayat hati tersebut dan insaflah atas kematian polis dan keluarga mereka...

mereka berjuang untuk kebaikkan orang kampung juga...

Anonymous said...

aku respek kat darul naim blogger ....

ko memang totok punya penyokong ...

"rebus tak empok .." wa cakap luuu ...

Anonymous said...

karl:

umno/bn kata mereka hormat mahkamah tp bila keputusan hakim kata tak bersalah mereka mula melatah.

itu dikira menghina mahkamah.

- darul naim blogger

Anonymous said...

melayu perak:

ana menginsafi apabila meletakkan diri ada dalam diri keluarga mangsa bukit kepong..

- darul naim blogger

Anonymous said...

puak umno/bn disaran membaca juga sejarah muhammad indera.

mmg menginsafkan!

- darul naim blgoger

Hakikatnya Mat Indera adalah talibarut Komunis yang berjuang untuk menubuhkan Negara Komunis Malaysia yang tidak bertuhan. Syukur dengan kekalahan Komunis dan talibarut mereka termasuk Mat Indera maka cita cita mereka untuk menubuhkan Negara Komunis tidak kesampaian. Maka terselamatlah Malaysia dari kekejaman pemerintahan Komunis seperti yang terjadi di Kemboja (2 Juta rakyatnya dibunuh Kerajaan Komunis) China Komunis (30 juta rakyatnya mat dibunuh atau dibiarkan kebuluran oleh Kerajaan Komunis).
Kepada penyanjung penyanjung Komunis dalam PAS baca sejarah pemerintahan Komunis di Negara Negara Komunis. MEMANG MENGINSAFKAN BETAPA KEJAMNYA KOMUNIS WALAU DIMANAPUN IA BERADA.

Melayu Perak said...

terima kasih darul naim blogger...

semoga sebelum ini kita hanya main-main tetapi hakikatnya ana dan anta insaf dari perbuatan setengah manusia yang hanya mahu memenangkan permainan politik...

wallahu'alam

Anonymous said...

allah peliharakanlah melayu perak dan keluarganya..

- darul naim blogger

Karl said...

darul naim blogger,

Melatah? Melatah tang mana? Jangan bagi aku gelak la dnb, Takda orang bising pun pasal keputusan mahkamah. Ada ko nampak orang UMNO/BN buat demonstrasi cabar keputusan mahkamah? Dan tolong la ko jangan cerita pasal "menghina mahkamah". Itu lawak paling best. Puak2 ko la yang paling walid menghina bukan saja mahkamah, tapi sultan, pemimpin, waima sunnah/hadis pun ko langgar kalau tak menepati tekak dan target korang. Cehhh.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

karl:

mahkamah telah putuskan anwar dan mat sabu tidak bersalah.

belajarlah terima kenyataan.

sebab tu tok guru sentiasa tenang dalam tindakan beliau yg dikecam banyak oleh umno/bn.

- darul naim blogger

Karl said...

anaksepuluh kembali dengan kedunguannya.

Baru je beberapa posting yang lepas ko mengagung2kan kominis, hari ni ko pun konar baring 180darjah? Lawak. Aku ingat ko ni pejuang, tapi kecut telor jugak. Baru je ko labelkan polis2 bukit kepong tu sebagai polis2 british, polis penjajah, hari ni dan2 pulak ko cerita pasal "filem bukit kepong tak betoi, lari dari cerita sebenaqnya".

Alahai, dasar syiah memang bermuka2. Jadi jangan ikut dasar syiah. Tesis konon, jadah ko la anaksepuluh.

Anonymous said...

aku nak tanya korang ....

penyokong penyong pas yang udah meninggal dunia kerana memperjuangkan negara islam ...masuk surga pon lee pas .. hudud ... dan memali ... macamana sekarang hah ...?????

meninggal sesia laaa kalau cam tuuu ....???

apa taknya ...

pas dah tukar dari perjuangan utk negara islam kepada negara berkebajikan ..
sebab takut dan ketaq lutut kalau kluar suara bab tu ngan dap ..

kalau nak criter bab negara berkebajikan aku rase lah ... BN udah memang menjaga kebajikan rakyatnya sejak dulu lagi ...

tak caya cuba sukat ..
kat kampong hang ada berapa bijik banglo milik bangsa hang ... kat felda.... kat syah alam ...kat kelang ...parit raja ...serkam ..
sume tu kesan dari perjuangan org org melayu ....ASB... GRATUTI / PENCEN KERAJAAN ...hartanah dan kebun ...

MELAYU UDAH KAYA DAN MEMBANGUN ...
ceo.. ketua pengarah ... managing director ... pengetua .... doktor pakar ... SAINTIS NOTLIAR.. .RAMAI YG BERBANGSA MELAYU ...

bangsa lain pon tak ketinggalan ...kalau tak takkan lim chong wei ... nicole ...bole wujud ... blum lagi nama nama lain yang tak didendangkan ...

dari mana datang semua tu .... hasil dari
NEGARA BERKEBAJIKAN BARISAN NASIONAL ...

Karl said...

darul naim blogger,

mahkamah putuskan anwar ibrahim TAK BERSALAH? HAHAHAHAH memang sah ko tak pernah nak mencari kebenaran waima nak memperjuangkan kebenaran lagi la ko bukan. Apa kata ko rajinkan diri, carik final verdict pasal kes liwat pertama anwar ibrahim. Aku harap ko jumpa la keputusan "tak bersalah" dalam tu. Kalau ko rajin membaca, otak ko takkan sejumud ni. Belajar terima kenyataan.

Jangan lupa, carik keputusan hakim perbicaraan liwat 1 anwar ibrahim tu. Aku tunggu reaksi ko. Selagi tu, tolong jangan merepek. Kita tengok ko boleh terima "keputusan mahkamah" ke tak. Ok?

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

anon August 29, 2011 11:26 AM:

umno/bn hanya mementingkan pembangunan materialistik.

berbeza dengan pas, tok guru selalu ingatkan perjuangan berlandaskan syariah islam seperti yg berlaku di kelantan ketika ini.

islam bersinar mekar di bumi serambi makkah.

- darul naim blogger

Anonymous said...

karl:

anta masih lg tak faham mengenai ayat KEPUTUSAN MAHKAMAH..

ana sudak baca semua itu tp hakim tetap memutuskan anwar tidak bersalah kerana keterangan saksi diragui.

mahukah kita terima keterangan yg diragui?

islam tidak menerima keterangan yg tidak sohih.

- darul naim blogger

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Karl said...

anaksepuluh,

hebat tesis ko, kerana takda cuti pada pengebumian tunku, tun mahathir tak hormat tunku. kalau ko sehebat ni, maka tak dinafikan mentor ko mat sabu lagi hebat.


darul naim blogger,

islam bersinar mekar di bumi serambi mekah? ko dah lupa kes lelaki liwat kambing? cikgu molest anak murid? bapak balun anak? kes buang anak yang boleh tahan majunya? kes orang tua mati di"oral" dek maknyah? Ko bandingkan berapa besar tokong kat sana dengan berapa bijik masjid puak2 ko bina. Tak balance kan? Memang. Mungkin ladang rakyat ko takda untung sampai masjid pun takleh nak buat. Duit derma ceramah pegi mana? Salur kat tokong? Toksah masuk bakul angkat sendiri. Setakat puak2 sendiri yang letak label "serambi makkah", toksah mimpi la. Aku pun boleh labelkan rumah aku dengan bulan bintang.

Anonymous said...

hakikatnya wahai anak sepuluh ...

hang dah kalah ..

jangan cuba putaq cakapcakap hang yang semalam pada hari ini ...

cari laaa alasan lain ...

yang hang asik asik nak sokong mat sabu yang tak habis habis temberang orang dan menipu nipu puak puak dia sendiri tu .. hangpa takda rasa apapa kaaa ....??

takda kaaa rasa macam udah kene tipu ....???

KAMI KESIAN KAT HANG ..
WAHAI ANAK SEPULUH OOOIII ....!!!

Karl said...

darul naim blogger,

ko masih tak carik keputusan hakim. Dan ko masih dengan kedunguan ko mendendangkan yang anwar diputuskan tak bersalah. Bebal. Kalau tak bersalah, dia tak meringkuk dalam penjara. Patut la ko ni pengikut hamPAS. Mungkin chief skuad amal?

Rajin2 pegi google verdict keputusan perbicaraan liwat 1 anwar. Jangan jadi malas. Ko akan nampak kebenaran.

rakab said...

Dnb,

Anwar bukan didapati tidak bersalah dalam kes liwat pertama,...tetapi dibebaskan atas kesilapan teknikal semata-mata !!!.

Anonymous said...

karl:

cuba anta senaraikan negeri dan negara mana atas bumi ni yg tiada berlakunya jenayah?

sebab itulah tok guru laksanakan undang2 syariah di kelantan supaya jenayah lebih terkawal.

pas lebih tahu sebeb pas berjuang atas lunas islam.

bagi yg kafir biarlah mereka dengan cara mereka.

kita yg muslim ni dengan agama kita.

kenapa kita berbangga dengan masjid yg banyak tp tiada yg memakmurkannya?

inilah yg disebut oleh nabi tanda akhir zaman.

