Tuesday, January 3, 2012

ANWAR KATA PROTEGE AKU MACAM GAMPANG !


28 comments:

ah-lipas said...

ini la rupa pengkhianat2 bangsa..macam SIALL..!!

Adik Sayang said...

Skrip buat sendirilah..
Ingat, korang je ke yang pandai buat skrip? :-)

Anonymous said...

.
Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .
.

Adik Sayang said...

Jangan jadi manusia penipu :-)

awek mpsi said...

biasa lah bebudak yang baru terlepas dari bawah ketiak mak dia.

ni lah makna kebebasan pada bebudak tu

dulu sebelum magrib dah kena balik rumah dan mandi, minum kat mamak time siang aje.

la ni sapa nak tahan kalau pi panjat pagar jam 2 pagi.

dulu abah bagi se ringgit aje sehari belanja kantin.

la ni duit ptptn dah boleh beli iphone 4s... hidup mesti canggih dan bebas. tak nak le jadi mat belia... nanti awek kata mat skema

hai, bebudak oooo bebudak

Adik Sayang said...

Eh!! Bukan semua mcm tu...

Pandai2 je cakap..

Anonymous said...

Ini macam ka pejuang? Br kena sikit pun dah macam nak mampus...tu pon sbb langgar cermin..tp cakap berdegar2 seolah kena bom pun tak mati...khakk...tuihhhh....

Anonymous said...

Orang Tua yg ajar ! Orang Tua yg ajar! orang Tua yg ajar !

Anonymous said...

Mak bapak & Kerajaan hantar mereka ke UPSI agar menjadi pembimbing tp apa yang mereka lakukan ternyata menghampakan .... hancur harapan Ibu bapa mereka, habis duit kerajaan support mereka belajar, beginikah generasi pendidik yang kita mahukan untuk membimbing anak2 kita....tak rela aku anak aku diajar oleh mereka ini.

Anonymous said...

Pergi UPSI suruh jadi pendidik tp yang dia orang buang masa buat demo politik ni kenapa? sudah2 la tu gi belajar lagi baik..

Anonymous said...

Kalau nak sgt berpolitik takyah gi UPSI la .... ramai lagi yang nak belajar kat luar sana...bagi peluang kat mereka ni lagi baik.

Suruh Jadik Cikgu tp belajar jd pelakon .... cam suhardi

Anonymous said...

kene tabor dengan polis...umno laks disalahkan.....

Nie kalau kene buasir nie mesti aslah umno gak nie...

Anak Ikan...anak ikan...

Anonymous said...

BUANG SAJA MEREKA YANG TAK SEDAR DIRI NI TERUS DARI UPSI ATAU MANA MANA PUSAT PENGAJIAN TINGGI.

MEREKA INI DISURUH BELAJAR MENIMBA ILMU UNTUK MEMBANGUNKAN NEGARA .

TAPI SEBALIKNYA MENJADI ALAT GOLONGAN YANG TERTENTU UNTUK MEROSAKKAN NEGARA.

OLEH ITU LEBIH BAIK MEREKA DISINGKIR DARI MENGHABISKAN DUIT RAKYAT.

Anonymous said...

bontot mu..tetap menjadi pujaan hatiku......

Anonymous said...

Bukak kamus balik wei... Adam Adli=TESL.... Nazak maksudnya apa weii... Nazak=boleh sembang2 tangan boleh letak atas dahi..senyum2...

Bodohhhhhhhhhhhhhhh....

Tun Teja said...

adam adli dan safwan anang, sayang sekali kau berdua tidak sepintar penuntut perguruan yang aku jangkakan. sepatutnya guru terlatih seperti kau menunjukkan contoh keadaban yang terbaik sebagai warganegara malaysia. fikiran kau berdua ni cetek, cuma emosi kau berdua sahaja yang berapi-api tiada tujuan.

Jikalau kamu terlalu intelligent, kamu sepatutnya menggunakan kegeligaan otak kamu menunjukkan impak atau kesan tercanggih yang memberi keuntungan kepada bangsa, negara, anak didikan kamu dan persekitaran tempat tinggal kamu.

Tetapi kamu berdua memilih jalan pendek, memilih perbuatan yang kurang matang seperti orang-orang penjarah di tepi jalan.

