IKLAN BERBAYAR

Wednesday, October 26, 2011

AUDIT : PAC AKAN SIASAT..SYABAS !


PAC akan siasat kelemahan tadbir urus kewangan yang melibatkan kementerian dan agensi.

seluruh blogers pro umno mengucapkan syabas kepada kerajaan kerana cukup telus memberikan maklumat terperinci setiap belanja yang dikeluarkan.

siapa yang salah sila hadapkan ke mahkamah.

rakyat mahukan transperansi dalam perbelanjaan kerajaan. 

rakyat akan bersama pada kerajaan yang sanggup menghapuskan rasuah dan ketirisan.

sewajarnya, pakatan yang mentadbir negeri juga wajib memberikan laluan secara total untuk jabatan audit masuk  dan meneliti seluruh perbelanjaan kerajaan negeri,exco,syarikat GLC negeri,ahli majlis.

pakatan dicabar membuka laluan ini sepertimana yang kerajaan pusat dah lakukan.

tak payah guna selcat. ada berani ka kalid ?

74 comments:

Anonymous said...

Demam lagi pencacai & blogger umno dengar berita ini . Baru baik dari demam akibat kehadiran yang menyentuh hati di himpunan sejuta umat.Syabas Namewee
zali
-----------------------------
Nasi Lemak 2.0 Berjaya Kutip RM7 Juta

Oleh MOHD AL QAYUM AZIZI

Nasi Lemak 2.0 berjaya mengutip sebanyak RM7 juta sepanjang ditayangkan sejak 8 September lalu.

KUALA LUMPUR: Filem kontroversi, Nasi Lemak 2.0 berjaya meraih kutipan sebanyak RM7 juta sepanjang ia ditayangkan di pawagam sejak 8 September bulan lalu.

Pengarah dan pelakon filem tersebut, Namawee berkata, pihaknya tidak menjangkakan angka itu tetapi bersyukur dengan sokongan daripada penonton.

"Pada dasarnya saya memang menaruh harapan tinggi pada filem ini namun tidak menyangka sambutannya akan menjadi begitu baik sekali di kalangan penonton di Malaysia," ujarnya pada majlis meraikan kejayaan filem itu di sini, Isnin.

Katanya, walaupun mendapat pelbagai kritikan negatif daripada pelbagai pihak, namun dengan sokongan dan maklum balas positif daripada penonton cukup baik.

Tambahnya, filem terbitan dengan kerjasama UB Prodigee Entertainment dan Prodigee Media itu telah ditayangkan di 71 buah pawagam di seluruh negara dan berada di tempat ketiga teratas selama tiga minggu berturut-turut.

Sementara itu, penerbit filem berkenaan, Fred Chong memberitahu, Nasi Lemak 2.0 juga telah menjadi filem tempatan berbahasa Cina dengan rekod kutipan wayang tertinggi.

"Ia bukan sahaja mendapat kutipan sebanyak RM7 juta malah menduduki tempat kelapan secara keseluruhan sebagai filem dengan kutipan pawagam tempatan tertinggi dalam sejarah.

"Saya berasa gembira kerana ia bukan sahaja ditonton oleh masyarakat Cina, bahkan kaum-kaum lain di negara ini turut keluar memberi sokongan," ujarnya.

Dalam pada itu, Fred berkata, pihaknya gembira apabila Nasi Lemak 2.0 telah dipilih sebagai filem tayangan rasmi untuk pesta filem termasyhur, Taipei Golden Horse Film Festival 2011 dan menurutnya ia sesuatu jarang berlaku bagi sesebuah filem dari Malaysia.

"Saya terkejut apabila diberitahu mengenai perkara tersebut kerana Nasi Lemak 2.0 bercirikan aspek tempatan dan tidak menyangka orang dari luar negara dapat memahami gaya dan jalan ceritanya," katanya.

Ujarnya lagi, filem itu akan ditayangkan di Singapura dan Taiwan pada Disember depan.

Ditanya mengenai projek terbaru selepas kejayaan Nasi Lemak 2.0, Fred memberitahu, pihaknya sedang meneliti beberapa skrip yang telah disiapkan oleh Namawee untuk dijadikan sebuah filem.

Malah katanya, dia akan meneruskan usaha untuk menampilkan barisan pelakon berbilang kaum untuk mencerminkan cerita 1Malaysia melalui jalan cerita menarik.

Anonymous said...

inilah tanda kesungguhan dan ketelusan kerajaan untuk menyiasat dan menyelesaikan segala prasangka , segala penyelewengan dan ketirisan dalam perbelanjaan dan pergerakan kewangan sesebuah agensi , ini tanda bahawa kerajaan serius dan mengambil tinddakan sewajarnya .

berbanding pembangkang , ada mereka lakukan audit perbelanjaan dan dari mana sumber datang duit ?? adakah mereka lakukan audit pada negeri2 yg pembangkang memerintah ?? tiada !!
banyak komen dan rungutan masyarakat pada sesetengah agensi kerajaan , sang menteri laungkan perbelanjaan sekian dan sekian jumlahnya kerajaan telah peruntukan tapi dimana hasilnya ?

harus juga disiasat pegawai pelaksana , para CEO dan juga para pengarah agensi , mereka inilah yg tdk menjalankan tanggungjawab dengan jujur !!

Anonymous said...

Maaf bro GAP, lari tajuk sikit....

Tolong war-warkan bahawa Dato Zulkifli Nordin akan bersiaran langsung dalam rancangan Soal Jawab anjuran TV3 malam ni (11.05 pm) untuk mengupas isu MURTAD. Perkara ini beliau telah sampaikan semasa ceramah beliau di Gombak semalam. Semoga kita mendapat banyak input dari kupasan isu ini. Terima kasih

Anonymous said...