- darul naim blogger

Anonymous said...

karl:

"ko masih tak carik keputusan hakim. Dan ko masih dengan kedunguan ko mendendangkan yang anwar diputuskan tak bersalah. Bebal. Kalau tak bersalah, dia tak meringkuk dalam penjara. Patut la ko ni pengikut hamPAS. Mungkin chief skuad amal?

Rajin2 pegi google verdict keputusan perbicaraan liwat 1 anwar. Jangan jadi malas. Ko akan nampak kebenaran."

===============================

anwar diputuskan bersalah atas sebab salah guna kuasa dan bukannya atas tuduhan meliwat.

anta faham?

- darul naim blogger

Anonymous said...

Baru seminggu bercakap sokong komunis, dia cakap dah tak ingat. Macamna nak perintah negara nanti, mesti semua yang dia cakap pada minggu lepas mesti dia lupa.

Anonymous said...

to darul naim blogger, anta
tahu pulak anwar salah guna kuasa. dok sokong lagi.

Anonymous said...

rakab:

hakikatnya anwar diputuskan tidak bersalah kn?

keterangan saksi dan keterangan berbentuk teknikal meragukan.

hakim mana nk terima keterangan tidak kukuh?

allah terima doa kami yg dianiaya umno/bn..

- darul naim blogger

Karl said...

dnb,

kesian, ko masih dalam denial. Dah carik belum? Jangan ambik cakap aku, carikla kebenaran! Google verdict tu! Jangan jadi pak angguk je. Aduhhh.

rakab said...

AS,

muslihat apa pulak ??

Masa tuh ,..kita kena jajah !!

Sebab itulah Umno berusaha membebaskan Tanah Melayu dari penjajahan !

Supaya ketua polis pun dari orang kita !

Anonymous said...

to darul naim blogger, anta
tahu pulak anwar salah guna kuasa. dok sokong lagi.

August 29, 2011 11:44 AM

=================================

kalau sudah begitu takdirnya, kami terima.

namun perjuangan anwar untuk membela rakyat tetap kami bersama dengannya.

kami yakin dengan doa tok guru kami.

ulama akhir zaman yg sukar dicari ganti.

- darul naim blogger

Anonymous said...

to darulnaim blogger,
cuba check balik kenyataan hakim pada waktu 1998 dulu, walaupun anwar dibebaskan atas sebab teknikal, tetap HAKIM MEMPERCAYAI KEJADIAN LIWAT BERLAKU!

Anonymous said...

karl:

kesian dengan anta.

anta masih budak2 lagi.

- darul naim blogger

Anonymous said...

correction

to darulnaim blogger,
cuba check balik kenyataan hakim pada perbicaraan liwat dulu, walaupun anwar dibebaskan atas sebab teknikal, tetap HAKIM MEMPERCAYAI KEJADIAN LIWAT BERLAKU!

Anonymous said...

to darulnaim blogger,
cuba check balik kenyataan hakim pada waktu 1998 dulu, walaupun anwar dibebaskan atas sebab teknikal, tetap HAKIM MEMPERCAYAI KEJADIAN LIWAT BERLAKU!

August 29, 2011 11:47 AM

=============================

tp keputusan tetap mengatakan anwar tidak bersalah kn?

- darul naim blogger

Anonymous said...

Macamlah anwar tu saja yang bela rakyat.

Anonymous said...

to darul naim blogger,
KEJADIAN LIWAT TETAP BERLAKU kan? anda langsung tak da perasaankah?

Anonymous said...

masih ramai tidak memahami perjuangan tok guru dan anwar...

- darul naim blogger

Anonymous said...

dnm bodoh...xbersalah bukan bermakne die xwat benda tu la bodo....org mencuri pn bole lepas kalo bukti xkukuh....bodohhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

MB KELANTAN pun menyeleweng hukum hudud kelantan. Mengubah 5 hukum besar yang terdapat dalam hukum hudud demi kepentingan politik. Perjuangan apanya..check la sendiri rang undang2 hudud di kelantan tu.

Anonymous said...

dnm bodoh...xbersalah bukan bermakne die xwat benda tu la bodo....org mencuri pn bole lepas kalo bukti xkukuh....bodohhhhhhhhhhhh

August 29, 2011 11:50 AM

====================================

anta baru saja bersetuju dengan ayat ana..

bukti tidak kukuh, maka kes ditolak.

islam mengajar kita tentang keadilan.

jangan suka memfitnah..

jangan terima berita orang2 fasiq.

- darul naim blogger

Karl said...

dnb,

memang masjid untuk dimakmurkan, tapi kalau buat masjid pun liat, nak makmurkan dekat mana lagi? Dekat tokong? Belakang patung berhala berdiri tegak tinggi? Lagi parah ko ni. Dan jangan pulak ko ingat kalau orang pegi masjid, orang tu orang pas, ko takda karamah nak tengok orang macam tu. Tau? keluar la sikit dari kotak kejumudan ko tu.

Undang2 syariah apa tok guru ko dah laksanakan? bagi Jom Heboh masuk negeri serambi makkah? Boleh ko senaraikan apa undang2 syariah tempat ko yang takda kat negeri lain? Aku tunggu.

tanda akhir zaman juga adalah orang2 yang buruk dinaikkan jadi pemimpin. Heh. ko agak2 pemimpin mana tu? Aku bagi ko hint, hari ni cerita lain, besok kata "tak ingat". Itu baru sorang. Belum lagi orang yang doakan pecah perut, kata Allah tu samseng (masyaAllah, disamakan sifat makhluk dengan Pencipta), mencarut itu boleh, orang kafir boleh pakai nama Allah, Nabi Muhammad sebelum diangkat sebagai Nabi hanyalah orang macam budak2 biasa (padahal Nabi Adam pun diberitahu tentang akan datangnya Nabi Muhammad).

Parah ko ni dnb.

Anonymous said...

MB KELANTAN pun menyeleweng hukum hudud kelantan. Mengubah 5 hukum besar yang terdapat dalam hukum hudud demi kepentingan politik. Perjuangan apanya..check la sendiri rang undang2 hudud di kelantan tu.

August 29, 2011 11:52 AM

===================================

siapa anta mahu mengajar ulama seperti tok guru?

adakah anta orang dalam bidang tersebut?

- darul naim blogger

rakab said...

Dnb,

oOOoooii...kasihannya engkau !

Rupa-rupanya kau tak tahu apa pun fakta kes liwat pertama Anwar !!!

BACA KEPUTUSAN RAYUAN ANWAR DI MAHKAMAH PERSEKUTUAN !

Walaupun berdasarkan keterangan saksi dan bukti yang kukuh, ketiga-tiga hakim percaya bahawa kejadian liwat benar berlaku,..tetapi atas kesilapan teknikal [waktu kejadian] maka Anwar dibebaskan.

Karl said...

dnb,

Hakim tak kata anwar "tak bersalah". Itu sebab aku suruh ko search verdict hakim. Berjuang la sikit carik kebenaran. Jangan makan suap dengan cerita2 orang. Apa daa. Nabi suruh carik ilmu sampai negeri china, ko nak search pakai google pun malas.

Anonymous said...

karl:

".....kata Allah tu samseng (masyaAllah, disamakan sifat makhluk dengan Pencipta), mencarut itu boleh....."

===================================

tok guru menggunakan ilmu mantik dalam berkata2..

sebab itu ramai yg tak faham..

- darul naim blogger

Anonymous said...

bukti tidak kukuh, maka kes ditolak.
_____________________________________

kes ditolak xbermakne kejadian tidak berlaku....dh nasib org tu lepas sbb xcukup bukti n saksi....tuhan bg peluang ke2 utk bertaubat...

Anonymous said...

karl:

anta tidak merujuk quran dan hadis, hanya cedok guna google sahaja..

amalan yg sangat2 membahayakan!

- darul naim blogger

Karl said...

dnb,

ilmu mantik? pehh, itu lagi bagus. Harap2 nanti ko boleh la cerita macam tu kat padang mahsyar. Dari melambak point aku, itu satu je ko kutip. bagus.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

anak 10 ....

pembangunan materialistik apa sayang ...???

cuba ko sukat jumlah masjid dan surau disesatu tempat / daerah dengan jumlah rumah sembahyang dorang ....

senang cakap ..

kat tempat ko di semanggol tu .. ada berapa jumlah masjid dan surau ....semuanya ... kalau dibandingkan dengan jumlah Tok dan ku ...

ko sukat juga agensi agensi yang berkaitan dengan pembangunan umah islam yg di lahirkan kerajaan BN untuk memperjuangkan islam di malaysia ni ...
aku rasa anak anak ko pon ... dalam hati ko .. teringin sangat kalau dapat ... ada yang lepas masuk ke UIA ... tempat tu buatan apa ... kalau bukan buatan kerajaan BN ... seantero dunia mengikhtiraf institusi itu ....kalau tak ko anto aje anak anak ko tu sambung belajo kat siam ..
susah belajo di UIA tu .... belajo bidang bidang materialistik ...

hidup di dunia kalau tak pikir bab material .... dok bawah pokok ...toksah dok dalam rumah ... kembali ke zaman paleolitik ...
itu lah hakikat yang sebenarnya ....

walau bagaimana pon .... kita perlu menyeimbangkan tugasan untuk akhirat juga ...
kita mungkin boleh kata """ DUNIA INI ANA YANG PUNYA ""
tetapi ..
kita bole kata kaa nanti
"" alam barzakh ana yang punyaa """..???

