Wednesday, October 26, 2011

ORANG INDIA TIDAK PERLU LAKUKAN BEGINI !

sungguh sadis melihat foto ini.

wanita india ini tidak perlu sampai melutut untuk apa juga tujuan terutamanya di kaki lim guan eng laknatullah.




177 comments:

Anonymous said...

Aduh , hebatnya LGE. Begitulah bila kita memberi contoh yang baik & terpuji , tanpa disuruh , orang akan menghormatinya. Berbeza dengan pemimipin umno , masa ada kuasa je org cim tangan lepas tiada kuasa , tonggeng punggunglah jawabnya. Aku pun kalau berjumpa dgn LGE , aku akan berbesar hati jika dapat bersalam dgnnya (salam sahaja, tak adalah sampai cium tangan). Aku kalau pemimpin umno hulur tanganpun , memang aku lari punya. Habis rasa tercemar tangan aku ni. hehehe. Sori pencacai umno. Ikhlas dari hati nuraniku.

zali

zali

Anonymous said...

Zali,

Ini pun ikhlas dari hati nuraniku. Nampak sangat hati kamu telah terpadam nur Islam. Apa yang kamu nukilkan, bertentangan dengan Islam sama sekali. Inilah akibat berkiblatkan Kafir Harbi DAP.

HATI KAMU TELAH DIGELAP DAN DIHITAM OLEH SYAITAN.

Anonymous said...

Anonymous said...

Zali,

Ini pun ikhlas dari hati nuraniku. Nampak sangat hati kamu telah terpadam nur Islam. Apa yang kamu nukilkan, bertentangan dengan Islam sama sekali. Inilah akibat berkiblatkan Kafir Harbi DAP.

HATI KAMU TELAH DIGELAP DAN DIHITAM OLEH SYAITAN.

October 26, 2011 12:16 PM
---------------------------------
hehehehe

zali

Anonymous said...

...HAHA ZALI DAH BANYAK MINUM HOLY WATER!

...TU SEBAB DIA WALA' DAN TAAT PADA SI GUAN ENG YANG NAK MENGHANCHORKAN ISLAM DAN KUASA MELAYU DI MALAYSIA.

PEGI MAMPUS LAH LU ZALI PUKIMAK!

-nik ajis babi-

musangka said...

Walaupun photo takleh dijadikan bukti kisah sebenar, takpe la, kita layan crita nih....!

Pd aku ini mungkin bukti pd kata2 yg selalu aku dengaq.....

" Kamu lebih respek kaum cina dpd melayu...!! " - murugesh.

Tahniah GAP !

Otak Geliga said...

ye ke zali.....ada ke org yg jumpa melutut mcm tu sbg tanda MENGHORMATI LGE masa dia x berkuasa????.....bapak dia pun org x pandang inikan pulak anak dia.....hehehehe

aku x kira la jika SALAM dihulurkan, aku akan terima....tgn yg bergelumang dgn arak & babi sanggup disalam tp tgn sesama Islam yg disua, sanggup kau rasa jijik???.....apa la u ni zali emosional sgt la.......hehehehehe

Otak Geliga said...

Musangka!!!!....masyaallah dah lama aku join komen blog GAP.....kabare????waras???

Anonymous said...

MUSANGKA & ZALI PUKIMAK

-nik ajis babi-

Anonymous said...

Ayomaaaa !! ayopaaaaaa !! Isk iskk iskk....Itu buah pala kampong lu kasi balikk..ayopaaaaa !!

yogibear's season said...

...Saipu Bahrin menjawab, " Ini adalah cinta antara saya dan Kak Na (isteri Cikgu Hamdan)...

...tetapi ketika ditangkap saya lihat Saipu Bahrin separuh bogel hanya memakai spender (seluar dalam),...

...lalu saya bawa mereka kerumah Nik Aziz, saya tanya pendapat Nik Aziz, lalu Nik Aziz kata;

...bende nie doksoh digege gapo sebaq kalu tahu kepihak UMNO, jadi heboh, parti PAH kito ake kaloh...

Yogi nok ulah sikik,

...Nie asobiah ke gapo nie Pok Nik wei...?????

Ambo ingak Nabi saw pernah bersabda,...sekironya Fathimah binti Muhammad ditangkap mencuri nescaya aku kerat tangannya!..

Pok Nik dia lepah bodo Saipu Bahrin, pahtu we jadi calon pulok..alo,alo,alo???

Musidu, Musidu...???

Anonymous said...

Anonymous said...

MUSANGKA & ZALI PUKIMAK

-nik ajis babi-

October 26, 2011 12:30 PM

-----------------------------------
Perasaan orang kecewa akibat himpunan sejuta umat tidak mendapat sambutan dari masyarakat Islam. Redha ajelah perasaan org kecewa ni . Banyak pahala kalau kita layan perasaan org kecewa & fobia den himpun.
hehehe

zali

musangka said...

Otak Geliga!

Sibuk sikit! Musim org booking LEMBU....buat korban!!!

Ada satu YB tu....9 hekoq!!

Aku dah clear 54 hekoq!

komisen : 54 X RM200 = RM10,800

Raya Haji akuuu....!

mmuuaahhhahahahaha......!!!

Otak Geliga said...

wow...wow.....kaya kau Musangka.....rezeki tu.....hehehehe

musangka said...

Alaa...lupa plak!

Pd GAP & agen2 umnu !

HAPPY DEPAAVELI.......!

Unggaleke Naalede !!

musangka said...

Otak Geliga 1240,

Setahun sekali....!

Yg penting, USAHA!

Insyaalah...ada rezeki !

Anonymous said...

hahahaha .... hindu dah jadikan guan eng sebagai tuhan no 10....hahahaha

hindu ada 9 tuhan.... compo guan eng ada sepolohh....hahaha

ckp sama anak hindu tu kalau nak lagi best dtg malam2 rumah guan eng kasi tonggeng...

baru dinamakan terima kasih sepanjang hayatt...hahahaha

Anonymous said...

baru perintah penang tuhan guan eng suda kasi parking keta tengah jalan....

kalau perintah msia, guan eng boleh paking keta depan mimbar khutbah...

hebat guan eng kesayangan nik aziz....

musangka said...

Lembu ni macam2 perangai.....

Jgn kata depa takdak otak!

Smlm, 3 hekoq terjun lori...LARI terpacak ekoq!

Mujoq dpt balik !

Risiko tetap ada iringi setiap usaha kita...tawakkal !!!

musangka said...

Hari ni, aku takleh pi mana....

Kaki sakit !

Jadik....macam biasak,

KITA PERANG !!!!!

Anonymous said...

mintak musang ungka ulas sket skript ustaz saidi yg ceritakan kisah zina yb saiful bahrin dgn kak na yg dihalalkan nik aziz tas berokah solat ishtiharah...

kawan2 nak dgr nii.....

jgn malu2 yg musang ungka....

Anonymous said...

Dari segi kualiti komen-komen di blog ini , sudah jelas sekarang komen-komen dari penyokong PR memang ada kelas tersendiri tak pelu kata-kata maki, fitnah & lucah tetapi tetap menngelupur pada pencacai pencacai umno yang memberi komen mcm jamban penuh dengan maki , fitnah & lucah. Mungkin terpengaruh dengan pemimpin-pemimpin umno.
Sebab itu aku kata himpunan sejuta umat tidak ada apa yang nak dibanggakan , kerana sudah terbukti perangai pencacai umno tak berubah-ubah(lucah, fitnah dan maki-hamun) @ inikah Islam ala umno. Wallahu a'lam

zali

Anonymous said...

tak sabar nak dgr spin ko musang...

Anonymous said...

ekekekeke.....ulas ustaz saidi dulu ....

alaaaa leksss aaaa jgn lari tajukk...

takott ka...ekekeke

Anonymous said...

kesian zali...
nur zali dh tertutup..

akibat xdpt ang pow,take beer,holy water dan amoi dr umno hati dia sampai gelap mcm tu sekali...

maklum...zali peminat benda2 tu semua yg takder pd umno namun berlimpah ruah pd dapigs...

biarkan zali menonggeng terus..
kita tak rugi hilang zali seorang..

hehehehe...zali...zali...