Kamu sepatutnya membina 'vision' masa depan dari aspirasi kamu, tetapi kamu tiada daya untuk menguasai aspirasi, adakah kamu sudah hilang pedoman untuk kemajuan kamu sendiri?

Anonymous said...

Kebanyakan mereka yang terlibat dgn demotrasi ini rata rata mereka dibawah 25 tahun. mereka ni tak pernah merasa kehudupan zaman jepun, zaman komunis, tragedi 13 mei dan zaman darurat....jadi mereka tak tahu menilai erti keamanan yang mereka tahu hanya mahu tunjuk keberanian tetapi didalam jiwa meraka ada ketakutan....pada masa dahulu perjalanan ke Tg. Malim mengambil masa 1 jam lebih hingga ke 2 jam untuk sampai ke pekan Tg Malim tetapi sekarang hanya 45minit sahaja untuk ke tg Malim tidak kah pelajar yg baru setahun jagung ini tahu....renung renung kan lah

Anonymous said...

MEREKA NI PATUT DI BUANG DARI UPSI DAN BLACK LIST DARI MANA MANA IPTA/IPTS BARU DIORANG NI TAU LANGIT NI TINGGI KE RENDAH...UMUR BARU SETAHUN JAGUNG NAK TUNJUK HERO......

Maple Lee said...

Minta minta jangan media promote nama adam adli ni ..dia naik lemak, mua jadi panggil saja ex UPSI walaupun belum kena buang..lagi promote lagi naik tocang lah budak ni..jangan siar muka dia dalam media..kan senang dpt publisiti dan simpati..atau pangil aje budak muka tak sudah..

zat said...

bila budak2 ni tk sehaluan dgn ko org mcm2 ko kutuk..

ni budak2 U punya demo la..bkn demo mat2 rempit Pemuda UMNO..ini pertembungan intelletual generasi kini melwn kuasa yg dh lapuk..ko org tk nak ini terjadi senang je...suruh UMNO berubah..

Anonymous said...

pada aku diorang ni jgn disingkir dulu tapi patut diberi kaunsling patut diberi kesedaran sbb klu kita sisih mereka mcm tu je nanti ada yg ambil kesempatan korang tau lah puak2 musuh mmg cari budak mcm ni sbb senang diguna guna ....tapi klu dah di ajar tak masuk ajar juga heheh pancung jeeerrr kita bako jerr tak buang negara jer terus apa mcm??

bismillah said...

ada orang kata..
kalau anak kurang ajar camtuh..
mungkin selalu diberi makan sumber haram..?
atau time 'buat' tak baca bismillah kot..?

hehehe..entah le. kena tanya makbapak depa jugak le..

Anonymous said...

intelektual?

panjat pagar? maki hamun? buat tengah malam? dah dekat nak exam?

fuuhhh...intelek sgt la tu..

hahahahaha

Anonymous said...

zat said...

bila budak2 ni tk sehaluan dgn ko org mcm2 ko kutuk..

ni budak2 U punya demo la..bkn demo mat2 rempit Pemuda UMNO..ini pertembungan intelletual generasi kini melwn kuasa yg dh lapuk..ko org tk nak ini terjadi senang je...suruh UMNO berubah..

January 3, 2012 3:40 PM

---------------------------------

hahaha... ooooo budak2 u punya demo, habis yg terselit ahli politik pembangkang dlm kumpulan tu apa kejadah? kalau ko rasa ini demo budak2 univ kenapa kaitkan hal politik dlm soal AUKU. mrk nk demo pasal AUKU silakan, buatlah demo secara aman bg memo secara aman, buat siang hari kat tmpt yg sepatutnya. bukannya depam pwtc sebalik kat depam kementerian pelajaran. bukan buat demo melaung minta UPSI jgn dakwa adam adli dari dtg msk court univ. mrk kata mrk demo sb hal pendidikan, facilities, subject research, prasarana atau apa yg mrk mahu? kalau setakat AUKU... tak perlu buat demo, dah GOV kata akan perbaiki undang2 tersebut so jgn gelojoh, tunggu. apa kamu rasa undang2 sedia ada boleh diromabak dalam masa satu hari tanpa kaji pro and cons. yg jadi tak sabar sgt tu kenapa?