Karl said...

dnb,

nampaknya ko cuba seleweng kata2 aku. ko nak carik verdict pasal kes liwat anwar 1 dalam quran dan hadis mana? Aku suruh ko google pasal verdict kes liwat 1, apa yang ko merepek aku rujuk tak pakai quran dan hadis?

Kenapa orang2 hamPAS kuat seleweng? Aduhhh. Ko tolong scroll atas tu dnb, ko baca ayat aku. Kalau apa yang aku tulis dalam Bahasa Melayu pun ko boleh seleweng, aku tak tau la perkara lain macamana.

Anonymous said...

karl:

anta melawan saranan "google" guna quran dan hadis?

bertuabatlah...

inilah bahana manusia terlalu lalai dengan nikmat dunia bawaan umno/bn..

- darul naim blogger

Anonymous said...

MB KELANTAN pun menyeleweng hukum hudud kelantan. Mengubah 5 hukum besar yang terdapat dalam hukum hudud demi kepentingan politik. Perjuangan apanya..check la sendiri rang undang2 hudud di kelantan tu.

August 29, 2011 11:52 AM

===================================

siapa anta mahu mengajar ulama seperti tok guru?

adakah anta orang dalam bidang tersebut?

- darul naim blogger

==================================

amboiiii tok guru tak boleh diajar ke? maksum terlampau ke? Orang lain pun tok guru jgak, hebat dari beliau lagi, boleh je ditegur. Aku sarankan kau buat kajian tentang rang undang2 hukum hudud kelantan tu. Benda perkara yang korang kononnya perjuangkan hudud.

Anak Jati Selangor said...

Melayu2 yg berkomplot dgn puak asing dlm sejarah Melaka dan Singapura juga konon2nya berjuang untuk kebenaran, apa sudah jd kepada Melaka dan Singapura?? Puak2khianat yg bertopengkan perjuangan kebenaran ujud sepanjang zaman, dan dizaman ini ia bertopengkan Parti Islam, jalan mudah untuk menipu masyarakat...Berkawan dengan Komunis aka Parti Demokratik akan memakan diri sendiri..Insaflah bangsa Melayu!

rakab said...

Anwar didapati bersalah kes salah guna kuasa/rasuah....penjara 6 tahun !!

Anwar didapati bersalah kes liwat 1....penjara 9 tahun !!!

Darul naim blogger,....kau memang tak faham apa pun !!!.

Pemikiran kau CELARU !!!

Cakap kau tak boleh dipakai !!!

Karl said...

dnb,

Aku bagi ko satu ilmu ni la. Ko kata google tu amalan yang merbahayakan kan? Ok la. Disebabkan itu tersangkut paut dengan bidang kerja aku, aku turunkan ko ilmu ni sikit. Mungkin ko terlepas pandang.

Google tu hanyalah enjin pencari. Takda apanya yang ko boleh ceduk dari Google tu sendiri. Mungkin ko boleh ceduk advertising dari Google, tapi sumber2 yang ko baca bukan datang dari Google, tapi Google hanya lampirkan website2 dari tempat2 lain untuk kemudahan ko. Itu je. Tugas dia macam Yellow Pages, senang cerita.

Sebagai contoh, kalau ko search "e-hadis" dari Google, senarai2 website tu bukan Google yang buat, tapi website2 seperti dari JAKIM, MAIM, Jabatan Agama, UIA dsb. Apa yang bahayanya?

Sebab tu aku kata, kalau ko rajin mencari ilmu, ko akan keluar dari kejumudan minda ko. Muslim kena maju beb.

Anonymous said...

Darul naim blogger, mu berfikir mcm kwn mu, anaksepuluh tu, pikir guna kepala botak bawah, bukan kepala atas. Tu psl mu pikir ikut nafsu bukan ikut akal..Org mcm mu akan tercatit sebagai pengkhianat bangsa, bodoh sombong dan penyumbang kejatuhan bangsa. Cukup??

Anonymous said...

karl:

anta masih tidak apa itu ilmu mantik..

penggunaan "google" quran/hadis pun anta masih failed.

jadi datanglah ke kelantan, dengarlah ceramah2 tok guru..

anta akan faham..

- darul naim blogger

Anonymous said...

Komunis kuat makan babi, darul naim blogger suka puak komunis, jadi darul naim blogger suka makan babi!!

Karl said...

Rakan2 pengomen,

Aku mintak tolong tang mana aku lawan quran dan hadis tu, tolong kabarkan dekat aku ni. Adakah saranan aku suruh search verdict kes liwat 1 tu melawan hadis / quran? Aku betul2 kagum dengan tahap penyelewengan puak2 hamPAS ni. Serius.

Anonymous said...

Komunis kuat makan babi, darul naim blogger suka puak komunis, jadi darul naim blogger suka makan babi!!

August 29, 2011 12:06 PM

==================================

moga allah ampunkan dosa kamu..

- darul naim blogger

Anonymous said...

Itulah mentaliti puak PAS, pikir dia saja betul, oi ingat korang saje ke ISLAM?? Apa kejadah Islam mu kalau pakat dgn org kuat mkn babi!!!!

Anonymous said...

karl:

anta tak habis lg ke tentang verdict kes liwat?

umno/bn minat sgt dengan kes ni kenapa?

kenapa tak dibincangkan tentang pelaksanaan syariah islamiah di malaysia?

kn itu lebih baik seperti yg tok guru perjuangkan.

- darul naim blogger

Karl said...

dnb,

Ko boleh teruskan character assasination ko terhadap aku, dengan melabel aku "lawan quran/hadis" dsb tapi ko terlupa, kita bukan bercakap dalam telefon sekarang ni. Apa yang ko tulis, selagi GAP tak padam, orang lain boleh scroll dan baca. Ingat.

Aku tengok ko beriya2 tuduh aku lawan quran/hadis, di bulan Ramadhan ni pulak tu. Dalam medium yang orang lain boleh baca. Aku harap2 ko faham dan belajar tentang bahaya fitnah.

Anonymous said...

Itulah Darul naim blogger, ingat kamu boleh berlagak mcm Tuhan ke, boleh jaja shurga neraka??Oi..berdakwah dgn hikmah lah, guna akal sikit, jgn suka fitnah sana sini.. berfikir utk penyatuan bangsa, bukan mencatat sejarah sebagai peruntuh bangsa. Semoga Allah turunkan hidayah kpd kamu supaya insaf sikit, jgn gunakan agama untuk faedah kamu sahaja!!

rakab said...

Anak sepuluh !!

Kalau pemimpin Umno barua Brittish, jawabnya sampai sekarang kita tak merdekaaaa...!

Yang jadi barua ialah Mat Sabu kepada DAPig,....dan kau kepada Mat Sabu !!!

Karl said...

dnb,

Memang la berminat dengan kes liwat ni. Ko terlupa pasal kaum Nabi Lut? Ke ko tak sempat belajar lagi pasal tu?

Anonymous said...

karl:

ana mohom maaf atas ketelanjuran ana terhadap anta..

bukan niat ana mahu menuduh anta semborono..

maafkan ana..

kita bincang secara baik..

ana faham maksud anta td..

- darul naim blogger

Anonymous said...

Darul naim blogger, pernah dgr perkataan bosan tak?? Bosan..bosan..bosan.. dan sekarang dah masuk menyampah!!

Anonymous said...

Karl

cara dnb ni pun ko boleh tahu betapa dia ni kureng kebijakannye.. tambah2 ko pepahamla dia ni dari puak mana..

hujah macamana pun dia sebenarnye tak faham pun..

jadi bebanyak la bersabar ye...

Anonymous said...

orang kelantan rupanya. sah selalu pergi MEDAN ILMU dngar ceramah MB setiap minggu ni. patutla jumud semcam.

rakab said...

Karl,

Darul naim blogger tuh sebenarnya cetek pengetahuan !!

Saja dia buat degil saja pasal taksub pada tok guru dia !!

Otak dia yang sejemput tuh dah buntu !!

Anonymous said...

Darul naim blogger, kalau nak bincang, kita bincang macamna nak majukan bangsa, laksana amar makruf nahir mungkar, bukannya menjaja fitnah sana-sini..ingat org takde akal ke?? Org bodoh bolehlah nak jaja cerite bukan2, PRU ke 13 entah bila, tapi korang sebuk kempen sana-sini, betul2 gila kuasa!!!!!!

Karl said...

Anon August 29, 2011 12:15 PM:

Itu yang aku kata, aku betul2 tak paham kenapa puak2 ni boleh senang2 seleweng tentang macam2. Apa yang aku taip pun dia boleh seleweng. Padahal orang lain boleh scroll dan baca.

Apa2 pun, tq bro. Oh dan selamat menyambut hari raya. Besok kita akan merindui Ramadhan semula. iskkk.

Anonymous said...

karl:

maafkan ana..

- darul naim blogger

Anonymous said...

darulnaim tu orang kelantan aku rasa. patutla jumud semacam. takpe lah, selamat hari raya darulnaim. maaf zahir batin...