Anonymous said...

takkan tutop laptop kutt....

musangka said...

Ketua Menteri Pulau Pinang telah menafikan dakwaan penipuan yang disebarkan oleh beberapa blog pro-Umnu.

Namun di sebalik semua bukti yang menyangkal dan menangkis tuduhan2 berniat jahat dan tidak berasas, termasuk penafian Pengetua sekolah SMK Heng Ee, Encik Goh Boon Poh, pihak menyibarkan fitnah tersebut gagal membuktikan dakwaan mereka.

Sehingga kini blog pro Umnu yang memulakan isu ini gagal mengemukakan murid perempuan yang terlibat !!

Anonymous said...

Blogger musangka said...

Hari ni, aku takleh pi mana....

Kaki sakit !

Jadik....macam biasak,

KITA PERANG !!!!!

October 26, 2011


wah tahniah ...perang sesama islam dan melayu...itun pun kalau musang tu melayu dan islam atau cuma kafir..yang menyamar...
apa pun tahniah kepada musang ...kerana perangi bangsa sendiri dan sesama agama...SESUNGGUHNYA SEKSA ALLAH AMAT PEDIH...
KALAU SEKSA ALLAH PUN PUN MUSANG TAK PEDULI...TUNGGU JALAH BALA DARI ALLAH...
TAHNIAH..

Anonymous said...

boringgg aaaa kata mau perangg....

pstttt ustaz saidi...ulas ckett..

musangka said...

Sebagai Menteri Pelajaran, Muhyiddin bila2 masa boleh mendapatkan maklumat yang sahih dengan mengarahkan pegawainya menyiasat Guru Besar tersebut sama ada dia bercakap benar atau tidak.

Tetapi Muhyiddin lebih mempercayai fitnah yang ditaburkan oleh blog pencacai Umnu lalu mengeluarkan kenyataan yang bangang...

“Penafian adalah tidak mencukupi”.

Jika kata2 ini dijadikan sandaran,

banyak pihak yg akan kena, termasuk PM !

Anonymous said...

hairanlah...dah memang developer kena beri pampasan sebuah rumah dan wang tunai, nak buat apa pi sembah LGE...kan syarat itu dilakukan ketika zaman kerajaan BN....

Mungkin india itu lupa, dulu mak ayah nya gembira menyokong DAP keranan mereka berjanji akan mengekalkan kampung buah pala...bukannya memberi pampasan.....

kat situ kita tahu bahawa adengan itu adalah lakonan...kenapa mereka tidak buat ketika kampung buah pala diranapkan? ketika pertemuan diantara penduduk dan wakil KM dahulu...

Terdesak sangatlah...mungkin 'aci' dalam gambar itu dapat pampasan lebih dari yang lain kot....upah

Anonymous said...

aramakkkk....penakottt ropa2nya ko musang....

ckp berdegar2 tapi ekor terpalit taik...

mcm burung moraiii la ko...

Anonymous said...

pstttt.... nik aziz dpt wahyu Allah SWT ampunkan yg saiful bahrin...

mcmana tu... ekekeke

kawan2 nak tauu...... boleh serbu pulau melaka menuntut , bukak kitab...

Anonymous said...

boring la dgn musang ungka, penokottt.....

suka pukol blakang time org tak da...

penjilat2 pas ni tak dak telo....

psttt....ustaz saidi...komen skett

musangka said...

Hindu melutut di kaki cina......

Yg malu.....MELAYU umnu !!!

Anonymous said...

yb saiful dan kak na....

nik aziz tau berzina tapi terima calon jadi yb dan menang....

cam ne tuuu...... ceta skett

Anonymous said...

ekekekeke.....tak berani.... alahaiiii....

baik duit yg diterima dari nuar jubo tu diberikan ke aku laaa...

bleh aku belikan ko pampersss.... ekekee..

cirittt bebb....

Anonymous said...

blog ni di baca berjuta org luar oiii.... takkan takottt...

malu la kat org luo yg baca dan tak penah komenn...

psttt.... ustaz saidi... komen skett...

musangka said...

Umnu bermatia-matian menafikan ketokohan & kekuasaan LGE......

Photo bukan bukti. Tapi bole buat macam2 crita cinta hindu dgn cina......!

Anonymous said...

pstttt ustaz saidi....

Anonymous said...

kes yg saiful bahrin revels tembelang pas,....

bau busuk satu malaya bahawa nik aziz kebanggaan pas tak lebih lagi munafik hina senbunyi kebenaran...

Anonymous said...

ok la wa chow bebb...penat aku nunggu...

aku bukan dibayar sesapa punn.... byk keje lain nak buat

lpas ni pembaca2 boleh witness pas kaki pukul blakang...

penakott....

Otak Geliga said...

Dari segi kualiti komen-komen di blog ini , sudah jelas sekarang komen-komen dari penyokong PR memang ada kelas tersendiri tak pelu kata-kata maki, fitnah & lucah tetapi tetap menngelupur pada pencacai pencacai umno yang memberi komen mcm jamban penuh dengan maki , fitnah & lucah. Mungkin terpengaruh dengan pemimpin-pemimpin umno.
Sebab itu aku kata himpunan sejuta umat tidak ada apa yang nak dibanggakan , kerana sudah terbukti perangai pencacai umno tak berubah-ubah(lucah, fitnah dan maki-hamun) @ inikah Islam ala umno. Wallahu a'lam

zali

October 26, 2011 12:50 PM
--------------------------------------------------------

fobia betul si zali ni dgn HIMPUN ye.....hehehehe....relaks la brader, kan HIMPUN tu gagal dr segi KEHADIRAN je......SOKONGAN belum tahu lagi GAGAL/TIDAK.....hehehehehe

penggunaan ayat mencaci, mengeji, menghina, sng kata harsh word la kan.....aku x rasa dipelajari dr pemimpin UMNO/BN.......x kan lupa kot zali.......kau pernah pi/dgr ceramah hamPASngok n the gang x???....hehehehehe

sapa ye pemimpin yg kata Allahpun mencarut???.....jd ikut sukati mulut, dia benarkan org juga mencarut.....hehehehehe

zali....zali

Otak Geliga said...

oit Musangka....x kan lembu yg melompat dr lori hang pulak yg sakit kaki????........pelik ni....hehehehehe

ko kena kejar lembu tu ke/ kau kena hempap?????

Otak Geliga said...

Musangka.....UMNO cuma meragui KETOKOHAN LGE dlm memimpin.....LGE kan suka dabik nenen kata dia yg paling hebat hebat memerintah.....sng kata PERFECT.....tp byk pulak kepincangan yg UMNO/BN dpt hidu.....hidu guna apa aku x tau.....hehehehehe

Otak Geliga said...

kenapa pulak bila India sorang tu melutut dkt LGE Melayu kena malu????.....ke Musangka mmg nak org India melutut, sembah Melayu baru Melayu boleh bangga????....hisshhhh, apa jenis pemikiran ni?????......hehehehehehe

kita sbg org Islam sepatutnya kena malu bila ada pemimpin kita yg sibuk menundukkan kepala sambil memegang lilin sbg tanda MENGHORMATI si mati yg bukan Islam......itu ke KEINDAHAN/TOLERANSI dlm Islam????.....ntah akupun x tau....hehehehehe

yogibear's season said...

...Saipu Bahri gi gosok pu@#$5^& Kak Na (isteri Cikgu Hamdan), beserta jamoh tange, berkenyit mata, berisyarat, muluk mucung, isyarat tanda tanda bercinta antara Saipu Bahrin dan Kak Na..

...Berertinya sehingga hari ini Saipu Bahrin masih belum bertaubat..

...ini adalah lakone dan sandiwara dari Kerajaan Negeri Kelate...

Alo,Alo,Alo..oh??

Guano nie Mek bole jadi nie..????

Otak Geliga said...

