Saturday, October 1, 2011

KALID GEREJA MENANG DI MAHKAMAH.



kalid gereja menang di mahkamah semalam, dalam kesnya melawan utusan malaysia.


tunggu kenyataan rasmi kalid gereja, samada nak cakap atau tidak BAHAWA MAHKAMAH DI MALAYSIA TAK ADIL ?

37 comments:

Anonymous said...

Akhirnya kebenaran terserlah.
YB Khalid memang wakil Rakyat yg komited dan bertanggung jawab.
Tahniah YB Khalid.
Teruskan perjuangan sucimu didalam menyuarakan kebenaran.
UMNO tentu menjadi KECUT dgn YB lepas ni.

SERANG MEREKA HABIS2AN...



takbir!!!

Anonymous said...

hehe.. :)

Anonymous said...

jgn jadi bodoh la gap..
yg x adil bagi menjaga org yg berkepentingan, dlm kes utusan dgn khalid ni terang2 utusan salah bodo..

jgn jadi otak udang, ni la kalau sebab asik membodek dan memperbodohkan otak melayu mundur, makin bodo aku tengok artikel2 yg keluar kt website sampah ni..

Saladin said...

Bagi saya semua keputusan mahkamah di Malaysia adalah adil.....tak macam puak2 pkr ngan pas pis pus...kalau memihak kepada mereka maka bermakna mahkamah itu adillah(berguling-guling seronok) tetapi kalau memihak kerajaan maka mahkamah itu zalim dan berat sebelah....puak gelongggg

Anonymous said...

Sudahlah gap, ko pernah dapat pujian ke dari Najib sebagaimana pujian yang si Namewee dapat kerana kontrovesi yang dia lakukan...

Anonymous said...

komited la sangat membela orang murtad..... ptuiiiii

Anonymous said...

DAH MENANG... NAK KOMEN PE LAGI.. KALAU MENANG MAKNA NYER MAHKAMAH ADIL LA.. KALAU KALAH BARU LA TAK ADIL.. HA HA HA. INILAH DIA KEADILAN NAMANYA. HA HA HA. GELAK CAM SETAN.

Anonymous said...

SHAH ALAM: Kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bahawa kerajaan melaksanakan prinsip Islam bertentangan dengan realiti sebenar pentadbirannya, kata Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Md Hashim Yahya.

Sebagai contoh katanya, jika seseorang mendakwa dianiaya dan membawa kes Qazaf ke Mahkamah Syariah, kerajaan sepatutnya membenarkan dan bukannya menolak kes itu ke mahkamah sivil.

Melayu Perak said...

Bela Diri, Anwar Gagal Nafi Bukti Air Mani

AIDCNews – 01/10/11 – Dua pakar luar negara yang diupah oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal menafikan kehadiran air mani milik Ketua Umum PKR di dalam lubang dubur pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Dr David Lawrence Noel Wells dan Dr Brian McDonald, kedua-dua doktor dari Australia, menadi saksi pembela ketiga dan keempat Anwar, selain gagal menafikan kewujudan air mani dalam dubur Mohd Saiful, mereka juga gagal menafikan air mani itu adalah milik Lelaki Y, yakni lelaki yang dikenal pasti sebagai Anwar Ibrahim.
Bahkan sampai satu peringkat Dr Wells sendiri tidak dapat menjawab, bagaimana boleh wujud air mani dalam dubur pengadu, tetapi mempertikaikan tempoh masa, 56 jam, air mani yang diambil dari dubur untuk analisis sebagai ‘tidak berapa elok’. Klik di sini, sini, sini
Namun, hujah tempoh masa yang dianjurkan oleh Dr Wells dibantah oleh Dr McDonald, di mana beliau bersetuju dengan pendapat oleh GM Willot dan JE Ellard dalam artikelnya yang bertajuk ‘Sexual Assault and Semen Persistence’ (1997) yang merumuskan air mani yang berada dalam dubur atau rektum boleh bertahan antara empat hingga 113 jam.
Kredibiliti saksi keempat Anwar, Dr McDonald juga turut dipertikaikan kerana beliau bukan seorang doktor pakar yang menjalani analisis sendiri, sebaliknya beliau hanya seorang perunding yang hanya pandai bercakap berdasarkan teori.
Bahkan dokumen dari Mahkamah Daerah Australia Barat, Perth pada tahun 2007, membuktikan keterangan Dr McDonald sebagai saksi pembela untuk kes jenayah di negara itu ditolak mahkamah kerana beliau tidak mempunyai autoriti atau kelayakan rasmi untuk bercakap berkenaan dengan DNA forensik.
Pada akhirnya, kehadiran Dr McDonald menjadi anti klimaks, apabila saksi itu hanya memberi masa yang lebih untuk menjawab persoalan kredibiliti dirinya yang sepatutnya tidak berlaku, jika saksi itu benar-benar kredibel.
Kerana gagal dalam penghujahannya akhirnya, Dr McDonald dan peguam Anwar, Ram Karpal menjadi bahan ketawa di mahkamah.
Bela Diri Sudah Sampai Penghujung, Siapa Alibi Anwar ?

