Saturday, November 12, 2011

MASYARAKAT INDIA TOLAK NAJIB ?

hehe..KLIK SINI

15 comments:

Melayu Perak said...

GAJI PENGURUS PKNS RM40 RIBU.. AZMIN ALI DAKWA ELAUN ANWAR RM1 JUTA!!?
SATURDAY, NOVEMBER 12, 2011 GELOMBANG RAKYAT NO COMMENTS
Tindakan Datuk Satim Diman yang membongkar gaji keseluruhan Pengurus Besar PKNS yang baru dilantik berjumlah RM 40 Ribu sebulan telah menimbulkan seribu 1 persoalan. Malah nilai pemberian yang disertakan dengan komisyen berjumlah RM1.4 juta bagi tempoh dua tahun yang disifatkan melampau dan tidak masuk akal. Bayangkan jika seorang Pengurus sebuah Perbadanan sahaja sudah menjangkau RM40 Ribu, berapa pula gaji dan komisyen Exco2? Menteri Besar?

Azmin Ali mungkin gembira dengan perkembangan terbaru ini. Pembongkaran Datuk Satim bukan sahaja memperlihatkan perang BN Selangor telahpun bermula, malah ianya memudahkan Azmin Ali bagi melihat depan mata beliau sendiri kegagalan Khalid Gagap dalam mentadbir sebuah Kerajaan Negeri yang diimpikan Anwar.

Dan jangan dilupakan, Anwar merupakan Penasihat Ekonomi Negeri Selangor yang mempunyai jumlah gaji 'terkecil' iaitu RM1. Mungkin benar. Gaji paling kecil. Bagaimana pula dengan nilai komisyen dan elaun Anwar? Nilai yang begitu tinggi yang diperolehi Pengurus besar PKNS ini setelah ditambah dengna jumlah Elaun dan Komisyen.

Bagaimana pula dengan Anwar? Khalid Gagap dalam respons berkenaan hal ini telah menjelaskan beliau akan menjawab isu ini pada minggu hadapan. Tempoh 2 hari diberikan kepada Khalid Gagap bagi menjawab isu ini. Mungkin pada ketika ini Khalid Gagap tidak dapat tidur malam bagi mencipta 1 alasan yang logikal di minda masyarakat mengenai hal ini. Atau mungkin penafian bakal dilakukan menggunakan 'jentera' Kerajaan Negeri yang dilantik.

Itulah akibat dan kesan daripada sikap bongkak menghina Kerajaan2 terdahulu pada tahap yang agak melampau. Sehinggakan sanggup menyamakan Kerajaan Negeri terdahulu mengamalkan pemerintahan Zionis. Kini? Apa yang dituduh terludah semula pada mereka.

Anwar? Lepas tangan? Tidak. Serangan balas bakal dilakukan. UMNO Selangor mesti siap sedia. Teruskan kerja keras.

Anonymous said...

Kaum India mula rasa tertipu dengan PR....di tempat saya DUN 51 Pasir Panjang (Manjung Perak) dulu kaum India terpedaya dgn Pas kini mula menyokong BN. > MR Mutusamy Manjung

PAK MUSANG UNGKA said...

Tapi diorang nak sokong Najib kena hati hati jugak...

Mesti tanya dan mintak restu dgn BAPAK SEGALA KAUM INDIA IAITU MASTER JI ANUWAR AL SIVAJI..

Kan dulu Anwar pernah katakan UNGKAPAN YG PALING AGONG sesuai dgn tarafnya sebagay ANU GAYRAH TUHAN PLURALISMA..

Anak Cina anak saya.. Anak India anak saya.. Anak Azmin pun anak saya.. OPSSS...

HA HA HA HI HI HI
HU HU HU.....

Selamat datng ke Sungai Buloh Resort DATOOOKKK AL LIWATI...

-PATONG ANGGOK TETAP PATONG ANGGOK
-IKUT SAJE KATE SI KOTE BENGKOK...

Anonymous said...

kisah menarik http://ping.fm/ELHpW

PAK MUSANG UNGKA said...

ALOO MR MUTHU...

U kena sedarkan lagi kaum India yg dah kena tipu dgn Sivaji paling celaka tue..

Masa dia kat dlm dulu kita semua hidup aman damai kan...

