Friday, December 30, 2011

9 JAN 2012 : SEBENARNYA, PAS AMAT BERHARAP AGAR ANWAR MASUK PENJARA.

di sebalik kecelaruan anwar dalam mempertahankan diri mendepani 9 jan 2012, aku berkeyakinan ada pihak yang tersenyum dengan pancaroba yang dihadapi anwar.

ini kisah lama, aku cuba ingat sebaik mungkin untuk kita fahamkan stail dan gaya politik pakatan.

reformasi 1998 sebenarnya telah menguntungkan pas. untung dalam ertikata pas sebenarnya dah mati pada 1995.

pas memanipulasi protes melayu pada era reformasi. anwar ke penjara.

kumpulan pembangkang yang digelar barisan alternatif itu adalah bertujuan mahu membebaskan anwar. 

namun hari ke hari, bulan ke bulan pas dilihat semakin tidak berminat kepada agenda pembebasan anwar.

mudahkan cerita, sekitar 2001 pas mulai menunjukkan wajah arogan mereka.

dasar negara islam dan hudud diperjuangkan. yang paling galak menjuarai isu ini adalah hj hadi dan hasan ali.

dalam setiap ceramah mereka, hudud dan negara islam dipentaskan. wacana pun tak terlepas membincangkan hal demikian.

pasca pilihanraya 1999, kedudukan pas di parlimen adalah cukup kuat.

dap hancur lebur kerana BN diselamatkan oleh undi cina dan india.

manakala parti keadilan nasional sekadar cukup makan, gah hanya di perarakan pentas rostrum dan demonstrasi.

melihatkan peluang yang terbentang luas, pas mengambil langkah sendiri.

dasar perjuangan digodak dan dipelopori.
pejuang reformasi,reformis,NGO dan dap melopong sendiri.

apa sudah jadi pada konsensus barisan alternatif ?
apa sudah jadi pada deklarasi permatang pauh ?

akhir sekali tepat pada tahun 2002 dap istihar keluar dari gabungan barisan alternatif.

anwar menghidu kesialan pas.
anwar tahu pas sial.
sial pas kerana menggunakan isunya untuk kepentingan diri.

lalu anwar mengarahkan agar parti keadilan nasional bergabung dengan parti rakyat malaysia, serpihan parti sosialis rakyat malaysia.

parti berlogo seladang ini merupakan bahan arkib filem negara malaysia.

kenapa anwar mahu pkn bergabung dengan prm ?

kerana anwar tahu undi melayu sahaja tidak cukup untuk memberikan impak besar pada pru 2004.

sayang tindakan penggabungan ini sudah terlambat.
dap sudah awal lagi mendapat undi cina dan india.

pru 2004, pas mati.
pru 2004, pkr pun mati.

buat pertama kali dalam sejarah pilihanraya ahli parlimen dari dap mendominasi kerusi pembangkang di parlimen.

kenapa dap kuat ?

kerana mereka tegas dan fokus pada perjuangan malaysian malaysia nya.

2008 sudah menjadi sejarah.

pakatan menang adalah kerana undi protes orang melayu , cina dan india.

pakatan menang bukan kerana mereka punyai jentera yang kuat.

pakatan menang bukan kerana mereka punyai track record yang baik.

ianya perkataan mudah, protes. protes dan protes. tak lebih dari itu.

ekpektasi rakyat dengan ceritera kehebatan dan masturbasi politik pakatan telah dicernakan dengan memberi undi kepada mereka.

sayang seribu kali sayang. 3 tahun pakatan memerintah negara sudah menuju kepada situasi haru biru yang cukup dahsyat.

mana pernah kita terfikir bahawa islam,melayu,asas perlembagaan hatta raja-raja melayu pun sudah boleh dijadikan bahan eksperimentasi ceramah dan celaan politik bawaan pembangkang.

hari ini sudah tidak jadi masalah kiranya islam dihina.

hari ini sudah tidak jadi masalah kiranya hak melayu yang sudah tersedia termaktub dalam perlembagaan dicabar.

semuanya berpunca kepada agenda politik baru dan ketuanan rakyat.

lebih malang bilamana pencegahan kepada isu sensitif ini dibiar lesu pula oleh si pembawa keris bernama hishamudin.

pasca pru 2008, hampir 16 pilihanraya kecil diadakan.