Anonymous said...

Pd suatu masa dahulu, ia! Namun semakin hari semakin sukar buat pemerintah utk hulurkan tgn ghaibnya.

Tahniah Sdr Khalid! Bukan mudah nak makan 'Surat Pekeliling Umno' nih!!

Anonymous said...

Ya! Tahniah jugak buat Namewee!

Kerana dianugerahkan ' Blogger terbaik 1 Malaysia'!

Tahniah!

Anonymous said...

Mungkin dia bangga menang kes ini. Tapi dia telah menyinggung hati penduduk Islam di Seksyen 19 dan Seksyen 23 dalam kes kuil itu.

Anonymous said...

Umno kantoi...

BUKAN sahaja Umno Selangor, malah seluruh pemimpin Umno yang berhimpun bersempena dengan program pemukiman Ahli-Ahli Dewan Undangan Negeri Umno di Selangor pening dengan kelibat Pesuruhjaya PAS negeri, Dr Abdul Rani Osman.

"Sewaktu lagu 1Malaysia dinyanyikan, lima kali Rahman Palil (bekas Exco Kerajaan BN Selangor) tunjuk isyarat, suruh saya tunjuk satu jari (1Malaysia). Tapi saya tak layan, di penghujung lagu, saya angkat dua jari (2Malaysia) tunjuk pada dia," kata Abdul Rani sambil ketawa.

Anonymous said...

Mahkamah dunia sudah pasti tapi mahkamah ALLAH belum tentu.

G4UMNO said...

salam

bekas mufti wilayah persekutuan Md Hashim hanya berani berkata2 selepas tidak lagi memegang jawatan mufti. Maka, apakah hukumnya gaji yang di terima dari kerajaan selama ini, dan apakah hukumnya pencen bulanan yang dia terima sehingga hari ini. Inilah contoh2 manusia Dayus dan munafiq, berani berkata apabila sudah tiada lagi jawatan didalam kerajaan. Sudah perut kenyang makan hasil dengan kerajaan yg dikatakan tidak Islamik, setiap bulanan terima pencen, lidah pula jahat menuduh fitnah. Sepatutnya , sebagai orang yang berilmu (walaupun ilmu tidak seberapa tinggi untuk digelar Ulama HAQ) sekurang2nya, bersikaplah untuk menyatu-padukan org2 Islam.

Jangan menjadi munafik dan DAYUS seperti pengikut2 PAS dan pemimpin2 PAS (kecuali sptr Ustaz Haron Din), apabila HUDUD tidak dapat dilaksanakan, menyalahkan UMNO, Perlembagaan dll sebagai sekatan. Maka, baru2 ini, telah keluar kenyataan pakatan pembangkang, hudud tetap tidak dilaksanakan kerana bertentangan dgn Perlembagaan, permuafakatan pakatan dan bercanggah dgn BUKU JINGGA. Apakah BUKU JINGGA lebih tinggi kedudukannya dari QURAN, maka tidak boleh melaksanakan HUDUD ??? Sedangkan Enakmen Hudud telah lulus 20 tahun lalu, tapi belum dilaksanakan lagi PAS Kelantan, kerana apa? Kerana terdapat banyak sangat kelemahan untuk melaksanaankannya dan disedari oleh nik aziz dan hadi awang. Oh Ya, jgn lupa, hudud ditangguh disaksikan oleh ulama (konon) hadi awang , menikus ditepi DAP........siapakah yg menjual ugama sebenarnya? kalau kerana ALLAH, pedulikan dengan semua rintangan, sudah tentu memperjuangkan Islam bukan mudah dan banyak rintangan........DAYUS PAS terserlah dgn isu HUDUD, seolah2 hudud itu segala2nya dalam Islam.

Anonymous said...

Musang terancat akal kena main dgn babi sasau = Musangka.

Khalig Gereja memang babi, sekali sekala babi menang jugak, menang menyundol.

