Saturday, October 1, 2011

PRU 13 : CALON MUKA BARU SAJA TAK CUKUP.

kerap sangat kedengaran akan ayat betapa perlunya calon pru umno nanti terdiri daripada orang muda(muka baru) dan winnable candidate.

2 faktor ini tak cukup untuk menjadi kriteria rakyat memangkah BN.

rakyat pertengahan nak kerajaan fokus kepada usaha pengurangan kos hidup. kalau ini boleh diwartakan pada pembentangan bajet 7 oktober nanti, maka golongan pengundi bukan partisan akan lebih berbondong menyokong BN.

29 comments:

Anonymous said...

MCA NAK LETAKKAN NAMEWEE SEBAGAI CALON PRU13

PUTRA MERDEKA said...

bro, muka baru penting..tapi muka lama juga perlu dalam memberikan keseimbangan kepada muka baru yang belum berpengalaman...
yang pelik dipihak BN yang gusar berkenaan perkara ni sedangkan di pihak pembangkang muka muka lama tetap boleh diterima oleh pengundi..
kenapa?
lu fikir la sendiri!!!

Anonymous said...

Dalam proses pemilihan calon2 ini lah akan timbul permasalahan yang besar di dalam Umno kerana masing-masing akan mengaku dan yakin yang setiap di antara yang bercita-cita itu merasakan yang mereka adalah calon-calon yang “winnable”.

Tetapi tidak kurang pemimpin2 yang adalah di dalam barisan kepimpinan bahagian2 Umno sekarang ini mempunyai “apprehension” untuk menjadi calon Umno pada masa ini,

kerana belum pasti menang dalam pilihanraya kali ini.

Anonymous said...

NAMEWEE LAYAK DIAMBIL SEBAGAI MUKA BARU KERANA MEMPUNYAI POTENSI MENNGAJAK PENGUNDI CINA KEMBALI KE BN..

weekahsiong said...

we want namewee to be our voice in next GE13..

Anonymous said...

Sebagai seorang yang telah begitu lama menyertai Umno bercakap benar itu seolah-olah menjadi cegahan dan sesiapa bercakap secara jujur dan terbuka orang itu akan menghadapi masalah dan ditekan dan diketepikan.

Pemimpin BN hanya mahu pujian, walaupun tidak betul!

Anonymous said...

bila ada jamuan maka berbondong-bondong rakyat mengerumuni pemimpin UMNO..

UMNO perlu ikhlas, kalau nak tahu sokongan rakyat, buat majlis tanpa tupperware party baru melihatkan keikhlasan rakyat keatas parti orang melayu ini...

Anonymous said...

Namewee calon terbaik winable sbb dia 1malaysiak.

Anonymous said...

GAP silap. dengan letak namewee segala kos hidup tak kan jadi isu. Namewee harapan baru umno/bn okey.

Anonymous said...

jaga poket rakyat lebih utama..

Anonymous said...

hanya namewee sahaja harapan yang tinggal untuk UMNO mengekalkan kuasa pada pru akan dtg...

namewee ikon music tanah air, kalau nak harakan nemewee melayu (mawee) apa pun x boleh..

nabil dah bergelar suami orang..tahniah.

Anonymous said...

Pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad, 28, selamat diijabkabulkan dengan Nazirah Ayub, 23, selepas waktu Asar, petang semalam di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.

Dengan mas kahwin sebanyak RM300 dan sebentuk cincin bernilai RM5,000. Nabil dan Nazirah dinikahkan oleh Pegawai Jurunikah Cerai dan Rujuk Putrajaya, Imam Mohd Redza Ahmad, dengan dua kali lafaz, berwalikan bapa Nazirah, Ayub Hassan.

Turut menyaksikan majlis tersebut adalah ibu dan keluarga kedua-dua pasangan pengantin.
Nazirah yang kelihatan ayu mengenakan busana rekaan Wazira Zainal, menerima wang hantaran berjumlah RM15,000 berserta tujuh dulang hantaran daripada pengantin lelaki.
Antaranya sirih junjung, kasut, set penjagaan diri dan I-Pad.

