IKLAN BERBAYAR

Thursday, September 29, 2011

KERAJAAN PAKATAN SELANGOR JADIKAN RAKYAT MUSUH POLITIK MEREKA !

berita baik.

protes melata dikalangan rakyat marhaen terhadap kerajaan selangor makin meluas.

keadaan ini makin tak terkawal. 
rakyat selangor protes dalam hal yang kepelbagaian.

antaranya isu kalimah ALLAH yang dilacorkan oleh kalid gereja samad, isu YBK,arak,salah laku dan tadbir urus syarikat monopoli pasir selangor,isu pendidikan yang melibatkan penutupan IKYS,menghalang pembinaan UITM di serendah,cubaan menutup 2 asrama penuh yayasan selangor....list ini berterusan tak larat nak tulis.

kali ini golongan peniaga di selangor pula dah mula tunjuk protes. habislah kau pakatan selangor.

pakatan bodoh berpolitik. 
mereka melayan rakyat sebagai musuh politik. 
baral punya politik baru.

53 comments:

Anonymous said...

undi pas = undi komunis

RAMBO said...

PAKATAN RIOK DAH PENING....!!
MINTAK NYAWA..!!
MINTAK NYAWA..!!
BALA DAH MAI DAH...!!!!

Anonymous said...

x sabar aku nak terlangkupkan si kalid gereja lahanat tu kat shah alam.

...siap kau kalid!

-nik ajis babi-

RAMBO said...

BUKAN SETAKAT RAKYAT SGOR JE JADI MUSUH.....AIR..API...ANGIN...TANAH.BUKIT...BUKAU....HANTU...JEMBALANG..JIN...SEMUA DIBUAT MUSUH..!!! APA LA NAK JADI DGN PAKATAN RIOK NI...? ITU LA BANYAK SANGAT TUTUH BENDA HARAM...BUAT KERJA HARAM...!! LAST2....TUNGGU MASA NAK KARAM...!!

PR BODO....
KECIK2 TAK NAK MAMPUS...

Anonymous said...

kalau ada penganut2 pas/pkr yg ada disini, hantar komen anda utk pesanan penaja rancangan.

Anonymous said...

harap rakyat bangkit dan nafikan hak pakatan rakyat pada pru13 yg akan berlangsung dimasa yg akan datang...

kebangkitan dan kesedaran rakyat selangor akan membawa perubahan pada kepimpinan pakatan rakyat...

guling kepimpinan pakatan rakyat...

insyALLAH kemakmuran dan kemajuan akan bersama warga selangor...

pejuang hamas...

Anonymous said...

semuanya salah puak2 pakatan sendiri..rakyat dah bagi peluang, tapi takde apa2 kelebihan pun. makin teruk adalah..

Anonymous said...

YG PALING ORG SELANGOR SAYANG MESTI KHALID GEREJA...

SEBAB TU DIORANG HADIAHKAN SALIB DI POSTER OPEN HOUSE DIA...

TAKE BEER....

Anonymous said...

YG PALING ORG SELANGOR SAYANG MESTI KHALID GEREJA...

SEBAB TU DIORANG HADIAHKAN SALIB DI POSTER OPEN HOUSE DIA...

TAKE BEER....

Mr Ganu said...

kali ni protes letak perut, limpa, bangkai ikan ayam lebihan dipasar letak kt dpn umah khalid plak...pastu buat patung kepla khalid kt tengah2 bangkai tu...

kepla patung tu pacak tanda salib..

mesti gerun rakyat melihat..

kikikiki

Anonymous said...

musang + ungka = musangka

Anonymous said...

ape yang korang marah sngt nie...
tarik nafas dalam2 renung dan fikirkan. pernahkah ada selidiki setiap kenyataan dari pemimpin kita tu adalah benar? atau kita hanya menerima tanpa usul periksa. kesimpulanya jangan pandang pada 'siapa dia' tetapi sokonglah pada kebenaran. kaji dan carilah kebenaran. ingatlah kita akan dipertangungjawabkan atas tiap suatu yg kita kerjakan...

musangka said...

