Monday, October 31, 2011

HASAN ALI SEDIA BERENTAP !

lain macam sungguh hasan ali sejak kebelakangan ni.

dengar cite dia selalu jugak calling2 haron din, lepas HIMPUN.

la ni dia kata dia sanggup hilang sokongan pas ekoran isu dia menyokong perhimpunan anti murtad dan kes dumc.

signal ke tu ?
bila haron din nak join sekaki ?
taib azamudin macam berangin je ?

hilang sokongan pas, kata hasan ali.
elok benor lah tu.

sejak bila pulak pas ni penentu dosa pahala untuk  hasan ali, tak gitu hasan ali ?

orang pas macamana pulak ?

185 comments:

Anonymous said...

tak payah berentaplah dgn pemimpin2 bodoh dlm pas.

Anonymous said...

Pas kata.. Ada aku Qesah lantak ko lah Pak Hassan

Empayar Pemuda said...

Hassan Ali ni elok bertanding je di Shah Alam atas tiket BN.

Anonymous said...

tinggal kan aje la , parti yg tak dak masa depan tuu...

takkan sampai nak masuk lobang kubo pun masih nak bersama2 dgn parti menipuu...

apa benda lagi yg nak di pertahan kan dlm pas tu...

nama Allah dah kene jual, hudud dah kene lelong, negara islam dah tergadai...

nak tolong org islam...??? emmmhhh jauhh skali....

tgk kes ladang rakyat dah cukup utk ceritakan segala2nya...

ikut islam?? jauh mcm langit dgn bumi, tuhan tak suruh angkat penzina dan peliwat jadi ketua tapi PAS buat....

nik aziz warak??? org warak tak sembunyikan kebenaran atas apa alasan pun, tapi nik aziz sembunyikan kes saiful bahrin berzina dan pilih jadi ketua masyarakat...

apa nak jadi dgn pas...??

baik hassan ali, harun din, taib azzamuddin keluar pas dan ceritakan segala2nya dan bawa semula org2 yg sesat semua ke dlm umno..

hanya umno yg boleh diharap utk jadi wadah perjuangan bangsa dan negara...

Anonymous said...

tugas hakiki PAS adalah menyesatkan umat Islam di Malaysia.

bekaspenyokongpas said...

hassan ali dah nampak kan apa itu pas?
takde apa yg boleh dibanggakan pun selain memecahbelahkan umat Islam di negara ini..

praha2 said...

eden sokonh sangat sangat tindakan hasan ali ni. tapi haron din dan azamuddin ontahlah takde lah nak diharapkan. dio tengok apo yang menguntongkan ket dio jo. amklumlah azam tu kerusinyo goyang dan haron pulo takde base selain jawatan dipas.\kalo setakat nak go on the bandwagon dongan hasan ali yang nampaknyo vocal tu tak payah lah.
Azam dan haron tak vocal tak cakap apo apo pun tontang himpunan apo tak lagi menyelamatkan akidah umat Islam. hasan ali go on your own and make your decision felt. pas is not the right base for you and your fight on murtad.

praha2 said...

eden sokonh sangat sangat tindakan hasan ali ni. tapi haron din dan azamuddin ontahlah takde lah nak diharapkan. dio tengok apo yang menguntongkan ket dio jo. amklumlah azam tu kerusinyo goyang dan haron pulo takde base selain jawatan dipas.\kalo setakat nak go on the bandwagon dongan hasan ali yang nampaknyo vocal tu tak payah lah.
Azam dan haron tak vocal tak cakap apo apo pun tontang himpunan apo tak lagi menyelamatkan akidah umat Islam. hasan ali go on your own and make your decision felt. pas is not the right base for you and your fight on murtad.

musangka said...

"Yg lebih penting bagi saya, bukannya pangkat, populariti & kekayaan. Bukan saya tak sayang parti, tetapi di tahap tertertu dlm perjuangan, parti pun perlu letak KE TEPI demi melaksanakan tanggungjawab kpd Allah SWT " Hassan Ali.

Ini kata2 yg menghentam UMNU !

mmuuaahhahahahahaha...!!!

Angry Bird said...

Kao ni tak kenal strategi PAS. Persempadan semula yg dilakukan sebelum PRU 1999 memberi kuasa kpd minoriti. Kalau 90% Cina menyokong calon PAS, parti tu bakal mendapat 40 kerusi. Ni jauh lebih berjaya dari PAS terdahulu
Alahai bloggers, kadang2 tak erti 'the larger game plan'

Anonymous said...

KENYATAAN ITU PUN MENGHENTAM PAS JUGAK..

APASAL ASYIK NAK SPIN??

ADUHAI..

Anonymous said...

sann, sebelom ko keluar, ko kasi balon pas, kasi koyak rabak sampai tak mungkin pas jadi pilihan org yg normal 50thn lagi. tak sangka san parti yg ko dan aku rasa bleh jadi pelindung bagi org islam ropa2nya tak lebih dari tempat pembuangan org2 politik arus perdana yg tak laku.

Anonymous said...

ha'ah...kenyataan hassan ali tu sebenarnya menghentam pas. parti dia skrg. hassan ali bukan ahli umno.

yang tiba2 si musang spin kenyataan menghentam umno apehal?

denial state?

Anonymous said...

apa nak diharap dgn pas, saiful bahrin yg berzina pun pas angkat jadi YB. kesiann...

Angry Bird said...

Kata2 Hassan Ali boleh dikatakan menghentam UMNO kerana dalam UMNO rata2 pemimpinnya jenis yg tidak erti mempertahankan prinsip dan pendiriaan. Misalnya dalam kes Najib mengampu Namewee, tiada satupun pemimpin UMNO yg berani menegur Najib kerana bagi mereka, jawatan, kuasa dan kekayaan lebih penting dari perjuangan

JoN said...

sebenaqnya bang hassan tu hentam PAS, ya la xkan la dia nk maki terus agak2 ar, jadik dia guan metafora yg indah2 cket ar nk hentam PAS.. to pengikut2 PASsik yg x brp cerdik tuh kalu bodo tu wat la cr bodo jgn blagak pandei plak huahuahua...

by the way bai PAS = TakeBeer!!!

Anonymous said...

hasan tu di hantar untuk memperondakkan umno je..hasan tetap salah seorang
pemimpin pas..ini mainan pas..jadi jangan percaya kalau hubungan hasan gdn pas kian longgar...

Melayu Perak said...

lantaklah najib sokong namawee ke idak yang ko lorat sangat tu ngape...????

Angry Bird said...

Tetapi yg anehnya kenapa Hassan Ali dijuang oleh UMNO? Hakikatnya jikalau rakyat khususnya yg beragama Melayu Islam di Selangor menyokong pendirian Hassan Ali, maka patutlah lebih ramai yg datang ke majilis Himpun baru2 ni.

Angry Bird said...

MP,
Maka kao berbesar hati apabila Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia menyokong karenah seorang anak Cina yg telah mencipta nama dengan mempersendakan orang Melayu? Tak sangka rupa2nya kao ni pengikut setia 1Malaysia

Melayu Perak said...

HOT BEB!!! Bukti File Sulit Kerajaan Negeri Kelantan Melacorkan Tanah Rakyat Kepda Syarikat Cina!!!!



Kerajaan PAS Kelantan dan Menteri Besarnya memang licik. Banyak penyelewengan yang dibongkarkan di blog-blog mesra Kerajaan terutama yang melibatkan menantu hantu Menteri Besar Kelantan gagal dimanafaatkan oleh SPRM untuk mengheret Arrifahmi ke mahkamah. Terbaru Wali Selipar PAS bersubahat pula dengan dua orang Melayu Kelantan yang kaki penipu, Rahmat Ibrahim dan saudaranya Amnah Ibrahim dalam kes Ladang Rakyat. Dua saudara ini telah mendapat tanah seluas 2,963 ekar di Mukim Kandek, Dabong melalui syarikat mereka, Ladang Ternakan Maju Sdn. Bhd. (LTM) pada 23 Mac 2006.

Anonymous said...

aku memang suka dgn filem si manawee...kelakau gila beb...patut la berapa minggu je dah cecah rm7 juta ...puak2 umnu ni yang jeles tu...hentam macamana pun tak menjadi.

Anonymous said...

sama ngan kes tanah zambry

Anonymous said...

Melayu Perak kenapa asyik kena bantai ngan Angry Bird?

Anonymous said...