8 pusingan awal dimenangi oleh pakatan.

namun agak memeranjatkan apabila 8 pusingan akhir pula dimenangi oleh BN.

apapun BN tidak wajar mendabik dada dan selesa pada signal yang terakhir itu. 

pas yang pada awalnya dipercayai boleh menggantikan umno sudah tiada kedapatan lagi wajah seri pada perjuangan politiknya.

pas cukup sial bila bercerita bab melayu.

bertambah sial bila mereka menggadaikan kalimah ALLAH pada kristus.

amat malang bila pas ber onani politik pada tahap yang cukup memualkan.

pas adalah bapa penggadai kepada segala pemusibatan dan pembantaian islam dan melayu.

pas adalah pemangkin kepada kehancuran asas hak seperti yang telah lama kita persetujui.

jadi pada 9 jan 2012 sebenarnya, pada hakikatnya, pada yang tersuratnya pas amat berharap kepada satu perkara.

semoga anwar kembali ke penjara sungai buloh.
semoga anwar terperosok masuk semula ke penjara.

dengan terkorbannya anwar, maka untuk kali ketiga pas boleh melakukan pemulihan politik terhadap partinya.

kembalinya anwar ke penjara, maka peluang pas untuk mendapatkan sokongan kepada parti semakin terbuka luas.

itulah hakikat sejarah politik pas.

dia hidup di atas penderitaan orang lain.
1990 sudah membuktikan sejarahnya.
1998 sudah membuktikan ceritanya.

kali ini, tepat pada 9 jan 2012 sekali pas berharap anwar anwar masuk semula ke penjara. dengan ini mudah lah mereka kembali bernyawa setelah mendapat TKO 6-0 pada prk yang lalu.

jika ditanya kepada dap, maka harapan mereka sama juga sengih nya dengan pas.

44 comments:

Tumbangkan Rejim UMPORNO-APCO PRU 13 said...

Semua orang dalam kes liwat I yang menganiaya dan menghina Anwar semuanya dah mampos.

LIWAT I
Dr Rastina
Hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Mohtar Abdullah . (7 July 2003)
Khalid Jefri .(29 August 2005)
Tan Sri Megat Junid .(24 January 2008)
Datuk Seri S. Augustine Paul .(2 January 2010)
Datuk Arifin Jaka .(29 Dis 2011)

LIWAT II sama-sama kita saksikan siapa pula yang akan mampos menganiayai dan memfitnah Anwar

Anonymous said...

PAS suka sbb kalau peliwat masuk penjara peluang Perdana Menteri dr PAS cerah sbb anwar sudah tiada sekiranya mereka memerintah sbb sblm ni anwar byk memainkan peranan dlm Fuckatan Rakyat

Anonymous said...

Ramai org UMNO ... nak DSAI masuk Sg Buluh.

Jika DSAI ... didapati tidak bersalah ... cam no ?

Sharif Jajang ... didapati tak bersalah.
Khir Toyo ... didapati bersalah walaupun ramai yg kata 'no case' sebab beli pada harga lebih murah ?

Ape akan jadi ek ?

Anonymous said...

Kupasan Terbaik, Bro GAP.

Anonymous said...

GAP..aku rasa kau ni tak cukup radikal lagi lah bantai si pembangkang2 ni..aku rasa, kau kena buat satu pertubuhan khas..kau kumpulkan semua blogger, termasuk kelompok2 orang yang benci gila babi dengan PAKATAN RAKYAT.. aku tengok blog pembangkang follower dah cecah nak dekat 5 ribu..common GAP!

Anonymous said...

satu lg aku nak tambah. skrg org tengok org menutuh amoi dlm video pun tak dak hal. biasa jekk. sbb video besi tak bleh jadi saksi. org yg menutuh dlm video pun boleh kata, rupa mcm saya tapi bukan saya.....huhuhuhu..

tu lah berkat politik pas menjubo otak org melayu...

Anonymous said...

9 ari je lg mangkok ni bebas ke?? ih ih ihh, ni sure tgh nutuh amoi siang malam nihh. buat bekalan 20thn dlm penjara.