Undi PAS,

Masuk Syurga.........!

Ada bidadari.........!

Manyak cunnn.........!

musangka said...

anon 453,

Wa lu surah aaa.. selupa prof!

Gua talak mase mau kaji itu pemimpin!

Asai dia pemimpin saje...gua balun!!!

musangka said...

Gua tgk aaa.. sokongang pd ini kelajaan marhaen Sgor, cukup tinggi.

Itu ali dekat rawang sana, gua ada singgah sembang. Dia olang manyak jaki sama ini BN.

Penyapu punya kelajaan!!!

musangka said...

Ini BN aaa.. sama itu PAS, sama itu PKR suma selupa! Manyak kencin sama olang!

DAP aaa...Selupa HANTU itu macam!

Satu olang sajak mole pakai......!

MAT SABU !!!

Suma olang takut sama lia maa...!

musangka said...

Ini MBKhalid aaa..

Dia jaga ini negeli selupa jaga company! Dia jadik CEO!

Berniaga punya olang manyak sukak!

Hallo MBKhalid aaa...!

Itu lama punya daki Umno Penjajah...lu kasik buang!!

manyak busuk oooo..!

musangka said...

MBKalid aaa...!

Itu lu olang punya polisi, gaji minimun RM1500, gua manya sokong!

Kasik tulun sikit, bole ke???

Anonymous said...

berikut adalah sedutan dari artikel...
Ketika kejadian THUNASI beberapa tahun yang lampau di Kuala Muda Kedah, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mendapat aduan dari rakyat di mana bantuan yang mereka terima tidak sepatutnya. Saya dengan beberapa pegawai lain turun ke Kuala Muda. Kami hampir menitis air mata melihat beberapa keluarga menyerah kepada kami tiga empat kilo beras yang bercampur dengan BATU-BATU TAR.

“Tengoklah, begini yang diberi untuk kami makan” kata seorang mangsa thunami. “Beras yang bercampur dengan anak-anak batu,” kata mereka. Itu tidak dikira lagi bagaimana tilam-tilam bertimbun-timbun tidak diberi kepada mangsa waktu itu, tidak di kira lagi bagaimana ‘pegawai’ mereka membuat tuntutan sebuku sabun mandi rm2.50 ketika ‘berkorban sukarela’ di Kuala Muda.

Kenapa jadi begitu? Rupa-rupanya kawasan rumah tersebut dikenali sebagai puak-puak yang bukan Umno.

Dan banyak lagi tentang bantuan yang diagih dan diedarkan oleh Umno menjadi edar hanya kepada puak-puak, bukan kepada mangsa yang sepatutnya.

Adakah ini contoh pemimpin yang kita pilih dan sanjung? renung2kan lah!

musangka said...

anon 517,

Hg jgn lastik sebarangan. bab2 beras ni tanya musang dulu.

Aku ni...BAPAK BERAS!!!

Beras campoq batu ni...nasib le. Memang ada!

Depa jemoq padi atas jln tar!!!

Bab pegawai tu....

Mana ada kerja dgn Umno...FREE!!!

Inai Merah said...

Musang, hang pi Rawang sembang dengan sapa ?

Kalau setakad seorang dua toksah la dok buat kesimpulan.

Otak pembangkang ni kalau 1 kata 100 kalau 100 kata 100,000, macam tulah yang depa warisi dari Anwar Al Juburi.

MCE matematik cukup-cukup makan.

Sebab tu bila jadi Menteri Kewangan dulu dia pandai putaq habih semua projek bagi dekat geng dia termasuklah Menteri Besar Selangor la ni.

Nak balas jasa dilantik lah pula sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor gaji RM1.

Itu yang disebut, yang tak sebut ?
Baliklah kepada matematik yang diwarisi tadi.

Musangka ni, kalau buat kerja siang dia rabun. Bila malam mendatang bermula la projek. Kalau tak dapat Ibu ayam teloq ayam pun dia sapu.

Sebab itulah, tak usahlah nak marah sangat dekat dia.

Dah memang resmi dia macam tu cari makan malam-malam.

