Thursday, September 29, 2011

OOI ! PAS KATA NAJIB KHIANAT MELAYU !

ooi
pas kata najib khianat melayu.
ulang
ooi
pas kata najib khianat melayu.

pasal apa pas kata macamtu, gap ?
puncanya pada isu kuota bumi yang najib didakwa mahu hapuskan...

ooi
sejak bila pas ni pro melayu gap ?
ooi 
sejak bila pas berani cakap pasal melayu gap ?
ooi 
pas tak takut dap mereka marah ke, bila pas cakap bab melayu ?

tiba tiba pas nak perjuangkan isu melayu.

pemimpin pas hidu gam ke malam tadi, sampai tersasul nak cakap bab melayu.

tiba-tiba pas cakap bab perjuangan melayu
bunyinya macam regim zionis mintak maap kat orang palestin.
boleh percaya ke parti pelacor macam pas ni ?

131 comments:

Anonymous said...

aku rasa mereka tersilap lumur ky jelly kat leher sbb mereka sangka itu minyak ibu gamat.

Melayu Perak said...

PAK ANWAR ... Bikin Apa Naiki Flight MH 785 Jam 11.05 pagi Dari Bangkok? ... Urusan Negara Yak!
Posted by Gelombang Wangsa Maju | Thursday, September 29, 2011

Waduh ... pantas kamu Pak Anwar melakukan urusan resmi pemerintah Selangor dalam satu hari di Bangkok yak!

Berangkat ke Bangkok pada 12 Januari 2011 menggunakan pesawat Malaysia Airlines dengan nomor penerbangan MH 782 dan keberangkatan pada jam 3.15 petang dari KLIA.

Lalu tiba di Bangkok pada jam 4.20 petang waktu Thailand atau jam 5.30 petang waktu Malaysia.

Setelah sekitar 19 jam berada di Bangkok untuk 'urusan resmi pemerintah Selangor' Pak Anwar berangkat pulang ke Malaysia pada jam 11.05 pagi dengan menggunakan pesawat Malaysia Airlines dengan nomor penerbangan MH 785.

Lalu tiba di KLIA pada jam 2.15 petang. Sedangkan konferensi PAS di kantor pusat PAS diadakan pada jam 5.30 petang.


Apa dibuat Pak Anwar di Bangkok, pening gue ...

Anonymous said...

Jangan dilayan juak PAS yang tolol lagi bahalul tuh.

Anonymous said...

Musang + ungka = musangka

Anonymous said...

pas dan melayu? pelik benar bunyinya..

Anwar Ibrahim said...

BERSATU! Kuatkan balik UMNO. InsyaAllah tertutuplah mulut DAP, MCA dan Gerakan!

musangka said...

'najib khianat melayu.'


Sebigik macam yg aku kata...!

Pemikiran merentasi zaman...!

Fuh!

Hebat, Hebat!!!

musangka said...

Tapi,

Aku kata pasai dlm bab Hudud!

Bukan pasai kuota Melayu!!!

Anonymous said...

KHAKKKK TUIHHHHH....BILO PULOK PAS AMIK TAHU PASAL MELAYU...TOK WALI SELIPOR DOH KATA ARI TU...AMBO TOK BANNGO LAHIR SEBAGAI MELAYU,HOK SENGOTI KALU LAHIR JADI SIYE PERUT IJAU BARU BANGGO.

musangka said...

Apa yg Najib tau pasai Melayu?

Apa yg dia tau pasai susah Melayu?

Dia golongan bangsawan yg keturunannya di suapsedapkan oleh penjajah!

Mana pernah bersama-sama rakyat!

NAIK BAS???

Mmuuaahhhahahahaha...!!!

musangka said...

Tulong kasik tau aku, wahai juak2 Umno!

Bagi satu jasa Najib pd Melayu!

Yg aku tau ialah.... diala satu2nya PM Melayu yg tak pernah diangkat oleh rakyat hingga kini.

Kena tunggu GE13! Itupun klu ada nasib le Najib...!!!

Anonymous said...

najib sebenarnya terpengaruh dgn nik aziz yg menolak 'assobiyah', sepatutnya pas bangga sbb najib tolong kempen utk nik aziz....

sbb tu nik aziz tak bangga dilahirkan sbg melayu, mungkin dia keturunan sami siam.

Anonymous said...

musang,

jasa najib yg paling besar ialah berjaya mengumpulkan semula keluarga saki baki komunis yg terpisah sejak 1950.

Anonymous said...

musang,

satu lagi jasa najib selaku menteri dlm negeri ialah memberi permit ceramah kepada ketua komunis malaya yg baru.

Anonymous said...

oii musang. aku .walau najib tak ada jasa tapi tak menghancurkan bangsa sendiri. tak gadai agama sendiri.

Anonymous said...

musang...mana pi hukum hudud pas yang hang banggakan. dah tak jadi? pasai umno ka atau dap tak bagi

musangka said...

Klu arwah Tun Razak dulu, amat bole dikenang sebagai Bapa Pembangunan Melayu.

MNEP & FELDA antara yg paling ketara & cukup berkesan pd Melayu.

Sampai kat anak, yg hirakirinya hanya bersandarkan kpd ketuahan bapa, jadik lembek, tak jantan!

Apa satu pun tak nampak lagi. Asyik2 transformasi demi tranformasi dgn slogan2 yg payah di paham. Semacam dgn slogan2 Kem Pendidikkan.

Dlm sebulan, dekat 100 slogan! Satu pun tak diresapi rakyat!!!

Anonymous said...

musang,

najib juga telah membelikan rosmah cincin berharga USD24 mil (RM73 juta) yg merupakn cincin termahal didunia.

cincin itu adalah bersaiz kepala lutut mat sabu dan akan dipamerkan dimuzium negeri kedah disember ini.

cincin ini telah menaikkan nama m'sia secara mendadak di PBB.

musangka said...

Najib cuba melihatkan diri dia, dekat dgn rakyat.

Malangnya...dia semakin jauh!

Perangai bangsawan payah nak ubah!

Contoh pemimpin dekat dgn rakyat ialah,

ABG MAT SABU!!!

Makan bawah pokok nyiok!
Tidoq atas bangku stesyen keretapi!

Itu lah jiwa! JIWA RAKYAT!!!!

Anonymous said...

Nak transformasi bini pun x lepas si najib ni, sebok dengan transformasi yg x jadi-jadi.

Mesti pi em kita ni bnyk nonton filem transformer.

musangka said...

Mai kat Perak,

Juai cerita Najib naik bas rakyat!

Mmuuaahhhahahahaha...!!!

California Hotel Mobile!!!!