Pegawai2 CEO yang menerima rasuah dan tidak telus sebenar adalah penyokong PR.

zali

Anonymous said...

Aku da lama jadi Cybertrooper PR. Bayaran pon lumayan.

PAS ni akan buat apa saja asalkan dapat sokongan rakyat.
Walaupon Bangsa dan Agama tergadai.

zali

Anonymous said...

Anonymous said...

Pegawai2 CEO yang menerima rasuah dan tidak telus sebenar adalah penyokong PR.

zali

October 26, 2011 10:20 AM
Anonymous Anonymous said...

Aku da lama jadi Cybertrooper PR. Bayaran pon lumayan.

PAS ni akan buat apa saja asalkan dapat sokongan rakyat.
Walaupon Bangsa dan Agama tergadai.

zali

October 26, 2011 10:24 AM

---------------------------------
Umpan dah mengena. hehehe

zali

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Maaf bro GAP, lari tajuk sikit....

Tolong war-warkan bahawa Dato Zulkifli Nordin akan bersiaran langsung dalam rancangan Soal Jawab anjuran TV3 malam ni (11.05 pm) untuk mengupas isu MURTAD. Perkara ini beliau telah sampaikan semasa ceramah beliau di Gombak semalam. Semoga kita mendapat banyak input dari kupasan isu ini. Terima kasih

October 26, 2011 10:09 AM
----------------------------------
Rakyat Malaysia akn dengar lagilah pembohongan Z 9/10 mlm ni . Apa nak jadi negaraku Malaysia , Pembohong-pembohong senang masuk TV. Redha ajelah. hehehe

zali

Anonymous said...

PR = PAKATAN ROMOS hanya bijak melakukan perkara2 maksiat tetapi tidak bijak mentadbir negara.

Dari itu jauhi lah PAKATAN ROMOS = PR

zali

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

PR = PAKATAN ROMOS hanya bijak melakukan perkara2 maksiat tetapi tidak bijak mentadbir negara.

Dari itu jauhi lah PAKATAN ROMOS = PR

zali

October 26, 2011 10:35 AM

---------------------------------
Umpan dah mengena. hehehe

zali

Anonymous said...

Takde guna nya menyokong PR yang mempunysi KETUA2 yang tak bermoral saperti berzinah dgn isteri kawan, memfitnah, membohong, memburit dan menyebarkan agama syaitan.

zali

Anonymous said...

zali dah gila agaknye? split behaviour. umpan dah mengena pun tak kisah la. janji zali dah sewel..kesian zali.hehehe

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Takde guna nya menyokong PR yang mempunysi KETUA2 yang tak bermoral saperti berzinah dgn isteri kawan, memfitnah, membohong, memburit dan menyebarkan agama syaitan.

zali

October 26, 2011 10:39 AM
----------------------------------
Umpan dah mengena berkat dari menghadiri himpunan sejuta umat. hehehe

zali

Anonymous said...

Rakyat Malaysia akn dengar lagilah pembohongan Z 9/10 mlm ni . Apa nak jadi negaraku Malaysia , Pembohong-pembohong senang masuk TV. Redha ajelah. hehehe

zali

---------------------------------

Betul gak tu, PEMBOHONG2 TAHAP ANTARABANGSA lagi senang masuk TV ANTARABANGSA macam pakcik NUAR tu kan?? kan??

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Maaf bro GAP, lari tajuk sikit....

Tolong war-warkan bahawa Dato Zulkifli Nordin akan bersiaran langsung dalam rancangan Soal Jawab anjuran TV3 malam ni (11.05 pm) untuk mengupas isu MURTAD. Perkara ini beliau telah sampaikan semasa ceramah beliau di Gombak semalam. Semoga kita mendapat banyak input dari kupasan isu ini. Terima kasih

October 26, 2011 10:09 AM
----------------------------------
Rakyat Malaysia akn dengar lagilah pembohongan Z 9/10 mlm ni . Apa nak jadi negaraku Malaysia , Pembohong-pembohong senang masuk TV. Redha ajelah. hehehe

zali

October 26, 2011 10:34 AM

----------------------------------

Ada ornag menyamar saperti aku. hehehe

zali

Anonymous said...

Ada ornag menyamar saperti aku. hehehe

zali

October 26, 2011 10:45 AM

---------------------------------
Umpan dah mengena . hehehe

zali

Anonymous said...

Nasihat aku kpd Cybertooper dan Pencacai2 PR/PAS.

Sudah lah lagi baik hentikan usaha kita yang jahat dan busuk ni. Rakyat dah bijak dah tak mudah di kencing lagi.

Lagi baik kita berusaha merubah dan baiki akhlak Ketua2 Kita daripada melakukan Maksiat, memfitnah, membohong dan membersihkan wang rakyat.

zali

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Nasihat aku kpd Cybertooper dan Pencacai2 PR/PAS.

Sudah lah lagi baik hentikan usaha kita yang jahat dan busuk ni. Rakyat dah bijak dah tak mudah di kencing lagi.

Lagi baik kita berusaha merubah dan baiki akhlak Ketua2 Kita daripada melakukan Maksiat, memfitnah, membohong dan membersihkan wang rakyat.

zali

October 26, 2011 10:49 AM

-----------------------------------
umpan dah mengena berkat menghadiri himpunan sejuta umat

zali

Anonymous said...

Keh keh keh.. aku kenal sape zali tiruan. Tapi aku fikir lagi bagus zali tiruan kasi ajar sket zaliNGOK asal. Berlagak sombong, konon semuanya dia bagus....

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Tapi kalau aku berhenti jadi Cybertrooper PR mcm mana nak bagi makan keluarga aku.

zali

Anonymous said...

fuiyo, 1 komen RM2...

dah berapa banyak ko dapat ni zali?

kutuk BN dan kutuk pakatan.. tak kisahla makan dua2 belah yang penting masyuuuukkkk...

wang besar...wang besar..