Anonymous said...

pengomen pertama tu apa hall. apa ngeoko tak mampos ke? ko pon mampos gekk satu ari nnt. ngokk. muahaha. lepas ni berjoget la rakyat lpas nengok raja porno a.k.a nuar jubo masok penjara.

Anonymous said...

Tumbangkan Rejim...
Yang sokong Hitler lagi banyak yg dah mampos.Mati kerana Allah beb bukan kerana PELIWAT.

Anonymous said...

bagus betul nujum GARU APAM PARPU ni lah dikatakan otak umgok sebab hal2 yang dalam kain dan juga dalam seluar ni cuma kerturunan umgok je yang suka menyelak

Anonymous said...

Anwar hidup tak beri manfaat
Matipun tak beri syafaat.

Kenapa nak agung-agungkan dia. Cuba selidik latar belakang dia banyak yang tak ketahuan. Selalunya jika dapat pemimpin yang macam ni akan hancur ummah.

Anonymous said...

Hahah..Najib tengah pening tentang keputusan Hakim pada 9.01.2012 ni bro.Kalu Anuar duk dalam.Ini akan beri pilitical milleage pada pembangkang.Kalu Anwar bebas makan reputasi Najib akan naik bro..heheh..silap2 lepas PRu 13 ni Anuar plak jadi TPM.Muhedeen tu tunggu masa je bro nak kena tendang..

Anonymous said...

EEEEEE...SAPE NAK TPM CAMTU? KO SORANG JE LA..

Anonymous said...

sudah2 la tu puak2 dajjal oooi..logo parti pun dah bercirikan dajjal..
pemimpin pun bercirikan dajjal..
pencacai2 pun sebijik pencacai2 dajjal..
pastu siap angkat bakul jadi anugerah tuhan la, imam laaa..
malu la wei !!!

Anonymous said...

Hoi..bahalol umgok keja makan resuah tak malu kan boleh tunjuk kat orang kita banyak duitkan umah bsarkan ,kalau dah lembu dia tak berubah menjadi manusia itu lah umgok

Servant of God said...

GAP!

Satu kupasan yang menarik.

Tapi, seperti komentar yang ke-3 kata, bagaimana jika Anwar didapati tidak bersalah?

Sistem perundangan kita adil. Itulah yang kita laungkan selama ini. Jadi, bagaimana kalau Anwar didapati tidak bersalah? Kan dah pernah terjadi.

Pada aku, walaupun jika dia didapati tidak bersalah, aku tetap takkan sokong dia, sebab ada bukti nyata yang tidak boleh disembunyikan. Banyak bukti sebenarnya. Cukup sekadar ambil satu.

Dulu kata dijangkiti HIV. Sekarang masih OK yer?

Oh, lagi satu. Pada rakan2 komentar, jangan tak tau lak, komentar pertama tuh aku rasa si UPIP, dulu juga dikenali sebagai Muka Lobang Taik. Kembali pulak engkau yer.

Anonymous said...

PAS pula makan gaji buta. Kerja malas, ceramah pandai, minyak sedekah masuk kantong sendiri pandai, caci maki pandai, jadi balaci DAP laju, tebang balak rajin, bla...bla...bla. Orang lain buat semua salah, mereka buat semua betul tapi tengok apa hasil. Semua lingkup. Projek kambing...... Tuan projek jadi kambing. Kata orang Mahafirun........ Dia pula sampai nak kojol pun masih tak mahu. Bodoh tak boleh di ajar....... Kurang ajar.

Anonymous said...

ISH..ISH.ISH..ANONOK 5:11PM..TAK HABIS2 MEMFITNAH JER KAU NIE..TAK PUAS2 LAGI..NTAH LAH..NYESAL NANTI KAU KAT AKHIRAT NANTI..INGAT TU ANONOK 5:11PM..TAUBAT LAA SEBELUM TRLAMBAT..BESAR DOSA MEMFITNAH TU.

Anonymous said...