Anonymous said...

betul musang, dlm sebulan dekat 100 slogan (kita kira 90 slogan cukuplah)...

cikgu2 kita kena hafal 3 slogan sehari, bayangkanlah musang...

itu baru slogan, belum masuklagi bab set2 kertas soalan peperiksaan,

set 1 lain - utk budak cerdik
set 2 lain - utk yg tak cerdik,


memang peninglah cikgu kita sekarang, sbb tu tiap2 hari kita dengar tak kurang 100 guru bunuh diri sbb tension.

Anonymous said...

musang ke perak,

amacam timb. komunis perak yg hilang kuasa? meroyan tak habis lagi ke?

aku harap tidak lagi sbb aku tgk hari tu dia bertafakur msa TBH mati smbil pegang lilin, manyak baguih ini orang, mmg betui leadership ini olang... elok kau pegi jumpa dia bawak lilin.

musangka said...

Cuba le amik hati rakyat! Awat bodo sgt!

Pi Kedah! Negeri PAS tuu. Tunjuk kat Zizan,

Randok dlm keleboq bendang tu, sama2 rakyat. bawak bini hg sekali.

Masuk la dlm TV! Suruh 'Surat Pelilin Umno' (utusang) boh gambaq besaq2. 7 hari berturut-turut!

BARU GEMPAQ! PM BERJIWA RAKYAT!!

Ni asyik dok tunjuk gambaq jadi 'artis konsert'......

RAKYAT MELUAT!!!

musangka said...

847,

Woi abg! Aku memang anak Perak!

Gunung Semanggoi...!!!

Anonymous said...

betullah musang, aku setuju sgt tapi najib takut sebenarnya sbb komunis ramai kat sebelah utara, kat perak, penang, prmatang pauh, melayu ada, cina ada, ramai komunis.

bukan hang tak tau, komunis ni suka serang hendap. dlm bendang lagi mat saabu suka serang....

Anonymous said...

gunung semanggoi tempat lahirnya tokoh komunis malaya yg baru, sesuai bebenor kau duduk situ.

musangka said...

“Bismillah, saya dimaklumkan keputusan pimpinan Pakatan Rakyat semalam yang menghormati hasrat Kelantan untuk memasukkan hukum hudud di dalam undang-undang syariah. Alhamdulillah, saya menerima baik dan bersyukur sangat-sangat kerana rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat memahami hasrat Kelantan,” kata TGNA.

Tambah beliau,
Malangnya ianya belum dpt dilaksanakan sekarang, kerana kerajaan pusat dikuasai Umno!

SYABAS TG !!!

Anonymous said...

ekekekekekeke.......wakakakakaka...lawakk lawakk...

komen yg pertama kat atas, memang world class la bebb....hahaha

tu arahan tua kutuk pulau melaka bebb....

suruh bela org melayu....ekekekeke

diaorg lupa kuttt....tua kutuk kata dia malu ngaku org melayuu....

musangka said...

Najib!

Hg mai G.Semanggoi ni!

Tapi toksah le heboh satu Malaya.

Toksah buang duit sewa bas 200-300 bigik!

Hg mai sorang2. bawak bini hg sekali.

Aku nak tunjuk macamana rakyat,

SEMANG DOK ATAIH TUNGGOI...!!!!

Anonymous said...

hudud pulak, musang...

nik aziz sebenarnya lebih takutkan kerajaan pusat darpd kerajaan Allah, dlm ceramah bukan main cakap...takut sgt nak tumpahkan darah kerana nak menegakkan hukum Allah?

jgn sampai aku anggap kau setaraf dgn mat sabu spm gred 3 sudahlah...

Anonymous said...

Berkenaan isu cincin.. Soalnya dah tengok dah ka rupa cincin tu. Sah dah ke tengok Najib beli untuk isteri dia. Ada sapa sapa yang dah jadi saksi bocor rahsia Najib ke.Sekali keluar cerita kita pun ramai-ramai kaitkan isu tu. Sahih dah ke. Tak salah saya orang yang keluar cerita ni dah 3 kali dicabar buat laporan polis. Sampai la ni tak mau buat pun.Pihak Kompas pun dah minta maaf. Ada ke video bersabit pembelian tu. Kalau kes lain yang diberikan video pun ada yang tak percaya kenapa dalam hal cincin ni terus percaya. Maaf kalau soalan saya ada yang tak suka.

Anonymous said...

anon 9:07,

penganut agama pas/pr adalah terdiri drpd bermentaliti spm gred 3 w/pun ada antaranya graduate first class.

Anonymous said...

Tuan punye badan dah kuar statement pun pasal cincin tu. Tu pun amik masa nak reka skrip dulu.

Kesimpulannya, isu cincin tu memang ujud..

musangka said...

Aku sembang ni, utk kesejahteraan Umno jugak. Klu niat nak memerintah lama,

AMIK HATI ORG MELAYU!

Lebih2 laei kat kpg2 tuu! Kat Felda2 tuu! Kena jaga betui2.

Org melayu ni, dia bukan kira sgt pasai untung rugi. Asai dia meluat ja, haram dia nak pangkah!

Jadik... buat perangai Melayu!

Buang perangai penjajah tuu!!

Org bandar... hah! Depa dah lama meluat!!

musangka said...

anon 904,

Aku memang MCE 3 grade je...!

Anonymous said...

Macamlah mentaliti umno 1st class, lebih kurang jer, bagi pulau pastu kuar statement win-win situation. Nk bodohkan makcik felda lah tu.

Anonymous said...

suruh tua kutuk pasang colok kat bendera dap laaa...

lepas tu angguk2 dgn nuar jubo kat bendera dap...

ada ke nak hudud kene dapat restu dap dulu....ekekeke

mana tua kutuk pulau melaka tu belajo ...bebb..

wa ingat tua kutuk ni dah makan duit rasuah dap banyak sangat la...

sbb tu boddo mcm lembu...

Anonymous said...

Kenalah mintak izin dulu,

Kalau nk tunggu restu umno, macam tunggu kucing bertanduk lah jawabnya.

musangka said...

Umno kena rapatkan diri dgn golongan sasaran...BELIA!

Dulu, Umno punya cukup kekuatan melalui MAYC, 4B, Belia Kurnia dan macam lagi. Depa ni la yg gerakkan siasah Umno sampai ke akaq umbi.

La ni.. apa ada???

Suruh mamak azeez somalia tu jaga belia??? Main bola, merempit?

Cukup ka? Kerohanian budak tu mana???

Tiru macam PAS! Ada AJK Remaja/ Pemuda Mesjid!!!

Keberkatan.....dari Tuhan!!!

Anonymous said...

punah, punah nik aziz kata malam smlm bila dpt panggilan dari kl dipercayai berkenaan hukum hudud pas yg di tolak pakatan pr. pas kelantan sambung bermesyarat sehingga pukul 3.30 pagi bersepakat utk mengalih isu hudud kepada perjuangan org melayu. mereka nekad samada hilang kelantan dan terlepas pendapatan berjuta atau kekalkan kekuasaan dgn apa alasan skalipun.

musangka said...