Anonymous said...

Demam lagi pencacai & blogger umno dengar berita ini . Baru baik dari demam akibat kehadiran yang menyentuh hati di himpunan sejuta umat.Syabas Namewee
zali
-----------------------------
Nasi Lemak 2.0 Berjaya Kutip RM7 Juta

Oleh MOHD AL QAYUM AZIZI

Nasi Lemak 2.0 berjaya mengutip sebanyak RM7 juta sepanjang ditayangkan sejak 8 September lalu.

KUALA LUMPUR: Filem kontroversi, Nasi Lemak 2.0 berjaya meraih kutipan sebanyak RM7 juta sepanjang ia ditayangkan di pawagam sejak 8 September bulan lalu.

Pengarah dan pelakon filem tersebut, Namawee berkata, pihaknya tidak menjangkakan angka itu tetapi bersyukur dengan sokongan daripada penonton.

"Pada dasarnya saya memang menaruh harapan tinggi pada filem ini namun tidak menyangka sambutannya akan menjadi begitu baik sekali di kalangan penonton di Malaysia," ujarnya pada majlis meraikan kejayaan filem itu di sini, Isnin.

Katanya, walaupun mendapat pelbagai kritikan negatif daripada pelbagai pihak, namun dengan sokongan dan maklum balas positif daripada penonton cukup baik.

Tambahnya, filem terbitan dengan kerjasama UB Prodigee Entertainment dan Prodigee Media itu telah ditayangkan di 71 buah pawagam di seluruh negara dan berada di tempat ketiga teratas selama tiga minggu berturut-turut.

Sementara itu, penerbit filem berkenaan, Fred Chong memberitahu, Nasi Lemak 2.0 juga telah menjadi filem tempatan berbahasa Cina dengan rekod kutipan wayang tertinggi.

"Ia bukan sahaja mendapat kutipan sebanyak RM7 juta malah menduduki tempat kelapan secara keseluruhan sebagai filem dengan kutipan pawagam tempatan tertinggi dalam sejarah.

"Saya berasa gembira kerana ia bukan sahaja ditonton oleh masyarakat Cina, bahkan kaum-kaum lain di negara ini turut keluar memberi sokongan," ujarnya.

Dalam pada itu, Fred berkata, pihaknya gembira apabila Nasi Lemak 2.0 telah dipilih sebagai filem tayangan rasmi untuk pesta filem termasyhur, Taipei Golden Horse Film Festival 2011 dan menurutnya ia sesuatu jarang berlaku bagi sesebuah filem dari Malaysia.

"Saya terkejut apabila diberitahu mengenai perkara tersebut kerana Nasi Lemak 2.0 bercirikan aspek tempatan dan tidak menyangka orang dari luar negara dapat memahami gaya dan jalan ceritanya," katanya.

Ujarnya lagi, filem itu akan ditayangkan di Singapura dan Taiwan pada Disember depan.

Ditanya mengenai projek terbaru selepas kejayaan Nasi Lemak 2.0, Fred memberitahu, pihaknya sedang meneliti beberapa skrip yang telah disiapkan oleh Namawee untuk dijadikan sebuah filem.

Malah katanya, dia akan meneruskan usaha untuk menampilkan barisan pelakon berbilang kaum untuk mencerminkan cerita 1Malaysia melalui jalan cerita menarik.

Anonymous said...

Bagos jugak tu biar Zali asal lihat berapa Bongok dan Bahlol nyer dia..

Kahkahkahkahkah

Anonymous said...

Bodoh da Bahlol betol aku kerana menyokong Cina keparat yang menghina Bangsa dan Negara aku sendiri saperti Namaweecheebai.

Memang laknat aku ni!!!!

zali

Anonymous said...

Anonymous said...

Keh keh keh.. aku kenal sape zali tiruan. Tapi aku fikir lagi bagus zali tiruan kasi ajar sket zaliNGOK asal. Berlagak sombong, konon semuanya dia bagus....

Kah kah kah kah kah kah kah

October 26, 2011 10:53 AM
----------------------------------
hehehehe

zali

Anonymous said...

mana khalid berani bebbb....

penyangak2 DAP dan PKR berselindung disebalik selCAT....

selCAT lagi terukk mcm kucing kurap broo....

dah rembat ikan goreng, buat muka kurappp...

dsh rembat duit 50juta kjaan persekutuan, bila di tanya senyappp...

tu baru perintah negeri... dasar cina makan babi, kesayangan nik aziz...

Anonymous said...

mana khalid berani bebbb....

penyangak2 DAP dan PKR berselindung disebalik selCAT....

selCAT lagi terukk mcm kucing kurap broo....

dah rembat ikan goreng, buat muka kurappp...

dsh rembat duit 50juta kjaan persekutuan, bila di tanya senyappp...

tu baru perintah negeri... dasar cina makan babi, kesayangan nik aziz...

October 26, 2011 11:00 AM

-----------------------------------

Betol tu beb!!

si Bullshidul hamPAS tu mana halal dan haram.

yang halal di haramkan dan yang haram di halalkan.

zali

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Bodoh da Bahlol betol aku kerana menyokong Cina keparat yang menghina Bangsa dan Negara aku sendiri saperti Namaweecheebai.

Memang laknat aku ni!!!!

zali

October 26, 2011 10:59 AM
---------------------------------
hehehehe

zali

Anonymous said...

mana khalid berani bebbb....

penyangak2 DAP dan PKR berselindung disebalik selCAT....

selCAT lagi terukk mcm kucing kurap broo....

dah rembat ikan goreng, buat muka kurappp...

dsh rembat duit 50juta kjaan persekutuan, bila di tanya senyappp...

tu baru perintah negeri... dasar cina makan babi, kesayangan nik aziz...