Kes kuil tu aku dengar dgn telinga aku sendiri Khalid punya dfend kuil guna Al Quran, Hadis & Riwayat sahabat seakan akan Allah SWT perintah kita buat kuil. Menang mahkamah tak ada hal tapi sesat tetap sesat.

Parti Ajaran Sesat.

Anonymous said...

anon109,
Muga diberkati Allah hendaknya!

Lu masuk UMNO lu haluan kanan. Walau lu tak berjuang dan hanya makan tido berak kat rumah, asal lu register UMNO, lu adalah pejuang!

Lu masuk PKMM, PKM, AWAS, API yang diharamkan British lu haluan kiri. Walau lu berjuang tak makan tak minum tak tido, tinggal anak bini, bermandi peluh dan darah, lu tetap gerakan haram. Lu bukan pejuang. Lu pengkhianat sebab lawan polis British berbangsa Melayu!

UMNO dan BN memang taksub pada jenama beb. Bagi mereka, biar makan rasuah, biar togak arak, biar bunuh rakyat Memali, biar tindas rakyat miskin, biar layan video seks, biar pisahkan anak bini dengan suami pakai ISA, takpe… asalkan pakai batch UMNO. Jenama UMNO. Jenama lain pegi mampos!

Tiupan sangkakala...

Anonymous said...

Kerajaan Malaysia memuji Massoud, menyokong pengkhianat Pakatan Utara dan mengutuk kerajaan Taliban. Pendirian ini tidak sukar ditelah.

Situasi Afghanistan sama seperti Tanah Melayu sebelum 1957. Penceroboh US adalah penjajah British. Hamid Karzai, Shah Massoud dan Pakatan Utara adalah UMNO.

Taliban / rakyat Afghanistan yang mempertahankan tanah air adalah gerakan rakyat PKMM, PKM, AWAS, API dan lain-lain.

Anonymous said...

bukti mahkamah malaysia memang adil..

masih nak kata ini semua konspirasi atau hakim dah kena beli ke?

bayangkan jika kes ini khalid kalah. apa pencacai pr akan kata? aku pasti apa yang aku tulis kat atas tu..hehehe

Anonymous said...

Gua sama remaja lagi tak suka UMNO, sebelum Kimak Anwar masuk UMNO. Lepas balik dari USA (lepas Anwar masuk UMNO) lagi wa benci kat UNMO & BN, satu Malaya ni Melayu, Cina & India semua hipokerat.

Tapi lagi benci Melayu PAS & PKR sekarang sebab sanggup jual Islam & Bangsa.

Khalid Gereja ni cakap pasal Islam macam pejuang Taliban (Hidup taliban) tapi masa nak kecam Concert yang sepatutnya di ICT tu langsung tak berani nak cakap benda tu haram, bagi sebab tempat tak sesuai lah, keselamatan penduduk lah, dia siap cakap kita beri alasan yang orang boleh terima & faham lah (macam UMNO jugak), Lancau pun PAS. Kalau ya sangat nak Islam apasal dari dulu tak berani nak declare Negara Islam kat Darul HIV tu.

Jangan ingat semua comment datang dari orang UMNO. Babi lu Musangka, munafiq ke apa?

Parti Ajaran Sesat.

Anonymous said...