Anonymous said...

skrg paham lah aku, dgn PR secara rasmi menolak hudud maka otomatik ahli2 pas yg masih bersama2 pas kalau mati hari ni akan masuk ke neraka?? wooo....

kalau dlm umno sekurang2nya percaya pada keadilan islam maqasid syariah yg di terangkan dlm ucapan najib dan surat dr.m.

woooooo.......

kefahaman umno pada hudud masih diatas landasan syariah....wooo...

Anonymous said...

habis la ko tua kutukk ...

kene sebat dlm neraka la kalo ko mampos kene sakit jantung ari ni....

baik ko betaubat pada tuhan dan cium kaki dr.m yg ko byk dah kutukk....

Anonymous said...

musang + ungka = musangka

ANACONDA said...

INSYA'ALLAH, DGN IZIN ALLAH SWT SERTA DGN KESEDARAN PENGUNDI2 D SELANGOR YG TINGGI DLM ERTI KATA GELOMBANG KEBANGKITA RAKYAT & YG PALING UTAMA ADALAH BAKAL2 CALON DARI UMNO/BN YG BENAR2 BERWIBAWA D KETENGAHKAN, FUCKATAN PUAKA SUNDAL BELAKANG MATI INI AKAN PUPUS D TELAN ARUS ZAMAN...

AYUH RAKYAT SELANGOR KONSISTENKAN UNDI ANDA PD UMNO/BN...

SELAMAT MENGUNDI...

musangka said...

Nik Ajis suda lepas siksa AllahSWT. Pasai dia dah usaha. Terkandas pasai Umno suda block.

Ini Mahathir...susah mau ciakap ooo...! Dia punya kuboq aaa...kasik letak jauh dali lumah olang.

takut payah mau titun aaa...!

musangka said...

Dulu aaa.. Nik Ajis da kasik tau.

Klu Umno block, dia olang tanggung dosa!

Kita buat jugak. Ikut hudud Allah, Jgn tak buat! Dia kasik conto..!

Misalkata aaa.. itu 'komandomelayu' ditangkap culi peruru! Dia mesti mohon bicara ikut syariah. Klu takleh, dia mintak pula kasik tgn potong! Klu takle juga... dia suda lepas dia punya dosa! sama macam itu pompuan minum beer (kartika)! Manyak tahu pasai hukum, sendiri mintak kaso lotan!

Mahkamah tak mau ikut....mahkamah jawab sama Tuhan!!!

musangka said...

anon 540,

Nik Aziz dah terlepas dari dosa. Dia dah berusaha. Gagal kerana di sekat oleh pemerintah.

Walaumacamanapun, hukum ini masih bole diamalkan. malah bukan setakat diKtan saja. Suma negeri, yg berpaksikan Sultan, bole dibuat.

Setiap pesalah Muslim perlu memohon ianya dibicarkan di mahkamah syariah. serta pohon hukuman hudud dilaksanakan pd diri sendiri. Macam kes Kartika!

jika mahkamah gagal melaksanakan, pesalah terhapus dosanya. Pembuat undang2 yg kena jawab dgn Tuhan!

Cara ini jugak dikira menepati kehendak hukum Hudud! Wallahualam!

Anwar Ibrahim said...

PAStikan Selangor kembali ke tangan BN!

musangka said...

Filosofi Pembangkang!

Naluri musang ialah membangkang!

Sebab itu musang lwn pemerintah!

Dan sokong PR!

Jika GE13 BN kalah!

Musang sokong BN pulak!!!

Mmuuaahhhahahahaha...!!!!

musangka said...

Menjadi pembangkang bukan bermakna tak setia pd negara!

Pembangkang sebenar ialah pengawas pd pemerintah.

Bukan pelingkup pemerintah!

Pelingkup pemerintah, bermakna, pelingkup negara!!

Pembangkang yg baik, tidak bole punya niat utk jatuhkan pemerintah.

Yg berhak jatuhkan pemerintah ialah Tuhan & rakyat!

Ada paham.....???

musangka said...

