Wednesday, October 12, 2011

BOB LOKMAN OTAK UDANG

 
baginya dengan masuk pas, segala peraturan boleh ditolak ketepi.
 
bob lokman mangkuk hayun telah ditahan JAIS kerana memberikan ceramah tanpa tauliah.
 
adakah ini sahaja contoh yang mampu pas tampilkan kepada rakyat sebagai ikon hebat pemimpin pas ?
 
tak silap aku dah berkali JAIS keluarkan kenyataan bahawa ceramah tanpa tauliah tidak dibenarkan oleh pihak penguasa.
 
kalau nak tunjukkan contoh yang baik, ikutlah undang-undang wahai bob lokman...

81 comments:

Anonymous said...

seperti biasa la.mereka akan jwb ada apa dgn tauliah?sebab tu la skang ni byk ajaran sesat disebabkan takde tauliah.nuff said!

Anonymous said...

bob lokman disekat daripada memasuki sarawak. sekian.

Anonymous said...

Orang nak mengimarahkan surau di sekat...

Tapi penerbit2 filem berlumba lumba buat filem berunsur kemaksiatan dan kekhurafatan dibiarkan...

Keapa?????

Anonymous said...

IKUT LOGIK LA..

IKUT UNDANG2..TAK IKUT UNDANG2 TU SERUPALAH MACAM BINATANG..

DALAM AGAMA PUN KITA DISURUH PATUH PADA HUKUM..

INI PUN TAK TAHU NAK BEZAKAN KE?

Anonymous said...

Cat Steven Malaysia konon.....pussy Cat boleh lah....

Anonymous said...

Umno,,,,macam Enot......tak pa la...kenyataan siap boh dalm s/khabar lg...betapa takutnya dg Islam....
syabas Bob...teruskan dakwah anda...ajak ke arah kebaikan tak kan perlu tauliah. kalau ajak ke arah kejahatan,,,,,sila tangkap dia.

Anonymous said...

Sultan Brunei hari ini menitahkan agar pemerintah negara itu melihat keperluan untuk melaksanakan undang-undang syariah dengan segera, serentak dengan undang-undang sivil di negara itu.

Baginda yang bertitah di mesyuarat Majlis Agama Islam di bangunan Majlis Undangan di sini berkata,perlaksanaan undang-undang itu tidak harus lagi ditangguh lebih lama kerana kelengkapan untuk melaksanakannya sudah ada.

Akta Jenayah Islam jika difahami dengan betul ujarnya, adalah yang terbaik kerana ia datang dan dicipta oleh Allah Yang Maha Kuasa dan tidak manusia.

Anonymous said...

Semoga Allah panjangkan usia Sultan Brunei..demi Islam dan umat nya di sana..

Anonymous said...

jadi artis dah tak laku

jadi pengacara anugerah sekali setahun

jadi penceramah hari2 ada jemputan

masyuk2.....

Anonymous said...

Kalau UMNO sinonim macam Enot..

PAS sinonin dengan BOB..

Tahniah Bob kerana anjakan paradigma yang saudara lakukan..Biarlah apapun yang UMNO lakukan, yang penting semua manusia dianugerahkan AKAL untuk melakukan perbezaan...

BERITA TERKINI said...

penceramah bebas terkenal, "bub lukmun" hari ini ditangkap kerana memberi ceramah tanpa tauliah serta melanggar titah baginda tuanku sultan kelantan. ceramah berunsurkan politik dan maki hamun tersebut mendapat reaksi tidak senang masyarakat setempat.

- KERAJAAN KELANTAN YANG BONGOK LAGI LEMBAP TU PUN TANGKAP PENCERAMAH YANG MAKI HAMUN, KUTUK-KUTUK KERAJAAN KELANTAN DAN LEBIH BERUNSURKAN POLITIK. ORANG YANG PEGANG KUASA AKAN MELAKUKAN PERKARA YANG SAMA. BODOH PUNYA PEMBANGKANG MALAYSIA!

Anonymous said...

Kenapa UMNO x suruh a.c mizal dengan jamal abdillah bagi ceramah...apa susah, bagi jer tauliah kat depa...

To Live Again said...

