Monday, August 29, 2011

AKU SOKONG SARANAN PERKASA.


dato ibrahim ali kata da tiba masanya kerajaan untuk menubuhkan kementerian hal ehwal orang islam bagi menangani pelbagai permaslahan mat yang wujud.

aku sokong. lebih-lebih lagi yang menyentuh bab permasalahan murtad. 

19 comments:

Anonymous said...

adakah mat sabu berpura2 jadi bodoh dan amnesia agar kita tak bincang pasal isu murtad lagi?

jejakazman said...

sepatutnya dah lama di adakan...kalau tak pun JAKIM di perkasakan lagi....beri struktur baru lebih besar dan luaskan peranan meliputi seluruh negeri di malaysia...namun di takuti agama lain akan juga menuntut perkara yg sama kerana skg mereka lebih berpengaruh di malaysia.

Melayu Perak said...

kalau ada kementerian hal-ehwal islam....mestilah ada menteri,timb.menteri s/u kementerian....

dah bunyi nya macam politik lah jugak...

apa le baghal islam dipolitikkan...kalau hak ehwal melayu tak pe jugak...

biar ajelah mufti pegang hal-ehwal islam...bagi tiap negeri...kan sultan tiap negerinya ketua agama...

Melayu Perak said...

nanti dalam parlimen mesti ada mp pencacai yang akan berdebat dan persoalkan tindak tanduk menteri...

hancur syariah Islam.... ada akta pulak nak jaga kepentingan ibadah umat islam...

Melayu Perak said...

akta pulak nanti....akan ada fatwa....aku tengok bercelaru aje nanti...mufti mungkin tak sepakat dengan akta yang dibahaskan...

yang membahaskan akta kementerian hal-ehwal islam pulak terdiri daripada orang bukan islam...lagi celaru...mana puak kafir tahu nak berbahas pasai akta yang menyentuh islam....mau tidak mau ini semestinya berlaku....bila ada second reading membahas penggubalan akta....

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Melayu Perak said...

Singapura serah empat loji air Johor


JOHOR BAHRU: Selepas 50 tahun, empat kemudahan loji air dan rumah pam di negeri ini yang selama ini ditadbir dan diuruskan Public Utilities Board (PUB) Singapura akan diserahkan secara rasmi kepada kerajaan Johor, bermula Khamis ini.

Dua loji di Johor yang diuruskan oleh syarikat milik Singapura akan diserahkan semula kepada kerajaan negeri apabila Perjanjian 1961 mengenai pembekalan air mentah ke negara jiran itu tamat pada 2011.

Pengerusi Jawatankuasa Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Tenaga, Air, Komunikasi dan Alam Sekitar negeri, Tan Kok Hong berkata, penyerahan itu adalah berdasarkan perjanjian kerana urusan bekalan air terletak di bawah bidang kuasa kerajaan negeri.

"Kerajaan negeri akan memperincikan proses penyerahan loji itu kerana apabila tiba tahun 2011, maka loji-loji itu akan diserahkan semula kepada Johor," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Hari Pemantauan Air Sedunia Peringkat Kebangsaan di Air Terjun Kota Tinggi di sini hari ini.

Johor mempunyai 42 loji rawatan air dengan dua daripadanya iaitu Loji Sungai Skudai dan Loji Sungai Johor diuruskan oleh syarikat milik Singapura, Public Utilities Board (PUB).

Perjanjian

Selain PUB, tiga lagi pengendali loji adalah syarikat tempatan dengan majoritinya iaitu 26 buah loji diuruskan oleh Syarikat Air Johor Holdings Sdn. Bhd. (SAJH).

Berdasarkan Perjanjian 1961, Singapura boleh mendapat 80 juta gelen air sehari dari kawasan tadahan Pulai, Sungai Tebrau dan Sungai Skudai di Johor hingga 31 Ogos 2011.

Kedua-dua negara mempunyai satu lagi perjanjian iaitu Perjanjian 1962 yang membenarkan Singapura mendapatkan 50 juta gelen sehari dari Sungai Johor hingga 28 September 2061.

Kok Hong berkata, proses penyerahan tersebut akan berjalan mengikut jadual seperti dipersetujui oleh kedua-dua negara.