Pemerintah pulak tidak bole berlaku kejam pd pembangkang!

Klu depa mau TV....kasik!

Mau daily press....kasik!

Demoklasi!

Depa mau jln ramai2 atas highway...pun kena kasik!

Stadium hanya utk tgk BOLA!!!

Anonymous said...

Aku x kisah,

Janji bn dijatuhkan next pru.
Dah lama dah

musangka said...

MBKhalid!

Ini PKNS punya lot, lu kena jaga elok2. Ini peninggalan penjajah utk penjaja! Jika itu peniaga manyak songeh, kasik itu lot pd lain olang yg mau....abis celita maa....!

musangka said...

MB Khalid

Puak2 penjajah ni, mana mau susah! Depa tak kenai susah pun. Parti depa dah ajaq camtu.

Kita jgn jadik macam depa, ajaq puak2 kita erti kesusahan dlm mencari kesenangan!

HIDUP PR! KALUTKAN BN!!!

musangka said...

BN la ni serupa tikus tgk besi! Sngor kan lubuk duit!

Tak senang tidoq dok pikiang, camna la bole terlepas!

Dah hangpa ajaq rakyat dgn penyapu!

Rakyat sapuu....la!!!!

musangka said...

Aku masih ingat masa Toyol tunjuk penyapu kat rakyat Sngor!

Sekoq umno pun tak bangun menentang, malah tepuk tgn lagi..!

La ni....macam2 gaya, macam2 cerita di cipta utk dptkan balik negeri kaya ni.

Hangpa ingat rakyat LUPA?

S S sorry laa....!!!

musangka said...

Sikit punya sial ka tunjuk penyapu kat org!

klu dia tunjuk kat makpak hang,

apamacam????

Anonymous said...

reporter: apa pendapat pak gusdur tentang pengebom berani mati ?

Gus dur: boooodooooh !!!

reporter: Kenapa bapak presiden bilang begitu?

Gus dur : Bidadari ga suka itu...

reporter : kenapa begitu ya bapak presiden?

Gus Dur : gimana bidadari mau suka, dia kan gak punya kepala ....

reporter : oooohhh !!! gitu ya, sambil garu kepala!!!! lalu meninggalkan presiden dengan otak berserabut !!!!

musangka, nik ajis, khalid , mat sabu .. ini adalah antara spesis Gus Dur ....

zat said...

kau org pandai2 je komen pasal sgor..ko org dok mana? johor, perak, tganu? aku duduk sgor semua ok je...apa yg teruk sgor skrang? takde apa2 pun...pandai2 je buat cerita...

kau tk kan dpt sgor balik kalu setakat nk menipu org..org sgor ramai educated la..kalu nk menang diri sendiri kena improve la..baru org undi balik..

Anonymous said...

zat...

aku setuju dgn kau, kita org selangor rasa mcm okey je, tak de apa2 yg susah pun, senang adalah, kan? apa yg susahnya...

1. nak beli arak senang, 7E kat tman perumahan aku ada.
2. nak berurut senang, keluar 500m ada 5,6 rumah urut
3. nak tgok permukaan bulan mcm yg real punya, tak payah susah2 naik ke bulan, selangor byk.
4. nak rasa ayam baru, laaagi banyak, china ada, vietnam ada, siam ada, mcm2 ada.
5. nak bantuan tak susah naik tangga pejabat, gereja boleh beri.

...ada lagi zat...

Melayu Perak said...

GEMPAR!!! Taktik keji Pakatan Rakyat mengkayakan kroni mereka didedahkan!!!
7:13 PM MymassaVoice


Kini semakin jelas pakatan pembangkang ini tidak pernah berniat menubuhkan kerajaan untuk membantu rakyat. Tempoh berkuasa yang semakin expired telah habis digunakan untuk witch hunt dan membalas dendam terhadap pemimpin BN terdahulu. Rakyat seharusnya mempersoalkan adakah wajar wang mereka dilodehkan kepada kroni peguam fuckatan demi memuflis dan memenjarakan pemimpin BN. Apakah wang kemenangan hasil saman tersebut akan diagih-agihkan kepada rakyat jelata?!! Dan benarkah wujud satu bentuk paksi kerjasama di antara BAR Council dengan pemimpin fuckatan dalam perkara ini?!!