PAS = ANJING (DALAM BAHASA CROATIAN)

Melayu Perak said...

angry bird....

kit sial,guano eng,tony pua,ronnie liu,teresa kok,eli kangkang ko tak kisah pulak hina melayu....

beria-ia namawee sorang tuh....

Melayu Perak said...

anon 10.16 am...

bak mai c&p zambry buat jual tanah...

Anonymous said...

CONDEMN NAJIB SEBAB NAMEWEE?

YANG LAIN2 YANG DIKATAKAN OLEH TOPENG PERAK TU APEHAL KO SENYAP?

SAMPAI TANDA JALAN TULISAN JAWI PUN KENA KOMPLEN...APEHAL?

Melayu Perak said...

HUTANG PULAU PINANG CUMA TINGGAL RM30 JUTA DARIPADA RM630 JUTA? KEPALA BUTTTTTTTT....!!!!
Author: CUCU TOK WAN | Posted at: 9:30 AM | |

Sememangnya Lim Guan Eng sentiasa beranggapan, orang Melayu, yang berbahasa Melayu dan apa-apa sahaja yang berkenaan Melayu, termasuklah media Melayu boleh dikategorikan sebagai bodoh tidak terpilih. Terang-terang dia menipu dan berdusta. Dia cuba menggambarkan bahawa dia adalah seorang Ketua Menteri yang sangat baik, sangat hebat, sangat terer dan perlu disembah dicolok serta dilimau orenkan oleh orang Melayu.

Menurut Guan Eng yang dipetik oleh Harakah Daily, selama tiga tahun, hutang Pulau Pinang yang berjumlah RM630 juta telah dikurangkan menjadi RM30 juta sahaja. Itu semua adalah hasil penjimatan yang dilakukan oleh kerajaannya.

Guan Eng membuat pengakuan TERBANGANG DALAM SEJARAH MALAYSIA itu di hadapan para pengikut PAS dan penyokong Pakatan Rakyat, bersama-sama Nik Abdul Aziz Nik Mat di Dewan Besar Sungai Dua, Gelugor malam tadi. (BACA DI SINI)

Ketua Menteri yang masih tidak menjawab berkenaan RM200,000 dan RM2 juta yang dihadiahkan kepada SJKC Heng Ee sehingga mencetuskan dakwaan, semua itu berpunca daripada kejahatan dan lagak besar anak lelakinya yang berusia 16 tahun yang kemudian dipindahkan ke Sekolah Menengah St.Xavier, telah membuatkan PAS menelan air liur kerana terlalu kagum dengan temberangnya.

Sedangkan laporan Ketua Audit Negara menunjukkan sebaliknya. Ketua Menteri Pulau Pinang ini benar-benar seperti SEEKOR BABI YANG MALU KERANA IBU DAN BAPANYA ADALAH BABI!!!
4.8.5. Hutang Kerajaan Negeri

4.8.5.1. Kerajaan Negeri Pulau Pinang dari semasa ke semasa menerima pinjaman
daripada Kerajaan Persekutuan bagi membiayai projek pembangunannya. Semua
pinjaman yang diterima pada tahun 2010 untuk projek tertentu telah dipindahkan ke Akaun Kumpulanwang Pembangunan sebelum diagihkan. Kedudukan hutang Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada tahun 2010 berbanding tahun 2009 adalah seperti di Jadual 4.24.
Pada akhir tahun 2010, baki hutang Kerajaan Negeri adalah berjumlah RM687.79 juta berbanding sejumlah RM683.75 juta pada tahun 2009, iaitu meningkat sejumlah RM4.04 juta atau 0.6%. Peningkatan hutang ini adalah disebabkan pinjaman baru dengan Kerajaan Persekutuan bagi membiayai Projek Bekalan Air yang berjumlah RM4.24 juta untuk Projek Pembesaran Empangan Mengkuang dan Projek Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang bagi membina Indoor Archade and Seafood Centre di Batu Kawan berjumlah RM1.56 juta.

4.8.5.2. Pada tahun 2010, jumlah bayaran balik pinjaman Perumahan Awam Kos Rendah yang dibuat oleh Kerajaan Negeri ialah RM2.95 juta (pokok dan faedah). Analisis Audit mendapati Kerajaan Negeri telah menangguhkan bayaran balik pinjaman Projek Bekalan Air berjumlah RM160.14 juta kerana menunggu penyelesaian isu pengambilalihan pengurusan perkhidmatan air di semua negeri oleh Kerajaan Persekutuan melalui penubuhan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN). Kedudukan Hutang Kerajaan Negeri bagi tahun 2006 hingga 2010 adalah seperti di Jadual 4.25. Trend baki hutang bagi tahun 2006 hingga 2010 menunjukkan hutang Kerajaan Negeri dari Kerajaan Persekutuan terus meningkat disebabkan ada pinjaman baru diterima pada tahun-tahun tersebut.
Kedudukan baki pinjaman Projek Majlis Perbandaran untuk Pembetungan Najis sejumlah RM1.33 juta tidak berubah sejak tahun 2004 kerana Kerajaan Persekutuan telah memberi kelulusan kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk menghentikan bayaran balik pinjaman bagi projek tersebut berikutan dengan pengambilalihan oleh Indah Water Konsortium.

(LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA, PENYATA KEWANGAN KERAJAAN NEGERI - M/S 32-34)

NAH KO ANGRY BIRD AMBIK.........

Anonymous said...

AISEH, TERTULIS TOPENG PERAK PULAK. ITU MAMAT PENCACAI PAKATAN TU..

MELAYU PERAK LAAA..HEHEHE

Anonymous said...

UMNO - BABI TUNGGAL (dalam bahasa slovakia )

Anonymous said...

10.31

tak apa..aku tau ..ko dan famali ko suka dgn entri TOPENG PERAK..

musangka said...

Kerana sokongan UMNU,
Nasi Lemak 2.0 dah kutip 8 juta.....!

Amacam org2 melayu umnu ???

mmuuaahhahahahaha...!!!

Angry Bird said...

MP,
Kao ni pekak ke. Dari dulu pun Cina mcm tu. Tapi pertama kali dalam sejarah tanah air, Presiden UMNO mengampu Cina Chauvanis? Itulah isunya beb
Tapi jikalau kau setuju dengan tindakan Najib tu aku paham. Baru2 ni ramai Melayu yg dah jadi liberal mcm Khalid Samad dan Najib. Silap2 kao pun terikut rentak tu kot

musangka said...

HASSAN ALI SEDIA BERENTAP ?

Dgn sapa tuu..?

PAS dah bukak pintu kandang !

mmuuaahhahahahaha...!

Angry Bird said...

Ia tepat tu Musangka. Mungkin kerana "endorsemen" oleh Najib Altantuya. Mungkin tahun depan buku terbitan Namewee akan menggantikkan Interlok kot.Tapi kenapa Ibrahim Ali dan Perkasa tertelan air liur ketika Najib menyokong Namewee? pelik

musangka said...

Angry Bird!

Apasal Umnu ni sukak sgt dgn bahan2 TERBUANG..??

Anonymous said...

anon 10:21am,

betul la...pas bermaksud anjing dlm bahasa croatia.

anon 10:32am,

hang tipu!!!

Anonymous said...

yezzzzzzzaaa melayu perak........ ...terbaekkk kita hentam makhluk lena dgn hujah......hapuskan dajjal laknatullah

..dari karai..

Anonymous said...

ANON 10:34AM

HUMAN ERROR. BIASA LA.

KO PUN BUAT SILAP JUGAK. WRONG GUESS!

SORRY YE. SAMPAI KE HARI NI AKU TAK PERNAH MASUK PUN BLOG TOPENG PERAK WALAU SEKALI. WALLAHI!! KEH KEH KEH

Anonymous said...

bukan barang terbuang....kitar semula..tak cemar alam.....terbaekkk

Anonymous said...

eh? anwar tu bukan bahan terbuang ke?

musangka said...

Melayu Perak!

Brahim Ali,
Rahim Nor mata lebam,
Eskay the stooges,
Zul Kulim,

Hindu botoi jln bendahara..KIRIM SALAM !!!

mmuuaahhahahahaha...!!!

Angry Bird said...

