Wednesday, November 16, 2011

PAS ROBOH SURAU : MERUNTUH SURAU MEMBANGUN BERSAMA SHOPING KOMPLEKS.


Wahai pembaca sekelian. Madrasah itu bukanlah madrasah biasa atau surau baru. Ia telah berusia lebih 100 tahun dan menjadi salah satu bangunan warisan Kedah di kota raya Alor Setar tua itu.

Perlu disebut, Alor Setar ialah salah sebuah bandar yang tertua di dunia, berusia sekitar lebih 200 tahun.

Bangunan-bangunan tua seperti Madrasah Salihiah Kanchut itu sepatutnya diperbaiki dan perindahkan seperti Masjid Zahir Alor Setar – bukannya dirobohkan.

Madrasah itu sepatutnya dijadikan bangunan warisan. Carilah tanah lain untuk didirikan kompleks beli-belah itu atau biarkanlah madrasah itu berdiri megah di keliling pusat beli-belah tersebut.

Yang mahu dirobohkan ini pula bukan bangunan tua yang bukan-bukan, ia adalah tempat ibadah yang maha suci umat Islam. Islam pula ialah parti yang kononnya didokong oleh parti Pas, parti yang memerintah Kedah sekarang?

Apa sudah jadi ini? Mana pergi hulubalang Pas yang sanggup tidur di atas jalan di Kuala Kangsar dulu dan sanggup menjadikan tubuh badan sebagai perisai di hadapan kereta FRU semasa demo Bersih dulu? Pergilah pertahankan madrasah berusia 100 tahun itu.

Azizan kata kita semua bingai. Menteri Besar itu kata dia pandai. Katanya kita roboh madrasah berusia 100 tahun itu, kita bina kompleks beli-belah dan kita buatlah surau di bawah bangunan itu. (Di atasnya ada apa?)

103 comments:

Anonymous said...

Shopping kompleks ni nnt jgn lupe pusat karaoke keluarga eh... Kedah membangun bersama karaoke.

PlaySafe said...

Diatasnya nt kita buatla rumah urut..urut kaki,tangan,urat,jari,peha..urut punai bengkok pn ada..hahaha.. Mcm2 ada bai..

Anonymous said...

Membingai bersama hamPAS

Anonymous said...

ini le yg dikatakan 'buat keje cara Islam'... org UMNU mane reti...

Tanah wakaf jual sama Cina, kemudian bina tempat berhibur atas tapak madrasah... bagus2

Anonymous said...

Nak pegi solat kat surau shopping mall tu kena bayar parking la ya. Kedah Sejahtera Bersama Rakyat.

Anonymous said...

Jap lg musangka menyalak la nk cover pasal isu ni.
maka akan keluarlah fatwa2 sesat yang menghalalkan perkara tersebut.
rasa2 xleh nk cover.. dia spin/divert topik
At last.. senyap dn menyalak kat entry lain

Anonymous said...

Puak2 PAS kedah nak contohi sedara2 diorng kt kelantan..
Buat surau xreti.. yg diaorng pndai, roboh surau dn buat shopping kompleks je..

Anonymous said...

Setelah PAS buang hudud..
la ni, Islam pulak diletak kat bwh tapak kaki.. (surau bwh shopping kompleks)

Hidup PAS.. Hidup PAS

kingnek said...

Masalah PAS ni, ialah mereka ini manusia yang amat hipokrit. Umpamanya, jika UMNO yang berbuat demikian dan merobohkan sebuah surau, fikirlah, apa yang PAS akan lakukan? mereka akan terbaring di atas jalanraya menyalak. manusia yang amat merugikan seperti musangka akan mula mengutuk UMNO atas perbuatan tersebut. Namun, jika PAS yang melakukannya, apa reaksi PAS? Mereka akan cuba sedaya-upaya menghalalkannya dan seseorang seperti Musangka akan memberi pelbagai helah dan alasan untuk membiarkan perbuatan tersebut. Dan percayalah, mereka akan mula COPY and PASTE benda yang takde kena mengena dengan topik ini!

Anonymous said...

Kunun2nye GAP nak jerat aku le ni....!

Woi..! Musang sukar dijerat!

Tapi bijak menjerat!!!

mmuuaahhahahahaha...!!

Buktinya ? N3 kegemaran aku nih..!

kuah kuah kuah...!

Anonymous said...

musang tengah bertapa dalam jamban..
tunggu suara2 halus bagi ilham.
Apa la aku nk spin ek?.. adeh..

Anonymous said...

musang dh dapat ilham.. akan jawab isu ni dgn ketawa 'kuah kuah kuah...!

itu je ke ilham ko musang?

Hua..hua..hua

Anonymous said...

Namun...balun sikit dah le!

Buatnya komplek ni cancel!

Mau 6 bulan aku merana...!

Barang2 dah order!

Kuah kuah kuah...!!!

Jgn lingkupkan periuk nasik org woi...!!!

Anonymous said...

SURAU VERSUS SUARAU MALLS:

mudahnya agama beri laluan kepada pembangunan komersil yang rata-rata tidak dikuasai oleh ummah.

hik hik hik

Anonymous said...