October 26, 2011 11:00 AM

-----------------------------------

Betol tu beb!!

si Bullshidul hamPAS tu mana halal dan haram.

yang halal di haramkan dan yang haram di halalkan.

zali

October 26, 2011 11:03 AM
-----------------------------------
hehehe
zali

Anonymous said...

BN tadbir economi negara meningkat.

PR tadbir economi Pelacur dan Kominis meningkat. maksiat pon meningkat.

zali

Anonymous said...

BN tadbir economi negara meningkat.

PR tadbir economi Pelacur dan Kominis meningkat. maksiat pon meningkat.

zali

October 26, 2011 11:15 AM

------------------------------------------!

Betol tu!!

hehehe

zali

Otak Geliga said...

apasal UMNO/BN ni JUJUR sgt????.....sengaja nak hulur leher kena ratah ke????

Pakatan Hantu Haram senang la nak tibai UMNO/BN lps ni, diorang dah la dipuji melambung oleh juru audit tambahan lg kepimpinan mmg PERFECT, tiada ketirisan/penyelewengan/salah guna kuasa/penipuan/pembaziran etc........TELUS yg mengHANCURkan UMNO/BN......hehehehe

BERANI giler UMNO/BN ni ye.....UMNO/BN ni telus ke tidak sebenornya????......hehehehe

Otak Geliga said...

zali celup......tolong la guna nama sendiri.....adakah anda tiada kredibiliti???.....anda tidak jujur malah memalukan & menipu org/pro UMNO/BN.......aku betul2 kecewa

YE KEEEEE?????......hahahahaha.....teruskan zali palsu....i like.....cuma jgn terlalu terbawa2 dgn watak tu la.....TAHNIAH!!!!....hehehehe

Anonymous said...

tu la yg dinamakan kjaan yg amanahh...

laporan audit tak disorok sebagai check and balance kepada pentadbiran yg cekap dan amanah...

bila harga yg dimake-up berkali ganda tu makna kata ada pegawai dan network pegawai yg tak amanah...

nak kaya cepat dan makan rasuah...

sapa menipu berdosa, masuk neraka, hidup tak berkat..

setahun aku beri projek berjuta ke consultant, seposen pun aku tak pernah makan, malah semua projek aku beri kepada semua conslt melayu.....

conslt mcm biasa la, akan cuba nak beri makan rasuah, cuba beli kan kau itu ini, tapi aku tak pernh nak ambil, malah consult yg cuba nak offer itu ini tu aku tak panggil lagi....

kalau masuk tender aku make sure conslt cina akan dipancung awal2 dgn bagi tips yg salah...

contohnya, conslt akan buat appoint utk jumpa aku, nak buat presentation dsbnya...

bila aku bukak tender berikan terms and condition, biasanya conslt akan tanya berapa budget...

masa ni la aku beri tips yg salah, kalau conslt cina aku ckp 7juta, kalau conslt melayu aku ckp 5 juta...

so bila hantar pricing nanti consult akan cuba get close dgn budget ko...

biasanya consult melayu akan quote harga dlm BQ close to 5 mill. conslt cina akan beri harga close to 7mill. dari segi technical ko akan tau semua boleh buat kerja, projek turnkey...

tu salah satu cara la nak pancung conslt/kontraktor cina, ada byk lagi cara...

patutnya kjaan kene beritahu juga dan beri award pada kakitangan mereka yg jujur, yg purcure pada harga patut...

pada yg tak amanah, beri mereka surat tunjuk sebab, kalau tak memuaskan maka di tukar 24jam, di cold storage kan ke, atau dibuang keje, dll...

abg otai
GLC

Anonymous said...

Susah betol jadi Kerajaan.

Buat itu salah buat ini pon salah.

Walaubagaimana pon syabas BN.

Lakukan apa yg patut dan munasabah asalkan Negara tak jatuh ke tangan Parti2 yang berfahaman Komunis Tegar termasok Parti yang Islam dan bukan Islam.

HIDUP BN!!

HIDUP BN!!

Otak Geliga said...

patutla mmg susah org Cina nak cari makan ye abg otai????....x da bg share projek skit2 ke kat org Cina tu????....ntah la tp aku rasa mcm kurang adil pulak......hehehhehe

tp yg syarikat cina pakai syarikat melayu mcm mana pulak tu????......yg menyamar ni lg la bahaya....melingkupkan syarikat melayu.....baik syarikat cina yg guna badan sendiri dr menyamar/mempergunakan......hehehehe

Otak Geliga said...

Anon 11.29AM

tu la pasai.....apa yg kerajaan buat semua salah......sememangnya malang MALAYSIA ni sbb ada pembangkang yg x da kredibiliti, menipu dlm memperjuangkan hak rakyat......what a loser.......hehehehehehe

Anonymous said...

Ambil jer tindakkan pat Syarikat Melayu tu!!

Takkan nak salahkan bangsa lain jer di atas kesalahan dan kerakusan bangsa kita sendiri.

Otak Geliga said...

Zali tulen kedengaran sepertinya tewas kepada Zali palsu.....x larat zali tulen nak jawab "FITNAH" zali palsu.........lawak la korang ni........hehehehe

Otak Geliga said...

11.37AM

aku nak x nak terpaksa sokong tindakan dikenakan pd syarikat2 yg TERBUKTI BERSALAH walaupun Melayu......keadilan Islam x kenal agama, bangsa, warna kulit.....kita jgn jd Assobiyah........ini baru keindahan Islam yg sebenar.....bukan mcm keindahan Islam yg "org" tu ceramahkan.....hehehehehe

zat said...

Nasi Lemak 2.0 berjaya kutip RM7 juta & Namewee harus berterima kasih kpd blogger2 UMNO spt GAP, Papagomo dll kerana memberi promosi yg luar biasa kpd beliau.. hahaha

sambutan ini adalah reaksi rakyat kpd fitnah2 & hujah2 tk bermoral dr blogger2 ini...

aduh...selpas himpun gagal dh yg ni plak...apa2 pun tk bole..