2 la hujah pencacai pas..Umno nk sekat PERKEMBANGAN ISLAM..Ptuuiii..

Sbb 2 la kekdg kita hairan bgaimana org melayu mudah terjebak dgn ajaran sesat yg jelas songsang..Kdg2 nmpk cm bodo tahap cipan..

Tp 2 la melayu..Bila tgk org pakai jubah,serban janggut smpai ke dada terus cop ULAMAK..

Hoi org pas..Ustaz2 yg mmg diakui keilmuan diaorg mcm Ustaz Firdaus,Ustaz Kazim, SS Tan Sri Harusani dll di hentam,dicaci maki,di fitnah segala bagai dn dipulau lg dr memasuki KAWASAN@MASJID PAS..Tp org yg br nk kenal agama 1-2 hari sng2 jer diberi peluang BERCERAMAH AGAMA..Bongok btl la diaorg ni

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 11 Okt: Sultan Brunei hari ini menitahkan agar pemerintah negara itu melihat keperluan untuk melaksanakan undang-undang syariah dengan segera, serentak dengan undang-undang sivil di negara itu.

Baginda yang bertitah di mesyuarat Majlis Agama Islam di bangunan Majlis Undangan di sini berkata,perlaksanaan undang-undang itu tidak harus lagi ditangguh lebih lama kerana kelengkapan untuk melaksanakannya sudah ada.

Akta Jenayah Islam jika difahami dengan betul ujarnya, adalah yang terbaik kerana ia datang dan dicipta oleh Allah Yang Maha Kuasa dan tidak manusia.

"Kita tidak harus melambatkan dan sebaliknya merebut petunjuk itu secara positif.

"Apa lagi di sana untuk menunggu? Kita sudah mempunyai bangunan mahkamah yang mengagumkan, ramai pakar telah dihasilkan dan bahawa negara telah mencapai kemerdekaan. Apa lagi?" soal baginda.

Menurutnya, setiap individu bertanggungjawab untuk melakukan perbuatan baik yang merupakan permintaan dari Allah Maha Kuasa.

Sehubungan itu ujarnya,undang-undang Islam penting untuk mengawal semua masalah dalam hidup, agama, keturunan, minda dan kekayaan.

"Walaupun ia adalah tanggungjawab kita, ia perlu dipenuhi bagi Allah Maha Kuasa," titah baginda lagi.

Memetik laporan Brudirect.com, undang-undang Islam ujar baginda, adalah pengetahuan dan sistem yang unik dan sangat cantik dan sudah tentu akan dipilih apabila difahami, namun jika ia tidak difahami, ia akan dibenci.

"Tetapi sejak manusia tidak mahu memahami, undang-undang itu dilihat sebagai buruk dan menakutkan. Segala puji bagi Allah yang Maha Kuasa, kita dipandu oleh-Nya untuk melihat dengan jelas keindahan undang-undang Islam.

"Saya memberi mandat kepada agensi-agensi atau institusi yang berkaitan, Kementerian Hal Ehwal Ugama, Negara Brunei Majlis Agama Islam, Negeri Jabatan Kehakiman, Jabatan Peguam Negara, Jabatan Mahkamah Syariah dan semua pihak untuk bekerjasama dan berurusan secara kolektif dan telus sehingga undang-undang ini mula membuahkan hasil," titah baginda lagi.

Terdahulu, Menteri Hal Ehwal Ugama, Pg Dato Seri Setia Dr Hj Mohammad bin Pengiran Haji Abdul Rahman berkata, Majlis Agama Islam Brunei adalah badan tertinggi dalam membantu Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda dalam menegakkan kesucian Islam di negara ini.

Anonymous said...

Itu semua ulama UMNO..kalau diorang bagi ceramah memang xde sambutan pasai ahli umno pun x nak sokong depa masa ceramah..

Sebenarnya, depa ni cemburu dengan kehadiran orang ramai untuk mendengar ceramah2 anjuran PAS..

Cube hanya seorang jer yang dengar ceramah bob lokman, pasti dibiarkan saja..

Anonymous said...

Islam itu mak bapak PAS yang punya ke? Masuk PAS je boleh ngjar agama, boleh ceramah agama, boleh cakap apa saja tentang agama?