Melayu Perak said...

Kerajaan Selangor Ibarat Sedang Bahagi-Bahagikan 'Harta Perang'
Posted by Sahabat-Gunung on 5:38 PM in baru, slider, tuju | 0 Komen


Kerajaan negeri Selangor kini diibaratkan sedang membahagi-bahagikan `harta perang’ antara mereka, selain menghabiskan aset dan harta yang telah dibangunkan oleh kerajaan BN sebelum ini.


Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Dato’ Haji Nawawi Mohd Zin berkata, negeri Selangor membangun ketika pentadbiran BN, dari sebuah negeri pertanian kita bangunkan menjadi sebuah negeri yang kaya raya sehingga Selangor mencari gelanggang unttuk rakyat negeri lain mencari rezeki.


”Selepas menang PRU12 lalu, apa yang kerajaan negeri buat untuk memarmurkan Selangor. Apa pembangunan yang mereka buat selama mereka mentadbir Selangor.


Apa jasa mereka melainkan menghabiskan harta dan aset yang telah BN tinggalkan, habis semuanya hendak digadaikan untuk memenuhkan semula kantung kerajaan negeri yang telah dibahagi-bahagikan antara mereka,” ujarnya ketika dihubungi UMNO-Online mengulas isu tiga bangunan komersial PKNS iaitu Kompleks PKNS Shah Alam, SACC Mall dan Menara PKNS Petaling Jaya yang kini dalam proses pengambil alihan oleh ARREIT, sebuah konglomerat pelaburan.


Dalam masa yang sama, Nawawi turut mempersoalkan peranan dan tanggungjawab yang dimainkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Selangor.


”Sekadar untuk menasihatkan agar jual aset sana, gadai aset sini, habiskan duit PKNS, lesapkan duit Yayasan Selangor, semua orang boleh buat tetapi apa kesannya kepada rakyat negeri Selangor.


Contohnya, kita difahamkan bahawa kadar sewa di Kompleks PKNS Shah Alam akan dinaikkan sehingga 100%. Peniaga dan penjaja yang menyewa tentunya akan meraung kerana kezaliman pentadbiran Kerajaan Dap-Pkr-Pas Selangor ini. Hampir 80% peniaga dan penjaja di Kompleks PKNS Shah Alam ialah orang Melayu,” ujarnya lagi.


Kerajaan negeri Selangor dan PKNS kini bukan lagi tempat untuk orang Melayu mengadu nasib untuk berjaya dalam kehidupan yang serba mencabar sekarang khususnya dalam dunia peniagaan.

Anonymous said...

mana tua kutuk nak letak muka....

baik gali lubang dpn romah dan kambus kepala...

tapi kepala otak tauu... bukan pala butuh...hahaha

Hukum hudud hanyalah satu mekanisme untuk mengatasi jenayah-jenayah tertentu dan bukannya gambaran keseluruhan tentang sebuah negara Islam, kata bekas Mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Menurutnya, bukan hudud sahaja undang-undang yang merangkumi semua jenayah.

Anonymous said...

aku xnampak pon kebangkitan mcm gap ckp... cume aku nampak majlis pr makin ramai yang hadir...

dialong bersama mb di dewan sri bernam pada 26/9/2011 penuh melimpah smp keluar

majlis jamuan raya dan pelancaran logo selangorku penuh smp x ckup makanan...

karnival selangorku di tanjung karang penuh smp x ckup parking...

kemonlah jgn mimpi.. pijak di bumi.. kerajaan korup bn xkn dpt rampas selangor...

hasil negeri untuk rakyat bkn untuk kroni...

Anonymous said...