Musangka.....kau rasa kenapa TS Muhyiddin berani cabar LGE buat laporan polis ye???.......LGE pulak cuma nafi...nafi...nafi.....BOSAN la....kau tuduh aku, aku report polis, kau cabar aku, aku nafi.....pi mai, pi mai, tang tu juga....kenapa????

SEBAB ini POLITIK la......hehehehehe

Otak Geliga said...

Politik Malaysia ni byk betul SANDIWARA & DRAMA KING/QUEEEN nya...kalau buat filem boleh box opis ni.......apa kata minta Namewee jahanam tu bikin filem ttg warna warni politik Mas????.....ada sesapa "Agree" or "Agree to Disagree"??????.......hehehehehe

musangka said...

Otak Geliga!

Budaya melutut ni, budaya hindu. Itu hak depa!

Masaalahnya pasai apa pi melutut pd LGE ?

Kenapa tak melutut pd Najib ?

Siap yg lebih berkuasa ?

musangka said...

Otak Geliga 127,

Senang je!

Puliskan bawah tgn UMNU !!!

yogibear's season said...

...sekado nie meme oghe PAH biso dari segi buak perjunpaae denge oghe tino nie lebih panda,..saya pun tabik,..saya tabik!....

Alo,Alo Aloo..oh!!

Otak Geliga said...

Musangka mmg itu adat diorang......nak buat mcm mana.....hehehehe

mesti ada sebab kenapa dia melutut kat LGE......x kan saje2 kan org kata BERLAKON?????...hehehe

DS Najib berkuasa ke di mata org2 yg menentang kerajaan???....x tau pulak aku kalau itu pandangan kau Musangka.....hehehehe

Otak Geliga said...

Musangka 1.35PM

Betul...betul...betul.....Tepat sekali.....hehehehe

musangka said...

OG 136,

Ikut pd adat, Najb lah yg lebih berkuasa.....

Tapi pd hakikatnya...TIDAK !

Kita org2 Melayu lah yg sebenarnya berkuasa!

Malangnya....ramai kita tak nampak!!!

Otak Geliga said...

Duluuuuuuu tahun 2008 nisbah pengundi baru Melayu kepada bukan melayu adalah 1:40......WOW!!!!!

sekarang ni brapa pulak rationya????....tu la UMNO/BN malas turun padang HASUT pengundi supaya sokong UMNO/BN, kan dah kalah.....hehehehe

tgk hamPASngok, biaDAPig, Pi Kencing Rakyat hari2 ceramah melalut buat bising siang malam, x kira org nak beranak, baru beranak, nak tidor suma x dikira....tu yg depa menang BESAR......hehehehe

lepas ni UMNO/BN jgn buat lagu tu lg......hehehehe

Otak Geliga said...

Sebab tu la Musangka Melayu kena bersatu....bukan bersatu dibawah satu PARTI tp sekadar mengekalkan kuasa je.......kuasa TERJAGA semua TERPELIHARA scr otomatik........hehehehehehe

YE KEEEEE????........hehehehehe

Otak Geliga said...

TAPIIIIII....Najib tu Melayu jugak.....& mewakili parti Melayu yg diakui merupakan kepala dlm BN

dah la Melayu, Islam pulak tu......tp ada gak yg dengki.....hehehehehe...nak jugak KAPIR jd pemerintah.....ADIL/TOLERANSI katanya....hehehehe

Otak Geliga said...

adakah bila India MELUTUT/MENYEMBAH DS Najib barulah dikatakan Melayu POWER?????.....x da lah...hehehehe....org Melayu cuma nak HAK yg telah dipersetujui/ mmg kena setujupun sejak dulu lg DIHORMATI.....cukup sekadar itu je....hehehehe

x perlu nak melutut/sembah2 org Melayu nak itu ini.....hehehehe

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, apa nak dipelikkan dgn budaya syirik minaci hindu ni buat. Biasalah, apa2 simbol yg berjasa kpd mereka akan diangkat sbg dewa...tak ubah mcm penganut pas!!! Kalau minaci hindu ni buat aku tak berapa nak heran, tp aku musykil ada penganut2 pas mensyirikkan Allah dgn menganggap pemimpin mereka tahap wali@dewa sehingga tiada kecacatan yg terpalit kpd mereka walaupun otaknya cedera kecacatan. Ini lebih aku gusarkan...ada pulak segelintir manusia yg berani mengatakan konsep TRINITY itu turunnya dari ALLAH!!! tak kusangke giler musangke!! Musangke harus bertaubat!!

Otak Geliga said...

habis tu jika ditakdirkan INDIA menjadi pemimpin kita/sng kata PM di atas dasar TOLERANSI MELAMPAU/KEADILAN MEMBUTA TULI maka org Melayu/Cina/lain2 kena sembahh/melutut jika mahu minta sesuatu....ye la adat HINDU, kena hormatikan.....KEADILAN/KEINDAHAN ISLAM la katakan....nak jaga hati kaum/agama lain......perlu ke mcm tu???.......hehehehehe

Amoi Doll said...

Zali tu sebenarnya Ah Teng, Musangka tu sebenarnya Ah Tong.

Lim Guan Eng tu sepupu sepapat depa, anak Guang Eng tu lebih kurang macam Lu, Gua mak lu Bini Gua.

Tok sah dok layan watak wayang kulit Sri Anson dua ekoq ni.

Otak Geliga said...

Musangka....kaki hang ok ka????......ke kau saja2 nak kasi HOT????.....hehehehe

kalau betul apa yg kau kata, semoga sihat cepat.....nasib baik tgn x da apa2....hehehhe

jgn jd mcm satu makhluk tu yg citer GAP kritikal la...mcm2 manusia ni....hehehehe

Otak Geliga said...

fulisiankatora

aku x rasa Musangka menyokong konsep Trinity.......cuma mungkin sejak kecil kita diajar yg Injil itu Bible & Bible itu = Al-kitab.....itu kesilapan sistem penyampaian/dakwah/diri sendiri yg gagal/x mahu/malas mencari kebenaran.

masalahnya mcm mana nak betulkan semula pemikiran/pegangan/tafsiran org Islam yg mengatakan Bible & Injil adalah BERBEZA.....hehehehe

mungkin org anggap benda ni kecil, tp benda2 kecil2 ni la boleh jd besar.....sedangkan dosa2 kecil ygg dikumpul/dilakukan selalu boleh jd dosa besar....apo nak dikato ehhh....hehehehe

Otak Geliga said...

masalahnya mcm mana nak betulkan semula pemikiran/pegangan/tafsiran org Islam yg mengatakan Bible & Injil adalah BERBEZA.....hehehehe
----------------------------------------------------
Ralat tau bukan LALAT....hehehehe

SERUPA bukan BERBEZA.....tukar je word tu ye.....hehehehe

Otak Geliga said...

mana ni zali HIMPUN ni pergi???.....kat mana pulak dia berHIMPUN?????.....x habis lg ke???

ke dia tgh BERDEMONTRASI dpn Allah???.....Demontrasi di sini bermaksud SEMBAHYANG mengikut kamus dewan bahasa & pustaka N.Aziz/hamPASngok

Anonymous said...

@zali.. itu la bila org Islam bertuankan kafir harbi.. nauzubillah..

yogibear's season said...

Musangka 133;

Budaya melutut ni, budaya hindu. Itu hak depa!

-----------------------------

But why must it be oposite LGE litter HEAD???

This is not a Hindu ritual!

Unless she's the longlost actress
you are looking for to exonerate Bro Nuar..

or...

She's use to it while in a VIP room aboard KTM Choo Choo tain to Kuala Krai!... is she the real Kak Na???

Muahahahahahaha,,,

Sathia

Anonymous said...

Nape la betina paria ni jumpe Guan Nenen utk hapus dosa?? Patut jumpe la Pork Nick kat Kelantan nu.... semua jenis dosa org tua tu boleh hapuskan!!!

Kah kah kah kah kah kah kah

Otak Geliga said...

Cuti2 pun kena buat kerja jugak....aku pun nak kaya mcm Musangka.....hehehehe...aku chow dulu buat sementara......nnt aku free aku masuk balik....hehehehe

fulisiakantora said...