Anonymous said...

kalau macam tu kerahkan skuad UMNO bagi ceramah..buat apa nak dihalang..

By the way, bila nak tangkap ayah pin...

Anonymous said...

Kenapa PAS tak jemput artis yang tidak menyokong PAS memberi ceramah? Islam PAS untuk orang yang menyokong PAS saja?

Anonymous said...

To Live Again said...
2 la hujah pencacai pas..Umno nk sekat PERKEMBANGAN ISLAM..Ptuuiii..

====================================

Memang x sekat, sebab kalau sekat xdelah melayu Islam yang menjadi public figure kluarkan statement sula bagi jenayah hudud...

Anonymous said...

Harap Enot memilih PAS menjadi wadah perjuangan..

Disana muslimat PAS boleh didik menjadi seorang Muslimah yang berpengetahuan...

Tukang Komen said...

Kalau budak Bob tu tinggi ilmu agama ada juga maafnya ini kelulusan pelawak sarkas. Dah biasa melalak atas pentas tetiba melalak dalam masjid dan surau. Rasa diri dah cukup hebat. Bukan apa nak sangat reasa jadi wakil rakyat. Dah dijanjikan agaknya tupasal kena tangkappun sanggup.

Syukur jenis ini tak masuk Umno. Selamat kita.

Anonymous said...

hanya org bodoh yg boleh bagi ceramah kepada org2 bodoh

hahahaha

bob2...benak sungguh ko ni

Anonymous said...

jamal abdillah masuk UMNO..

Dapat skim jarum percuma, tu yang dia sukaaaaa sangat kat umno ni...

Anonymous said...

Syukur jamal abdillah dengan ac mizal x masuk PAS. Selamat PAS.

Anonymous said...

tuan tuan dalam PAS dan UMNO,

saya sudah berpeluang mendengar kata-kata Bob Lukman ini. Saya tak mahu sebut "ceramah agama" mahupun nak letak gelaran "ustaz" pada en. Bob Lukman.

Terimalah hakikat yang buruk tetap buruk, begitu juga sebaliknya. Perkataan yang keluar dari mulut sedara bob ini agak merapu dan tidak berfakta langsung. Boleh dikatakan "ceramah"nya hanyalah sekitar cakap-cakap ditadika bawah pokok. Yang selebihnya hanyalah memburukkan sebelah pihak lain.

cukuplah membela sedara bob ini kerana hakikatnya memang begitu. Beliau sebenarnya tak berkelulusan pun, tapi membawa berita agama seperti beliau mempunyai pendidikan agama yg mendalam. Akuilah wahai tuan-tuan semua, perkataan agama jgn sewenangnya digunakan untuk disampaikan pd orang. Tersalah sampai boleh dianggap peruntuh agama.

Harap sedara bob boleh berfikir dengan mulia dan kembali menjadi hamba Allah yang baik. Masih berkesempatan.

praha2 said...

ini lah oran yang dikatokan baik, alim? tak tahu undang undang dan membelakang perintah KDYMM Tuanku yang melarang oran politik berceramah disurau dan masjid. apo punyo otak undang. jais jangan takut untuk mengambil tindakan kalo siajis sekalipon tangkap kalo takde tauliah. ini bukan kelante dio bolih buet suko hati jo. syabas jais.

bob paipon said...

tu yg berlambak HIV kat Kelantan pasal Nik Aziz terlampau cerdik samalah ngan Hadi,besi tak boleh jd saksi..he..he.. bingai punya manusia, Islam letak kat kepala lutut,alim tu dah bagus tp bangangnya pulak sampai menjahanamkan org.








ke

rakyat Malaysia said...

tu laaaa..

ramai yg sokong bob tu sebab tak pernah pegi 'ceramah' dia la tu..

kat tempat aku, setiap minggu ada kuliah agama, oleh ustaz bertauliah, takde kaitan politik, semua pasal agama. insaf kita dibuatnya..kerajaan tak bising pun..kerajaan tak halang pun..

inilah puak2 pembangkang nih..yang melawan kerajaan dan yang melanggar undang2 tu jugak la yang depa suka buat. camni ke nak dipilih oleh rakyat utk jadi pemimpin? camne rakyat tak berparti spt aku nak yakin dgn korang?