Penduduk Islam Seksyen 19 berusha begitu lama minta kuil pindah. PKNS berjanji kuil akan pindah sebab disitu tapak rumah 16 unit. Kuil itu mulanya kecil sebesar tandas pada tahun 1988 digunakan penduduk setinggan. Pada tahun 2000 ramai penduduk dari Seksyen 20 yang baru dibuka ketika itu datang kekuil itu. Kuil mula dibesarkan selepas dimasukkan bekalan elektrik dan air. Penduduk setinggan dipindahkan tahun 2005. Pada 29/12/2007 MBSA arahkan kuil pindah ke Seksyen 22. Selepas MAC 2008 pemimpin PR batalkan alasan tapak itu jauh. Hindu kuil gantung bendera PAS dan PKR kata dua parti sokong kuil tak payah pindah. Kuil semakin aktif, gangguan bising menjadi2, kawasan penduduk jadi tempat berkumpul gengster 303. Keramaian kuil bergendang hingga tengah malam. Penduduk diugut jika tegur mereka. Aduan demi aduan kepada wakil rakyat tidak ada tindakan yang berkesan. Disember 2008 gangguan dihadapi penduduk menjadi kronik. Penduduk minta bantuan NGO. Tapi pada 8/1/2009, YB Khalid serang NGO tuduh mereka sebagai gerombolan UMNO yang datang buat provokasi kepada kuil Hindu. Kenapa Hindu kuil yang disokong MIC sejak BN lagi tak jadi hal pula?. Kenapa YB Khalid bela mereka?. NGO hantar memorandum minta kuil segera pindah. Seksyen 23 berhampiran kawasan majoriti Melayu dipilih pindahkan kuil itu. Penduduk Seksyen 23 bantah kerana mereka tahu masalah diSeksyen 19. Tambahan pula tapak kuil yang diperuntukkan seluas satu ekar. Bila kepala lembu diusung sebagai tanda protes satu dunia kecoh. Sekali lagi pemimpin PAS tuduh UMNO dalang kepala lembu. Demo kepala lembu jadi isu negara. Usia kuil yang dibesarkan tanpa permit PBT dikatakan sudah berusia 150 tahun? Kenapa YB Khalid tak ambil tindakan segera bila Hindu kuil Seksyen 19 buat perarakan bergendang ditengah malam bawa 3 patung kuda besar dihadapan rumah penduduk Islam pada jam 1 pagi 26/7/2008?. Salinan laporan polis sudah diserah pada 9/8/2008 kepada YB Khalid di Masjid Ubudiah. Kenapa ada sikap double standard dalam isu ini? Kenapa tak tulis dalam artikel Hindu kuil buat provokasi kepada penduduk Islam?. Kenapa tulis dalam artikel kuil Seksyen 19 dipindah kerana tiada parkir kereta?. Kenapa yang dipersalahkan hanya orang Islam sahaja?. Mana janji YB Khalid hendak selesaikan isu pemindahan kuil pada November 2010? Kenapa sampai hari ini isu pemindahan belum selesai lagi?. YB Khalid saman utusan kerana memfitnah?. Tidakkah YB Khalid juga telah membuat tuduhan yang tidak sepatutnya kepada NGO yang bantu penduduk Islam?.

Anonymous said...

MUSANGKA BERBULU BABI....

APASAL LU SBUK2 PASAL NEGARA LUAR...

LU NEGARA SENDIRI TRAK INGAT...
AGAMA PUN DI GADAI.....

PAS BAGAIKAN SEBUAH PARTI YANG MENJUAL AGAMA...

PAKATAN HARAMJADAH......MACAM PUKI**K....

- TAKEBEER - PASBEER--

Anonymous said...

Khalid Gereja memang kat Mahkamah Lord Reid, Syabas. PAS berpegang dgn Buku Jingga. Dah nampak terserlah hala tuju ke jahanam.

Anonymous said...

Ada munafiq terserlah kat Malaya ni.

Cakap bela Islam tapi sokong komunis.
Cakap bela Islam tapi sokong kristus.
Cakap bina hukum Islam tapi berpegangan dgn buku jingga.
Cakap persaudaraan Islam tapi sanjung Kafir Harbi DAP.

Dia orang UMNO salah jadi mereka buat semua yang diatas, Ulat Ular Mak betul dia orang ni. Baik lagi saudara Islam Bangla & Indo yang banyak berjasa kat Malaya ni.

Anonymous said...

iyalah..kalau menang kes, kebenaran terserlah lah, khidmat omited bertanggungjawablah..kes kuil tak habis2 lg tu mcm mana? bertanggungjawab sgtla tu?

khalid gereja bertanggungjawab menghina nama Allah adala...

komandomelayu said...

MUSANGKAPALABUT

HABIS SEKARANG NI PAS PERJUANGKAN ISLAM DAN MELAYU KE?
JAGA PERJUANGAN MAT SABUN DAN PAS HANG DULU BAGI BETUL TAK PAYAH DOK SEBOK UNGKIT HAL MERDEKA YG DAH SELESAI 50 TAHUN DULU!BODO!

KEPALA BUTOH HANG!
TAK ABIS2 NAK PUTAR BELIT SEJARAH!

Anonymous said...

musangka terlalu taksub dan takbur...

zat said...

ckp2 pasal kuil & mahkamah adil ke tak ni semua utk mengalih isu yg ditonjolkan dlm kes ini...keputusan kes ini membuktikan utusan mmg kertas sampah...main sedap cetak je..tak caya tanya namawee..:-)

tp sy masih skeptikal dgn keputusan ini..sy masih tunggu perkembangan lain dlm kes ini...hrp2 ini bukan satu lg wayang la..