Assalamualaikum otak geliga, inilah masalah musangke...kenapa dianya berpegang dgn perkara yg tidak jelas lagi syubhah utk dijadikan hujah??? Jika ianya diterima sbg bahan hujahnya maka perkara itu secara tak langsung adalah pegangannya. Kenapa tak dicari guru2 ataupun cerdik pandai agama utk belajar sblum menyatakan sesuatu perkara yg sgt BESAR kesannya kalau kita tergelincir?? Syahadah ni ada banyak perkara yg boleh membatalkannya, sepatutnya musangke kena berhati2 dgn hujah2 yg berkaitan dgn akidahnya. Bukan main semberono je taip pastu enter kerana apa yg kita sampaikan itu boleh memesongkan akidah kita & orang ramai...musangke harus bertaubat!!!

Anonymous said...

HUIYOOOOH MAHARAJA LIM HAHAHA!!!

Dasar cina lahanat! Layak ke dia disembah?
Najibpun tak boleh terima sembahan macam ni.. sebab hanya Sultan saje yg layak.

fulisiakantora said...

Assalamualaikum sahabat, Raja2 pun tak layak dapat sembahan begini...yg layak disembah hanya Allah SWT...Raja2 Melayu cukup menerima sekadar rasa hormat tapi bukan sampai medium "PERSEMBAHAN". Berkata benar walaupun pahit!!!

Anonymous said...

Dari segi kualiti komen-komen di blog ini , sudah jelas sekarang komen-komen dari penyokong PR memang ada kelas tersendiri tak pelu kata-kata maki, fitnah & lucah tetapi tetap menngelupur pada pencacai pencacai umno yang memberi komen mcm jamban penuh dengan maki ...........

zali

October 26, 2011 12:50 PM
**********************************

KAH KAH KAH

tercirit aku baca ayat budak ni? ada ke sap2 yang dah menggelupur sbb komen dr budak2 pr ni woi?

KAH KAH KAH NI GILA KATEGORI APA NI WOI?

fulisiakantora said...

khilaf...PERSEMBAHAN - perkataan yg lebih sesuai PENYEMBAHAN

musangka said...

fulisiakoantora 222,

Apa hujah aku yg tak betui pd hg tuh ?

Ce cite.....!

Anonymous said...

kalau puan zali yg ngadap mesti dia sujud bawah tapak kasut guan eng. amik berkat.

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, kau pernah tulis yg agama kristian pembawakkan Isa@jesus a.s telah terbatal seluruhnya apabila Allah mengutuskan Nabi Muhammad bin Abdullah Rasulullah SAW dgn kitabNya Al-Quran. Bukankah ini hujah kau yg menyokong fahaman trinity sesat laknatullah??? Maksudnya Allah turunkan trinity sebelum menggantikannya dgn agama yg lebih baik... biar betik!! Ingat lagi wahai musangke ku sayang???

musangka said...

Opposition leader Anwar Ibrahim embarked on a walkabout in Brickfields last night to a welcoming crowd.

He arrived at the iconic elephant fountain and was immediately greeted with an Indian dance and fireworks.

“I hope if he one day become prime minister, he can be equal to all races and unite all of us,” Mr Selva said.

fulisiakantora said...

hallo musangke....hallo...

Anonymous said...

musangka juga penah tulis, kristian tak bersalah murtadkan org islam sbb itu adalah tugas kristian.

dia mengaku islam. berhati2 dgn musangka.

fulisiakantora said...

aku ulang, hallo musangke...hallo...

fulisiakantora said...

tttuuuuuuuuuutttt... org yg anda panggil tiada hujah utk dilampirkan, harap maaf

musangka said...

Fulisia 242,

Bila masa konsus trinity di bawa oleh Nabi Isa ra ?

Siapa yg turunkan Injil(Bible/AlKitab yg diperbaharui) pd Nabi Isa klu bukan Allahswt ???

Anonymous said...

hahaha

musangka said...

fulisia 248,

Kristian memang tak bersalah! Itu ajaran & arahan ketua mereka !!!

musangka said...

Dlm ajaran Islam, Murtad adalah di sebabkan oleh kelemahan akidah umat itu sendiri.

Islam tak pernah mengajar, bila ada masaalah,

salahkan org lain....!!!

Anonymous said...

fikiran ko dah rosak musangka. adakah ketua mereka bukan org kristian?

musangka said...

Perlu diingat, siapa yg menggerakkan kaki si murtad ke gereja ?

Dgn IZIN siapa ??

Dan kenapa ?

musangka said...

257,

detailkan soklan hg lebih jelas!

Nok said...

Dari komen zali dia ni mcm pelawak Bob aje..walaupun komen ko mcm hampas dan tiada fakta..tapi kira menghiburkan....mcm watak pak pandir pulak...tapi nak berkempen bagi pihak Pas/ PKR...memang kantoilah rakyat tak minat nak dengar sbb tiadaisu / fakta yg boleh buat rakyat jatuh cinta pada PR tu agak kureng....jadi Pro Gap layan aje lah....macam musangka nak mengurangkan undi UMNO tu agak susah sikit....rakyat dah tahu tembelang Pas/ pas....tambah2 bersekongkol dgn DAP prti kominis malaya.....

Anonymous said...

habis salahkah org yang cuba menyelamatkan akidah org lain yang lemah? adakah semua org islam patut tgk saja org islam lain murtad sbb akidah mereka lemah? adakah kristian dikira tak bersalah memurtadkan secara kotor org islam sbb akidah org islam lemah?

fulisiakantora said...

Hello...ha! check mate!!! Injil yg diturunkan Allah tak pernah iktiraf trinity laknatullah, tapi bible babble yg iktiraf. Jadi yg tak terpakai adalah bible babble ciptaan mereka namun Injil terus diterima pakai dlm dunia Islam cuma dimanakah INJIL??? Yg pasti bukan yg berada dlm gereja2 mesia...hu hu, yes yes!! musangke kena, musangke kena

musangka said...

Kenapa Aisyah Bokhari murtad ?

Kenapa AllahSWT IZINKAN perkara ini berlaku ?

musangka said...

fulisia 301,

Hujah hg ni....budak tadika pun dah tahu !!

Anonymous said...

Dalam video blog papagomo jelas nicky ajis lebih takut pada umno dari tuhan sebab kes zina ahli2 pas takut tersebar kepada ahli umno dan sebab itu semua kes salah laku ahli2 pas mereka diamkan. INI LAH PAS ANAK HARAM JADAH TAKUT KAT UMNO LEBIH DARI TAKUT KEPADA ALLAH. PAS DAH TERPESONG DARI ISLAM DAN HANYA BERJUANG DEMI UNDI ANAK HARAM JADAH

Anonymous said...

Kenapa AllahSWT IZINKAN perkara ini berlaku ?

***************************

tiada siapa pun tahu perancangan ALLAH SWT.

musangka said...

Sebagai seorang muslim ! Tiap individu mesti berusaha sendiri utk kuatkan akidah!

Malangnya....hari ni, bini kita pun kita galakkan keluar bekerja!

Kuatkah akidah kita???

fulisiakantora said...

hello musangke, kalau 6 jahanam rogol-liwat isteri & anak2 kau boleh kau kata "MEREKA BERENAM TAK BERSALAH SBB MEREKA MENDENGAR ARAHAN & DIDIKAN BOS MEREKA" mcm nilah jawapan kau, confirm bini kau mintak cerai...hu hu, yes!! yes!!! kena lagi...sukernyerr....

musangka said...

305,

Panduannya kan dah ada...

Baca, fahami & amalkan AlQuran!

Jawapannya ada kat situ....!!!

Anonymous said...

dia ni x tau ke kitab bible tu ditulis dlm bahasa ape sedangkn nabi isa dan pengikutnye bebahasa araimaic mana keasliannye

musangka said...

fulisia 307,
'hello musangke, kalau 6 jahanam rogol-liwat isteri & anak2 kau boleh kau kata "MEREKA BERENAM TAK BERSALAH SBB MEREKA MENDENGAR ARAHAN & DIDIKAN BOS MEREKA"'

Ya ! Tepat sekali...!!!

