Friday, October 28, 2011

DIA SEMAKIN DITOLAK RAKYAT.

29 comments:

Anonymous said...

Sapa kata tak banyak..org ramai semua ada kat belakang camera..lagipun yg datang orang ghaib..ramai wo..psl tu camera tak dapat tangkap..

amin al-amin

Anonymous said...

ORANG LAIN SIBUK PEGI TANAH SUCI MEKAH..

DIA PULAK SIBUK KE LONDON..

ADUYAI..

Anonymous said...

LIMKITSIANG ADALAH BAPAK SEGALA BABI!!,LIMGUANENG ADALAH ANAK2 BABI!!, YB2 DAPig ADALAH YB BABI!!, PARTI DAPig ADALAH PARTI BABI!!, SESIAPA YANG BERSEKONGKOL DENGAN MEREKA ADALAH BABI!!!...

DAH NAMPAK APA YANG TERJADI JIKA ANDA BERSEKONGKOL DENGAN BABI?...

Anonymous said...

LIMKITSIANG ADALAH BAPAK SEGALA BABI!!,LIMGUANENG ADALAH ANAK2 BABI!!, YB2 DAPig ADALAH YB BABI!!, PARTI DAPig ADALAH PARTI BABI!!, SESIAPA YANG BERSEKONGKOL DENGAN MEREKA ADALAH BABI!!!...

DAH NAMPAK APA YANG TERJADI JIKA ANDA BERSEKONGKOL DENGAN BABI?...

Anonymous said...

sejuta kuman pegi dengar ceramah dia. fuck u anwar!

pruperak13 said...

Macam mana rakyat nak percaya lagi penipuan nya sekarang menjadi-jadi

Anonymous said...

Hyaiya.... Tak padan dengan pakai baju lawa2...

tak bebaloi betol. Sabau ler, bang nuar..

hehehe.

Anonymous said...

KO PERHATIKAN MUKA DIA BETOL2.

SEBENAR NYA DIA TGH MARAH TU SEBAB DIA DAH BUAT JANJI NAK JUMPA CHINADOLL TAPI KENA LAYAN ORANG KAMPONG PULAK.

Anonymous said...

'LANGIT TAK SELALU CERAH'....sekali air bah sekali pasir berubah'..Apa habaq org Kubang Semang ?

Anonymous said...

banyak halunisasi yang mai dengar tuuuut ... hahahahaahhah....

Anonymous said...

kesian budak kecik yg pakai cap kuning, kena paksa mak dia la tu ikut pegi dengar ceramah peliwat.. pening budak tu dengar gamaknya...

Anonymous said...

kenduri bersunat anak buah aku lagi ramai datang daaa kah kah

Ah-lipas said...

"Anwar mesti bertaubat.."..kapal sink kata..hehe

Anonymous said...

Penyokong dia pun gila jugak.Cuma orang gila sokong orang gila.

Anonymous said...

Orang ramai belum datang lagi, pemimpin datang dulu, ini lah pemimpin contoh, bukan macam pemimpin BN????

warga sebelum merdeka

kingnek said...

cantik songkok Brader Anwar Bin Ibrahim, aku harap lah, Brader Anwar hentikan niat nak jadi PM, seorang yang boleh dibodohkan IMF dan World Bank atau pun seorang agen mereka tidak layak jadi PM

Nok said...

para proGAP bersyukurlah pada tuhan kerana kesedaran org melayu terhadap bahayanya DAP...parti ini tak pernah tidor selagi malaysia tak jadi republik mcm S,pore... saya nak ingat kan org melayu... cerita sebenar dan melalui pengalaman saya sewaktu saya bekhidmat di S,pore...org melayu disana terpinggir, di pinggirkan oleh PAP parti memerentah...

Ada seorang pakcik umur dia lewat 70han..dia pesara pengawal keselamatan ,dia kata kalau lah hidup ni boleh balik kebelakang....dia akan tentukan PAP tak dapat memerintah..dia akan lawan sampai titisan darah terakhir...sambil air dia jatuh...sejak PAP memerintah org melayu di pinggirkan secara sistematik dari segala hal,pekerjaan, perumahan,pelajaran, perniagaan..sampai nak kentut pun tak boleh...dia kata Malaysia masih boleh mempertahankan hak melayu...tapi S,pore hanya tinggal kg gelam hak melayu terakhir setelah kalah dimahkamah....dia nasihatkan saya dan berkata jgn percaya pada janji2 DAP....sbb percayalah DAP tak tolong org melayu sampai hari kiamat...pangkah Pas bermakna tak secara langsung pangkah komunis DAP....