tlng sedar ye demo depan upsi tu bukannya hal AUKU sebenarnya. ia lebih kepada marahkan UPSI sb panggil adam adli dlm perbicaraan univ. apa beza adam adli dgn student lain. jika student lain buat salah, langgar undang2 dah disiplin sbg pelajar upsi, mrk dihukum, dipanggil hadiri perbicaraan so siapa adam adli utk diberi kelonggaran? kata nk jadi pemimpin yg adil so sila berani utk diadili jgn guna demo utk lepaskan diri.

hal budak2 universiti pun adalah hal kerajaan sb universiti yg tumbuh kat malaysia ni pun kerajaan yg bina, pinjaman pelajaran tu pun kerajaan yg bagi termasuk cukai dari kami sbg rakyat. so kalau masing2 keep melaung kata duit rakyat mcm nk pevah anak tekak, sila fahamlah kami yg bayar cukai ni bg mrk dpt belajar sb nak mereka berdemo ke or sb nak mrk jadi ilmuan? bila jadi mcm ni senang je ckp ini hal budak universiti takde kaitan dgn umno... perlu kamu ingat juga UPSi TUMBUH PUN ATAS HASIL UMNO. kalau mcm tu lebih baiklah kerajaan dan umno biar je budak2 penentang ni tak dpt apa2 bantuan drp pihak kerajaan. bagi komen mcm tak pernah masuk sekolah!

Anonymous said...

January 3, 2012 6:51 PM

saya setuju dgn pendapat saudara. saya teringat kes budak univ mana ntah... UM kut, siswi perempuan yg dikata hilang kononnya org culik sb dia ni famous la bertanding kat univ, org tak nk dia menang. saya masih ingat bagaimana bila dia dah dijumpai, bila mana mak dia bg PC... mak dia sendiri kantoi menipu... so kalau dah mak bapak menipu walau tudung labuh sampai ke tumit, adakah tauladan utk anak2? mcm mak aku ckp, kat luar cun... comel, bukak baju penuh kurap!

Anonymous said...

abang mentor nama anuar ..

abang kene ingat ...

kalau jadi apa apa pada masa depan budak budak ni ..
abang yg kene bertanggungjawab ..

membawa ke kubur soalan tu nanti ...

abang kene ingat ..


para pelajar ni dari kalangan pelbagai lapis ekonomi ..

ramai yg miskin dan susah hidup mak bapak nya di kampong ...

sapa nak sara nanti ..??

bila peksa tak pas ..???

adakah pas yang nak bela ...???

aku rasa tak lepas ....


jadi abang mentor ...

sudah laa tuuuu .....
jangan dibabit dan diracun hotak budak budah beringus ni ...

macam abang mentor ..

buat pada anak abang ....

si izzah tuuu .....

saya takut ...

kerana taksub berpolitik ..
anak abang lupa pada tanggungjawab rumahtangga nya ...

ini gelangang politik abang mentor anuar ooiii ...!!

nurul izah itu isteri orang sekarang ..
abang sebagai bapa dan menjadi bapa mertua kepada suami nurul ..
harus lah menjadi bapa dan datuk yang baik ...

jangan nanti kerana skandal abang yg dijaja sana sini merata dunia ...

anak menantu abang yang makan getahnya ...
anak cucu abang jugak yang dapat bau minyak gas ...
buat menghilang getahnya ...

ingat lah abang anuar ...
bertaubat adalah leih baik ...

abang akan berusia 70 tahun beberapa kali besday akan datang ...

larat kah lagi menanggung dosa dosa skandal abang tuu ...
bertaubatlah ..
waima kecil atau besaq dosanya ..
tuhan lebih tahu ..
biar lah tuhan yg tentukan ..halatuju nya ....

lagi abang protes ..
lagi besar orang akan korek citer pasal abang...

sudah laaa tuu bangggg ....

ANACONDA said...

MCM MANA TAK GAMPANG...

MENTORNYA PUN BERTARAF PUKIMAK SUNDAL BELAKANG MATI...

PUKIMAK KAU NUAR...

abe ja said...

ni la namanya Mahasisuwey