Melayu makan India.. (roti canai)
Cina makan melayu.. (nasi lemak)
India makan Cina... (yong taufoo)

Tak de gaduh gaduh pun.. kan...

-bagus tgk ada komen dari kaum india kat sini yg -SATU GENG-

Melayu Perak said...

Kejayaan ETP. Apa Yang Anda Perlu Fahami.
11:31 PG MymassaVoice
Berikut adalah satu lagi kejayaan Economic Transformation Programme (ETP) di bawah PEMANDU. Di bawah ini, MyMassa akan huraikan secara ringkas kaitan ETP dan kehidupan anda (terutamanya kepada pembaca yang kritis terhadap ETP).







Tahniah kepada Kerajaan BN yang berjaya memperkenalkan satu inisiatif ekonomi baru seterusnya mengekalkan daya saing negara. Dalam masa yang sama, peluang-peluang pekerjaan baru diwujudkan untuk rakyat. Untuk pembaca yang mungkin terlupa mengenai 'asal-usul' ETP, MyMassa akan ingatkan semula melalui grafik ini.


Klik untuk besarkan imej

Mungkin ada yang mempersoalkan apa impaknya ETP ini kepada orang kampung atau golongan pertengahan? Mungkin mereka tidak merasakannya kerana impak yang mereka terima minimal. Namun dengan adanya ETP inilah ekonomi negara masih bertahan dengan keadaan ekonomi global yang masih tidak menentu. Bayangkan negara-negara sekukuh Itali dan Britain pun tidak mampu berbuat apa-apa kerana pakej ekonomi yang mereka laksanakan kurang berjaya mengekang impak krisis ekonomi. Di Itali, Perdana Menterinya perlu meletak jawatan manakala di Britain, kerajaan negara tersebut gagal mengawal kos pendidikan.






Kalau bahasa yang MyMassa gunakan masih 'tinggi' dan kurang difahami, kami simpulkan bahawa jika tiada ETP, maka tiada pelaburan sama ada dari dalam atau dari luar. Jika tiada pelaburan maka Kerajaan tidak dapat mengutip cukai korporat yang tinggi. Maka jika pungutan cukai kurang, bagaimana Kerajaan mahu memberikan subsidi kepada rakyat?



Pucuk pangkalnya adalah Kerajaan yang memerintah sekarang ini berjaya mengemudi negara ke landasan yang betul. Andaikata negara sebagai sebuah kapal dan krisis ekonomi sebagai gelombang besar, maka Kerajaan BN sebagai seorang nakhoda yang pandai memusing roda pengemudi kapal untuk mengelakkan kapal tersebut karam atau ada anak kapal yang tercampak ke dalam laut.



Tidakkah pembaca sekalian rasa bersyukur dan berterima kasih kerana mempunyai Kerajaan yang mempunyai kebijaksanaan seperti ini?


*Hujah pembangkang adalah mana-mana Kerajaan akan melakukan perkara yang sama termasuk jika memerintah. Realitinya, bukan semua Kerajaan mampu membuat keputusan yang bijak seperti Malaysia. Bayangkan jika kita meminjam kepada IMF seperti yang dicadangkan oleh Anwar Ibrahim, adakah keadaan kita lebih elok ketika ini?

Melayu Perak said...

Azizan Razak tiru Guan Eng naikkan harga rumah di Kedah


Harga rumah di Kedah terutama dalam kawasan bandar raya ini meningkat dengan ketara dalam tempoh tiga tahun lepas berpunca daripada dasar kerajaan Pas Kedah mengubah kuota dan syarat tanah yang hendak dimajukan.

Ketua Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) Kedah, Badrulhisham Hashim (gambar) yang membuat dakwaan itu berkata, kenaikan tersebut menyeksa dan membebankan rakyat negeri ini yang hendak membeli rumah.

Menurutnya, rumah teres dua tingkat pada 2008 berharga purata RM180,000 meningkat kepada RM220,00 pada 2009 dan tahun lepas meningkat kepada RM260,000 dan RM320,000 pada tahun ini.

"Keadaan ini jika berterusan akan menyebabkan rakyat berpendapatan rendah dan sederhana tidak mampu memiliki rumah," katanya kepada pemberita di pejabat MCA Alor Setar di sini, hari ini.