Biasalah puak2 UMNU ni. Adaka surau bersejarah yang nak di pertahankan.

Orang UMNU biasalah kalau sembahyang kena kat surau je. Orang PAS iman kuat kat tengah jalanke, depan opis DAP ke kita boleh sembahyang.

Kat Kelantan berapa banyak Mesjid yg UMNU buat. Orang PAS tak perlu mesjid untuk sembahyang sebab mesjid itu ialah untuk ceramah politik je. Orang kapir pun boleh pakai. Orang PAS bina patung Buddha kat Kelantan lagi best.

Anonymous said...

musang...
kuah kuah kuah

AliStare said...

Aku jangka Azizan nanti jawap sembahyang boleh di mana-mana. Tengah jalan, tepi longkang, semua boleh. Tak perlu bangunan cantik-cantik. Kalau banyak misjid pun, kalau tak ada orang sembahyang, rugi juga, bukan boleh dapat pendapatan apa-apa. Kalau bina shopping complex, sehurang-hurangnya dapat duit lesen niaga, duit parking kereta. Perhkidmatan rumah urut tu pun bagus. Kasi rakyat Kedah lebih sejahtera, lebih tenang fikiran. Lebih oomph!

Anonymous said...

Marhaen Jelapang padi sering pi shopping baja dan peralatan pertanian makanya perlukan surau dalam shoppings malls?

keh keh keh

Anonymous said...

Warisan sejarah ka! Bangunan antik ka! Bekas harta UMNU ka!

Aku apa kisah..!

Org kasik job, aku buat ngan tekun & berhemah mengikut sunnah!

Walaupun sekadar sub, aku tetap akan pikul amanah kerajaan Islam Kedah ini.

Subhanallah...!!!

Matt said...

ni la akibat daripada parti yg suka mengata org bodoh..

habis ahli pas jadi bodoh.. balasan tuhan - siapa kata org bodoh dgn suka2 hati dia jadi bodoh..

tak gitu musangka?

Anonymous said...

MEMBANGUN BERSAMA ISLAM VERSI PAS:

kalau dulu lepak di depan bendang tetapi dengan adanya shopping malls bolehlah anak Pas, PKR, Dap lepak di shopping malls pulak.

Anonymous said...

Lepas ni Kedah jadi macam Kelantan pulak. Patung berhala bercambah macam cendawan. PAS mana nak membina mesjid dan surau. Semua nak diserahkan pada BN jugak.

Yang si musang-kera PAS tu macam takde modal je nak menjawap.

Tak payahlah nak menegakkan benang yang basah. Apa yang telah syaitan janjikan pada kau musang-kera sampai tempat sembahyang orang Islam pun tak nak defend. Politik, politik jugak....tapi tak payaylah sampai menjual agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

Fuh..!

Putih2 rupanya awek2 Kedah ni noo...!!!

Hai...assalamualaikum!

Anonymous said...

bingai la orang2 UMNU ni.. kami orang PAS nk membangunkn negeri kedah ni pon nk bising2..
Kitaorang sembhyang hajat depan pejabat DAP ok je.. makbul lg doa kami. yang penting, masuk paper.
lagipon.. surau tu bukan ada orang. So, utk nak ramaikan orang.. kitaorang wat le shopping kompleks yang ada surau.. amacam, geilga tak idea kami ni..

Anonymous said...

Matt 1210,

TAKK...!

Anonymous said...

KEBETULAN IANYA sebuah surau. bayangkan kalau ianya sebuah sawah.

dengan hujah yang sama makanya MB akan naikkan shopping malls dan dalamnya akan menmpatkan sawah padi?

DAH HABIS BIJAK KE MB?

Anonymous said...

musang say:

'Walaupun sekadar sub, aku tetap akan pikul amanah kerajaan Islam Kedah ini.'

sejak bila kedah laksana hudud ni?
xde hudud, mane bole dikira sbg kerajaan islam.. (puak PAS yg ckp la)

Anonymous said...

Slogan terbaru hamPAS...

MEMBINGAI BERSAMA PAS..

Kah kah kah kah kah

Musang ungka kata madrasah tu harta warisan UMNU..... UMNU dah ade 100 tahun ke ?????

Bingai.. bingai punya musang BINATANG...

Anonymous said...

kalau tapak itu adalah sebuah sekolah makanya MB akan bina sekolah lebih besar dalam pusat belibelah?

APA DAH JADI PAS Oii!!!

Anonymous said...

kedah kerajaan islam? nak terinzal aku baca kenyataan musangka ni..

Anonymous said...

Ni le MB yang paling pinter otaknya... tu pun nyaris2 nk kene tendang ngan geng sendiri. Nasib baik le UMNU yang zalim ni datang menolong, kalau tidak Ostat Azizan dok MELOPONG!!!

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Janji roboh! Buat baru !

Sumber rezeki tuu...!!

Bagi kitaorg le...!

U all...telan gigi je le !!!

Ingat kisah MONTOYA dulu?

Anonymous said...

kedah kerajaan islam? nak terinzal aku baca kenyataan musangka ni..

Anonymous said...

MB DAN HUJAH TERBAIKNYA:

kalau tapak itu adalah sebuah ladang babi dan kalau tauke ladang minta MB bina ladang babi dalam bangunan bercirikan isle apa cer yb? TAKKAN TAK BOLEH KOT?

kah kah kah

Anonymous said...

Masjid Zahir tak mau roboh pulak ke musang??? Itupun warisan UMNU gak...!!!

Boleh le tauke Cina buat bznes bersama Ostat Jijan....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

aku dh ckp.. kalo puak2 Parti Anjing semalaysia (PAS) buat benda yg xbetul pon.. musangka akan kata betul.. mklumlah.. tok guru diorangkan bole ampunkn dosa.. ape kesah?

Anonymous said...

Aku tengok MB Kedah teringat Gus Dur bekas Presiden yg lagak alim tp sebenarnya gagal dlm tanggungjawab..

Anonymous said...

Ape saje kata si musang tu kita terbalikkan je.... kata2 dia tarak kredibel la!!!

Kah kah kah kah kah... kantoi all the time. Tu le kesan MEMBINGAI BERSAMA PAS...

Anonymous said...

Fuh! senangnya nak dapatkan tanah. Gunakan alasan agama tup-tup dapat penaik bangunan yang dimahukan oleh pihak berkepentingan.

Pembangunan lestari ala Pas Kedah pasti sedang diperhatikan oleh MB PR yang lain. Ia satu yang menarik untuk dikopicat di tempat lain.

BIJAK DEPA spin Nooo!!!

Anonymous said...

SYABAS !!! GAP..kita bongkar dan kita bongkangkan kepimpinan sekutu kapiaq harbi ni GAP !! yg pelik mana UMB kedah...???? KAH..KAH..KAHHH

Anonymous said...

Kompleks Aman Central

Pembinaan Kompleks Aman Central di atas tapak madrasah berkenaan telah pun mendapat persetujuan daripada Majlis Agama Islam Kedah (Maik) dan Majlis Fatwa negeri itu dan pampasan bernilai RM1.48 juta telah pun dibayar kepada Maik.

Jawatankuasa Majlis Fatwa sendiri yang meminta supaya surau ini dibina dalam kompleks berkenaan dengan imej surau yang boleh dilihat dari luar.

Kalau kita salah, takkan Majlis Agama nak terima duit pampasan. Majlis Agama agensi yang bertanggungjawab atas semua tanah masjid, wakaf. Dia dah terima pampasan RM1.48 juta dan maknanya dia dah setuju, Majlis Fatwa kata okey.

Maka...aku pun OK le...!!!

Anonymous said...

Masjid Zahir atau juga dikenali sebagai Masjid Zahrah merupakan Masjid Negeri Kedah. Bangunan bersejarah ini terletak di tengah-tengah bandar raya Alor Setar. Ia juga dikenali sebagai Masjid Raja kerana ia merupakan masjid Diraja dan terletak di perkarangan Istana Pelamin.

Masjid Zahir merupakan mercutanda yang terkenal di Alor Setar, dengan ciri kubah hitam - satu kubah utama dan lima kubah lebih kecil, yang melambangkan limat rukun Islam.

Sejarah

Mula dibina pada 22 Rabiulawal 1330H (11 Mac 1912) atas usaha YTM Tunku Mahmud Ibni Almarhum Sultan Tajuddin Mukarram Shah, tapak masjid ini pada asalnya adalah tanah pusara wira-wira Kedah yang gugur semasa mempertahankan Kedah dari serangan Siam (1821). Reka bentuk masjid ini diilhamkan dari Masjid Azizi di Bandar Langkat, Sumatera Utara. Ia dihiasi dengan lima kubah utama sebagai lambang lima Rukun Islam.

----------------------------------

Masjid zahir pun tak menjangkau 100 tahun gak. So, tahun depan boleh kasi roboh, buat shopping kompleks tak pun buat pusat PAS. Dalam tu boleh buat masjid gak....!!!!! Tepi pusat hamPAS tu boleh buat pusara Tuan Guruk Azizan 'buat keje cara Islam'......

Kah kah kah kah kah

WiraSedar said...

Tak ada ka 'PUBLIC HEARING' atau Majlis Mendengar Bantahan bagi perancangan sesuatu pembangunan? Itulah saluran yang betul untuk kita bagi pandangan, bukannya di jalanan!!!

Ataupun MB nak main wayang
Apa pendapat En. Musangka

Anonymous said...

Demikrasi acuan hamPAS memang camtu le. Guna je <Majlis Fatwa Negeri Kedah yg rata2 nya pun org2 dia gak. Pendapat rakyat kasi masuk TONG SAMPAH!!!!...

Kah kah kah kah kah... itu le 'cara kerja secara Islam' acuan hamPAS...

PENCATIT KOMEN said...

musangka said...
..... deleted ....
... Aku sedikit sebanyak ada jugak le tempias dgn projek Aman Sentral ni...sikit je!

Sebab tu ada le aku tau sikit2!!!

November 16, 2011 9:59 PM'
(Dari "Gangster Cina Kepong Kena Balun)
===================================

tengok! betul tak aku cakap, kalau dia sokong tu mesti dia ada kepentingan peribadi - dari jamban sampailah depan komputer, yg ingat takde lain - duit wang duit wang ... lu betul2 opportunis le musang oi.

Anonymous said...

Majlis Fatwa dah bagi dia punya ‘consent’....

Rakyat sokong!

Jadik takyah le kita dengaq FATWA pendemo2 politik tepi jalan tuu..!

Kuah kuah kuah!!!

Anonymous said...

Main kontraktor pun sokong..!

Takkan le aku nak menentang pulak.

Tak manis le...!

Anonymous said...

Keh keh keh... patut le sokong lain macam je musang BINATANG ni... ade kepentingan diri rupenye!!!

Keh keh keh keh... KANTOI!!!

Anonymous said...

patutlah Dap seronok berkawan dengan Pas, rupa-rupanya ada lompong-lompong.

Moooo!!!!

Anonymous said...

Kompleks belum pun jadi lagi, MUSANGKA dah terbayang awek2 Kedah yg putih2 ...

lain mcm aje maksudnye!

dah dapat lesen bukak kelab karaoke ke?

kuah kuah kuah ....

Anonymous said...

Jalan kat Kedah tarak mau kasi turap elok2. Duit dari kerajaan pusat simpan dalam kocek baik2...

Tapi shopping kompleks tarak boleh miss punye.... mau kawtim sama tauke besar oooo....

Melayu Berwawasan said...

PAS sudah kepanasan sekarang ni.orang melayu sudah sedar dikampung kampung ..tunggu saja pru13 nanti...PAS akan kalah teruk.

Anonymous said...

maik tu bawah pas, makanya logiklah kalau maik terima saja cadangan dari pas. kalau tidak nanti lawan tauke pulak.

Anonymous said...

Keh keh keh keh.... ade gaya nak jadi 'BAZAAR TOK GURUK II' ni... kita tgk kan je. Masa banjir nnt baru le diaorg tau....

Keh keh keh... MEMBINGAI BERSAMA PAS

Anonymous said...

1238,

Opportunist utk rezeki...!

Peluang dtg bagai kilat

Lalu depan kita bak kelibat

Kita perlu cepat

Klu tak, org lain rembat!

WiraSedar said...

Musang siapalah ahli majlis yang sokong tu?

Pandai pak jijan memakmurkan ekonomi kedah, hang dapat jadi main con kot?

Anonymous said...

musang pulak pencacai PAS, tu yang dia sokong menganjing buta apa yang ostat2 dia buat

Anonymous said...

musangka said...
1238,

Opportunist utk rezeki...!

Peluang dtg bagai kilat

Lalu depan kita bak kelibat

Kita perlu cepat

Klu tak, org lain rembat!

November 17, 2011 12:46 AM

-----------------------------------

Keh keh keh... memang ade gaya Nuar je. Lebih baik rembat pungkoq mat jambu, sebelum org lain kebassss...!!!

Keh keh keh keh

Anonymous said...

Melayu Berwawasan said...

PAS sudah kepanasan sekarang ni.orang melayu sudah sedar dikampung kampung ..tunggu saja pru13 nanti...PAS akan kalah teruk.
November 17, 2011 12:44 AM
=====================================

kalau ikut fatwa songsang PAS, dorang kalah PRU takpe, itu kecik punya hal dunia,

sbb dorang dah ada 'sorga' besar menunggu, syurga ciptaan Nik Aziz ...

kuah kuah kuah!!!

Anonymous said...

Tanah mereka. ikut sukalah nak roboh pun, bukan KAABAH.
Apa barang mau bising2. Banyak lagi surau dan masjid bolih bersolat...
PAS terbaik didunia didalam membangun umat dan menyedarkan umat Islam terutama Melayu yg bengong terutama puak2 UMNO yg haprak salam.

Anonymous said...

MB 1244,

Org kpg aku lebih minat cerita lembu masuk condo!

Hot spot..!!!

Org kpg aku le...!

Anonymous said...

Tanah mereka. ikut sukalah nak roboh pun, bukan KAABAH.
Apa barang mau bising2. Banyak lagi surau dan masjid bolih bersolat...
PAS terbaik didunia didalam membangun umat dan menyedarkan umat Islam terutama Melayu yg bengong terutama puak2 UMNO yg haprak salam.

November 17, 2011 12:51 AM

---------------------------------

Membangun sampai negeri jadi DARUL HIV eh??? Memang betul tu... tak boleh disangkal...

Anonymous said...

musangka said...
MB 1244,

Org kpg aku lebih minat cerita lembu masuk condo!

Hot spot..!!!

Org kpg aku le...!

November 17, 2011 12:52 AM

-------------------------------

Sudah, gaya dia mau pusing le tu!!!

Keh keh keh keh.... hujah sudah tarak ka??

Anonymous said...

Nak tidoq dah......

Esok nak pi check, Aman Sentral nak guna berape ribu kilometer...split cabel!!!

kuah kuah kuah..!!!

Assalamualaikum!

Anonymous said...

Bingai betul anon 12:51am, dulu kerajaan Selangor robohkan rumah setinggan kat tanah haram, punye le biawak2 hamPAs ni bising giler MUSANG. Takde pulak masa tu nak cakap tu tanah kerajaan negeri Selangor, biar pi la ape kerajaan Selangor dulu nak buat....

Bile kene kat batang hidung sendiri, semua dah jadi HALAL!!!! Bingai sungguh.....

WiraSedar said...

Musang 12.46

Macam tak sempat nak kaut?

Takut keputusan berubah pulak ye

Nyesal aku tak sapu masa ada kuasa!!

Anonymous said...

musangka said...

MB 1244,

Org kpg aku lebih minat cerita lembu masuk condo!

Hot spot..!!!

Org kpg aku le...!

November 17, 2011 12:52 AM
==================================

kat sini pulak ramai org mengikuti cerita musang nak masuk kompleks!

kuah kuah kuah!!! (eh ini bunyi musang ketawa ke?)

Anonymous said...

musangka said...
Nak tidoq dah......

Esok nak pi check, Aman Sentral nak guna berape ribu kilometer...split cabel!!!

kuah kuah kuah..!!!

Assalamualaikum!

November 17, 2011 12:56 AM

--------------------------------

Sangkaan aku memang tepat, MUSANG MAU BERADU TIDOQ tapi takut BERADU HUJAH dah...

Keh keh keh keh.... tidoq baik2, jgn ingat marka2 gebu ja. Kang ter'karaoke' susah nak bgn pulak....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Isu DUMC, mais jadi bebiri hitam.

Kes surau: maik jadi pak sanggup pas?

memang layak digelar paspispus.

Anonymous said...

Sejarah Ke arah Malaysia Baru...

UMNU roboh rumah setinggan, PAS roboh madrasah...

Kah kah kah kah kah kah... zalim tul UMNU ni.

Pengundi Baharu said...

ZALIM.

PENCATIT KOMEN said...

UMNU roboh rumah setinggan, PAS roboh madrasah...

Kah kah kah kah kah kah... zalim tul UMNU ni.
November 17, 2011 1:01 AM
=====================================

UMNO roboh rumah setinggan, bina PPR sbg ganti, zalim tu !!!

PAS roboh madrasah, bukan ganti bina masjid, tapi bina shopping kompleks - cukup berkebajikan !!!

kuah kuah kuah...!!!

Anonymous said...

Pengcatit komen....

Lembu2 dalam hamPAS mane nmpk benda cmtu, depa tu bingai segalanya... Keh keh keh

MEMBINGAI BERSAMA PAS...

Anonymous said...

105,

Surau baru yg akan dibina tingkat bawah Aman Sentral ni, bagi aku lebih bermenfaat kpd jemaah dpd segi keselesaan & kesesuaian serta kemudahan.

Jika perhati pd plan pemaju, bila kita masuk saja kawasan depan komplek....surau itulah yg lebih jelas kelihatan & mudah dikunjungi..!

Anonymous said...

105,

Majlis ugama islam telahpun berjanji akan membina satu lagi surau baru di kawasan bersesuaian berhampiran dgn menggunakan duit pampasan sebanyak RM1.48 juta tersebut!

Aku kena jwb sebab hg kata tak ada gantian..!

Anonymous said...

musangka said...
105,

Majlis ugama islam telahpun berjanji akan membina satu lagi surau baru di kawasan bersesuaian berhampiran dgn menggunakan duit pampasan sebanyak RM1.48 juta tersebut!

Aku kena jwb sebab hg kata tak ada gantian..!

November 17, 2011 1:19 AM

----------------------------------

Setakat janji je la... dulu Bazaar Kubor Tok Guru pun berjanji jugak itu la ini la... last2, peniaga gak kene tipu. Yg ni tunggu Ostat Jijan masuk hospital lagi, pastu tukar le janji2 tu.....

Politik hamPAS senang di baca. Arini lain, esok boleh jd lain pulak...... hak ptuiihh.... pi tidoq la musang BINATANG oooiii!!!!

akubekaspkr said...

Salam GAP,
Di persekitaran yang sama, ada tiga rumah ibadat berdekatan:
1) Tok Kong Cina (Tokkong Sayur)yang telah diberi kelulusan oleh kerajaan Kedah(2009), untuk menambah 2 tingkat bangunan menjadi 3 tingkat memandangkan permohonan kaum cina membesarkan bangunan Tokkong tersebut tidak boleh dibenarkan atas alasan kesempitan ruang tanah.
2) Terdapat satu gereja di belakang surau dan tidak pula diusik
3) Surau Salihiah juga yang menjadi mangsa bakal dirobohkan

DAP hanya 1 kerusi di Kedah, persoalannya, kenapa PAS sanggup mengorbankan hak dan maruah Melayu dan Islam di Kedah

PAS sewajarnya kena fikir tentang persepsi orang melayu di persekitaran 3 rumah ibadat itu

Seruan untuk orang Melayu dan Islam di Kedah, tanyakan kepada diri sendiri,

WAJARKAH PAS PERLAKUKAN SEDEMIKIAN?

GAP KEMBALI said...

akubekaspkr

tadi cakap dalam phone tak cukup bro.
bila nak buat blog ?

Anonymous said...

Assalamualaikum..

aku copy paste balik posting lepas..

cuma satu simbolik yg menyedihkan..

TIADA SEEKOR PUN PENCACAI PAS DATANG BERGULING ATAU BERABARING menyekat kereta MB Azizan Al-Munafiqun semasa majlis pecah tanah kelmarin.. spt aksi MAUT pencacai PAS di Masjid Ubbudiyah Kuala Kangsar 3 tahun lalu utk mempertahankan DAPigs..

pencacai PAS lebih berasa 'mulia' berguling utk selamatkan Kafir DAP dr betul2 berjihad menegakkan syiar Islam.. inilah hasil tarbiyyah Pok Nik Najis!


kesedihan seterusnya ialah.. org Kedah terkenal dgn sikap 'takpa saja'..iaitu sikap TAK KESAH..JANGAN KACAU RUMAH AKU SUDAHLAAA...

berabnding sikap org negeri2 lain..spt PULAU PINANG dan JOHOR!

cairnya sensitiviti pada Islam semakin berjaya..

dn Madrasah itu sudah confirm akan diroboh... Allah Ta'ala dan para Malaikat akan bersaksi para pengkhianat agama akan merobohkan satu lagi SYIAR kemuliaan Islam di Alor Setar

yg aku yakin BALA Allah SWT pasti turun.. bila TURUN pastinya org yg tidak berdosa juga akan kena.. waliyyazubillah!

Aku aharap sgt KEAJAIBAN TUHAN akan halang projek GILA BABBI MB Azizan PAS Laknatullah ini!!

Madrasah itu bukan sebarang surau.. ia istimewa dan bersejarah. Hanya penduduk asal generasai ayah dan nenek aku shj yg tahu kawasan itu dahulu ada pengajian kitab2 Islam!!

CINA akam masuk berduyun2 lepas ini setelah Kejayaan STARGATE City, MERGONG NEW CITY!!!

DAP pasti tersenyum...GUD JOB AZIZAN..WELL DONE!!

Anonymous said...

Terima kasih GAP cepat2 fokus pada isu ini...ini isu berat dan sangat penting untuk kejutkan rakyat Kedah yg slow-motion!!

tp UMNO Kedah bengap..langau.. tu boboi Bashah tu mangkok laaa!!! dia pi tidoq tang mana haa??

duk berangan nk jd MB smpai bongok biaq PAS makan kedarah tanah pusaka waqaf warisan nie

Kedah ni pemimpin loqlaq..pemalaih lembab dn paling pandai RAMPAS TANAH!!

Bashah tu Najib patut hantaq pi DAnok.. bongok lembab!! PAS buat kerja loqlaq cukup banyak tp BASHAH mcm support PAS..

pelik..UMNO Kedah ni nak mampuih dah kot? tinggai Mukhriz sj yg working!!

come la DS Najib.. look up Kedah nuu..PARAHH dah NI!!

Anonymous said...

akubekaspkr

kecelakaan pemerintahan MB Azizan ni cukup banyak...tp malangnya UMNO Kedah aku rasa dah 'mampuih' dh kot!!!

Mat Bashah ni DS Najib mau bungkuih lepas tu tendang dia pi duk pulau mana2!!

Satu apa pun dia tak amik peduli pasai kecelaruan MB Azizan ni!!

dia mcm support sama kerjagila PAS..

pengerusi badan perhubungan apa lembik ngok mcm ni? PAS duk sakan balun rakyat..UMNO Kedah dok sedap lena.. meleleh ayaq lioq!!

tak pantas, tak cekap..buat tak kesahh..sbb PRU 13 UMNO Kedah nak 'sedekah' Kedah kt DAP-PAS

DS Najib kena serius pantau Kedah. DS Najib kena 'zalim' sikit kt pemimpin UMNO Kedah.. cantaih awai2 perosak2 ni...

ini punca Azizan dgn DAP laknat sakan merosakkan Kedah!!

Anonymous said...

jangan percaya dgn PENIPU sekor dlm blog ni yg bgtau konon akan dibina surau gantian di tapak baru?

penipu laknat punya pencacai!!

Madrasah tu sengaja nak dirobohkan sbb Cina kawasan tu pun memang suka dirobohkan!! sbb bunyi azan depa tak suka dan ganggu konon!

Surau yg konon ada dlm plan itu hanya HELAH dan TIPU DAYA!!

Keputusan ASAL majlis FATWA KEDAH pada TAHUN 2010 adalah TIDAK MEMBENARKAN dan MADRASAH itu MESTI DIPERTAHANKAN...

tup..tupp..tupp..awal tahun ni 2011, REGIM Azizan berjaya mengubah Keputusan Majlis Fatwa kononnya dibenarkan 'bersyarat'

Gelap mata dgn pampasan? tapi kita hilang MARUAH dan HAK!

soalnya skrg bukan pampasan atau nak bina berapa bijik surau lain dlm MALL kafir tu.. tp soal sejauh mana kita berani dan istiqamah terhadap mempertahankan hak2 Islam dan Melayu wpun DIHIMPIT dgn DUIT atau PEMBANGUNAN


Inilah IMAN dan TAQWA.. inilah JATIRI kalau dlm bahasa Melayu!!

tapi MB Azizan ni 'PONGOIH' (panas baran)..jgn haraplah sapa boleh bangkang dia... sbb tu pemimpin PAS Kedah pun 'tak ngam' dgn Azizan..

tp dlm bab nk MELINGKUP Islam dan Melayu depa pakat 'ngam' sbb DAP punya pasai!!

Anonymous said...

pernah berlaku di serambi Mekah...roboh madrasah dijadikan tempat berniaga...

Anonymous said...

UMNO Kedah, pakat2 tidoq la sampai PRU-14 nnt, tu pun mgkn terlajak tidoq sampai PRU-15... sedaq2, rupenye Kedah dah hancuq dpt kat tangan perosak bangsa dan agama ni...

Anonymous said...

yg tidur/baring atas jalan hari tu bukan org/ahli pas, yg baring atas jalan tu ialah 'lembu' pas.

Anonymous said...

ekekekekek...

bila PAS perintah, apa pun bolehhh bro...

sket lagi keluar la hokom makan babi halall....hahahaha

mangkok punya lebai pas....

MAFIA13 said...

CUBA TGK KUIL HINDU KAT MID VALLEY ..MASIH ADA KAT BAWAH SHOOPING COMPLEX TU..TGK MCM MN ORG HINDU PERTAHAN TMPT BERIBADAT DEPA..NI KITA ORG ISLAM NK TUNJUK PANDAI.TEMPAT BERIBADAT NK DIRUNTUH...AKAI ADA KA..YG DOK SOKONG SGT SURAH TU DI ROBOH TU MMG OTAI BINGAI...

Anonymous said...

Surau pun warna hijau tempat penetasan ideologi PAS. Entahlah, ikut suka hampalah. Islam memang dah jadi alat PAS pun. Tempat ibadat apalah sangat. Mereka yang sayangkan Islam fikir-fikirkanlah. Sayangkan Islam atau sayangkan parti yang memperalatkan Islam.

Anonymous said...

NAK PERTAHAN APA? MELAYU LEBIH TEROK DARI PARIA!
KAKI KOCAK RAMAI LAR. PI DANORK, HATYAI.
BILA MATI KALUT CARI ORANG NAK SOLAT JENAZAH.
RAMAI MELAYU S E S A T....

Anonymous said...

Surau yang sebiji dan kecil ni dipertikai dan hendak dirobohkan. Sedangkan kuil yang kecil sekarang dah besar belipat kali ganda sedangkan kafir dikawasan itu boleh dikira dengan jari.. Ada kuil yang menghalang pembinaan jalan tapi masih dipertahankan.
Dimanakah maruah orang Islam? Islam adalah sebagai agama rasmi Malaysia.

Anonymous said...

Anonymous said...
NAK PERTAHAN APA? MELAYU LEBIH TEROK DARI PARIA!
KAKI KOCAK RAMAI LAR. PI DANORK, HATYAI.
BILA MATI KALUT CARI ORANG NAK SOLAT JENAZAH.
RAMAI MELAYU S E S A T....

November 17, 2011 9:27 AM

--------------------------------

Kebanyakan tu puak hamPAS la... undi hamPAS saje dah dijanjikan syurga, jadi ape depa nak heran. depa cari 'syurga' donia gak la...

Tak percaya??? Penduduk negeri mana yg paling banyak dijangkiti HIV?? Takkan HIV berjangkit melalui makan pulak kot?? Fikir gune otak, jangan gune kepala lutut macam Mat Syabu....

Anonymous said...

kalau tokong cina tu..mau bermatian-matian puak2 haramjadah tu pertahankan....

Anonymous said...

"musangka said...

Warisan sejarah ka! Bangunan antik ka! Bekas harta UMNU ka!

Aku apa kisah..!

Org kasik job, aku buat ngan tekun & berhemah mengikut sunnah!

Walaupun sekadar sub, aku tetap akan pikul amanah kerajaan Islam Kedah ini.

Subhanallah...!!!"

Patutlah dia bela sangat madrasah ni nak kena roboh, rupa-rupanya Musangka dapat sub-kontrak buat shopping complex ini juga, bela sebab dapat projek ya Musangka, baguih sangatlah puak PAS ni, bagi projek kat kroni, patut dalam blog GWM dia mengarut macam-macam, tak ada jemaahlah, kawan dia bagi gambarlah itulah inilah, rupa-rupanya dapat projek, PAS sekarang sudah jadi Membangun Bersama Shopping Complex, kroni didahulukan madrasah dirobohkan, PAS Zionist, di Israel, Yahudi Zionist robohkan surau dan masjid serta rumah orang Palestin untuk buat penempatan haram Yahudi, di Kedah PAS Zionist robohkan madrasah untuk buat shopping complex, lepas ni sewa pula kat Cina DAPig, lepas tu Cina DAPig bawa masuk tokong dalam kedai tu, eloklah sangat dari tapak surau sekarang sudah boleh bawak masuk tokong, tak cukup dengan tu, Cina DAPig siap bawak bagi goreng dalam kedai dia sambil tonggak Pasberg, tiger atau taisong, elok benarlah tu, surau dalam shopping complex pun tak boleh nak azan guna pembesar suara, memekak kononnya cina DAPig tak suka, PAS bangsat, pecacai dan anjing suruhan DAP, ostat peroboh madrasah untuk buat shopping complex, Azizan Shopping Complex.

Anonymous said...

"musangka said...

Janji roboh! Buat baru !

Sumber rezeki tuu...!!

Bagi kitaorg le...!

U all...telan gigi je le !!!

Ingat kisah MONTOYA dulu?

November 17, 2011 12:22 AM"

Sumber rezeki jadah kaulah Musangka, meroboh madrasah sebab kau dapat projek sub kontrak, lahanat punya PAS sudahlah robohkan madrasah, bagi sub kontrak kat kroni pulak, PAS bingai.

Anonymous said...

UMNO Kedah apa cerita? Boboi Bashah lembab buat kerja, tukar saja, lantik Mukhriz, lantang dan cergas buat kerja, bukan macam Boboi Bashah, terkedek-kedek buak kerja macam lahanat, patutla PAS, DAP dan PKR makin menjadi-jadi gila mereka di Kedah sana.

Nak harap Boboi Bashah, tunggu sampai PRU 20 pun UMNO jadi lembik lagi, lembab buat kerja, ketua bahagian pun bingai sama, nak jadi ketua bahagian, tapi bingai macam bangsat. Inilah perosak UMNO. Najib, ambil tindakan kalau tak mahu Kedah hanyut lagi masa PRU 13 nanti.

Anonymous said...

"Anonymous said...

ekekekekek...

bila PAS perintah, apa pun bolehhh bro...

sket lagi keluar la hokom makan babi halall....hahahaha

mangkok punya lebai pas....

November 17, 2011 8:45 AM"

Biaslah, PAS ni memang suka buat hukum hakam sendiri, semua untuk kepentingan politik, tengok dulu tuduh haram dan jadi kafir kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA, tapi sekarang PAS jadi sekutu asobiyah dengan DAP tak apa pula, bukan setakat jadi sekutu asobiyah, tapi la ni PAS dah jadi 'anjing suruhan' DAP dah pun dalam Pakatan Rakyat, tak apa, tarbiah, tarbiah jadah puak PAS ni sajalah.

Anonymous said...

PAS = Parti Anjing Suruhan (kepada DAP)

PAS = Parti Asobiyah Se-Malaysia.

Musangka = Pecacai PAS seumur hidup

Anak Lenggong said...

Azizan kata" Hangpa tau apa...kalau tak roboh surau tu dan buat shopping mall..mana aku nak cakau duit komisen.....laa ni masa aku dan kroni PAS aku nak buat duit..sat lagi kalau BN dah ambik balik Kedah ni..aku melepas.."

Anonymous said...

Pas nie makin hari makin cam CELAKA

Anonymous said...

dulu betul Pas,
sekarang hamPas, ini perjuangan islam bertopeng kulit BABI TONYUK.
MADRASAH yg bersejarah senang/sukasuka/nak dimusnah * dihapus dari muka bumi.
KERJA memusnah jika dilakukan oleh kerajaan UMNO dah tentu 1 malaysia akan dicanang ZALIM/KEJAM/TAK TAU SEJARAH DAN MACAM-MACAM LAGI.

itulah parti hamPas, buat keputusan guna kepala lutut/kote, konon tingkat ekonomi, nak tingkat ekonomi sape??? tentu yg besar untung kafir laknat juga nanti. MADRASAH BERKUBUR.

Anonymous said...

musang...boleh hg cerita supermarket/ hotel/kondo mana di kedah ni yang ada surau tingkat bawah? surau yg nampak dr luar?

supermarket/hotel/kondo mana di kedah ni yang tak kena bayar paking?

supermarket/hotel/kondo mana di kedah ni yang bagi laungan azan pakai speker?

cer citer?

hg cakap ja aman central tu lebih kepada pusat hiburan tahap hollywood, hotel 5 bintang tahap dubai & kondo mewah tahap singapore kan senang. surau2 tu tak payah la nak gebang sgt.

Anonymous said...

lagi satu musang, tak payah la hg syok sgt nak kaut untung dgn projek tu. projek tu siap 2014. pru 13 berapa hr je lg. hg paham sendiri la kan..? hehe

Anonymous said...

Aku nak beritahu puak2 umno yang munafik siapa yang robohkan masjid DESA MAKMUR KAMPONG BUJAL,RTK KIJAL.PADA TAHUN 2005 JAM 2:30pm MEI 26...??