Saturday, October 29, 2011

BLOGERS RIZIQIN HILL AJAR ANWAR.



blogers KL dah balun anwar. hamik ko nuar. KLIK SINI

21 comments:

pengundi atas pagar said...

PR ni memang katak dibawah tempurung,selalu perasan yg depa je yg pandai tetapi sebenarnya bodoh piang(bodoh yg amat sgt}
Klu bg depa perintah malaysia,x sempat ape dh pelingkup,"Ya Allah jauhilah Malaysia drp dajjal2 PR ni."

PAS HANCUUUS said...

Dalam kementeria kewangan ada banyak pakar dan penasihat.Mereka yg buat keje. Anwar keje sain surat dan buat keje nak jadi timbalan PM. Kalau tak caya tengok Selangor yg dia jadi penasihat,ap dah jadi? Otak dia otak politik bukan ekonomi.

Kerajaan kita mampu bayar hutang bukan macam Kelantan. Kerajaan berhutang untuk faedah kesejateraan rakyat dan negara. Pembangkang setakat membodohkan diri pandailah!

Anonymous said...

Sepi Tanpa Musangka, zali dan zat
Krisis Identiti Melampau

aliff baa taa said...

anwar harus bertaubat,,,

Anonymous said...

Anuwa bukan ahli ekonomi! dia ahli politik, betul dalam kementerian kewangan ada "Think Tank" yang ada ahli pemikir, pengkaji dan cendikiawan yang pakar, masa dia jadi MK dulu pun sama, pendapat saya hal ekonomi kena ikut keadaan semasa jgn bezakan dengan zaman dia, dia sekarang pun dah kaya-raya atas dasar amalan kronisme yang diperkenalnya.

Anonymous said...

Very detailed explaination.

Wonder if Mat Sabut, NAjis, The Twin Khalid Gagap/Greja, Communist Family Lim & Kapal Putar Belit Singki Family really knows how to read tis figure or they are just an opposition who knows only to oppose all Government efforts.

Anonymous said...

si najib hilang telor di australia....melarikan diri dari berhadapan dgn demo bersih....budusssss.....

Anonymous said...

si najib hilang telor di australia....melarikan diri dari berhadapan dgn demo bersih....budusssss.....

October 29, 2011 9:15 AM

----------------------------------------------

Punya lah BODOH dan BAHLOL nya kau ni!!! Takde kerja lain selain dari check TELOR ORG LAIN??

Kenapa ko tak check TELOR dan gosok peler si AL-JUBURI dan MAT BAURIT jer??

aku sayang Tun Mahathir said...

Mcmana Najib tak ilang teloq kalau dah Anu-BABI dah amik bawak ke US untuk extra power menghentam kuda putih la pulak.....

Si Jijot tu asik kena telan pil tidoq je sementara Anu-BABI pi balun

..nasib nko la JiJot..janji masuk syorga Puki Najis

Anonymous said...

buat ape layan demo bersih bodoh tu?

Anonymous said...

ni muka penyamun tarbus...

duit dia sebat, bini org dia sebat, bontot org pun dia sebat...

Anonymous said...

apalah perasaan pencacai2 pkr, yg satu masa dulu bela anwar mcm nak tercabut eko....

hilang emak, hlng saudara, hilang harta dan kerja, kene balun dgn fru lagikk...adusss

tapi skrg tau anwar mmg kaki belit, kaki yahudi, kaki liwat dan kaki cipap...

ekekekekekek.......adusss...

Anonymous said...

9.31

peuuuuwiiiiit!!!!

telor dia memang power ke????

patutla anak gajah tu mengah je....

Brader Vo said...

Bukan lari tapi jauhkan diri daripada puak BEERSIH 2.0 ... kaki mabuk ...kaki liwat dan kaki "ayam" ....

Sian si jijoh .... menopos awallah gamaknya ..... Nurul puaka pulak bakal dpt adik tiri yang hidup dlm longkang .... sama dna pe ....

Anonymous said...

penyokong bersih kat london guna kereta kuning pun disyaki sebagai spy..
kuang kuang kuang

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

AKU COPY PASTE;