mat kelate said...

orang lain asalnya artis..pastuh berubah jadi baik berlambak jugak bob weh...

tapi depa tak de peel macam kamu nih.. depa lebih cenderung perbaiki amal masing masing..

tgk rahmat.. lan. ali setan, wardin dan ramai lagi..

tapi kamu ni bob.. nampak sangat nak jadi Yb Pas.. bukan nak perbaiki amal..


kamu ingat status artis dahulu dapat letakkan diri kamu jadi calon PAS ker pru akan datang? muhahahaha

Anonymous said...

tangkap je Bob Lokman ni, tendang masuk dlm penjara, apa? ingat masuk Pas boleh buat sesuka hati?

Pemuhung said...

Syabas bob lokman....

Anonymous said...

artis hebat mcm jamal abdillah dan mamat khalid masuk umno. artis hampeh mcm bob masuk pas.

Pemuhung said...

Setiap org ada cita2...lagutu jugak bob lokman...

Pemuhung said...

Kalau dah salah tu salah la....semoga pihak berwajib dpt bg tauliah kat bob lokman..

Anonymous said...

Seramai 41 belia Malaysia berumur lingkungan 21 hingga 40 tahun dianggarkan menjadi muflis setiap hari akibat kurangnya pengetahuan berkaitan pengurusan kewangan.

Ketua Pegawai Eksekutif Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Datuk Paul Selva Raj berkata, belia merupakan golongan utama menghadapi masalah kewangan dan menjadi muflis berbanding orang dewasa akibat daripada perbelanjaan yang tidak terkawal.

"Antara punca utama adalah kerana urusan sewa beli seperti kereta, rumah dan penggunaan kad kredit.

"Apabila lebih 30 peratus daripada gaji bulanan digunakan untuk membayar hutang, seseorang itu sudah dikira mempunyai masalah kewangan”

kae said...

JAIS under negeri [Pakatan Rakyat]. Bob Lokman ni PAS.. seems legit...

Anonymous said...

Bob Lokman lu elok Join Team Amal jadi Ketua Staff jaga PARKING...
Pahala besar lori boleh dapat maa...

Team Amal perlu ketua utk control Parking Lim Guan Eng Tuan besar Pas...

usin said...

tau tak apa 'aim' bub lukmun ni? nk jd calon pru13. tu yg sanggup kena tangkap bg ceramah tanpa tauliah. saja nk bagi nama dia top, dikenali ramai. pedulik hape ilmu agama tak setinggi mana. dlm ceramahnya takde ilmu apa yg disampaikan. hanya mengangkat parti yg baru je dianggotai, sumpah seranah parti dan individu parti lawan. itu yg dia kata kebaikan? kebaikan pala hotak dia! kalaupun dia tu cucu tok kenali, tok kenali tak jamin anak cucu dia masuk syurga. kalau perasaan riak bahawa diri sendiri begitu baik berbanding org lain, maka akan tergelincirlah awk dlm api neraka. AWK DH MAKIN RIAK WAHAI BUB LUKMUN! sombong kerana dh selesa pakai jubah, serban kt leher, org lain masih pakai jeans koyak rabak...

Anonymous said...

Seorg tabi'in yg masyhur dgn banyaknya meriwayatkan hadits, namanya Muhammad bin Sirin rahimahullahu Ta'ala pernah berkata,

Sekiranya aku disuruh memilih antara solat dua raka'at dan syurga, nescaya aku memilih solat dua raka'at kerana jika aku dumasukkan kedalam syurga aku yg mendapat nikmatnya tetapi apabila aku solat dua raka'at redha Allah keatas ku.

Ini bukan bermakna beliau menafikan nikmat syurga tetapi menunjukkan keikhlasan beliau melaksanakan suruhan Allah swt.

Yg utama bg beliau bukan mencari nikmat utk diri sendiri tetapi berkhidmat kpd Allah swt.

Beliau juga pernah berpesan.

Ini Ilmu adalah agama maka tilik oleh kamu dengan siapa kamu ambil agama kamu.

Sekian. Wallahua'lam.

Anonymous said...