Kononnya persetujuan dikalangan pemimpin telah dibuat utk meletakan Ijah a/p Jijah sbg pemimpin Pakatan mirip situasi ibunya ketika a
Aljuburi dipenjara. Tapi PKR perlu sedar PAS makin rapat dgn DAP dari banyak sudut. PKR bakal jadi liabiliti jika tewas dlm perbicaraan dan saingan PRU13 nanti. Siapa yg akan memimpin pakatan kita tggu dan lihat. Ijah hanyalah prospek jangka masa panjang yg tidak diketahui lagi untung nasib walaupun proksi2 yahudi yakin dpt membentuk imejnya sbg pemimpin.

Anonymous said...

bebudak umno ni kalau dah lembu lembu la jugak.aku suka tengok bebudak lembu semua ni meroyan..kadang2 kelakar le pulak tengok bebudak lembu ni bagi komen nak cover pengembala lembu diorang.benda dah nyata.ni aku nak habaq mai,orang tua kat kampung aku yang dari dulu dok sokong umno dah tak percaya pada umno lagi,keyakinan diorang bertambah kuat bila dapat tahu bekas MB selangor kaki pecah amanah.tambahan pulak dengan isu NFC yang semakin lama semakin jelas penyelewengan yang dilakukan oleh juak2 umno ni.
korang boleh kata umno bertambah kuat,tapi hakikatnya tunggu la pada PRU13 ni.
cuba lihat pada lapuran ketua audit negara yg menyatakan pulau pinang adala satu2nya negeri yang mempunyai urus tabir yg baik segingakan dapat mengurangkan jumlah hutang sebanyak 600juta dari 630juta.tinggal 30 juta je lagi.macam2 faedah rakyat.

korang boleh kelentong bebudak yg berotak lembu macam korang(pencaci najis lembu).dan korang boleh la shok sendiri sebelum dacing jatuh berkecai.

sekian,
-Panglima Ludah(aku dah tobat)

Anonymous said...

Hai TakerRules95 (nama asal pengomen pertama tadi..)!! Tak serik2 lagi ke nak antar komen2 bodoh ko tu?? Mggu depan dah masuk sekolah balik, mak bapak ko dah ambik duit RM100 dari kerajaan ke?? Memang spesis tak tahu malu...

Anonymous said...

IGT LAH WAHAI ANONOK 6:17PM..SETIAP YG HIDUP PASTI MATI..BALASAN BAIK DAN JAHAT TETAP MENANTI..OLEH ITU..KENAPA GUNDAH GULANA..BERTOBAT LAH..BERHENTI LAH BERBOHONG..MEMFITNAH DAN MENCACI MAKI..ALLAH MAHA MENGETAHUI..

Servant of God said...

-Panglima Ludah(aku dah tobat)

December 30, 2011 6:17 PM,

Kau kata kerajaan Penang hebat sebab boleh kurangkan hutang sebanyak RM600 juta yek?

Pengurangan hutang tuh bukan dia bayar yer. Hutang itu dipindahkan daripada nama kerajaan negeri kepada syarikat mana? Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB), bukan?

So, kau rasa sebab dah pindah hutang tuh, LGE tuh bijak sangat laa? Mari kita tgk yer.

Hutang tuh dalam bentuk bon. Bon ini satu bentuk pinjaman. Pihak yang ingin mencari modal (seperti kerajaan mahupun swasta) boleh menjual bon.

(Nak senang fikir, bon ni surat hutang. Si pengeluar bon akan kata "Wahai En. Ali, kau bagi aku pinjam duit, lepas tempoh matang aku bayar balik semua duit yang kau bagi aku pinjam, campur pulak duit bunga, ataupun bahasa mudahnya riba'. So kau boleh untung makan riba'.")

PAAB ni pulak siapa punya? Merujuk pada website PAAB, rupa2nya PAAB sebuah syarikat dimiliki sepenuhnya oleh Menteri Kewangan.

Memang PAAB ditubuhkan untuk mengambil alih aset2 air dpd kerajaan negeri. So, lambat laun, hutang RM600 juta tuh mesti akan diambil alih oleh PAAB, tak kira BN atau DAP berkuasa. So jangan nak berlagak laa... setakat menangguk kat air keroh, aku boleh.

Lagi satu, dengan "pelupusan" hutang RM600 juta, bererti Penang dah takde aset air dah. Semuanya dah milik persekutuan dah. Faham tak nih? Kerajaan LGE bukan setakat pindahkan hutang pada orang lain, tapi pindahkan aset2 air Penang pada PAAB.