Ada tohmahan yg aku dok dengaq. Sakit jugak telinga aku!

Pasai apa budak2 Melayu kuaq U la ni payah nak cari kerja. Kerja ada, bukan takda. Tapi takpunya kelayakan utk pasaran!

Ditohmahnya... kunun, duit belajaq tu tak berapa elok hasilnya. PTPTN la tu..! Tak berkat!

Isu ni akan dimainkan pd GE13 ni.

Mana perisai Umno????

musangka said...

Malam ni aku tak sentuh bab ugama. Kita baca bab2 lain dari ugama.

Sebab dlm bab ugama.....UMNO KALAH TERUK!!!!

Anonymous said...

hehehe....agaknya selama ni puak2 pas dpt ketua munafikk...

ciannn bebb.....dpn dap buang hudud, jilat jubo anwar....

tup tup keluar harakah...nak buat hudud di kelate....ekekeke

dpn puak2 totok klentong ceta lain plakk...

eh eh...bukan dah diluluskan ke?? hukum hudud...tapi kan pas kene amend hukum yg boleh liwat isteri sendiri tu...

dah lupa ke....?? atau tua kutuk syoq juga tibai blakang...

kalau tua kutuk tak tibai blakang mana draf no 3..??? mana bebb.....

musangka said...

Klu PAS kata Najib khianat Melayu,

Depa banyak ada point!

NAJIB TAK BUAT KERJA! DIA MAIN WAYANG!

TunM dulu ada jugak usaha dia, dan pd aku dia berjaya, walaupun hanya sedikit.

UBAH MINDA MELAYU! Bangun awai....pi kerja kuat!

Najib? Aku masih tak nampak apa2!!

Hangpa pun tak tunjuk!!!

Anonymous said...

why pas for all, but hudud is only for muslim, not for all.?? confuse.

musangka said...

Mana org kampung tak meluat!

Ce tgk, Najib & bininya dgn bangganya sampaikan,

Anugerah PM Penggiat Social Wanita 2011..! Dimenangi oleh.....

Datin Paduka Hajjah........

Rambut menyeregum merah, baju merah!

Udah macam Mama Setan pulak aku tgk..!!!

Anonymous said...

teringin nak dengo tua kutuk keluarkan fatwa pasal anwar kat bangkok...

mungkin yg lepas2 dia sebuk tembak tupai ...

sampai tak perasan anwar balun cipap amoii...ekeke

suruh tua kutuk pakai hukom sami siam pun tak pa kalau tak nak pakai hudud...

tau la hudud dah kene buang dlm tong sampah kan kan....muahahaha...

musangka said...

Pengkhianat Melayu....

Org kenal bangsa kita dari keterampilan & cara hidup kita.

Kalau la dlm MyKad takdak letak BIN, payah nak tau apa bangsa dia laki bini.

Takde ciri2 Melayu langsung!!!

Anonymous said...

mana tua kutuk nak letak muka....

baik gali lubang dpn romah dan kambus kepala...

tapi kepala otak tauu... bukan pala butuh...hahaha

Hukum hudud hanyalah satu mekanisme untuk mengatasi jenayah-jenayah tertentu dan bukannya gambaran keseluruhan tentang sebuah negara Islam, kata bekas Mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Menurutnya, bukan hudud sahaja undang-undang yang merangkumi semua jenayah.

Anonymous said...

nik aziz bahalol dgn bekas Mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin, siapa lagi faham islam??

musangka said...

Baru je dlm blog ni, kita pakat debate pasai 30% peruntukkan low cost housing yg dah pupus.

Now! Tiba2 umum plak penghapusan 30% kuota Bumiputera yg dah pun pd 2009 dulu diturunkan pd 12.5%. Oleh dia ni jugak!

Semata-mata nak realisasikan MBE..!!

Aku tak kisah! Puak2 hangpa la yg nak kelupoq!!!

Anonymous said...

jawabnya nik aziz bahalol laaa....muahahaha

Anonymous said...

musang, aku sokong kau mlm ni,

m'sia ni maju sbb adanya org pas lah... tak percaya tgok bendera, ikut bndera jepun, bezanya bendera pas ni terjatuh atas taik lembu di Baling, itu yg hijau smpai laaa ni.

dunia ni belum kiamat sbb adanya org pas lah... maklumlah, hnya org pas yg Islam dlm dunia ni, tq org2 pas.

musangka said...

anon 1000,

TGNA lebih jauh kedepan! Asri tu... kata org kedah,

Kanyiaq lagi...!!!!

Anonymous said...

Ish musang marah najib hahaha..

Wey patut Pakatan berterima kasih dgn Najib kerana berani amal politik terbuka kalau tidak jgn harap kau cakap sukati mak bapak kau camni.. Mediapu dah sekatan ko tayanglah apa yg ko nak ade aku kesah!

Aku dlm pening2 dgn Najib mula2 dulu pun dah makin konfiden anggapan dia tepat. PAKATAN kalau dpt PENTAS serupa KERA dapat bunga terselah kebodohan mereka dan sikap tak boleh blah mereka. Media adalah senjata paling hebat Najib, Anuwar pun serender media terbuka punye pasal habis semua video salah laku kluar bebas tanpa sekatan undang2. Hahaha kerana ni jugak Anuwar dah nula kerahkan PKR mengumpulkan semula jentera cyber baru.. Dahsyat tu musang eh ngko tak register ke masuk team cyber PKR aku dgr lumayan......$$$

musangka said...

1003,

Elok juga tu! Suruh 'mama' hangpa tu buat tudung kepala..!!!

musangka said...

1005,

Ha ah! Betui sgt tuu....

POLITIK BUKAK AURAT !!!

Anonymous said...

musang, najib buat gitu sbb assobiyah tu haram dlm Islaam, kata nik ajis... kau patut setuju.

tapi nik ajis jugak yg kata... mencarut tak pe sbb tuhan pun mencarut...hehehe.

tuhan yg nik aziz sembah suka mencarut.

musangka said...

Klu Najib betui nak tulong Melayu,

Aku cabar dia,

Turun melawat Kpg Baru,KL la ni..!!

Kita tgk apa akan jadik!!!

Anonymous said...

mlm jumaat musang memang akan menggila, mungkin sbb bini dia tak leh pakai mlm ni.

praha2 said...

eden setuju quota ni dihapuskan tapi mesti dibuat secaro peringat peringat jangan terus menerus. eden kiro kalo quota ni ado lagi oran melayu tak akan berjaya kerano tak berjaya mereko akan berbalik kepado quita. ini masaalah oran melayu, duduk dalam keadaan seleso. dahulu TDM jugo ado bercakap cam ni tapi tak buaet. jadi najib nak buet eden sokong. without quota we can be competitive.