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Antara perubahan awal yang dilakukan Nik Abdul Aziz pada tahun-tahun awal beliau menjadi MB ialah;

i. Tidak menerima sebarang pemberian hadiah atau cenderamata sewaktu mengadakan lawatan.

ii. Tidak membeli kereta rasmi yang baru dan terus gunakan yang telah sedia ada.

iii.Memotong elaun MB sebanyan 45 peratus iaitu 40 peratus untuk kerajaan dan 5 peratus untuk parti.

iv. Menghapuskan elaun berbuka puasa sebanyak RM15,000 setahun.

v. Menghapuskan elaun hari raya sebanyak RM30,000.

vi. Menjimatkan elaun keraian kedua timbalan MB sebanyak RM18,000.

Manakala mengenai polisi dan dasar kerajaan untuk menjamin keadaan sosial yang harmoni dan menepati kehendak agama tindakan hapuskan judi dan maksiat dilakukan dengan segera.

Sebulan selepas menjadi MB, beliau mengumumkan bahawa perjudian toto, loteri dan nombor ekor dan apa juga bentuk perjudian dan maksiat diharam.

Selain itu beliau juga merombak tradisi sebelum ini dengan melantik bukan Islam / Melayu dalam PBT dan mengundang bukan Islam menghadiri majlis anjuran kerajaan atau parti.

Cara ini adalah dakwah secara tidak langsung kepada bukan Islam untuk melihat keindahan, keadilan dan kesyumulan Islam.

Tindakan ini kecil dan bukan memerlukan proposal yang berjela-jela namun ia memberi impak besar dan menyebabkan orang melihat perubahan besar dalam pentadbiran.

Dengan pendekatan itu juga menyebabkan masyarakat Kelantan dan diluar mengenali diri dan akhlak Nik Abdul Aziz.

Pemotongan elaun keraian, hari raya, pengharaman judi, maksiat, arak dan sebagainya tidak dibuat oleh mana-mana MB tetapi dilakukan oleh beliau.

- darul naim blogger

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Salam semua..darah cepat mendidih skrg ni bila melihat kebodohan Puak PAS semakin teruk hari kehari..Tanggungjawab kita menelanjangkan kebodohan mereka, sebelum kebodohan dia memakan diri kita..

rakab said...

Rilek minda kejap !

Man united belasah Arsenal 8 - 2 !!

Dahsyatttttt...!!!

Anonymous said...

rakab:

kelantan lg hebat!

red.... (sila sambung)

inilah berkat doa tok guru..

- darul naim blogger

Anonymous said...

Poorah dnm..bab tu ko nak tonjolkan, tp bab penyatuan bangsa mana dia?? Fitnah sana-sini hebatlah puak mu!!!

Anonymous said...

mat indera memang tali barut laa...sama la dengan depa kepala lutut tu....
sokong puak tu sebab nak dapatkan DANA untuk PRU nanti laa.

lebih kurang dekat kelantan...nak dapat dana,lulus je lot lot ladang beratus hektar tu...
DANA untuk PRU...
tanah tumpah darah dah tergadai oleh totok-totok yang LAPAR DANA PRU....

Anonymous said...

Poorah dnm..bab tu ko nak tonjolkan, tp bab penyatuan bangsa mana dia?? Fitnah sana-sini hebatlah puak mu!!!

August 29, 2011 12:34 PM

===============================

kami tetap menyatukan bangsa di malaysia.

sebab itu dap tiada masalah bg kami..

- darul naim blogger

rakab said...

As,

Umno sudah berjaya dapatkan kemerdekaan negara .

Sekarang aku nak tanya hang ..Kenapa pemimpin PAS yang lain tidak menyatakan sokongan pada Mat Sabu dalam isu komunis ??.

Anonymous said...

dnm, u dnt know what kind of game u r playing..dlm Qoran amaran Allah jgn jadikan puak kafir harbi sebagai teman karib..tp mu jadikan DAP sebagai teman sebantal lagi..mu nak dakwahkan DAP atau DAP yg akan dakwahkan mu??

Karl said...

anaksepuluh,

sebab kita tak bermandi darah untuk merdeka. sebab tu kita ada Agama Islam sebagai agama rasmi, kita kena bagi 1juta kerakyatan percuma kat bangsa lain, ada hak2 bumiputra dalam perlembagaan. Dan hak2 orang bukan islam pun terjamin.

Dimana pun dokumen tu berada, atau adakah ia wujud atau tidak, tak dinafikan sekarang ni, aku, ko anaksepuluh, dnb, pengomen2 yang lain, boleh berdondang sayang dalam blog ni, mempertahankan kepercayaan politik masing2 tanpa kena bom jalanan time pegi terawih, atau dibom time bersahur, atau dibakar hidup2 kerana loghat yang berlainan. Tak gitu?

Anonymous said...

dalam politik kempunan kuasa, daya ingatan boleh di ubahsuai ikut keperluan kah kah kah

rakab said...

Dnb.

Pasukan bola kelantan pun hebat jugak ....

Tapi selepas Anuar Musa ambil alih !!

Harapkan doa tok guru selama ini takda apa pun !.

Anonymous said...

dnm, u dnt know what kind of game u r playing..dlm Qoran amaran Allah jgn jadikan puak kafir harbi sebagai teman karib..tp mu jadikan DAP sebagai teman sebantal lagi..mu nak dakwahkan DAP atau DAP yg akan dakwahkan mu??

August 29, 2011 12:40 PM

===================================

umno/bn bersama dengan mca/mic, boleh pulak?

- dsrul naim blogger

Karl said...

dnb,

umno/bn dengan mic/mca, umno/bn jadi ketua. korang dalam pakatan jadi apa? nak rampas 2-3 botol arak pun terketar2 pulangkan balik bila ronnie liu (dap) sergah, bila hasan ali buat siasatan kes murtad, korang yang melebih2 membela gereja tak berdaftar tu. Apa cerita?

Anonymous said...

karl:

anta tak maafkan ana lg ke?

- darul naim blogger

Anonymous said...

bukan saja komunis mudah lupa tetapi sekarang ini pengganas islamis dari parti for all juga mudah lupa? kah kah kah

komunis lupa kerana perjuangan yang terkantoi tetapi apa yang membuatkan pengganas PAL (parti for all) mudah lupa? tunggu!

Anonymous said...

ni mesti tgk cerita Hollywood smp kene ade Declaration of Independence...

British keluar dari tanah malaya, turun bendera union jack pun dah cukup utk dijadikan declaration of independence..

Anonymous said...

Dnm,
DAP takde masalah dgn PAS sebab sama2 fikir camna nak hancurkan negara, tp kedua2 bermasalah kpd majoriti rakyat yg cintakan negara..

Anonymous said...

sekurang-kurangnya pas boleh berdakwah kepada dap untuk kenal islam..

dap pun dh mula guna quran dalam ceramah mereka..

tandanya mereka faham dan terima islam yg kami perjuangkan.

- darul naim blogger

Anonymous said...

UMNO berkuasa, ISLAM didaulatkan, PAS berkuasa, komunis didaulatkan..dnm ada faham??

Anonymous said...

Dnm,
DAP takde masalah dgn PAS sebab sama2 fikir camna nak hancurkan negara, tp kedua2 bermasalah kpd majoriti rakyat yg cintakan negara..

August 29, 2011 12:46 PM

===================================

sila senaraikan bukti yg kami hancurkan negara?

ingat kami ni suka sangat nk hancurkan negara?

yg kami perjuangkan ialah keadilan untuk rakyat.

- darul naim blogger

Anonymous said...

UMNO berkuasa, ISLAM didaulatkan, PAS berkuasa, komunis didaulatkan..dnm ada faham??

August 29, 2011 12:48 PM

=================================

kami mendaulatkan islam bermula di serambi makkah..

- darul naim blogger

Anonymous said...

darul naim bloger dah jadi macam budak....

DAP supporter DANA untuk PRU di kelantan....
tokey JV ladang kat hulu kelantan tu majoriti drp DAP...yang jadi tali barut dapat duit atas angin..yang ada JAWATAN hanya tunggu DANA...!!

Anonymous said...

dnm,

DAP guna Koran dlm ceramah, mu dah tergoda??Alangkah bo..nyer kamu. Kamu tahu tak ada musuh ISLAM yg hafal Quran dgn tujuan untuk hancurkan ISLAM??? I ll be impressed if DAP Declared ISLAM ugama rasmi negara, cukup yg tu aja dulu..

Anonymous said...

DAP guna Koran dlm ceramah, mu dah tergoda??Alangkah bo..nyer kamu. Kamu tahu tak ada musuh ISLAM yg hafal Quran dgn tujuan untuk hancurkan ISLAM??? I ll be impressed if DAP Declared ISLAM ugama rasmi negara, cukup yg tu aja dulu..

August 29, 2011 12:51 PM

===================================

mca/mic pernah faham itu islam?

- darul naim blogger

Anonymous said...

makanya ayat licik ini: "kami tidak ingat" boleh diselewengkan sebagai alat oleh Pakatan Harami menipu rakyat.

nanti kalau rakyat tuntut itu dan ini, jawapan yang rakyat akan dapat ialah: "entah kami tak ingat".

makanya sebelum rakyat dihampaskan, elok dipastikan calon-calon PR adalah terdiri dari mereka yang ada daya ingatan.

eloklah pengundi juga buat-buat lupa untuk memangkah golongan yang buat-buat lupa ini!