"Bagaimanapun, dalam urusan ini kerajaan negeri menyerahkan kepada Wisma Putra dengan kerajaan Singapura kerana ia adalah hal kerajaan dengan kerajaan," katanya.

Beliau berkata, Johor bertuah kerana memiliki sumber bekalan air yang banyak dan negeri ini setakat ini membekalkan air kepada Singapura dan Melaka.

Menurutnya, Johor tidak bercadang untuk membuka loji baru kerana kemudahan sedia ada mencukupi untuk keperluan semasa

Melayu Perak said...

tak sedar air mata ku berlinangan...apabila menghayati bait-bait lagu dari panglima cyber...

sila link ke :-


http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/08/menjelang-hari-raya-ayuh-kita-hayati.html

Melayu Perak said...

tak sedar air mata ku berlinangan...apabila menghayati bait-bait lagu dari panglima cyber...

sila link ke :-


http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/08/menjelang-hari-raya-ayuh-kita-hayati.html

rakab said...

Tidak perlu kepada kementerian hal ehwal orang Islam, kerana sudah banyak agensi dan jabatan berkenaan orang Islam di negara ini.

Apa yang perlu dilaku ialah menyelaraskan peranan semua agensi dan jabatan supaya tiada pertindihan kuasa.

Kemudian kuasa agensi dan jabatan ini ditambah serta diluaskan peranannya sesuai dengan tuntutan semasa.

Anonymous said...

islam adalah agama yang ada panduan, saranan, peraturan dan hukuman bersistematik makanya adalah logikal kalau agama ini ditadbirkan secara lebih profesional di peringkat kementerian dsbnya.

Anonymous said...

kalau ada kementerian sudah tentu rakan parti isle (dapig) ada hak politik terhadap kementerian berkenaan, makanya elok dibiarkan saja agama di letakkan bawah agong dan raja.

Anonymous said...

dulu masa parti isle berjuang secara solo, tidak timbul isu-isu agama yang pelik-pelik tetapi apabila parti isle berjuang bersama puak kafir (dapig) banyak pula peristiwa pelik mengisi landskap politik nasional. apakah secara kebetulan atau sememangnya ada gerakan bawah tanah yang tidak disedari?

Anonymous said...

usaha memurtadkan tanah melayu:

1. Portugis gagal

2. Belanda gagal

3. Jepun gagal

4. Siam gagal

5. British gagal

6. Komunis gagal

7. Parti Ajaran Sesat....???

Anonymous said...

berjaya !!!

nok said...

Aku sokong Mat Sabo???sebab dia berani buat apa saja demi kepentingan politiknya membujur lalu melintang patah.....

Perkasa boleh bising2 mcm itu aje lah ..abang Mat tetap unggul..timbalan president pas mesti lah berani..bukan menteri KDN lembam macam jibauk serta banggang...akibat pemimpin baka....

nok said...

Lagi pun ni gomen kebanyakan pemimpinya melayu...jadi aksyennya lembap sikit...tapi kalau abang Sabo buat hal kat gomennya macam S'pore konpom abang Mat kena simpan.....

Abang Mat kena kerjasama dgn DAP dan PKR....bagi menumbangkan BN untuk ke Putrajaya...lagi pun komen GAP menyokong gomen bukan di baca oleh najib....dia peduli apa....tengok laman WEB malaysiakini sumber inspirasi rakyat untuk mengutuk gomen apa dia boleh buat...sebab org yg bertanggung tak buat keje...dia macam Jabatan MARA ...makam ada rokok ada...macam itu lah gomen melayu tak berapa efisyen... perkasa cakap berdegar2....pas tu santai..

Spin1881 said...

PAS dah nazak, PKR tengah gali kubur, DAP membakar diri... pakatan haramjadah akan tamat riwayat mereka menjelang PRU nanti...

Anonymous said...

KALAU "THE AUTHORITY" MENJALANKAN TUGAS DGN BERKESAN. KAMBING2 DAN BADUT2 NI SUDAH PASTI TAKDA BODEK UNTOK MELAKUKAN PERKARA2 YANG BIADAP DAN KURANG AJAR!!!