Melayu Perak,
Kao ni membebel pasal LGE apa hal? Lagipun laporan audit tu utk tahun 2010. Ini 2011. Hutang Pinang dah jatuh kpd RM 30j. Bukan aku sokong dia-all tapi kita kena tahu fakta fakta secara terperinci. Bukan pencacai yg 'cut and paste' tanpa memahami apa yg diciluk tu


Ni aku beri link
http://my.news.yahoo.com/penang-s-state-debt-has-dropped-95pc-says-092205444.html

tapi dalam Bahasa Inggeris, kalau tak paham kao guna Google translate je

Anonymous said...

anon 10.32

betuiii tu UMNO - maksud BABI TUNGGAL dlm bahasa slovakia


anan 10.21

hang tipu lah

Anonymous said...

anon 10:32am

umno - tak menipu(dalam bahasa kelanton)

musangka said...

MelayuPerak!

Agak2 la Nasi Lemak 2.0 bole lwn HATI MALAYA tak ?

Ce tanya Najib Kemenyan..!!

mmuuaahhahhahaha...!!!

Anonymous said...

UMNO tu istilah Bahasa Inggeris kerana UMNO tu didik dan diasuh oleh penjajah. Dasar UMNO sama je dengan dasar Inggeris iaitu untuk memperbodohkan Melayu

Anonymous said...

ANON 10:32AM

LU TIPU LA BRO..TAK BAIK CAMTU TAU. MEMALUKAN PUAK PAKATAN JE..

DALAM BAHASA SLOVENIA UMNO = MUNASABAH

Anonymous said...

eh,anuar tu sampah tak leh kitar semula...cemar alam...

Angry Bird said...

Musangka,
Melayu Perak tu Melayu Liberal 2.0. Dasyhat sioot. seliberal2 Khalid Samad, aku rasa takkan dia nak menjadi penyokong Namewee kot. Ni Melayu Perak penyokong kuat budak Cina tu keh keh

tapi spt budak cina tu, dia tak pandai nak berhujah. entah mengapa dia nak kenakan aku dengan LGE - tapi aku anti DAP. Habis, fakta pun salah

alamak kualiti pencacai sekarang memang teruk ler

musangka said...

Hassan Ali..!

DATANG MU TAK DI UNDANG,

PERGI MU TAK DI HALANG !

mmuuhhahahaha...!!!

Anonymous said...

amboi..2011 punya belum audit la bro..

kita tunggu je audit. betul ke hutang turun ke 30juta. takkan tak kenal dgn LGE tu..lidah biawak..

skrg pun dah defisit sini sana.
hehehe

musangka said...

Melayu Perak!

Klu dah asal penubuhan UMNU tu dari usaha2 org2 KAPIAQ,

Toksah dok angan2 jadi hero melayu laa...!

Anonymous said...

pas tak pantang kalau mukmin murtad tetapi pas pantang kalau orang macam Hassan Ali memurtadkan (meninggalkan) perjuangan pas.

PEMERHATI

Anonymous said...

asal penubuhan pas dan pkr pulak apecer?

kerana dendam kesumat!!!

toksah cerita la pasal agama bangsa dan negara! semua tu hanya tipuhelah semata2!

keh keh keh

Angry Bird said...

UMNO perkataan bahasa Negero

Kao tak percaya kao pi guna Google translate kao tulis UMNO kao guna opsyen bahasa Swahili (iaitu Bahasa Negero)

Betul tu,.. UMNO tu bermaksud "terlalu" dalm bahasa Negero

Umno ni nguruwe - ni ayat Negero

kao nak tahu maksudnya kao pi ke
translate.google.com

kap pi taip
Umno ni nguruwe dalam kotak
kao guna opsyen bahasa Swahili (Negro) pastu kao terjemah

Gerenti menabjukkan

musangka said...

Angry Bird!

Skrg baru org2 melayu tahu & paham,

kenapa UMNU sering menolak sebarang usaha kearah Islam!

Rupa nya UMNU ditubuhkan oleh British semata-mata utk jadi boneka.

Diciptanya Malayan Union, dlm masa yg sama, suma parti2 kemerdekaan di haramkan. Lalu, ditubuhkan UMNU yg KUNUN nya sebagai penentang MU!

Maka terjajahlah Malaya, HINGGA KE HARI INI....!

Hidup Melayu....!!

mmuuhhahahahahaha...!!!

Angry Bird said...

Apa hal audit2 ni
1MDB dah kena audit ke?
Cincin rosmah PWC audit ke?

Kalau hang pandai sangat tolong jawab kenapa laporan audit gagal mengesan skandal PKFZ? tu skandal beribu juta ringgit, lubangnya lebih besar dari bik mama tapi gagal dikesan oleh audit

sudahlah . kalau tak erti nak baca penyata kewangan tolong jangan tunjuk pandai. aku bukannya nak pertahankan LGE tapi jikalau kao nak tunjuk bodoh padaku, kao kena terimalah balasannya

Anonymous said...

anon 10.49

apa la ko ni..betul la umno tu maksudnya babi tunggal dam bahasa slovakia..sbb umno ni milik tunggal je...milik pemimpin je...sapa yang milik babi tunggal ni cepat kaya..bantai ratusan juta sape nak ambil tau..PAS maksuknya terbaik...eh..eh..wat malu umno je la ko ni....

musangka said...

Patut pun Najib Kemenyan megah giler dgn CHOGM....!

Masih SEMBAH queen !!

mmuuaahhahahaha...!!!

Angry Bird said...

Musangka
Kao silap le. Aku pun dulu tersalah anggap UMNO sebagai pertubuhan yg dijulang oleh British. Tapi sekarang aku tahu UMNO ada pertaliannya dengan Negero Afrika kerana perkataan UMNO tu dari bahasa Negero

Kerana tu aku dah kata, ramai puak Negero yg suka mai kat Mesia.

rakab said...

Nampaknya tinggal binatang jer yang menyokong pakatan sekarang nih !....musang dengan burung !!

heheheheeee...

Angry Bird said...

Umno ni nguruwe

Anonymous said...

MUSANGKA N ANGRY BIRD.......

TERBAEEEEK!!!!!!

Anonymous said...

cara paling mudah untuk putuskan ikatan umat ialah dari dalam.

pihak dalam yang paling penting diresapi minda mereka ialah parti isle.

kini, golongan kafir telah berjaya bertakhta di minda parti isle.

hanya masa akan menentukan apa dan banyak mana kerosakan yang akan menimpa umah.

PMERHATI

musangka said...

Wahai org2 melayu!

Ce tengok wajah2 yg ada dlm PERKASA skrg ni.....!

Agak2 Hassan Ali nak join ka?

aku nak gelak! aku nak gelak! aku nak tergelak!

mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

jadi ko pandai sangat le pasal audit ye? kan ke puak2 pakatan condemn kerajaan sebab audit?

jadi tunjukkan le bukti pasal pkfz ke..kesilapan audit ke..dah terer sangat. silakan.

kami yang kononnya tunjuk bodoh ni nak tahu jugak..kan ko kata beribu juta ringgit punya skandal..tunjukkan la kehebatan penyata kewangan ko..

jangan bagi alasan masih simpan dalam kotak atau we have the numbers dah le..

keh keh keh

musangka said...

rakab 1110,

Ce hg tanya puak2 sebelah utara,

apa makna 'rakab' ??

kuah kuah kuah !!!

Anonymous said...

akhirnya hasrat kafirun untuk mengubah minda umat menerusi proksi hampir 99% berjaya.

kini menerusi Pati Agama-agama Serantau (PAS), semua agama di rantau ini akan diktiraf sebagai sama rata.

PEMERHATI

rakab said...

Pak musang,

Hasan ali gaduh dengan mat sabu...
Pas hancur berkecai...

PRU13, tak ada harapan lagi...

hahahahaaaa....

Anonymous said...

11.12

tapi sekarang chua soi lek dah masuk secara langsung dlm biro agama umno...dah bantai undang2 islam..[ lelaki n perempuan bukan muhrim boleh bersalam..undang2 islam membawa pada kemunduran ] mana islam umno ewh..diam je..mana perkasa weh..tido lagi ke si katak..

rakab said...

Cuba hang tanya satu dunia, musang tu orang ke binatang ??

huaahahahaaaa...

Anonymous said...

Hassan Ali dimurdai oleh parti isle bukan kerana kurang ajer pada parti induk tetapi kurang ajer kepada parti yang ditabalkan sebagai parti khaliph unggul -- Dapir.

PEMERHATI

Brader Vo said...

PAS = berkarat (Bahasa Turki)

60 tahun dan terus berkarat ....