Sabda Rasulullah SAW: “Sesungguhnya antara tanda-tanda kiamat itu ialah; diangkat ilmu (agama), tersebar kejahilan (terhadap agama), arak diminum (secara berleluasa), dan zahirnya zina (secara terang-terangan)”. (Riwayat al-Bukhari no. 78 dan Muslim no. 4824)"

Anonymous said...

kalau penceramah itu ahli hakikat baru aku percaya...kalau nak dengar ceramah poitik cukup aku dengar ceramah Lim Kit Siang,Karpal singh,Anokwar ibrahim dan anak2...sebab ceramah mereka 'masuk angin keluar asap".

RAMBO said...

BOB LOKMAN KALU NAK JADI MUSLIM SEJATI...JANGAN MASUK hamPAS...KERANA DAH TERBUKTI....hamPAS PARTI SESAT..!!

RAMBO said...

BOK LOKMAN ELOK CERMIN DIRI DULU SEBELUM NAK BAGI TARBIYAH KAT ORG LAIN.....!
ISLAM hamPAS HANYA PANDAI MAKIN HAMUN DAN FITNAH JER...BUKAN NAK NGAJAR ILMU AGAMA PUN....!

ELOK BENOR LE SI BOB KENA TAHAN!!

RAMBO said...

HERAN BETUL AKU...PUAK2 PENCACAI hamPAS NI DAH TAKDE TOK ALIM KER NAK NGAJAR DORANG......ASYIK2 SI BOB KAKI LAWAK JUGA DIANGKAT JADI TOK GURU.....LEPAS TU HABIS KESUCIAN AGAMA ISLAM JADI BAHAN LAWAK DIA.....BODOH BETUL ORG hamPAS...!

RAMBO said...

DULU MASA SI BOB NI MASUK ISLAM hamPAS....KONON NAK BERUBAH KE ARAH KEBAIKAN...JADI ALIM...SEBAB KECEWA DGN SIKAP ANAK2NYA YG hamla...!!
SEKARANG NI AKU TENGOK...SEJAK BOB MASUK hamPAS....BUKAN SETAKAT ANAKNYA hamla....MALAH BOB SENDIRIPUN DAH TERLEBIH HAMLA...MULUT PUAKA....!!
ITULAH BEZANYA...ORG YG MENCARI ILMU ISLAM SEBENAR DGN ISLAM PALSU...CAN hamPAS!!

RAMBO said...

APA LA KELEBIHAN BOB DLM ILMU AGAMA NI....SEHINGGAKAN DIA TERHEGEH2 NAK BAGI TARBIYAH KAT ORG LAIN.....SEDANGKAN KHALAYAK DAH TAU DAN KENAL SIAPA BOB NI...!!
KALAU SETAKAT NAK MENABUR FITNAH DAN MAKI HAMUN ORG LAIN....TAK PAYAH NAK MENYIBUK LA...BAIK KO AJAK ANAK BINI KO TU PEGI MENDALAMI ILMU AGAMA KAT MANA2 PONDOK AGAMA YG TAK TERLIBAT DGN KEPARTIAN....!
DI SINILAH TEMPAT YG SEWAJARNYA UTK BOB MENDALAMI AGAMA ISLAM...BUKAN ATAS PENTAS PARTI hamPAS!!

Anonymous said...

kalau nak ceramah dapatkan tauliah..tujuan jais nak tauliah sebab nak sekat ajaran agama sesat dan yang memesong akidah umat islam bukanya nak sekat bob lokman je.kalau dia tak da tauliah bagi ceramah maksudnya sapa pun boleh bagi ceramah.Buatnya orang tu kafir nak sesatkan org?so senang je bob lokman pi la ambik tauliah dulu,kalau dah diiktiraf nak bagi ceramah kat sapa pun senang.

ceramah agama ni elok dan bagus tapi kalau diselewengkan boleh memesongkan akidah,boleh pecah belahkan kita.Kita orang islam ni semua bersaudara semua jadi jangan kita berpecah belah. politik tu sementara je kat dunia ni tapi iman kita tu akan kekal la sampai ke akhirat nanti.

kepada bob lokman nak bagi ceramah boleh tapi apa salahnya dapatkan tauliah,usaha sikit sebab kau pun tujuan baik nak berdakwah mendidik orang ke arah kebaikan.Lagipun dah dapat tauliah tak da la orang boleh kutuk tak dak ilmu..

peace..

aloya said...

