Friday, December 16, 2011

GAMBARAN SELEPAS KEPUTUSAN LIWAT (9 JAN 2012)

MALAYSIA KEMBALI AMAN.

29 comments:

Anonymous said...

bn/umnoApcoLembu hhharam jadahhhh...

Parti yang layak memerintah negara pada masa akan datang adalah Parti Gabungan PAS, PKR & DAP ( PAKATAN RAKYAT ).
Sila Promosikan Halaman Ini. Cadangkan pada rakan-rakan anda ok !!!
Himpunan Rakyat Malaysia Yang Mahukan Pakatan Rakyat Memerintah Malaysia Pada PRU Akan Datang. Tumbangkan Barisan Nasional & Gantikan Dengan Pakatan Rakyat.
Kami Boikot Utusan Malaysia, UMNO Kaki Fitnah, Gelombang Reformasi II, Perajurit Keadilan, Kami Boikot Buletin Utama TV3

Anonymous said...

ANON 9:36AM DAH MEROYAN...KAH KAH KAH

SOKONG LAGI LAH ANUGERAH TUHAN KORANG TU..

TukarDulu said...

Aku nak sokong Pakatan Rakyat. Tapi Anwar kaki kelentong masih menjadi ketua. Tukar ketua dulu, takkan harapkan rakyat tukar pilihan kepada seorang kaki penipu gila seks, hipokrit yang merosakkan keamanan negara. Seorang yang tak sayangkan negara dan tak patriotik. Pergi negara org asyik burukkan negara sendiri. Tukar pemimpin, ramai jer org ikut. Skrg nie org tak sanggup berdosa memilih dan membuat seorang peliwat menjadi PM negara. Cari lah yang lain, bukan takde, Anwar tak bagi. Kalau Anwar dah takde, ramai jer pemimpin berkaliber dalam PR tu.

Anonymous said...

penyokong pas dan pkr memang sudah merasa tertekan dan sudah tau akan hayat parti mereka akan berakhir tak lama lagi..

TokAyah said...

Nak terguling2 aku ketawa. Parti yang layak memerintah selepas PRU 13 adalah PELIWAT RAKYAT? kalau setakat ceramah maki hamun habis keluar bahasa 18SX berangan nak memerintah LU PIKIRLAH SENDIRI. Rakyat bukanya bodoh. Lainlah haprak PR keluar bahasa maki hamun pun bertepuk tangan. Keluar perkataan fitnah pum bertepuk. Keluar fatwa songsang pun bertepuk tangan. Memang BANGANG

Anonymous said...

hahah..Syed Ali Cheras kena serang dgn samseng UMNO PUKIMAMAK..
Nampaknya sapa yg defend Sharizat Lembu mmg jenis penyangak termaksuklah bloger UMNO PUKIMAMAK.Sian Ali Cheras..x lama lagi kita kena pertahankan Tun M plak la.Psl x lama lagi samseng UMNO PUKIMAMAK akan serang TUn M..
Tak percaya...

http://milosuam.blogspot.com/2011/12/waspada-penyokong-shahrizat-akan-serang.html

UMNO PUKIMAMAK mmg celaka..sesama sendiri pun nak pukul...

Anonymous said...

semalam aku balik tengok " mission Imposible " di queensbay , penang ..

dalam perjalannan balik melalui jalan sg nibong ..tiba tiba kete aku terberhenti ...
tengok selang 2 kete kat depan ade accident ...
ada satu melayu baru bangun .. bersama motornya yang tumbang ...
tetiba .. budak yang yg memandu tu kluar jerit kat dia ...( adik guan eng)
tapi lelaki tu berani beb .. dia berdiri keras .. bila budak tu maki dia tetiba ...
keluar lagi 2 geng dorang dr kete .. memaki lelaki bermotor ni .../ nak tunjuk terror .. nak tunjuk berani .. nak tunjuk kurang ajor ..
sepatutnya budak budak tu yg kene minta maaf sebab nak masuk kanan tak tunggu jalan clear .. .. mamat motor yg tentunya laluan dia.. terkejut dan terjatuh .. tapi tak melanggar kete tu ....

siapa yang salah dalam kemalangan ni ...???

budak tu .. betul tak ...??
tapi tengok betapa berani dan kurang ajarnya anak anak cha ..
nasib melayu di pulau pinang ...
kasi lagi muka kat LGE ...
tapi sapa yang kasi ...??
melalui apa ...pemberian itu diberikan ...???

melalui laluan politik ....

macamana ....??

pas dan golongan melayu dalam pkr ....kasi jalan bagi lalu ..

aku sempat jerit pada lelaki tu ....

""" jaga politik kita bang ...
kasi lagi muke kat GE ... junjung tinggi tinggi ..."" !!!

ntah dia faham ke tak ...Ntah ..!!