Manakala pihak perempuan membalasnya dengan sembilan dulang hantaran seperti Play Station 3, Playbook BlackBerry dan kek.

Nabil dan Nazirah yang ditemui semasa majlis pernikahan, meluahkan rasa gembira dan syukur kerana hubungan selama enam tahun itu ke jinjang pelamin. Bercerita tentang destinasi bulan madu mereka, pasangan sejoli ini masih belum ada perancangan memandangkan jadual Nabil yang padat sehingga hujung tahun ini.

Bagaimanapun, kedua-duanya sangat berharap dapat menunaikan umrah dalam masa terdekat.

“Buat masa sekarang kami tidak merancang untuk berbulan madu, lagipun saya terikat dengan tawaran kerja sehingga Disember ini.

“Tetapi kami memang berhasrat untuk menunaikan umrah, harap-harap sampailah hajat kami untuk ke sana nanti, insya-ALLAH,” katanya.

Mengimbas kembali detik percintaan mereka, Nabil berkata, walaupun dia dan Nazirah sudah lama berkenalan namun mereka hanya rapat sejak awal tahun lalu.

“Saya suka dia sebab dia boleh masuk dengan kehidupan saya, lagipun dia seorang yang pandai masak, jadi dia memang mempunyai ciri-ciri wanita idaman saya.

“Jujur saya katakan memilih Nazirah sebagai suri hidup adalah keputusan yang terbaik memandangkan dia bukan dari kalangan selebriti. Saya memang mahukan isteri yang tidak terlibat dengan dunia seni,” katanya yang menganggap perkahwinannya adalah atas dasar keikhlasan bukan menutup kontroversi semata-mata.

Malah, keputusan untuk menamatkan zaman bujangnya dirasakan tepat kerana dia sudah bersedia untuk menjadi ketua keluarga.

Sementara, Nazirah berkata, sepanjang mengenali Nabil dia tidak menyimpan perasaan.

“Setelah beberapa kali keluar bersama, baru ada rasa suka kepadanya. Lagipun dia seorang yang kelakar. Mungkin dah memang jodoh saya dengan dia,” katanya.

Anonymous said...

Pemuda MCA hari ini mencadangkan lima usul kepada kerajaan dalam usaha membangunkan ekonomi dan melaksanakan dasar yang mengutamakan kepentingan serta kesejahteraan rakyat.

Ketuanya Datuk Dr Wee Ka Siong berkata usul yang pertama ialah kementerian dan jabatan kerajaan perlu melaksanakan langkah berhemat serta menerokai lebih banyak sumber pendapatan selain menguruskan kewangan dan sumber negara dengan baik dan berkesan, terutama pengurusan syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

"Syarikat GLC tidak harus hanya mementingkan pasaran domestik, sebaliknya berusaha menerokai pasaran antarabangsa yang lebih besar.

"Mereka juga tidak harus bersaing dengan pengusaha industri kecil dan sederhana atau peniaga tempatan," katanya dalam ucapan dasar pada Perhimpunan Agung Pemuda MCA Kebangsaan ke-47 di sini.

Menggariskan tindakan kedua, Dr Wee yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata negara tidak harus membabi buta mencontohi negara lain, sebaliknya mesti berani meneroka jalan sendiri dalam menentukan hala tuju pembangunan.

Sebagai langkah ketiga, beliau mencadangkan kerajaan agar membantu golongan belia berkecimpung dalam bidang perniagaan dan menggalakkan mereka melibatkan diri dalam bidang penyelidikan serta penciptaan perusahaan baru.

"Kerajaan hendaklah memberi bantuan kewangan untuk menggalakkan golongan belia yang kreatif menukar imaginasi mereka menjadi sesuatu yang produktif," katanya, sambil menambah lebih banyak peluang pekerjaan perlu diberikan kepada graduan baru atau penganggur.