Anonymous said...

org mcm zali bangsat pengkhianat bangsa mmg patot di ajar.

Aku sebenar cuma pemerhati bukan org Umno pon cuma aku taknak lihat Negara Malaysia ni jatoh ka tangan Parti fahaman komunis tegar.

"Yang benar tetap benar dan yang salah harus di persalahkan"

zali
hehehe

Anonymous said...

org mcm zali bangsat pengkhianat bangsa mmg patot di ajar.

Aku sebenar cuma pemerhati bukan org Umno pon cuma aku taknak lihat Negara Malaysia ni jatoh ka tangan Parti fahaman komunis tegar.

"Yang benar tetap benar dan yang salah harus di persalahkan"

zali
hehehe

October 26, 2011 11:45 AM

-------------------------------------------

Betol tu!!!

hehehe

zali

zali said...

aku suka main bontot budak jambu jer

Otak Geliga said...

Betul tu kak zat...x kan Namewee x da share skit nak bg pd blogger2 nyamuk edis ni......hehehehe

asik gagal je blogger2 UMNO/BN ni....apa ke halnya???....hehehehehe

Anonymous said...

zali memang keturunan bangsa paling sial dlam dunia...hehehehe!!! jangan marah nanti kena jual!



bapa tiri laki mak zali

Anonymous said...

Sudah lah Melayu bersatu lah!!

Tidak ke cukop satu negara melayu jatoh ka tangan bangsa fahaman kominis?

Bersatu la jetepikan keegoan kita.

zali

Anonymous said...

Sudah lah Melayu bersatu lah!!

Tidak ke cukop satu negara melayu jatoh ka tangan bangsa fahaman kominis?

Bersatu la jetepikan keegoan kita.

zali

October 26, 2011 11:50 AM

---------------------------------------

Betol tu!!

hehehe

zali

Otak Geliga said...

Zali palsu......org paham.....hehehehe

Teruskan usaha!

mmmuahahahahahaha

Anonymous said...

Bukak topeng nampak zali!!!

Sudah la cukop la.. ko suka main pantat mat jambu tu soal peribadi ko tapi hentikan la usaha ko memecah belahkan bangsa majority melayu kita.

Anonymous said...

Dari segi moral nya , beratus bloggen umno & bejuta pencacai umno sudah tewas kepada Namewee seorang. Bukti paling jelas blogger umno & pencacai umno gagal untuk memikat orang ramai dari menghadiri himpunan sejuta umat manakala Namewee dapat memikat orang ramai termasuk aku untuk ke pawagam .
Tahniah Namewee & Hidup Namewee. Anda adalah seorang yang matang jika dibandingkan dengan blogger-blogger umno & pencacacainya.

zali

Anonymous said...

Bukak topeng nampak zali!!!

Sudah la cukop la.. ko suka main pantat mat jambu tu soal peribadi ko tapi hentikan la usaha ko memecah belahkan bangsa majority melayu kita.

October 26, 2011 11:58 AM

-----------------------------------
Betol tu!!!

hehehe

zali palsu

Anonymous said...

URGENT

papagomo punya blog kene attack dgn CIA dan Zionis kawan anwar. sila beritahu papagomo.

URGENT

papagomo punya blog kene attack dgn CIA dan Zionis kawan anwar. sila beritahu papagomo.

URGENT

papagomo punya blog kene attack dgn CIA dan Zionis kawan anwar. sila beritahu papagomo.

Anonymous said...

Dari segi moral nya , beratus bloggen umno & bejuta pencacai umno sudah tewas kepada Namewee seorang. Bukti paling jelas blogger umno & pencacai umno gagal untuk memikat orang ramai dari menghadiri himpunan sejuta umat manakala Namewee dapat memikat orang ramai termasuk aku untuk ke pawagam .
Tahniah Namewee & Hidup Namewee. Anda adalah seorang yang matang jika dibandingkan dengan blogger-blogger umno & pencacacainya.

zali

October 26, 2011 11:59 AM

----------------------------------------

Ini pendapat ko jer zali.

Yang nyata Cina bangsat kominis ni melihat ko yang bahlol lagi bengap tewas di perbodohkan mereka.

hehehe

zali

Anonymous said...

Dari segi moral nya , beratus bloggen umno & bejuta pencacai umno sudah tewas kepada Namewee seorang. Bukti paling jelas blogger umno & pencacai umno gagal untuk memikat orang ramai dari menghadiri himpunan sejuta umat manakala Namewee dapat memikat orang ramai termasuk aku untuk ke pawagam .
Tahniah Namewee & Hidup Namewee. Anda adalah seorang yang matang jika dibandingkan dengan blogger-blogger umno & pencacacainya.

zali

October 26, 2011 11:59 AM

----------------------------------------

Ini pendapat ko jer zali.

Yang nyata Cina bangsat kominis ni melihat ko yang bahlol lagi bengap tewas di perbodohkan mereka.

hehehe

zali

October 26, 2011 12:03 PM

------------------------------------

Betol tu.

hehehe

zali

Otak Geliga said...

wow!!!....mcm BEST filem Namewee biadap ni dek kekaguman kak Zat & Zali......kalau diorang komen aku yakin 100% filem ni best tahap gaban......aku x sempat nak tgk.....bz sgt, berlambak projek......hehehehehe

zali.....ko x pi ceramah hamPASngok ke???......tgk filem dlm dewwan campur lelaki pompuan, pelakon x tutup aurat......x HARAM ke????