Anonymous said...

dari pagi tadi musang dok melalak dlm blog, mcm mat sabu termakan KY Jelly, mcm babi hutan nak mengawan

Anonymous said...

nampak gayenyeee tua kutuk kene baca buku jingga tiap2 hari laa...

jgn baca alquran sbb buku jingga lebih tinggi dari alquran... wakakakakaka

-----------------------------

Mesyuarat Pakatan Rakyat malam ini memperakui dan mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dipersetujui sebelum ini, sepertimana terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, Dasar Bersama dan Buku Jingga.

Anonymous said...

musang makin meracau, aku tau sbbnya, dia sama keturunan dgn mat sabu komunis.

musangka said...

Rasulullah SAW bersabda yang mafhumnya,

"Bukan dari golongan ku (umat Islam) sesiapa yang menyeru kepada Assobiah dan bukan dari golongan ku sesiapa yang mati atas jalan Assobiah" (Hadis riwayat Abu Daud).

Anonymous said...

statement yg musang nak tutup.

Anwar kata, 'kita hormati kehendak DAP yg menentang hudud, kita juga hormati pendirian Pas yg mahu laksanakan hudud', hanya musang sekor je yg paham statement ni.

itu yg meroyan sgt mlm ni tuh..

musangka said...

Dengan hanya menyeru kepada Assobiah pun susah mencukupi untuk sesaorang itu terkeluar dari umat Nabi Muhammad saw. Inikan pula meletakkan perjuangan atau nama suku kaum seperti Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO-BN), Persatuan China Muslim (MACMA), Persatuan India Muslim (PERMIM), Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) dan macam-macam lagi yang kesemuanya mengaku Islam tetapi pada hakikatnya masing-masing memperjuangkan kepentingan suku bangsa masing-masing.

Mengapa tidak menjadikan Islam sebagai teras perjuangan seperti menamakan persatuan itu sebagai Pertubuhan Islam Malaysia, Persatuan Islam Malaysia, Kongres Islam Malaysia atau seumpamanya, yang tidak langsung menyentuh tentang suku bangsa?

Jawab la Umno woi...!!!

Anonymous said...

gila musang ni, najib buat tu sbb tak nak teruskan assobiyah lah bangang... baca hadis konon,muka bau burit wat pe?

musangka said...

Dalam hadith yang lain, Rasulullah saw menjelaskan maksud ”assobiah” melalui sabdanya yang mafhumnya,

" Assobiah ialah jika kamu membantu kaum kamu diatas kezaliman" (Riwayat Abu Daud).

Mana panglima2 Umno nih..???

Anonymous said...

suku kaum kepala bapak hang, bodoh lah musang ni.

kalu timb. presiden pun spm gred 3, tak leh nak bygkan penyokong tahap mana.

Anonymous said...

habis tu yg dari tadi kau marah najib sbb hapuskan kuota dll, tak jaga melayu, apa sebabnya? dia yg cakap, kemudian salahkan org pulak.

pi basuih muka dgn klorok, bau burit muka abang mah...

musangka said...

Tidakkah dengan mengundi atau melantik orang-orang yang memperolok-olokkan hukum-hakam Allah sebagai pemimpin atau wakil rakyat sudah memadai bagi Allah untuk mencampakkan orang itu kedalam neraka?

Tidakkah menakut-nakut orang-orang bukan Islam dengan hukum hudud bukan suatu kezaliman?

Bukankah dengan mengatakan: ”Apa akan jadi bila PAS mendapat kuasa? PAS kini sudah sampai kekawasan-kawasan FELDA, mereka kata mahu menubuhkan Negara Islam. Mereka kata mahu undang-undang yang akan memotong tangan kamu jika mencuri” bukan suatu kezaliman.

Tidakkah Allah telah memberi amaran akan mencampakkan kedua-dua golongan ini, orang yang menyokong dan orang yang melakukan kezaliman, kedalam Neraka?

Mengapa kecoh bila ada yang mendakwa jika menyokong UMNO-BN masuk Neraka?

Senyap je....!!!

musangka said...

1020,

Buang le perkataan Melayu tuu, sayang! Baru betui. Takad cakap je, budak tadika pun bole...!!!

Anonymous said...

najib tak buat kerja tapi anwar dan mat sabu yg byk buat kerja,

1. kerja tibai bini orang
2. kerja liwat anak teruna orang
3. kerja buat lawatan ke siam tibai pelacur

ada laagi...

Anonymous said...

pas mati-matian bela mat sabu bukan assobiyah namanya? komunis pun pas bela sbb nak tutup malu pilih pemimpin komunis.

Anonymous said...

apa pukimak hang melalut ni musangka? hang nak kata PAS lagi banyak jasa dari UMNO ka? Jasa bina berhala ada la, puii

Anonymous said...

nik aziz malu jd melayu, yg kau sibuk2 marahkan najib kata tak bela melayu apasal? musang cuba chek balik apa yg musang tulis kat atas. konon tak tunjuk cerdik pd penyokong konon... penyokong bodoh boleh lah...

musangka said...

1025,

Itu sebab pada awal komen aku tadi aku sebut, aku taknak sentuh bab ugama. baca suma dulu!

Aku baca bab Melayu!! Ikut tajuk!

Tapi hangpa merepek pasai hudud, hangpa hina ugama. Aku masuk la...!!!

Dah masuk bab ugama...aku kasik hadis le! Sebab banyak hadis yg tepat kena batang idung Umno!!!

Anonymous said...

ustaz musang wat keluar hadis ttg assobiyah?... muka bau burit ada hati nak baca hadis.

Anonymous said...

musang..
Aku rasa ko ni taraf otai ni hahaha wey bro aku ngat kna blajar skit dgn najib la aku rasa dia mmg player yg hebat, org ckp player suka gamble tp sbenarnya bnyk pikir anuwar player otai pun dah sentap dgn mamat ni aku skrg tggu cerita DEB, lepas isu ISA mansuh -kebebasan atas dasar politik tp keganasan dlm akta lain. Ok musang hang kna faham ini mainan org muda bukannya main ikut buku je hahaha.. Chow

Anonymous said...

oooo...musang tak nak sentuh bab agama...hahahaha...cuba listkan apakah aspek kehidupan yg terpisah dari agama wahai ustaz musang muka bau burit...

musangka said...

1029,

BILA MASA MAT SABU & PAS SOKONG KOMUNIS!! Apa bukti?

Tu la.. baca lagi 'Surat Pekeliling Umno'!!!

Anonymous said...

wahai ustaz musang muka bau burit,

aku tak kata mat sabu sokong komunis, aku kata MAT SABU ADALAH KOMUNIS. ada pahangggg....

KOMUNIS YG MUKANYA BERBAU BURIT.

musangka said...

1035,

Klu nak bercakap bab ugama, aku tak bercakap dgn hangpa. Cukup sekadar kasi hadis je!