Selaras dengan dasar mengutamakan kepentingan rakyat, Pemuda MCA mencadangkan kerajaan menggunakan keuntungan Petronas untuk membantu golongan berpendapatan sederhana dan rendah, terutama sebelum sesi persekolahan bermula tahun depan.

"Saya mencadangkan kepada kerajaan agar memberi subsidi RM100 kepada setiap pelajar sekolah rendah dan menengah untuk membeli pakaian dan peralatan persekolahan supaya beban kehidupan rakyat dapat diringankan," katanya.

Langkah terakhir melibatkan cadangan supaya kerajaan membina lebih banyak rumah berharga antara RM150,000 dan RM200,000 dalam Skim Rumah Pertama. "Ia harus dibina di tempat strategik, misalnya berhampiran stesen MY Rapid Transit (MRT) di bawah Pelan Greater Kuala Lumpur bagi memudahkan bakal penghuni," katanya. - Bernama

Anonymous said...

Kita pernah bersama UMNO dulu, saya sendiri sokong PAS bersama UMNO sehingga PAS waktu itu pecah empat, kemudian PAS ditendang keluar.

"Sekarang UMNO ajak kami balik, saya kata 'I know, who you are',

Kata nik aziz kepada UMNO..

Anonymous said...

tengok tempatlah nak letak yang baru pun. kalau yang lama tu masih bagus, otak boleh pakai takkan nak tukar jugak. lagipun kalau semua baru pasti ke semua akan jadi baik? macam tu gelak besarlah bung nuar!!

ada orang yang berani arahkan nik aziz ke, hadi besi ke, limkit sial tu ke suruh undur??

ada berani ??

Anonymous said...

undilah jangan tido

Anonymous said...

Woi WeeKaSiong 155,

Apasat itu 5 budak Baling mali, BN talak kasik amik UPSR???

Dekat pilihanlaya, lagi bikin kelija bodo.....

Selupa lumbu punya akai...!!!

Anonymous said...

"Sekarang (Umno) ajak kami balik, saya kata I know, who you are,"

Wa...! Nik Ajis suda speaking!

Mampuih la Umno!!!!

weekasiong said...

hallo mr fox..

I know who you(UMNO) are-

so dun waste your time to send those 5 kid for UPSR ma..

Pass or fail, they still go to secondary schl..

Anonymous said...

sudah le musang tua bangka tak sedor diri,kau ingat dgn ade nya kaorang kat blogger haluan ini dapat mentarbiahkan/kempen fuckatan .

Baik balik ke tabiat asal kau.
bertambah benci adalah ,bukan kerana mata hati dah tertutup tapi dpt melihat bertapa tertutup jiwax2 "munafik" bila datangnya kebenaran.

nak contoh?!maaf kerana terpangkah dan yakin dlm PRU yg lepas.

Anonymous said...

anon 400,

Muga Allah memberkati akan tuan!

Tima Kasih.

Anonymous said...

Blogger Pro Umno bersumpah..!!!

"Saya berani berkata bahawa jika PM Dato Seri Mohd Najib Tun Razak mahu melayan harami#1 kat Malaysia ni @ Namewee ~ Wee Meng Chee, saya bersumpah demi Allahu Ta'ala bahawa kami blogger seMalaysia yang sekian lama ini dok sokong Kerajaan BN Malaysia akan melancarkan PERANG SIBER keatas sekelian kamu yang buat masa sekarang ini masih memegang teraju kuasa pemerintahan kat Malaysia, bekas Tanah Melayu ini!!!" mahaguru58.blogspot.com/

Woi! Apa nie? Namewee tu...blogger no1 Malaysia! Najib dah ikhtiraf!

Hg jgn buat kacau la...!!!

Anonymous said...