Anonymous said...

UMNO agen pecah belah rakyat & hipokrasi !!!!!!!!!!!!...

ditakut orang2 Melayu dengan DAP sebagai komunis....... tapi UMNO sendiri bersengkokol dengan Cina MCA lebih 55 tahun..

ditakutkan Cina & India dengan PAS sebagai pelampau & HUDUD .... tapi tiada seorang cina/india dibunuh atas nama PAS .. tapi ada Cina,India,Melayu mati/terseksa .. "atas nama UMNO" @ "tindakan melampau UMNO" .... Samad Gol, Ibrahim Libya, Teoh Beng Hock, dll..

Sedarlah rakyat Malaysia... bahawa UMNO/BN hanya minat nak jaga legasi & status quo kapitalis & aristokrat UMNO/BN saja.......

Tolak pembohongan UMNO/BN.... Bye x2 UMNO/BN!... kembalikan hak rakyat melalui PRU13 bersama PAS, PKR...PR!

Anonymous said...

Woi MUSANGKONEK ko masa tu,sperma lagi..tak usah ko nak gembang pasal sejarah merdeka..orang dulu susahpayah nk pejuangkan utk dapatkan kemerdekaan,ko sedap tekak putarbelit hal sejarah kemerdekaan..elok org mcm ko ni,campak kt somalia baru ko tahu hidup ko mcmana..

Anonymous said...

UTUsang Malysia.. akhbar UMNO - Penyebar Fitnah & Konspirasi ......

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

TU DIA ANAK HARAM JADAH NI TALIBAN PUN DIA SOKONG. TALIBAN DAN BUNUH RAMAI RAKYAT PAKISTAN YANG TIDAK BERDOSA, TERMASUK ORANG2 TUA DAN WANITA. SAPA YANG MENYOKONG TALIBAN MEMANG ANAK HARAM JADAH SEPERTI MENYOKONG KOMINIS..

HANG P TENGOK SENDIRI BUMI AFGHANISTAN APA DAH JADI.

PENYOKONG TALIBAN MEMANG ANAK HARAM JADAH. KESIAN IBU YANG MENGANDUNG ENGKAU 9 BULAN LAHIR2 JADI ANAK HARAM JADAH.

MUSANGKA ANAK HARAM JADAH!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Apa yg benarnya kalo menyekat murtad tu satu kesalahan? Aku nk jawapan dr musang bangsat.

ANACONDA said...

ANON PUNDEK 1028 AM...

PANTAT MAK KAU LA...

MENANG SUKA, CUBA KALAH...

DASAR PELACOR AGAMA ISLAM...

MAMPOS KAU NI LAGI BAIK...

Aliffnajmi said...

PKR agen pecah belah rakyat & hipokrasi !!!!!!!!!!!!...

ditakut orang2 cina dengan UMNO sebagai parti rasis....... tapi DAP sendiri TERBUKTI sgt mempertahankan kaum cina dlm semua keputusan n tindakan.
Dimomokkan kononnya SPRM bunuh Teo Beng Hock, walhal secara logik apa keuntungan SPRM dgn kematian ni?
Seluruh rakyat Malaysia tahu kematian TBH sbnrnya telah menguntungkan DAP/pemberi rasuah.

ditakutkan pula org malayu Islam dengan UMNO kononnya sebagai penentang HUDUD .... tapi dlm buku jingga sndri tiada langsung disebut nak laksanakan Hudud. Dlm manifesto PAS itu snri pun tiada disebut pasal negara Islam. Isu HUDUD diwujudkan oleh PAS utk menampakkan kononya hanya PAS yg Islam di Malaysia ni w'pun sbnrnya merekalah yg telah melacurkan Islam utk kepentingan politik mereka.

Sedarlah rakyat Malaysia... bahawa PKR/PAS hanya minat nak jaga legasi & status quo kapitalis & aristokrat PKR/PAS saja.......

Tolak pembohongan PKR/PAS/DAP.... Bye x2 PAKATAN HARAM RAKYAT!... kembalikan hak rakyat melalui PRU13 bersama UMNO/BN!

jejakazman said...

kalid bakal di tong sampahkan oleh org selangor...

Anonymous said...

Musang ada kata...

Mahkamah tak adil... kenapa menang cepat sangat... Bagi la menang ala2 hisdustan... dah byk sangat kalah..dah hujung2 baru la menang... Nie awal2 dah menang....

Mahkamah sad : Aku (mahkamah) tipu...

Muuuuhahahaha..........