Anonymous said...

dnm, buktir hancurkan negara?? Tanya diri kamu sendiri, yg penting kami tak mahu hancur sekali dgn kamu..

Anonymous said...

Dan yg penting, kami akan pastikan Selangor kembali bermaruah pd PRU 13 nanti!

Anonymous said...

Dan yg penting, kami akan pastikan Selangor kembali bermaruah pd PRU 13 nanti!

August 29, 2011 12:53 PM

==================================

kami juga punyai jabatan pilihan raya kami sendiri.

kami yakin kami akan tetap pertahankan kesemua negeri yg kami pegang ketika ini selain yakin boleh merampas sarawak, sabah, n.9 dan perlis.

tunggu!!!!!

takbir!

- darul naim blogger

Oppositionrulez said...

DNB

Cuba lah jgn pertahankan seorang yg kononnya ulamak, tp dah tua masih tetap nak pegang kuasa.

Bila ada segelintir pihak mengata pada tok guru kesayangan anda, anda melenting. Tp bila mufti perak, yg juga seorang ulamak, bertaraf dr berkata ttg Islam tp tidak sehaluan dgn tok guru anda, ramai di pihak anda menghina serta mencaci beliau. Mana kata2 ulamak pewaris nabi yg selalu pihak anda laung2kan?

Kes Liwat Anwar 1, mmg betul mahkamah lepaskan Anwar, tp kena faham, kes liwat mmg benar2 berlaku. Nak angkat peliwat jd PM negara? Oh mungkin dihadapan Allah nnt Anwar boleh ckp, Hakim dunia dah bebaskan saya, maka saya suci dr kesalahan ini.

Lastly, berpolitik ada had juga. Yg hak tetap hak, yg bathil tetap bathil. Yang benar tetap benar, yg salah tetap salah. Ubi kayu muda kalau rebus sedap dimakan. kalau yg tua, rebus 2 hari belum tentu boleh dimakan.

Salam

Anonymous said...

kalau betul DAP boleh menerima PAS, guna Quran, kenapa DAP buat larangan takleh mengaji pakai pembesar suara? kan itu hak kita sebagai orang ISLAM di MALAYSIA.

Kan best kalu DAP cakap, Quran itu indah.. pasang kuat2 pun takpe..

- aku bermusuh dgn PKR & DAP, bukan dgn PAS

Anonymous said...

oppositionrulez:

salahkah pertahankan ulama sebaik dan sebijak tok guru?

- darul naim blogger

Anonymous said...

makanya daya ingatan yang lemah menyebabkan Parti Isle perlukan Dap untuk tolong hafalkan ayat-ayat suci?

nanti dek kerana fulus terlalu banyak makanya Dapig juga yang akan tolong ingatkan berapa fulus yang depa ada?

ini seolah-olah memperkecilkan wibawa ummah. ini ibarat political suicidal, Bro!!!

Anonymous said...

dnm,

MCA/MIC takpernah guna ayat Qoran untuk tujuan politik mereka, sbb mereka tau AlQoran yg suci cuma org Islam saja yg boleh tafsir. Tp puak kafir harbi DAP guna Qoran untuk hantam balik org ISLAM!! Mu ada akal tak??

Anonymous said...

kalau betul DAP boleh menerima PAS, guna Quran, kenapa DAP buat larangan takleh mengaji pakai pembesar suara? kan itu hak kita sebagai orang ISLAM di MALAYSIA.

Kan best kalu DAP cakap, Quran itu indah.. pasang kuat2 pun takpe..

- aku bermusuh dgn PKR & DAP, bukan dgn PAS

August 29, 2011 12:57 PM

================================

pekeliling sudah dikeluarkan..

hormatilah arahan daripada ulul amri dikalangan kamu...

- darul naim blogger

rakab said...

Setakat petik dua tiga ayat quran, bukan bermakna DAP dah terima Islam.

Mereka sebenarnya memperalatkan ayat quran untuk memperdaya orang melayu saja .

Cuba lihat bagaimana orang Yahudi menggunakan Ai quran sebagai senjata untuk mencari kelemahan seterusnya menghancurkan umat Islam.

Anonymous said...

Setakat petik dua tiga ayat quran, bukan bermakna DAP dah terima Islam.

Mereka sebenarnya memperalatkan ayat quran untuk memperdaya orang melayu saja .

August 29, 2011 12:59 PM

===================================

memperdayakan?

ada bukti?

- darul naim blogger

rakab said...

Dnb,

Semenjak bila PAS ada menghormati ulul amri ??

Anonymous said...

dnm,

Kami lebih percaya kuasa Allah daripada ketaksuban PAS. Puak kamu bertakbir "Allah is Great" tetapi yg kamu amalkan adalah "DAP is great". Tegaklah ISLAM seikhlas-ikhlasnya, jangan mcm org gila kuasa, membujur lalu melintang patah!! Berapa bnyk kerusi PAS menang di Sarawak?? Akibat kebodohan kamu, DAP bertambah kerusi di Sarawak..sapa yg untung??

Anonymous said...

ana dengan ini mengucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada semua yg ada di dalam blog ini.

maafkan ana atas keterlanjuran ana dalam berkata2 yg telah membangkit kemarahan antum semua.

semoga hari raya memberikan suasana baru dalam hidup kita.

- darul naim blogger

Anonymous said...

Pakatan Rakyat dijangka sukar dapat memanipulasi pemikiran majoriti rakyat kerana tembelang busuk yang pelan-pelan pecah.

Tembelang paling besar ialah tidak ada cara untuk pemimpin isle dalam PR mengungguli pucuk kepimpinan disebabkan balaci Dap jauh lebih berotak dan kalkulatif berbanding samdol-samdol Pas/PKR.

Oppositionrulez said...

salahkah pertahankan ulama sebaik dan sebijak tok guru?

- darul naim blogger
__________________________________

adakah dgn berkata demikian, anda ingin menyatakan dr. harussani itu tidak bijak? Maksum sgtkah tok guru anda sehingga tiada siapa boleh pertikaikan dia?

Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah saw.; "Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali".

Satu lg,
Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw. hersabda; "Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)".

Saya ni jahil agama, tp saya tidaklah sekeras batu di sungai.

Anonymous said...

ulul amri mestilah dikalangan orang ISLAM. bukan orang yang beragama bukan ISLAM.

sezalim zalim orang ISLAM pun, tapi dia mengucap "tiada tuhan melainkan Allah, dan Muhammad itu Rasul Allah"... itulah ulul amri..

tok guru siap sokong lagi... hilang kepercayaan aku pada dia lagi.. (he was once my fav ISLAMIC leader)

Anonymous said...

Selamat hari raya utk lu bro GAP & sume muslimin muslimat, tak kesah la sokong parti mana pun..

elok2 drive weh..

darul naim blogger, FUCK YOU!

rakab said...

Dnb,

Bukti dah banyak !!

Kau saja tak mahu berfikir !!

Apa ??....kau fikir DAP yang baca ayat Quran tuh, ..percaya pada ALLAH ke ???.

Anonymous said...

dnm,

Diakhir bulan yg mulia ini, taubatlah Puak PAS. Berjuanglah seiklhlas-iklhlas untuk ISLAM. Utamakanlah keluargamu dan Bangsamu dlm setiap urusan, itulah saranan Nabi yg mulia, kerana dgn kekuatan keluarga dan bangsamu, tiada musuh yg berani memperbodohkan kamu..

Anonymous said...

perbedaan otak politik antara Dap versus Pas/PKR pasti lambat laun akan menimbulkan impak. apa dia? ha ha tunggu!

rakab said...

Selamat Hari Raya kepada Darul naim blogger @ Arab celup.

Anonymous said...

BIJAK tak penting malah para anbia bukanlah majoritinya dari kalangan bijak pandai.

nilai yang perlu dimiliki oleh tok guru/agamwan ialah amanah, lurus, bukan kaki spin dan tidak mencarut.

ini kerana kebijakan akan membuatkan ummah akan gunakan kebijakan itu untuk perkara-perkara negatif. contohnya, bijak selewengkan itu dan ini.

paling tersohor sekarang ini ialah kebijakan dalam memutarbelitkan ayat-ayat suci untuk kepentingan politik sempit dan banyak lagi.

Anonymous said...

ulul amri??tok guru??menteri besar??
selama memerintah kelantan 21 tahun,aper yang boleh dibanggakan??

sila jawab bloger darul naim??

Anonymous said...

nyanyuk tiba2 bila byk laporan polis diterima,kalau tak igt baik hantar pi hsptl bahagia,ntah2 masa khalwat dulu tak igt jugak sbb otak membabi

Anonymous said...

dnb,

Taubat k? Ana tolong doa untuk Anta..huhu

Anonymous said...

INGAT:

kebijakan boleh digunakan untuk melepaskan diri dari pertuduhan duniawi tetapi tidak ada kebijakan yang dapat diperalatkan untuk memutarbelitkan pertuduhan di alam ukhrawi.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

takkanlah Pas bapak kemerdekaan Malaya? biar betul

Anonymous said...

kalau Cin Peng bapak kemerdekaan tunjukkanlah surat perjanjian kemerdekaan antara bintang tiga dan pihak penjajah. ada ke?