Bila dah masuk PAS ni biasalah, perangai hantu dia keluar..puiii

RAMBO said...

APA LA BODO BANGGANG SANGAT PUAK2 hamPAS NI.....!! BARU AJE BOB TU TUKAR PAKAIAN LAWAK KEPADA PAKAI JUBAH MELERET....HABIS PAKAT PUJA BOB LOKMAN MENGALAHKAN TOK GURU N-AJIS..SEDANGKAN ILMU AGAMA HAMPEH PUN TADAK!! ITULAH SENGKEK SUNGGUH OTAK PUAK2 hamPAS....SEBAB TU MUDAH DISESATKAN OLEH TOK ALIM DORANG TU..!!

Anonymous said...

LARANGAN MEMBERI CERAMAH AGAMA TANPA TAULIAH NIE ARAHAN DYMM SULTAN SELANGOR..BUKAN ARAHAN UMNO....YDP PAS NEGERI PUN KENA LARANG JUGAK NIE KAN PULAK BOB...NAK JUGAK CERAMAH PERGI LAH NEGERI KELANTAN KER NEGERI KEDAH KER X PUN KAT PENANG TUE...

Anonymous said...

NAK MENGIMARAHKAN SURAU ATAU MASJID ADALAH ELOK...TAPI YG TAK ELOKNYA....KANDUNGAN TEKS YG DIBACA ITU BOLEH MEWUJUDKAN SUASANA TIDAK TENTERAM KPD KHARIAH MASJID...SERTA BOLEH MELAGA-LAGAKAN MEREKA DGN ISU2 POLITIK KEPARTIAN ADALAH 'HARAM'...!!KERANA MASJID BERFUNGSI SEBG TEMPAT PENYATUAN UMAT ISLAM...HARAP BOB LOKMAN AMBIL IKHTIBAR..!

Anonymous said...

byk ajaran sosat2 ni di sebabkan ade nyer ceramah2 yg xde tauliah lah...
pastu menyimpang dr tajuk asal..
pastu letak syarat plak sket2..
pastu angkat diri sendiri sebagai alim ualamk/ank tuhan/nabi dll...

ish3...bob bajet masuk PAS da kire kompom masuk syurga kot, sbb tu xde org bole pertikai dier bg ceramah kt mn2...ala...yg penting org2 PAS atau ulaamk serban mmg mcm tu..x bole ditegur...kt mn2 pon same perangai sebijik mcm bob loke man...

rakab said...

Masuk jer Pas, Bob lokman tiba-tiba ubah imej.
Berjanggut, berkopiah putih, bertongkat dan kemana-mana berkain pelikat...............
uuuuuiii,..nampak zuhud benar lah tuu...

Macam orang dah buang dunia!!

Kemudian berceramah pulak ke sana sini menghentam serta memaki hamun pemimpin-pemimpin dan parti Umno...

Kononnya nak mengharapkan balasan syurga......syurga kepala bapak engkau!!!

Mengadu-domba , memecah-belahkan masyarakat ,..itu kerja syaitan!!

Anonymous said...

bodoh macam babi!

Anonymous said...

jika hudud dilaksanakan, yang pertama sekali kena hudud pencacai PAS.

Mr Ganu said...

bob..oooo...bob..

nmpk sgt tuhan blm bukak kan ht n sampaikan hidayah kt diri die...

makin tersimpang jauh plak ade laa..

Anonymous said...

oooo...mcm tu ek kalau nk jadi baik..perlu menunjuk2 kt surau masjid..pastu kne simpan janggut, pakai serban, kain pelikat n tongkat...

oo..baru saya tahu...

Anonymous said...

lps tu kne masuk pas ...baru la konpom masuk syurga..pastu ceramah kne maki hamun sket, baru amalan diterima..

ooo...baru saya tahu...