Klu hudud pun Umno tak paham, camna nak sembang bab2 yg lain!!!

musangka said...

Apa yg aku tulis ni...umno memang sakit telinga..

Silent majoriti... ramai yg baca!!!

Aku cau dulu...!

Assalamualaikum!!

Anonymous said...

ustaz musang muka bau burit nak cakap soal hudud pulak, hehehe...

PAS FOR ALL
ISLAM FOR ALL
but...HUDUD FOR MUSLIM ONLY.

itu aje yg aku faham wahai ustaz musang muka bau burit. hehehehehe.

Anonymous said...

cepat nooo nak cau, penyokong hang ramai yg masih tnggu nih...

satu pesanan utk musang, jgn basuh muka hang, nnti hilang bau burit payah aku nak kenal. hehehe...

Melayu Perak said...

musangka....

ko pahamkan dulu makna assobiyah yang dibenarkan oleh al-quran....


ASABIAH MENURUT AL-QURAN

Asabiyah merujuk kepada sikap fanatik kepada sesuatu puak atau bangsa secara melampau sehingga menjangkau batasan pemikiran yang waras dan batasan agama. Sikap fanatik kepada bangsa atau puak yang merupakan fitrah semulajadi manusia sebenarnya sudah wujud bersama kewujudan manusia di bumi ini. Sebelum kedatangan Islam, umat manusia berada di dalam keadaan berpecah-belah dan hanya terikat di antara mereka dengan semangat kesukuan, kepuakan atau asabiyah. Perkauman itu pula terbahagi kepada beberapa fahaman etnik, puak dan juga kabilah seperti Aus dan Khazraj di Madinah, Bani ‘Adnan dan Bani Qahtan di Semenanjung Tanah Arab, golongan Asyuriyyin di Iraq dan Lubnan dan bangsa Barbar di Maghribi.

Di contoh yang dibawa oleh al-Quran tentang sikap Asabiyah ini ialah;

Apabila kamu telah selesai mengerjakan amalan ibadat Haji kamu, maka hendaklah kamu menyebut-nyebut dan mengingati Allah (dengan membesarkanNya) sebagaimana kamu dahulu menyebut-nyebut (memuji-muji) datuk nenek kamu, bahkan dengan sebutan yang lebih lagi. Dalam pada itu, ada di antara manusia yang (berdoa dengan) berkata: “Wahai Tuhan kami! Berilah kami kebaikan) di dunia”. (orang-orang ini diberikan kebaikan di dunia) dan tidak ada baginya sedikitpun kebaikan di akhirat (al-Baqarah[2:200])

Apabila Islam muncul, keadaan itu mulai berubah apabila semua umat manusia dari suku, etnik dan kabilah yang berbeza diseru supaya meninggalkan fahaman Asabiyah dan bersatu membentuk satu umat. Sebagaimana firman Allah;

Allah SWT berfirman yang bermaksud: “Sesungguhnya agama Islam ini ialah agama kamu iaitu agama yang mempunyai satu asas pokoknya, dan Akulah Tuhan kamu; maka bertaqwalah kamu kepada-Ku.”(al-Mu’minun[23:52])

Wahai orang-orang yang beriman! Hendaklah kamu menjadi orang-orang yang sentiasa menegakkan keadilan, lagi menjadi saksi (yang menerangkan kebenaran) kerana Allah, sekalipun terhadap diri kamu sendiri, atau ibu bapa dan kaum kerabat kamu. Kalaulah orang (yang didakwa) itu kaya atau miskin (maka janganlah kamu terhalang daripada menjadi saksi yang memperkatakan kebenaran disebabkan kamu bertimbang rasa), kerana Allah lebih bertimbang rasa kepada keduanya. Oleh itu, janganlah kamu turutkan hawa nafsu supaya kamu tidak menyeleweng dari keadilan. Dan jika kamu memutar-balikkan keterangan ataupun enggan (daripada menjadi saksi), maka sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan. (al-Nisa’[4.135])

Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan (al-Ma’idah[5:8]).

Tukang Komen said...

DAP berhasarat nak laksana HUDUD tapi PASCo taknak. Niat murni DAP untuk melasanakan hudud ditentang oleh PASCo kerana ianya sekadar 0.0001 persen. DAP begitu kecewa dengan pendirian PASCo tapi nak buat camne sbb PASCo boss dalam pakatan.

KAH KAH KAH guling guling KAH KAH KAH. adeh! pecah perut aku. PASCo boss pakatan kah kah kah. trbaraiperut aku.

Anonymous said...

kerana nak mempertahankan mat sabu seorang atas kejahatan mulutnya seluruh pengikut/pemimpin celaka pas membaca hadis berkaitan assobiyah yg sebenarnya terkena kat batang hidung sendiri.

Melayu Perak said...

lagi tentang assobiyah yang dibenarkan Allah :-

Apa Itu Assobiyah?
Buat perkongsian Ilmu mengenai Assobiyah~


Hadith tersebut adalah seperti berikut:حدثنا أبو بكر بن أبي شيبة حدثنا زياد بن الربيع اليحمدي عن عباد بن كثير الشامي عن امرأة منهم يقال لها فسيلة قالت سمعت أبي يقول سألت النبي صلى الله عليه وسلم فقلت يا رسول الله أمن العصبية أن يحب الرجل قومه قال لا ولكن من العصبية أن يعين الرجل قومه على الظلمSeorang lelaki (ayah perempuan yang meriwayatkan hadith) bertanya: Wahai Rasulullah, adakah dianggap ashobiyyah, puak orang yang sayang kepada kaum bangsanya? Jawab Baginda s.a.w.: Tidak, tetapi ashobiyyah ialah apabila seorang itu menolong bangsanya kepada kezaliman.(hadith riwayat Abu Daud, Ibn Majah dan sebagainya)


Maka, berdasarkan hadith ini, cintakan bangsa sendiri tidak salah kerana ianya sebahagian daripada fitrah manusia. Tetapi, melampau dalam mencintai bangsa sendiri adalah kesalahan, sebagaimana juga melampau dalam mencintai diri sendiri dan keluarga dan sebagainya.Melampau dalam mencintai sesuatu dalam Islam adalah suatu yang tercela sebagaimana sikap ashobiyyah itu sendiri iaitulah: menolong bangsa sendiri dalam kezaliman. Maka, sikap membela kezaliman yang dilakukan oleh mana-mana orang yang sebangsa dengan kita atas dasar “sebangsa” itulah pada hakikatnya suatu ashobiyyah yang dicela dalam Islam.Hakikatnya, membantu siapa sahaja ke arah kezaliman adalah suatu kecelaan, termasuklah membantu ahli keluarga sendiri dalam melakukan kezaliman.