Anonymous said...

kalaulah si maon ni kata pak sheikh itu dan ini sebagai pejuang kemerdekaan sedaplah sikit telinga yang mendengarnya.

ini tidak, tup-tup muntahkan ayat-ayat sten-gan: "komunis di hutan adalah pejuang!!!" kena rasuk ke apa mukmin ni?

Anonymous said...

Asalnya waktu merdeka org PAS ada dalam UMNO, tp sebab Puak ni tak dpt kuasa, maka ujudlah parti serpehan Puak PAS. Kalau betul ikhlas perjuangannya, bukan kerana kuasa, perlu ke tubuh PAS dulu????

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

DNB

MB KELANTAN pun menyeleweng hukum hudud kelantan. Mengubah 5 hukum besar yang terdapat dalam hukum hudud demi kepentingan politik. Perjuangan apanya..check la sendiri rang undang2 hudud di kelantan tu.

August 29, 2011 11:52 AM

===================================

siapa anta mahu mengajar ulama seperti tok guru?

adakah anta orang dalam bidang tersebut?

- darul naim blogger

===================================
Tok Guru hang tu sapa? bukan orang je kan? tak de istimewa pun hanya seorang ahlul politik je pun.. kalau kuat ugama.. politik ni dia tak nak involve sangat kerana kotor. jangan nak samakan zaman nabi ye.. cuba samakan zaman khalifah.. baru leh nampak kotor.. jangan taksub kepada pemimpin!

to Anak 10..

sudah2lah dengki dengan orang lain ye.. yang dah berlalu biar pergi.. sekarnag ni kita yang hidup perlu diteruskan dengan memartabatkan Umat Melayu dan menjunjung tinggi agama islam agar tiada achai2 and pariah2 yang berani angkat muka!

Mock!

Melayu Perak said...

a10....

aku copykan permasyhuran kemerdekaan ni utk kau....jangan bagi anak ko koyak pulak....


Kandungan Pemasyhuran Kemerdekaan



Bukti bertulis mengenai Pengisytiharan (Pemasyhuran) Kemerdekaan
Dokumen Pemasyhuran Kemerdekaan 1957 telah ditulis dalam dua bahasa iaitu bahasa Melayu yang ditulis Jawi dan bahasa Inggeris.
Versi Rumi
Pemasyhuran kemerdekaan
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Mengasihani, segala puji bagi Allah yang Maha Berkuasa dan selawat dan salam ke atas sekalian Rasul-Nya.
Bahawasanya kerana telah tibalah masanya bagi umat Persekutuan Tanah Melayu ini mencapai taraf suatu bangsa yang merdeka lagi berdaulat sama setimpal kedudukannya dengan segala bangsa seluruh dunia.
Dan bahawasanya kerana dengan perjanjian yang disebut namanya Perjanjian Tanah Melayu tahun 1957 yang diperbuat antara Duli Yang Maha Mulia Baginda Queen dengan Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu, maka, telah dipersetujui bahawa Negeri-negeri Melayu, iaitu Johor, Pahang, Negeri Sembilan, Selangor, Kedah, Perlis, Kelantan, Terengganu, dan Perak serta negeri yang dahulunya dinamakan Negeri Selat, iaitu Melaka dan Pulau Pinang, mulai 31 hari bulan Ogos tahun 1957, hendaklah menjadi sebuah Persekutuan baharu bagi negeri-negeri yang bernama Persekutuan Tanah Melayu.
Dan bahawasanya kerana telah bersetuju pula antara kedua-dua pihak dalam perjanjian tersebut, iaitu Melaka dan Pulau Pinang hendaklah daripada tarikh tersebut itu tamat daripada menjadi sebahagian daripada jajahan takluk Baginda Queen, dan Duli Yang Maha Mulia Baginda Queen tidak lagi berhak menjalankan apa-apa kedaulatan baginda ke atas kedua-dua buah negeri yang tersebut itu.
Dan bahawasanya kerana telah bersetuju pula antara kedua-dua pihak yang tersebut, iaitu Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu tahun 1948, dan segala peranjian yang lain yang ada sekarang antara Duli Yang Maha Mulia Baginda Queen dengan Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja ataupun salah seorang daripada baginda itu sebelum tarikh yang tersebut hendaklah dibatalkan mulai daripada tarikh itu, dan semua kuat kuasa dan hak Duli Yang Maha Mulia Baginda Queen ataupun Parlimen Negeri United Kingdom dalam Negeri-Negeri Selat ataupun Persekutuan Tanah Melayu seluruhannya adalah tamat dengan sendirinya.

Anak Jati Selangor said...

Pejuang tulin spt TOk Kenali Kelantan, Tok Mat Kilau Pahang, Tok Janggut, pahlawan2 di Perak/Sabah/Serawak dll yg gugur semata2 mempertahankan maruah bangsa.. AlFatihah untuk mereka..
Tetapi mereka yg bersekongkol dgn Komunis dan mengatakan mereka yg berjuang bersama komunis sebagai pejuang negara, siap kau!! Oi.. Atuk aku mati kena bunuh komunis tau tak!!!!!Apa salah dia???

Melayu Perak said...

Dan bahawasanya kerana Duli Yang Maha Mulia Baginda Queen, Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu, Parlimen Negeri United Kingdom dan Majlis-Majlis Undangan Persekutuan dan Negeri-Negeri Melayu telah meluluskannya, Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu tahun 1957 itu berjalan kuat kuasanya.
Dan bahawasanya kerana suatu perlembagaan bagi kerajaan Persekutuan Tanah Melayu telah ditentukan menjadi suatu kanun yang muktamad baginya.
Dan bahawasanya kerana Perlembagaan Persekutuan yang tersebut itu, maka, ada disediakan syarat untuk menjaga keselamatan hak-hak dan keutamaan Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja serta hak-hak asasi dan kebebasan sekalian rakyat dan untuk memajukan Persekutuan Tanah Melayu dengan aman dan damai serta teratur sebagai sebuah kerajaan yang mempunyai Raja yang Berperlembagaan yang berdasarkan demokrasi cara Parlimen.
Dan bahawasanya kerana Perlembagaan Persekutuan yang diadakan oleh Majlis Undangan Persekutuan yang tersebut itu telah diluluskan oleh suatu undang-undang yang diadakah oleh Majlis Undangan Persekutuan serta dengan undang-undang yang diadakan oleh negeri-negeri Melayu dan dengan ketetapan-ketetapan dalam Majlis Undangan Negeri Melaka dan Pulau Pinang, dengan demikian Perlembagaan itu telah berjalan kuat kuasanya pada 31 hari bulan Ogos tahun 1957.
Maka, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, saya Tunku Abdul Rahman Putra ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah, Perdana Menteri bagi Persekutuan Tanah Melayu, dengan persetujuan dan perkenan Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja negeri-Negeri Melayu dengan ini memasyhurkan dan mengisytiharkan bagi pihak umat Persekutuan Tanah Melayu bahawa mulai Tiga Puluh Satu hari bulan Ogos Tahun Seribu Sembilan Ratus Lima Puluh Tujuh, maka Persekutuan Tanah Melayu yang mengandungi Negeri Johor, Pahang, Negeri Sembilan, Selangor, Kedah, Perlis, Kelantan, Terengganu, Perak, Melaka dan Pulau Pinang dengan limpah rahmat Allah subhanahu wa ta'ala akan kekal menjadi sebuah negara yang merdeka dan berdaulat serta berdasarkan kebebasan dan keadilan dan sentiasa menjaga dan mengutamakan kesejahteraan dan kesentosaan rakyatnya dan mengekalkan keamanan antara segala bangsa.

Melayu Perak said...