Anonymous said...

tak der majlis ilmu yg dianjur oleh ham pas....asal nak fitnah,mengutuk mesti nak buat kat masjid..kat surau..bob lokman mesti bertobat..ha..ha..ha..ha

Melayu Perak said...

ooii cicit tok kenali.....

bertaubatlah...

banyak cicit tok kenali lagi seperti wan kamil wan abdullah....

Anonymous said...

kan dah keluar arahan, tarak tauliah tak le ngajar di selangor..tarak baca punya orang ke ,DR Asri pon kena tahan, apatah lagi si mangkok ni,,JAIS ikut undang2 negeri aja..
syabas jais..
petik 2 3 ayat quran/hadis lepas tu kutuk sana/sini orang lain tak betul..apa hal..apakah semua yang kerajaan buat satu pon tak betul..

Anonymous said...

perlu di ketahui mamat gemok ni masuk PAS sbb:
1. jemputan sebagai artis dah kurang- income x lebat lagi.
2. masuk pas, boleh dapat collection tiap tiap mlm income masuk...

isi ceramah ntah haper haper ntah...merapu...standard keling merapu mabuk todi....perasan bagus bila pakai jubah meleret leret, kopiah & serban...lagi bagus kalau pakai tongkat...tambah gemok dan subur la ngko makan duit ceramah fitnah & maki hamun ni....tiap mlm plak tu!!!

Anonymous said...

da tau takde tauliah, gi ceramah agama dlm selangor wat apa!!! ceramah PAS gi je la kat memana ko nak!!! si gendut ni senang2 je nak bagi ceramah kononnya pejuang agama... kalau mcm tu org2 lain pun nak suka2 je bagi ceramah kat mane2 dia nak!!!
Tauliah tu bermaksud nak pantau agar takde ajaran sesat atau org yg takde kelayakan untuk memberi tunjuk ajar depan khalayak umum!!! buatnya si bobgendut tu menyesatkan, sape nak tanggung?? tok guru??? hadi???!!!

komandomelayu said...

BOB LOKLAQ!!!

BARU 3 HARI JADI AHLI PAS TERUS JADIK ULAMAK?

ULAR PUKIMAK@!!

komandomelayu said...

BOB LOKLAQ!!!

BARU 3 HARI JADI AHLI PAS TERUS JADIK ULAMAK?

ULAR PUKIMAK@!!

Anonymous said...

Takde sapa nak sekat Bob Lokman nak bagi ceramah politik di pentas politik tapi nak suruh dia bagi ceramah agama dlm surau/masjid soriii....Apa kelayakan yg dia ada sampai diangkat begitu tinggi.....Bagi aku cerita ni tak ubah seperti pomen beskal disuruh bagi penerangan pasal keta....bob Lokman bukan ahlinya nak ckp pasal bab fekah,tasawuf dll.....Dia cuma ahli PAS saja....

Anonymous said...

Syukur kalau Bob betul2 insaf..
Tapi kot ye pun insaf ikutlah jalan yg benar tingkatkan ilmu setinggi yg mampu kemudian bimbinglah umat.. bukannya cara seperti ni, ilmu ntah kemana, tiba2 masuk politik lepas tu dah lagak ulamak!

Pendapat saya Bob mmg memalukan, ramai lg manusia diluar sana yg sanggup berkorban harta benda menyambung pelajaran sehingga peringkat tertinggi mereka juga harus diberi peluang bukannya org mcm Bob ni!

Saya nak tanya semua, apa sudah jd dgn Pas? dah takde ulamak besar lg kah nak bersama Pas?!! siapa Mat Sebu tu? dah la bukan lulusan agama pun, pendidikan pun tahap SPM 3rd Grade! bukan niat menghina ttp Pas dah makin sonsang skrg lebih mengutamakan politik keji dari menegakkan syiar Islam..

hancor bro.. mmg hancor...

Anonymous said...

BOB LOKOMOTIC - MASUK PAS..
BUKAN UNTUK BELAJAR AGAMA TAPI HENDAK MEJADI CALON DLAM PRU13 NTI...

HAHAHAHA.....BERCERAMAH BAGAIKAN ORANG HEBAT...RUPA TIDAK ..TIME BERKATA2 MULUT MACAM PUKIMAK.... DAN KADANG2 X MASUK AKAL LANGSUNG
BAGAIKAN ORANG GILA..