Anonymous said...

kan puak2 bijak pandai ni akan heboh jika terbukti ada ketidaktelusan.
aku sbg rakyat malaysia yang berpendidikan sekolah menengah nak tahu sangat sejauh mana ketelusan kerajaan BN atau PR. laporan audit sudah tentu jadi benchmark.
setakat hearsay aku tak percaya. sesiapapun boleh masuk bakul angkat sendiri.

musangka said...

Terengganu kata depa kalah pasai NS maybe pakai BOMO !

Betui ka?

Pd aku, itu bole jadik.

Org2 Rembau memang cun bab ni.

Tak gitu....madam Ros ??

mmuuaahhahahahaha...!!!

rakab said...

non 11.18,

Kau suruh jer tok-tok lebai Pas betulkan si Soi Lek tu..

Merekakan lebih Islam dari orang lain...

heheheheeee...

Angry Bird said...

Melayu Perak,
Apasal malu nak tunjuk nik
Ok biar saya terangkan apa tu Skandal PKFZ kerana kebiasaan pencacai Najib tu specis yg kurang berpengetahuan

No 1, PKA (Port Klang Authority) iaitu badan berkanun membeli tanah dari kroni Cina dengan harga jauh lebih tinggi dari pasaran. Malah kroni Cina (kuala dimensi) berjaya memperolehi keuntungan lebih dari RM 1 billion melalui transaksi ni. Lagi bukti UMNO suka sangat dengan Cina Cauvenis kerana 2 specis jerung, satu jerung Selat Melaka lagi satu jerung Laut Cina Selatan

Kedua, kos membangun PKFZ naik dari RM 1.8bn ke lebih daripada RM 4.5 billion, iaitu hampir 300% kos asal. Kenapa - ianya kerana utk memberi peluang kepada jerung makan 2,3,4 kali

Ketiga, kos pembiayaan PKFZ ni datangnya dari kerajaan kerana kerajaan menjadi penjamin kepada bon bon jangka masa lama (extended maturity). Maka jumlah kerugiaan jauh lebih besar dari harga pokok iatu RM 4.6 billion kerana kerajaan terpaksa menyelesaikan hutang pokok bersama dengan bunga bon tersebut

bendaq ni kao tak pahem

malulah kao ni aku terpaksa mengajar budak2 umno leh

rakab said...

mana burung tadi ??

dah terbang masuk balik dalam seluar Anwar..!!

Angry Bird said...

Apa hal lebai PAS kena betulkan Chua Soi Lek? Dia tu menuntut ilmu batin dari UMNO bukan

Anonymous said...

nampaknya pakatan haram dan tambah seekor lagi binatang untuk bantu musang yang terkantoi tahap maksimum baru-baru ni...

Angry Bird said...

Bro Musangka,

Kenapa pemimpin parti komponen BN tu jenis yg ada skandal seks? Apakah rahsia Najib di Port Dickson? Kenapakah pencacai UMNO begitu dangkal sehingga aku terpaksa memberi penjelasan berkaitan isu2 semasa? Takkan akhbaq utusex tak tahu memperkosakan minda pencacai oops silap sebenarnya nak tulis memperkasakan minda pembaca

rakab said...

Kes PKFZ dah masuk mahkamah!
Kan sedang bicara tu..

penyangak sibuk membuat andaian untuk cari laba politik..

piiraah !!!

Anonymous said...

aku bukan melayu perak laa..

oooo...jadi itu bukti berlaku skandal la? tau ke apa tu skandal? itu semua hearsay. budak lulusan sekolah rendah cam aku ni tak suka hearsay. kitorang nak bukti. nak audit!!

sedangkan video yang disahkan 99% tulen kitorang tak percaya, apatah lagi setakat hearsay..

kes khir toyo, beli lebih rendah dari nilai asal pun dikatakan skandal.

kes pkfz, nilai hartanah melambung pun dikatakan skandal.

pembangunan tanah di kg buah pala, untung berapa ye? billion2 ni aku tak reti la. maklumla, aku lulus upsr je..heheheh..rumah penduduk kat pulau pinang harga melambung tak pulak dikatakan skandal?

Tukang Komen said...

PAS OH PAS!
Surau pun ente pernah nk bagi guan eng rasmikan. Masjid pun ente bagi kafir harbi masuk beri ceramah. Puluh tahun ente perintah kelantan sebiji masjid pun ente tak buat.Patong budha ente beri derma. Kalimah Allah ente 'cheap sale' kt kristian. Sambutan Maulidurasul ente kondem. Ente benarkan suami meliwat isteri. Anwar sokong pluralsime ente senyap. Ente punya ahli curi Nik Aziz punya slipper ente bilang 'aiambil pasl mau barakah'. Ente punya pemimpin2 buat zina sama isteri orang ente sorok. Komunis ente sokong bagai nak rak. Khalifah Omar punya nama ente gadai pada kafir harbi,siap kasi doa dalam khutbah.

Hassan Ali tahan orang islam murtad ente marah. PAS OH PAS APA HAK ENTE PAKAI GELARAN ISLAM. ENTE PUNYA ISLAM ON PAPER SAJA KAH? SEBENARNYA ENTE PARTI AGAMA APA?

Ada banyak lagi cerita tapi ana simpanlah.

Angry Bird said...

Anon 11:33
Kah kah kah,
Kao ni bodoh ke apa? Kita bukan berbincang tentang selok belok kes PKFZ, walaupun semua orang tahu ianya membabitkan cukong Cina + pembesar berjiwa Melayu (kunnunya). Kita berbincang camana laporan Audit kat Mesia ni tak senilai kertas tandas pun kerana skandal2 besar spt PKFZ gagal dikesan

Apasal budak2 UMNO jenis yg dunggu lerr. Betul kata bro Musangka, UMNO tidak memberi ruang kpd Melayu pandai

rakab said...

Burung Nuar,

Pas yang suka mainkan hukum agama, jadi merekalah yang kena betulkan Soi lek ...

Angry Bird said...

Anon 11:36,
Kah kah kah, kao ni lepasan dari sekolah mana?
Sekeor pencacai kata PKFZ masuk perbicaraaan. Seekor lagi kata PKFZ tu hearsay

Kah kah, baik juga kao malu nak mengaku identitimu. Berhujah mcm badigol

Anonymous said...

oooo...skandal seks? hearsay jugak la kan?

takpe..yang terang2 ada saksi bermubahalah dan ada video pun aku masih tak percaya..inikan pulak setakat hearsay..

jangan risau..keh keh keh

SAMADLELONG said...

bendaq ni kao tak pahem

malulah kao ni aku terpaksa mengajar budak2 umno leh

October 31, 2011 11:26 AM


===================================

HANG NAK CITER PA BENDA NI DAH BASI DAH DAN KES DAH MASUK MAHKAMAH

piang, CITER LE BAB LAIN

Angry Bird said...

Rakab Negero,

Habis kao sokonglah Chua Soi Lek menjadi pemimpin peringkat kebangsaan?

Lebai Pas tak sampai dapat memperbetulkan tabiat CSL kerana dia diajar berbuat begitu dari pemimpin UMNO

he he he

rakab said...

Burung nuar,

Anwar dengan Mat sabu tu pemimpin parti mana yek..

Skandal seks teragung abad ini !!

Anonymous said...

ye la...masuk mahkamah sebab nak buktikan sama ada hearsay itu betul atau tidak..itu je. jadi kalau korang ada bukti, serahkan ke mahkamah. toksah simpan dalam kotak. lama2 kena makan anai2, sape rugi..keh keh keh

jika benar, maka team audit dan si pelaku akan kena ganyang. jika tak benar, maka ko pulak kena ganyang.

itulah gaya pemikiran budak sekolah rendah cam aku ni..muaahahahahaa

Angry Bird said...

Samadlelong,

kah kah kah kao ni bodoh keapa.

pencacai UMNU yg cabar aku, aku jawab leh

Anonymous said...
jadi ko pandai sangat le pasal audit ye? kan ke puak2 pakatan condemn kerajaan sebab audit?

jadi tunjukkan le bukti pasal pkfz ke..kesilapan audit ke..dah terer sangat. silakan.

kami yang kononnya tunjuk bodoh ni nak tahu jugak..kan ko kata beribu juta ringgit punya skandal..tunjukkan la kehebatan penyata kewangan ko..

jangan bagi alasan masih simpan dalam kotak atau we have the numbers dah le..

keh keh keh

October 31, 2011 11:15 AM


Apa pun, skandal UMNO memang basi kerana berlambak. Kes bini Sharizat Jalil yg pao projek ternak lumbu camana?