Versi Jawi
ڤماشهورن كمرديكأن
دڠن نام الله يڠ مها ڤموره لاڬي مڠاسيهاني، سڬالا ڤوجي باڬي الله يڠ مها بركواس دان صلوات دان سلام ك اتس سكالين رسول-ڽ.
بهاواسڽ كران تله تيباله ماسڽ باڬي اومت ڤرسكوتوان تانه ملايو اين منچاڤأي تارف سواتو بڠسا يڠ مرديك لاڬي بردولت سام ستيمڤل كدودوكنڽ دڠن سڬالا بڠسا سلوروه دنيا.
دان بهاواسڽ كران دڠن ڤرجنجين يڠ دسبوت نامڽ ڤرجنجين تانه ملايو تاهون 1957 يڠ دڤربوات انتارا دولي يڠ مها مليا بڬيندا قوين دڠن دولي-دولي يڠ مها مليا راج-راج ملايو، مك، تله دڤرستوجوي بهاوا نڬري-نڬري ملايو، ايايت جوهر، ڤهڠ، نڬري سمبيلن، سلاڠور، قدح، ڤرليس، كلنتن، ترڠڬانو، دان ڤراق سرتا نڬري يڠ دهولوڽ ديناماكن نڬري سلت، ايايت ملاك دان ڤولاو ڤينڠ، مولاي 31 هاري بولن اوڬوس تاهون 1957، هندقله منجادي سبواه ڤرسكوتوان بهارو باڬي نڬري-نڬري يڠ برنام ڤرسكوتوان تانه ملايو.
دان بهاواسڽ كران تله برستوجو ڤولا انتارا كدوا-دوا ڤيهق دالم ڤرجنجين ترسبوت، ايايت ملاك دان ڤولاو ڤينڠ هندقله درڤد تاريخ ترسبوت ايت تمت درڤد منجادي سباهاڬين درڤد ججاهن تعلوق بڬيندا قوين، دان دولي يڠ مها مليا بڬيندا قوين تيدق لاڬي برحق منجالنكن اڤا٢ كدولتن بڬيندا ك اتس كدوا-دوا بواه نڬري يڠ ترسبوت ايت.
دان بهاواسڽ كران تله برستوجو ڤولا انتارا كدوا-دوا ڤيهق يڠ ترسبوت، ايايت ڤرجنجين ڤرسكوتوان تانه ملايو تاهون 1948، دان سڬالا ڤرانجين يڠ لاين يڠ اد سكارڠ انتارا دولي يڠ مها مليا بڬيندا قوين دڠن دولي-دولي يڠ مها مليا راج-راج اتاوڤون ساله سأورڠ درڤد بڬيندا ايت سبلوم تاريخ يڠ ترسبوت هندقله دبطلكن مولاي درڤد تاريخ ايت، دان سموا كوات كواس دان حق دولي يڠ مها مليا بڬيندا قوين اتاوڤون ڤرليمين نڬري اونيتد كيڠدوم دالم نڬري-نڬري سلت اتاوڤون ڤرسكوتوان تانه ملايو سلوروهنڽ اداله تمت دڠن سنديريڽ.
دان بهاواسڽ كران دولي يڠ مها مليا بڬيندا قوين، دولي-دولي يڠ مها مليا راج-راج ملايو، ڤرليمين نڬري اونيتد كيڠدوم دان مجليس-مجليس اوندڠن ڤرسكوتوان دان نڬري-نڬري ملايو تله ملولوسكنڽ، ڤرجنجين ڤرسكوتوان تانه ملايو تاهون 1957 ايت برجالن كوات كواساڽ.
دان بهاواسڽ كران سواتو ڤرلمباڬان باڬي كراجأن ڤرسكوتوان تانه ملايو تله دتنتوكن منجادي سواتو كانون يڠ معتمد باڬيڽ.
دان بهاواسڽ كران ڤرلمباڬان ڤرسكوتوان يڠ ترسبوت ايت، مك، اد دسدياكن شرط اونتوق منجاڬ كسلامتن حق-حق دان كاوتامأن دولي-دولي يڠ مها مليا راج-راج سرتا حق-حق اساسي دان كبيبسن سكالين رعيت دان اونتوق مماجوكن ڤرسكوتوان تانه ملايو دڠن امان دان داماي سرتا تراتور سباڬاي سبواه كراجأن يڠ ممڤوڽاءي راج يڠ برڤرلمباڬان يڠ برداسركن ديموكراسي چارا ڤرليمين.
دان بهاواسڽ كران ڤرلمباڬان ڤرسكوتوان يڠ داداكن اوليه مجليس اوندڠن ڤرسكوتوان يڠ ترسبوت ايت تله دلولوسكن اوليه سواتو اوندڠ-اوندڠ يڠ داداكه اوليه مجليس اوندڠن ڤرسكوتوان سرتا دڠن اوندڠ-اوندڠ يڠ داداكن اوليه نڬري-نڬري ملايو دان دڠن كتتڤن-كتتڤن دالم مجليس اوندڠن نڬري ملاك دان ڤولاو ڤينڠ، دڠن دمكين ڤرلمباڬان ايت تله برجالن كوات كواساڽ ڤد 31 هاري بولن اوڬوس تاهون 1957.
مك، دڠن نام الله يڠ مها ڤموره لاڬي مها مڠاسيهاني، ساي تونكو عبدالرحمن ڤوترا ابن المرحوم سلطان عبدالحميد حاليم شه، ڤردان منتري باڬي ڤرسكوتوان تانه ملايو، دڠن ڤرستوجوان دان ڤركنن دولي-دولي يڠ مها مليا راج-راج نڬري-نڬري ملايو دڠن اين ممشهوركن دان مڠيشتهاركن باڬي ڤيهق اومت ڤرسكوتوان تانه ملايو بهاوا مولاي تيڬ ڤولوه ساتو هاري بولن اوڬوس تاهون سريبو سمبيلن راتوس ليما ڤولوه توجوه، مك ڤرسكوتوان تانه ملايو يڠ مڠاندوڠي نڬري جوهر، ڤهڠ، نڬري سمبيلن، سلاڠور، قدح، ڤرليس، كلنتن، ترڠڬانو، ڤراق، ملاك دان ڤولاو ڤينڠ دڠن ليمڤه رحمة الله سبحانه وا تاءالا اكن ككال منجادي سبواه نڬارا يڠ مرديك دان بردولت سرتا برداسركن كبيبسن دان كعاديلن دان سنتياس منجاڬ دان مڠوتاماكن كسجهترأن دان كسنتوسان رعيتڽ دان مڠكلكن كامانن انتارا سڬالا بڠسا.

atas pagar said...

karl,melayu perak komando melayu anaconda dll pengkomen pertahan maruah pejuang moga allah swt membalas jasa baik anda kerana pertahankan para syuhada bukit kepong.

Anonymous said...

Melayu Perak,

Bravo tuan. Picit teloq puak pikiaq guna kepala botak bawah ni..

Anak Jati Selangor said...

Syuhada Bukit Kepong,

Nama-namamu terpahat sebagai pejuang bangsa. Alfatihah..

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Serangan puak kafir komunis dll bukan dalam bentuk senjata api sekarang ini, tetapi lebih kepada serangan saraf dan minda..dan dalam bentuk agama dan demokrasi. Wahai cerdik pandai Melayu.. gunalah minda kamu untuk pastikan kedaulatan bangsamu..

Melayu Perak said...

aku tak tahu nak kata apa dah...a10...ko nak copy aku dah buat...mengapa tak mahu iktiraf perjuangan umno ...????

Anonymous said...

A10..

UMNO Penjajah? Woi..check sejarahlah..dulu PAS tu asalnya dalam UMNO, tp duk kemaruk kuasa, tubuh parti baru konon2nya Parti ISLAM..Inilah parti yg menjajah minda org melayu, dengan menjual shurga sebagai jaminan..sedangkan Allah saja yg tau urusan Shurga dan neraka. A10 bila nak taubat??

Anonymous said...

gila ah mamat darul naim blogger nih.. taksub nk mampos dgn nik ajis.. agknya bl nik ajis mati nnti dia pn nk ikut skali masuk kubur..

kesian gila aku tgk dia.. level of intelligent 'zero'!

Melayu Perak said...

a10....nih pulak tentang laporan suruhanjaya lord reid

Suruhanjaya Reid
Menurut Laporan Suruhanjaya Reid, kerajaan Persekutuan Tanah Melayu yang merdeka akan diketuai oleh seorang raja. Di samping itu, sistem kerajaan bersekutu yang sedia ada akan diteruskan, iaitu adanya kerajaan pusat dan kerajaan negeri. Raja-Raja Melayu terus kekal sebagai ketua negeri masing-masing. Melaka dan Pulau Pinang terus bergabung di dalam Persekutuan dan diketuai oleh seorang Yang Dipertua (Gabenor). Sistem kerajaan bercorak demokrasi diamalkan. Ahli Parlimen akan dipilih melalui pilihanraya umum untuk mewakili rakyat dan mengawal pentadbiran kerajaan.

Mereka yang terlibat ialah anggota Parti Perikatan, parti-parti politik yang lain, Majlis Raja-Raja Melayu, Kerajaan British dan sesiapa sahaja daripada rakyat jelata yang berminat memberi pendapat mereka terhadap Suruhanjaya Reid akan menimbangkan pelbagai cadangan daripada parti-parti politik dan orang ramai. Sebahagian daripada cadangan itu telah ditolak, termasuklah beberapa cadangan daripada Parti Perikatan sendiri. Laporan Suruhanjaya Reid dibincangkan dan dikaji dari semua segi oleh Parti Perikatan dan oleh semua pihak yang terlibat atau berminat. Berikutan dengan kajian dan perbincangan itu, beberapa pindaan telah dibuat terhadap laporan Suruhanjaya Reid.

Di antara pindaan yang dibuat terhadap laporan Suruhanjaya Reid ialah pindaan berkaitan dengan soal bahasa. Suruhanjaya Reid mencadangkan supaya bahasa Cina dan bahasa Tamil digunakan dalam Parlimen dan Dewan Negeri. Cadangan ini telah ditolak, tetapi hak orang Cina dan orang India menggunakan bahasa masing-masing sebagai bahasa pengantar di sekolah-sekolah rendah telah diterima.