Selepas memenangi pilihan raya umum 2008, kerajaan Pas Kedah mengubah kuota peruntukan rumah daripada 30 peratus Bumiputera, 70 bukan Bumiputera kepada 50:50 untuk setiap projek perumahan swasta selain mengetatkan syarat penukaran status tanah yang hendak dimajukan.

Badrulhisham yang juga Ketua Pemuda UMNO Kedah berkata, tinjauan dan kaji selidik pasukan petugas Pemuda MCA Alor Setar mendapati kenaikan sehingga 20 peratus berlaku setiap tahun sejak 2009.

Beliau memberi contoh projek perumahan rumah teres dua tingkat Taman Saga di sini yang sedang dibina ditawarkan pada harga RM360,000 seunit dan dianggap tidak munasabah.

Katanya, pendapatan perkapita penduduk Kedah kira-kira RM15,000 setahun atau RM1,300 sebulan perlu naik kepada sekurang-kurangnya RM6,000 sebulan untuk layak membeli rumah tersebut.

Dasar berkenaan menyebabkan pemaju tidak berani melabur untuk membina lebih banyak rumah kerana bimbang tidak dapat menjualnya, katanya.

Beliau yang kecewa dengan trend serius ini mencabar kerajaan Pas Kedah menyediakan rumah untuk rakyat terutama di luar bandar seperti di Padang Terap, Sik dan Baling.

Ketua Pasukan Petugas Pemuda MCA Alor Setar, Tan Chee Hiong pula mendakwa menerima maklumat terdapat 100 projek perumahan bernilai RM1 bilion yang dibawa untuk kelulusan Exco kerajaan negeri langsung tidak dibacakan untuk diminitkan dalam mesyuarat.

Beliau turut mendakwa banyak projek besar di Sungai Petani dibekukan sementara berikutan masalah bekalan air. - BERNAMA

Shah Lizard said...

Macam lah kaum2 india tarak suka ngan Najib... Misti "LIKE" punye...

Weh, ibadat haji pun kena 'jamak qasar taqdim' demi untuk meraikan deepavali open house!!! yeena dey bacha!!!

sapa tarak suka sama pemimpin ini mcm???

Tukang Komen said...

Gendang tamil sudah dipalu. Irama hindu semakin rancak.Rentak india bermula sudah. Inilah senario masyarakat keling dibelakang Najib.
Tak lama lagi akan terjadi pertempuran berat sebelah diantara BN juara bertahan yg ditentang PR parti harapan peliwat. BN dgn lambang dacing.Pakatan mungkin berlambangkan rocket. Rocket dipilih kerana DAP bos PR. Kecian betol!

rakab said...

Habis ler fuckatan kali nih..!
Masyarakat India semakin padu bersama Najib dan BN.

V7 said...

Shah Lizard said..
.
Macam lah kaum2 india tarak suka ngan Najib... Misti "LIKE" punye...

Weh, ibadat haji pun kena 'jamak qasar taqdim' demi untuk meraikan deepavali open house!!! yeena dey bacha!!!

sapa tarak suka sama pemimpin ini mcm???
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau tak payah lah nak tunjuk yang kau pandai sangat agama...kau ingat dengan sembah tok guru kau si nik azazil sesat tu kau boleh masuk syurga ker...

bapak kau bukan india ker shah???

Anonymous said...

Shah Lizard, Nik Aziz kata semua ayat ayat alquran adalah politik. Ko lupa ke. Pakatan mcm2 haiwan ada. Angry bird,musang dan terkini shah lizard the cicakman. Haiwan nak berhujah dgn manusia!

Anonymous said...

Nik aziz kata celako binate binate ni.

Anonymous said...

N.ajis kata....

Lepas orang2 India ni jumpa Najib dorng akan jumpa aku masok Isle.

DAP itu liat siket tapi aku tetap nak menjilat dorang.

Kekekekeke

Jebat

Anonymous said...

Nizar menang di Manjung Perak kerana Undi kaum India yg masa tuu..tgh marah kat Samy Vellu..sampai ada yg minta pinjam ketayap nak pakai masa hari ngundi...laa ni baru depa tau ! pas tipu depa...semua nk sokong BN lak Pru 13 ..mcm2 india ni