Angry Bird said...

Anon 11:42 / Melayu Perak
KAH KAH KAH
HU HU HU HU HU

Masuk ke makamah kerana nak buktikan samada kes tu hearsay? Istilah prima facie kao paham ke

Bodoh sungguhle pencacai UMNO

Akrab tunggu jawab, aku tak tahan ketawa ni perut dah sakit

rakab said...

Kalau Pas mudah diajar oleh Umno, tak lah masyarakat cacamarba macam hari ni..

burung nuar ada faham kah..

musangka said...

1131,

Aku terkantoi tahap maksimum ?

bab yg mana tuu..?

mmuuaahhhahahaha...!!!

Anonymous said...

aku heran bebenor nih,

orang2 yang mengaku bijak pandai berfikiran bawah level aku ropenyer..
aku setakat lulusan upsr boleh tahu you are not guilty until proven otherwise.

cam kes anwar, walaupun ada video dan ada saksi, aku tak percaya kan? until proven otherwise..
kes pkfz, not proven yet.
biar mahkamah tentukan. yang orang2 bijak pandai ni nak heboh apehal?
keh keh keh

Angry Bird said...

Kes Anwar tu, aku tak paham, camana orang yg sakit belakang boleh meliwat budak yg muda. Pastu muda tu menonggeng timbalan pendakwa raya. Sah Sayfool saksi yg tidak boleh dipercayai, tetapi kita dah tahulah tahap integriti makamah kat malaysia.

Mungkin dia ikut stail budak negro kot

umno nguruwe

Anonymous said...

kote anuar pandai ketawa lah..
he he he

Angry Bird said...

Bro musangka,
Kenapa pencacai UMNO tu memang bodoh tahap gaban. Akaunting tak kenal tapi nak mengaku pandai. Pretend to be lawya tapi prima facie entah kemana.

Tapi, kalau bukak bab seks, bendaq ni pencacai UMNO memang power gilerr

musangka said...

'la ni dia kata dia sanggup hilang sokongan pas'

Ayat power jenis apa ni GAP?

Bila mase PAS dok tatang Hassan Ali?

Dulu bole jadi gak kot...

La ni sorry ! Sapa2 yg rasa tak sesuai dlm PAS, pintu sentiasa terbuka !!

PAS dah ada tiket utk rasa SOMBONG skrg !!

kuah kuah kuah!

Anonymous said...

ooo.. prima facie..

so what, what happen if the case rebutted? sebab tu aku kata, kalau korang ada bukti, cepat2 hantar kat pendakwaraya. kan senang..
setakat gebang lebih..hearsay semata2..

tu kes anwar tu kan ada prima facie. aku tetap tak percaya jugak kan? keh keh keh

ke nak tuduh mahkamah dah kena beli? amboi...

Melayu Perak said...

umno dalam bahasa arab atau amanu adalah beriman....

itu yang sebenarnya pada ahli-aHLI UMNO..

Angry Bird said...

Rakab,
Kes rasuah tu membabitkan pemimpin parti mana ia? bermula dari skandal maminco, skandal bmf, skandal bank negara nak jadi mcm soros, skandal rahim tamby chik, skandal najib port dickson, skandal najib altantuya, skandal perwaja, skandal mas, skandal renong, skandal mas kena bailout ngan idris jala, skandal mas kena jual pada tony ular

WHO IS UMNO TU TEACH THE PEOPLE ABOUT MORAL

KHAK PTUIH

musangka said...

Angry Bird!

UMNU dgn porno.....

ibarat ISI ngan KUKU..!

Betui kata2 namewee tuu...!!!

rakab said...

Mana kau nak faham...

sebab kau bukan blue eye boy Anwar..

heheheheeee...


PAKATAN BANGANG

Angry Bird said...

Melayu Perak,
Baiklah tu. Stick to bahasa Arab. Jgn masuk campur ngan bab ekonomi, kewangan dan audit. jgn nak beri komen ttg harga letrik ke tukaran matawang ke pkfz

nak kena lanyak kaw kaw

Angry Bird said...

Bro Musangka,
Aku heran. Anwar Ibrahim tu bekas ketua gerombolan kan? Kalau depa lanyak Anwar cakap dia macam ni dan macam tu, sebenarnya dia mengaku pemimpin gerombolan UMNO jenis yg sama kan

Setahu aku pemimpin PAS tiada yg ada skandal2 mcm pemimpin UMNO. Rahim Tambi Chik ada skandal, Abu Hassan Omar ada skandal. Najib ada skandal. Ni sekarang depa kata Anwar ada skandal bermaksud Mahadey pun pasti ada skandal tapi tak nak mengaku

rakab said...

Burung bengkok,

Semua yang kau sebutkan tu kebanyakannya cuma kempen fitnah pembangkang semata-mata..

kalau ada sikit pun telah pun ditangani....dah lama selesai..

Anonymous said...

laaaaa..tak caye plak? kan ada prima facie tu?

ape nih? pkfz punya prima facie boleh terima. anwar punya prima facie tak nak terima plak?

ape nih? munafik le camni...takkan level korang sama je dgn budak upsr cam aku ni???? keh keh keh

Angry Bird said...

Rakab,
Jangan jadi pengecut. Cakap mana yg aku sebut tu fitnah. Aku cabar hang, tell me which one is i say is fitnah

Anonymous said...

ntah2 ape2 la angry birds nie....over sgt2....derang yg kt atas tu xda pn kecoh2 sgt....siap leh lepak2 n minum2 same2 even xsame parti...ko je yg lebih2 lak....poyo je aku bace komen mamat nie...

Angry Bird said...

Anon 1201
Habis kao mengaku PKFZ tu bukannya "hearsay"? Jgn nak mcm pak keling. cakap betul ke tidak, kalau tidak aku tak nak layan mu lagi

rakab said...

Pemimpin Pas pun banyak skandal, termasuk skandal seks..

itu belum jadi kerajaan pusat !!

burung terlepas pandang ker..??

PKR BANGANG

Anonymous said...

mamat angry bird nie ckp mcm die serba tau kisah skandal kt mesia...dgr pn dr cite org len pas2 mengaku serba tau....

musangka said...

Angry Bird!

Anwar tu...UMNU!

Masa bila dia kuaq Umnu ??

Bab ni pun pecacai2 tu tak paham..!!

Angry Bird said...

Haiseh Rakab,
Which story is fitnah..aku mmg direk, bukan berliku2 dan berbelit2 mcm zambry MB haram tu

Anonymous said...

buktikan je skandal tu..itu yang budak2 lulusan sekolah rendah cam aku ni nak tahu..

kes anwar, aku tak caye pun sehingga terbukti. walaupun ada video atau saksi bla bla bla..and mind you, aku tak pernah anggap mahkamah dibeli whatsoever. org lulusan sekolah rendah cam aku hanya nak tahu dan nak sokong yang benar sahaja.

ye laaa..cam budak2 la kan. tak suka tuduh2 tanpa periksa..keh keh keh

rakab said...

Ni sekarang depa kata Anwar ada skandal bermaksud Mahadey pun pasti ada skandal


Burung bengkok,

ayat kau tu cuma andaian,..


PAKATAN BODOH

Tukang Komen said...

Angry Bird.
Jangan pandang rendah tentang kelulusan aku. Mungkin aku sekolah atap je tapi ada hak untuk bersama dalam blog GAP. Ko yg berpedidikan tinggi pun merapu dan meroya apahal?
Takpelah,sebalik pikir kau jenis 'angry' suka marah2. Aku pelik sikit dgn korang. Sekor burung sekor lagi musang. Korang dari zoo negara ke?

Melayu Perak said...

angry bird...

sebarang gangguan kepada perbicaraan yang sedang berjalan boleh dinamakan contempt of court.....


contempt of court
n. there are essentially two types of contempt: a) being rude, disrespectful to the judge or other attorneys or causing a disturbance in the courtroom, particularly after being warned by the judge; b) willful failure to obey an order of the court. This latter can include failure to pay child support or alimony. The court's power to punish for contempt (called "citing" one for contempt) includes fines and/or jail time (called "imposing sanctions"). Incarceration is generally just a threat and if imposed, usually brief. Since the judge has discretion to control the courtroom, contempt citations are generally not appealable unless the amount of fine or jail time is excessive. "Criminal contempt" involves contempt with the aim of obstruction of justice, such as threatening a judge or witness or disobeying an order to produce evidence.
See also: sanction

kalau nak tunggu laporan audit tentang pkfz tunggulah habis court case....kalau tidak jadi contempt of court

Angry Bird said...