Anonymous said...

anon 10.06

apa ko melalut niiii...
deeey...mancha...lu cerita pada anak2 lo je la...

cerita katoooon..

Anonymous said...

9.58

hang berani serang tun sila kan...sebelum serang tun..aku pasti kain shahrizat akan terselak..aku sula dgn ekor lembu..

berani?????

Anonymous said...

tapi dlm filem omputih, watak jahat mesti liat gila nak kalahkan. selagi tak mati mcm2 dia boleh buat...ye dak

Shaari said...

amin.. moga aman kembali negaraku.

Anonymous said...

Dulu banyak orang serang dan maki hamun Tun Dr Mahathir sewaktu beliau melucutkan jawatan Atok Gay Tertua, Anwar Ibrahim, peliwat bersiri terkutok, barua Yahudi zionits.Sekarang rakyat semua sudah bole melihat, apa tindakan Tun Dr Mahathir adalah benar, Al Jubori adalah peliwat tegar, atok Gay Tertua, penzina terkutok, barua Yahudi zionist bacul. Mula2 alasan liwat suka sama suka, sperti petikan dari Assmin Bacul, aku lipat engkau gosok, macam Assmin faham benar. Lepas itu alasan dari pakar saraf, mengatakan atok mati pucok, tak bole menonggeng. ishh ish ishh ishh ishh inilah otak Yahudi bacul, akal atok Gay terkutok. Sekarang sudah jelas terpampang, Anwar Ibrahim adalah pengamal seks luar tabii, peliwat, Atok gay Tertua, penzina terkutok, barua Yahudi zionist. Semoga penjilat2 dan pembela2 kote bengkok atok Gay tertua mendapat saham azab dari Allah. Ingatlah azab Allah sungguh dahshat nantikan sajalah.

Anonymous said...

deyyyyy .... 10.13


aku doa sangat satu hari ko yang kene .... hahahhahahahah ...

padan muke ...

hahahahahahah ...!!!!

kalau tak ko yang kene ...adik beradik anak beranak ko ...

masa tu ,,, baru laaa ko nak angkat kain sarong tinggi tinggi ...

hahahahahahah .....

Anonymous said...

anon 10 56

deeeeeeyyyyyyyyyy...maaaaccchaaaa!!!!!!

jangan suruh orang cayaaaaa lo ponyaaaa celiiitaaa...macccchhaaaa....

nanti looo..bapak loo..nenekk loo..bini looooo..anak looo betul2 betul2 jatoh jambatan pinanggggg looo barooooo tauoooo....

looo simpannn ini celitaaa....lo celitaaa pada anak looo masa nakk tiiidoooo...

wuuuuukeeehh!!!!!!!!

Anonymous said...

SEMOGA MSIA AKAN BERTAMBAH AMAN TENTERAM MAKMUR FENOMENA MAKI-MEMAKI FITNAH-MEMFITNAH AKAN JAUH BERKURANG SEKUALITI MERDEKA YG MEMPROMOSI SEK BEBAS BERSHIT AKAN HAPUS DAN RAKYAT SAMA-SAMA BERGANDING BAHU DEMI MENCAPAI NEGARA KE ARAH NEGARA YG LEBIH SELAMAT DAN MAKMUR SESUAI DGN SLOGAN; CEMERLANG GEMILANG TERBILANG, HIDUP 1MSIA HIDUP 1MSIA ALLAHUAKHBAR.

Anonymous said...

bukan setakat aman je gap. aman damai tenteram bahagia cuaca kembali elok & tiada lagi banjir kilat.

mesti hari2 hidup aku penuh dgn bahagia & kegembiraan.

aloya said...

Amin, moga Malaysia aman damai. Biarlah dia reput behind the bar..

Melayu Perak said...

Lim Guan Eng Mengaku Takut Dengan Gomo !
Share


Sepanjang 5 jam pelayaran bermacam macam penerangan dan demo yang ditunjukkan oleh anak anak Kapal KD Tun Razak yang diketuai Komander Baha. Banyak maklumat yang Gomo bersama para wartawan lain perolehi yang mana ada yang menjadi Rahsia diantara kami dan juga yang mampu dikongsikan bersama pembaca sepertimana yang Gomo keluarkan didalam artikel artikel sebelum ini.

Kehadiran Gomo didalam KD Tun Razak adalah RAHSIA sama sekali kerana Gomo tidak ingin Lim Guan Eng dan juga pembangkang mengetahui bahawa Blogger Papa Gomo turut berada didalam Kapal Selam Scorpene. Malah boleh Gomo katakan Menteri Zahid Hamidi juga tidak mengetahui akan kehadiran Gomo didalam Scorpene kerana yang memberikan kebenaran buat Gomo adalah pihak TLDM sendiri dan bukan Zahid Hamidi. Rakan rakan Blogger pro Kerajaan juga tidak Gomo maklumkan kerana apa yang Gomo lakukan adalah Misi Sulit yang mana amat penting sama sekali.