Anonymous said...

Nok
masalahnya juak2 PR memang nak gadai melayu dari semua sudut termasuk maruah, keistimewaan, ketuanan, bla bla bla....tp aku sangat yakin BN akan menang pru13 dgn majoriti yg lebih besar.....dan lebih mudah lg apabila si pengkhianat negara merangkap ejen yahudi berehat di bamboo river

Zak said...

yang dok berhimpun sorang diri kat stadium camana?
umnu bakal kalah tunggu masa je nak kena kantoi

Anonymous said...

belakang tempat anwar berucap tu macam pintu jamban jer.sesuai dah bg ke anuwar tempat gitu.selalu main blkg....biar bau taik byk2...

rakyat benci PR said...

gua ingat lepas kluaq jail ada perubahan nak mensucikan jiwa...tapi makin membusukk..haram jadah!!!

haram jadah!!!!




-rakyat benci PR-

Anonymous said...

semakin membusuk!!!
haram jadah!!!

rakyat benci PR!!

Anonymous said...

Ceramah pun sebelah jamban, apa kelas. Tuan rumah nak gi kencing pun segan.

akubekaspkr said...

Anwar oh Anwar,
Kalu nak buat ceramah kelompok pun, bagi lah kepada penceramah barisan ketiga dan keempat kaaa...
Kamu tu hanya sesuai untuk ceramah umum, bukan ceramah kelompok.

Tapi hang kena tau lah Nuar, bila hang sendiri di ceramah kelompok dengan croud hanya sebanyak itu, bermakna lah kalau penceramah barisan 3 dan 4, mungkin hanya bercakap dgn kerusi kosong di depan.

Hang kena tau juga, kini hanya kerusi plastik saja sokong PKR atau PR, orang dah lari dah....

Aku betul2 puas apabila skrg ni orang dah tak percayakan kamu dan parti bini kamu.

Anonymous said...

Minta Anwar jawab soalan-soalan ini:

1. Kenapa tak mahu bawa semua ahli keluarga ke Tanah Suci? Bukankan di Tanah Suci tempat yang sebaiknya untuk memohon kepada Allah dan bertaubat?

2. Kenapa tak mahu bersumpah untuk membersihkan diri seperti yang dilakukan oleh Dato Seri Najib, Saiful Bukhari, Dato Eskay dan Ummi Hafilda?

3. Kenapa tak mahu nak serah darah untuk ujian DNA?

4. Kenapa tak berada di kandang saksi semasa mempertahankan diri atas kes liwat di Mahkamah?

5. Kenapa tak berani bersumpah dan disoal oleh pendakwa semasa perbicaraan?

6. Kenapa tak berani nak melakukan ujian polygraph bersama Dato Eskay yang sanggup melakukannya dengan syarat ia dibuat bersama?

Jawaplah dengan jujur wahai Anwar bin Ibrahim. Selagi kamu tak beri jawapan maka rakyat hendaklah tolak ANWAR BIN IBRAHIM.

Anonymous said...

anwar pakai baju melayu nak pi sambut depavali..diakan dewa pkr...anwar ibramain al juburi

SAMADLELONG said...