Anonymous said...

INIKAH monica lewdsky malaysia?

Anonymous said...

musangka

jangan susahkan fikiran hg fikirkan sebab musabab membawa budak2 tu pegi gereja. fikirkan yang simple. akidah depa lemah. kalau pegangan agama depa kuat depa takan boleh dibeli/dikelentong dgn habuan yg sedikit. jadi depa perlukan bantuan utk betulkan akidah depa semula. jadi jgn salahkan org2 yang cuba selamatkan/bantu depa. hg tak mau sudah la. dok diam2..

musangka said...

Apa salah bible di translate ke bahasa melayu....

anak2 kita muslim yg tak mahir english, dpt baca !!

Anonymous said...

Sebagai seorang muslim ! Tiap individu mesti berusaha sendiri utk kuatkan akidah!

************************

akidah ko dah cukup kuat ke musangka? tgk komen ko mcm senang je kena jerat agama lain..

fulisiakantora said...

hello musangke, mmg Islam itu perlu dipupuk dari dlm hati setiap Muslim namun pencegahan pencabulan pihak luar perlu kita laksana. Nabi SAW berperang utk apa??? utk memastikan akidah Ummah tu selamat drpd kafirirn2 yg menyesatkan tapi Islam itu terbuka kpd kafir2 yg bersetuju dgn syarat2 yg Islam tetapkan. Contoh mcm yg dah lama kita pegang kat mesia ni. Kenapa sekarang nak langgar pulak??? dah lama hidup ke???

musangka said...

312,

Apa bentuk bantuan tu..?

Depa dah jumpak baitulmal, pusat islam, mesjid....

Suma di tolak!

Mana depa nak pi....!!!

Anonymous said...

Apa salah bible di translate ke bahasa melayu....

anak2 kita muslim yg tak mahir english, dpt baca !!

**************************

kenapa perlu baca bible?

Anonymous said...

Hampa dok layan buatpa musangkera tu. bodo cam lembu

musangka said...

fulisia 315,

Ini kena tanya UMNU! Kenapa tafsiran ISLAM dlm perlembagaan, berbeza !!!

musangka said...

316,

Rugi ke baca bible?

atau....TAKUT ???

Anonymous said...

musangka

baitulmal pusat zakat tu mungkin kesilapan2 yang dah dibuat oleh pekerja2 yg pemalas (staff govt mmg ramai pemalas)

takan sbb kesilapan2 tu kita kena izinkan dgn penuh keikhlasan depa tu dimurtadkan? camtu ke?

musangka said...

316,

bodo....or takut pd kebenaran !!

Anonymous said...

3:18 PM

rugi sbb byk putar belit

musangka said...

318,

Kenapa mereka pergi ke gereja ???

Kenapa tak ke mesjid ???

fulisiakantora said...

hello musangke, jgn jawap jawapan aku dgn "divert" soalan tu kearah lain, aku nak kau yg jawap, sbb aku hujah dgn kau bukan dgn UMNO. Aku tanya lagi, kenapa ada PERANG FISABILILLAH dlm islah Islam???

Anonymous said...

Hampa dok layan buatpa musangkera tu. bodo cam lembu

October 26, 2011 3:16 PM

********************

betul2 gua pun dah rasa mcm lembu sekarang...

musangka said...

319,

Klu dlm bible banyak putar belit, menipu...

kenapa mereka berjaya murtadkan umat AlQuran yg BETUL tu..???

musangka said...

fulisia 320,

HIMPUN bukan fisabilillah!!!

musangka said...

320,

Jgn terbelit dgn hujah aku....!

mmuuaahhhahahaha...!!!

Anonymous said...

sbb adanya org2 mcm ko la musang. marah/halang org lain selamatkan akidah org islam lain yg lemah. maka dgn itu mudahkan kristian murtadkan org2 islam. semuanya sbb org mcm ko. kalau org mcm ko takde nescaya kristian amat susah utk murtadkan org islam.

musangka said...

Klu kita benar2 yakin dgn AlQuran ,

baca & study bible ! Jgn takut!

Lawan hujah buble tuu dgn ilmu AlQuran !!!

fulisiakantora said...

hello musang, aku tanya psl perang yg Rasulullah SAW hadap masa nak menjaga akidah UMMAH dulu, jgn jadi jose mourinho la bro, tak dpt jawab...tukar isu, mcm trinity pulak kau ni, bermuka2... trinity & musangke adalah SINONIM!!

musangka said...

break jap geng!

Aku nak gi tgk lembu korban !!!

musangka said...

fulisia 326,

Perhalusi hujah aku tu...!

Itulah jawapan sebenar yg hg mau...!!!

Otak Geliga said...

hoooooooo......panassss.....jap gi aku nak join....tunggu sat...aku backup ko fusiliankatora.....hehehehe...hang main dulu dgn Musangka....kwn2 tolong skali.....zat n zali n sathia x mau join ke????

mmmuahahahaha

Anonymous said...

Klu kita benar2 yakin dgn AlQuran ,

baca & study bible ! Jgn takut!

Lawan hujah buble tuu dgn ilmu AlQuran !!!

October 26, 2011 3:26 PM

*************************

kan dah banyak ulamak lawan hujah bible dgn ilmu alquran.

ko spin banyak sgt la bai. ko harapkan jawapan mcm ni ke :

kenapa tak kuat akidah - salah umno
kenapa murtad - salah umno
kenapa pi gereja - salah umno
kenapa bantuan tak dpt - salah umno
kenapa senang sgt kena jerat kristian - salah umno

ko tgk semua benda dr sudut politik sempit ko. sbb tu jd camtu.

fulisiakantora said...

hello musangke, ye la...pergi la tgk lembu tu, jgn kau jadi lembu sudah...karang kita borak lagi

Otak Geliga said...

Musangka: Siapa yg turunkan Injil(Bible/AlKitab yg diperbaharui) pd Nabi Isa klu bukan Allahswt ???

October 26, 2011 2:53 PM
-----------------------------------------------------

ni yg aku ckp SALAHFAHAM.....kalau betulkan kefahaman ni semula...semua Insyaallah beres bos...hehehe

semua Al-Kitab/Kitab2 suci (Taurat, Zabur, Injil, Al-Quran) diturunkan oleh Allah utk membawa ajaran Islam.....bukan Kristian, Jewish

dalam senarai Al-Kitab tiada nama Biblepun disentuh......jd Bible ni munculnya bila?????........Al-Quran ada sentuh berkaitan Bible ke dlm ayat2 suci Allah tu????.....jika ada sila tunjukkan.

Injil diyakini telah diperbaharui????.....bukan diperbaharui TAPI dibuang ke tepi, buat yg baru....apa tu???....Bible la....hehehehehe

Tunjukkan di dalam Al-Quran/hadis nabi mana yg menunjukkan Nabi Isa menerima BIBLE????....yg ada hanya Injil.....hehehehe.....tak kan la Allah sengaja x letak nama Bible dlm Al-Quran??

Anonymous said...

Aku rasa si Tingachi tu sbnarnya nak balas budi baik LGE dgn cara lain (kenalah duduk macam tu dulu) tapi SiLGE buat dek je ,lg pun betol gak klau ya pun takkan tngh klayak ramai kot.....!

Anonymous said...

Aku rasa si Tingachi tu sbnarnya nak balas budi baik LGE dgn cara lain (kenalah duduk macam tu dulu) tapi SiLGE buat dek je ,lg pun betol gak klau ya pun takkan tngh klayak ramai kot.....!

Otak Geliga said...

Musangka
fulisia 248,

Kristian memang tak bersalah! Itu ajaran & arahan ketua mereka !!!

October 26, 2011 2:54 PM
--------------------------------------------------------

Mmg la x Salah dr segi pandangan mereka.....TAPIII....dr segi pandangan Islam, Kristian tu agama yg BENAR/TIDAK????