Sebaik sahaja Guan Eng masuk ke dalam dek utama Gomo dengar Kapten Bahar memanggil "Blogger Move" sebanyak tiga kali perkataan itu disebut dan Gomo tampa berlengah dan bertanyakaan soalan terus mencapai Camera dan Bag untuk keluar dari Scorpene. Wartawan Bernama dan juga TV3 terpinga pinga apabila melihat Gomo diarahkan keluar dari Scorpene.



Kapten Bahar sempat mengucapkan terima kasih kepada Gomo sewaktu Gomo turun dari tangga Scorpene dan kemudianya Gomo menaiki Boat menuju ke KD Hang Jebat dimana para wartawan ditempatkan.

Sebaik sahaja sampai di KD Jebat Gomo yang sebenarnya masih terpinga pinga kerana diarahkan keluar telah didatangi oleh seorang pegawai TLDM yang menyatakan " Sabar Papa, arahan datang mengejut so kami terpaksa keluarkan awak." Gomo yang pada waktu itu agak murung kerana tidak menjangka akan dihalau dari KD Tun Razak hanya mengganguk sahaja dan menyatakan " Tidak mengapa kerana sudah belayar 5 jam atas KD Tun Razak".

Namun demikian Gomo tetap tenang, dan apabila selesai selaman yang dibuat KD Tun Razak, KD Jebat belayar pulang ke Pelabuhan. Ketika menghampiri pelabuhan barulah Line talifon berfungsi dan pada waktu itu Gomo perolehi mesej dari seorang yang menyatakan:

"Lim Guan Eng enggan menaiki KD Tun Razak jika Papa Gomo tidak dikeluarkan"

Dalam hal ini maka jelaslah kepada Papa Gomo bahawa seseorang telah MEMBOCORKAN kehadiran Papa Gomo didalam Kapal Selam Scorpene kepada Lim Guan Eng sehingga memaksa Lim Guan Eng cuba menggugut untuk tidak naik Kapal Selam Scorpene jika Papa Gomo tidak dikeluarkan.

Sekarang ini pembangkang memainkan isu bagaimana Gomo dapat menaiki Kapal Selam Scorpene. Mereka sebenarnya nak menutup malu bahawa Guan Eng Takut pada Papa Gomo. Pembangkang tahu jika Papa Gomo bersama sama Guan Eng dalam Scorpene maka banyaklah tamparan yang mereka akan perolehi dalam membuktikan betapa Ghairah dan Jakun nya Ketua Menteri Pulau Pinang didalam KD Tun Razak.

Baca selanjutnya disini

Tahniah Gomo kerana berpeluang menaiki kapal selam. Ternyata dalam isu ini, pembangkang sebenarnya amat takut dengan Gomo. Malah Naib Srikandi PKR sendiri mengaku kejantanan Gomo (klik sini).

Tapi yang menjadi kemusykilan aku, siapa blogger mengaku pro Kerajaan yang membocorkan rahsia ni. Kalau aku tahu, nak je aku jentik kepala konek dia. Biadap sungguh orang itu.

Anonymous said...

anon 10.48..kau berangan jer laa..
melayu perak..karangan kau bosan..tak menarik langsung.
mcm mana lahh..kau org berfikir..mmg tak cerdik..banyak sgt dah habuan projek masuk tu..duit haram dah jadi darah daging..tu yg tak nampak kebenaran nya..memang Allah akan membalas nya..memebalas semua tudahan..fitnah ..caci maki kau org semua pada anwar..tunggu jer laa..baik bertaubat sebelum terlambat..

Nok said...

bias lah bro gomo dah gomo dia tak apa itu tak hairan lansung...pikat depa lah..janji haprak ni dah tahu kebenaran scorpene ..gomo cari aje modak untuk hentam puak2 ni abis cita....tony lancauu nampak nya dah diam....th usha cari fitnah lagi

aku nak bagi tau bro ...TLDM dan kontraktor kapal di lumut memang tak pernah mempelawa puak2 pembangkang haramjadah ni untuk menghadiri apa2 function kat dlm base TLDM...semasa PR memerintah Perak...sbb bagi kami kakitangan mengangap mereka2ni tak ada standard dan tahap 2...bayangkan....apa2 peresmian tidak di pelawa...skrg ok ...zamri MB Perak kita jemput......