Cadangan Suruhanjaya Reid mengenai agama juga dipinda. Perkara ini memang rumit, akan tetapi agama Islam tetap diterima sebagai agama rasmi Persekutuan. Lagi satu cadangan Suruhanjaya Reid yang dipinda ialah mengenai hak istimewa orang Melayu. Menurut Suruhanjaya Reid, hak istimewa orang Melayu hendaklah dipertimbangkan semula selepas sepuluh tahun merdeka. Cadangan ini telah ditolak. Sebaliknya, dipersetujui bahawa hak istimewa ini mesti dipertimbangkan semula dari semasa ke semasa di atas arahan Yang DiPertuan Agong.

Ada beberapa syor lain yang dipinda. Semua pindaan ini dibuat selepas perbincangan yang terperinci di antara semua pihak yang terlibat. Persetujuan menerima pindaan tersebut membuktikan sekali lagi wujudnya semangat bertolak ansur di kalangan rakyat pelbagai kaum di Tanah Melayu.

Anonymous said...

Bloger naim mula2 sekali ko kena pandang hina sekali tuan guru nik aziz...jika ko boleh buat ni'
cerita jadi senang..

1. mula2 tanggal sarban dia
2. jubah dia ganti dgn baju biasasja
3. bahasa dia bakukan ..jgn terdengar telo klanteen
(pensyarah aku cite masa pertemuan pertama.gurusemalaysia di univrsiti mckk tu...mula2 org kelantee tanya mu ni islee ke??)

4.keilmuan dia gantikan dgn dato harun din atau uztaz yg petah bercakap di PUSAT ISLAM DI KL TU..
(ada org lain lagi buleh)

5. skrg nik aziz org biasa saja..ukurlah tahap kepolitikan dia
.mengizinkan dua imam
.merelakan kalimah Allah
. Allah juga mencarut
.menentang malidur rasul(+memuliakan kelahiran nabi)

. mematikan bacaan quran sblm aAn(apa salah ajar lge slowkan saja)
. lari dari syahid beraih 2.0
. mnerrima 'derma ' umrah excutive
. bersama kafirkan umno - kerjasama kafir
.xmampu menyatukan umat tak kira apa fahaman politik
....terlalu byk unspiner pernah senarai 'fatwa' politik beliau..
. INSAF NIK AZIZ TERLEBIH POLITIK DARI AGAMA

POLITIK ISLAM BELIAU XDILINGKUNGAN ISLAM

TPI 'ISLAM' DILINGKUNGAN POLITIK

dlm kes JAIS BELIAU TIDAK MENEGAKAN KEBENARAN..BELIAU LEBIH POLITIK DARI POLITIK

APB TUDUHAN ATAS HUSAM SALAHGUNA WANG..BELIAU GUNA TEKTIK. 'JAIS' JUGAK...

BELIAU LAH terlebih 'ULAMAK 'KERAJAAN' YG SEBENAR2nya..dari tafsiran beliau sendiri...



PLEASE BEZAKAN !!! INSAFLAH..

Melayu Perak said...

break sekejap....

hari raya tahun ni hari selasa ke rabu...????

kalau ikut kalendar kuda raya pada hari selasa....bermakna 29 hari je puasa...

setengah ulamak kata 29 hari je tahun nih...??? fenin aku

Anonymous said...

Gelaran SERAMBI MEKAH dah diwartakan ke? Sendiri beri gelaran sendiri angung2kan watpe. Gelaran 'tok guru' pun Nik Ajis sendiri perintah kerajaan negeri Kelante berusran dengannya begitu. Sendiri jugak angkat. Cis! malu adakah?


Bewak Pas.

Anonymous said...

dulu komunis mahu memurtadkan ummah -- tubuh negara komunis -- tetapi tak kesampaian.

kini usaha berkenaan diteruskan dengan pendekatan baru iaitu dengan menjadikan umat kuda trojan dalam kalangan sesama umat.

Oppositionrulez said...

Melayu Perak
Tak payah layan la a10 tu. Baik p masak rendang ke, ketupat, lg byk faedah. Dia tu kalau langgar guna tank pun tak pecah, kena bom nuclear pun tak lebur. Kena radiasi Lynas je kot baru dia cair. Orang buta, mata tak nampak tp hati celik. a10 ni celik, tp hati dah buta, keras mcm batu. Buat ape pun tak boleh dah.

Anonymous said...

Kaki main bontot disanjung.
Kaki main bini orang disanjung.
Komunis disanjung.
DAP khafir harbi disanjung.
Syiah disanjung.
Guru ulamak jahat disanjung.
Menolak negara isle disanjung.
Menyokong kristian guna ALLAH.

Punyalah sesat.

Bewak Pas.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Melayu Perak said...

TAG ARCHIVES: PERISYTIHARAN PENYIMPAN MOHOR BESAR MAJLIS RAJA-RAJA

Hari Raya Aidil Fitri ialah pada hari selasa 30 Ogos 2011-Ahli Falak
Posted on August 24, 2011 by Ellen| 1 Comment
No of View :3603
Beberapa orang ahli falak yakin umat Islam akan menyambut hari raya Aidilfitri pada Selasa, 30 Ogos ini berdasarkan kajian dan perkiraan hisab serta kedudukan anak bulan Syawal.

Menurut Yang Dipertua Persatuan Falak Syarie Malaysia, Tuan Syed Kamaruzaman Syed Kabeer, andaian itu dibuat kerana penentuan awal Syawal 1432H menggunakan kaedah rukyah (cerapan) dan hisab berpandukan kriteria imkanur rukyah (kebolehnampakan).

“Berdasarkan perkiraan itu, anak bulan dijangka sudah cukup syarat untuk Continue reading →

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

I think we better ignore Darul Naim Blogger cos he does not have anything between his brains...no point explaining things to him..what a waste of our time

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Anak sepuluh dah kalut..merapu n berlagak baik..konon Islamic..g jahanam la..hati kau busuk n otak kamu penuhi TAIK

Melayu Perak said...

kalau Tunku biarkan Baling II....itulah apa yang terjadi dengan siri bershit 1.0 dan bershit 2.0...

maka entah berapa siri Baling ni ada....

Melayu Perak said...

buat satu perdamaian...for once and for all...quit the war...

itulah yang terjadi pada 1989...you take it or you leave it....macam style mafia italy...baru orang respect dan takut....

Anonymous said...

kesudahannya..ahlul pas pii la JULANG komunis kalmax tu...mudah2an bekas komunis yg dah diampun tu masuk politik balik joint DAP..PSM KN...

DAN. DAPAT UNDI2 Terbanyak dr kalangan DAP KOMUNIS. semoga sihat..


{...selepas komunis diberi byk senjata menentang JEPUN... DAN SELEPAS JEPUN KALAH PERANG.. KOMUNIS KEMBALI GUNA 'SENJATA' YG SAMA MEMBUNUH ORG MELAYU...KENA SIKSA DGN KEJAM }

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

aku malas la nak lebih2 kutuk dalam bulan puasa ni tapi dia ni mmg tak layak jadi org malaysia. suruh dia apply jd warganegara china lagi baik..

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Darul Naim, hang dok mention Tok Guru sampai letih nak dengarlah, Tok Guru mana hang cite ni, kalau Nik Ajis tak perlu lah panggil Tok Guru, panggil Nik Ajis pun dah kira hurmat. Sekarang Tok Guru hang si "Mao Sabu Toh" @ Mat Sabu. Ini baik punya Tok Guru kalah Guru Na Na, ni Guru bernanah punya sejarah pun dia boleh & akan ubah.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Anak jakun 10 dan bdak naim blogger saja yg terpekik2 telolong2, petahankan komunis disini....

Cakap berputaq2...putaq2..hahaha

Hakikatnya paper diluar ni pkul 9.0 pg dah habis...

org ramai dah meludah2 pas sebagai pendokong komunis....

Org balik kg, tak dak apa nak buat beli paper...

Nak tak nak, suka tak suka mesti bincang ceta pas parti komunis...

Tahniah umno, kalau umno tak hebat takkan dpt merdeka tanahair dgn pen saja...

Negara lain nak merdeka berperang sakan sbb pemimpin guna pala lutut...

Timing nak sambut merdeka, timing org balik kg, timing pas sokong komunis...

Mmg cantikkkk......hehehehe

Anonymous said...

Anak 10 ekor lembu, kadang aku letih & masak dgn ko punya komen & style, macam ni aku rasa kau cita cita nak jadi Motivator yang berjaya cam Hassan Ali. Fadilah Kamsah etc tapi terpelengot maksud nya tak menjadi lah. Amcam nak berjaya kalau mentor kau "Mao Sabu Toh" @ Mat Sabu. Masa dia memang Timbalan Presiden, aku naik kesian lah, boleh jadi bahan lawak pula, apa kelas orang PAS ni.


Mao Sabu Toh aku bukan nak hina hang tapi sendiri fikir lah hang tak patut bertanding Timbalan Presiden menang pulak tu (hang ada pakai ke?), ya aku akur banyak orang PAS yang cam hang, tak lama lingkuplah.

Anonymous said...

Bila la anak10 nak mintak maaf pada tuanku dan dato onn yg difitnah jadi barua british. Jadi yg menaip akan jadi saksi di akhirat. Itu pun kalau anak10 org islam , kalau anak cina akan gelak saja.

Anonymous said...

normahhhhhhhhhhhhhhh

khaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

khuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


laungan timbalan presiden pas

hehehehe mcm ni pun ada org melayu

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 237   Newer› Newest»