LGE cuma bandingkan indeks jenayah Johor dengan Pulau Pinang.

Lu olang marah!

Kalau BN bandingkan indeks HIV Kelantan.

Lu olang senyumm..

Anonymous said...

Tumpang lalu GAP...

Kawe nok tanyo MUSANGKA yae glamor kat blog GAP...

Musangka,
Bilo nok gi Kelate?

Kalu mu gi jange lupo suruh nik aziz ambik sikit duit balok utk upoh ore cuci tandas masjid deh...

Musangka,
Bilo nok gi Kelate?

Kalu mu gi jange lupo suruh nik aziz beri air bersih ko rakyat, lamo doh rakyat minum air karat dae bau busuk...

Musangka,
Bilo nok gi Kelate?

Kalu mu gi jange lupo suruh nik aziz baiki jalan kampung, sejak 20 tahun dulu jale tok beruboh2...

Musangka,
Bilo nok gi Kelate?

Kalu mu gi jange lupo tanyo nik aziz, bilo nok baiki jambatan burok di kampong2, banyok yae nok rutuh & pah tu hanyo bulih lalu so kreto jah, bilo nok buat hok besar sikit.

Musangka,
Bilo nok gi Kelate?

Kalu mu gi jange lupo tanyo nik aziz bilo nok besarkae sikit jale negeri, siae ko ore kelate bilo nok balik rayo...ore mudo kato “jem gilo”, dok setepat tulo duo tigo jae dok gerok.

Musangka,
Bilo nok gi Kelate?

Kalu mu gi tulong tanyo nik aziz bilo nok buat paking kreto banyok sikit di Koto Bharu, siae ko rakyat, kadae2 gi nok beli keno balik sajo sebab takdok paking.

Musangka,
Bilo nok gi Kelate?

KALU MU GI JANGE LUPO ROYAT KO NIK AZIZ, JADILAH BUAT TOKONG BUDDHA, BANYOK NGGADOH DOH TOKONG BUDDHA, ORE BUDDHA SIKIT JAH.

Musangka,
Bilo nok gi Kelate?

KALU MU GI JANGE LUPO TANYO NIK AZIZ BILO NOK BUAT MASJID UTK GANTI MASJID LAMO, MASJID YAE ADO ZAMAE UMNO LAGI DOH, KAE DEMO KATO SERAMBI MEKOH...

KALU DOK TUNGGU SAJO PRU 13....

up. kalau kau tak faham, kau copy/paste saja dan bagi je ke nik aziz dia pasti faham...

Anonymous said...

anon 453,
Muga Allah Berkati tuan!

Ambo selalu gi Ktan. Dak jumpa TG pun. Bini no2..org Machang!!

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, tak kisah mana2 calon asalkan rakyat suka(secara ikhlas bukan di beli). Calon 'winnable' ni umum sangat istilahnya, sbb calon2 yg korup pun pun boleh dikategorikan 'winnable' juga sebab belambak duit haram utk disumbat ke mulut2 haram.

Anonymous said...

BERITA BAIK UMNO MENGHADAPI KESUKARAN CUKUP BES

Anonymous said...

heran jugak tengok puak2 pr berdiskusi di sini sbb di luar sebenarnya puak2 pr ni tak boleh duduk semeja dgn orang2 BN krn bila mrk bukak saja mulut: KEHONG!!!
(TERUTAMANYA MUSANG BERBULU AYAM!!)

ANACONDA said...

NAK STORY BAB CALON UMNO/BN PLAK LAGI KE...

KORANG TENGOK D KAWASAN KORANG LA...

YG JADI PENYELARAS DUN ATAU PARLIMEN D SELANGOR KHUSUSNYA. MCM2 SIAL YG D BAWAK, BUKAN NIAT NAK MEMENANGKAN UMNO/BN...

AKU KESIAN DGN NAJIB...

TERUK KENA KLENTONG DGN PENYELARAS2 PUKIMAK NI...