PENJELASAN
1. Hutang Negara terbahagi kepada 3 komponen:
2009 (Bilion) 2010 (Bilion)
1.1 Hutang Sektor Awam: RM 13.8 (16.2%) RM 17.1 (20.0%)
a) Hutang Kerajaan Pusat RM 71.6 (83.8%) RM 68.3 (80.0%)
b) PABK* RM 85.4 RM 85.4
1.2 Sektor Swasta RM 70.0 RM 64.2
1.3 Hutang Jangka Pendek RM 77.8 RM 72.1
Jumlah RM 233.1 RM 221.7
• Perusahaan Awam Bukan Kerajaan (seperti TNB dan Telekom)
2. Hutang-hutang di atas dibayar oleh pihak-pihak yang berkenaan; bukanlah dibayar oleh rakyat (seperti kita bayar hutang kereta, hutang rumah dan sebagainya) sekalipun pihak-pihak tersebut tak mampu membayarnya. Rakyat bukan penjamin.
3. Hutang Kerajaan Pusat (HKP) yang sebenar adalah KECIL sahaja iaitu hanyalah RM17.1 Bilion (2010) atau 17.1% daripada hutang Sektor Awam atau 7.7% daripada keseluruhan Hutang Negara ataupun hanyalah 2% daripada KDNK.
4. HKP – Dari segi Nisbah Khidmat Hutang Luar Negeri (bayaran balik hutang), hanyalah 1.2% (2009) dan turun kepada 0.2% pada tahun 2010; jauh di bawah threshold 20%. Maksudnya, dari segi konsep berhemah, as a rule of thumb, jika kita berhutang, bayaran balik seelok-eloknya janganlah melebihi RM20 sebulan kalau pendapatan kita adalah sebanyak RM100 sebulan.
5. HKP adalah bagi tujuan pembangunan / pelaburan seperti membina jalan, hospital, sekolah dan seumpamanya yang akan mendatangkan faedah kepada rakyat. Bermkna bukan bagi tujuan operasi / consumption seperti bayar gaji dan elaun yang tak ada pulangan. Rakyat tentulah mahukan jalan, hospital, sekolah, bekalan air dan api. Pembangkang tak mahu?
6. Kerajaan Pusat amat berhemah dalam membelanjakan wang rakyat – sentiasa ada lebihan dalam akaun semasanya (2009 = RM1.2 bilion; 2010 = RM10.0 bilion). Maksudnya hasil kerajaan (2010 – RM162.1 bilion) melebihi perbelanjaan mengurus (2010 – RM152.1 bilion) seperti gaji, elaun, pencen, api dan air.
7. Jika dicampurkan dengan perbelanjaan pembangunan, kedudukan kewangan/fiskal Kerajaan Pusat terhutang (defisit) sebanyak RM47.4 bilion (2009). YAB PM berjaya menurunkannya kepada RM43.3 bilion pada tahun 2010.
8. Dari segi ukuran standard dunia (IMF, World Bank), defisit fiskal Malaysia hanyalah 7% daripada nilai Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) atau GDP (2009) dan turun kepada 5.6% (2010); diunjurkan akan turun lagi kepada 5.4% (2011). Lebih rendah daripada UK (12.8%), Greek (12%), Ireland (11.7%), Sepanyol (9.3%) dan Portugal (7.3%).
9. Dari segi hutang negara, ukuran standard yang digunapakai adalah berapa % hutang itu dari KDNK. Hutang Negara Malaysia adalah lebih rendah (34%) berbanding Sepanyol (60%), Portugal (82%), USA (90%), Singapura (98%), UK (158%), Greek (160%) dan Jepun (200%).
10. Hutang Negara Malaysia, jika dipuratakan setiap seorang = RM7,918 (US$2,514); jauh lebih rendah dari USA (US$31,000/seorang), Belanda, Switzerland dan Denmark (US$25,000/seorang); Luxemburg, Sweden dan Kanada
(US$17,000/seorang) dan Australia (US$11,400).
11. Untuk memakmurkan lagi rakyat dan negara, termasuklah mengurangkan hutang negara, YAB PM DSN komited untuk melonjakkan Malaysia ke tahap negara berpendapatan tinggi. Melalui pendapatan yang tinggi ini, nilai KDNK akan melompat dan hasil cukai (pendapatan Kerajaan Pusat) akan bertambah. Maka hutang negara dapat dikurangkan lagi. Justeru kita semua perlulah menyokong usaha DSN itu bagi kebaikan kita juga.

Anonymous said...

ANUAR MACAM BABI

aku sayang Tun Mahathir said...

anuar tu bukan macam BABI..

tapi..

anuar tu memang BABI

Anonymous said...

anuar mana ada dah. yang ada tu hantu jelmaan tok nenek moyang dia, duduk semayam dalam tubuh dia. macam drama nenek kebaya tu.

Anonymous said...

anuar mana ada dah. yang ada tu hantu jelmaan tok nenek moyang dia, duduk semayam dalam tubuh dia. macam drama nenek kebaya tu.

Anonymous said...

Mungkin selepas keluar drp Sg Buluh nanti, Anwar akan bertaubat.
Lagi semasa tu dia dah tua nak mampus.
Dan paling penting semasa tu Wan Azizah dan jadi bini Mat Sabun.