Ertinya LGE nak bagi kontrak air kat orang Penang dah tak boleh, sebab bukan dia punya lagi, faham?

Dan bila orang Penang bayar bil air, bukan kerajaan Penang yang dapat duit, tapi kerajaan pusat yang dapat?

So kau bangga laa aset kau orang lain pegang? Kau bangga bagi duit masa depan kau kat orang lain?

Kau faham tak apa yang ketua kau dah lakukan?

Bodoh!

Servant of God said...

Oh, pada yang berminat, sila layari website PAAB

http://www.paab.my/faq

untuk melihat sendiri apa yang aku sebut nih.

Kami bukan macam orang PAS dan PKR. Dorang cakap suka hati, asal dapat menegakkan benang yang basah. Basah ngan air mani lak tuh. Segala yang aku cakap ada bukti.

Anonymous said...

amboi2.. panglima ludah..
ko fikir org kampung ko je? ko tak fikir org kampung lain? ko tak fikir org tak berparti mcm aku dan keluarga aku dan org kampung aku?

kitorang bukan bodoh mcm korang. yang terang2 salah pun bela bagai nak rak. smp solat hajat perdana. tp bila Allah dah tunjuk. tak nak terima hakikat.

kitorang rakyat yg bijak. yang salah kitorang tak bagi chance. isu liwat, video, NFC, khir toyo, kalimah Allah, lounge suit dll kitorang tengok case by case. salah tetap salah. tak main la mcm korang sokong babi buta je..

Nok said...

jgn ribut2 pak..biarkan haprak2 ni meroyan melepaskan perasaan...nanti bro tengok selapas 09/01/2012....lenyak lah haprak2 ni..ada yg kena balun dgn polis ada yg masuk hospital,ada yg masuk lockup...kerana mempertahankan aljuburi..lawan tetap lawan...jgn tak lawan...saya akan menyokong haprak2 semua bersama berganding bahu bagi mempertahankan imam mahadi dan juga hero cikaro yg terhebat seantero asia....saya akan tetap mengiringi anuar dan kawan2 di hadapan TV3......takdirrrr..

Angry Bird said...

WAHAI PENCACAI
MENTANG2 KAO NAK MENGKITAR SEMULA HASUTAN DAN DAKYAH PROPAGANDA utusan meloya. TOLONG JAWAP SOALAN DIBAWAH NI

1) Sewaktu Hero Rakyat Adam Adli digertak oleh gengster UMNU, adakah hak dan maruah orang Melayu dibela ataupun hak dan maruah pengetua UMNU?

Kedua, Ketika lembu2 fidlot meragut rumput di One Menerung Bangsar dan segelintir dari sedara mereka membeli belah di Ochad road Singapura, adakah ianya memaratabatkan bangsa Melayu ataupun hanya menguntungkan beberapa lembu yg sepatutnya disembelih?

Ketiga, ketika Rosmah Mansur, mengambil gelaran Wanita Pertama Malaysia adakah ianya menunjukan tanda hormat kepada SPB Raja Permaisuri Agong?

Keempat, ketika pendemo Bersih yg terdiri daripada orang Melayu disimbah air asid adakahnya ini menegakan hak orang Melayu ataupun hak pembesar UMNU utk terus memperkudakan SPR

Kelima, apabila Pengarah Besar Felda digantung tugasnya hanya kerana ingin mempertahankan ahli koperasi Felda dari dibaham oleh unsur2 yg tidak bertanggung jawab, kemana menghilangnya Panglima Perang Melayu yg sepatutnya bangun utk menolak penindasan peneroka Felda dari anasir2 tertentu.

Setakat ni lima isu yg aku ketengahkan. Banyak isu yg aku bawa, para pengkomentar gagal utk menjawab tetapi setakat melabelkan aku dengan ungkapan yg bukan2

Anonymous said...

Eh, entri kali ni pasal Nuar peliwat ke atau nk komen pasal cerita2 bodoh dari Angry Bird ke?? Kalau nk sangat org lain respond dengan ko punye komen bodoh (angry Bird) bukak la satu blog macam musangka anak haram tu... mula2 bukak garang semacam, skrang ni ilang lepas kene sontot dengan Nuar peliwat kot....