AKU COPY PASTE

PENJELASAN
1. Hutang Negara terbahagi kepada 3 komponen:
2009 (Bilion) 2010 (Bilion)
1.1 Hutang Sektor Awam: RM 13.8 (16.2%) RM 17.1 (20.0%)
a) Hutang Kerajaan Pusat RM 71.6 (83.8%) RM 68.3 (80.0%)
b) PABK* RM 85.4 RM 85.4
1.2 Sektor Swasta RM 70.0 RM 64.2
1.3 Hutang Jangka Pendek RM 77.8 RM 72.1
Jumlah RM 233.1 RM 221.7
• Perusahaan Awam Bukan Kerajaan (seperti TNB dan Telekom)
2. Hutang-hutang di atas dibayar oleh pihak-pihak yang berkenaan; bukanlah dibayar oleh rakyat (seperti kita bayar hutang kereta, hutang rumah dan sebagainya) sekalipun pihak-pihak tersebut tak mampu membayarnya. Rakyat bukan penjamin.
3. Hutang Kerajaan Pusat (HKP) yang sebenar adalah KECIL sahaja iaitu hanyalah RM17.1 Bilion (2010) atau 17.1% daripada hutang Sektor Awam atau 7.7% daripada keseluruhan Hutang Negara ataupun hanyalah 2% daripada KDNK.
4. HKP – Dari segi Nisbah Khidmat Hutang Luar Negeri (bayaran balik hutang), hanyalah 1.2% (2009) dan turun kepada 0.2% pada tahun 2010; jauh di bawah threshold 20%. Maksudnya, dari segi konsep berhemah, as a rule of thumb, jika kita berhutang, bayaran balik seelok-eloknya janganlah melebihi RM20 sebulan kalau pendapatan kita adalah sebanyak RM100 sebulan.
5. HKP adalah bagi tujuan pembangunan / pelaburan seperti membina jalan, hospital, sekolah dan seumpamanya yang akan mendatangkan faedah kepada rakyat. Bermkna bukan bagi tujuan operasi / consumption seperti bayar gaji dan elaun yang tak ada pulangan. Rakyat tentulah mahukan jalan, hospital, sekolah, bekalan air dan api. Pembangkang tak mahu?
6. Kerajaan Pusat amat berhemah dalam membelanjakan wang rakyat – sentiasa ada lebihan dalam akaun semasanya (2009 = RM1.2 bilion; 2010 = RM10.0 bilion). Maksudnya hasil kerajaan (2010 – RM162.1 bilion) melebihi perbelanjaan mengurus (2010 – RM152.1 bilion) seperti gaji, elaun, pencen, api dan air.
7. Jika dicampurkan dengan perbelanjaan pembangunan, kedudukan kewangan/fiskal Kerajaan Pusat terhutang (defisit) sebanyak RM47.4 bilion (2009). YAB PM berjaya menurunkannya kepada RM43.3 bilion pada tahun 2010.
8. Dari segi ukuran standard dunia (IMF, World Bank), defisit fiskal Malaysia hanyalah 7% daripada nilai Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) atau GDP (2009) dan turun kepada 5.6% (2010); diunjurkan akan turun lagi kepada 5.4% (2011). Lebih rendah daripada UK (12.8%), Greek (12%), Ireland (11.7%), Sepanyol (9.3%) dan Portugal (7.3%).
9. Dari segi hutang negara, ukuran standard yang digunapakai adalah berapa % hutang itu dari KDNK. Hutang Negara Malaysia adalah lebih rendah (34%) berbanding Sepanyol (60%), Portugal (82%), USA (90%), Singapura (98%), UK (158%), Greek (160%) dan Jepun (200%).
10. Hutang Negara Malaysia, jika dipuratakan setiap seorang = RM7,918 (US$2,514); jauh lebih rendah dari USA (US$31,000/seorang), Belanda, Switzerland dan Denmark (US$25,000/seorang); Luxemburg, Sweden dan Kanada
(US$17,000/seorang) dan Australia (US$11,400).
11. Untuk memakmurkan lagi rakyat dan negara, termasuklah mengurangkan hutang negara, YAB PM DSN komited untuk melonjakkan Malaysia ke tahap negara berpendapatan tinggi. Melalui pendapatan yang tinggi ini, nilai KDNK akan melompat dan hasil cukai (pendapatan Kerajaan Pusat) akan bertambah. Maka hutang negara dapat dikurangkan lagi. Justeru kita semua perlulah menyokong usaha DSN itu bagi kebaikan kita juga.

Anonymous said...

kesiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn! zaman kejatuhan semakin hampir. alhamdullillah semoga lebih cepat ke bamboo river.

Anonymous said...

Ha gambaq mcm ni ok lar ambik, ni gambaq orang mayang pi papar tontonan umum...........agama bukan untuk dipermainkan.....kita pakat dok komen macam-macam dapat dosa kering ja..........kita jangan jadi seperti orang yang muflis di akhirat kerana kita terpaksa membayar amalan2 kita kepada seseorang yang kita pernah kutuk,fitnah,buat salah dan sebagainya..biaq la politik wat pa pun depa semua skang ingat duit jer, nak kaya kat dunia..kita perbanyakkan amalan sentiasa bertaubat sebagai persediaan untuk kita kesana amin.