Saturday, October 29, 2011

MAKIN KREATIF.

8 comments:

Anonymous said...

anak cina kalau dibesarkan di muo mmg jenis samseng komunis...

cina muo mmg keturunan cina komunis bkt kepong yg bangga bila tengok atok nenek mereka dpt bunuh polis melayu satu balai...

cerita kejayaan atok mereka di turun temurunkan kepada anak dan cucu mereka ....

cucu2 mereka skrg yg menguasai persatuan tok pe kong muo, persatuan buddha, persatuan hokkein, persatuan wei shu, peniaga cina bandar maharani dll...

bila mereka bermesyuarat mereka akan selitkan cerita penderitaan masyarakat cina dulu dan kejayaan hari ini...

mereka selitkan antara kejayaan mereka ialah kebangkitan askar komunis melawan british...

mereka relatekan kejayaan mereka menguasai network perniagaan, kalau ada yg belot mereka tunjukkan pula padah anggota yg belot...

sbb tu sekitar thn 70an dulu kongsi gelap cukup senonim dgn muar, tangkak dan segamat...

jirat cina disekitar tangkak menjadi medan persembunyian dan markas kongsi gelap...

sbb tu kalau anak cina yg dibesarkan di muo mmg mereka kurang ajar dan mempunyayi semangat cauvanis dan rasis tertinggi di msia...

persatuan mereka bangga bila dpt membodohkan pemimpin2 melayu tak kira samada umno atau pas...

apabila dap menguasai bandar maharani mereka beri lesen peniaga roda tiga pada semua peniaga cina sampai penuh sesak jalan maharani dan jalan bentayan..

apabila mereka maukan infra mereka undi mca dan dpt pasar cina dan sistem perparitan yg sempurna..

cerita ini di dendangkan pada setiap kali persatuan mereka mesyuarat...

tapi org melayu bangga di perbodohkan org cina dari satu generasi ke satu generasi....

Anonymous said...

itulah namanya " TANPA KAUM CINA MALAYSIA TAK KEMANA " ungkapan pemimpin MCA satu ketika dulu....

Klik Di Sini said...

salam tuan..

mohon link diblog tuan..

segala kerjasama didahului dengan ucapan ribuan terima kasih..

gempur tetap gempur...

http://mimview.blogspot.com

Anonymous said...

Korang tak de dengar ke rayuan adibah nor suruh tengok filem ni baru la nilai.

Kesian aku pada adibah kalu nak berlakon pun pilihlah produksi yng takde kontroversi.

Agaknya adibah ni tak baca akhbar kot berapa banyak kecaman orang pada namawee ni.

Sepatutnya ditarik je taraf warganegara baru dia tau langit tinggi rendah

mae said...

Orang-orang Melayu/Jawa Naning/Ayer Hitam Muar masih segar dengan serangan orang Cina dari Bakri Muar ke kawasan mereka semasa perang Melayu-Cina 1946. Alhamdulillah ada Kiai Salleh yang mengetuai serangan balas dan menyebabkan orang Cina berundur.

Anonymous said...

yang aku heran tu....pemimpin kita ni suka sangat kat si cina ni...blogger pro umno nak jumpa dgn PM tak dilayannya..tapi senang2 je si cina ni jumpa dia..siap ketawa2 lagi...

ko tengok si nazri ckap apa itu hari..." bagi peluang kat dia..dia dah insaf"

Anonymous said...

konekpak ko la wee meng chee!!!

Anonymous said...

Mmg susah Umno nak tawan hati pengundi cina..

PAS dan PKR telah setkan standard mengampu cina ditahap dewa..

Berbeza Umno yg hanya menganggap kaum cina sbg rakan.

Maharaja Lim dan kaumnya jugak yg best..