Nok said...

angrybird aku sungguh2 terharu dgn soalan ko...langsung aku tak bleh jawab...betapa betulnya soalan ko....ohhh sungguh jatuh cinta dgn kenyataan ko...ko komen macam itu habihlah BN di PRU13 nanti...maka ramai lah org2 BN akan mengundi PR...oh tak sangka ada juga bijak pandai dari pembangkang yg berjaya menyoal bro2 gap ,langsung tak boleh nak jawab...oh sungguh bijak tuan ..hamba tergoda dgn kebijakan tuan....kalau macam ini habis lah BN.....untunglah pembangkang.....ada figther macam angry bird....keh keh keh....

Angry Bird said...

WAHAI pengikut tegar fahaman UMNUnisme,

BARANGKALI Tajuk pada posting pasal Anwar tetapi GAP menyimpang dari tajuk dan cerita pasal kononya kalau PR memerintah maka lingkuplah nasib org Melayu kat tanahair.

MAKA aku menjawap intipati posting GAP, kerana kita ni orang yg berfikir secara MENDALAM, bukan sekadar terikut2 dengan tajuk sesuatu pekara tetapi menyelidik dengan terperinci.

OLEH DEMIKIAN, LIMA soalan CEPU emas yg aku ketengahkan TETAP RELEVAN kecuali jikalau prosiding ni dibicarakan didalam makamah UMNU dimana kesemua fakta yg menyokong hujah pejuang demokrasi (spt Adam Adli dan DSAI) ditolak dan hanya andaian, spekulasi dan fitnah yg cuba menegakkan BENANG BASAH LEMBU FIDLOT yg diterima oleh mak-a-mah

Angry Bird said...

Nok, tau takpe. Kita bukan berjuang demi Pakatan Rakyat mahupun Anwar Ibrahim, kita berjuang demi Adam Adli yg memenuhi citarasa rakyat 1Malaysia ketika memberi tamparan hebat kepada rejim Najib

Anonymous said...

uuuiii.. takutnya aku dengan soalan2 cepumas dari angry bird tu hinggakan aku tak reti nak jawab dengan gunakan fikiran MENDALAM seperti puak Fuckatan ni. Mungkin lepas ni aku boleh register jadi ahli PKR kerana BN langsung tak mampu jawab persoalan yg angry bird yg hebat tu...

Cuma satu je la, lepas aku register jadi ahli PKR, boleh tak pakcik peliwat (de Fuckto) tu letak jawatan yg langsung tak demokrasi tu????

Anonymous said...

Adam adli memenuhi citarasa rakyat Malaysia??? Kah kah kah kah... turun bendera je dah dikatakan memenuhi citarasa rakyat Malaysia?? Menyontot bontot memenuhi citarasa sape lak????

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

soklan angry bird tu kasi anak aku je la yg jawabb...hehehe

boddo mcm taikk...tu la taraf akal bdak2 anwar ni...

Angry Bird said...

Wahai Anon 908
MENYINDIR tu kena ada kelas. Sindiran yg baik mcm kuih lapis. Ada bab pembuka, bab panch lain dan bab penutup. Kalau tak erti tu kerana pengikut fahaman UMNUisme tidak digalakkan utk memgembangkan bakat menyindir tetapi diajar berkali utk mengampu bosnya.

CUBA kao MENGAMPU dari MENYINDIR. Mungkin kita akan dapat mempelajari sesuatu darimu

Servant of God said...

Waahhh.. hebat benar soalan2 Angry Bird. Yelah, dah burung tuh marah, menakutkan laa ye dak?

1. Adam Adli hero siapa? Bukan hero kami bai. Dia kutuk ketua yang kami pilih, dia pijak panji perjuangan kami. Kami tidak kutuk dia sebagai Melayu, kami kutuk dia sebagai anjing yang tidak tahu tata susila bermasyarakat. Cuba Chua Soi Lek yang buat camtuh, kau tgk kami mengamuk juga ke tidak.

2. Bagi kontrak buat lounge suit kepada pembida termahal tuh, menguntungkan semua tukang jahit yang menyerahkan tender, atau kawan yang tidur?