Anonymous said...

tu la yg dinamakan kjaan yg amanahh...

laporan audit tak disorok sebagai check and balance kepada pentadbiran yg cekap dan amanah...

bila harga yg dimake-up berkali ganda tu makna kata ada pegawai dan network pegawai yg tak amanah...

nak kaya cepat dan makan rasuah...

sapa menipu berdosa, masuk neraka, hidup tak berkat..

setahun aku beri projek berjuta ke consultant, seposen pun aku tak pernah makan, malah semua projek aku beri kepada semua conslt melayu.....

conslt mcm biasa la, akan cuba nak beri makan rasuah, cuba beli kan kau itu ini, tapi aku tak pernh nak ambil, malah consult yg cuba nak offer itu ini tu aku tak panggil lagi....

kalau masuk tender aku make sure conslt cina akan dipancung awal2 dgn bagi tips yg salah...

contohnya, conslt akan buat appoint utk jumpa aku, nak buat presentation dsbnya...

bila aku bukak tender berikan terms and condition, biasanya conslt akan tanya berapa budget...

masa ni la aku beri tips yg salah, kalau conslt cina aku ckp 7juta, kalau conslt melayu aku ckp 5 juta...

so bila hantar pricing nanti consult akan cuba get close dgn budget ko...

biasanya consult melayu akan quote harga dlm BQ close to 5 mill. conslt cina akan beri harga close to 7mill. dari segi technical ko akan tau semua boleh buat kerja, projek turnkey...

tu salah satu cara la nak pancung conslt/kontraktor cina, ada byk lagi cara...

patutnya kjaan kene beritahu juga dan beri award pada kakitangan mereka yg jujur, yg purcure pada harga patut...

pada yg tak amanah, beri mereka surat tunjuk sebab, kalau tak memuaskan maka di tukar 24jam, di cold storage kan ke, atau dibuang keje, dll...

abg otai
GLC

October 26, 2011 11:24 AM

----------------------------------

Betol tu abg otai.

zali

Otak Geliga said...

Helluuuuuuu zali.....mana ko dpt statistik ratus2 juta2 tu zali????......ni mesti dr juru audit negara yg TELUSka.....kan...kan?????.......hehehehe

Anonymous said...

wow!!!....mcm BEST filem Namewee biadap ni dek kekaguman kak Zat & Zali......kalau diorang komen aku yakin 100% filem ni best tahap gaban......aku x sempat nak tgk.....bz sgt, berlambak projek......hehehehehe

zali.....ko x pi ceramah hamPASngok ke???......tgk filem dlm dewwan campur lelaki pompuan, pelakon x tutup aurat......x HARAM ke????

October 26, 2011 12:05 PM

-----------------------------------------------

Aku tak gi la sbb aku dah bosan dgn putar belit dan maksiat PAS.

Terutama skali pat Bullshitdul hamPAS tu tak henti2 dgn putar belit dan menghalalkan perbuatan maksiat orang2 dia.

zali

Anonymous said...

wow!!!....mcm BEST filem Namewee biadap ni dek kekaguman kak Zat & Zali......kalau diorang komen aku yakin 100% filem ni best tahap gaban......aku x sempat nak tgk.....bz sgt, berlambak projek......hehehehehe

zali.....ko x pi ceramah hamPASngok ke???......tgk filem dlm dewwan campur lelaki pompuan, pelakon x tutup aurat......x HARAM ke????

October 26, 2011 12:05 PM

-----------------------------------------------

Aku tak gi la sbb aku dah bosan dgn putar belit dan maksiat PAS.

Terutama skali pat Bullshitdul hamPAS tu tak henti2 dgn putar belit dan menghalalkan perbuatan maksiat orang2 dia.

zali

October 26, 2011 12:13 PM

------------------------------------

Betol tu!!

hehehe

zali

Otak Geliga said...

To zali 12.13PM

itu macam ka????.....x baik ko ckp gitu.....skrg ni ada benda dia perlukan pertolongan org mcm ko zali......dia nak KAJI satu perkara tu......ok la tu ada gak langkah mengkaji walaupun selepas berpuluh tahun dilaung2kan......ingatkan dah habis kaji......hehehehehe

nnt jumpa dia kau tolong la nasihatkan dia ye......suh dia turun takhta dunia tu......hehehehe

yogibear's season said...

...Saipu Bahrin menjawab, " Ini adalah cinta antara saya dan Kak Na (isteri Cikgu Hamdan)...

...tetapi ketika ditangkap saya lihat Saipu Bahrin separuh bogel hanya memakai spender (seluar dalam),...

...lalu saya bawa mereka kerumah Nik Aziz, saya tanya pendapat Nik Aziz, lalu Nik Aziz kata;

...bende nie doksoh digege gapo sebaq kalu tahu kepihak UMNO, jadi heboh, parti PAH kito ake kaloh...

Yogi nok ulah sikik,

...Nie asobiah ke gapo nie Pok Nik wei...?????

Ambo ingak Nabi saw pernah bersabda,...sekironya Fathimah binti Muhammad ditangkap mencuri nescaya aku kerat tangannya!..

Pok Nik dia lepah bodo Saipu Bahrin, pahtu we jadi calon pulok..alo,alo,alo???

Musidu, Musidu...???

Anonymous said...

Yogi!!

Kan aku dah kata PARTI PAS ni takleh di percaya. Maksiat semua di halalkan.

Si Bullshitdul hamPAS pulak da megalahkan tuhan!!

Kenapa kerajaan tak label parti PAS ni parti sesat dan di haramkan jer???

zali

Anonymous said...

To zali 12.13PM

itu macam ka????.....x baik ko ckp gitu.....skrg ni ada benda dia perlukan pertolongan org mcm ko zali......dia nak KAJI satu perkara tu......ok la tu ada gak langkah mengkaji walaupun selepas berpuluh tahun dilaung2kan......ingatkan dah habis kaji......hehehehehe

nnt jumpa dia kau tolong la nasihatkan dia ye......suh dia turun takhta dunia tu......hehehehe

October 26, 2011 12:19 PM

-------------------------------------------

Si tua kutok tu tak akan lepaskan takhta dunia sbb da kesedapan main peranan tuhan.