Dr segi undang2 yg Pakatan Hantu Haram kata KAPIR yg buatpun dah tertulis agama lain x boleh sebar ajaran mrk pd penganut Islam.....soooo undang2 KAPIRpun mrk langgar.....langgar undang2 x salah ka????.......hehehehehe

Otak Geliga said...

Musangka
Dlm ajaran Islam, Murtad adalah di sebabkan oleh kelemahan akidah umat itu sendiri.

Islam tak pernah mengajar, bila ada masaalah,

salahkan org lain....!!!

October 26, 2011 2:56 PM
-----------------------------------------------------
Kelemahan akidah adakah perlu dibiarkan sahaja????....x perlu ada pengawasan & pentarbiahan????...mcm tu ke???...hehehe

kalau begitu bolehlah dihapuskan semua undang2 di dunia meliputi mencuri, membunuh, merompak, berzina etc sbb apa????.....sbb itu salah individu itu sendiri....langkah pencegahan/tindakan x diperlukan....apa2 la Musangka ni...saje je...hehehehe

aku tau org/pro Pakatan Hantu Haram mana pernah salahkan org lain kalau ada masalah sendiri....ye tak???....hehehehe

Anonymous said...

what a shame..

Otak Geliga said...

Musangka
Perlu diingat, siapa yg menggerakkan kaki si murtad ke gereja ?

Dgn IZIN siapa ??

Dan kenapa ?

October 26, 2011 2:59 PM
--------------------------------------------------------

Siapa yg izikan Musangka?????.....siapa yg bgg Greenlight???.....dia buat scr langsung/tidak????....ceciter2

Dakwat Pen said...

Musangka,

Ko memang bodoh dan jahil yang paling tulen!!!!

Maaf, bahasa kasar, tetapi itulah bahasa yang paling layak ko terima.

Membenci saudara seISLAMmu dan menyanjung sahabat 'seKAFIRmu'???

Seperti apa yang pernah Nik Ajis lakukan....

Itu yang dikatakan ajaran ISLAM???

Macam ini punya simple pun tak reti, nak pula cakap banyak!!!

Otak Geliga said...

Musangka
Kenapa Aisyah Bokhari murtad ?

Kenapa AllahSWT IZINKAN perkara ini berlaku ?

October 26, 2011 3:02 PM
------------------------------------------------------
Allah sudah jadikan manusia makhluk yg terbaik berbanding Malaikat, haiwan, jin, syaitan etc

sbb apa manusia dipanggil makhluk yg terbaik......kerana kita ddianugerahkan Allah dgn akal fikiran yg sepatutnya digunakan utk melihat keagungan Allah supaya kita boleh membezakan yg mana hak yg mana bathil.......

adakah apabila Aishah Bukhari murtad maka itu menunjukkan Allah x berbuat apa???....& kita boleh persoalkan kenapa Allah biarkan perkara itu berlaku?????

sekali lg aku bg tau...kita diberi akal fikiran yg BOLEH DIGUNAKAN utk BERFIKIR......wallahualam

jika aku salah tolong betulkan.TQ

Anonymous said...

musangka adalah pewaris ajaran pas sejati. nik ajis tlh berjaya dlm tarbiahnya. musangka adalah pewaris negerasi nik ajis.

Otak Geliga said...

Musangka
Sebagai seorang muslim ! Tiap individu mesti berusaha sendiri utk kuatkan akidah!

Malangnya....hari ni, bini kita pun kita galakkan keluar bekerja!

Kuatkah akidah kita???

October 26, 2011 3:06 PM
---------------------------------------------------
mcm mana nak kuatkan akidah secara BERSENDIRIAN????.....Allah jadikan manusia ni bermacam ragam, keturunan, warna kulit, kedudukan, peranan etc.....utk apa tu semua utk saling bantu membantu sebab manusia x boleh hidup bersendirian.......hehehehe

kalau nak kuatkan akidah pergilah berguru dgn alim ulama yg betul2 berjuang di jalan Allah......bukan di pentas ceramah politik......hehehe

x kan la sbb isteri keluar bekerja maka akidah kita rendah kot Musangka......agak2 la....bukan dia pergi buat maksiat pun, cari rezeki halal tu......kalau haram boleh la kata...hehehehe

tu penceramah politik hamPASngok yg perempuan tu akidah diorang & laki diorang rendah la tu????....apa2 la Musangka ni....hehehe

Otak Geliga said...

Musangka

Panduannya kan dah ada...

Baca, fahami & amalkan AlQuran!

Jawapannya ada kat situ....!!!

October 26, 2011 3:08
----------------------------------------------------------
jika Al-Quran pun kita belum kaji sehabis baik adalah lebih baik kita cuba jauhkan diri kita yg x seberapa dlm ilmu agama ni dr memandai2 nak baca Bible......ats dasar mahu mematahkan hujah kristian....apa ke hal?????......bukan selalu pun kita nak berdebat dgn paderi.....hehehehe

baik serahkan pengkajian Bible ni pd org2 yg betul2 mantap ilmu agama & berberperanan lebih besar dlm menyampaikan dakwah pd bukan Islam/mualaf/bakal mualaf.....hehehehe

Otak Geliga said...

Musangka
Apa salah bible di translate ke bahasa melayu....

anak2 kita muslim yg tak mahir english, dpt baca !!

October 26, 2011 3:13 PM
-------------------------------------------------------
kita sbg org Islam HARAM membantu agama lain menyebarkan dakyah agama lain.....hehehehe

tu sebab salah jika kerajaan benarkan Bible translate ke BM sbb majoriti org Kristian Malaysia x banggapun guna BM......tgk diorang berckp la.....speking london, uk...apa classs BM......hehehehe

Anonymous said...

Otak Geliga

jika Al-Quran pun kita belum kaji sehabis baik adalah lebih baik kita cuba jauhkan diri kita yg x seberapa dlm ilmu agama ni dr memandai2 nak baca Bible......ats dasar mahu mematahkan hujah kristian....apa ke hal?????

***********************

Sangat2 setuju dgn pendapat anda.

Otak Geliga said...

Musangka

Apa bentuk bantuan tu..?

Depa dah jumpak baitulmal, pusat islam, mesjid....

Suma di tolak!

Mana depa nak pi....!!!

October 26, 2011 3:15 PM
----------------------------------------------------
Depa boleh jumpa pemimpin hamPASngok yg menggelarkan diri sendiri jaguh penyebaran Islam......hehehehehe

UMNO kan parti kapir, of kos buat apa diorang nak jumpa minta bantuan????.......hehehehe

Otak Geliga said...

Musangka

Ini kena tanya UMNU! Kenapa tafsiran ISLAM dlm perlembagaan, berbeza !!!

October 26, 2011 3:16 PM
-----------------------------------------------------------
x payah tanya UMNOkan KAPIR????.....hehehehe.....habis tu si kapir nak menentang undang2 kapir buat apa???....suka le tu main langgar2 lari ni, lepas tu nyorok belakang jubah/serban......hehehehe

Otak Geliga said...

Musangka
Klu dlm bible banyak putar belit, menipu...

kenapa mereka berjaya murtadkan umat AlQuran yg BETUL tu..???

October 26, 2011 3:22 PM
----------------------------------------------------------
jadi kau nak kata Bible tu betul la sbb berjaya murtadkan Umat Islam?????...hehehehehe

senang gini la....kenapa pulak ramai yg masih sokong ajaran sesat???...Ayah Pin yg popular tu siap org mcm2 agama sembah....KENAPA????.....kalau kau dpt jawapan ni maka scr otomatik kau dpt jawapan yg kau nak.....hehehehe

fulisiakantora said...

Assalamualaikum otak geliga, kalau mcm ni tak payah menaip la aku gamaknya, sbb dah ada member tolong "backing", hu hu. Ok, mcm ni...kau "cover" musangke, aku nak ajak zali pulak, hallo...mana zali ni...hallo...zali...oohhh zali...

Anonymous said...

Musangkera

kenapa aljubirit balun cina doll ngan tote bengkoknya?

kenapa tuhan membiarkannya?.

SOALAN BODO MUSANG KERA IALAH KENAPA KOTE ALJIBURIT KERAS TERPACAK DAN BALUN PUKI CINA???????????