Andaian ataupun spekulasi. Tapi siapa yg berani nak menyiasat Mahadey?

Anonymous said...

Ni sekarang depa kata Anwar ada skandal bermaksud Mahadey pun pasti ada skandal


Burung bengkok,

ayat kau tu cuma andaian,..


PAKATAN BODOH
___________________________________
yup bro....men2 tuduh2 je....kalo xnmpk xyah ckp la...

Anonymous said...

keh keh keh..

tak nak layan la plak? kan ke awal2tadi aku kata kita tunggu hasil audit 2011? kita tengok betul ke tak hutang turun ke 30juta ringgit? ada aku tuduh2 tanpa bukti? aku cuma kata khalifah tu lidah biawak. so kena hati2. jgn tertipu hidup2. kan korang bijak pandai..malu weihh kalau ditipu hidup2..lain la budak lulusan upsr ca aku nih..logik gak..keh keh keh

sape yang mula2 bangkitkan isu pkfz? siap condemn pulak audit?

sebab tu toksah gebang lebih..

musangka said...

Angry Bird!

Bab Zambry tu MB HARAM....

Aku setuju sgt2 dgn hg !!!

Kerajaan Perak la ni, memang kerajaan HARAM!

rakab said...

Itu laa Pak musang,

Anwar mana pernah keluar Umno, dia kena tendang !!

Pasai tu orang Pas tak percaya dengan dia...cuma peralatkan saje

burung bengkok tu tau tapi saja buat-buat bangang..

heheheheeee...sukanya ASD.

Angry Bird said...

MP,
Kah kah kah kah
Sungguh lucu lah lu..taim Anwar kena bicara, bloggers umno meng'contempt'kan prosiding makamah kerana depa tak hormat pun prosiding makamah

Anonymous said...

Andaian ataupun spekulasi. Tapi siapa yg berani nak menyiasat Mahadey?
_____________________________________

nk takut watpe kt mahadey...bwk je la ke court kalo dh cukup bukti....ckp bkn men hebat angry birds nie....rupenye pengecut...cite dlm blog bole la....

usin said...

"Yg lebih penting bagi saya, bukannya pangkat, populariti & kekayaan. Bukan saya tak sayang parti, tetapi di tahap tertertu dlm perjuangan, parti pun perlu letak KE TEPI demi melaksanakan tanggungjawab kpd Allah SWT " Hassan Ali.

Ini kata2 yg menghentam UMNU !

mmuuaahhahahahahaha...!!
----------------------------------
ketawa mcm setan.
hoi musangbiol, statement tu utk ps la bahlol. hasan ali langsung tak sebut pasal parti yg ko jeles sgt tu. lol & samdol melantun lantun ko ni. seronok membazir masa layan mangkok ayun mcm ko...

Angry Bird said...

Kah kah kah
kao ni sama bebal dengan MP ke? aku tak persoalkan samada Anwar tu kena tendang ke londeh kena apa apa. Aku hanya menyatakan bagaimana begitu ramai pemimpin besar UMNO, bukannya ikan bilis, ada skandal seks dan rasuah. Bukan mcm parti PAS.
So persoalan saya ialah mcm ni, how cam we trust the UMNO to mentarbiah the Chua Soi Lek jikalau pemimpinnya sudah "proven" jenis yg berskandal

rakab said...

Angry Bird said...
Andaian ataupun spekulasi. Tapi siapa yg berani nak menyiasat Mahadey?

October 31, 2011 12:14 PM

Burung bengkok,

Yang kau garang sangat tu kenapa ??
aku ingatkan handal benau!

rupanya pecacai murahan jugak...

piiiraaahh..!!!

Angry Bird said...

Anon 1217,
Ialah tu UMNO menguasi polis. kita tahulah.. UMNO berkuasa mcm rejim Gadaffi
Tunggulah saat PR memerintah, nescaya pada saat tu aku bersama rakyat Malaysia akan melaporkan segala skandal Madey kepada badan berkuasa..

Melayu Perak said...

lge menipu kepala butuh.....

mana dapat duit rm 600 juta dalam masa belum cukup setahun....

lge jual burit cina ke...?????

Melayu Perak said...

tak payah nak selongkar skandal tdm....

kalau ada nape tak buat sekarang...

nape tunggu pr perintah....

macam tunggu kucing bertanduklah....

musangka said...

usin 1219,

Terang2 kenyataan tu HENTAM umnu !

Awat benak sgt ni....

Dulu sekolah umnu ka?

mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

NK TGU PR PERINTAH KONON....SKRG BOLE LA CKP....DH DPT LOM TNTU NYE KO WAT...KECOH LEBIH LA ANGRY BIRDS NIE...NYAMPAH LAK AKU...KALO BETOL LA MAHADEY ADE BUKTI WAT SALAH DH LAME DH KORG2 NIE PENCACAI PR PG WAT REPOT..DH LA WOI...BUANG MASE JE....

rakab said...

Anwar kena tendang,..jawapan aku pada si musang !

yang kau terasa kenapa ??
memang burung pecacai bangang !!


PAKATAN BANGANG

Angry Bird said...

Kerana polis Malaysia taat kepada UMNO. bendaq tu kao tak paham ke

Anonymous said...

dah agak dah..

angry birds tak lain tak bukan hanya pencacai pakatan. anti DAP konon..

sebelum korang sibuk pasal skandal mahadey ke sape2.. selesaikan dulu skandal anugerah tuhan tu..

aku hanya nak tahu yang benar je. tak peduli pun komen pasal umno kuasai polis la, skandal la...toksah cakap kalau takde bukti! orang2 pas cakap, kalau takde bukti itu fitnah! tak takut dosa fitnah ke? keh keh keh

Melayu Perak said...

kalau pemimpin umno ada skandal....

sure dah masuk dalam blogger pembangkang....

tapi mana bukti....

angry bird ko sorang aja yang kata ada skandal...

kalu ada tunjukkan...c & p pun tak apa....

Melayu Perak said...

kalau pemimpin umno ada skandal....

sure dah masuk dalam blogger pembangkang....

tapi mana bukti....

angry bird ko sorang aja yang kata ada skandal...

kalu ada tunjukkan...c & p pun tak apa....

Angry Bird said...

Bro Musangka,
Sekolah UMNU kah kah kah kah. Tu sama dengan sekolah Henry Gurney kot

rakab said...

Kahkahkah..

Burung bodoh nak tunggu PR berkuasa baru nak lapur skandal pemimpin Umno konon,..

Kalau macam tu tunggu jer PR berkuasa baru cerita,..buat apa cerita sekarang ??


BURUNG BENGKOK BAHALOL

musangka said...

MP 1226,
'macam tunggu kucing bertanduklah....'

Takdan kucin nak bertanduk....

Suaka kat Khazastan dah di booking !

mmuuaahhahahaha...!!!

Angry Bird said...

Wahai kawan semua,
Aku memang benar nak sokong UMNU. Tetapi aku nampak penyokong UMNU bodoh macam nak mampus. Pastu aku sokonglah pembangkan kerana walaupun aku anti Cina, aku lebih anti Bodoh

sudah2la tu.. said...

mentaliti pencacai pakatan ni, depa takkan ada sikit pun rasa bersalah kalau dah buat fitnah..

lagi satu, depa bersifat sebijik orang2 munafik. kena kat org lain, semua betul dan boleh dipercayai. kena tang batang hidung depa, semua tak boleh dipercayai..

Anonymous said...

Wahai kawan semua,
Aku memang benar nak sokong UMNU. Tetapi aku nampak penyokong UMNU bodoh macam nak mampus. Pastu aku sokonglah pembangkan kerana walaupun aku anti Cina, aku lebih anti Bodoh
___________________________________
die yg bodoh kate org len bodo....nyampah lak aku ngan angry bird nie....name nk omputih.....g mampos la lu....

musangka said...

rakab 1232,

Satu donia tau!

Lapor waktu umnu berkuasa umpama menulis atas ayaq !

mmuuaahhahahaha...!!!