HANCURKAN PAKATAN HARAMJADAH

Anonymous said...

bob? sape rase nak dengar lawak bodoh yg lebih dahsyat dari raja lawak dengarlah ceramah dia.. 100% korg mesti ketawa pecah perot dengar dia meraban merapu benda tak logik.. mmg bongok mamat ni.

Anonymous said...

Tue la masalahnya bila dah taksub....

Cikgu kat sekolah pun nak ngajar kene ada kelayakan... nak sampaikan ilmu l la katakan pada anak murid..

Bob...bob... sayang perjalanan hidup mu penuh dengan PENYESALANNN...

Anonymous said...

sebelum berceramah utk mengajar org lain, apa salahnya pegi belajar dulu.
bila dah dpt kelulusan atau tauliah, berceramah la setiap malam pun takpe..
tapi, belajar dulu jadi manusia yang faham apa itu undang2..jangan sibuk nak ajar org lain tapi diri sendiri kurang ajar dgn tak mematuhi undang2..

Anonymous said...

BoB lokman ini ???? hahaaha jiran aku...kenal A-Z

KuHamba said...

Salam..

UMNO/BN memang suka sekat pendakwah yang lantang bersuara.. Dah kena atas kepala sendiri tu yang guna kuasa nak sekat orang..
Penyokong2 UMNO kat sini macam biasa la tak bleh terima hakikat kebenaran tambahan diutarakan oleh pembangkang.. Junjung UMNO dulu kini selamanya.. Bermacam-macam hamburan kata2 kesat keluar.. Macam tu yang beria-ria nak pertahan Islam..?
Ajaran sesat tu ialah TV3 & Utusan.. Semua dengar pakat dok hangguk.. Orang macam ni yang UMNO/BN cukup suka..
Cukup2lah dengan UMNO.. Pimpinan memang keja telan duit rakyat saja.. Bab tu semua pakat pejam mata.. Isu apa yang UMNO nak bawak melainkan fitnah saja..

Anonymous said...

Kerajaan Brunei dah lama mehantar pegawai pegawainya buat penyelidikan undang2 syariat di luar negara,begitu juga penguatkuasanya di latih dgn teliti.

Kerajaan kelantan dah 20 tahun tapi ada pegawai ugama di hantar ke negara negara yg menjalankan hukum Allah,prasarana pun tak ada.bila pilihanraya cakap nak buat lepas dapat kuasa diam.

kingnek said...

bob lokman ni tahu ke pasal illuminati?

Anonymous said...

banyakkk lagi ustaz yg bleh mengajarrr....

napa laaa kaki botol ni plakk yg pas sanjungg...

herannn akuhh....

bertaubatkah seseorg tu bila dia bertaubat tapi maki hamun sesama islam .....

taukah dia bahawa tak masuk syurga selagi tidak mengasihani sesama islam??

aku tak rela nak belajar agama dari amy search, awie wings dan ito blue gangg...

baikk aku belajar dari ustaz al azhar yg musrid yg korbankan ilmunya dgn ikhlas tampa mengharap glamer dunia dan bayarann...

lagi berkat aku belajarr...

Anonymous said...

ANON 4:12PM

KOMEN KAMU SENDIRI PUN DAH MENUNJUKKAN KAMU SEDANG MEMFITNAH..

BUANG JAUH2 PERASAAN UJUB DAN RIAK DALAM DIRI KAMU TU..

Anonymous said...

ntah2 ajar ajaran sesat ilmu agama br setahun jagung ada hati nak jd penceramah agama,mmg mangkuk khinzir punya bob

rakab said...

Bagi malu keturunan tok Kenali jer...

Anonymous said...

aku banyak tempat pergi ikuti ceramah HAMPAS bob lokman. ceramah agama dan isu semasa hanya berdasar syok sendiri kerana OTAK UDANG TONG DRAM KOSONG.

jenis kaki lawak, bercakap hal serius kesudahannya merapu tak ada kesudahan, layak title mat lawak saja.

Anonymous said...

ada janggut sikit, pakai kopiah, dah boleh bagi ceramah kutuk orang, peeerah