Imam Al-Munawi ketika mensyarahkan perkataan Ashobiyyah lalu berkata:وهي معاونة الظالمMaksudnya: “Iaitu, membantu kezaliman…” (rujuk Aun Al-Ma’bud)Namun, jika ianya berkaitan dengan cinta kepada bangsa sendiri dan menghargai kelebihan yang dimiliki oleh bangsa sendiri sebagai tanda bersyukur kepada Allah s.w.t. atas nikmatNya terhadap bangsa sendiri, maka ianya tidak tercela.


Adapun tentang kecintaan terhadap sesuatu bangsa, Rasulullah s.a.w. sendiri ada menegaskan mengenai kecintaan terhadap bangsa Arab sebagaimana dalam hadith:حدثني علي بن حمشاد العدل ، أنبأ أبو مسلم إبراهيم بن عبد الله ، أن معقل بن مالك حدثهم قال :ثنا الهيثم بن حماد ، عن ثابت ، عن أنس رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :” حب العرب إيمان وبغضهم نفاق “.Ringkasannya:Rasulullah s.a.w. bersabda (dengan sanad yang disebutkan): “Kecintaan terhadap bangsa Arab itu adalah (tanda) keimanan dan kebencian kepada mereka adalah (tanda) kemunafiqan..”


Imam Al-Hakim berkata:هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاهHadith ini sahih walaupun tidak diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari dan Muslim.Begitu juga, Rasulullah s.a.w. menggalakkan mencintai golongan Anshar:-آية الإيمان حب الأنصار وآية النفاق بغض الأنصارMaksudnya: “Tanda keimanan adalah mencintai golongan Anshar dan tanda kemunafiqan adalah membenci golongan Anshar” (رواه البخاري(3783) ومسلم(75)Demikianlah Rasulullah s.a.w. sendiri menzahirkan kesyukuran dan kecintaan kepada bangsa Quraisy di samping mengakui kelebihan bangsa Quraisy.


ِAntara Hadith-hadith yang menceritakan kelebihan bangsa Quraisy:-حدثنا عبد الله بن إدريس قال ثنا هاشم بن هاشم عن أبي جعفر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : خيار قريش خيار الناس ، وشرار قريش شرار الناس ،Rasulullah s.a.w. bersabda (dengan sanad yang disebutkan) yang bermaksud: “Sebaik-baik dalam kalangan Bangsa Quraisy adalah sebaik-baik manusia dan seburuk-buruk dalam bangsa Quraisy adalah seburuk-buruk manusia…”


Hadith lain:-حدثنا وكيع قال ثنا الأعمش عن أبي سعيد عن جابر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : الناس تبع لقريش في الخير والشر .Maksudnya:“Manusia mengikut Quraisy dalam baik dan buruk…”


Hadith seterusnya:-حدثنا وكيع عن سفيان عن ابن خيثم عن إسماعيل بن عبيد بن رفاعة عن أبيه عن جده قال : جمع رسول الله صلى الله عليه وسلم قريشا فقال :، إن قريشا أهل صدق وأمانة ، .Maksudnya secara ringkas: “Rasulullah s.a.w. bersabda setelah menghimpunkan beberapa kaum Quraisy lalu berkata antaranya: “Sesungguhnya Bangsa Quraisy adalah ahli yang jujur dan amanah…”

Melayu Perak said...

حدثنا يزيد بن هارون عن ابن أبي ذئب عن الزهري عن طلحة بن عبد الله بن عوف عن عبد الرحمن بن الأزهر عن جبير بن مطعم أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : إن للقرشي مثل قوة رجلين من غير قريش ، قيل للزهري : ما عنى بذلك ؟ قال : في نبل الرأي .Secara ringkas terjemahannya: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya bagi bangsa Quraisy itu kekuatan dua lelaki dari kalangan bukan Quraisy:.


Imam Az-Zuhri ditanya tentang makna dua kali ganda kekuatan tersebut lalu beliau menjawab: “Dari sudut kecerdasan (kebijakan) dalam berpendapat (pemikiran)”.


Hadith lain menyebut:-حدثنا محمد بن عبد الله الأسدي عن ابن أبي ذئب عن جبير بن أبي صالح عن الزهري عن سعد بن أبي وقاص قال : إن رجلا قتل ، فقيل للنبي صلى الله عليه وسلم فقال : أبعده الله ، إنه كان يبغض قريشا .SA’ad bin Abi Waqas menceritakan bahawsanya ada seorang pemuda dibunuh lalu Rasulullah s.a.w. diberitahu tentang hal itu. Maka Rasulullah s.a.w. bersabda: “Semoga Allah menjauhkannya… Sesungguhnya pemuda itu membenci Quraisy…” (rujuk sanad Hadith)


Begitu juga tentang keistimewaan bangsa Quraisy dalam kepimpinan (khilafah).Antara hadith tersebut adalahحديث أبي هريرة رضي الله عنه أن النبي صلى الله عليه وسلم قال: ” الناس تبع لقريش في هذا الشأن، ” متفق عليه.Rasulullah s.a.w. bersabda: “Manusia mengikut bangsa Quraisy dalam urusan ini (kepimpinan dan sebagainya)….” Hadith riwayat Al-Bukhari dan Muslim.Hadith ini menceritakan tentang kelebihan bangsa Quraisy yang menjadi tauladan kepada bangsa-bangsa lain pada zaman Rasulullah s.a.w. tersebut.


Lihat apa komentar Imam An-Nawawi pada hadith ini:هذا الحديث وأشباهه دليل ظاهر على أن الخلافة مختصة بقريش، لا يجوز عقدها لأحد غيرهم، وعلى هذا انعقد الإجماع في زمن الصحابة، فكذلك من بعدهمMaksudnya:Hadith ini dan seumpamanya adalah dalil yang jelas bahawasanya khilafah (kepimpinan Islam) khusus untuk bangsa Quraisy. Tidak boleh orang lain (selain Quraisy) berpegang dengannya (kekhilafahan). Ia adalah ijmak pada zaman sahabat dan selepas zaman mereka. (Syarah Sahih Muslim)


Ia berdasarkan hadith-hadith lain tentang pengkhususan tersebut:Rasulullah s.a.w. bersabda:لايزال هذا الأمر في قريشMaksudnya: “Sentiasalah urusan ini (khilafah) pada bangsa Quraisy…” (Sahih Al-Bukhari)


Begitu juga sabda Nabi s.a.w. yang berbunyiالأمراء من قريشMaksudnya: “Kerajaan (kepimpinan) itu dari bangsa Quraisy…” (hadith riwayat At-Tabrani)Ini bukan bererti Rasulullah s.a.w. atau Imam An-Nawawi ashobiyyah tentang Bangsa Quraisy, tetapi menceritakan keistimewaan dan pengkhususan bangsa tersebut khususnya dalam bab khilafah.
Ini antara petunjuk yang menunjukkan prinsip Islam yang merai fitrah manusia yang mencintai sesama sendiri, dari kalangan ahli keluarga, bangsa dan tanah airnya sendiri. Selagimana ianya tidak melampau (iaitu membawa kepada kezaliman), maka ianya tidak

Melayu Perak said...

tidak salahnya kecintaan kepada kaum bangsa sendiri.....

tetapi bila pulak pas perjuang MELAYU....

jawab musangka...ke ko dah tido...