Dia da jadi bertambah angkuh dan bongkak.

zali

Anonymous said...

PARTI PAS TAK HARAM...TAPI PENGIKUT JER HARAM JADAH..

Anonymous said...

PARTI PAS TAK HARAM...TAPI PENGIKUT JER HARAM JADAH..

October 26, 2011 12:47 PM

--------------------------------------

Kalau pengikut nyer semua HARAM JADAH maka parti tu dah jadi HARAM lah sbb di kelolakan oleh si HARAM2 JADAH.

zali

Anonymous said...

Aku kene baca dari komen pertama sampai komen terakhir baru aku paham ape korang crite.... zaliNGOK dah senyap terus.... hahahahaha. Teruskan usaha zali palsu

Anonymous said...

Anonymous said...
Dari segi kualiti komen-komen di blog ini , sudah jelas sekarang komen-komen dai penyokong PR memang ada kelas tersendiri tak pelu kata-kata maki, fitnah & lucah tetapi tetap menngelupur pada pencacai pencacai umno yang memberi komen mcm jamban penuh dengan maki , fitnah & lucah. Mungkin terpengaruh dengan pemimpin-pemimpin umno.
Sebab itu aku kata himpunan sejuta umat tidak ada apa yang nak dibanggakan , kerana sudah terbukti perangai pencacai umno tak berubah-ubah(lucah, fitnah dan maki-hamun) @ inikah Islam ala umno. Wallahu a'lam

zali

zali
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

KOMEN PENCACAI PAS SEOLAH2 KOMEN DIA YANG BERKUALITI DAN TERBAIK....

Anonymous said...

Umpan dah mengena berkat dari menghadiri himpunan sejuta umat. hehehe

zali

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



SOKONG PAS TU BERKAT KE....

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, alahai...filem babiwee ni kalau mengutip 70 juta pun tidak mencerminkan apa2. Kau nak cerita apa?? psl kutipan filem tu berjuta cerita ni kualiti??? Filem porno pun ada kutipan yg lebih tinggi dr filem babiwee ni, tapi sampah tahap longkang. Mesia ni negara demokrasi, lantaklah org nak tengok filem tu, bukan luak pun. Kalau manusia2 i.q rendah mengangkat filem babiwee ni filem yg baik, itu pilihan mereka. Kalau manusia2 tak bermaruah ni memilih sbg pengarah tersohor, biarkan...dlm golongan babi pun mereka mengangkat satu babi dikalangan babi menjadi pemimpin babi2. Tapi kalau kau tanya aku, HARAM bg aku menonton filem babiwee ni kerana cikgu aku ajar produk2 yg berasaskan babi & babun adalah HARAM!!! Apa2 pun...syabas kerajaan mesia kerana ketelusan ini, semoga ada ruang2 utk pembaikkan. Yg sempurna dlm dunia ni hanya ALLAH & pemimpin pas.

Anonymous said...

Berita Berkaitan
•Ke mana hilangnya RM110 juta wang petani ?
•Audit dedah kepincangan projek untuk rakyat miskin- Anwar
•Laporan Audit: Kementerian, jabatan belanja lebih peruntukan
•Johor, negeri ditadbir Umno hutang RM334.51 juta
•Laporan Audit: LPPM beri tender runding terus iklan RM194.31 juta
•Apa muslihat sorok Laporan Ketua Audit Negara?- Anwar
•Laporan Audit puas hati prestasi kewangan Selangor
•Bonus tidak selumayan pendapatan jika masalah peneroka selesai
•BN tabur RM1.18 bilion pada Pilihan Raya Sarawak

Anonymous said...

Dalam laporan audit tersebut, Majlis Amanah Rakyat (MARA) dilaporkan membelanjakan wang untuk mendapatkan peralatan tertentu - seratus peratus lebih tinggi berbanding harga pasaran.

Ianya termasuk Ketuhar berharga RM1,200 berbanding harga pasaran RM419, Katil Boleh Lipat berharga RM500 berbanding harga pasaran RM100, Dapur gas dua pembakar pada harga RM200 setiap satu, dan bukannya RM59.90, Mesin gunting rambut yang dibekalkan pada harga RM250 setiap satu, dan bukannya RM79, Pengisar pada RM140 dan bukannya sebanyak RM60.

Sementara itu juga laporan audit tersebut turut mencatatkan Jabatan Taman Laut Malaysia (JTLM) membelanjakan RM56,350 bagi sepasang ‘binokular marin’ atau teropong visi malam, 29 kali lebih tinggi daripada harga pasaran bernilai RM1,940, dedah Laporan Ketua Audit 2010.

Jabatan itu juga membayar jumlah yang sama bagi sepasang binocular visi malam jenama Bushnell, atau 1,893 peratus lebih tinggi daripada harga sebenar RM2,827.

Ia juga didapati ‘terlebih bayar’ RM38,470 dan RM13,918 bagi set radar Colour Marine berharga RM8,255 dan sebuah TV LCD dengan pemain cakera DVD bernilai RM16,100 dan RM2,182 masing-masing.

Sehubungan itu kata Khalil Idham, segala ketirisan seperti yang dilaporkan oleh ketua audit negara tersebut hanya boleh dibendung dengan menukar kerajaan.

Anonymous said...

CUTI DEEPAVALI

ZALI KERJA LEBIH MASA.

1KOMEN PAS BYR RM2

KERANA GAP ZALI SI CYBERTEROMPAH PAS BTAMBAH REJEKI.

ZALI XYAH JAGA PARKING CERAMAH DAP LG

MUAHAHAHAAAHAHAHAHA

al-zarqawi said...