3. "First Lady" ialah gelaran tidak rasmi diberikan kepada ketua negara yang dipilih melalui pengundian. Fokus TIDAK RASMI. Walhal isteri kepada DYMM YDP Agong mempunyai gelaran RASMI Raja Permaisuri. Tgk lah dalam buku protokol Malaysia. Beritahu aku yer bila kau jumpa gelaran "Wanita Pertama" dalam buku2 tuh (Psst! Buku terbitan Harakah aku tak terima yer!)

4. Ada orang kena simbah asid? Kesiannya. Luka teruk yer? Kalau luka teruk tuh, silalah buat laporan polis. Amik gambar luka tuh dan linkkan kepada kami. Kami akan memperjuangkan kebenaran. Tolong yer.

5. Di mana bukti dia dibuang atas sebab2 tersebut? Janganlah main cakap je. Ingat, orang2 Pakatan Rakyat sudah sifar kredibiliti. Siap buat kenyataan bersumpah adalah seorang wanita tuh datang ke bukit jin bertendang suatu malam, rupanya2 itu bohong belaka. Ada gambar lak sebagai bukti.

Semangat kau ye malam nih? Siap cakap pasal ekuiti lak tuh kat post satu lagi. Aku dah jawab tuh, takde follow up comment ke?

Lagi satu. Kau boleh simpan kau punya cepu emas. Kalau datang dari PR bukannya emas, tapi najis kuning.

Anonymous said...

Fitnah apa? awal awal lagi Jijih dah membohong. Aku pun tak suka kat UMNO ni tapi tak lah membabi buta & tak lah terlalu bodoh nak beryaya nak menyokong Anwar. Memng ada kes babe.

Anonymous said...

PENJARA MEMERLUKAN IMAM YANG TAMPAN MACAM AL-JUBURI. SILA NAMAKAN SURAU DALAM PENJARA ITU SEBAGAI SURAU AL-MAHADI. AL-JUBURI AKAN JADI IMAM AL-MAHADI.

Anonymous said...

angry bird..

jgn di layan puak2 ni..buang masa jer..mentaliti rendah dibawah par..
kalau hati tu dah hitam..akan hitam juga..sampai mati pun tetap akan memfitnah..mencaci dan memaki..kerana darah daging dari hasil2 yg haram..betul tak

Nok said...

sungguh bijak bistari tuan hamba berkata2 wahai angrybird adam adli yg memenuhi cita rasa rakyat malaysia....kata2 tuan hamba tu kata2 hikmat...tentu tuan hamba org kanan imam mahadi..cara2 pemikiran tuan hamba cukup kreatif dan amat releven...kenapa lah bro gap tak nampak???akan kebijaksanaan angry bird????sesungguhnya kita patut memberi sokongan pada angrybird pejuag kebenaran tak macam bro gap yg lain...cakap tak ada fakta.....habis lah BN kali ini angry bird sorang saja boleh kalahkan semua bro gap....keh keh keh..angry bird bila nak belanja makan.....

Anonymous said...

nok...apa makna nya..suker nya engkau kat nok tu ..hehe

Anonymous said...

Wah wah wah...soalan cepu e,mas konon..pasal melayu konon..nama angry bird itu sendiri tak melayu pun..apasal tak letak burung marah? Atau burung bengkok? Hehehe

Hero? Kah kah kah. Hero kurang ajar ke? Confirm puak2 dajjal mcm ko jenis kurang ajar. Patutla buat kacau memanjang..

Bro pro umno dah jwb soalan ko tu. Tak cepumas lgsg!

Servant of God said...

Weeeiiii... apa nih???

Angry Bird, Langsi, UPIP dan yang sama waktu dengannya.. korang tak best laa.

Selalu start komen ngan tuduh itu ini, tuju soalan yang "menggemparkan" dan lain2..

Tapi bila aku dan member2 pro GAP lain jawab, terus diam. Bukan korang datang sini nak bertukar2 pendapat ke?

Ni aku dah jawab, ko senyap jek burung? Pi shopping hujung tahun yer?

Anonymous said...

BURUNG angry bird suda turubang ka???? Ayoyo....

Aku kenal sape angry bird ni... pencacai terbaik Chegu Bardigol bongok je tu.... hehe