ANAK HARAM JADAH

Otak Geliga said...

Musangka
Klu kita benar2 yakin dgn AlQuran ,

baca & study bible ! Jgn takut!

Lawan hujah buble tuu dgn ilmu AlQuran !!!

October 26, 2011 3:26 PM
---------------------------------------------------------
Syaitan & Iblis ada kat mana2 Musangka.......sdgkan org yg solehpun akhirnya mati dlm kekufuran krn berzina......inikan pulak kita????

habis tu yg org2 kristian nak edar pd budak2 sekolah (kau pulak beria2 sokong) tu apa kes???......pandai ke bdk2 ni bezakan antara baiik & buruk?????....makan pakai pun diberi lg, sibuk nak bg bible....Al-Quranpun x khatam lg, belum kata faham & amal......hehehhe

org hamPASngok yg kata sendiri kuat agamapun bukan ikut sgt apa yg ada dlm Al-Quran tu.....hehehehe

Anonymous said...

puak pas ni kalau nak buat benda bukan pikir panjang buruk baik. main taram je. kalau kantoi nanti salahkan org lain.

Otak Geliga said...

Waalaikumussalam Fulisiankatora

aku backup je wei.....bukan pemain utama...hehehehe

kau x yah la cari zali tu.....dia dah KETAGIH gila dgn KEGAGALAN HIMPUN tu....kalau GAP keluarkan tajuk HIMPUN nnt TERKELUAR dia dgn scr x sengaja.....lagipun mungkin dia dah ngeri dgn zali palsu........hehehehe

kak zat pulak terer bab ekonomi......org kapitalis la katakan.....bukan aku kata.....kak zat sendiri ngaku....betul x kak zat??....if i'm wrong please repair me ok....hehehehe

Musangka jaguh bab Bible....aku segan main dgn dia sorang2.....please dont let me sesorang with dia.....hehehehe

dah lama x dgr khabar Darul Naim Bloger si penttaksub N.Aziz.....ntah mana dia menghilang.....hehehehe

otai2 Komando Melayu, Melayu Perak, Rakab, etc pun dah jarang berhujah......jom la join main sama2......baru meriah

yogibear's season said...

Musangka,

Perlu diingat, siapa yg menggerakkan kaki si murtad ke gereja ?

Dgn IZIN siapa ??

Dan kenapa ?

October 26, 2011 2:59 Pm

...................

Bodoh punya Musang!

Hg pi campur adukkan Hukum Aqal dgn Hukum Syara' hg belajaq kat mana??

Manusia yg mempunyai aqal yg sempurna tak kira apa ugamanya, akan dapat mentsabitkan segala perbuatan makhluk ini, dgn IZIN Tuhan Yg Maha Berkuasa , tak kira baik atau buruk!..

Spt firmanNya ;

..Bermula Allah lah yg menciptakan kamu dan apa apa yg kamu LAKUKAN..

Tiap2 sesuatu itu berlaku dgn KEHENDAK Allah swt baik atau buruk

Tetapi sbg org ISLAM yg bermaksud mereka 2 yg MENGJUNJUNG perintah Allah swt.

Perintah Allah swt terbahagi kpd tiga,..

1) Perintah suruh buat yakni suruh yg wajib dan sunat,

2) Perintah larang buat yakni larang yg haram dan makruh

30 Perintah Harus yakni suruh dan larang sama berat

Murtad nie Allah swt TAK SURUH !!!

Hg tak jumpa ke, QS Maidah 54 , bagaimana IA berfirman?

Ringkasnya,.. "Brgsiapa dikalangan kamu murtad dr ugamanya, nanti Allah akan mendatangkan satu kaum, yd Allah kasih akn mereka dan mereka pun kasih akan Allah, mereka bersikap lemah lembut terhadap org2 mukmin dan bersikap keras terhadap org2 kafir..,,.hingga akhir ayat

Kesimpulannya sesuatu itu berlaku dgn IZIN atau KEHENDAK ALLAH swt tetapi adakah IA SURUH dan REDHO akan perbuatan tersebut???

Saidina Abu Bakar mati dlm iman dgn KEHENDAK Allah, disuruhNya dan diredhoiNya

Mati Abu Jahal dlm kufur dgn KEHENDAK Allah, tidak disuruhNya dan tidak diredhoiNya dgn kufur itu.

Mati Saidina Abu Bakar dlm kufur, tidak diKEHENDAKI oleh Allah ,dan tidak disuruh dan tidak redhoi Nya

Mati Abu Jahal dlm iman tidak diKEHENDAKI oleh Allah tetapi di suruhnya beriman.

Maka sesiapa yg mengcampur adukkan antara KEHENDAK Allah dan SURUH Allah telah menyerlahkan kejahilannya ttg ilmu aqidahnya!

Patutlah hg pi campur adukkan antara Idzhar dan Idgham....

Bodoh takleh diajar..!






Bukan mcm Hindu ada tuhan han

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, fuh...dah mcm power rangers pulak panggil2 kengkawan lain berjuang. InsyaAllah, kita berjuang bersama bg memberi pencerahan kpd hati2 yg gelap ni. Aku pun jahil lagi lemah dlm mendepani ujian Allah dizaman dajjal ini. Semoga kita bersama dlm perjuanagn ini.

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, mana pulak musangke ni, lembu dia amuk kot??

Anonymous said...

SAYA NAMPAK ZALI NI SEBAGAI PENCETUS KEPADA KOMENTER KOMENTER
YG BENCI PR.ZALI NI SEBENARNYA ORANG UMNO.TAPI JGN SAMPAI TEMBELANG KAU PECAH.ORANG PAS PUN DOK CARI KAU SIAPA... ATI HATI ZALI.PAGI TADI KAU KAT MANA.

musangka said...

Segala-galanya atas kelemaham & ketololan umat Islam sendiri..!

Jgn sabitkan org lain...!!!

Mengaku je le....!!!

fulisiakantora said...

hmm... kena lagi... Apakah kau mentololkan jugak kpd Rasulullah SAW yg gagal dlm dakwahnya kpd bapa saudaranya yg mati kufur??? mengucap musangke...mengucap...

Otak Geliga said...

jd jgnlah dibiarkan ketololan & kelemahan tu menguasai umat Islam.....kan lg cantik jika ketololan & kelemahan tu digantikan dgn KEBIJAKSANAAN & KEKUATAN umat Islam......hehehehehe

mcm mana nak buat umat Islam jd BIJAK?????.......belajar la....hehehehe

mcm mana nak buat umat Islam jd KUATT?????.......bersatulah....hehehe

mcm mana nak kuatkan akidah????.....BELAJAR & BERSATULAH jawapannya.......hehehehe

habis tu undang2 pencegahan/hukuman perlu ke tidak???......ye of kos perlu.....hehehehe

Otak Geliga said...

lembu ko mcm mana Musangka???.....ok ke???.....hehehehe.....brapa la kau dpt duit hari ni ye???.....masyuk2....hehehe

Kaki kau ok???.....boleh dah kejar lembu lari???.....hehehehe

Anonymous said...

Zalisangka,

Budak tanggaci buat camtu sebab nak cover nenen dia dari diramas.

Tukang Komen said...

Aku ingat lagi ke khatib pas doakan guan eng dalam khutbah jumaat. So kes macam melutut oleh budak india ni ada persamaan. Mungkin juga anon atas tu benar sbb nak cover nenen.

Mendoakan khafir harbi dalam khutbah bukti betapa pas puppet DAP. Pas dah betul2 iktiraf guan eng Kahlifah Omar. Nak kesian pada orang bebalpun tak guna. Kan kan kan?

Tukang Komen said...

Saiful Bahrin,Omar Mohamad dan Mamat Sabu the THREE STOOGES hobi menutuh bini orang. Hobi Nik Aziz beri keampunan. Kononnya Allah dah ampunkan.

Pssst! Simpan rahsia nanti boleh kalah pilihanraya. Politik lebih penting dari isle.

Anonymous said...