Bila Pakatan kuasai Selangor....
..Ketua2 UMNO baru turun padang cari simpati rakyat yang mereka perhambakan dengan pelbagai "tol" selama ini.....
..Ketua2 UMNO mula berdemonstrasi jalanan saban hari walaupun mereka cemuh demonstrasi jalanan sebelum ini... mereka berdemo demi kontrak & projek "santa claus" yg terjejas kerana Pakatan tidak lagi layan amalan kronisme UMNO...
..Ketua2 UMNO tak bebas lagi memerintah Masjid2/Surau2 di Selangor secara diktator melalui JAIS atas nama Sultan! Pakatan merdekakan rakyat...Pengerusi/ AJK Masjid2/Surau2 dipilih bebas secara demokrasi & syura oleh semua rakyat ...
..Ketua2 UMNO semakin gelisah bila SELCAT membongkar satu persatu "penyelewengan" & "korupsi" mereka .... termasuk JKKK Persekutuan.. ..Ketua2 UMNO semakin merapu & meracau bila rakyat tergelak dengan hipokrasi 1Malaysia Najib jadi 2 JKKK (JKKK UMNO/BN Vs JKKK Negeri) & 2 Ketua disetiap kampong diSelangor .....
..Ketua2 UMNO semakin kalut bila program2 kebajikan rakyat Pakatan semakin terserlah...
..Ketua2 UMNO semakin gudah bila masyarakat menengah Melayu & bandar pandang sinis terhadap segala kata2 "air liur basi" tuan2 besar mereka..
..Ketua2 UMNO terus kuciwa bila Najib menyindir "Program Syok Sendiri" bermuka2 mengampu PM/ TPM saja .....

PRU13: Bye2 UMNO/BN... ahlan ya marhaban PAS & PR!

-Anak Melayu Merdeka-

zat said...

anon 7:48pm

kau ni mungkin baru pindah ke sgor dr kampung kau kot..bende2 yg kau sebut tu dh ada kt sgor ni dh berpuluh tahun..mmg kjaan PR gagal membenung bende2 ni tp sy yg duduk sini pd zaman BN pun tgk sama jugak..so tolong la isu kau isu lapok la..

zat said...

Melayu Perak

kau tk usah dgr la ckp org UMNO tu...dia org ni mkn lg besar tau tak..sbb tu la BN kalah PRU 12..org dh fed-up..

org yg meniaga tu kau tau tak byr sewa kt sapa? bukan byr ke PKNS.. byr ke pemegang tapak..sapa pemegang tapak..malas nk ckp lah.. tau tau je la..

Megat Alam Gempita said...

Kata pepatah hanya kayu yang boleh tumbangkan kayu, bukannya besi...hanya Melayu yang boleh hancurkan Melayu bukannya Yahudi atau kapir harbi.

Saksikan tak lama lagi 'satu lagi' hak anak Melayu Selangor akan dirogol dan diliwat oleh Komunis DAP dan harbi PKR dan dibantu oleh Melayu haprak penetration rectum (PR) HamPAS dan AMK!!!

Ayuh sekali lagi gelombang rakyat akan bangkit!!!

zat said...

Megat Alam Gempita

kau jwb ni..bila pemimpin2 UMNO masa memerintah dulu dok sapu duit kiri kanan itu bukan menghapuskan hak org melayu kita juga ke?

Anonymous said...

pemimpin2 umno? anwar ke? dia kan bekas umno? apsal skrg ko sanjung pulak? hehehe

Anonymous said...

anon 11:20pm

yang ramai sampai melimpah ruah konon tu umat melayu Islam ke? yang nampak ramai sebab kafirun dap je. memang le depa suka dengan kerajaan skrg sebab apa depa nak semua dapat..
umat melayu yang dah sedar tak pegi pun tempat2 tu. yang ada yang munafik dan menyondol cam babi je..
jangan tipu la..

Anonymous said...

part ni aku nak mencelah sikit tapi bukan kat pkr Selangor.Ni kat BN JOHOR.Dua tiga kerat Melayu yang berniaga kat BAZAR KARAT JOHOR telah di usir dari tapak pernigaan mereka tanpa notis dan tapak tersebut telah diberikan kepada kaum india sempena deepavali ni..ini satu perkembangan dan kemajuaan untuk UMNO atau BN.