Anonymous said...

melayu perak,

musang sama je dgn nik aziz, tak faham bab assobiyah. mereka tak sedar mereka sebenarnya yg mengamalkan assobiyah dlm membela mat sabu, anwar dan 3, 4 ekor kafir harbi.

Melayu Perak said...

anon 11.25 pm...

oh lupa...musangka layan bini dia nih kan malam jumaat....kena layan 2 sekali malam nih....

Anonymous said...

PAS MULA BERCAKAP PASAL MELAYU SEJAK POKNIK AJIS RAMAS TAIK...!!
NYANYUK...!!

Anonymous said...

MUSANG HANYA RETI CAKAP MELAYU...TAPI DIA TAK TAHU APA ITU MELAYU...SEBAB DIA MUSANG DAJAI...SPESIS HAIWAN YG BOLEH TAHAN JUGAK BAU BUSUKNYA CAM MUKA MAT SYABU...

Tukang Komen said...

Musangka cuti sakit.

rakab said...

Alahai Pak musang!

Hang merapu lebih-lebih pun tak ada gunanya.

Hang meghoyan hari-hari pun tak ada faedahnya!

Hang tu ,..sakitt !!...kat otak tuu...

Cakap hang satu pun tak boleh pakai!!.

sudah-sudah laa tuh,..pakteh oooiii....hang kena maki selalu,...buleh pendek umoq !!!

Anonymous said...

Peduli apa sama PAS. Kerajaan BN yg berkuasa, dia tak suka ker apa ker, dia punya pasal.

Tak payah nak pening2 kepala melayan Anjing2 PAS ni.Mereka hanya nampak UMNO segala tak baik. Pemerintahan mereka di Kelantan macam Taik Palat tak nampak.
Cuci lar lu punya Palat tokguru punai kendur!

Anonymous said...

DAH TIBA MASA UMNO PLAK JADI PEMBANGKANG DLM NEGARA NI..

NAJIB TERPAKSA PI MAHKAMAH..

KAH KAH KAH ...

""ERRRR SAYA TAK JUMPA SAIFOOLL....""

TAK SABOR AKU.. KEEEEE

Esperalzi said...

Eh, eh..dah ubah tabiat pemimpin PAS! Terkejut aku! Sejak bila PAS give a fuck about Melayu?

Bagi PAS, Melayu ni bangsa haramjadah, bangsa pukimak, bangsa lancau, bangsa taik palat, bangsa babi sial, dan PAS malu ngaku Melayu, bahkan blog2 mereka suka buat joke konon bangsa Melayu ni bangsa Layu.

Nik Najis si Padri Besar PAS sendiri istihar yg dia tak pernah rasa bangga jadi Melayu walhal dia jd MB Kelantan adalah krn dia Melayu. Aku yakin kalau dia IIndia Muslim,Cina Muslim atau Siam Muslim, PAS tak akan izin dia jadi MB.

Apa pun, ada silver lining/hikmah di sebalik fenomena PAS tiba2 sensitif Melayu. Ia secara tak langsung bermakna PAS mengaku kini mereka ditolak oleh bangsa Melayu, PAS bukan lagi dianggap oleh bangsa Melayu sbg parti Melayu dan orang2 PAS sendiri sudah tak dianggap sebagai Melayu oleh bangsa Melayu.

PAS kini panik akan ruyup di PRU13 nanti krn ditolak bangsa Melayu. Maka mereka kini bertaqiyah konon sudah kembali pro-Melayu...

komandomelayu said...

BESOK PAGI MUKA MUSANG MESTI BAU BURIT!! KAH KAH

SAMA DENGAN MAT SABU!!

Anonymous said...

Musang n Babi sama saja sifatnya

Menyondol je kerjanya

tak kira tanaman orang ke , kebun orang ke

Anonymous said...

Bab Melayu satu je aku nak cakap kat musangka

KEPALA BAPAK LU LAH !!!!

Anonymous said...

Di Malaysia ada tiga agama utama

1. Agama Islam
2. Agama Kristian
3. Agama Hinmdu

dan yang terbaru dan keempat

4. Agama PAS

jadi, perlu ke kita layan agama PAS??

komandomelayu said...

ANON 1222

KAU NI BODOH PASTU BAHLUL TAPI SEBOK NAK KOMEN PASAL KES NUAR JUBOR?

YANG NAK MASUK JEL BUKAN NAJIB TAPI BOS KAKI JUBOR DAN KAKI BURIT KAU TU LA!

INSHAALLAH! TANAH MELAYU NI AKAN DILINDUNGI ALLAH DARI JATUH KE TANGAN PEMBANGKANG YG BODOH MCM PAS DAN PKR!!

Anonymous said...

Orang jahil yg merendah diri dan tak menyusahkan orang lain lebih baik dari orang yg konon2nya alim bertaraf tokguru yg menyesatkan umat Islam.

Anonymous said...

NAJIB DAN ROSMAH..TAK SENANG TIDOR SIANG

TIDO MALAM PONG TAK LENA

MENGENANG NASIB MENIMPA BADAN

SILAP2 PEGUAM KPAL SING TANYA

HEI DEY..LU MANA PERGI CARI KAPAL SELAM KA ..CARI ORANG KA...

""ERRR..SAYA TAK PERNAH KENAL EERR ATUNTUYA TU...ERRRR INI SEMUA ANWAR KARANG CERITA..ERR..SAIFOL PUN I TAK PERNAH JUMPA...ERR SILAP BAPAK ATUNTUYA BAKAL PAK MERTUA PUN I TAK PERNAH JUMPA...""

HABIH LA KAU NAJIB TERKENCING LA DALAM MAHKAMAH...KAH KAH KAH...

Anonymous said...

ANWAR MENEGAKKAN KEBENARAN

SETIAP KEBENARAN UMNGOK AKAN KESUSAHAN...

KALAU KEBENARAN ITU TULEN YG TAK SUSAH NAK MENERANGKAN...

APA MOTIF ATUNTUYA MATI PUN TAK TAUUU

APA MOTIF JUMPA SAIFOOL PUN ELEK POREK..APA MENDA NYA..

KEBENARAN ANWAR ADALAH KESUSAHAN BAGI PARTI MABUK UMNGOK

ANACONDA said...

PAS - PENGANUT AJARAN SYAITAN...

PAS - PELACOR AGAMA SIALAN...

TUJUH KETURUNAN AHLUL2 PUKIMAK PAS BAKAL MENJADI PENGHUNI TTP NERAKA JAHANAM...