Dalam laporan audit tersebut, Majlis Amanah Rakyat (MARA) dilaporkan membelanjakan wang untuk mendapatkan peralatan tertentu - seratus peratus lebih tinggi berbanding harga pasaran.

Sehubungan itu kata Khalil Idham, segala ketirisan seperti yang dilaporkan oleh ketua audit negara tersebut hanya boleh dibendung dengan menukar kerajaan.


MARI KITA LIHAT BAGAIMANA KHALIL IDHAM KHAWARIJ CINA MUSLIM CUNA NAK MANUPULASI LAPORAN AUDIT NEGARA. DALAM ISU KENAPA PERALATAN YG DIBELI AGENSI KERAJAAN MELEBIHI DARI HARGA PASARAN ADA BANYAK KEMUNGKINAN :

1)KALAU PROJEK KERAJAAN BIASALAH PETENDER2 SEMUANYA AKAN MARK UP HARGA PERALATAN GILA2 TERUTAMANYA APABILA ADA PIHAK YG PERGI BOCORKAN HARGA SILING. SO MEMANGLAH HARGA MELEBIHI HARGA PASARAN SEBAB NAK DAPAT KEUNTUNGAN MAX.TETAPI ADA NANTI PIHAK YG KALAH YG AKAN TAK PUAS HATI DAN TURUNKAN HARGA BARANGAN MEREKA JAUH LEBIH RENDAH DARI HARGA PASARAN. LEPAS TU BIASALAH START TUDUH UNIT PEROLEHAN KERAAAN PILIH KASIH DAN KELUARKAN SURAT LAYANG KE SPRM.

2) KALAU TENDER TERBUKA DAN SEBUT HARGA MESTI ADA TEKNIKAL SPEK DAN PENILAIAN SPEK YG DIKETUI PEGAWAI TEKNIKAL TANPA CAMPUR TANGAN MENTERI ATAU AHLI POLITIK. CTH KALAU BARANGAN PERUBATAN DOKTOR PAKAR DAN BIOMEDICAL ENGINEER AKAN LEAD JAWATANKUASA INI.DAN SEMASA TENDER DIKELUARKAN DOKUMEN TEKNIKAL SPEK INI AKAN DIBELI OLEH SYARIKAT YG NAK JADI PETENDER. DAN BIASALAH AKAN ADA SYARIKAT YG DAH MARAH SEBAB BARANGAN DIORANG TAK MEET SPEK. TETAPI SYARIKAT2 INI AKAN MASUK JUGAK TENDER TAPI MEREKA AKAN MARK DOWN HARGA MEREKA GILA2 DAN TIPU DALAM CHECKLIST TENDER NANTI.TAPI BIASANYA JAWATANKUASA TEKNIKAL AKAN DOUBLE CHECK CHECKLIST TERSEBUT DENGAN BROCHEUR DAN MENDAPATI MEREKA GAGAL.SO WALAUPUN HATGA SESUATU ALATAN ITU MUNGKIN JAUH LAGI MURAH TETAPI KALAU TAK IKUT SPEK MEREKA AKAN DITOLAK.

NASIHAT TENGOK SPEK BARANGAN YG DIBELI SERTA AKSESORI YG DIBEKALKAN DENGAN PERLAYAN TERSEBUT. PENILAIAN TEKNIKAL DAN HARGA TAKDE MENTERI YG INVOLVED.BAGI AUDIT PULA MEREKA BUKAN PEGAWAI TEKNIKAL TETAPI ASSESMENT MEREKA AKAN BASED ON PENILAIAN HARGA. APA NAK TAKUT SEMUA AKAN DISIASAT KALAU BENAR ADA JUSTIFIKASI PEMBELIAN TERSEBUT MAKA FIRNAH KAI ORANG PUNYA ANDAIAN.

al-zarqawi said...

Ianya termasuk Ketuhar berharga RM1,200 berbanding harga pasaran RM419, Katil Boleh Lipat berharga RM500 berbanding harga pasaran RM100, Dapur gas dua pembakar pada harga RM200 setiap satu, dan bukannya RM59.90, Mesin gunting rambut yang dibekalkan pada harga RM250 setiap satu, dan bukannya RM79, Pengisar pada RM140 dan bukannya sebanyak RM60.

Sementara itu juga laporan audit tersebut turut mencatatkan Jabatan Taman Laut Malaysia (JTLM) membelanjakan RM56,350 bagi sepasang ‘binokular marin’ atau teropong visi malam, 29 kali lebih tinggi daripada harga pasaran bernilai RM1,940, dedah Laporan Ketua Audit 2010.


PENILAIAN AUDIT AKAN MAINLY PADA PENILAIAN HARGA SESUATU PEROLEHAN KERANA MEREKA BUKAN PAKAR TEKNIKAL.
KENA FAHAM DARI ASPEK TERSEBUT. FOR EXAMPLE HARGA SATRIA NEO BIASA DENGAN SATRIA NEO R3 JAUH BEZA WALAUPUN KEDUA - DUANYA SATRIA NEO BUATAN PROTON TETAPI SPEK MEREKA JAUH BEZA. JAWATAN KUASA TEKNIKAL TAKDE MENTERI DAN YG TENTUKAN ADALAH END USER BARANGAN ATAU PERLATAN TERSEBUT. ELOK BUAT SIASATAN KENAPA HARGA MELEBIHI HARGA PASARAN JENAMA TERTENTU. BIASANYA DISEBABKAN FAKTOR SPEK TEKNIKAL DAN AKSESORI. KALAU KONSEP PEROLEHAN NEGARA ADALH THE CHEAPST IS THE BEST MAKA MENGAMUK PULA ENDUSER YG AKAN GUNA PERLATAN INI UNTUK PERKHIDMATAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA.