Thursday, November 10, 2011

RAFIZI..BARUA PENIAGA CINA !

Rafizi Ramli merupakan antara figur yang ditonjolkan oleh PKR sebagai kepimpinan baru yang bijak, ada otak, mempunyai perancangan yang lebih baik untuk negara, aset negara yang tidak boleh ditolak atau diketepikan serta bersikap liberal selain menentang sebarang penyelewengan serta tegas terhadap sebarang ketirisan.


Itu gambarannya... sedangkan apa yang berlaku adalah di sebaliknya.



Tidak dinafikan, sebagai lulusan Cambridge, Rafizi memang ada otak. Malangnya, otak Rafizi jenis otak empat segi.

Rafizi yang terpesona dengan politik telah dipergunakan oleh ikonnya sendiri. Rafizi dalam kata lain telah diliwat oleh orang-orang yang dikaguminya.



Apa yang berlaku semalam, jelas menunjukkan bagaimana Saifuddin Nasution mempergunakan Rafizi sebagai benteng utamanya. 

Permainan itu adalah permainan biasa bagi Saifuddin Nasution. Jantan bermuka jamban berlekak-lekuk itu, diketahui seorang yang sangat pengecut dan selalunya dialah yang lari dulu.



Apabila bercakap di dalam Dewan, Saifuddin Nasution dilindungi oleh imuniti sebagai Ahli Parlimen. Imuniti tersebut membolehkan Ahli Parlimen boleh bercakap apa-apa sahaja tanpa dikenakan sebarang tindakan undang-undang negara, kecuali dihadapkan ke Jawatankuasa Tatatertib Ahli Parlimen.



Namun apabila berada di luar Dewan, sekalipun di Lobi Parlimen, sebarang kenyataan mempunyai natijah perundangan sekiranya ia bersifat fitnah.



Itu yang berlaku kepada Rafizi sekarang. Saifuddin Nasution menjadi mangkuk tambah sekadar membuat feeding dan duduk di sebelah. 

Yang bercakap dan memutarbelitkan Laporan Ketua Audit Negara berkenaan Feedlot atau NFC, adalah Rafizi Ramli. 

Yang diserang bukannya kartel-kartel daging yang menguasai pasaran daging dan menentukan harga barangan berkenaan, sebaliknya Rafizi menyuarakan tohmahan kartel-kartel daging yang terjejas kerana NFC dengan harapan, orang ramai hanya berminat mendengar tetapi tidak berminat untuk mentelaah kembali laporan Ketua Audit Negara terutama pada muka surat 135 sehingga muka surat 145 berkenaan KEMENTERIAN PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI.



Sudah ada berita yang kedengaran, Rafizi Ramli bakal berhadapan dengan tindakan undang-undang daripada NFC berhubung tohmahan yang dibuatnya.

 Kesilapan terbesar bagi Rafizi ialah, dia terlalu berterus-terang yang dia adalah PENCACAI KARTEL DAGING yang enggan berkongsi pembahagian RM1.5 bilion dengan sebuah syarikat Bumiputera!!!



Sumber: Kicker

61 comments:

Anonymous said...

WOI NFC...kenapa kau tak bentangkan saja laporan kewangan syarikat dan tataurus projek lembu Gemas kepada umum. Jangan kau main lawyer untuk sorok kegiatan keparat kau. Rakyat berhak tahu sebab korang guna duit rakyat! Itu projek lembu untuk rakyat...bukan untuk UMNO pukimak!

WOI SHAHRIZAT...kenapa kerabat kau tak bagi wartawan, media dan orang ramai masuk ke ladang lembu keluarga kau? Apa yang kau takut? Tunjukkan kepada rakyat bahawa projek yang kau kata (atau Noh yang kata) kononnya berjaya. Kasi BUKTI la jika benar tiada unsur KONSPIRASI (liwat lembu)!!

WOI PERDANA MENTERI (Paklah sebenarnya) DAN MENTERI PERTANIAN...macamana projek besar kerajaan boleh bagi pada kaum kerabat MENTERI KABINET in the first place?? Bukankah ini yang dinamakan conflict of interest??? Bukankah ini yang dipanggil Kronisme & Nepotisme tahap tertinggi (pinjam ayat Al-Juburi)????

WOI UMNO PUKIMAK...KORANG SEMUA NAK MENANG PILIHANRAYA KA ATAU MEMANG DAH NIAT NAK JADI PEMBANGKANG LEPAS PRU-13???

WOI PEMIMPIN UMNO PUKIMAK MALAYSIA...ADAKAH KORANG MEMANG SPESIS BUTA, TULI, KAYU, BAHLOL?

KASI JAWAB LA...

aku sayang Tun Mahathir said...

hehehehehe......

rafizi menjerit sebagai Anon 12:30 PM

woi...woi...woi..woi..!!!!!!!

hahahahahahahahahaha....!!!!!

mohd fahmi said...

melalak lepas tu letak nama sebagai anon...baik ko bagi nama penuh dan nombor telefon untuk dihubungi supaya boleh diberi penerangan oleh menteri pertanian..hanya orang yg suka buat fitnah aja yg suka memalak macam ni.

mat kedah said...

WOI! anon 12:30 PM

berani masuk mahkamah maknanya berani bentang segala la ngok. bukan takat laporan kewangan saja. bosoh punya komen. tu pun paste sampai 3-4 topik.

Anonymous said...

cara ketua umum Pakatan Kroni R mengkayakan para kroni amat luar biasa.

ramai para keroni hidup senang lenang, kalau setuju dengan satu syarat mudah...bersedia abdikan diri buat ketua umum.

Pas, Umnu dan Dap bukan tidak kenal istilah kronisme tetapi tidak selicik PKrR dalam menghayati kronisme.

Atas sebab itu Umnu, dan Dap terutama Pas jangan jeles bro, kerana seperti kata musangdol iaitu junjungan dia juga amalkan kronisme.

kalau musangdol boleh kata lagu tu apa maknanya? ha ha kronisme akan tetapi jadi sebahagian dari cara untuk membalas budi.

ya! benar, para juak dan balaci yang telah berusaha keras memfitnah pihak lawan masakan dibiarkan terkontang kanting tanpa pembelaan.

kesimpulannya: kalau marhaen tak mahu gigit jari, abdikanlah diri!

ATAS PAGAR

Anonymous said...

Syabas Rafizi. Biar semakin gabra blogger umno & pencacai-pencacai umno.

zali

Anonymous said...

Politik Baru:

lagi banyak fitnah ditabur lagi banyak habuan yang masyukk

hik hik hik

..... said...

heheh mmg bodoh mcm lembu klu lembu tengok lembu pon ketawa hehehhe...

tapi aku agak kecewa juga la dgn apa yg jadi sekarang bila melihat org melayu maki org melayu...melayu gaduh dgn melayu

dah takde jalan utk kita bersatu bersepakat sebulat suara klu kita semua bersatu dah tentu2 kita tak perlukan undi kaum lain

bila kita semua dah bersatu baru ada jalan utk memperbetulkan kelemahan yg lain....

Anonymous said...

Politik Baru:

lagi banyak fitnah lagi banyak masyuk. tapi hati=hati jangan kena saman.

bukan apa. takut nanti masyuk seposen, keluar juta-juta. ha ha tak berbaloi.

kik kik kik

Anonymous said...

Politik baru:

yang lemah di kuatkan yang kuat diperkasakan.

maka jangan hairan kalau bloger mak nyet pun nak jadi macam mat zan.

kah kah kah

Anonymous said...

Politik Baru:

Dapig ketuk dan panggang PgayR depan khalayak tak apa tetapi umnu tak boleh sembelih dan panggang paspispus di khalayak awam.

khik khik khik

Anonymous said...

relek bai relek ... kah kah kah
cuba tanya nuar camne nia bagi projek kat kerabat dia dulu masa jadi menteri kewangan dulu

mungkin dari situ kita tau maca mana mama shahrizat buat

kah kah kah kah

kalau malu nak tanya nuar tanya puak puak pas cane diaoran kebas duit kohilal dan tabung memali

kah kah kah

puak puak pas takan menipu kan kan kan ??

dia orangkan mengamalkan fahaman kominis iaitu faham kedua terbaik selepas islam

kah kah kah

Anonymous said...

Politik Baru:

Gambar sekor lembu sedang baring di padang boleh dijadikan bukti kebobrokan lawan tetapi video sekor Lumbu sedang senggama tidakk diterima sebagai bahan bukti kebobrokan.

tik tok tik tok

Anonymous said...

Lembu punya pasal,Umno sama lembu bergaduh. Babi tepuk tangan.Keldai tetap jadi tunggangan.

Angry Bird said...

GEMPAR! HANGAT! FUYOOH!



Syarikat projek lembu beli kondo mewah RM9.8 juta
PKR mendakwa syarikat milik keluarga seorang menteri menggunakan dana melalui National Feedlot Corporation (NFC) untuk membeli sebuah kondo di Bangsar dengan harga RM9.8 juta.

MCM MANA NI WAHAI PENCACAI?
LAGI NAK MAINKAN ISU APANI?

KAN AKU DAH BERKATA
TANPA ANWAR GEJALA KRONISME MEREBAK TANPA BATAS

SELAMATKAN MESIA
HIDUP MELAYU
UNDILAH PKR

Anonymous said...

Anonymous said...

Syabas Rafizi. Biar semakin gabra blogger umno & pencacai-pencacai umno.

zali

November 10, 2011 1:29 PM

-----------------------

Besar punyer BAHLOL ko ZALI@Musang@AnakSepuloh!!

Apa nyer yang Blogger Umno nak gabra??

Yang kena saman bukan blogger tapi si 3 ekor Maangkok la Bahlol!!

Jebat

Anonymous said...

ANWAR KATA PADA NGO BAHAWA PKT BUKAN PARTI MELAYU NGOK. HABIS TANG MANA HDUP MELAYUNYA? DALAM MIMPI?

Anonymous said...

JANGAN MELALUTLAH PKR PENTINGKAN MELAYU.

DAH TERANG LAGI BERSULUH SIAPA YANG PKR PENTINGKAN...

SYURU.

Angry Bird said...

UMNU PULAK PERTAHANKAN SHARIZAT WALAUPUN JELAS DANA YG DIKHASKAN UTK LUMBU DIGUNAKKAN UTK MEMBELI KONDO MEWAH

SIAPA PULA YG NAK PERTAHANKAN HAK LUMBU?

Anonymous said...

beranak dalam besin perak dan makan dalam pinggan pyrex apa yang politikawan ini tahu tentang nilai-nilai?

hek hek hek

Anonymous said...

PKR??? Parti Kronisme dan Romen???
boleh caya ke parti munafik nih?

Anonymous said...

sesorang itu tidak bersalah selagi tidak didapati bersalah. masalah mukmin di negara membangun ialah mereka nak jadi hakim dan penghukum sekali gus.

sebijik macam prof kangkung.

Anonymous said...

3:22,

meskipun tak berapa laku dan tidak ada nilai di mata melayu terbanyak setidak-tidaknya ada juga gunanya buat para kartel -- membaruakan diri.

Angry Bird said...

satu demi satu segala kemungkaran UMNU didedahkan. Syabas PKR kerana telanjangkan UMNU dekat pada pilihanraya.

Kao tanyalah orang kampung camana mereka mengikut isu Lumbu ni. Meletup kot...sudah menjadi perbualan di kedai kopi...

Aku rasa dalang dalam UMNU yg memberi maklumat ttg kondo mewah ni. Dalam hal cantas mencantas ni UMNU tak pernah menghampakan

Anonymous said...

Baru pegang 4 negeri, makhluk songsang minta hak bebas mutlak.

Apa jadi dengan ekonomi negara yang iktiraf hak mutlak golongan sebegini? Maju?

Makanya kalau tak mahu undur, beranikan diri tolak pihak yang terover.

hek hek hek

Anonymous said...

Sodom tidak musnah kerana lembu tetapi kerana lumbu senggama sama lumbu. ambillah iktibar. bukannya apa bro, lumbu punya pasal, sodom dapat nama.

kah kah kah

rakab said...

Orang kampung di kedai-kedai kopi sibuk bercerita pasal queen Ambiga pendokong kuat Anwar dan pakatan
yang cuba menghalalkan seks bebas!!

Anonymous said...

mahathir benci anwar liwat...
marina mahathir rasmi program peliwat...
negarawan yg berjaya mentadbir negara tetapi gagal mendidik anak....

Anonymous said...

Bro semua, mohon untuk cross check alamat ini bro....PANAS!!!

http://rubbertapperz.blogspot.com/

Anonymous said...

nak beri pada Pas, asyik ceramah memanjang.

nak beri pada PKR asyik bercindol memanjang.

kalau beri pada Dapig, asyik terjun bangunan memanjang.

jadinya nak beri pada siapa?

BERI PADA MUSANG?

rakab said...

Dah terlampau banyak fitnah Pkr yang kantoi hingga orang kampung pun dah hilang kepercayaan pada pakatan.

ingatan untuk burung bengkok!

Anonymous said...

orang kampung minat cerita lembu?

kah kah kah

otak kamu terkena najis lembu kot?

kah kah kah

Anonymous said...

Macam mana blogger dapat bantu kemenangan sedangkan minat sebenar orang kampung pun masih belum khatam?

Kalau blogger ni tayang gambar lembu, rasa-rasaya di balas dengan najis lembu. Berlemuih!

hak hak haha

Anwar Ejen Yahudi said...

Rafizi anjing peniaga Cina yg kiasu tahap gaban. Semua negara dia nak. Sbb tu kat semua tempat ada China Town.

Kat sini je cina boleh ada sekolah cina, tv cina, radio cina. Mcm syial.

Anonymous said...

3:50,

semua itu jadi bertambah parah apabila ada anak muda nampak kartel ini sebagai jalan pintas untuk kembongkan poket.

atas sebab itu anak muda sepatutnya berniaga dulu secara kompetitif dan setelah berjaya, kalau masuk politik, tidaklah mudah jadi lembu yang dicucuk hidung.

Sekadar pandangan

Anonymous said...

mahatir benci liwat...
marina rasmi program peliwat..
m

Anonymous said...

"huuu huuu (nangis) awat abang balun pungkok chekkk.." tangis wan jijah kepada nuar.

"awat..tak boleh ka jijah... hudud pas cuma kata tak boleh balun juboq pompuan dgn jantan selain bini sendiri.. tu maksudnya boleh la balun pungkoq bini." kata nuar berahi.

"sakit juboq chekk.." teriak jijah.

"kalau mcm tu, abang cari juoq jantan la lepas ni.. jijah tak payah risau lagi sbb lps ni abg balun pungkoq jantan saja." kata nuar berahi memujuk jijah yang kesakitan dubur.

"abang tu ckp je nak balun juboq jantan, pungkoq china doll dgn jalang siam pun abang balun semacam jugak." jijah balas.

"biasa la jijah, abg kan pemimpin. semua kena balun sama rata, baru ada keadilan. tapi juboq jantan paling abg suka." nuar tambah.

"abang... sakit pungkoq.." jijah merungut.

Anwar Ejen Yahudi said...

oi burung punai,

org kampung lebih minat cerita AmBAGIGA yg mendokong seks sejenis/bebas dan memperjuangkan pro-murtad.

Anonymous said...

3:50,

memang satu cabaran berat untuk meruntuhkan tembok kartel, namun takkan pemuda gantang dan cerdas tidak mampu menyahut cabaran? pejuang apanya kalau setakat jadi "barua"?

KITA CUMA MARHAEN, LOGIKLAH KALAU TAK BERDAYA. BAGI YANG ILMU PENUH DI DADA TU BUANGKANLAH MENTALITI BARUA NIH. BOLEH?

Anonymous said...

mesti ada sebab kenapa satu demi satu pihak yang celik tinggalkan PKR.

bagi kita golongan marhaen manalah tahu.

kalau tak diberi tahu terus buntu.

kalau dah tahu ikutlah seru.

marulah maju.

AKU

Anonymous said...

aku rasa mcm baru bgn tido lepas keluar dari PKR. janji2 PKR, PAS & DAP tak lebih dari hanya mimpi.

pakatan rakyat umpama batu marmar yang nampak cantik dari jauh, tapi kalu ditengok dari dekat, marmar cantik tu rupa2nya mangkuk tandas yang penuh dgn najis.

aku bersyukur sbb dah dpt tgk betapa bodohnya pemimpin2 pakatan.

Angry Bird said...

Wahai pencacai
tak payah nak berbelit2 isu ni. Pokoknya adakah kamu bersetuju dengan cama mana keluarga Ketua Wanita UMNU membolos projek ni.

Cakap Ya atau Tidak

Malas aku nak layan cara kao.Sikit2 nak crita pasal gey dengan murtad. Tolong stik to the isu

Anonymous said...

Angry Bird

Kalau ko rasa KETUA Wanita UMNO bolot, ko pergi buat laporan polis, sue dia. melalak kat sini pun tak guna bodoh. ada otak guna. setakat melalak sini semua orang boleh..aku pun nak tengok siapa menang bila ko sue. amacam angry bird?

Anonymous said...

aku memang tak setuju jika ada penyalahgunaan kuasa.
dan aku pun tak setuju jika pembangkang fitnah tanpa usul periksa.

sebab tu tunggu je hasil bicara mahkamah. dah nak saman dah pun. mari kita tengok sape yang kena...

Anonymous said...

Syabas Rafizi Ramli. Nampaknya pencacai & blogger umno semakin tertekan dgn isu ini. Fitnah & UMNO memang tak dapat dipisahkan ibarat lagu & irama.

zali

Anonymous said...

cara angry bird buat tuduhan adalah cara turun-temurun yg digunakan oleh pemimpin pas sejak mat sabu belum bersunat hingga dia dilantik jd timb presiden pas.

Anonymous said...

Anon 4.37

Orang macam ko ramai. yang tak ramai orang macam Angry Bird, Zali, Musangka. kerja fitnah setiap hari. seronok tengok orang kena fitnah diaorang nie. Fitnah lepas itu jatuh hukum. Tapi yang ada bukti video terang-terang, diaorang asyik bela manjang. totok pakatan rakyat bingung..tak tau mana betul mana salah..mana ada bukti mana bukti palsu. buka mata Angry Bird, Zali Musangka. Tok sah membabi buta sokong anwar Al-juburi.

Dah masuk court.tak yah fitnah-fitnah angry bird, zali dan musangka. kita tengok siapa yang kena!Tembelang puak-puak pakatan rakyat akan didedahkan SATU Malaysia. Keluar fitnah, last-last dioarang kena batang hidung. ludah di langit hidung kena balik..sian PAKATAN Rakyat

mat kedah said...

zali 4:48 PM

masuk ni aku rasa dah 4 kali ko copy paste ayat ni.

nak tanya ko sikit. yg mulakan fitnah ni sapa? yang kena fitnah pulak sapa? yang bawak kes ni ke mahkamah sapa? yang dah gelabah biawak skang ni sapa?

tak payah kecoh. tunggu je keputusan mahkamah. nak tunggu gap letak gambo pun boleh jugak.

Anonymous said...

syabas rafizi, anda telah membuktikan bhw secerdik mana pun manusia di malaya ni, jika ia berada dipihak pembangkang, otaknya takleh pakai.

Angry Bird said...

Kalau tertuduhnya Anwar bukan main pencacai menyalak mintak dia bersumpah mintak dia siasat mintak dia masuk jel

kalu tertuduhnya pembesar gerombolan, pencacai kata mintak pulis siasat, mintak perbicaraan dan seterusnya

hiporkrit sungguh

Anonymous said...

otak puak2 PKR bernanah dan ada ulat. belum tentu biawak lalu nak makan.

Anonymous said...

angry bird, anwar dicabar bersumpah oleh saiful & eskay yg telah bersumpah. ia tak ada kaitan dgn umno.

kalau takut, ambik pisau kerat kote tu bagi makan biawak.

umno hnya bg sokongan moral jeee... hehehehe....

Anonymous said...

Angry Bird

Anwar Ibrahim terang-terang lakukan aksi seksi dengan China Doll. Ko ini buta kot..dah ada bukti macam tue pun ko kata penyokong BN melalak.

Aku pengundi atas pagar nampak terang-terang bukti video tue..ramai lagi yang atas pagar tau kebenaran Anwar Ibrahim dalam video seks. Kalau tidak, apahal dia tak saman si eskay..kan dia RAJA SAMAN ORANG? Kan..kan..kan...angry bird..tak caya lagi ko try saman anwar penipuan 16 September dan video seks dia..itupun kalau ko nak tengok kebenaran la..kalau hati ko dah buta..bukti depan mata pun ko kata fitnah..

hipokrit sungguh

Anonymous said...

angry bird, tuduh dgn fakta... kalau saiful & eskay ahli umno, tlg berikan no keahliannya. tapi kalau setakat sokong... mat sabu pun sokong komunis w/pun tak jadi ahli komunis....

Anonymous said...

dan kau pulak ape kurangnya fahmi? letak nama tapi xde apa2 kt profile? baik ko pakai anon je.

kah kah kah kah

berbual seperti anjing!!
otak united malay national organization yg memang x boleh diselamatkan.

Anonymous said...

PKR = Parti Komunis Rakyat Russia.

Angry Bird said...

Kenapa Menteri UMNU tak hormat Najib. Najib suruh Menteri berjiwa rakyat ni plak dia guna wang rakyat beli kondo

Angry Bird said...

Aku rasa isu lumbu bakal dijadikan isu penting kat peti undi. Bersih + Lumbu = UMNU Terkubur

Anonymous said...

Meskipun ada bukti tetapi mahkamah belum putuskan makanya ia tetap satu pertuduhan.

Atas sebab itu Muslimah Pas tidak mahu menyokong Zuraidah PKR dalam isu ini.

Sama seperti ketua umum, Zuraidah tidak terkesan pada dosa memfitnah agaknya lar?

Pro-Hudud

Anonymous said...

Angry bird tak payah lah nak sedapkan hati yang lara.

realiti di kampung dan desa ialah orang melayu rela kehilangan PKR tetapi tak rela kehilangan UMNO dan Pas.

harap maklum.

Anonymous said...

Apa yang Chegu Bard, Hafizi, Zuraida dan satu dua mangkuk buat tak pernah jadi.

Agak-agaknya Dato Sri tersalah mengandungkan dorang ni ke? Baik Dato' Sri confirm balik lulusan dorang ni.

Pro PKR