Anonymous said...

bodoh nk buang kuota org melayu. .mampos la melayu di bumi sendiri. .jd pencacai haprak cina !

Anonymous said...

pakcik musang (kalau amik mce mmg tahap pakcik la kan)

pemikiran pakcik ortodoks sgt la. cer maju sikit kedepan. perlu ke turun bendang, masuk selut, makan kat dapur, tido bawah pokok semata2 nak tarik hati rakyat? tu zaman dulu je. zaman skang zaman internet. zaman unifi 20Mbps.

apa yang penting adalah menjaga ekonomi negara. kuasa politik dan perpaduan kaum di malaysia. tu yg najib sedang buat. tp bila dia buat byk songeh pulak puak pembangkang putaq belit isu. ignore terus cakap cina pembangkang kata racist. ikut sikit cakap cina pembangkang kata gadai kepentingan bangsa. ni apa citer ni pakcik? poltik murahan sgt tu pakcik.

politik komunis2 semua tu dah tak perlu lg dah. cin peng pun dah mati. abdullah cd pun dah tak mau balik m'sia dah. mat indera pun dah berjumpa Allah. lagi mau cerita pasai komunis ke?

byk lg nak tulis tp malas la pulak..stop dulu la..

Anonymous said...

pas pis pus saja je nak tarik balik sokongan Melayu yg merudum sjak kebelakangan ni! biasa le politik.. depa berjuang utk undi je..tak ikhlas! hamPASSS!!

Anonymous said...

musang dan ungka bila bertemu, berkhalwat dapat la musangka..juak2 fackatan yg hancing..otak beku,jumud & baghal! puak korang dah makin terdesak dibalun kiri kanan oleh BN(UMNO) skendel2 lucah korang semakin terdedah..lalu musang ditugaskan khas utk mengacau dan mengomen di GAP ni! ha ha kesian kau musang jadi keldai blog kat sini!! berapa kau dapat??

Anonymous said...

woooii pas

sial la kau ni pas

melayu tu kan rasis?

nasionalis tu kan haram??

nasionalis yg tak berdosa mat indera je kan??

perangai mcm haram la kau ni pas...

Anonymous said...

Datuk Seri Najib Razak hari ini menyeru golongan usahawan Melayu supaya tidak bergantung kepada perlindungan kerajaan semata-mata dalam mencapai kemajuan.

, Najib berkata, sebaliknya, golongan berkenaan perlu bergantung kepada kemampuan diri masing-masing agar bermaruah dan dihormati

Anonymous said...

khianat melayu?

jadi ketuanan rakyat tu najib ke yang kata?

jadi tak bangga jadi melayu tu najib ke yang kata?

jadi assobiyah tu najib ke yang kata?

pas dan melayu pkr celaka adalah pengkhianat yang sebenar2nya!

Anonymous said...

'kita hormati kehendak DAP yg menentang hudud, kita juga hormati pendirian Pas yg mahu laksanakan hudud',

biasala...kata2 orang munafik. macam khinzir..dua2 dia nak sondol..

Anonymous said...

Tapi,

Aku kata pasai dlm bab Hudud!

Bukan pasai kuota Melayu!!!

September 29, 2011 8:10 PM

---------------------------

Buduh nyer musang... Tajuk lain cerita lain..Buduhhh..Buduhhh...

Muhahahaha

Anonymous said...

Macam mana la tak marah ,...nanti kalau kuota dah tak ada.....sapa la nak derma time ceramah nanti...kurang dah pendapatan masa ceramah.... penat Unit Amal bawak karung dapat 50 posen jer sumbangan...

-Bekas Unit Amal-

Anonymous said...

SEDIH TENGOK PUAK2 PAS NI DIBODOH2KAN ....DAH LAH KTUA CKAP MACAM PUKI*** ....

PAS - PARTI HUDUD

DAP - PARTI PENENTANG HUDUD

PKR - PARTI KAKI BALUN

MUSANG - KAKI HISAP PAKATAN


HAHAHAHA........

JAHANAMAN 3 PARTI PALING PUAKA KAT MALAYSIA PADA PR13


PAKATAN PARTI JUBOR ....

Anonymous said...

Makan bawah pokok nyiok!
Tidoq atas bangku stesyen keretapi!

Itu lah jiwa! JIWA RAKYAT!!!!

September 29, 2011 8:39 PM

------------------------------

Bukan tido muka tempekk kat Cipap ker


SEDAP MAH...........

SAMADLELONG said...

PAS ANAK HARAM JADAH

SAMADLELONG said...

MELAYU PERAK. CREDIT FOR U

BUAT KELUAR BANYAK HADIS LAGI BAGI MUSANG BACA DAN FAHAM.

MUSANG, MUASANG ,MOSANG2.........

Anonymous said...

JANGANLAH JADI BODOH SEDARA2 SEAGAMA DGN KU.
JANGANLAH KERANA MAT JUBOG KITA NAK BERI UNDI PADA CINA DAP.
NAUZUBILAH..
UMNO KHAS ISTIMEWA UTK MELAYU, JANGAN MEMPERJUDIKAN NASIB ANAK, CUCU2 DAN CICIT2 KITA YG AKAN DATANG.

Anonymous said...

Musang berbulu babi yang x pernah nak mengaku kesilapan juak2 pembangang...taunya menyalahkan orang lain...tua juak2 nihh...

SEDAP MAH said...

Makan bawah pokok nyiok!
Tidoq atas bangku stesyen keretapi!

Itu lah jiwa! JIWA RAKYAT!!!!

September 29, 2011 8:39 PM

================

Jiwa Rakyat taik musang.

Makan bawah pokok nyiok!
Tidoq atas bangku stesyen keretapi!

Itu sebelum pegang jawatan TPM.
Tapi kalau Mat Sabu @ Mat Sapu Bini Orang dah jadi TPM kepada Anwar(angan2) apa nak tidor di bawah pokok lagi ke. Lim Guan Eng mula mula jadi Ketua Menteri PP kerana konon nak tunjuk berjiwa rakyat duduk kelas ekonomi dalam penerbangan. Tapi sekarang sewa jet persendirian dah tak selesa dengan kelas ekonomi.

Anonymous said...

Pakatan lebih teruk sebab nak menghapuskan hak istimewa orang Melayu, taraf Islam sebagai agama rasmi akan diturunkan, DEB akan dihapuskan.

Anonymous said...

kalau pas mahu perjuangkan org melayu buang saja solgan parti islam semalaysia tak perlu cakap pasal pejuang untuk org melayu kerana pas tidak ada untuk org melayu lebeh baik pas perjuangkan org org kafir itu yg lebeh baik untuk pas bagi org melayu biarlah parti umno yg perjuangkan dan menjaga org melayu.pas tak bolih di percayai dari dulu sampai sekarang.