Beginilah cara terbaik utk orang2 Melayu yg tak reti adat cara2 menghormati pemimpin agong.
pemimpin2 yg haprak jgn dihormati begini,
gua respect sama LGE, banyak menolong semua kaum di Pulau Pinang, tak saperti pemimpin2 UMNO yg asyik mengumpul harta dan buat ketoi dgn puak2nya.

Hidup LGE!!!
Hidup DAP!!!
Mampus Melayu Bodoh!!!!!

fulisiakantora said...

Hello kayu, Agong Tanah Melayu pun tak boleh diperlakukan sebegini, inikan pulak komunis?? Suka hati kaulah, kau nak sembah kapir ni sembahlah...aku sembah Allah!!

Anonymous said...

bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA
bodoh dan rasis nya OTAK GELIGA...PASTI KO NI KETURUNAN YG TAK PENAH HORMATI ORG LAIN. APA KO PIKIR MALAYSIA NI BAPA KO PUNYA KE? DASAR MELAYU BANJINGAN

fulisiakantora said...

wahai kayu diatas... mmg mesia ni belum lagi milik kami, tapi sudah terlupusnya pendatang kufur mcm kau maka diketika itu Tanah Melayu ini akan menjadi hak mutlak Allah Taala & hambaNya yg beriman. Tombak dah kusiapkan...hanya menungu babi yg menyusul...

Otak Geliga said...

Anon 7.38PM

byknya kau copy & paste ayat tu.....hehehe...mesti senangkan???...klik....klik je.....hehehe....ni je gaya cyberterompah hamPASngok/biaDAPigs/Pi Kencing Rakyat????......copy paste ayat sama.....hehehehe

apasal la kau panas sgt dgn aku ni.....TAPI kalau CINA/INDIA biaDAPigs lagi2 PELAMPAU KRISTIAN baguslah.....hahahaha

ko kenal keturunan aku ke???...hahaha...dah berapa lama keturunan moyang kau skodeng keturunan aku???.....ni kau pulak sambung.....kalau kau perempuan ok la....kalau jantan HARAP MAAF....pintu hati tertutup......hehehehehe

Malaysia ni bapak aku punya???....mana kau tau ni????....shhhhh...jgn la khabaq org lain, nnt ramai pulak yg skodeng & kipas aku....hehehehe

ni PELAWAK ni dtg dr zaman mana ni????.....NEOLITIK ke???....hehehehe...dasar biaDAPigs extremist kristian bajingan....hehehehe

Otak Geliga said...

kalau nak balun aku, pakai la ID apa2 pun...senang aku nak tuju...cuba contohi Musangka, zali & kak zat...diorang ok apa.....hehehehe

Otak Geliga said...

Anon 7.16PM

u punya adat itu hak u la....u nak sembah siapa, u punya pasal la.....itu hak u...TAPIII....aku nak bg tau la....spt yg fulisiankatora ckp, org Melayu Islam "BIJAK" x perlu diSEMBAH/MELUTUT sebegitu oleh kaum2 lain........hehehehe

byk menolong semua kaum di P.Pinang???...hahahaha...kaum CINA je la BAAAANYAK dibantu, kaum INDIA & MELAYU nnt dulu....hehehehe

ini LGE MAHA/SUPER RASIS aku ckp sama kau...hehehehe

kau nak sembah dia, sembah la...utk org Melayu TIDAK PERLU......hehehehe

Hidup Islam!!!!
Hidup Melayu!!!
Hidup Malaysia!!!

Anonymous said...

Musang said,

312,

Apa bentuk bantuan tu..?

Depa dah jumpak baitulmal, pusat islam, mesjid....

Suma di tolak!

Mana depa nak pi....!!!

=================================

Alah musang,

bukan hang tak tau ramai dalam kerajaan tu balaci2 pakatan.Adakah kemungkinan hangpa yg sabotaj?..

choc-mint said...

hah!? musangka jawaaa....!?
halaaaaaaa....x koul la.....
jawa koul hapa.....
ojo ngomong seng orak2 la musangka....wong jowo selalu njogo
budi bahasa.....

To Live Again said...

Aku kalau pemimpin umno hulur tanganpun , memang aku lari punya. Habis rasa tercemar tangan aku ni. hehehe. Sori pencacai umno. Ikhlas dari hati nuraniku.

------------------------------------

Bagus la 2 zaliM..Ko lbh rela cium tangan kafir harbi laknatullah yg siang mlm berniat nk hapuskan hak melayu dn Islam di msia ni..

Tp tgn sesama Islam(umno) ko ckp jijik..Bgs dn syabas! Esk dlm kubir malaikat mukar-nakir tnya SIAPA SAUDARA KAMU DI DUNIA?

ko jwb la DAPig,zionis dll adalah saudaraku..

Aku sure ko akn dpt HADIAH plg best dr malaikat ms 2! Syabs azli bangang!

To Live Again said...

Musangka,

Mmg la Muhydin suruh LGE ni buat report police supaya polis blh siasat..Nnti kalau ada pegawai kementerian buat siasatn dn terbukti salah, nnti ko ckp semua kakitangan 2 UMNO DH BAYAR 5 JUTA plak..

Nnti ko ckp la Kementerian Pelajaran TAK TELUS dn pegwai dikingkong oleh TANGAN2 GHAIB dn mcm2 lg la alasan yg biasa digunakan oleh HARAMKAH@HARAM JADAH DAILY!

Sdgkan hasil laporan BEBAS oleh SURUHANJAYA DIRAJA yg dianggotai oleh semua pihak,kerajaan,pembangkang,profesional,pakar dn NGO pon ko ckp UMNO DH BELI apa lg laporan kementrian pelajaran..

Nnti x pasal2 jer pegawai kementerian dapat PAHAL FREE sbb ko dh memfitnah dia.

Anonymous said...

LGE ni kuat makan rupanya..tembam mcm cipap

Anonymous said...

ahahhaa selalunya org PAS ni hipokrit....kiri kanan maki hamun, barang dan pemberian UMNO/BN haram, tp dgn perkataan HARAM itulah dia org menketedarah siang malam, ada pula tu siap minta org umno tolong beri subsidi lembu kambing, bila tembolok sendiri semua halal, kalau tgk mulut lidah ya ALLAH, mcm bau najis babi, prang prang prang punya mengutuk, semua tak betul, akhir kata bila datang tembolok sendiri nampak baik dan masa depan, hahahah fikir sendiri la. Org melayu ni kalau bab adap sopan mmg terpuji dalm pelbagai cara, janji mausyukkkkkk orang pendekata, buat buta sejap 10min janji apa yg hajat dapat.

C zali ni nampak mcm desperate punya manusia. Gamaknya dia suka orang Cina komunis bangun memerintah, t mungkin dia tak boleh nak buat apa sbb keturunan dia mmg agaknya diberi makan org cina komunis, sbb itu otak dia ni benak sikit sewel, sbb dia bangga sejak dia keluar dari perut mak dia, LGE dan keturunan LGE ni laa dok bela makan minum pelajaran dia. Orang mcm ni elok hantar ja pergi somalia dan sudan 4 bulan sehelai sepinggan, baru dia tahu.Kalau ia pun nak mengomen guna laa akal sikit ada caranya, jgn main sedap buntut je nak bertengek.

praha2 said...

Alhamdililah ado jo oran macamsiZali ni yo. Bolih bersalaman dongan oran kafir tapi oran Islam lari. Zali tahu tak bersalaman dongan oran Islam bermano kito memaaf maafan dari apo doso. Tauh tak zali? tak tahu tanyolah khalifah lge tu? Apo punyo baral lah zali ni. Pado oran India eden mintak lah jangan lah sampai melutut ket sibiadap tu. Patutlah oran Kg Buah Pala dihempit olih sibiadap ni. dipermainkannyo. nasib lobai malang botol.

Anonymous said...

wei..takut dengan guan eng ke..takut korang yang dilaknat plak

Anonymous said...

ni kan budaya india jika hormat kat seseorg..tp yg LIM guan eng ni..mcm nk shuffle ape hal!!benci aku..MCA lagi bagus..straight forward!