Anonymous said...

aku pernha masuk blog papagomo..tak cerdik langsung..penoh dgn caci maki..gambar lucah..heee..tak takut kat Allah ker dia tu..tak takut balasan Allah ker dia tu..kalau mcm ni lah..memang sah sah lah umno ni merosakkan m'sia..mudah2an Allah lindungi kami dari fitnah2 umno..amin

Anonymous said...

Pas/Pkr/Dapig seks hhharam jadahhhh...

Parti yang layak memerintah negara pada masa akan datang adalah Parti Gabungan UMNO/BN
Sila Promosikan Halaman Ini. Cadangkan pada rakan-rakan anda ok !!!
Rakyat Malaysia Yang Mahukan BN/UMNO Memerintah Malaysia Pada PRU Akan Datang. Tumbangkan Pakatan Rakyat.
Kami Boikot hARAKAH, PAS ,PKR Kaki Fitnah, Kami Boikot SEMUA BULETIN PR.

Anonymous said...

kempen2 kau org tak berbekas..tak berkesan langsung..buang duit kau org jer bnyk..kau org dah terlambat..dah terlalu kenyang sgt mkn duit rakyat..

Mohd Hazim said...

ASSALAMUALAIKUM saya bekas PENYOKONG ANWAR IBRAHIM....MINAT saya nak baca tulisan saudara.....terima kasih kerana membuka mata ramai orang pasai ANWAR...tapi....BN boleh ka dipercayai...maaf 2-2 tak sokong BN macam nie PR camni...so,pikir2 je lah

Anonymous said...

AYRE PA SIVAJI THE BOSSS???? ANWAR KAH??? MANA ADE BUKTI CAKAP DIA ADA PIKIN ITU MAIN BELAKNG MAAA??? WA CAKAP ANWAR TALAK BIKIN ITU MACAM MAA..LIA OLANG ALA MAIN SUKA-SUKA MAA...LU TALAK PICAYA LU TANYA SAMA ITU BANGGALI KARPAL..LIA ALA CAKAP MAAA...WAA SIKALANG ALA PAHAM AMACAM ITU LALAM MAKAMH ITU KES DIA OLANG BICARA...MANYAK MASA SULAH KASI, WAA MANYAK HELAN APASAL ITU ALIBI SAMAPI SIKALANG TALAK NAMPAK MUKA MAA??? ITU ALA CAKAP MANYAK SAKSI ALA MAAA....WA MAYAK HELAN...AYYA CHE SIT YEA..POMPUAN MANYAK MUDA..APEK MANAY TUA..WANG LAN LINGGIT ANA BOLEH CALI....

Anonymous said...

berapa sen pakatan haram bayar untuk satu post.. ?

Yazeed Muhammad said...

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan.
Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar,
Janji simpan di perut
Selalu pecah di mulut,
Biar mati adat
Jangan mati anak.
Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,
Jakun dan Sakai asli Melayu,
Arab dan Pakistani, semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah mua´alaf bertakrif Melayu
(Setelah disunat anunya itu)
Dalam sejarahnya
Melayu itu pengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan
Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara
Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
tanah sebidang mudah terjual
Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba.
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi
Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri.
Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.
Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing
Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan
Berdamai cara Melayu indah sekali
Silaturrahim hati yang murni
Maaf diungkap senantiasa bersahut
Tangan diulur sentiasa bersambut
Luka pun tidak lagi berparut
Baiknya hati Melayu itu tak terbandingkan
Selaga yang ada sanggup diberikan
Sehingga tercipta sebuah kiasan:
“Dagang lalu nasi ditanakkan
Suami pulang lapar tak makan
Kera di hutan disusu-susukan
Anak di pangkuan mati kebuluran”
Bagaimanakah Melayu abad dua puluh satu
Masihkan tunduk tersipu-sipu?
Jangan takut melanggar pantang
Jika pantang menghalang kemajuan;
Jangan segan menentang larangan
Jika yakin kepada kebenaran;
Jangan malu mengucapkan keyakinan
Jika percaya kepada keadilan.
Jadilah bangsa yang bijaksana
Memegang tali memegang timba
Memiliki ekonomi mencipta budaya
Menjadi tuan di negara Merdeka

Anonymous said...

terima kasih banyak Bajing Alas, seloka anda sungguh menyentuh kalbu, memang kadang2 tajam tapi ada pengajaran, merenung sejenak betapa nasib Melayu pada hari ini, macam tak mau sedar2 macam terus berkhayalan... tapi semoga cepat berubah menjadi juara di antero dunia.

UMNO dulu kini selamanya.. said...

ade lagi ke orang bermati- matian nak PAKATAN RAKYAT memerintah MALAYSIA ? kalau la perkara tu terjadi aku harap janganlah penyokong2 PAKATAN menyesal dengan ape yang korang nak kan tu... abeslah keturunan korang nanti.... ntah2 cucu korang jadi kafir kan... nauzubillah....