Angry Bird said...

Anwar Ibrahim produk dari kilang UMNU. Kalau ada apa apa yg tak betul, kao kena menyiasat kilang tersebut ler. Pasal tu aku suruh kao semua menyiasat Mahadey kerana dialah tuan punya kilang tersebut

Melayu Perak said...

AloQStaQBlog ini selalu dikaitkan dengan pendedahan ekslusif kelemahan Kerajaan PAS Kedah (khasnya dalam bab pertambahan begitu banyak pusat-pusat hiburan yang melalaikan).

Pendekata , Blog ini dan isu Pusat Hiburan - amatlah sinonim sekali ...

Sejak beberapa pendedahan AloQStaQBlog sebelum ini berkenaan kemunculan begitu banyak Pusat Hiburan Karaoke di Bandaraya Alor Setar sejak PAS memerintah, sehinggakan pernah juga diberi respon oleh Exco Ir.Phahrolrazi sendiri (beliaulah pernah menyebut - penambahan pusat-pusat karaoke adalah mengikut keperluan!).

Nampaknya harapan Rakyat Kedah Darul Aman untuk melihat tindakan tegas bagi mengurangkan PUSAT-PUSAT HIBURAN MELALAIKAN seumpama ini hanyalah sia-sia sahaja.

Malahan isu ini tidak langsung dipandang berat dan tidak diambil tindakan sewajarnya oleh kerajaan Parti Islam Malaysia Kedah - PAS Kedah.
Seperti dijanjikan semalam, hari ini dengan bangganya AloQStaQBlog sekali lagi meletupkan kemunculan baru sebuah lagi pusat hiburan berbentuk PUB & SNOOKER yang baru saja dibuka pada 07/Oktober/2011 lalu (baru-baru ini, dalam bulan Oktober ini juga!).


Ianya dikenali sebagai ; PARA-PARA PUB & SNOOKER ...

Terletak berhampiran kawasan perindutrian Mergong (area Kilang Continental Sime Tyre) di kawasan perniagaan Taman Tunku Hamimah.

Apabila disebut pub, ianya memberi gambaran bahawa tempat tersebut adalah untuk berhibur (tempat yang akhirnya akan melalaikan generasi muda dan tua).

Sesungguhnya , tidak pernah lagi dijumpai pub yang di dalamnya digunakan untuk bersukan , beriadah ataupun apa saja aktiviti positif yang boleh membawa banyak faedah kepada generasi muda, tua dan sesiapa saja.

Selain itu, Pub juga seringkali dikaitkan dengan aktiviti menjual & meminum arak - lihat sahaja banner Pub PARA-PARA di bawah ini, jelas menunjukkan ada kaitannya dengan arak.

Berhibur dan Arak - disebuah negeri pimpinan PARTI ISLAM SEMALAYSIA !?

Jadi dengan penambahan satu lagi pusat hiburan terbaru - Pub & Snooker PARA-PARA ini, ia telah menjadikan Bandaraya Alor Setar pimpinan PAS Kedah ini semakin pesat bertambah dengan pelbagai jenis pusat hiburan ...

Kalau tak percaya? Silalah rujuk siri posting-posting AloQStaQBlog sebelum ini yang memBUKTIkan betapa banyaknya penambahan baru pusat hiburan selepas PAS merampas negeri ini daripada BN , SILA KLIK :

rakab said...

kau dengan musang tak layak masuk sekolah Henry Gurney pun sebab kau dua ekor ni, BINATANG..!!

Haiwan ternakan Anugay dan Mat Butoh !!.

Muahahahahaaaaaaaa..

Melayu Perak said...

Pendedahan AloQStaQBlog / Akhbar KOSMO! pada : 23 JUN 2011 : KLIK SINI (Pendedahan Karaoke di Alor Setar Tawar KHIDMAT SEKS!)
Pendedahan AloQStaQBlog pada : 1 JUN 2011 : KLIK SINI
Pendedahan AloQStaQBlog pada : 06-Disember-2009 : KLIK SINI
Pendedahan AloQStaQBlog pada : 29-Disember-2009 : KLIK SINI
Pendedahan AloQStaQBlog pada : 07-Julai-2010 : KLIK SINI
Pendedahan AloQStaQBlog pada : 15-November-2010 : KLIK SINI
Sebelum ini, sewaktu BN memerintah dahulu, memang diakui pernah juga wujud hanya 1 atau 2 sahaja pusat hiburan di Bandaraya Alor Setar ini, itupun mengikut kesesuaianlah dan ianya tidaklah sebegitu ketara kelihatan bercambah-cambah dan bersepah-sepah seperti hari ini.

Tetapi sejak PAS Kedah memegang tampuk negeri ini sejak March 2008, begitu ketara kewujudan baru pusat hiburan di Alor Setar.
BEGINIKAH CARA PENTADBIRAN PAS YANG MENGAKU PARTI ISLAM ?
PENTING SANGATKAN PENAMBAHAN BEGITU BANYAK PUSAT HIBURAN DI ALOR SETAR UNTUK PENDUDUKNYA YANG MAJORITI ORANG ISLAM ??
DAHULU (± 10 TAHUN LEPAS), KERAJAAN BN KEDAH CUBA NAK BAWA KONSERT SURE HEBOH TV3 KE KEDAH , TETAPI WAKTU ITU MENDAPAT TENTANGAN PALING KUAT DARIPADA PAS KEDAH - WAKTU ITU, PAS MENGATAKAN KONONNYA SURE HEBOH ADALAH HIBURAN MELALAIKAN, LAGHO, MAKSIAT ! ...
TETAPI, KENAPA KINI SETELAH PAS KEDAH MEMERINTAH, PAS MEMBIARKAN BEGITU BANYAK PUSAT HIBURAN TUMBUH SEUMPAMA SEKANDANG BABI SUBUR YANG BERANAK PINAK MEMENUHI BANDARAYA INI ?
Sungguh munafiq cakap dan janji-janji PAS Kedah ! ...

Berimej lebai dan berserban yang sama besar dengan tong sampah MBAS, tapi sayang - hanya tahu komplen orang sahaja, bila dah dapat kuasa memerintah, dialah yang lebih teruk dari orang yang pernah dia komplen dulu !! ........ khiaaaaqqqqqqqQQ TuiHHH !!


SILA SEBARKAN KEMUNCULAN PUSAT HIBURAN TERBARU INI - HASIL KEPIMPINAN ISLAM KEDAH DI BAWAH BENDERA HIJAU KARAT BULAN SUNDAL ...

Anonymous said...

tu laa,

aku takkan semudah itu nak percaya cerita2 atau komen2 kat blog pasal skandal la, rasuah la... walaupun tak berpendidikan tinggi, aku tahu nak bezakan apa itu tuduhan dan apa itu berita benar. eg, laporan audit itu benar. kena terima hakikat. BN ke PR ke aku hentam sebab terbukti bersalah dan membazir..
itulah kebaikan orang takde parti cam aku ni..
masalahnye, orang2 yang perasan bijak pandai pulak terover..what a shame..keh keh keh

Angry Bird said...

Melayu Perak,
Hard Rock Cafe kat Kolompo tu siapa punya?? Kalau kao tak erti jawab benda ni jgn cuba nak lectur orang ttg masalah maksiat dan arak yg berleluasa

rakab said...

hahahahaaaaa..

musang,..tau tak apa !!

pasal hang tak ada apa bukti pun..!!...cuma gigi ngan gusi jer..

musangka said...

MP 1237,

Laporan hg tu, setelah di siasat, rupa2nya WARISAN KERAJAAN UMNU KEDAH TUA !

Kena amik masa utk kikis!!!

rakab said...

hahahahaaaaa...

Tadi bukan main pantang dicabar...
Sekarang ni, kita pulak dia suruh siasat Mahadey...

CELAKA PUNYA BURUNG..

Anonymous said...

Anwar Ibrahim produk dari kilang UMNU. Kalau ada apa apa yg tak betul, kao kena menyiasat kilang tersebut ler. Pasal tu aku suruh kao semua menyiasat Mahadey kerana dialah tuan punya kilang tersebut

October 31, 2011 12:36 PM
-------------------------
Lawak gilerrrr .......

musangka said...

Rakab 1237,

Sek Hendry Gurney hanya utk Umnu !

Umnu buat tugu Hendry Gurney!

Buat jalan Hendry Gurney!

BAPAK PENUBUHAN ISRAEL !!!

Anonymous said...

apsal tak nak siasat ABIM dan UM gak? kan ke dia pun produk ABIM dan UM?

bangang sungguh!!!

rakab said...

hahahahaaaa...

Burung anuar nak siasat pemilik Hard Rock Cafe la pulak..!

burung bengkok ni makin hilang pedoman, komen pun dah mula cacamarba !...heheheheeee..

Itu laa,..kau jangan nak tunjuk pandai kat blog GAP ni,...kan dah kena qiqah !!

hahahahaaaaa...

musangka said...

Rakab !

Aku nak makan nasik dulu.....

Angry Bird!

Jom.....!

Anonymous said...

Hard Rock Cafe kat Kolompo tu siapa punya??
____________________________________
sape punye...bg tau la....

rakab said...

Hahahahahaaaaaaaa....

Tertonggeng-tonggeng aku gelak tengok gelagat bodoh si burung bengkok..!!

hahahahaaaaa....

Burung dah kena sembelih...!!
hahahahaaaa...


BURUNG BENGKOK BANGANG.....pii balik dalam seluar anuar..

akubekaspkr said...

Angry Bird,
Seorang 'pemimpin' akan berhujah sejcara profesional, bukan menghentam, mengutuk dan mengherdik orang lain.
Kalau begini rupa bentuk 'Leadership skill' kamu, mahukah orang lain menuruti kamu?
Malu sungguh pendekatan kamu ini...

Angry Bird said...

AkubekasPKR,
Kan aku dah kata, aku sebenarnya nak menyokong UMNU. Tetapi penyokong UMNU terlalu bodoh, hujah mcm budak darjah tiga. Buat apa aku nak ajak kome nak sokong PAS ke PKR ke DAP ke PKM ke Democrat ke Likud ke Soviet Union.

Aku hanya nak ajaq kao semua gulingkan rejim Bik Mama. Tapi oleh kerana kome semuanya terlalu bodoh macam nak mampus, sampai ada yg sudi nak jadi kuli kepada Namewee, aku pun hilang sabar

So biar Cina berkuasa kat negara ni. Kerana tulah prinsip 1Malaysia

Melayu Perak said...

angry bird.....

time dr.m berkuasa...pembangkang tak suka....tdm dan siti hasmah....

time abdullah badawi berkuasa...tak suka pulak pak lah dan endon sama diseret...

time najib pulak tak suka najib dan bagi gelaran bik mama...

time muhyiddin sok tak suka kat muhyiddin dan noraini....

bila masa ko nak puas hati....

semua yang ada ko hentam...

terimalah apa yang ada...dah memadai...

Angry Bird said...

MP, kao sedia tak melafazkan ikrar taat setia kepada Najib?

Rakab, kao setuju tak memberi kesetiaan tak berbebalah bagi kepada isteri Rosmah?

Akbekaspkr, kao merasa bangga tak melihat perdana menteri malaysia mempromosikan budaya 1Malaysia, yg bermakan semua kaum menikmati hak yg sama

tu je aku nak tau. yg lain semua sekadar buang air liur je

yogibear's season said...

Rakab 1110,


Nampaknya tinggal binatang jer yang menyokong pakatan sekarang nih !....musang dengan burung

---------------------------

Yogi dah rasa daging musang itu hari...rasa teringin pulak ari nie

Dok memakak ataih siling umah jer!

Tp jgn bimbang Pastua puak2 kebulog yg asainya dulu dr parti lulusan org Negro bani Nadrajan, kata tikuih,tupai dan musang halai dimakan...!

Burung..? mmmmm ....yg makan dgn menerkam mcm Helang penunggu blog nie tak halai! hehehe

Yogi..hirup madu jer! sbbtu Manis mulut di bibir saja..

Melayu Perak said...

angry bird....

selagi najib tidak melakukan kesalahan kepada syariah islam aku berikrar bersama najib....

bukan macam pendekar kote bengkok jelas menyalahi syariah islam....

rakab said...

Yogiiiii,..i lap youuuu

heheheheeee..

rakab said...

Kau orang semua jangan terpukau dan tertipu dengan permainan saikologi Si burung bengkok tu..

Kononnya nak sokong Umno...tapi eja Umno pun tak ikhlas !

rakab said...

Burung puaka tu nak pujuk kita tolak Najib dan gantikan dengan Muhyidin konon...

Maklum laa, PRU13 dah dekat...jadi bermacam helah di gunakan blogger pakatan nak kelirukan kita semua.

Berhati-hati laa...

rakab said...

1 Malaysia bukan bermakna semua orang samarata..!!

Ia sebenarnya bermaksud semua rakyat Malaysia berbilang agama dan kaum mendukung dan menghormati perlembagaan negara.

Kalau itu pun burung bengkok tak faham lebih baik diam saje laa...

tidak berparti said...

kalau angry bird kata nak menyokong umnu,
aku pula nak tahu keikhlasan pihak pakatan,
maklumlah, aku pun org tak berparti.
tapi tengok cara angry bird dan musangka komen,
tuduh sini sana tanpa bukti, bikin aku jadi meluat saja.
bagus lagi anon lulusan sekolah rendah di atas tu,
dia tahu jugak nak bezakan antara tuduhan dan berita berfakta (bukti).

aloya said...

Wow skang musangkaplakote dah ada tag team, terbaek lah..

aku suka tengok orang bodoh, kalau berdua lagi la berbodoh2an..

aku nak gelak, nak gelak, nak gelak...


wakakakakakkaaa

Anonymous said...

Angry Bird.
Kau jeles ke polis taat pada Umno. Kau nak polis taat kt DAP. Nampak sangat kebodohan kau. Sebenarnya polis buat keje. Semua ahli parti politik polis pernah tangkaplah samdol. Nak tunjuk bodoh pi tempat lainlah.

Anonymous said...

lagak pandai, pakai cantik, kekadang cakap omputeh. rupa2nya pemintak sedekah. dulu datang sorang mntak sedekah dengan gap, ini dah bawak kawan pulak. daripada buat kecoh kat sini lebih baik bawak tempurung ataupun tadah kopiah kat ceramah2 pas.

orang sini tak senang nak dengar ceramah bodoh korang..... yang berdua tu pegi main jauh2!!!

din said...

dulu aku sokong pas,tp skrg aku sokong BN,aku dh bosan dgn tindakan pas yg sentiasa ikut telunjuk DAP laknatullah,smpaikn agama pun nk digadai,politik2 gak tp klu smpai agama pun nk dimainkn watpe aku nk sokong depa lg,maknanya pas ni dh lebih teruk dr umno,klu seseorg tu kuat pegangan agamanya dia akn takut dgn Allah drp dap,tp aku nmpk sebaliknya,depa lebih takutkn dap drp Allah,klu dh melampau camni aku jd hangin ,drp aku hangin lebih baik aku tingaikn pas cepat2

Anonymous said...

Angry Bird wrote:
Wahai kawan semua,
Aku memang benar nak sokong UMNU. Tetapi aku nampak penyokong UMNU bodoh macam nak mampus. Pastu aku sokonglah pembangkan kerana walaupun aku anti Cina, aku lebih anti Bodoh

October 31, 2011 12:32 PM
_______________________________
nasib baek mak bapak ko tak anti ko masa ko kecik2 dulu dek kebodohan ko yang tak tahu ape2..

kalo tak, makan daging musang laa ko jawabnya..

abu idris said...


arrayah.info
- Laporan Bergambar dan Video Konferens Negara Islam - Dunia menuju Khilafah

akubekaspkr said...

AB,
Kenyataan ko tentang No. 1 to the no. 1 ada kebenarannya. Kalau ikhlas untuk membantu, sewajarnya tunjukkan jalan supaya no. 1 to the no. 1 tidak menjadi terlalu galak.

Wujudkan sebuah buku 'Misteri Rosmah, Dalil kejatuhan Najib'

Tetapi pastikan setiap dalil disokong dengan fakta yang jelas

Aku yakin ko akan mendapat sokongan, tapi ingat, kalau ko tidak asaskan kepada fakta sahih, nyawa ikan lah kamu nanti

akubekaspkr said...

AB,
Mudah untuk mengenali aku:

1. Jangan digadai hak bangsaku
2. Jangan dinodai mutlak agamaku
3. Jangan disentuh kuasa rajaku

InsyaAllah, kita akan bersama, cuma pendekatan sedikit berbeza